Log in

View Full Version : Vermogensverlies stuurbekrachtiging

Renegade
25-12-2009, 01:25
Hoeveel vermogen gaat er bij een mk2 eigenlijk verloren aan de stuurverkrachtiging ?

De riem van zit bij mijn pf te slap dus bij flink doortrekken slipt deze. Het is dan echt duidelijk te merken dat de wagen veel feller reageert en doortrekt :screwy:

Zit hier echt zoveel verlies in pony's dat de wagen opeens een flink stuk feller word zonder ?

Gino89
25-12-2009, 01:53
Nou, volgens mij is dit toch wel wat hoor. Ik heb bij mijn auto problemen met het stationair toerental. Deze zakt soms weg naar de 500. Draai ik op dat moment het stuur helemaal in. Dan valt de motor gewoon uit. Omdat deze het complete vermogen weg trekt.

Bertus_01
25-12-2009, 10:04
Ligt er eigenlijk maar net aan hoe goed jou pomp nog is, is de pomp vrij nieuw zal minder weerstand inwendig hebben dan een versleten exemplaar.
Ligt ook weer aan welke omstandigheden, bij silstaan voertuig kost het meer moeite om de wielen te verschuiven dan wanneer je rijd.
Maar over het algemeen zou het verlies in pony's te verwaarlozen zijn, denk ik :)

Bertus_01
25-12-2009, 10:06
Zou zeggen, trek de riem van de sbk er maar af en ga eens een rondje rijden en kijk of er veel verschil in zit ;)

Renegade
25-12-2009, 12:59
Nou, de riem staat al wat losjes omdat ik hem nog niet goed gespannen krijg (in 20 jaar volgens mij nooit echt los geweest :screwy: ) dus als ik op een recht stuk flink gas geef slipt de riem eerst door. Het is dan echt flink merkbaar dat de sbk niet meegedreven word :D