Log in

View Full Version : Voor iedereen die een vroeg-1987'er heeft

Pages : 1 [2]

stufenheckfahrer
06-08-2012, 16:59
Ja dat zou het mooiste zijn, maar vaak zijn de "liefhebbers" uiteindelijk toch ook de dupe :rolleyes:

Mee eens! Maar als wij liefhebbers zijn, en alleen zwaar besnorde medelanders belastingvrij rondrijden, moet je de search eens gebruiken op dit forum met de query belastingvrij. Dan valt op dat wij als liefhebbers óf een enorme snor, ófwel heel veel boter op ons hoofd.

Het idee om een 2e auto belastingvrij te kunnen laten zijn is niet eens zo slecht, ik betaal voor de Golf 4 Variant TDI €106,- per maand, dus als de hobbyauto's vrijstelling hebben zou goed zijn. Maar het systeem waterdicht maken word een groter probleem.

Area51
15-08-2012, 07:38
Het idee om een 2e auto belastingvrij te kunnen laten zijn is niet eens zo slecht, ik betaal voor de Golf 4 Variant TDI €106,- per maand, dus als de hobbyauto's vrijstelling hebben zou goed zijn. Maar het systeem waterdicht maken word een groter probleem.

Klopt, want hoe moeilijk is het om een eerste goedkope "dagelijkse" gebruiksauto (een Daihatsu Cuore kost bv 15,- per maand aan wegenbelasting, doet zo'n 125,- op jaarbasis verzekering) ergens neer te zetten en dan de belastingvrije 190D te pakken om in te rijden. Die Cuore kost aan verzekering en wegenbelasting voor een heel jaar net zo veel als wat de wegenbelasting voor een 190D in het kwartaal is.

M1974
15-08-2012, 09:55
Tweede auto zou je weer kunnen koppelen aan een max aantal kilometers die vrijgesteld zijn van belasting.
Mijn oldtimerverzekering van mijn cabrio heeft ook een max van 7500 km/jaar.
Kilometers worden zowiezo bij APK geregistreerd, dus zijn ook te controleren. En ja ook dit is niet waterdicht. Kabel los van de KM teller en hij telt niet.

Cool
22-02-2013, 21:56
Ik heb al ff lopen zoek her en der maar is er al wat bekend over de oldtimers?
Iemand er zich mee bezig gehouden toevallig?

Ik hoorde dat de eerste kamer de hele regeling tegen gehouden heeft maar verder?

Area51
22-02-2013, 22:00
Leesvoer !!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=104566

Cool
22-02-2013, 22:05