PDA

View Full Version : kenteken omkeuren , Wie is waar geweest?

Pages : 1 [2] 3

vwmotorsport
11-07-2011, 21:18
de enige die er beter van word is de belastingdienst neem aan dat de meesten meer wegenbelasting moeten betalen haha

chris
11-07-2011, 22:31
de enige die er beter van word is de belastingdienst neem aan dat de meesten meer wegenbelasting moeten betalen haha

Ik iig niet....36 jaar oude Golf...goedkoop (en snel) rijden :thumbup:

dennis20vt
12-07-2011, 20:34
eerst de herkomst van het motorblok moeten aantonen

Hoe moet je eigenlijk de herkomst aantonen?
Heb mijn motorblok van een jongen gekocht waarvan zijn project niet meer doorging, heb er verder geen papieren bij of weet de donorauto niet.

Johan1982MK1
12-07-2011, 21:22
Net ffe gecheckt...De mijne is ook al digitaal aangepast 128Kw 6 cilinders! :thumbup:

Eerdaags hopelijk ook de papieren binnen... :rolleyes:

Bij mij staat ook op ,wachten op keuren,NEE.

Neem aan dat ik nog wel apk,tje moet scoren toch?

wacht op keuren (WOK) is een melding op je kenteken als de auto schade oid heeft gehad
deze wordt verwijderd als de auto na (goed) herstel weer goedgekeurd wordt

chris
12-07-2011, 21:49
Hoe moet je eigenlijk de herkomst aantonen?
Heb mijn motorblok van een jongen gekocht waarvan zijn project niet meer doorging, heb er verder geen papieren bij of weet de donorauto niet.

Mijn blok komt uit een schade auto,heb er zelf nog wat spullen uitgehaald...achteraf 'stom' dat ik het kenteken niet genoteerd heb...maar zal dat echt een probleem gaan geven?

Marcski
13-07-2011, 15:06
Dat probleem heb ik ook, kenteken vergeten te noteren. Maar dan print je toch even een factuurtje uit? ;)
Mochten ze erom vragen heb je hem wel op zak..

vwmotorsport
13-07-2011, 16:20
ik ben zo vaak aangehouden en nooit hebben ze iets over de motor gevraagd. mijn originele g60 hou ik vwb de papieren het liefst origineel met 118kw op kenteken. Het is misschien wat anders als je een cletje hebt met ingebouwde g60 dat valt dan wel op bij de heren met vierkante petten

De Pul
13-07-2011, 17:15
herkomst aantonen is heel simpel.we zoeken gewoon een auto met kenteken die hetzelfde blok heeft als wat we hebben ingebouwd.
het is niet meer dan een formaliteit,doen het al weet ik hoelang zo en nog nooit 1 gehad waar ze van zeiden dat het motornummer niet overeenkomt met de auto.mooiste hiervan is dat ie met 1 muisklik de gegevens over kan nemen.voor de rest boeit het hun immers ook geen zier.

Johan1982MK1
13-07-2011, 18:17
het gaat er idd om dat ze direct de goede gegevens bij de motorcode hebben waaronder het aantal kw's, aantal cilinders en misschien ook de cilinderinhoud.

chris
15-07-2011, 13:45
Vanmiddag om 13.00 moest ik me melden bij de RDW in Schiedam..papieren ingeleverd,uit gelegd waarvoor ik kwam..

"Van 70pk naar 180pk"

"O? Dan moet je naar Lelystad..." Begon al lekker dus... :screwy:

Auto naar binnen,kap open...

"waar staat het motornummer?"

"Geen idee?Motorcode staat iig daar" (wist het zelf ook echt niet...)

"Bla bla ik kan hem niet keuren zonder dat ik weet waar de motor vandaan komt enz...wie weet is hij wel gestolen..."

"Denk je nou echt dat ik hier ga komen met een motor die duister is? Beetje zonde van mn tijd en geld lijkt me...."

"Nou ok dan...rij maar de put op..."

Daarna remmen getest...korte discussie waarom er achter trommels ipv schijven zitten...bla bla...

"Levensgevaarlijk zo'n oude auto met die pk's...daar is die niet voor gemaakt...."

Toen ging meneer nog even een stukje rijden...

Gvd...wat maakte ik me zorgen...straks word ie afgekeurd....keurmeester had niet echt een goede bui namelijk...

Had gister nog het Westmoreland front met origineel gewisseld voor de zekerheid...maar ze keken nergens naar,ook geen opmerking over de Porsche wielen met adapters...

Maar goedgekeurd! Swallowtail met 130Kw op de papieren :D

J-9A-N
15-07-2011, 13:52
Gefeliciteerd Chris!
Mooie dikke sleeper!!

Pewi Vwteam
15-07-2011, 20:41
hahaha mooi dat het gelukt is, tja de ene keur meester is lang de andere niet ik had een jong ventje det scheelde erg veel gezeur denk ik. keek ff remmen verlichtinging en stukkie rijden en klaar was het motor code werd zo overgenomen van de donor auto. maar denk dat het niet lang meer duurt, en dan kan ik weer opnieuw ivm, een nieuwe motor :D waarschijnlijk.

JettaGTI-16v
16-07-2011, 18:06
Ik was laatst met mn Golf 1 TDI naar Amsterdam geweest. Moest eerst ff wegen op de weegbrug en daarna mocht ik naar binnen. Chassisnummer gecheckt en ff onder de auto door gelopen en koplamp hoogte gecontroleerd en klaar. Hij was goedgekeurd. Met een klein uurtje kon ik weer gaan.:D

TT-TDI MANIAC
17-07-2011, 18:55
Dus als ik het zo lees kan ik mijn rem upgrade in de winter doen en de nu nog gti keuren met mijn standaard remmen! naar vr6!!!

De Pul
17-07-2011, 18:59
jep,dat is geen bezwaar.

karretje
21-07-2011, 19:36
Lees dat er veel gereden wordt in de autos die aangeboden worden...

Gelukkig was dat bij mij niet het geval,is geen ramp maar dan kan ik me indenken dat je zweet op je voorhoofd krygt! :)

De Pul
21-07-2011, 19:42
ik heb dat ook nog nooit meegemaakt,dat ze ermee moesten rijden?

Rallyegolf20vt
21-07-2011, 22:08
Bij mij wilden ze ook in de auto rijden.... :D
Maar dat kwam denk ik ook omdat ze erg nieuwschierig waren hoe deze nu zou rijden ;)
Er werd mij zelfs gevraagd of een collega er een stukje in mocht sturen.
Ze vertelden mij dat ze heel erg onder de indruk van ombouw en het totaal plaatje waren. :thumbup:
En dat ik met een volgende ombouw weer van harte welkom was. :cool:

Alberto
22-07-2011, 07:52
Bij mij hebben ze ook gereden, al was het niet zo lang als bij Klaas :D

CleanTFSI
25-07-2011, 11:33
moet de snelheidsmeter het ook doen voor de rdw keuring!!

of mag het gewoon via de tom tom

heb nammelijk geen snelheids signaal vanaf de bak omdat dat orgineel via de ABS gaat

Sjeesbeest
25-07-2011, 16:17
Ja die moet er in zitten en de verlichting ervan moet ook werken.

Je mag ook een (verlichte) fietscomputer monteren, als je maar kunt zien hoe hard je gaat.

Melvin
25-07-2011, 18:14
Van benzine naar diesel is ook geen probleem meer toch? (dus een golf 1 1.6 naar 1.9tdi, waarbij complete slopert wordt gebruikt is geen enkel probleem dunkt me?)

Thanks!

De Pul
25-07-2011, 18:16
tomtom ook toegestaan;)

J-9A-N
25-07-2011, 18:16
Van benzine naar diesel is ook geen probleem meer toch? (dus een golf 1 1.6 naar 1.9tdi, waarbij complete slopert wordt gebruikt is geen enkel probleem dunkt me?)

Thanks!

Is idd geen probleem.

Melvin
25-07-2011, 18:17
Top, dank je Jan! Ik vermoedde het al, maar kon 123 geen bevestiging vinden.

SpiderClass
11-08-2011, 18:43
Ik ben van de week bij de RDW in Roosendaal geweest voor omkeur.
Gelukkig van de keer niet druk, was vrij snel aan beurt. Veel 'slechte' verhalen over RDW Roosendaal gehoord, maar toch gegaan.
Eerst moest ik mijn eigen kentekenpapieren geven EN de kenteken papieren van de donorauto geven, maar die laatste had ik niet.. Gelukkig had ik een bewijs van de donor auto met kenteken gegevens en dat kon uiteindelijk dan wel.
Had een schappelijke kerel toegewezen gekregen, een oud baasje. Moest eerst wegen, daarna op de put rijden, maar dat ging natuurlijk niet qua hoogte ;) Toen maar naar de brug. Alles beetje bekeken en zag er goed uit. Verder heeft hij gekeken of de koplampen nog goed stonden en nog een rondje gereden voor de remmen (niet harder als 50 km/h en hij remde niet eens hard). Als laatste nog CO gemeten.

Alles was perfekt in orde, het is nu een Golf 1 met G40 op kenteken. :D

tdiwolf
01-09-2011, 18:41
vandaag was voor mij de dag van de waarheid.

afspraak gemaakt bij de rdw in groningen voor de invoer en tegelijk omkeuring van 55 kw naar 140 kw.

werd netjes geholpen en de nodige complimenten gekregen.

er is gekeken naar chassis nummer, en wat voor blok er nu in zit.
hoefde niks aan te tonen, alleen doorgegeven wat de motorcode is.
de man heeft dit nagekeken in de database, voor de exacte inhoud.

co meting. welke gelijk goed was, even op de weeg brug, 1 keer compleet, en 1keer alleen de achteras, en dat was het eigelijk.

totaal kosten 126 euro.
totaal aan tijd uurtje, was wel gezellig :thumbup:

nu wachten op mn kenteken, duurt 3 tot 4 dagen

kan niet wachten :D

J-9A-N
01-09-2011, 20:41
Belastingvrije VR6 Dominique?
iig gefeliciteerd :thumbup:

tdiwolf
02-09-2011, 07:21
Belastingvrije VR6 Dominique?
iig gefeliciteerd :thumbup:

klopt helemaal jan :thumbup:

Gertjan
02-09-2011, 18:35
Ik hoor dus verschillende verhalen over het aantonen van de herkomst van de motor, sommige hoeven alleen de motorcode te zeggen en andere moeten een kenteken van de slopert opgeven?

Ik moet binnenkort naar de RDW met een SB 1.6 td die ik gewoon op marktplaats heb gekocht.
Ik weet dus alleen de motorcode, maar heb geen idee waar die uit komt.
Als ik nou van iemand een kenteken 'leen' van een Golf 2 GTD die gesloopt is, zou dat ook werken? ;)

De Pul
02-09-2011, 18:50
jep geen enkel probleem.

CleanTFSI
09-09-2011, 17:08
heb even een klein vraagje tussen door

als de auto gekeurd wordt voor motorombouw, kijken ze dan alleen naar dat de motor degelijk vast zit en dat de remmen goed werken en de co goed is

of kijken ze nog naar meer dingen, mijn auto is nog niet helemaal klaar voor de normale APK keuring daarom vraag ik dit

mijn climate controle en snelheidsmeter werken nog niet!!

SpiderClass
09-09-2011, 17:39
Als ze een rondje willen rijden zien ze snel genoeg dat de snelheidsmeter het niet doet, maar je kan er ook gewoon een tomtom in hangen. Climate controle zullen ze niet merken.

brittjan
09-09-2011, 18:33
Vreemde vraag misschien, maar heeft er iemand al ervaring met het omkeuren van een buitenlandse auto?

In België is omkeuren dus niet mogelijk, ik neem aan dat de wagen dan ingevoerd moet worden in Nederland en ingeschreven moet worden op een Nederlander zijn naam waarna de wagen omgekeurd word? Hierna zou ik hem terug moeten invoeren in België en is alles oke voor de wet hier..

Iemand enig idee wat er allemaal bij komt kijken qua stappen ene kosten? :)

De Pul
09-09-2011, 18:51
heb even een klein vraagje tussen door

als de auto gekeurd wordt voor motorombouw, kijken ze dan alleen naar dat de motor degelijk vast zit en dat de remmen goed werken en de co goed is

of kijken ze nog naar meer dingen, mijn auto is nog niet helemaal klaar voor de normale APK keuring daarom vraag ik dit

mijn climate controle en snelheidsmeter werken nog niet!!
allebei niet belangrijk.voor de apk moet je je ruiten kunnen ontwasemen en moet je ergens in de auto kunnen aflezen hoe hard je ongeveer rijd.deze punten zijn dus voor een ombouwkeuring niet van belang.

CleanTFSI
11-09-2011, 11:58
oke weet ik genoeg, bedankt

zal volgende week nog wat dingen op de brug na lopen en dan kan de auto voor de keuring :thumbup:

GerardMkIIVR6
22-09-2011, 08:49
Kent iemand al iemand die een auto van NA '98 heeft om laten keuren?
En hoe dat is gegaan.

CleanTFSI
22-09-2011, 10:04
ben afgelopen vrijdag naar de rdw keuring geweest voor een motoromkeuring

en moet nu een paar dingen veranderen zoals de abs pomp verwijderen en een middendemper plaatsen omdat de uitlaat 4db te veel lawaai had

en ze vroegen ook om de motorgegevens : gaat dit alleen om de kw's en motorinhoud of moet er nog meer gegevens bij!!

alvast bedankt

Edition-Blue
22-09-2011, 10:14
Ben zonet ook wezen keuren voor de motorombouw van de golf2 vr6!
En helaas ook afgekeurd!

Alles was goed, alleen de abs werkt niet goed!
Dus maar weer sleutelen!

_AK_
22-09-2011, 10:55
Komende maandag golf 2 1600d omkeuren naar 1900tdi ben benieuwd wat ze er van zullen zeggen.

Jerome
22-09-2011, 13:42
En helaas ook afgekeurd!
Moet je dan de auto weer via de officiele weg ter keuring aanbieden? Dus opnieuw de volledige keuring en bijbehorende kosten? Of wordt alleen het afkeurpunt opnieuw bekeken?

Edition-Blue
22-09-2011, 14:04
Moet je dan de auto weer via de officiele weg ter keuring aanbieden? Dus opnieuw de volledige keuring en bijbehorende kosten? Of wordt alleen het afkeurpunt opnieuw bekeken?

Alleen afkeurpunt.

CleanTFSI
22-09-2011, 14:47
inderdaad + kosten hoe lang het duurt

De Pul
23-09-2011, 17:35
jammer molle.....

nog even een toevoeging,even terug zei ik nog dat je met om het even welk kenteken langs kon gaan,DIT KAN NIET MEER!!

kenteken [of fahrzeugbrief,etc]MOET weer overeenkomen met de motor.geen matching numbers is inbeslagname ter controle.

Pewi Vwteam
23-09-2011, 19:50
ervaring mee gerben? dat zou mooi klote wezen!

De Pul
23-09-2011, 19:51
ervaring mee gerben? dat zou mooi klote wezen!
staat er idd nog 1 in zwolle.....achter moeten laten.

Domi
23-09-2011, 20:57
?? Waarom dan??

De Pul
23-09-2011, 21:02
geen matching numbers is inbeslagname ter controle.daarom.

Domi
23-09-2011, 21:07
Dus de motoromkeuring is voorbij?? of zie ik dat nu verkeerd.

knarfmk1
23-09-2011, 21:10
maar.. wat gaan ze dan controleren? heeft elke motor ook een eigen nummer en die is gematched aan een chassisnummer? die evt weer als gestolen staat aangegeven?

De Pul
23-09-2011, 21:10
nope,de regels waren iets versoepeld maar omdat dat waarschijnlijk iets te makkelijk ging hebben ze dat teruggedraaid.

De Pul
23-09-2011, 21:11
jep frank,klopt.

De Pul
23-09-2011, 21:16
Wat nu als je een auto demonteert met een ruilmotor? (Gewoon nieuwsgierig!)

Dus niet matchende nummers, of moet dat ergens op een factuur staan?
sja,goeie vraag....nooit meegemaakt nog.geen idee,ze zullen dat wel graag aangetoond willen zien denk....vraag me ook weleens af,wat zou er gebeuren als iemand ooit een gestolen motor in een auto heeft gebouwd die jij als donor gebruikt?ook nog nooit meegemaakt,maar kan gebeuren natuurlijk....
edit,via ebay oid zul je met een goede factuur moeten komen dan kan dat gewoon.

Domi
23-09-2011, 21:18
Dus als je een motor monteerd waar je een aankoopsbon van hebt en zelfs het kenteken van de gedemonteerde auto bij een erkend bedrijf.
Dan is er niks aan de hand??

knarfmk1
23-09-2011, 21:20
@ pul, Ja idd, heb ook een chassisnummer van de auto waar het blok uitkomt, maar geen idee of die ooit gestolen is ofzo, kan je als particulier ook niet effe opzoeken lijkt me zo

De Pul
23-09-2011, 21:21
nee dan is er niks aan de hand domi.
waarom heb je geen kenteken van die auto frank,was het een buitenlander?

Domi
23-09-2011, 21:22

Pfoee.

Dan kan de Golf 1 binnenkort wel heen :D

knarfmk1
23-09-2011, 21:24
waarom heb je geen kenteken van die auto frank,was het een buitenlander?

jup duits

De Pul
23-09-2011, 21:25
Pfoee.

Dan kan de Golf 1 binnenkort wel heen :D
het valt ook wel mee allemaal,maar wat wij deden was het volgende.

stel een motor samen,met spullen uit het magazijn,bouw ergens in en zoek in de boekhouding een auto van een klant met zo'n blok,noteer kenteken en klepper heen....maar daar trappen ze dus niet meer in.

De Pul
23-09-2011, 21:26
jup duits
aiii,dan zul je toch de fahrzeugbrief of een kopie ervan moeten hebben anders word het listig.

knarfmk1
23-09-2011, 21:27
ah nja, het zal ook wel een beetje aan de keurpersoon liggen en het type blok (oud / nieuw)

De Pul
23-09-2011, 21:29
ah nja, het zal ook wel een beetje aan de keurpersoon liggen en het type blok (oud / nieuw)
probleem is alleen dat als je daar aankomt en het is niet goed,ze daar een notitie van maken;)

knarfmk1
23-09-2011, 21:43
ok, en die inbeslagname ter controle, neem aan dat, mochten ze de historie niet kunnen achterhalen, niet de hele auto in beslag wordt genomen maar dat je alleen het blok in moet leveren? of hoe gaat dat

De Pul
23-09-2011, 21:45
ok, en die inbeslagname ter controle, neem aan dat, mochten ze de historie niet kunnen achterhalen, niet de hele auto in beslag wordt genomen maar dat je alleen het blok in moet leveren? of hoe gaat dat
jep,correct...

knarfmk1
23-09-2011, 21:50
wat een zeikerds :D

tdiwolf
24-09-2011, 09:08
sinds wanneer is die belachelijke regel dan.
mijn auto is op 2 sept gekeurd, en daar werd niet eens naar gekeken, laat staan gevraagd.

het enige commentaar wat ik kreeg op de motor was: zo das een dik blok.

arthur
24-09-2011, 11:19
Het is volgens mij heel erg afhankelijk van de persoon die je aantreft.
2 weken geleden met mijn civic in Rijen lang geweest.
Deze moest omgekeurd worden van 77 na 149 Kw.
Ze hebben de motor steunen gecontroleerd, hing allemaal netjes.
Uitstoot gemeten deze was te hoog helaas, dus ik moet nog een keer terug.
Even de verlichting gecontroleerd.
Factuur van de motor laten zien. (geimporteerd uit japan)

In feite was alles goed behalve de CO en de lambda waarde.
Denk dat er een kleine lek zit in de uitlaat ergens.
Maar De keuring viel me zeker niet tegen!!!
En was gewoon met open filterje, en ander uitlaatlijn(meer geluid dan orgineel), maar daar werd niet na gekeken.

De Pul
24-09-2011, 11:24
dit was in zwolle,maar misschien moeten we toch maar verkassen naar heerenveen ofzo.zal er ook wel aan liggen of je ddit als particulier 1x doet of dat je er wekelijks staat.

GerardMkIIVR6
24-09-2011, 12:16
En ook al iemand bekend met een auto van na 1998 die omgekeurt is met een andere motor????

arthur
24-09-2011, 17:41
Dan zal je na lelystad moeten, maar als ik jou was zou even contact op nemen met de RDW die kunnen het zo vertellen. Toen ze mijn auto aan het keuren waren zei de ene keurmeester tegen de andere, "kan dit zomaar?" het vermogen is bijna verdubbelt. waarop hij zei "jah deze auto is van 1997, dan maakt helemaal niks uit". pas vanaf '98 moeten ze na lelystad

:D

_AK_
25-09-2011, 11:08
Weet iemand toevallig of de persoon waarop de auto ten naam is gesteld aanwezig moet zijn? Wordt er gevraagd om je rijbewijs te laten zien of alleen de kenteken papieren?

_AK_
26-09-2011, 15:57
Net terug uit veldhoven auto is goedgekeurd. Nu nog ff wachten totdat het kenteken thuis gestuurd wordt.

CleanTFSI
26-09-2011, 16:35
gefeliciteerd :thumbup:

Sinaasboom
26-09-2011, 17:06
Ben laatst bij de RDW in Elsloo geweest.
Werd even gekeken of alles goed gebeurd was, ging van 1.1 naar 1.8 dus was niet zo heel spannend. Verder geen problemen, meneer zei dat het goed gebeurd was en wenste me verder veel plezier met de golf. Wel had ik geluk met de aslengte of iets specifieks van het blok, want die had ik niet bij de hand. Maar gelukkig kon hij die in een boekje opzoeken (dat eigenlijk niet meer gebruikt mag worden).

classic-edition
30-09-2011, 14:46
Mijn auto is van 1997 en wil er een vr6 motor in.

Dan hoef ik dus niet naar lelystad ?

Wat heb je nodig om de herkomst van de motor aan te tonen.

Rekening van de sloop ,copie kenteken of ????

Wil dit graag even weten alvorens ik een motor koop.

Motor in kwestie wordt een vr6 (voorkeur) of een 2 ltr.

Erik M
30-09-2011, 14:56
Ik had het kenteken en het chassis nummer van de donor auto en dit was voldoende, de donor auto had ik zelf op naam staan misschien dat dat ook nog wat uit maakte?

classic-edition
30-09-2011, 17:14
Thx Erik.

Maar ik denk dat ik er maar eens een mailtje uitgooi naar de rdw.

d_man
30-09-2011, 19:10
rekening van de sloop is ook oke..
maar ga langs bij de dealer
en haal een blaadje waarop staat hoeveel pk of kw de motor is..

MM Designs MK1
05-10-2011, 20:20
Ik las ergens dat als ja van een 1.1 naar een 1.8 16v gaat
dat je dan ook nog naar lelystad moet voor een keuring
klopt dat of kan ik dat gewoon in groningen laten
doen?

J-9A-N
05-10-2011, 20:32
Als de auto van voor '98 is kan het gewoon in groningen.
Ben zelf ook daar geweest.
Omkeur van 1.1 naar 2,0 16V.

Gr Jan.

dreamdub
11-10-2011, 19:04
Ik heb mijn ex Golf1 laten omkeuren in Groningen.
Hij stond als 1.5 op kenteken en ik heb hem als G60 laten omkeuren.
Hij is even nagekeken, daarna remmentest, decibel uitlaat en als
laatste is de auto opnieuw gewogen.

Dit duurde met elkaar een klein uurtje en toen was het klaar.

3 dagen later had ik de nieuwe papieren in huis.

Gertjan
12-10-2011, 19:18
Vinden de mannen van het RDW het een probleem als m'n dieselpomp lekt? :D
Anders ga ik morgenochtend ff langs denk ik :)

De Pul
12-10-2011, 19:19
jep mag niet.....direct afkeur.

Vera-Exel
16-10-2011, 20:02
mijn MK2 gaat dinsdag naar Vlaardingen. Is van een 1600 benzine naar een 1900 TDI gegaan. Ik heb een MK3 uit 97 als donor gebruikt en deze hebben we zelf helemaal gedemonteerd. Heb de papieren bij het RDW ingeleverd en heb daar ook weer kopieën van gekregen, deze papieren moeten we meenemen naar die keuring.
Moet de eigenaar er zelf ook bij zijn? Ik moet zelf namelijk werken en degene waar ik mijn auto mee omgebouwd heb gaat dus naar die keuring.
Kenteken van mijn Golf is NR-21-YB
Kenteken van Donor is RR-JF-95

d_man
16-10-2011, 22:13
nee hoeft....
laat die gene wel rijbewijs en/of legimitatie meenemen

Vera-Exel
17-10-2011, 20:08
nee hoeft....
laat die gene wel rijbewijs en/of legimitatie meenemen

ok thnx voor je reactie, zal het aan hem doorgeven :thumbup:

Vera-Exel
18-10-2011, 19:28
helaas afgekeurd op 3 kleine dingetjes, maar die zijn gelukkig goed op te lossen. Verder vonden ze hem helemaal top :)

maurice1987
18-10-2011, 20:49
Paar weken terug in Zwolle mijn polo steilheck uit 82 omgekeurd na g40.
Werd vooral goed gelet op chassisnr(omgekat), of alles deugdelijk vast zat, Co meten, remmenbank, verlichting controle..

Helaas werd ik afgekeurd omdat op de remmenbank mn (zelfgemaakte) verbindingsstuk van de voorste na de achterste handremkabel dubbelklapte..

Dat heb ik diezelfde dag nog gemaakt en de dag erna wel goed gekeurd.. koste me wel 26 euro herkeuren voor 1 minuut op de remmenbank...

Wel raar dat ik er later achter kwam dat alle 4 de banden verkeerd om op de velg lagen(inside outside verkeerd om) en toch goed gekeurd :D

Turbo-Variant
26-10-2011, 19:14
Kwam erachter dat de APK op mijn Golf bijna ging verlopen dus maar even langs de RDW geweest... Een 4-gasmeting wordt tenslotte een beetje lastig met een TDI in een 1.6 benzine automaat carosserie. ;)

Auto even iets omhoog geschroefd, afspraak gemaakt en de volgende dag naar RDW in Elsloo. Chassisnummer werd even vergeleken met de papieren, papieren van de donor bekeken + kopie gemaakt, met een zaklamp naar de motorsteunen gekeken, overige technische staat vluchtig bekeken en opnieuw gewogen. (980kg) Al met al zo'n 10 minuutjes binnen in de keuringshal geweest.

Daarna papierwerk afgehandeld bij het loket en 53 euro mogen aftikken.

Nu dus een Golf 2 met 81kW en 1836cc op kenteken. Op naar de APK.. :)

Bonny
26-10-2011, 21:21
Ik ben gister naar Heerenveen geweest voor het omkeuren van 1.3 naar 1.9tdi. Motorkap open, even een kleine blik van onder, even wegen ( ook 980 kilo ) en 53 euro betaald. Nu wachten op kenteken en dan apk erop. De keurmeester gaf als opmerking dat het er netjes en degelijk in was gezet.

Gertjan
27-10-2011, 16:21
Ik maak wel een beetje zorgen over het omkeuren straks, want ik zit met een blok wat ik via marktplaats heb gekocht en dus totaal niet kan aantonen uit welke auto het blok komt....

Zijn er hier nog meer mensen die dat hadden maar wel zijn goedgekeurd?

CleanTFSI
27-10-2011, 16:35
Ik ben gister naar Heerenveen geweest voor het omkeuren van 1.3 naar 1.9tdi. Motorkap open, even een kleine blik van onder, even wegen ( ook 980 kilo ) en 53 euro betaald. Nu wachten op kenteken en dan apk erop. De keurmeester gaf als opmerking dat het er netjes en degelijk in was gezet.

ben zelf een paar weken geleden ook naar Heerenveen geweest voor een omkeuring van 1.6 naar 2.0 tfsi

kreeg ook een compliment dat alles netjes was ingebouwd

maar heb wel meer dan 2 weken op mijn kenteken gewacht

Bonny
03-11-2011, 22:02
ben zelf een paar weken geleden ook naar Heerenveen geweest voor een omkeuring van 1.6 naar 2.0 tfsi

kreeg ook een compliment dat alles netjes was ingebouwd

maar heb wel meer dan 2 weken op mijn kenteken gewacht

Heb het kenteken binnen, duurde dus maar 9 dagen maar na 7 dagen was hij al omgezet in het rdw bestand naar diesel. Dus al met al viel het wachten op kenteken en het omkeuren bij rdw heel erg mee. Zolang je het er maar netjes bij heb liggen zoals bedrading en intercooler slangen zullen ze niet moeilijk doen.

classic-edition
03-11-2011, 23:05
Iemand ervaring met de vestiging in rijen van de rdw?

Ik heb nu een vr6 motor gekocht bij een bedrijf met de rekening erbij met daarop de motorcode. Is dit afdoende of moet ik nog langs de dealer voor een bewijsje ?
De motor komt uit uit een schade vr6 van een klant van het autobedrijf,echter de auto is al een hele tijd geleden gesloopt en ik weet niet of het bedrijf ook een vrijwaring kan overleggen van de gesloopte vr6?

De vr6 moet in mijn 97-er golf 3 cabrio komen.

Zijn er nog wijzigingen op komst bij de rdw?

SchokR
23-11-2011, 16:56
Na het lezen van heel dit topic ben ik er achter dat je een mk1 nog redelijk makkelijk met VR6 op kenteken krijgt zolang alles netjes omgebouwd is.

Maar hoe zit het met een import vr6 turbo waar wel een fahrzeugbrief van de golf bij zit maar nog steeds als 4cyl.

De golf heeft de remmen enz van de vr6 maar er werd niets van "eingetragen" omdat men in duitsland max 250pk mag hebben op een golf 1.

Vera-Exel
23-11-2011, 19:09
ik had mijn papieren na een week weer terug

Gertjan
20-01-2012, 19:55
Ik ben vandaag in Schiedam geweest, en is me allemaal erg meegevallen.
Zoals de meeste al zeggen, er wordt even naar de motor etc gekeken en zolang je je papieren in orde hebt is het al gauw goed :)
Ik had zelfs nog een redelijke olielekkage, maar desalniettemin goedgekeurd, voor 53 euro :D

mk1 20vt
21-01-2012, 13:07
Ik wil een golf mk1 20vt laten keuren,maar nu hoorde ik dat als je een auto met rembekrachtiger hebt en je verwijderd deze, dat dit niet toegestaan is.
Wie weet of dit ook waar is?

Johan1982MK1
22-01-2012, 19:35
waarom zou je een golf1 20vt met std 150pk of meer willen laten keuren zonder rembekrachtiger??

Gertjan
23-01-2012, 06:26
Ach, hij remt er niet minder om je moet alleen wat harder trappen :)

mk1 20vt
23-01-2012, 17:31
waarom zou je een golf1 20vt met std 150pk of meer willen laten keuren zonder rembekrachtiger??

Omdat ik een speciale pedal box heb ingebouwd,waar de achterremmen en voorremmen allebij een aparte remvloeistof reservoir hebben.
Mijn auto had standaard een rembekrachtiger en die heb ik nu verwijderd,en de vraag is nu geeft dit problemen bij een rdw keuring..................

Turbo-Variant
23-01-2012, 18:23
Lijkt me niet. Remsysteem moet deugdelijk zijn en een minimaal vereiste vertraging leveren. Of dat nu met of zonder bekrachtiger is, lijkt me niet van belang. Je hoeft tenslotte niet aan een typegoedkeuring voldoen, maar aan de permanente voertuigeisen.

In Duitsland zou zoiets meer problemen opleveren.

Johan1982MK1
23-01-2012, 20:30
Omdat ik een speciale pedal box heb ingebouwd,waar de achterremmen en voorremmen allebij een aparte remvloeistof reservoir hebben.
Mijn auto had standaard een rembekrachtiger en die heb ik nu verwijderd,en de vraag is nu geeft dit problemen bij een rdw keuring..................

Ja kijk, nu weet ik wat je bedoeld. jij hebt zo.n systeem wat je ook vaak in de rally of autocross ziet.
Dit moet idd geen problemen geven wat hierboven ook al genoemnd wordt.
Hij moet gewoon voldoen aan de minimale vertragingseisen vastgesteld voor dat type voertuig.

chiel mk1
27-01-2012, 17:42
wie is er in heerenveen naar de rdw geweest? ga er binnenkort heen met een golf mk1 mtdi.
Iemand nog tips?

Gertjan
30-01-2012, 21:17
Ik zie zojuist dat de gegevens van m'n kenteken zijn veranderd, maar zo te zien zijn ze iets vergeten, het belangrijkste :eek:

Motor
Brandstof
Benzine
Aantal cilinders
4
Cilinderinhoud
1896 cm³
Vermogen
55 kW
Vermogen (brom/snorfiets)
N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets)
N.v.t.

jetta mk1 '82
31-01-2012, 16:48
schiet lekker op idd :(

Gertjan
31-01-2012, 17:48
Ik mag de papieren terug sturen zodra ik ze binnen heb en dan passen ze het alsnog even aan, schiet weer lekker op zo :D

Gertjan
16-02-2012, 02:16
Zo en sinds vandaag is ook de brandstof aangepast, hoezee :)

Gerjan
02-04-2012, 14:03
Golf 1 cabrio 15JB naar 1.6D. uit een Golf 2.

Vanmorgen 8u aan de beurt.
Eerst even wegen.
Controle papieren.
Het scheelt veel tijd als je kan aantonen waar je blok uit komt.
Hoeft de controleur geen motorcode ed. te zoeken.
Daarna naar binnen en controle chassisnr,ophanging en lekkage.
Doorrijden naar de remmentestbank en tot slot een koplampafstellingcontrole en de roetmeting.

Met glans door de keuring.
De keuring duurt ongeveer 30 min.
Over een week of twee zijn de papieren binnen.
Nu maar eens aan de carosserie beginnen.

Tip: maak een afspraak.
Er staan 's morgens veel handelaren te wachten die op volgorde van binnenkomst geholpen worden. Met een afspraak schiet je er mooi tussendoor.

classic-edition
02-04-2012, 15:28
Ik heb laatst nog contact gehad met de rdw, zoals al vaker is vermeld is het hebben van papieren van de nieuw ingebouwde motor erg belangrijk.

knarfmk1
02-04-2012, 17:02
ok maar wat verstaan ze onder "papieren"?
is een bon van de sloop/demontagebedrijf/tuner waarvan je m hebt genoeg?
of moet je perse een kenteken of chassisnummer en of vrijwaring hebben?

arthur
02-04-2012, 17:33
ok maar wat verstaan ze onder "papieren"?
is een bon van de sloop/demontagebedrijf/tuner waarvan je m hebt genoeg?
of moet je perse een kenteken of chassisnummer en of vrijwaring hebben?

Toevallig mijn auto laten omkeuren vorige week. Hierbij had ik enkel een factuur. De keurmeester vroeg nog, hoe kan ik controleren waar dit blok vandaag komt. Nu is het een japans import motortje. dus: Dan zult u naar japan moeten bellen, mijn japans is namelijk niet zo goed. Afijn, hij vond het voldoende :D

Daarmee moet het dus wel lukken.

classic-edition
02-04-2012, 17:43
Factuur is voldoende en bij de rdw vertelde ze dat t ook helpt als je bij de dealer papieren ophaald waarop het vermogen staat en andere specificaties.

Ik zelf krijg het kenteken van de schade auto waar de gereviseerde vr6 uit is gekomen en heb de factuur van het bedrijf die de motor heeft gereviseerd.

knarfmk1
02-04-2012, 18:15
ok dan komt het goed :thumbup:

R.icky
08-04-2012, 10:52
Is er al eens iemand naar de RDW in Schiedam geweest? Ik wil mn 87 er VR6 laten omkeuren maar wil m de motor zelf eerst inrijden (gereviseerd).

Jeff
08-04-2012, 11:10
Bij de RDW in Schiedam vinden het leuk als ze iets leuks moeten keuren. Het is een welkome afwisseling voor de zoveelste belastingvrije mercedes benz diesel.

Gertjan
08-04-2012, 13:13
Ja, ik ben daar geweest met m'n Jetta 1 om te laten keuren naar diesel.
Prima kerels daar, beetje betweterig maargoed, hij werd goedgekeurd dus ik vond alles best ;)

Ben er nu 2x geweest en het is daar inderdaad altijd een soort Mercedes 190D meeting, 9 van de 10 keuringen daar zijn turken met belastingvrije Mercedessen :D

golfmk1abf
14-04-2012, 19:11
Verder geen problemen gehad met het toegenomen vermogen?

THE-WISHMASTER
03-05-2012, 15:13
Ik ben vanmorgen in schiedam geweest met de voormalige vr6.
Ter omkeuring aangeboden naar TDI :rolleyes:
Na via internet een afspraak te hebben gemaakt om 8.45 mog ik om 09.00 eindelijk naar binnen. :rolleyes:
Na overhandiging van alle papieren incl. de papieren van de donor auto meneer RDW alles goed bekeken en komplimenten gemaakt over de staat van de golf 3 en inbouw van de TDI :D
Na de keuring nog ff aslasten gewogen en een roetmeting en ik mocht €53,00 afrekenen ;)
Nou ff afwachten tot de paperassen binnen zijn :D
Dus RDW schiedam :thumbup:

R.icky
13-05-2012, 19:20
En ik ga morgen met bovenstaand VR6 blok in mijn Golfje naar de RDW in Schiedam xD

THE-WISHMASTER
13-05-2012, 19:26
Nou ff duimen maar zal wel goed gaan. :thumbup:
Paperassen heb ik ook al binnen WHOEHAAAAA

Sven-GTI
13-05-2012, 21:35
Ik ben afgelopen vrijdag in Roosendaal geweest om mijn Golf 3 cabrio 1.6 om te keuren naar een VR6. Alles was zo gebeurt, geen enkel probleem. Die kerel daar was zelf helemaal gek van duitse auto's.

Hij keek even onder de auto, uitlaatgas meten. Ophanging testen, remmentest, wegen en klaar :D

THE-WISHMASTER
13-05-2012, 21:54
Ja jij bent natuurlijk zwaarder gegaan kwa vermogen.
Ik juist lichter dus remmentest en ondersteltest heb ik niet gehad.
Puur alleen ff kijken boven en beneden daarna roetmeting en klaar weer.

R.icky
14-05-2012, 05:34
Nou ff duimen maar zal wel goed gaan. :thumbup:
Paperassen heb ik ook al binnen WHOEHAAAAA

Mazzelaar :D

Over n half uurtje erheen :thumbup:

THE-WISHMASTER
14-05-2012, 06:44
Mooi mooi
Ik hoop dat je van koffie houdt :thumbup:
Want ondanks afspraak kan het ff duren :D

R.icky
14-05-2012, 09:35
EDIT:

Laat maar, hij is al gekeurd, uitlaat gemeten, beetje gluren naar de motorophanging, remmetest en hoppa, 53,- dankjulliezeer :D Weer n Mk.II Vr6 on the road

Sven-GTI
14-05-2012, 17:20
EDIT:

Laat maar, hij is al gekeurd, uitlaat gemeten, beetje gluren naar de motorophanging, remmetest en hoppa, 53,- dankjulliezeer :D Weer n Mk.II Vr6 on the road

:thumbup: :thumbup:

PT_Cabriootje
10-06-2012, 09:27
ik wil mijn cabrio ook graag omkeuren van 1.8dx naar 16v kr.
moet dan gebeuren in heerenveen letten ze daar bij alle keuringen altijd op chassis nummer of vergeten ze dat in heerenveen?

en hoeveel db mag je uitlaat ongeveer hebben?

bighead
10-06-2012, 10:02
-

bighead
14-06-2012, 20:57
-

Tjaap
14-06-2012, 21:25
Ik zou niet eens gaan omkeuren als ik eerlijk ben. Geen hond die het verschil ziet en het tast enkel de verkoopwaarde aan voor als de volgende eigenaar er weer een 2E in zou willen.

De Pul
14-06-2012, 22:43
geen papieren is geen probleem,als je maar een rekening hebt.
andere papieren gaat hem niet worden,ze hebben die papieren nodig om te checken of de motor echt uit die auto komt.
ik zou ook niet omkeuren,sterker nog,ik zou die hele ombouw niet doen;)

R.icky
15-06-2012, 10:28
Nog niet eens de papieren zijn nodig, ben naar de rdw gegaan met n post it met daarop het kenteken, bij de rdw checken ze de rest in de computer na (:

bighead
15-06-2012, 17:35
-

stn1
03-04-2013, 09:27
Even een oud topic opgedoken.. Heb een andere turbo en computer op m'n andere auto en nu is de verwachting dat het vermogen van 220 naar naar een kleine 300pk zal gaan. Maar in hoeverre moet ik dit officieel aangeven bij de rdw en is er dan alleen een administratief proces of ook een keuring?

De auto wordt opnieuw getaxeerd na de ombouw voor de verzekering maar moet dan wel of niet het vermogen opgegeven worden,,,, maakt wel iets onderscheidends van de auto. Maar als ik een keer iets heb wil ik gene ellende.

Vroeger was het bij meer dan 40% toename, daarna kwam ik 20% tegen hoe is het n echt? Op de rdw sie kom ik er niet uit... Auto uit 1986

Spierings
03-04-2013, 09:32
Even een oud topic opgedoken.. Heb een andere turbo en computer op m'n andere auto en nu is de verwachting dat het vermogen van 220 naar naar een kleine 300pk zal gaan. Maar in hoeverre moet ik dit officieel aangeven bij de rdw en is er dan alleen een administratief proces of ook een keuring?

De auto wordt opnieuw getaxeerd na de ombouw voor de verzekering maar moet dan wel of niet het vermogen opgegeven worden,,,, maakt wel iets onderscheidends van de auto. Maar als ik een keer iets heb wil ik gene ellende.

Vroeger was het bij meer dan 40% toename, daarna kwam ik 20% tegen hoe is het n echt? Op de rdw sie kom ik er niet uit... Auto uit 1986
Zou het gewoon op het kenteken proberen te krijgen, als er ooit iets is krijg je nooit geen problemen.

stn1
03-04-2013, 09:48
Ja, dat wil ik dus ook. Maar bij de rdw willen ze graag m'n kenteken en chassisnummer hebben om het uit te zoeken... Wil het graag weten voordat ik dat doorgeef. En met 300 blijf ik binnen de 40% maar ook maar net. Zit een safeswitch tussen waardoor de auto max 0.2 bar geeft dan zit ik veilig maar ja dat is ook niet de manier natuurlijk.

Sven-GTI
03-04-2013, 10:05
Heb het hier vorig jaar nog over gehad bij het RDW toen ik een golf liet omkeuren omdat ik toen bezig was met mijn compressor-project.

Die man zei dat je dan ook echt bewijs moet hebben van het vermogen. Dus een uitdraai en kan aantonen dat dat van jou auto is etc.

stn1
03-04-2013, 10:22
Ja dat is ook geen probleem, de auto wordt op de testbank afgeregeld. Kan in het rapport chassisnummer oid laten zetten.

vento tdi
03-04-2013, 11:52
In den Bosch RDW omkeuren mk2 1.6 benz.naar 1.9tdi 81kw

No problemo , kenteken donor overlegd en binnen 20 min weer buiten.

d0n
05-04-2013, 18:10
Ik heb samen met een maat van me een golf mk1 van 1.1 naar VR6 swap gedaan. We hebben hem op kenteken gezet bij de RDW in Amsterdam. Duurde ongeveer 30 minuten en ze waren totaal niet streng. Wel wordt er goed gekeken naar je ophanging, remmen en uitlaat gassen. Verder waren we erg te vrede over de afhandeling!

Waarom is hij op kenteken? Om verzekerd te zijn bij een ongeval. We hebben begrepen dat je niet verzekerd bent als je motor niet klopt met je papieren.

Oke, je betaald ook nog eens meer verzekeringskosten, maar ja je moet iets over hebben voor je VWtje.

stn1
05-04-2013, 19:15
Kreeg vanmiddag een mail terug van de rdw. Bij vermogenstoename van meer dan 20% moet er een rdw keuring zijn. Dat is een APK keuring en daarbij een uitgebreide test of de auto nog voldoet aan de typegoedkeuring. Inclusief geluidsmeting.

Maar mijn vraag waar ik precies kan zien wat er nu in het rdw systeem staat voor vermogen of db voor geluid heb ik nog niet..

Sven-GTI
05-04-2013, 19:25
Dat is dus mijn probleem, zou mijn auto eigenlijk ook om moeten keuren vanwege de vermogenstoenamen. Maar ik kom van z'n leven niet aan het geluidsniveau...

Zelfs met een compleet originele uitlaat zou ik er niet aan komen. Vaak is het wel zo dat hoger vermogen etc. met meer geluid gepaard gaat. Dus weet niet hoe ze dat dan gaan testen, want ze kunnen moeilijk verwachten dat hij aan de originele geluidsnorm voldoet.

ewcaddymk1
05-04-2013, 19:29
nu het volgende , nu is mijn caddy vorig jaar dus een jaar terug op kenteken gekomen en nu zie ik tot mijn verbazing dat ze geen 51kw van de jr turbo diesel maar 40kw van de 1.6 ongeblazen op kenteken hebben gezet
wat nu !!???
gewoon even een keer langs rijden en te vragen hoe dat zit of moet ik het op een andere manier doen
aan de foto's hier van mijn project topic is toch duidelijk te zien dat ik er nooit een 1.6 diesel heb ingehad

iemand antwoord hier op

Spierings
05-04-2013, 19:50
nu het volgende , nu is mijn caddy vorig jaar dus een jaar terug op kenteken gekomen en nu zie ik tot mijn verbazing dat ze geen 51kw van de jr turbo diesel maar 40kw van de 1.6 ongeblazen op kenteken hebben gezet
wat nu !!???
gewoon even een keer langs rijden en te vragen hoe dat zit of moet ik het op een andere manier doen
aan de foto's hier van mijn project topic is toch duidelijk te zien dat ik er nooit een 1.6 diesel heb ingehad

iemand antwoord hier op
Gewoon opnieuw omkeuren als je dat vermogen op je kenteken wilt, je kunt meestal toch niet bewijzen dat ze het de vorige keer fout gedaan hebben.
Maar je kan natuurlijk eerst informeren.

ewcaddymk1
05-04-2013, 20:10
Gewoon opnieuw omkeuren als je dat vermogen op je kenteken wilt, je kunt meestal toch niet bewijzen dat ze het de vorige keer fout gedaan hebben.
Maar je kan natuurlijk eerst informeren.
ik kan aan de foto's hier op het forum wel bewijzen dat dit blok er altijd in heeft gezeten in ieder geval op het moment van de keuring.
want nu heb ik een tdi 66kw klaar liggen voor de caddy maar als ik die om wil keuren zit ik boven de 40% toenname dus zal het uitgebreider worden

en het gaat mij erom dat ik nu een jaar ilegaal rond rijd met het verkeerde vermogen op papier met alle gevolgen van dien ,en allang blij dat ik geen aanrijding heb gehad

Spierings
05-04-2013, 20:37
ik kan aan de foto's hier op het forum wel bewijzen dat dit blok er altijd in heeft gezeten in ieder geval op het moment van de keuring.
want nu heb ik een tdi 66kw klaar liggen voor de caddy maar als ik die om wil keuren zit ik boven de 40% toenname dus zal het uitgebreider worden

en het gaat mij erom dat ik nu een jaar ilegaal rond rijd met het verkeerde vermogen op papier met alle gevolgen van dien ,en allang blij dat ik geen aanrijding heb gehad
Denk dat het rdw niks om foto's geeft, zo'n keuring is net als apk een moment opname.
Waarom zou een 90pk tdi uitgebreider zijn ?? Die regels zijn voor auto's van voor 98 allemaal versoepelt.

ewcaddymk1
05-04-2013, 21:16
omdat ik dan met een vermogens toename zit van boven de 40%

Spierings
05-04-2013, 21:26
Er zijn er toch ook genoeg die van een 1.3 naar vr6 gaan, dit is wel meer als 40 %.
Die hoeven ook maar gewoon een simpele herkeuring.
Er staan genoeg voorbeelden van hier in het topic welke ook meer als 40% winst hebben.

ewcaddymk1
05-04-2013, 21:52
daar zit wat in maar dan zit ik nu alleen nog met het probleem dat ik al een jaar illegaal met een verkeerde motorcode rondrijd

The_Maxx
05-04-2013, 22:52
Hoef je toch niet te vermelden? Gaat voornamelijk erom dat als het niet op kenteken staat, je verzekeraar niet uitbetaald bij een ongeval omdat de auto niet meer overeenkomt aan wat op het kenteken staat.
Dus snel omkeuren. Bij oudere auto's is het van belang dat er voldoende verstevigingen en verbeteringen aangebracht zijn voor het motorvermogen. Nog fijner is om een blok te hebben dat uit eenzelfde soort auto komt, dus er typegoedkeuring voor bestaat (vr6 in een 1.4 golf 3 zetten bijvoorbeeld)

Ook van belang, maar niet altijd noodzakelijk: bewijs waar je de motor vandaan hebt. Uit welke auto die komt e.d. Dit is om fraude te voorkomen, dat het dus geen gestolen blok is. Maar schijnt dus niet altijd noodzakelijk te zijn.

Er zijn nog wel meer regels, maar dit is het globaal voor zover bij mij bekend.

jellehier
05-04-2013, 23:20
Verstevigingen lijkt me niet nodig voor de keuring

Er word niet de hele auto uit elkaar geschroefd om te kijken of de auto wel verstevigd is

Ja het is verstandig bij sommige auto's verstevigingen aan te brengen maar dat betekend nog niet dat het moet voor de keuring

Ook is het wel zo dat er een type goedkeuring is voor bepaalde aanpassingen maar voor auto's van voor 98 is dat niet zo heel belangrijk, je kunt alles monteren in elke auto en het kan goedgekeurd worden

Vb. Er rijd hier in de regio een mini met een chevy V8, daar is nooit een type goedkeuring voor afgegeven maar staat wel gewoon bij deze man op kenteken.

Alles kan en mag als het maar structureel veilig is gebouwd incl aanpassingen aan bijvoorbeeld remmen.

En het zal de rdw worst wezen of je al een jaar zo rondrijd ze zijn de politie niet.

The_Maxx
05-04-2013, 23:50
structureel veilig is dus verstevigingen waar nodig ;) ligt er maar net aan hoe je het leest.

Dokter D
06-04-2013, 06:49
daar zit wat in maar dan zit ik nu alleen nog met het probleem dat ik al een jaar illegaal met een verkeerde motorcode rondrijd

Ik zou er niet te veel mee zitten Evert.
De overheid maakt nooit fouten, zelfs al kun je het bewijzen.
Straks de tdi er in en dan omkeuren.

Jan-Turbo
06-04-2013, 07:19
Dan moet je al wel een heel raar ongeluk krijgen willen ze naar je motorcode gaan kijken....

jellehier
06-04-2013, 09:09
structureel veilig is dus verstevigingen waar nodig ;) ligt er maar net aan hoe je het leest.

Zonder verstevigingen aanbrengen kan iets ook structureel veilig zijn, en sommige verstevigingen zouden juist kunnen leiden tot afkeur!

En verstevigingen hoef je echt niet bij iedere ombouw aan te denken, als je van 1.0 30pk naar 7.0 500 pk gaat dan wel natuurlijk

Maar bijv een 1.0 Polo ombouwen naar g40 is gewoon goed zoals het is, terwijl een Polo 2f af fabriek nogal wat punten kent die wel steviger hadden gemogen

The_Maxx
06-04-2013, 09:47
Zonder verstevigingen aanbrengen kan iets ook structureel veilig zijn, en sommige verstevigingen zouden juist kunnen leiden tot afkeur!

En verstevigingen hoef je echt niet bij iedere ombouw aan te denken, als je van 1.0 30pk naar 7.0 500 pk gaat dan wel natuurlijk

Maar bijv een 1.0 Polo ombouwen naar g40 is gewoon goed zoals het is, terwijl een Polo 2f af fabriek nogal wat punten kent die wel steviger hadden gemogen

Wat begrijp je niet aan aanpassingen WAAR NODIG! Als ze niet nodig zijn hoef je ze dus ook niet te doen ;)

jellehier
06-04-2013, 10:39
Maar wat wij nodig vinden is niet altijd wat de rdw nodig vind

Zoals ik al zei sommige verstevigingen zijn zelfs reden tot afkeur

Gertjan
06-04-2013, 11:47
wat nu !!???

iemand antwoord hier op

Een Caddy is nooit geleverd met een 1.6 TD, alleen met de ongeblazen 40 kw diesels.
Als jij je Caddy vorig jaar ingevoerd hebt, hebben ze dus gewoon de papieren overgenomen waarop stond dat er een ongeblazen 40 kw dieseltje in hing.
Zo vreselijk streng controleren ze nou ook weer niet bij de RDW. Als jij vorig had aangeven dat er een 51kw td motor in hing hadden ze dat waarschijnlijk wel op het kenteken kunnen zetten.

En dat je een jaar met 11kw teveel rondgereden hebt...dat weten zij toch niet als je straks met TDI motor aankomt?

VolkswagenRacing
06-04-2013, 12:42
Stel dat ik aankom met een auto met een 20vt motor erin die ik nieuw, zonder bon gekocht heb. Ik heb hier dus geen kenteken/chassisnummer of bon bij. De motor heeft dus nooit in een bestaande auto gezeten.

Zal dit problemen op gaan leveren?

ewcaddymk1
06-04-2013, 15:34
Een Caddy is nooit geleverd met een 1.6 TD, alleen met de ongeblazen 40 kw diesels.
Als jij je Caddy vorig jaar ingevoerd hebt, hebben ze dus gewoon de papieren overgenomen waarop stond dat er een ongeblazen 40 kw dieseltje in hing.
Zo vreselijk streng controleren ze nou ook weer niet bij de RDW. Als jij vorig had aangeven dat er een 51kw td motor in hing hadden ze dat waarschijnlijk wel op het kenteken kunnen zetten.

En dat je een jaar met 11kw teveel rondgereden hebt...dat weten zij toch niet als je straks met TDI motor aankomt?
het lullige is dat ik dat wel aangegeven heb ,en hij heeft zelf gevraagd wat de motorcode was

bighead
06-04-2013, 16:47
Stel dat ik aankom met een auto met een 20vt motor erin die ik nieuw, zonder bon gekocht heb. Ik heb hier dus geen kenteken/chassisnummer of bon bij. De motor heeft dus nooit in een bestaande auto gezeten.

Zal dit problemen op gaan leveren?

Gewoon zelf een bon maken, is mij laatst ook gelukt. Ze vonden dat ik alles netjes voor elkaar had omdat ik een rekening erbij had ;)

giuliettaevo
06-04-2013, 23:23
Afgelopen week heeft een vriend van mij zijn Jetta 1 omgekeurd naar diesel bij de RDW. Auto is in 1x goekgekeurd zonder problemen.

'Leuk' hoor ik jullie denken.... Grote verschil is dat er hier eens geen 1.6d/td of 1.9 tdi ingehangen is maar een OM606. dat is een Mercedes 6 cilinder 3.0 24v turbodiesel met standaard al 177 pk. natuurlijk past die er niet dwars in en daarom hebben we er maar rwd van gemaakt...

@ewcaddymk1;

rij gewoon naar de RDW toe en keur het ding nog een keer om. kost je 6 tientjes en je bent klaar. percentage vermogenswinst is helemaal niet aan de orde. Bij een auto van voor 1998 kun je bijna alles goedgekeurd krijgen zonder naar Lelystad te moeten. De vriendin van mijn vriend heeft een golf 1 cabrio met een 3,2 erin, geen probleem ( enkel aslast was te hoog in het begin).

Keuring was een formaliteit. papieren komen waarschijnlijk komende week binnen.

Pewi Vwteam
06-04-2013, 23:36
wel genaamd nicky tuning :D

giuliettaevo
06-04-2013, 23:39
Beroemd en berucht zie ik al wel...

Pewi Vwteam
06-04-2013, 23:41
@giuliettaevo bij mij wel hahaha.

giuliettaevo
06-04-2013, 23:43
Ach, ik ben het inmiddels wel gewend dat we nergens heen kunnen gaan zonder dat hij ergens een bekende tegenkomt. Hij valt meestal ook wel op...

Pewi Vwteam
06-04-2013, 23:45
de man met het hoedje, ik zit ook wel op nick zijn facebook,

giuliettaevo
07-04-2013, 00:12
Hoedje heeft hij tegenwoordig niet vaak meer op, was idd wel zijn handelsmerk.

Gertjan
07-04-2013, 08:51
het lullige is dat ik dat wel aangegeven heb ,en hij heeft zelf gevraagd wat de motorcode was

Dan hebben ze gewoon een foutje gemaakt. Kan gebeuren, is bij mij ook gebeurd toen ik m'n Jetta liet omkeuren naar 1.9 td.
Motorinhoud en vermogen was netjes aangepast op kenteken alleen waren ze even vergeten om de brandstof ook te veranderen :D

giuliettaevo
07-04-2013, 09:01
Ik ken een scirocco waar een 91kw TDi is ingebouwd waar ze ook en foutje hebben gemaakt. Die heeft namelijk 910 Kw op kenteken gekregen...

ewcaddymk1
07-04-2013, 10:38
:eek: he das wat voor sipke ,hoeft die nooit weer naar de RDW :D

Jetta MaNiA
18-04-2013, 12:15
Ga eerdaags met een Golf 2 AFN naar het rdw, was een 1600 benzine.
Moet er een katalysator onder zitten?

Pewi Vwteam
18-04-2013, 12:28
nope is een diesel niet nodig.

MartinW0527
18-04-2013, 20:12
Ik ken een scirocco waar een 91kw TDi is ingebouwd waar ze ook en foutje hebben gemaakt. Die heeft namelijk 910 Kw op kenteken gekregen...
Op m'n werk hebben we een keer een land rover discovery 2 ingevoerd uit duitsland, die staat voor 975kg op kenteken, ipv 1975, scheelt behoorlijk in de belasting :D

Maar om even bij de les te blijven;
Ik heb m'n Jetta mk1 van 1.3 benzine naar 1.9td (AAZ) om laten keuren in Heerenveen.
Prima lui daar, moest wel even wachten, maar ik was ook ruim op tijd.
Keurmeester was ook zeer vriendelijk, was wel in voor een praatje ook.
Ik heb hem een kopie van de sloopvrijwaring van het kenteken van de donorauto gegeven en dat was voldoende om de motor te identificeren.
Nog even roetmeten en wegen en klaar! :)

Gertjan
18-04-2013, 20:58
Zo simpel ging het bij mij ook idd.
Volgend jaar maar weer andersom laten keuren met de nieuwe belasting regels :screwy:

Makrolon
27-06-2013, 21:44
Gister bij RDW Arnhem geweest met mn caddy waar een 1.9 tdi in gekomen is.

Helaas is mn caddy kapot gegaan tijdens de roetmeting... Roet ook nog eens te hoog dus niet goedgekeurd.

Wel nette mensen, niet super streng. en zijn nog 10 minuten voor mij aan het zoeken geweest in allemaal mappen om een trekgewicht op kenteken te krijgen.

Jeff
27-06-2013, 21:57
Wat gebeurt er bij afkeuren? Moet je binnen zoveel dagen terugkomen of wordt gelijk je kenteken ingetrokken?

Makrolon
27-06-2013, 22:07
8 weken de tijd voor her keuring tegen goedkoper tarief heb ik begrepen, daarna moet je weer vol tarief betalen. Je kenteken krijg je gewoon ongewijzigd terug.

golfrider26
07-07-2013, 15:22
ik heb de golf van 1.6 4cyl naar 2.3 5cyl laten omkeuren bij RDW Schiedam. was op afspraak dus werd gelijk geholpen. heb heel veel spook verhalen gehoord dat ik op de testbaan moest omdat mijn auto bj 2001 is. dit kan wel maar ligt aan de keurmeester of hij aan je auto twijfelt.
bij mij zag het er allemaal keurig uit zei de keurmeester. na een halfuur was de auto goed gekeurt en mocht ik gaan. na 2weken had ik de papieren binnen.

RDW Schiedam kan ik je aanraden. maar elk keurmeester is anders natuurlijk

Sjon
08-07-2013, 07:38
.

B-Rabbit-Simon
18-10-2013, 16:58
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TTS4UF3Z-D.jpg

Vandaag met mijn golf 1 in Groningen geweest bij de RDW.

Afspraak gemaakt voor 8:20, stond pas om 9:30 boven de put maar het was dan ook echt druk daar.
In het begin een paar vragen over het chassisnummer, er werd mij verteld dat er nogal eens auto's omgekat werden voor dit soort projecten, bij mij niets aan de hand, niet gelast in de buurt van de parafan dus alles was in orde.

Motorcode opgeschreven, toen kwam er een moeilijk puntje, er ligt een g40 in de golf, deze is gechipt door JD, uitdraai erbij van 158 pk, meegenomen zodat dat vermogen overgenomen kan worden op kenteken, wordt dat ineens lastig want dat is geen rdw erkende rollenbank wordt mij verteld, had al 1 en ander gelezen over vermogenstoenames dus was al bang voor deze discussie, nadat ik die man uitgelegd heb dat ik voor de verzekering alles graag goed op papier heb heeft hij met een collega overlegd en die vond het wel goed, nu staat er dus 116 kW op kenteken :cool:

Aanpassen van kleur en aantal zitplaatsen was een kleinigheid, hier werd verder niet moeilijk gedaan/vragen gesteld, kan ook niet want hij is duidelijk oranje en de kuipstoeltjes klappen niet naar voren dus achterin zitten is ook lastig..

Verder was het net een APK waar extra goed wordt gekeken naar chassisnummer en motorcode. Viel dus allemaal best mee.

Al met al netjes geholpen daar en in overleg is er best wat mogelijk mits redelijk en goed beredeneerd.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HFCGSINR-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JY3HQ34K-D.jpg

Style
18-10-2013, 17:13
Enkele weken terug met de Polo 2f coupe naar RDW Nieuwegein geweest:
op afspraak van 1.3 8v 40 kW naar 1.6 16v 92 kW laten wijzigen.
'Donor'-kentekenpapieren bij me => staat op mijn naam en rijdt nog vrolijk rond.
(daadwerkelijke motorblok is ruim 10 jaar geleden uit een schade Polo 6N2 GTI gekomen,
maar 't lukte me niet om daar de gegevens van te achterhalen)
Ook meteen maar een 2-zitter van laten maken: kost niks extra, voor 55 euro was ik klaar.

Dit wordt ook nog wat voor mij Donor papieren heb et blok toentertijd op Marktplaats gekocht.
En hier dus nooit aan gedacht :rolleyes:

vwpolovw
18-10-2013, 17:27
wat voor moter heb jij kan werl even kijke of ik nog kenteken bewijs heb liggen
heb 100 sloop vws staan

Style
18-10-2013, 17:36
Dat zou wel heel erg mooi wezen :thumbup:
Ik heb een ABA uit een Golf3 Amerikaans :rolleyes:

SciroccomTDI
18-10-2013, 19:07
42-RSR-8

RDW Elsloo (Limburg)

Van 66 kW Benzine naar "66 kW" TDI.

Alles zat netjes, miste de moer op de bout van een fuseekogel :eek:

Nieuwe moer gekregen, vastgedraaid, doorgegaan met keuring.

980 kg op kenteken gekregen ( FFFUUUU :( ). was wel 110 euro of zo.

roetgetal 0,58 .. niet slecht, voor een mTDI :)

bighead
25-10-2013, 21:27
Dit wordt ook nog wat voor mij Donor papieren heb et blok toentertijd op Marktplaats gekocht.
En hier dus nooit aan gedacht :rolleyes:

Gewoon zelf een nepfactuur maken van een gekochte motor bij een sloopbedrijf, die meenemen, en klaar! ;)

FalleNk810i
11-11-2013, 11:15
ik heb de golf van 1.6 4cyl naar 2.3 5cyl laten omkeuren bij RDW Schiedam. was op afspraak dus werd gelijk geholpen. heb heel veel spook verhalen gehoord dat ik op de testbaan moest omdat mijn auto bj 2001 is. dit kan wel maar ligt aan de keurmeester of hij aan je auto twijfelt.
bij mij zag het er allemaal keurig uit zei de keurmeester. na een halfuur was de auto goed gekeurt en mocht ik gaan. na 2weken had ik de papieren binnen.

RDW Schiedam kan ik je aanraden. maar elk keurmeester is anders natuurlijk

Ik heb een A4 uit 99' maar ben bang dat ik naar lelystad toe moet terwijl het blok gewoon uit hetzelfde type a4 komt. Dus dat zou betekenen dat ik enkel voor de leeftijd van de auto naar lelystad moet?
Hoezo mocht jij gewoon daar gekeurd worden?

Sven-GTI
11-11-2013, 11:37
Volgens mij is er verwarring ontstaan, als er al een typegoedkeuring voor jou auto bestaat is het een andere verhaal. Dus zoals bij de mk4, deze bestaat al met 2.3 v5.

Een ander verhaal is het als jij in een mk4 een 2.0 tfsi uit een mk5 gaat leggen, hier bestaat geen originele typegoedkeuring voor, dus naar lelystad.

@ FallenNK810i
Als het blok wat nu in je a4 ligt, origineel geleverd is in hetzelfde type a4 is het geen probleem.

R.icky
11-11-2013, 12:40
Ben toen met mijn Golf 2 uit 87 naar de RDW in Schiedam geweest om te laten goedkeuren met een Vr6 erin uit 92, stond ook met een kwartier buiten.

EelcoB
11-11-2013, 12:46
Voor mij t zelfde.. half uurtje. En beetje moeten lullen voor de roetmeting. Riem nog niet vervangen, dus volgas roetmeten had ik niet zo'n zin in. Maar hij vond t goed :thumbup:

FalleNk810i
11-11-2013, 13:17
Volgens mij is er verwarring ontstaan, als er al een typegoedkeuring voor jou auto bestaat is het een andere verhaal. Dus zoals bij de mk4, deze bestaat al met 2.3 v5.

Een ander verhaal is het als jij in een mk4 een 2.0 tfsi uit een mk5 gaat leggen, hier bestaat geen originele typegoedkeuring voor, dus naar lelystad.

@ FallenNK810i
Als het blok wat nu in je a4 ligt, origineel geleverd is in hetzelfde type a4 is het geen probleem.

Ja mijn blok, heb ik vervangen door een turbo blok wat uit exact hetzelfde type A4 komt.
Zal de RDW eens bellen, heb namelijk echt geen zin in Lelystad gezien er niks bijzonders of afwijkend is aan deze motorswap.

EelcoB
11-11-2013, 14:38
Dat wat sven-gti zegt, dat waren de regels vroeger.

Ik heb 2 jaar geleden zelf RDW gebeld voor omkeuren, die melde mij dat nu zo'n beetje alles mogelijk is.

Mijn mening is dus dat jij met je audi 55€ en een half uurtje kwijt bent, mits je alles goed hebt ingebouwd ( maar daar ga ik van uit).

Maargoed, een belletje is zo gepleegd :thumbup:

ewcaddymk1
11-11-2013, 15:40
Dat wat sven-gti zegt, dat waren de regels vroeger.

Ik heb 2 jaar geleden zelf RDW gebeld voor omkeuren, die melde mij dat nu zo'n beetje alles mogelijk is.

Mijn mening is dus dat jij met je audi 55€ en een half uurtje kwijt bent, mits je alles goed hebt ingebouwd ( maar daar ga ik van uit).

Maargoed, een belletje is zo gepleegd :thumbup:
dit geld alleen voor auto's ouder dan '96 of '98 hier voor kun je er alles indonderen hier na moet je naar Leleystad

EelcoB
11-11-2013, 15:49
Duidelijk. Appart eigenlijk..

FalleNk810i
13-11-2013, 11:25
Ik heb maandag de RDW een e-mail gestuurd. Ik kreeg dit als antwoord terug, toch weer anders dan op hun site staat:

Anyway, mijn auto is voor het eerst toegelaten op 02-1999 dus ik kan naar een regulier keuringsstation. Me happy :D

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.

Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 juli 1999:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.

In gebruik genomen na 30 juni 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 1999 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand individueel moet worden getoetst. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is, dat er testen moeten worden uitgevoerd. Het een en ander kan geschieden op het Test Centrum Lelystad (TCL). Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling TTV, via telefoonnummer 079 345 8034 of via e-mail: TTV-PB-IND@rdw.nl.

In alle gevallen moet u tijdens de keuring aantonen uit welke voertuig de motor afkomstig is en wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.

Kosten:

De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 30 juni 1999 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via info@rdw.nl of telefonisch via 0900 07 39.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Oldie79
28-12-2013, 13:40
1.5 dsl op kenteken.
Omkeuren naar vr6 mogelijk??

ewcaddymk1
28-12-2013, 13:52
1.5 dsl op kenteken.
Omkeuren naar vr6 mogelijk??
geen probleem :thumbup:alleen denk ik dat wel even geduld moet hebben want het nogal druk bij de rdw met gasombouwen

Oldie79
28-12-2013, 15:13
Ik zou dan van 37 kw naar 128 kw gaan. (245% vermogens toename)
Ik wil in ieder geval geen mrb willen gaan betalen voor de komende 5jaar voor een diesel.pffffff

Gertjan
28-12-2013, 18:39
Wie weet hoe streng ze naar de gebruikte remmen kijken?
Ik kan me heugen dat er hier ergens in het topic stond dat iemand naar de keuring was geweest met 1.6 remmetjes met een 20vt motor, en gewoon goedgekeurd werd.
Ik denk erover om m'n Jetta te voorzien van een 16v, maar heb op 't moment geen grotere remmen liggen :D

Sven-GTI
28-12-2013, 18:41
Hij moet gewoon aan de remvertraging volgens de APK voldoen, met maar een paar % verschil tussen links en rechts.

Eerlijk gezegd, weet ik verder niet hoe streng ze ernaar kijken. Want remmen is een onderdeel wat ik altijd graag goed aanpak, is toch wel belangrijk wanneer je snel wilt gaan :D

VWmotion
28-12-2013, 19:03
Ja en ook nog met een subframe zonder stabilisator stang, ik heb gewoon de motor erin gegooid en voor audi s2 remklauwen erop gezet, voor de rest was alles origineel van een 1.6. :)

Er is helemaal niets mis met trommelremmen. Zijn echt niet slechter en meet het oppervlak maar eens na ;)

VWmotion
28-12-2013, 19:08
Wie weet hoe streng ze naar de gebruikte remmen kijken?
Ik kan me heugen dat er hier ergens in het topic stond dat iemand naar de keuring was geweest met 1.6 remmetjes met een 20vt motor, en gewoon goedgekeurd werd.
Ik denk erover om m'n Jetta te voorzien van een 16v, maar heb op 't moment geen grotere remmen liggen :D

Van belang voor de remmen is het voertuig gewicht. PK's doen er niet toe. Als je het voertuig volgens de in de wet vastgelegde snelheden gebruikt heb je geen zwaardere remmen nodig, daarom!
Als jij je golf een ton zwaarder maakt, wordt het een heel ander verhaal en gaan ze wel even naar de remmen kijken.

Dennis-Mash
28-12-2013, 22:18
Iemand ervaring met de zwaardere testen die in Lelystad gedaan worden? Bijvoorbeeld bij een motor ombouw bij een bepaald model waarbij de typegoedkeuring verviel?

fabbi
28-12-2013, 23:45
Ik ben ooit eens bezig geweest met en cabrio ombouw, en bij de RDW zei men destijds, hou rekening met een bedrag van minimaal 2500 euro.
Nu is enkel een andere motor iets anders natuurlijk, maar je moet rekenen dat JIJ
de baan betaald en de mensen van RDW die voor jou bezig zijn..
een paar man x € xxxx per uur en de baan tel uit de rekening..

Dennis-Mash
29-12-2013, 00:48
Voor een testje wat aardig in de papieren gaat lopen ben ik inderdaad ook bang. Maandag maar eens een belletje doen.

Bericht hier boven wat FalleNk810i geplaatst heeft maakt het ook alweer een tikkeltje duidelijker.

VolkswagenRacing
26-01-2014, 23:16
En iedereen heeft ook daadwerkelijk papieren van de donor auto of een aankoop bewijs van het motorblok moeten laten zien?

SchokR
27-01-2014, 07:28
En iedereen heeft ook daadwerkelijk papieren van de donor auto of een aankoop bewijs van het motorblok moeten laten zien?
Ik alvast wel

Tjeerd
27-01-2014, 09:26
Jazeker, ben er zelfs een keer voor weggestuurd..

R.icky
27-01-2014, 12:53
Was ze bij m'n laatste keer bij de RDW voor het omkeuren de papieren van de donor vergeten. Ik kon toen op de computer van de keurmeester bij de RDW in Schiedam foto's van m'n donor opzoeken :P Geeft geen garantie voor de volgende keer maar dat heeft me uiteindelijk wel gered.

Style
27-01-2014, 16:57

Zeker niet ik heb alleen wat mail verkeer tussen mij en de verkoper op Marktplaats :rolleyes:

Johan1982MK1
27-01-2014, 17:05
Zeker niet ik heb alleen wat mail verkeer tussen mij en de verkoper op Marktplaats :rolleyes:

Dat probleem heb ik ook :D
Dit jaar wil ik de motor eigenlijk ook op kenteken hebben maar geen idee of dit zo gaat lukken.

Style
27-01-2014, 17:09
Ik laat het je wel weten :D weet alleen niet wat er gebeurd als je daar bent geweest en ze dus weten dat het niet gaat lukken om dat je de juiste papieren niet heb :confused:

Style
27-01-2014, 17:26
Dat probleem heb ik ook :D
Dit jaar wil ik de motor eigenlijk ook op kenteken hebben maar geen idee of dit zo gaat lukken.

Ik heb zo net een mail gestuurd naar RDW om te kijken wat ze zeggen ;)

Johan1982MK1
27-01-2014, 17:29
Ik kan me wel voorstellen als je daar komt met een motor zoals een R32 of fsi/tfsi enz.. dat ze zeggen van we willen weten waar die motor weg komt omdat deze modellen veel gestolen worden e.d maar die 16v van mij koop je ook op elke hoek van de straat om het zo maar ff te zeggen..
Maar ik weet dus ook niet hoe moeilijk ze zijn en dat schijnt per station ook nogal te wisselen.

Style
27-01-2014, 17:32
Die ABA van mij koste ook geen drol maar ja als ze moeilijk gaan doen is dit toch vervelend.
Plus je moet wel erg je best doen om ABA nog te kunnen lezen
op het onderblok :rolleyes:

yuli
27-01-2014, 17:42
Mij wilde ze een paar jaar geleden ook wegsturen omdat ik geen bon van het donor blok kon aantonen.. Blok betrof een particuliere aankoop daarnaast was het nummer door een revisie bedrijf overgeslagen.

Beetje in discussie gegaan hoe dit op te lossen en uiteindelijk kon ik door.

Als je een donor hebt gebruikt en die je later heb weggedaan dan zou ik het vrijwaringsbewijs goed bewaren.

Style
27-01-2014, 17:44
Discussiëren kan ik wel :D

Style
29-01-2014, 16:28
Nou dit kreeg is als antwoord wat ik allemaal mee moest nemen als ik de auto naar de keuring zou brengen.
Denk toch dat ik nog even een belletje doe want geen woord over bonnen en papieren donor auto.

-------------------------------------------------------------------------

"Hartelijk dank voor uw e-mail.
Als u één van de volgende wijzigingen aan de motor van een gekentekend voertuig aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig keuren. Het gaat om de wijziging van:

- de motorcode of het motortype;
- het aantal cilinders;
- de cilinderinhoud;
- de brandstofsoort. Hieronder valt ook wijziging naar elektrische aandrijving (De RDW hoeft een LPG-installatie die is ingebouwd door een RDW-erkend bedrijf niet te keuren).
- het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen.
- het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde.
Deze verplichting om het voertuig te keuren, is vermeld in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen (zie www.wetten.overheid.nl).
Eisen waarop de RDW toetst
Het voertuig wordt getoetst aan de eisen zoals die golden bij de eerste toelating van het voertuig. Als uw voertuig een datum eerste toelating van voor 1 juli 1999 dan toetst de RDW de zogenoemde permanente eisen. Deze kunt u nalezen in hoofdstuk 5 van de Regeling Voertuigen. (zie www.wetten.overheid.nl
Heeft uw motorvoertuig een datum eerste toelating van na 31 juni 1999, dan toetst de RDW de toelatingseisen en de permanente eisen, zoals vermeld in bijlage IV van de Regeling voertuigen.
Keuringslocaties
U kunt terecht bij één van de keuringsstations van de RDW.
Voor het maken van een afspraak zie keuringsafspraak maken.
In sommige gevallen zijn er diverse testen noodzakelijk, zoals remtesten, geluidstesten en weggedrag testen. Deze aanvullende testen moeten dan plaatsvinden op het RDW testcentrum te Lelystad.
Kosten van de keuring
Voor een keuring op één van de keuringsstations van de RDW is het tarief maximaal € 80,00.
Moet de keuring op het RDW testcentrum te Lelystad uitgevoerd worden, dan zijn de kosten afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden. U kunt voorafgaande aan de keuring een opgave van de totale kosten opvragen, via onze Klantenservice.
Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder.
U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW"

yuli
30-01-2014, 11:26
Ik zou geen belletje doen en gewoon afspraak maken en gaan. Je wordt er toch niet veel wijzer van die ambtenaren.

Jij zit volgens mij in met de herkomst van je blok? Doe dan het volgende:

Open word en maak een mooi koopcontract (onderlinge overeenkomst) over de koop van het blok en vermeld daar de nummers. Hoeveel je ervoor hebt betaald, vermeld de datum van de koop. Zet er twee blokken op voor handtekeningen, 1 voor de verkoper en 1 voor de koper. Mag allemaal verzonnen zijn behalve de nummers dan ;)

Even printen en jij zet de handtekening en iemand die je hiervoor strikt (vriendin / vrouw).

Niemand die je wat maakt daar.

P.s. volgens mij gaat het RDW er alleen om dat er geen "gestolen" zaken gekeurd worden en daarmee ze meewerken aan "witwassen". Vandaar de soms kritische vragen tijdens de keuring.

Tjeerd
30-01-2014, 13:48
Ik had van alles bij me maar de keurmeester stond er op een kopie vh oude kentekenbewijs vd duitse auto waar het blok uit kwam te zien.
Tweede keer was ik binnen 2 minuten goedgekeurd.

Gertjan
22-12-2014, 16:56
Ik hoor zojuist op Facebook verhalen over dat de regels wéér veranderd zijn, dat je nu bij 20% vermogenstoename naar Lelystad moet?

Zou wel mooi kut zijn want ik heb een 16v 9A met 100kw klaarliggen om mijn Jetta 1.9td met 55kw weer naar benzine om te keuren.
Al zou ik natuurlijk wel even een 1.8 66kw blokje erin kunnen hangen, omkeuren en dan de 16v er in.

René
22-12-2014, 17:10
Graag de bron erbij.....anders gaan we ons straks druk maken om dingen die niet bestaan...

jetta mk1 '82
22-12-2014, 17:16
Ik hoor zojuist op Facebook verhalen over dat de regels wéér veranderd zijn, dat je nu bij 20% vermogenstoename naar Lelystad moet?

Zou wel mooi kut zijn want ik heb een 16v 9A met 100kw klaarliggen om mijn Jetta 1.9td met 55kw weer naar benzine om te keuren.
Al zou ik natuurlijk wel even een 1.8 66kw blokje erin kunnen hangen, omkeuren en dan de 16v er in.

Vanmorgen met een maatje mee geweest naar RDW Waddinxveen voor het omkeuren van 1.3 50pk naar 2.0 16v 150pk en werden doorverwezen naar Lelystad.
Voorheen was het boven de 40% en tegenwoordig 20% vermogens toename.

RoyvD
22-12-2014, 17:24
Op de site van het RDW staat weinig nieuws en lijkt mij er bij voertuigen van VOOR 1998 weinig verandert te zijn.
https://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wijzigingen-aan-een-auto.aspx?path=Portal/IGK/Auto

René
22-12-2014, 18:01
Vanmorgen met een maatje mee geweest naar RDW Waddinxveen voor het omkeuren van 1.3 50pk naar 2.0 16v 150pk en werden doorverwezen naar Lelystad.
Voorheen was het boven de 40% en tegenwoordig 20% vermogens toename.

Was dit met een auto na 1998?

dragracer
22-12-2014, 19:13
Aangezien ik zelf ook met een ombouw bezig ben...en vanmorgen hoorde dat Johs door moet naar Lelystad heb ik vandaag een mail naar de RDW gestuurd...en vrij snel ook al antwoord gekregen.

Ik heb de volgende vragen gesteld:

Hallo,

Ik ben al enige tijd met de ombouw van een VW Golf 1 bezig.

Het is een Golf 1 uit 1982, een 1.5 automaat.

De motor is er inmiddels uit en mijn plan is het om er een speciale 1.9 16V motor uit een VW Golf 2 in te bouwen.
Deze 16V motor is inmiddels compleet gereviseerd en klaar om ingebouwd te worden.

Deze Golf 2 heb ik zelf helemaal gesloopt, de body was zo slecht niets meer mee te doen.
Nadat de auto kaal was is de rest naar de sloperij gegaan.

Ik heb vrijwaring en ook de originele papieren van deze auto nog, ook foto's van de hele demontage.

De Golf 1 was eerst 75 pk en zal nu zo rond de 180pk hebben.

Remmen voorzijde zijn van een Audi S2 met adapters passend op de Golf 1 Fusee, de remmen achterzijde komen van de Golf 2 16V.
Ook delen als uitlaat en zo zullen nieuw eronder komen.
Alle delen die ik gebruik zijn of origineel VW of door gerenomeerde firma's geproduceerd.

Als ik de auto in het voorjaar klaar heb wil ik deze natuurlijk graag goedgekeurd hebben, mijn vraag is:
Volstaat een bezoek aan de RDW in Almelo ? Of moet ik naar Lelystad en zoja, wat is de procedure en wat zijn de kosten hiervan ?

Groeten ,

Het antwoord dat ik kreeg:

22-12-2014

Geachte heer ....,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht moet het kentekenregister en soms de kentekencard worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring aanbieden bij één van de keuringsstations van de RDW.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 juli 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.

Maximum aslasten
De last onder de assen van personenauto's mag niet meer bedragen dan de voor het betrokken voertuig in het kentekenregister of op het kentekenbewijs vermelde toegestane maximum aslasten.
De totale massa of de som van de aslasten van personenauto's mag niet meer bedragen dan de voor het betrokken voertuig in het kentekenregister of op het kentekenbewijs vermelde toegestane maximummassa.
De Dienst Wegverkeer voert mogelijk een weggedrag test uit:
a. indien de technisch toegestane maximummassa voertuig en/of de technisch toegestane maximumlast onder de as of assen van het oorspronkelijke voertuig wordt verhoogd;
b. indien het zwaartepunt van het voertuig dusdanig hoger komt te liggen dat dit een nadelig effect kan hebben op het weggedrag. indien de aslastverdeling dusdanig wijzigt ten opzichte van het oorspronkelijke voertuig dat dit een nadelig effect kan hebben op het weggedrag.

Herkomst motor:
In alle gevallen moet u bij de keuring de herkomst van de motor aantonen. Hierbij is het noodzakelijk dat u de herkomst en het kentekennummer of voertuigidentificatienummer van het donorvoertuig overlegt tijdens de keuring.
RDW-keuringsstation
De 1e opname van een motorwijziging vindt altijd plaats op een RDW-keuringsstation en daarna kunt u een vervolgbeoordeling krijgen in ons testcentrum in Lelystad(TCL). Dit is ter beoordeling van de keurmeester. Daarna wordt u door TCL benaderd voor het maken van een beproevingsafspraak.

Kosten keuringsstation
De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Het is mogelijk dat er ook aanvullende testen in rekening worden gebracht.

Kosten Testcentrum Lelystad

Weggedragtest
Een weggedragtest driewielig motorrijtuig bedraagt: € 306,50.

Het uurtarief is bepalend voor de hoogte van de keuringkosten. Extra benodigde metingen en/of keuringstijd kunnen leiden tot hogere keuringskosten.

Online afspraak maken
Voor het laten uitvoeren van de keuring dient u een afspraak te maken bij één van de keuringsstations van de RDW.
U kunt deze afspraak maken online: http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Kentekenkeuring-bij-de-RDW.aspx.

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.

Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW

Dit is dus de huidige stand van zaken

VW Johs
22-12-2014, 21:01
Was dit met een auto na 1998?

Golf 2 uit 84 1.3 40kw naar 2.0 16v 110kw Volgens de beste man zou het chassis niet berekend zijn voor 190% vermogen toename en zou dit het weggedrag beïnvloeden . Vandaar door gestuurd naar Lelystad voor een weggedragtest :confused: :shake:

Pewi Vwteam
03-01-2015, 18:55
Dus geen vuiltje aan de lucht behalve Waddinxveen, wat ik van meerdere kant al gehoord heb. Zal wel een halve tamme keurmeester rondlopen.

Sven-GTI
03-01-2015, 19:47
Kunnen we hier niet een lijstje maken van alle RDW keuringsstations en welke 'veilig' zijn.

RDW Almelo
RDW Amsterdam
RDW Arnhem
RDW Den Bosch
RDW Elsloo
RDW Groningen
RDW Heerenveen
RDW Nieuwegein
RDW Rijen
RDW Roosendaal :thumbup: :thumbup: :thumbup:
RDW Schiedam
RDW Veldhoven
RDW Venlo
RDW Waddinxveen :angryv:
RDW Zwolle

Volgens mij is m'n lijstje compleet zo :P Laten we deze up to date houden zodat iedereen kan zien waar hij/zij het beste heen kan gaan voor een keuring.

Roosendaal heeft van mij 3 duimpjes, deze is in mijn ogen safe. Heb er al vaak laten omkeuren en nooit problemen gehad. Vrienden van mij ook, altijd top daar.

Sjon
03-01-2015, 22:19
.

Johan1982MK1
03-01-2015, 23:41
Ongeloofelijk heh.. Dat ze daar dan over beginnen te zeuren.
Uiteindelijk wel goedgekeurd??

arthur
04-01-2015, 00:41
Goede ervaringen in Rijen!!! :thumbup:
Met omkeuren en invoeren.

Sven-GTI
04-01-2015, 01:35
Als jullie gewoon mijn lijstje kopiëren en aanvullen, dan blijft het overzichtelijk :D +je hoeft niet allemaal pagina's terug te scrollen om 'm te vinden :P

Sjon
04-01-2015, 12:50
.

Dokter D
04-01-2015, 13:03
RDW Almelo
RDW Amsterdam
RDW Arnhem
RDW Den Bosch
RDW Elsloo
RDW Groningen
RDW Heerenveen :thumbup:
RDW Nieuwegein
RDW Rijen
RDW Schiedam
RDW Veldhoven
RDW Venlo
RDW Zwolle :angryv:

giuliettaevo
04-01-2015, 13:46
RDW Almelo
RDW Amsterdam
RDW Arnhem
RDW Den Bosch
RDW Elsloo
RDW Groningen
RDW Heerenveen :thumbup:
RDW Nieuwegein
RDW Rijen
RDW Schiedam
RDW Veldhoven
RDW Venlo :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Venlo heeft ook al veel goedgekeurde ombouwen opgeleverd. Diverse vr6 en tdi ombouwen maar ook de jetta met Mercedes diesel en een bmw cabrio met v8 td.binnenkort weer er naartoe met oa golf 2 r32 turbo,golf 2 r32, bmw e30 v8 en alfa giulia 2.4jtd. :cool:

kwaroks
04-06-2015, 14:19
RDW Amsterdam
RDW Arnhem
RDW Den Bosch
RDW Elsloo
RDW Groningen
RDW Heerenveen
RDW Nieuwegein
RDW Rijen
RDW Roosendaal
RDW Schiedam
RDW Veldhoven :angryv::angryv::angryv:
RDW Venlo
RDW Waddinxveen
RDW Zwolle

Zojuist bij RDW Veldhoven geweest om mijn Golf 1 1.5JB om te keuren naar 1.8 G60. Afgekeurd omdat het vermogen meer dan 100% toe is genomen. Tevens omdat ik luchtvering heb, word het rijgedrag aangetast en moet daarom een keuring op Lelystad doen. Dhr. H. Kox is de naam van mijn keurmeester. Ik ben echt in alle staten nou, wat een pannekoek. :mad:

Style
04-06-2015, 15:50
Das vies !!! goed om te weten ik zit op 98% als ik de uitdraai mee neem.

Sven-GTI
04-06-2015, 16:10
Das vies !!! goed om te weten ik zit op 98% als ik de uitdraai mee neem.

Vermogensuitdraaien accepteren ze niet, ze gaan gewoon uit van het vermogen dat bij die motor(code) hoort.

Al meerdere auto's laten omkeuren en nooit wilde ze de uitdraai accepteren. Zoals de laatste keer een AUQ, staat nu 180pk op kenteken ook al had ik bij het RWD de uitdraai bij waar 263pk op stond :D

Theowob
04-06-2015, 20:03
Bij mijn Golf 1 accepteerde ze de vermogenuitdraai wel.
Ik was in Heerenveen.
Van 110 PK naar 265 PK :thumbup:

ewcaddymk1
04-06-2015, 21:13
[QUOTE=giuliettaevo]RDW Almelo
RDW Amsterdam
RDW Arnhem
RDW Den Bosch
RDW Elsloo
RDW Groningen
RDW Heerenveen :thumbup: :thumbup: :thumbup:
RDW Nieuwegein
RDW Rijen
RDW Schiedam
RDW Veldhoven :angryv: :angryv: :angryv:
RDW Venlo :thumbup: :thumbup: :thumbup:

QUOTE]
heerenveen is echt TOP. invoer geen gezeur , ombouw van 1.6 diesel naar 1.9 tdi ook geen probleem en ombouw van tdi naar 2.8 vr6 ook weer geen probleem. De laatste keer alleen opmerking van denk even om je aandrijfashoes die zweet een beetje wanneer moet ie voor de apk??? :thumbup: ook mijn maatje Douwe barste zijn kachelradiateur net na het keuren.
heren zagen rustig een handoek rol houder aan gort want daar zat wel mooi bruikbaar bochtje aan :cool: een gieter met water kado erbij en klaar was Dokter weer...........dikke pluim voor Heerenveen

Sven-GTI
04-06-2015, 21:42
Bij mijn Golf 1 accepteerde ze de vermogenuitdraai wel.
Ik was in Heerenveen.
Van 110 PK naar 265 PK :thumbup:

Nice, moet ik misschien een keer daar heen :D

Heb het al op alle mogelijke manieren geprobeerd, maar de uitdraaien van JD werden nooit geaccepteerd.

Wil dit graag voor m'n eigen auto, zelfde motor maar dan flink boven het originele vermogen. Zou dit ook graag op kenteken willen :thumbup:

Theowob
04-06-2015, 22:19
In Heerenveen zijn de keurmeesters echte VW liefhebbers. Hij gaf mij zelfs een hand en bedankte mij...voor de leuke dag. :rock:

kwaroks
04-06-2015, 22:50
Ik heb denk ik gewoon net de verkeerde persoon getroffen. 100% vermogenstoename zit je zo aan denk ik.

Theowob
04-06-2015, 22:56
Dat denk ik ook.

yuli
05-06-2015, 08:10
Heel kut Roel. Begin hem zelf ook al te knijpen ga binnenkort eerst APK en dan naar RDW Schiedam met de G60 omdat ik Waddinxveen niet meer aandurf.

Kijken ze naar het huidige vermogen op kenteken of oorsprongkelijk? Want ik zit op 100 PK op het kenteken maar oorsprongkelijk had ik ook 76 PK

Pro FM
05-06-2015, 08:24
Idem hier. Mijn auto staat100 meter van het rdw station waddinxveen maar dit soort gezeik wil je duidelijk niet....

richard-polo
05-06-2015, 10:28
Ik heb denk ik gewoon net de verkeerde persoon getroffen. 100% vermogenstoename zit je zo aan denk ik.

Dat denk ik ook, vorige week zo,n 180cc runner ingevoerd en was binnen 5minuten klaar..
M,n oom een ford carpi met st motor en ook binnen 20minuten klaar!

De naam zegt me ook niks.

Oudelut
05-06-2015, 12:51
Ik denk dat het vermogen mogelijk niet het knelpunt was, maar de airride?