Log in

View Full Version : timson

timson
01-11-2009, 16:28
hallo allemaal, ik ben tim, ben 19 jaar en heb pas mijn rijbewijs gehaald (ja duurde lang dat lessen haha)

heb al een maandje of 2 een golf mk2 1.3 uit 1991 staan, waar ik erg blij mee ben! (is mijn eerste autootje :) )
heb hem voor 500 euro (!!!) op de kop getikt. Ik ben wel een aantal dingetjes van plan, maar geen grote dingen aangezien de auto al best oud is en het mijn eerste is.. :)

hier volgen wat foto's:

http://img256.imageshack.us/img256/3198/golfv.jpg

http://img301.imageshack.us/img301/1811/ikgolf.jpg

http://img524.imageshack.us/img524/2316/rimz.jpg

vragen/opmerkingen kunnen altijd! :thumbup:

groetjes tim

De Pul
01-11-2009, 16:33
welkom,leuk wagentje:thumbup:
geld in oude auto's steken leer je hier wel:D

timson
01-11-2009, 16:36
bedankt! er is al best veel aan gedaan door de vorige eigenaar (verlaagd, velgjes, golf 3(?) bumpers, enz.) maar wil nog wel kleine dingetjes veranderen :)

als eerste maar de roest aanpakken (zitten 2 grote plekken, gelukkig best oppervlakkig maar staat niet mooi!) :D

De Pul
01-11-2009, 16:39
zijn gewoon golf2 bumpers,het dikke model.
niet mijn persoonlijke favoriet,maar bij jou staat het wel netjes....

timson
01-11-2009, 16:40
oh ok, bedankt :D
de vorige eigenaar heeft mij wijs gemaakt dat het mk3 bumpertjes waren (ben nogal een leek op autogebied nog, hoop dat dat een beetje verandering in komt!)

Fiorekees
01-11-2009, 16:46
Hej Tim, leuk wagentje! Foto's toevallig in Rokkeveen, Zoetermeer gemaakt? Ziet er bekend uit nl.

Wat ben je er nu nog mee van plan dan?

De Pul
01-11-2009, 16:47
oh ok, bedankt :D
de vorige eigenaar heeft mij wijs gemaakt dat het mk3 bumpertjes waren (ben nogal een leek op autogebied nog, hoop dat dat een beetje verandering in komt!)
zo erg is het toch niet om een leek te zijn? de vorige eigenaar had er waarschijnlijk ook weinig last van:lmao:
gewoon je ogen goed open houden hier,steek je veel van op denk ik :thumbup:

timson
01-11-2009, 16:53
Hej Tim, leuk wagentje! Foto's toevallig in Rokkeveen, Zoetermeer gemaakt? Ziet er bekend uit nl.

Wat ben je er nu nog mee van plan dan?

Foto's zijn inderdaad daar gemaakt ja! Ik wil als eerst de roestplekken aanpakken (niet zelf, dat durf ik niet aan) en er zitten ook een paar plekjes waar de lak niet meer mooi is. verder gewoon kleine dingen zoals andere versnellingspook, paar dingen van de sloop halen (afgebroken hendel aan de stoel, kapot plastic slotje in de deur die je naar beneden moet drukken om hem dicht te doen) voor de rest zien we wel! :)

zo erg is het toch niet om een leek te zijn? de vorige eigenaar had er waarschijnlijk ook weinig last van:lmao:
gewoon je ogen goed open houden hier,steek je veel van op denk ik :thumbup:

Juist! dat is ook de reden dat ik lid ben geworden van dit forum, om een beetje wijzer te worden en natuurlijk om mooie auto's te kijken! :D

bedankt voor de reactie's!

rickGT
01-11-2009, 20:07
weer een dorpsgenoot ;) welkom

OUD????? hij is harstikke jong, en geld uitgeven is juist heeeel verstandig en zinvol

idd als je vragen hebt, vuur ze maar af, de meeste helpen je gewoon ;)(geintje)

timson
01-11-2009, 21:18
zijn er veel mensen uit zoetermeer actief op dit forum dan? :D
heb net voor het eerst ff wat getankt, weer ff een stukje gereden! (is nog steeds een beetje wennen na lang in mijn les auto te hebben gereden hoor.. :rolleyes: maar komt hopelijk wel goed!)

ben blij dat ik dit forum gevonden heb, heb hier al veel leuke dingen gezien!

timson
02-11-2009, 22:16
even een stomme vraag, iemand enig idee wat voor velgen er onder mijn auto zitten? :screwy:

rickGT
02-11-2009, 23:30
TSW met een of andere naam er nog achter

timson
03-11-2009, 00:09
als ik me niet vergis zijn het de hockenheim R..

http://i110.photobucket.com/albums/n107/bianciavan/11012007518-2.jpg

alleen ik heb het gevoel dat het replica's zijn ofzo, aangezien er nergens tsw op staat en het merk nergens te zien is.. kan dat kloppen? :rolleyes:

De Pul
03-11-2009, 00:20
lijken mij ook op replica's,tsw gebruikt andere naafkapjes dacht ik...

edit;zoals op jouw foto dus....:redface:

timson
03-11-2009, 06:47
oké, bedankt voor de hulp!! :D ik blijf het mooie velgen vinden, ook al zijn het replica's! :thumbup:

timson
06-11-2009, 20:58
Ik had even snel een vraagje (vond het een beetje zonde om er een topic over te maken ;) )
Ik heb dubbele koplamen, waarvan als ik mijn lampen aan doe alleen de buitenste aangaan. Nou zou ik graag de middelste ook aansluiten, maar mijn vraag was dus of dit mag, of dat dit als bijvoorbeeld groot licht alleen aan mag?

alvast bedankt! :thumbup:

rickGT
06-11-2009, 21:13
er staat een code in de lamp waar aan ze kunnen zien dat het mist lampen zijn en mogen dus niet gevoerd worden

ik heb deze discussie ook al een met onze zoetermeerse broeders in het blauw gehad

timson
06-11-2009, 21:17
hmmm dat is wel jammer.. zijn het sowieso altijd mistlampen dan? :(
heb wel eens golfjes ermee zien rijden namelijk en die gast waarvan ik hem kocht zei dat ik ze aan kon sluiten en ze gewoon mocht voeren..
Zal dan denk ik maar even kijken of die code erop staat denk ik? Wat voor code zou ik dan moeten zoeken? :)

jettaracing
06-11-2009, 21:26
Bij mijn oude gti gingen die binnenste lampen branden als ik de lampen op grootlicht zette .
Voor de apk mag je wel 4 lampen die branden als t grootlicht aan staat namelijk

timson
06-11-2009, 21:29
Oké, bedankt. Geen dubbele lampen bij het dimlicht voeren dus.. Jammer :( Bedankt voor de reactie's!

rickGT
07-11-2009, 16:06
doe je toch stads lampjes in je knipperlichten(beetje US verlichting)

die je zo weer kan over zetten naar je gewone verlichting kan terug plaatsen

timson
07-11-2009, 16:38
Sorry ik snap niet wat je bedoelt, kun je het misschien anders uitleggen? :dunno:

De Pul
07-11-2009, 17:51
zelfs ik kom er niet uit....
rick,bedoel je die us-modules?

eddie-polo
07-11-2009, 18:05
Het is heel makkelijk als je weet hoe het steekt ........... in plaats van die us-modules heeft Rick een gaatje in het knipperlichthuis geboord en daar de originele fitting in gestoken .

De Pul
07-11-2009, 18:07
Het is heel makkelijk als je weet hoe het steekt ........... in plaats van die us-modules heeft Rick een gaatje in het knipperlichthuis geboord en daar de originele fitting in gestoken .
joh...dat heb ik ook,maar haal jij dat uit de tekst dan?
of ik denk te moeilijk :confused: :D

rickGT
07-11-2009, 19:15
ja klopt

mijn vingers willen vaak niet doen wat mijn hersenen willen :(

sorry maar marco heeft gelijk

timson
08-11-2009, 10:08
Dus als ik het goed begrijp heb je van je klipperlichten je stadslicht (ook?) gemaakt? :)

De Pul
08-11-2009, 11:24
ja ik heb het ook,je pakt op de sloop 2 fittingen voor zijknipperlichten(willekeurige auto,als het maar schuiffittingen zijn) met kabel en al afknippen,tussen je stadslichtkabel knuppen(-op-/+op+);) 3w lampje erin,gaatje in je knipperhuis waar de fitting strak inkomt,erinduwen en afkitten.....

timson
11-11-2009, 16:16
Ik ben er gisteren achtergekomen dat als ik mijn groot licht aanzet, de middelste lampen ook gewoon aan gaan. :thumbup:
Ik had trouwens een vraagje, als ik optrek komt er gigantisch veel rook uit mijn uitlaat. Het wordt minder als de motor wat warmer is (ik weet dat het wel normaal is met koude motor met dit wat koudere weer) maar alsnog rookt het meer dan normaal voor mijn gevoel. Ik heb nog niets gecheckt, maar ik heb al van meer mensen gehoord dat het zou kunnen zijn dat er teveel olie verbrand wordt ofzo? Of zeg ik nu iets heel stoms? :iamwithst

Hij rijdt voor de rest gewoon normaal hoor maar vroeg het me af aangezien het misschien wel schadelijk zou kunnen zijn.. Waar ik ook last van heb als ik zo ver mogelijk doorstuur dat mijn banden aanlopen tegen de wielkassen. Is dit heel erg? Het klinkt niet erg lekker namelijk..

Alvast bedankt! :thumbup:

Jeffg60
15-11-2009, 23:33
gevonden ;) leuk autotje hoor, geniet ervan en misschien zie ik je wel een keer rijden.

Jeffg60
15-11-2009, 23:49
Ik ben er gisteren achtergekomen dat als ik mijn groot licht aanzet, de middelste lampen ook gewoon aan gaan. :thumbup:
Ik had trouwens een vraagje, als ik optrek komt er gigantisch veel rook uit mijn uitlaat. Het wordt minder als de motor wat warmer is (ik weet dat het wel normaal is met koude motor met dit wat koudere weer) maar alsnog rookt het meer dan normaal voor mijn gevoel. Ik heb nog niets gecheckt, maar ik heb al van meer mensen gehoord dat het zou kunnen zijn dat er teveel olie verbrand wordt ofzo? Of zeg ik nu iets heel stoms? :iamwithst

Hij rijdt voor de rest gewoon normaal hoor maar vroeg het me af aangezien het misschien wel schadelijk zou kunnen zijn.. Waar ik ook last van heb als ik zo ver mogelijk doorstuur dat mijn banden aanlopen tegen de wielkassen. Is dit heel erg? Het klinkt niet erg lekker namelijk..

Alvast bedankt! :thumbup:

Over die rook zal je even moeten kijken watvoor kleur de rook is.
Is hij wit dan kan het gewoon condens in je uitlaat zijn maar houd toch even je koelvloeistof niveau in de gaten anders kan daar het probleem zitten.
Is de rook blauw dan verbrand je inderdaad olie en is de rook zwart dan is de verbranding niet goed (meestal te veel brandstof).

En over dat aanlopen tsjah dat is opzich niet erg zolang ze tijdens normaal rijden niet aanlopen. Alhoewel het wel afkeur is voor de APK.
Maar lopen ze aan de binnenkant aan of aan de buitenkant?

timson
16-11-2009, 12:11
De rook die eruit komt is wit inderdaad, ik ga even me kvs in de gaten houden, en me olie ook voor de zekerheid! (Pas begon het temp lampje te branden toen bleek dat er helemaal geen kvs meer in zat en helemaal geen olie! Wel gelijk bijgevuld toen hoor ;) )

Volgens mij lopen de banden aan de binnenkant tegen me wielkasten aan, en het is echt alleen als ik helemaal instuur gelukkig, als ik normaal rij heb ik er geen last van :thumbup:

En dat genieten zal zeker wel lukken hoor! Zie je nog wel eens denk ik! :D