Polodee
26-11-2009, 15:50
Mijn Golf II 1.6 RF uit '86 start al een tijdje slecht. Afstelling, dacht ik, aangezien ik een Weber vervangingscarb heb ingebouwd.
Maar nu: op de snelweg verlies ik toeren en pk's als ik een dot gas geef (warme motor, inhalen). Bij een parkeerplaats onder de motorkap gekeken: bij ineens gas geven schieten er vonken over van de bobine-kabel naar de warmwater-slang die ernaast loopt. Vonken buiten de verbrandingskamer = slechte ontsteking = slecht lopen/starten (toch?).
Nou is de vraag: is de bobinekabel oud/poreus (dus vervangen) of werkt de verdeler (hall-sensor) niet goed, waardoor de weerstand zo groot wordt, dat de vonk wel MOET overspringen?... :confused:
Carb is nieuw en staat goed afgesteld. Beide onderdelen zijn nooit door mij vervangen. Bobine-kabel ziet er netjes uit. Ik heb de auto al bijna 2 jaar.
Iemand die hierover van gedachte wilt wisslen?
Maar nu: op de snelweg verlies ik toeren en pk's als ik een dot gas geef (warme motor, inhalen). Bij een parkeerplaats onder de motorkap gekeken: bij ineens gas geven schieten er vonken over van de bobine-kabel naar de warmwater-slang die ernaast loopt. Vonken buiten de verbrandingskamer = slechte ontsteking = slecht lopen/starten (toch?).
Nou is de vraag: is de bobinekabel oud/poreus (dus vervangen) of werkt de verdeler (hall-sensor) niet goed, waardoor de weerstand zo groot wordt, dat de vonk wel MOET overspringen?... :confused:
Carb is nieuw en staat goed afgesteld. Beide onderdelen zijn nooit door mij vervangen. Bobine-kabel ziet er netjes uit. Ik heb de auto al bijna 2 jaar.
Iemand die hierover van gedachte wilt wisslen?