View Full Version : Borbet A 9J opknappen - Hoe?
Ik heb twee 16" Borbet A velgen (9J breed) liggen die ik op wil laten knappen. Beide velgen hebben redelijk wat stoeprandschade aan de rand en zowel op de rand als op het velgbed lelijke onderlakse plekjes.
Wat raden jullie mij aan om te doen zodat de velgen weer netjes zijn? Ik dacht zelf aan rand opschuren, zandstralen en polijsten. Kan dat in die volgorde en/of komen er nog meer dingen bij kijken?
Ik ben nogal een leek hierin, dus informatie hierover zou handig zijn! :cool:
dacht zelf aan rand opschuren, zandstralen en polijsten
na zandstralen kan je polijsten wel vergeten
dingen zijn trouwens nog gewoon nieuw te bestellen bij Borbet
;)
dingen zijn trouwens nog gewoon nieuw te bestellen bij Borbet
;)
Als je véél wil schuren moet je idd ze eerst zandstralen. Beter glasparelen dan, dat is fijner !
Hoe ik het zou doen , en al deed bij men vorige velgen, doe de velgen binnen bij bedrijf en laat de diepe krassen oplassen.Daarna draaien ze overtollig materiaal weg.
Met verfafbijt lak van randen halen en opschuren tot p2000 , nadien polijsten en voila! :thumbup:
Oh oké, dan moeten ze na zandstralen dus eerst gespoten worden ofzo en daarna gepolijst? Of moeten er hele andere dingen gebeuren? Want als ik gewoon stoeprandschade wegschuur en dan ga polijsten, zijn de velgen toch niet gelijk netjes? Of wel?
Heb zoals ik al zei ook een paar onderlakse plekjes op de rand en het velgbed zitten.
P.S. Wat is de nieuwprijs van zo'n losse 16 inch 9J Borbet A velg?
De Limburger
11-10-2009, 21:01
Je kunt ze ook schoon laten loogen, dan gaan ze in een loogbad, en verwijderen ze alle lak die erop zit en hou je schoon blank alluminium over, wat erg makkelijk is te schuren en te polijsten..
En de randen afdraaien en misschien opnieuw coaten?
Gr Ronnie
P.S. Wat is de nieuwprijs van zo'n losse 16 inch 9J Borbet A velg?
dat valt je reuze mee
maar hangt een beetje er van af waar je hem koopt ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.