View Full Version : Kachel golf 2 diesel!! help!
zannouti
25-12-2009, 01:25
Hallo,
Ik heb een golf 2 diesel, ik heb alle forums gelezen, maar kom er maar niet uit.
De kachel geeft geen hete lucht, alleen koude/lauwe lucht. De slangen zijn ook allemaal warm, behalve de slang die onderaan de radiateur is, die blijt koud. De temperatuurmeter werkt gewoon normaal, warmt langzaam op. Er zit genoeg KVS in.
HELP HELP HELP!
Is de radiateur niet verstopt? Als een slang warm word, En de andere blijft ijskoud. Dan lijkt mij dat die gewoon verstopt is?
nee, pas als de KVS te warm word (boven 84C) dan gaat de termostaat open en stroomt het naar de radiateur.
wat geeft je temp metertje aan ?
golf mkII 16v
25-12-2009, 17:22
Lucht int systeem[de kachelradiateur is het hoogste punt
zannouti
25-12-2009, 19:12
Temp meterje is gewoon stabiel, in het midden, het water loopt gewoon goed door terug in mijn kvs bakje..
Hoe krijg ik het lucht er dan uit??? Ik heb eerst de hele tijd die slangen in zitten knijpen, dopje eraf etc.. maar niets..:(
Dopje eraf en laten draaien totdat de fan aanslaat.
Dat is wat mij verteld werd te doen.
Dat kan btw wel erg lang duren bij een diesel! dus niet na 5 minuten denken dat je fan kapot is ofzo ;)
zannouti
25-12-2009, 20:57
nou weet je wat het is met mijn fan, die slaat niet automatisch aan.. Bij aanschaf zag ik dat ze een kabeltje tussen hebben gezet, waar een zekering in kan.. die zekering zit er nu ook niet in. ik heb er een zekering in gedaan, maar dan draait die fan non-stop door, ook al staat de auto uit (ook na geruime tijd). Ik moet nog een oplossing hiervoor vinden, volgens mij hebben ze deze rechtstreeks aan de accu aangesloten (niet verstandig, maar goed) Ik heb dus ook met een draaiende fan geprobeerd om de warmte in de auto te krijgen, maar helaas niets...
jettaracing
25-12-2009, 21:00
Dan zit je kachelradiateur verstopt , had ik ook met mijn jetta turbodiesel , daar heb ik toen een nieuwe ingezet , toen was het probleem over en werd de kachel wel goed warm .
De warmte van de kachel gaat btw meteen door de kachelradiateur , daar heeft de koelradiateur en termostaat niks mee te maken .
Als die fan direct aan gaat bij starten, Dan heb je de fan switch kapot. Deze moet je vervangen. En dan is voor 99% het probleem al opgelost. Is ook beter voor de motor. Dan komt deze veel sneller op bedrijfs temperatuur. En vooral met dit weer nu.
En ik blijf er ook bij wat jettaracing zegt. Ik denk dat de radiateur dicht zit.
zannouti
01-01-2010, 17:29
Termostaat is nieuw, radioteur ook. De kachelraditeur (binnen) is neit verstopt, heb namelijk een tuinslang aangesloten en het water loopt door.. Alles werkt goed, ook de kabels binnen... Het enige wat ik vaag vind ik de onderste grote slang (onder de radiateur, die naar de termostaat gaat) blijft koud... wat moet ik doen, heb alles gecheckt maar nietss.. De twee slangen die in mijn auto gaan, worden ook warm
In ieder geval moet je -als je om advies vraagt- ook wat doen met de adviezen die gegeven worden, en niet vol blijven houden dat dat allemaal het probleem niet is en vervolgens je vraag herhalen. Neemt bij mij in ieder geval de animo weg om nog een optie aan te dragen...
jettaracing
01-01-2010, 17:35
Termostaat is nieuw, radiateur ook. De kachelradiateur (binnen) is niet verstopt, heb namelijk een tuinslang aangesloten en het water loopt door..
Mijne kwam ook gewoon water uit ,maar zat wel verstopt . Dan gaat het water alleen door de eerste paar kanaaltjes ,en niet door de rest van de kachelradiateur .
zannouti
01-01-2010, 17:38
Hoe ontstop ik deze dan?? Of moet ie echt vervangen worden??
Turbo-Variant
01-01-2010, 19:17
Voor die paar euro kan je hem het best vervangen. Wel klote klus.. Moet de mijne eigenlijk ook nog doen wegens klein lekje...
NeoGeniX
01-01-2010, 21:15
Kan ook het foam van je kachelkleppen zijn wat weg is, waardoor de koud en warme lucht niet meer goed gescheiden wordt.
golf mkII 16v
02-01-2010, 13:52
Gootsteenontstopper erin
Ontluchten,met het koelvloeistoftankje omhoog zonder dop
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.