View Full Version : Utrechters???
apocalypsenever
11-11-2009, 19:59
Mede forummers :D
Ik vroeg me af of er uberhaupt wel dikke vw's in Utrecht rondrijden,
of leden uit Utrecht (stad) komen.. In de 5 jaar dat ik er woon heb ik misschien ooit een enkele dikke vw zien rijden. Verder hier en daar een getjoende 1300 met fast & furious stickers en uitlaatpijpen waar je in kan verdwalen...
Misschien een beetje raar topic maar ben benieuwd of er uberhaupt leden zijn die uit deze buurt komen :cool:
breadfan83
11-11-2009, 20:09
Het is toch ook geen doen, een auto in Utrecht. De meeste wegen in het centrum mag je niet gebruiken, en wat je wel mag gebruiken is onbegaanbaar vanwege de vreselijke kwaliteit van het wegdek, of de achterlijk hoge en korte drempels. :tongue;
Ik heb een paar jaar in Driebergen gewoond, en ging wekelijks op stap in Utrecht, dus ik weet ongeveer hoe het rijden door 't centrum (niet) gaat. ;)
apocalypsenever
11-11-2009, 20:28
Mee eens, je mag helemaal niet rijden in het centrum. Maar doel ook meer op de stad zelf, andere wijken... Er rijden ongelofelijk veel auto´s buiten het centrum en ook vaak hele mooie, maar veelal andere merken...
Woon zelf btw echt in het hartje vd binnenstad en heb het geluk dat ik in een prive garage bij mij achter terecht kan, anders was het voor mij ook absoluut geen doen :D
Maare slecht wegdek valt reuze mee, vind de wegen in gemiddeld dorp veel slechter... Drempels zijn daarentegen vaak wel tricky, maar daar zie ik een uitdaging in :tongue:
breadfan83
11-11-2009, 20:35
Er reed in de tijd dat ik er woonde ook vreselijk veel fout volk rond daar, met nog foutere auto's, en dat zal waarschijnlijk ook niet veranderd zijn.
In Driebergen rijden overigens wel wat dikke auto's rond. Ga maar eens achter de ABN-bank aan de hoofdstraat kijken, bij Zeypveld. Veel auto's daarvan komen uit (de buurt van) Utrecht.
In Utrecht zelf denk ik niet dat veel rondrijdt. Op donderdag avond stond bij Brothers in Bunnick (toch?) wel eens wat leuks, maar veel was dat ook niet....
apocalypsenever
11-11-2009, 20:59
Helemaal correct wat je zegt, er rijden ongelofelijk veel foute auto´s.
Michel Zeypveld ken ik zeker en zie ik zo nu en dan nog weleens.
Dit jaar nog met hem en een groepje uit de Bilt naar de vw-speed wintermeet geweest. In Driebergen (en Zeist en De Bilt) rijdt zeker meer een beter spul idd.. Brothers zou ik niet weten, niet mijn tent....
Van oorsprong Utreger, maar altijd buiten 't centrum gewoond en inmiddels 2 dorpen verderop.
Maar regelmatig rij ik in Utreg........maar meestal pak ik dan de daily, omdat die minder
aantrekkelijk is om open te breken......
Maat van me woont in Kanaleneiland: binnen 7 maanden 6x opgebroken, waarvan 4x de navi eruit.
Is wel een leasebak, maar de verzekering pikt 't niet meer: hij heeft nu een garagebox
breadfan83
11-11-2009, 21:41
Kanaleneiland is een beetje niet-Nederlands, laten we maar zeggen. :D Enige reden dat ik daar heen ging was voor de Ikea.
Ik parkeerde mijn auto als ik het centrum in ging altijd vlak bij hoog Catherijne, meteen tegenover het politiebureau. We gingen altijd na tien uur 's avonds, dus parkeren was daar gratis. Eén keer vergeten aan de tijd te denken, en meteen een bon. :tongue:
De auto kon daar wel altijd onafgesloten met open ramen blijven staan, nooit opengemaakt. :D
Ik heb er jaren gewoon met mn Santana en Passat(s) voor de deur :)
Nu kan je er nog een Passat harlekijntje vinden in hoograven, en mijn Passat coupe in t weekend in de vogeltjesbuurt :)
De auto kon daar wel altijd onafgesloten met open ramen blijven staan, nooit opengemaakt. :D
Heb je wel kans dat er een zwerver in gaat leggen maffen. :D
mijn broertje woont sinds 2 jaar in witte vrouwen dus mijn audi is ook regelmatig te spotten in Utrecht.. geweldige stad om te stappen (zo'n tent als derick vind je nergens anders) maar voor een autofan een absolute nachtmerrie.
breadfan83
12-11-2009, 00:34
mijn broertje woont sinds 2 jaar in witte vrouwen dus mijn audi is ook regelmatig te spotten in Utrecht.. geweldige stad om te stappen (zo'n tent als derick vind je nergens anders) maar voor een autofan een absolute nachtmerrie.
We gingen naar Filemon Baucis (of hoe je dat ook maar spelt), de Monza en dat ding onder de grond, bij die gracht. Later meestal naar zo'n studentenkroeg en met een vriendin naar de Tivoli.
Bij die laatste heb ik me altijd goed vermaakt, heel ander publiek en goede muziek, maar die andere waren meer van die kleine-meisjes-en-negers-met-grote-broeken-tenten.
tivoli is de sjit ^^
ik wil een keer in de twee drie maanden mijn gezicht nog wel eens in/om utrecht laten zien om wat mensen op te zoeken ook, maar nou wil ik mijn auto niet vet noemen, eerder apart :wee:
apocalypsenever
12-11-2009, 22:08
Rekenen we ook goed (misschien nog beter zelfs) :tongue:
kom uit soest en ben vaak te vinden in terweide en ook in centrum utrecht bij kanaleneiland. Bij mij in de buurt zie ik genoeg dikke bakken rijden.
martiepartie
13-11-2009, 09:40
Stappen in Utrecht is mij altijd goed bevallen, de terugreis met de nachttrein naar Delft niet (via A'dam, duurt bijna 2 uurtjes)... Meestal had ik behoorlijk wat achter de kiezen, en is zo'n schuddende treinrit echt net ff teveel ( :puke: :D )
De Filemon ken ik, des te later het wordt des te meer 'kijk mij nou eens dansen' publiek er komt. Heb er 1 keer een hele avond in 3-delig pak gestaan, omdat ik als privéchauffeur mee moest met mijn 'klant', die aan het einde van de dag nog even een biertje wilde drinken :screwy: De Beurs ben ik een keer uit gezet ;) , is eigenlijk ook maar een verlepte studentenkroeg die er van binnen echt niet uit ziet. Wel veel jonge dames :D
De paar jaar dat ik vanuit Utrecht gewerkt heb (koerier), heb ik ook veel in de stad gereden. Valt mij nog wel mee in hoeverre je in de stad met de auto mag komen en met een originele caddy kan je ook heel wat stoepjes en fietspaden gewoon gebruiken (mits je de knipperlichtjes maar aandoet ).
JarnoVWPolo6N
13-11-2009, 11:44
Ik woon al bijna 20 jaar op de Utrechtse Heuvelrug, Doorn om precies te zijn, naar Driebergen. Rijden wel meer "nette" VW's hier rond, maar ook een groot aantal "jammerlijke", ach, ieder zijn smaak ;)
breadfan83
13-11-2009, 14:12
Stappen in Utrecht is mij altijd goed bevallen, de terugreis met de nachttrein naar Delft niet (via A'dam, duurt bijna 2 uurtjes)... Meestal had ik behoorlijk wat achter de kiezen, en is zo'n schuddende treinrit echt net ff teveel ( :puke: :D )
De Filemon ken ik, des te later het wordt des te meer 'kijk mij nou eens dansen' publiek er komt. Heb er 1 keer een hele avond in 3-delig pak gestaan, omdat ik als privéchauffeur mee moest met mijn 'klant', die aan het einde van de dag nog even een biertje wilde drinken :screwy: De Beurs ben ik een keer uit gezet ;) , is eigenlijk ook maar een verlepte studentenkroeg die er van binnen echt niet uit ziet. Wel veel jonge dames :D
De paar jaar dat ik vanuit Utrecht gewerkt heb (koerier), heb ik ook veel in de stad gereden. Valt mij nog wel mee in hoeverre je in de stad met de auto mag komen en met een originele caddy kan je ook heel wat stoepjes en fietspaden gewoon gebruiken (mits je de knipperlichtjes maar aandoet ).
De Beurs inderdaad, dat is die tent op dat pleintje waar toen ook het glazen huis van 3FM heeft gestaan. Ook vaker naartoe geweest, en elke keer weer een heel lul-verhaal moeten ophangen waarom we geen schoolpasjes hadden. Zonder kwam je daar op donderdagavond immers niet binnen. Vroeg me af van welke HBO of Uni die 15-jarige meisjes dan allemaal kwamen. :tongue:
Van die straten in Utrecht werd ik helemaal gek. Alles éénrichting, en als je die straten braaf zou volgen kwam je op een bus- of taxibaan uit, of je reed je ergens in een doodlopende éénrichtingstraat vast. Gelukkig dat de Golf die ik toen had niks waard was, en niet verlaagd was. Hier een stoepje, daar een paaltje, boeie. :D
Als ik naar de Tivoli ging was het voor mij ook meestal treinen. We gingen na 't stappen en zuipen naar de shoarma keet, en pakten vervolgens de eerste trein richting Driebergen op donderdagnacht / vrijdagochtend. Snel douchen, langs de C1000 voor anderhalve liter jus dórange, en op naar het practijklokaal, om een hele dag in een broeikas in pak met daarover een overall aan motoren te sleutelen en bier uit te zweten. :D:D:D
apocalypsenever
14-11-2009, 00:08
elke keer weer een heel lul-verhaal moeten ophangen waarom we geen schoolpasjes hadden.
komt me bekend voor :lmao:
om die reden heb ik op mn 28-ste nog steeds mn uni-pas in mn portemonnee.
In het buitenland krijg je er ook OVERAL korting mee.
Heb ik toch nog iets aan dat studeren gehad.
apocalypsenever
14-11-2009, 23:59
Ben zelf pas net klaar met mn studie, maar steeds als we naar die toko gingen had ik gek genoeg mn pasje niet bij me :D
De Beurs.....studentenhok........kwam er alleen als we lang op de terrasjes
van 't Neude hadden gezeten (lees: te zat om ver te lopen :D )
De Filemon ken ik, des te later het wordt des te meer 'kijk mij nou eens dansen' publiek er komt.
Was mij ook al opgevallen........en van die irritante ruziezoekers tegen je aan....
------------------------------------
Edit: btw, leeft Scorpion Tuning nog?
ik doe me best, ben nu bezig van d gti's 1 te maken.
het gaat hier om een paarse edition, dus als je me spot hou me ff aan :P
ik doe me best, ben nu bezig van 2 gti's 1 te maken.
het gaat hier om een paarse edition, dus als je me spot hou me ff aan :P
old skool MK2
07-12-2009, 19:46
Utrecht in tha house....
en ja ook ik woon op kanaleneiland. Ff afkloppen, maar mijn MK2tje staat al een jaar voor de deur zonder problemen. Ook mijn daily leasebak staat er dagelijks.
Deze verruil ik in de weekenden regelmatig voor mijn promocar.... niets aan 't handje.
http://i32.photobucket.com/albums/d8/56_ford/IMG_2823.jpg
hier van bovenaf (nog ongestickerd), scheelt wat cm's :screwy:
http://i32.photobucket.com/albums/d8/56_ford/bovenaf.jpg
hier scheelt het ook wat cm's, maar dan in de hoogte :D
http://i32.photobucket.com/albums/d8/56_ford/zijkant.jpg
zaterdag weer lekker gestapt in de Derrick :D
utrecht blijft leuk :)
breadfan83
08-12-2009, 11:42
@Old skool mk2: toevallig bekend met Sunbob in hartje Utrecht? Ze zitten net een paar meter van de Monza af.
Klasgenoot van me destijds had die promo-Hummer van ze toen eens meegenomen. Zilver geglitterd met knalroze logo's er op! :screwy: Wel een echte Hummer, niet zo'n tweede generatie plastic ding.
old skool MK2
08-12-2009, 11:54
@Old skool mk2: toevallig bekend met Sunbob in hartje Utrecht? Ze zitten net een paar meter van de Monza af.
Klasgenoot van me destijds had die promo-Hummer van ze toen eens meegenomen. Zilver geglitterd met knalroze logo's er op! :screwy: Wel een echte Hummer, niet zo'n tweede generatie plastic ding.
ja die ken ik wel.... met een echt Hummer H1 wel te verstaan.
Maar ach, deze is is ook 2.43 breed...;)
old skool MK2
10-12-2009, 19:55
en toen was het stil... niet veel Utrechters dus :)
ow jawel hoor maar kom niet uit Utrecht :D
uit Soest ben wel vaak in utrecht
Soest, leuk, zie je wel eens mn blauwe passat uit 1982 rijden/staan? :)
breadfan83
10-12-2009, 21:24
Iemand trouwens ook bekend in Zeist? Daar gingen we ook vaker naar zo'n tent, vol met 20-25 jarige meiden. Volgens mij heette dat "Naar Huis" of "Thuis" ofzoiets.
Was geloof ik de thuishaven van de meiden van de TMO.
Soest, leuk, zie je wel eens mn blauwe passat uit 1982 rijden/staan? :)
zie zat vette wagens rijden hier.
lage jetta2 babyblauw
lage jetta 2 bruinig
hele lage 35i variant met geblokt dak
polo G40 paars
polo G40 groen
polo g40 rood
erg lage Blauwe vento
passat heb ik nog nie gezien maar zal beter opletten :D
Iemand trouwens ook bekend in Zeist? Daar gingen we ook vaker naar zo'n tent, vol met 20-25 jarige meiden. Volgens mij heette dat "Naar Huis" of "Thuis" ofzoiets.
wat een naam :D naar huis :p hahaha
zeist is om de hoek bij mij maar kom er eigenlijk nooit
breadfan83
10-12-2009, 21:52
wat een naam :D naar huis :p hahaha
zeist is om de hoek bij mij maar kom er eigenlijk nooit
Excuses, was in Doorn, de andere kant van de snelweg.
Kan ook zijn dat het gewoon "Huis" of "Ons huis" ofzoiets was...
Excuses, was in Doorn, de andere kant van de snelweg.
Kan ook zijn dat het gewoon "Huis" of "Ons huis" ofzoiets was...
das idd de andere kant :D
breadfan83
10-12-2009, 22:01
das idd de andere kant :D
Als je veel gezopen hebt, maakt 't niet meer veel uit of je naar links of rechts gaat. :D
Enige dat ik weet is dat we aan 't pannenkoekenhuisje in Doorn gingen, heeeeeerlijke appel-spek pannenkoek trouwens, langs TMO (mode academie) en bij de markt van Doorn naar links gingen, tussen wat 16-jarig tuig met scooters door, een straat in waar het zo krap was dat je elke week wel een paar spiegels van geparkeerde auto's aan gort reed, aan beide kanten.
Als je veel gezopen hebt, maakt 't niet meer veel uit of je naar links of rechts gaat. :D
Enige dat ik weet is dat we aan 't pannenkoekenhuisje in Doorn gingen, heeeeeerlijke appel-spek pannenkoek trouwens, langs TMO (mode academie) en bij de markt van Doorn naar links gingen, tussen wat 16-jarig tuig met scooters door, een straat in waar het zo krap was dat je elke week wel een paar spiegels van geparkeerde auto's aan gort reed, aan beide kanten.
had je je pasje wel bij je dan :D
breadfan83
10-12-2009, 22:20
had je je pasje wel bij je dan :D
Neuh, paar huisgenoten zaten op TMO. :D
JarnoVWPolo6N
11-12-2009, 00:33
Dat is inderdaad cafe "Ons Huis", hier in het dorp beter bekend als "Joop van Denderen", zo heet de eigenaar. Leuke kroeg, bomvol met TMO-vlees :thumbup:
Ik woon zelf al sinds m'n 5e? in Doorn, niet veel te beleven, maar wel lekker ook die rust, behalve als ze bij de Mariniersbasis weer eens oefeningen met grof geschut houden, of als de Patria pantservoertuigen door het dorp denderen.
breadfan83
11-12-2009, 09:09
Dat is inderdaad cafe "Ons Huis", hier in het dorp beter bekend als "Joop van Denderen", zo heet de eigenaar. Leuke kroeg, bomvol met TMO-vlees :thumbup:
Ik woon zelf al sinds m'n 5e? in Doorn, niet veel te beleven, maar wel lekker ook die rust, behalve als ze bij de Mariniersbasis weer eens oefeningen met grof geschut houden, of als de Patria pantservoertuigen door het dorp denderen.
Daar is toch ook die autosloperij in de buurt? Langs de grote weg van Doorn naar Driebergen. Ben er destijds een paar keer geweest. In 't begin was dat nog heel wat, en kon je lekker rondneuzen, maar na een tijdje was dat ook minder. Is daar nog wat van over?
Van die kerel van Ons Huis moesten we nooit zoveel hebben, we werden eigenlijk zo'n beetje wekelijks daar d'r uit geflikkerd. :D
JarnoVWPolo6N
11-12-2009, 13:40
Daar is toch ook die autosloperij in de buurt? Langs de grote weg van Doorn naar Driebergen. Ben er destijds een paar keer geweest. In 't begin was dat nog heel wat, en kon je lekker rondneuzen, maar na een tijdje was dat ook minder. Is daar nog wat van over?
Van die kerel van Ons Huis moesten we nooit zoveel hebben, we werden eigenlijk zo'n beetje wekelijks daar d'r uit geflikkerd. :D
Autodemontage Kempenaar ;) zit er nog steeds, en is best een goede/grote sloop. Nette service en vooral met garantie zijn de mannen daar lekker duidelijk en "no-nonsense".
En Joop zelf is wat apart, wees blij dat je de tanden nog in de mond hebt, "vaste kern" die daar over de vloer komt en dikke mik is met Joop schuwt een opstootje hier en daar niet :shake: ik weet niet op welke avonden je daar kwam? Word nogal eens een besloten feestje georganiseerd met kaart-verkoop etc. en wat er dan allemaal voor poeders, skittles en smarties voorbij komt draven is af en toe uit te dol voor woorden, ook de reden waarom ik er niet al te denderend vaak te vinden ben, niet mijn ding zeg maar.
apocalypsenever
11-12-2009, 17:29
Toch meer dan ik had verwacht, en dat doet me deugd :thumbup:
JarnoVWPolo6N
12-12-2009, 19:55
Toch meer dan ik had verwacht, en dat doet me deugd :thumbup:
Ik ken nog wel een heel aantal VW-rijders, vooral hier vanaf de Heuvelrug, waarvan ik ook weet dat ze hier op het forum aangemeld zijn, maar reageren hier alleen nooit en lezen ook niet actief mee. Soort slapende regio-leden dus :D
wij zijn de luie leden :p
K & C Tuning
01-01-2010, 19:35
Ik ben uit eemnes :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.