Gamble
15-12-2009, 12:22
Beste mensen,
Na de eerste echte nacht vorst heeft mijn blower het gisteren begeven. Niet alleen stand 1 en 2 zijn defect (door het bekende voorschakelweerstandje), maar ook stand 3 heeft het gisteren begeven. De auto gestart, kachel op warm en blower op 3 (de enige stand die het nog deed) en in eerste instantie niet zo opgelet. Tijdens het krabben moest ik nog wat hebben uit de auto. Toen ik de deur open deed, merkte ik dat de 3 nog half zo hard draaide en dat er een enorme 'electrasmeltgeur' hing. Het duurde dan ook niet lang voordat hij er compleet mee nokte. De zekering van de blower (nr 6) is niet doorgebrand.
Nu is mijn vraag: Wat kan er kapot zijn?
a: Het is de voorschakelweerstandunit omdat, hoewel de stroom niet door de weerstand loopt, hij wel door die weerstandsunit loopt.
b: Het is de kachelmotor die compleet gaar is en doorgebrand is.
c: Het zit in de schakelaar.
d: De bekabeling. (deze liever niet :tongue: )
Aangezien het met dit weer niet echt bevorderlijk is voor je zicht om zonder blower te rijden en ik eind januari ook nog eens op APK moet, hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Wellicht is dit een kwaaltje van de Golf? Ik kon er niet zo veel over vinden, in tegenstelling tot het weerstandsverhaal dat wereldwijd bekend is.
Groeten :thumbup:
Na de eerste echte nacht vorst heeft mijn blower het gisteren begeven. Niet alleen stand 1 en 2 zijn defect (door het bekende voorschakelweerstandje), maar ook stand 3 heeft het gisteren begeven. De auto gestart, kachel op warm en blower op 3 (de enige stand die het nog deed) en in eerste instantie niet zo opgelet. Tijdens het krabben moest ik nog wat hebben uit de auto. Toen ik de deur open deed, merkte ik dat de 3 nog half zo hard draaide en dat er een enorme 'electrasmeltgeur' hing. Het duurde dan ook niet lang voordat hij er compleet mee nokte. De zekering van de blower (nr 6) is niet doorgebrand.
Nu is mijn vraag: Wat kan er kapot zijn?
a: Het is de voorschakelweerstandunit omdat, hoewel de stroom niet door de weerstand loopt, hij wel door die weerstandsunit loopt.
b: Het is de kachelmotor die compleet gaar is en doorgebrand is.
c: Het zit in de schakelaar.
d: De bekabeling. (deze liever niet :tongue: )
Aangezien het met dit weer niet echt bevorderlijk is voor je zicht om zonder blower te rijden en ik eind januari ook nog eens op APK moet, hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Wellicht is dit een kwaaltje van de Golf? Ik kon er niet zo veel over vinden, in tegenstelling tot het weerstandsverhaal dat wereldwijd bekend is.
Groeten :thumbup: