PDA

View Full Version : Naafgat uitdraaien van 56.6 naar 57.1 MM

Larsv5
19-11-2009, 18:58
Wie weet er een goed adres in midden nederland om het naafgat uit te laten draaien van me stalen opel hoepels van 56.6 MM naar 57.1 MM...???

Wat misschien ook een optie is is zelf uitdraaien, wie heeft daar tips voor... :D

Thanks,

Lars

breadfan83
19-11-2009, 19:03
Misschien een stomme opmerking, maar misschien met zo'n lamellen-schuur-schijf. Die zou zichzelf redelijk moeten centreren. Als je er eentje neemt die goed past zou je die paar tiende mm's er zo uit moeten hebben.

Aan de andere kant, ik heb er ook totaal geen verstand van, dus het kan net zo goed compleet de verkeerde kant uit gaan. :D

Larsv5
19-11-2009, 19:05
Misschien een stomme opmerking, maar misschien met zo'n lamellen-schuur-schijf. Die zou zichzelf redelijk moeten centreren. Als je er eentje neemt die goed past zou je die paar tiende mm's er zo uit moeten hebben.

Aan de andere kant, ik heb er ook totaal geen verstand van, dus het kan net zo goed compleet de verkeerde kant uit gaan. :D

Is misschien wel iets.... :confused:

(Aangezien ik erook niet uit kan komen.... :D )

Mister Cool
19-11-2009, 19:06
Dat van die lamellenschuurschijf op de boormachine is een prima idee opzich, alleen weet ik niet hoe goed dat met staal wil. Heb het wel eens met aluminium gedaan, dat ging prima :thumbup:

jones
19-11-2009, 19:33
heb ook opel staal voor op de golf en heb het naafgat groter gemaakt met een soort freesje op een luchttolletje, rustig rondgegaan tot het gat precies groot genoeg was, ging echt prima!
maar heb vandaag mn alu velgen laten uitdraaien en iets van de harten afdraaien en dat was 7,5 euro per velg dus kun je eigenlijk niet voor tobben
was alleen niet echt bij jou in de buurt

johan8vplus
19-11-2009, 19:59
met zon lamelleschuurschijf is t een fluitje van een cent.

johan

joostvw
19-11-2009, 22:14
ik heb zo'n lamellending nog liggen. die is tegen de 60 mm en kun je er dus mooi rond invouwen.