Log in

View Full Version : Radiatorfan

Kawarobot
23-12-2009, 20:27
Hallo Luitjes,als de fan niet aanslaat is ie dan gewoon dood?Kun je dat meten voordat er een andere geplaatst word voordat die ook niet werkt?Ik heb een multimeter maar zogauw als ik ampere´s moet meten kan er ook een nieuwe zekering in :redface:Heb ze dus op voorraad en struin het web af om dat ook nogeres onder de knie te krijgen.Maar misschien weten jullie een handigheidje om erachter te komen?
Hele groene groeten(m´n Kawa´s zijn groen!!m´n dienstGolf blauw) :screwy:

arthur
23-12-2009, 20:57
Je moet ook geen ampere`s meten.
En wat je nu doet ik waarschijnlijk parallel ampere`s meten, kortom volle sluiting idd.

Wat je even moet doen.

Meter op VOLT stand.
De -van de meter aan de massa van de auto hangen.
De auto warm laten draaien.
Zodra de auto echt warm loopt zou je op èèn van de connector pinnen 12v moeten meten.

Je hebt ook autos met een tweede trap op de fan. die kan als de auto echt HEET is de fan nog harder laten draaien.

Vandaar de drie aansluitingen op de fan

rollateeerrrzzzz

passatje2
24-12-2009, 07:25
je kunt ook de stekker van het termocontact in de radiator ff erafhalen die met de 2 of 3 aansluitingen en er eens een ijzerdraadje tussen verbinden als de fan aanslaat dan is de fan niet kapot maar waarschijnlijk dat thermocontact,maar met dit weer duurt t wat langer als ie aanslaat,kan nooit kwaad als je dat contact eens vernieuwd,kan je zo eruitdraaien er komt dan wel koelvloeistof uit,dussssssss

golf mkII 16v
24-12-2009, 08:01
Wat is de stand van de koelwatertemp.meter?