PDA

View Full Version : veerpoten en veel bagage

tim_j
15-11-2009, 15:09
Het afgelopen jaar heb ik veel gez**k met mn achterpoten die steeds kapot gaan.
De auto is in normale toestand 50/40 verlaagd en dat houd ik het liefst ook zo, ik gebruik de auto vaak voor tripjes met 3 man, bagage en fietsen op de trekhaak.
iedere keer rij ik de achterdempers lek met veel gewicht, de veren klappen maximaal naar binnen en dan is de boel stuk.
De eerste set was een monroe demper met eibach veer, die liepen stuk bij wegwerkzaamheden.
De 2e set Jamex sportsline liep stuk op een goeie hobbel op de snelweg met 4 man en afgeladen achterbak.
De 3e set origineel was al lek toen ik ze kreeg.
De 4e set originele demper met de de overgezette jamex veren begonnen goed, maar waren na 4 weken weer slecht.

Nu zijn al de dempers en veren 2e hands die natuurlijk een geschiedenis hebben.
Nu is t zo met verlaging, oud spul en veel gewicht, het risico dat het stuk gaat groot.
De nieuwe TA technics schroefpoten aan de voorkant doen het wél goed. :)
Daarom vraag ik om raad.. :D

Nu kan ik een set nieuwe Vmaxx schroefbare achterpoten kopen.
deze zijn naar zeggen goed stug.
deze kan ik met normale belading op standje laag zetten, en met gewicht weer goed omhoog.

gaat dit werken?

ook was er het idee om een paar schroefpoten te kopen en daar hulpveren bij op te zetten, dus laag maar dat hij wel extra belasting kan hebben.

kan dit?

Melvin
15-11-2009, 15:11
Nee, je zoekt niet telkens je wielen eraf te halen en de auto omhoog te schroeven als je een keer veel moet laden...

c-bbs
15-11-2009, 15:19
Klopt. Je kan ze ook zo afstellen dat de auto niet te laag, en niet te hoog staat. Zo zou je ze dan kunnen laten staan en gaat het misschien ook goed.

Je zal je wielen er wel af moeten halen om ze te schroeven mocht dat nodig zijn..

tim_j
15-11-2009, 15:30
Nee, je zoekt niet telkens je wielen eraf te halen en de auto omhoog te schroeven als je een keer veel moet laden...

Praktisch is het niet, de vraag is eigenlijk of de set het technisch aankan.

Of kan hier uberhaupt een hulpveer tussen?

c-bbs
15-11-2009, 17:14
Hoe lager je schroeft, hoe stugger de set wordt. Is een hulpveer dan nog nodig?
Met zo'n set op zn laagst stuiter je op de weg.