PDA

View Full Version : Mijn eerste aanwinst

Pages : 1 [2] 3 4 5 6

Thijs.
31-08-2010, 13:22
Hehe eindelijk issie kaal, jammer dat ik je niet kon helpen zondag :(

Ben benieuwd naar het las-apparaat :D

ErikvanBilsen
31-08-2010, 14:20
Danke,

@ Thijs:

Het is een Cebora Bravo 155 geworden en zal naar alle waarschijnlijkheid donderdag arriveren.

ErikvanBilsen
31-08-2010, 16:59
Weet iemand trouwens of en hoe de rubbers van de draagarmen los te halen zijn? Zodat de draagarm gestraald en gespoten kunnen worden en de rubbers vernieuwd kunnen worden.
En waarom zitten er aan de binnenzijde ter hoogte van de pedalen zo ontzettend veel gaten. Zal wel eens een foto maken en posten.

ErikvanBilsen
31-08-2010, 18:24
Hier een foto van de gatenkaas, gelukkig wel orgineel zo dus geen roest:
http://nellys.org/uploader/files/f7pkjh2w.jpg

caddy ron
31-08-2010, 20:30
Die draagarmen kun je beter nieuw bestellen zijn helemaal niet zo duur met fusee compleet meestal moet je er dan wel nieuwe rubbers inpersen, kost volgens mij nog minder dan ze te laten stralen en opnieuw spuiten. Meestal zijn ze al niet zo mooi meer door de roest.
Groetjes ron

ErikvanBilsen
31-08-2010, 20:54
Die draagarmen kun je beter nieuw bestellen zijn helemaal niet zo duur met fusee compleet meestal moet je er dan wel nieuwe rubbers inpersen, kost volgens mij nog minder dan ze te laten stralen en opnieuw spuiten. Meestal zijn ze al niet zo mooi meer door de roest.
Groetjes ron

Ja stalen en spuiten kost me vrijwel niks,
Neef van mijn vader werkt bij een bedrijf die niks anders doen als spanden stralen en spuiten.
Maar ga eens kijken wat nieuwe kosten en of het dan te overwegen is.
En rubbers moeten dus geperst worden?

Erik.

Thijs.
31-08-2010, 20:54
Groetjes ron

Met een beetje geluk kunnen we voor een vriendenprijsje de draagarmen laten stralen en spuiten, denk dat het dus stukken goedkoper zal uitvallen dan nieuwe te kopen.

ErikvanBilsen
31-08-2010, 20:55
Haha ik was je voor.

mischatdi
31-08-2010, 21:37
op e-bay koop je een set draagarmen voor 23 euri nageltje nieuw:D

DennieMeister
31-08-2010, 21:39

Bedankt voor de tip. Dan gaan mijnes bij 't grof vuil. :D

ErikvanBilsen
31-08-2010, 21:43

Dat zijn wel aantrekkelijke prijzen. incl. rubbers toevallig?
Ga binnenkort eens zoeken naar een setje,
Maar moeten toch wat beugeltje, achteras e.d. gestraald en opnieuw gespoten worden.

caddy ron
01-09-2010, 09:40
Meestal zitten die dingen vol roest, als je ze laat stralen krijg je dus allemaal putjes erin, als je ze dan laat spuiten, dan ziet het er ook niet uit.
Je ziet ze dan niet als je de auto gewoon ziet, maar ik vind het altijd de puntjes op de i. Op zotiets niet bezuinigen en vooral niet als ze helemaal niet zo duur zijn.
Groetjes ron

ErikvanBilsen
01-09-2010, 14:38
Dat is zeker waar,
Maar wist niet dat het er niet netjes uit kwam te zien.
Ik moet toch eens tijd gaan vrijmaken voor allemaal van die spulle via ebay te kopen.
Heb een leuk duits adresje waar de pakketjes terecht komen dus schilt ook een hoop in verzendkosten als je veel besteld.

caddy ron
01-09-2010, 20:36
inderdaad kerel, succes.
Groetjes ron

Thijs.
01-09-2010, 20:39

Wow wist niet dat ze zo goedkoop waren. Dan is het overwegen naar nieuwe ook goed te doen.

En Erik we moeten toch bijna allemaal dezelfde onderdelen hebben, dus verzendkosten is dan ook / 2 :D

Yellowbug
01-09-2010, 20:39
Dat is zeker waar,
Maar wist niet dat het er niet netjes uit kwam te zien.
Ik moet toch eens tijd gaan vrijmaken voor allemaal van die spulle via ebay te kopen.
Heb een leuk duits adresje waar de pakketjes terecht komen dus schilt ook een hoop in verzendkosten als je veel besteld.
Heb jij ook al zo'n adres net over de grens? ik ook :D

ErikvanBilsen
01-09-2010, 21:37
Zo vandaag nog met DennieMeister wat van de laatste kitresten verwijderd, helaas nog niet 100% af maar wel weer een stukje verder. Er blijft stiekem meer kleine plekjes kit zitten dan je door hebt, en er gaat meer tijd in zitten dan je denk. Vooral aan de binnenzijde.

Ook heb ik vandaag nieuwe imitatie bumpers binnen gekregen, alleen ben ik nog aant overwegen om deze aan mijn ouders te geven voor hun cabrio en zelf voor orginele te gaan.

Vandaag iets betere foto's genomen:
Motorruimte:

Foto onvindbaar helaas

Onderkant:

Foto onvindbaar helaas

Binnenzijde:

Foto onvindbaar helaas

Wow wist niet dat ze zo goedkoop waren. Dan is het overwegen naar nieuwe ook goed te doen.

En Erik we moeten toch bijna allemaal dezelfde onderdelen hebben, dus verzendkosten is dan ook / 2 :D
Ja heb al meerder stetjes gezien van linker en rechter incl rubbers voor 56 euro. Maarja hoe zit het dan me de kwaliteit he?

Heb jij ook al zo'n adres net over de grens? ik ook :D
Ja dat heb je al snel als je zo dicht op de grens woont he.

inderdaad kerel, succes.
Groetjes ron
Danke, maar ben niet bang dat het niet goed gaat komen.

caddy ron
02-09-2010, 09:20
Kwaliteit is goed, ijzer is ijzer of ben je bang dat ze uitelkaar vallen, maak je niet druk spul is goed hoor imitatie.
groetjes ron

Yellowbug
02-09-2010, 11:31
Dat zijn wel aantrekkelijke prijzen. incl. rubbers toevallig?
Ga binnenkort eens zoeken naar een setje,
Maar moeten toch wat beugeltje, achteras e.d. gestraald en opnieuw gespoten worden.
Ik heb ze ook van ebay en liggen onder de cabrio. kwaliteit is goed. Ik weet niet meer precies wat ik voor een setje kwijt was, maar het was iig niet duur.

ErikvanBilsen
02-09-2010, 21:24
Zo het lasapparaat is binnen,
Ben er zeer tevreden mee, paar lasjes gelegd en las erg fijn.
Heb een stuk van de oude schermen afgeslepen en er opnieuw opgelast voor te oefenen.

Kwaliteit is goed, ijzer is ijzer of ben je bang dat ze uitelkaar vallen, maak je niet druk spul is goed hoor imitatie.
groetjes ron
Nee het ijzer zal wel in orde zijn, maar pasvorm enzo mss.
Weet het ook niet.

Ik heb ze ook van ebay en liggen onder de cabrio. kwaliteit is goed. Ik weet niet meer precies wat ik voor een setje kwijt was, maar het was iig niet duur.
Ja ga ze gewoon bestellen, zal wel goed zijn.

papascal
02-09-2010, 22:12
Goed bezig, volgens mij heb je de achte rotklosjes nu achter de rug of niet?

even een vraagje hoe heb je de hoekjes achter bij het reserve wiel gedaan? (onderkant, achteraan)
Of heb je daar de tektiel en zo laten zitten?

Ben zelf ook bezig met het kaalmaken van de onderkant, maar heb nog geen echte oplossing voor de hoekjes daar.

ErikvanBilsen
03-09-2010, 15:15
Ja dat is eigelijk het enige wat nog niet 100% af is,
De plekken waar ik zo redelijk bij kon zijn gedaan,
Maar moet ook nog het stukje in het midden achter de reservie wielbak, waar het achterpaneel eraan vast zit, heb dit gedeeltelijk af.
Ik ben met de staalborsteltjes op de boormachine aan de slag gegaan,
Hier heb je veel soorten en maten in en zo kom je bij het grootste gedeelte erbij.

ErikvanBilsen
08-09-2010, 19:21
Zo vandaag de inlasstukken opgehaald.
Nu kan ik meteen gaan lassen nadat de Golf gestraald is.

https://c4.staticflickr.com/8/7729/17755960850_0e88a9767d_b.jpg
https://c4.staticflickr.com/8/7688/17944223311_986fe321f1_b.jpg

Pasvorm lijkt zo toch aardig goed.
Maar dat zien we wel tijdens het lassen.

GOLFMEISTER
09-09-2010, 08:49
Hej Erik

Waar heb je dat onderste stuk plaatwerk vandaan, zeg maar het rechter binnen scherm ik heb alleen het randje gekocht maar hier zit dus niet het binnenste deel van de tankdop aan en bij jou wel.

Groeten

Jeroen

ErikvanBilsen
09-09-2010, 09:25
Ik heb al het plaatwerk gehaald bij Kneepkens in Weert.
Dus lekker in de buurt, ja voor jouw net iets verder.

ErikvanBilsen
12-09-2010, 18:53
Zo vanaf gisteren staat de Golf weer op de grond.
Moet de aller laatste kit in de motorruimte en binnenkant verwijderen en dan is na toch wat meer werk dan gedacht 99% van de kit eraf, de overige 1% is impossible.
Morgen even kijken wanneer de straler tijd heeft.

http://nellys.org/uploader/files/kq2z7sp9.jpg

Yellowbug
12-09-2010, 19:46
Ik heb al het plaatwerk gehaald bij Kneepkens in Weert.
Dus lekker in de buurt, ja voor jouw net iets verder.
Is dat plaatwerk van een beetje kwaliteit? Is voor mij ook niet zo ver dan :tongue:

Goed bezig met de waggel Erik :thumbup:

Grtz Ronald

ErikvanBilsen
12-09-2010, 20:05
Ja je kunt eens langskomen,
Dan kun je zelf kijken hoe je de kwaliteit vind.
Voor mij is het namelijk de eerste keer dat ik inlasstukken in de handen heb.
Ben dus maar op meningen van anderen af gegaan.

marcel #2
12-09-2010, 22:54
Je pakt het goed aan !

Ik heb een vraagje, hoe heb je het aangepakt met de remklauwen en de Ats velgen?
Spacers gemonteerd en een stukje van de klauw afgehaald?

Succes verder met je project :thumbup:

ErikvanBilsen
13-09-2010, 08:05
Danke,
Ja heb een 5mm spoorverbreder gemonteerd en een stukje van de remklauw afgehaald.
Niet de beste oplossing natuurlijk maarja gelukkig heb je veel vlees op je remklauw.

Erik.

ErikvanBilsen
13-09-2010, 16:46
Hoe word het normaal gedaan met het inlassen van een wielkast rand en dorpel.
Heb nu de eerste kant eruit geslepen maar wist niet of het nu makkelijker was om de hele dorpel in te lassen of dat zo als hier 2 snipjes makkelijker is.
Dit lijkt mij de makkelijkste oplossing:
http://nellys.org/uploader/files/157tc92f.jpg
Hoe doen julie het normaal?

Yellowbug
13-09-2010, 17:06
Ik zou eerst kijken waar overal roest zit voordat ik zou beginnen te slijpen. Dus eerst borstelen rond de slechte plekken, of nog beter eerst stralen zodat je alle slechte plaatsen in beeld hebt.
Als je dan weet waar het slecht is, klem of schroef je het nieuwe plaatwerk zo vlak mogelijk op het oude en slijp je ze samen door daar waar het slecht is plus nog een paar cm verder. Je hebt dan het nieuwe stukje precies net zo groot als het oude slechte stuk. Dan kun je het vasthechten met een paar puntjes. Als niet de hele wielrand (want daar heb je nu de foto van gepresenteerd) slecht is, kun je inderdaad stukkeren (oftewel stukjes vervangen). Je weet alleen niet hoe goed of slecht de binnenzijde van die wielrand eruitziet. Je zou de puntlassen waarmee het binnenspatbord aan het buitenspatbord zit, kunnen losboren of frezen, en dan eerst het buitenspatbord voorzichtig doorslijpen. Je kijkt dan tegen het binnenspatbord aan en kunt dan zien hoe slecht of goed dat is.

ErikvanBilsen
13-09-2010, 17:15
Ja ben eerst begonnen met slijpen omdat de straler dan het onderliggende gedeelde goed kan straler voor eventuele vliegroest. Nu is dat hier niet zo veel maar bij de dorpels is het veel meer.

Maar als je het stuk erop klemt en dan slijpt hou je toch nog steeds een "gleuf" van 1 mm over. Dit moet je dan ook weer dicht bakken.
Edit: En als er ruimte over is tussen 2 plaatdelen als je gaat lassen gaat het ook meer trekken.

Yellowbug
13-09-2010, 17:22
Ja ben eerst begonnen met slijpen omdat de straler dan het onderliggende gedeelde goed kan straler voor eventuele vliegroest. Nu is dat hier niet zo veel maar bij de dorpels is het veel meer.

Maar als je het stuk erop klemt en dan slijpt hou je toch nog steeds een "gleuf" van 1 mm over. Dit moet je dan ook weer dicht bakken.
Klopt, als je een dunne slijpschijf gebruikt wel ja. Maar dat is geen probleem, je bent wel sneller klaar dan wanneer je ieder stukje precies passend moet gaan maken en slijpen moet je naderhand toch en die naad vul je vrij snel op met lassen. Als je je vergist met slijpen, kun je weer een nieuw inlasstuk gaan kopen en dat wil je ook niet :shake:
Heb je al een proeflas gemaakt met je lasapparaat. Ga maar eerst oefenen anders op een oud stuk plaatwerk, dan zul je zien dat die naad van 1mm niets meer voorstelt. En bakken doe je in de pan :tongue:

knedel16vweber
13-09-2010, 17:29
die erik! lekker bezig man!
ik vind het nog niet zo gek hoe yellowbug het zegt.
maar aan de andere kant zou ik inderdaad het hele deel vervangen (je hebt het toch) en je kunt inderdaad ook de binnenkant goed bekijken.

ErikvanBilsen
13-09-2010, 17:43
Danke,
Ja das waar maarja je moet het toch ergens aflassen dus dacht als ik zo 2 stukjes doe hoef ik minder te lassen.
Maar vroeg me af wat nou precies het makkelijkste is.
Vandaar dat ik hier even kijk hoe de meeste het doen.
Ben nog leek op dit gebied, maar je moet toch eens beginnen he.

spijlbus_dot_tk
13-09-2010, 17:44
wat ook een optie is je nieuwe deel eerst op maat maken
dan er opleggen en met een kras pen langs de plaat deel gaan. dan moet je net langs die kras slijpen en heb je een (bijna) goede aansluiting.

en lassen van plaat kan je ook doen zonder het gaat trekken je moet gewoon zorgen dat je het genoeg gehecht hebt en op meerdere plaatsen lassen zodat de warmte overbrenging over heel de plaat kan verdeelt worden.
dat is ook een kwestie van gevoel.

ErikvanBilsen
13-09-2010, 17:47
Ja heb wel eens gezien dat ze gewoon zeg 5 hechten leggen om de 5cm en dan steeds net langs die 5 hechten weer opnieuw hechten en zo steeds opnieuw.
Dus was het ook van plan zo te doen.
En de tip met de kraspen is een goede, daar kan ik wel iets mee.

riendert
13-09-2010, 18:04
Hallo erik,

Erg leuk project! Ik zie dat je een filterbak op de carburateurs heb!? kun je daar wat meer info of foto's oversturen? ik rij zelf met motorfietscarb's op me 16v vandaar.

Yellowbug
13-09-2010, 18:10
Erik, zorg er wel altijd voor dat als je het nieuwe plaatwerk op je oude legt, dat de verf er onder helemaal weg is. Het nieuwe plaatwerk ligt dan perfect tegen het oude en kun je het mooist aftekenen of slijpen. ;)

ErikvanBilsen
13-09-2010, 20:09
Hallo erik,

Erg leuk project! Ik zie dat je een filterbak op de carburateurs heb!? kun je daar wat meer info of foto's oversturen? ik rij zelf met motorfietscarb's op me 16v vandaar.

Danke,
Ja ben er ooit aan begonnen maar heb het nog niet afgemaakt voor hij uit elkaar ging. Zal de foto's die ik heb even sturen. Heb er ook tekeningen van gemaakt, alleen zijn deze voor jouw anders en klopten de maten van de 4 grote gaten van de kelken daar niet 100% op. Maar dan kun je het ook op papier zien wat mijn bedoeling was.
PM maar even je emailadres.

Erik, zorg er wel altijd voor dat als je het nieuwe plaatwerk op je oude legt, dat de verf er onder helemaal weg is. Het nieuwe plaatwerk ligt dan perfect tegen het oude en kun je het mooist aftekenen of slijpen. ;)

Ja zal er rekening mee houden,
Als je nog eens langs wilt komen voor het plaatwerk te bezichten moet je maar even een PM achterlaten, dan laat ik weten wanneer ik weer aant klusse ben.

Yellowbug
13-09-2010, 20:18
Danke,
Ja ben er ooit aan begonnen maar heb het nog niet afgemaakt voor hij uit elkaar ging. Zal de foto's die ik heb even sturen. Heb er ook tekeningen van gemaakt, alleen zijn deze voor jouw anders en klopten de maten van de 4 grote gaten van de kelken daar niet 100% op. Maar dan kun je het ook op papier zien wat mijn bedoeling was.
PM maar even je emailadres.

Ja zal er rekening mee houden,
Als je nog eens langs wilt komen voor het plaatwerk te bezichten moet je maar even een PM achterlaten, dan laat ik weten wanneer ik weer aant klusse ben.
Erik, als ik tijd heb meld ik me wel, momenteel nog even niet. Maar ik heb al vernomen dat de kwaliteit wel okee is. Het is en blijft imitatie, maar de pasvorm schijnt goed te zijn!

ErikvanBilsen
16-09-2010, 18:22
Zo maandag gaat de Golf naar de straler,
En donderdag heb ik precies 1 jaar geleden mijn Golf voor het eerst mogen bezichtigen en meteen op aanbetaald, om hem vervolgens 2 dagen later op te gaan halen.
Vind dit toch wel een mooie mijlpaal.

ErikvanBilsen
20-09-2010, 20:47
Zo de Golf is incl. draaibeugel naar de straler.
Deze hoopt er deze week aan te beginnen.

Zo heeft hij zijn ritje mogen maken:
https://c2.staticflickr.com/6/5330/17940521962_ee57c661f3_b.jpg
https://c4.staticflickr.com/8/7731/17756009340_23fdf0d9cd_b.jpg

Ralph
20-09-2010, 21:56
Goed bezig Erik !! Als je hulp nodig hebt met het laswerk laat je maar wat weten.

Yellowbug
20-09-2010, 22:30
ben benieuwd hoe die er straks vandaan komt. Laat je hem meteen in de epoxy zetten of doe je dat na het laswerk?

ErikvanBilsen
21-09-2010, 10:13
Goed bezig Erik !! Als je hulp nodig hebt met het laswerk laat je maar wat weten.

Danke,
Als ik hulp nodig heb hoor je het wel.
Als je eens langs wilt komen mag natuurlijk altijd.

ben benieuwd hoe die er straks vandaan komt. Laat je hem meteen in de epoxy zetten of doe je dat na het laswerk?

Hij word eerst gestaald zodat ik kan lassen,
Dan ga ik lassen,
Daarna gaat hij weer naar de straler en word het klusje afgemaakt en meteen erna epoxy.

Yellowbug
21-09-2010, 10:26
Danke,
Als ik hulp nodig heb hoor je het wel.
Als je eens langs wilt komen mag natuurlijk altijd.

Hij word eerst gestaald zodat ik kan lassen,
Dan ga ik lassen,
Daarna gaat hij weer naar de straler en word het klusje afgemaakt en meteen erna epoxy.
Goed plan Erik, anders kun je over een paar jaar weer opnieuw beginnen, dan zit de roest er weer onder.
Van de andere kant, als je hem meteen in de epoxy zet, hoef je daarna alleen maar de lasplekken blank te maken en opnieuw te stralen, dan heb je minder risico dat je je plaatwerk vervormt tijdens stralen. Nu moeten ze er twee keer overheen blazen met twee keer risico ;)

GOLFMEISTER
21-09-2010, 10:29
:thumbup:

ben benieuwd hoe hij er uit ziet als hij terug is van de straler.

ErikvanBilsen
21-09-2010, 10:32
Goed plan Erik, anders kun je over een paar jaar weer opnieuw beginnen, dan zit de roest er weer onder.
Van de andere kant, als je hem meteen in de epoxy zet, hoef je daarna alleen maar de lasplekken blank te maken en opnieuw te stralen, dan heb je minder risico dat je je plaatwerk vervormt tijdens stralen. Nu moeten ze er twee keer overheen blazen met twee keer risico ;)

Ja maar gelukkig is de straler redelijk voorzichtig,
Want hij wilt ook niet te veel stralen.
De achterklep zag er goed uit en straalt hij alleen waar hij het nodig vind.
En motorkap begint hij niet aan omdat hij bang is dat het fout gaat.
Dus zal wel goed komen.

ErikvanBilsen
24-09-2010, 20:41
Zo heb nu de Golf 1 Jaar en 1 dag en hij is terug van de straler.
Zondag avond ga ik eens beginnen met lassen.

Foto's:

https://c4.staticflickr.com/8/7782/17757405619_d62e1dfb48_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5461/17755813308_b46cc81d5e_b.jpg

Het tot voorheen ontzichtbare laswerk door een eerder eigenaar:

https://c1.staticflickr.com/9/8779/17757405499_906dc5ee24_b.jpg

Yellowbug
24-09-2010, 20:56
Da's mooi bakwerk aan de achterzijde. Maar meestal zit dat mooi verborgen achter kilo's plamuur, kit en meer van dat soort zooi. Voor de rest nog meer verrassingen tegengekomen?
Foto's laten even wat te wensen over op het moment. Is niet echt duidelijk te zien nu :(

ErikvanBilsen
24-09-2010, 20:58
Nee de rest is vrijwel het zelfde.
Alleen is bij de hoek aan de a-style aan beide kant dun en paar kleine gaatjes.
Zal de volgende keer wel eens betere foto's maken van de roest.
Ohja en bij de wielkastranden is het op 1 plek net iets buiten het al eerder uitslepen gedeelte ook dun.
Dus dit heb ik net nog even eruit geslepen.

GOLFMEISTER
25-09-2010, 10:17
valt allemaal wel mee dus ziet er goed uit :thumbup:

Thijs.
25-09-2010, 13:54
Al met al viel het wel mee dus ? Als je zondag gaat beunen moet je maar bellen, dan heb ik wel tijd :)

ErikvanBilsen
25-09-2010, 16:46
Jep valt inderdaad reuze mee.
Ik ga morgen avond inderdaad het eerste laswerk verrichten.
Als je langs wilt kommen mag dat natuurlijk.

ErikvanBilsen
26-09-2010, 22:04
Zo vanavond begonnen aan het eerste laswerk.
Niet veel maar wel iets.
Heb de buitenrand er niet opgelast aangezien ik eerst nog even alles heb ingestreken met roest omzetter voor alle zekerheid, er zat namelijk klein beetje vliegroest achter het uitgeslepen plaatwerk.

Foto van mijn allereerste laswerk aan een auto: (het donkere rechts van het
inlasstuk is de roestomzetter en geen roest zelf)

https://c4.staticflickr.com/8/7735/17943739315_7103ba5683_b.jpg

Hier wat foto's van na het stralen:

https://c1.staticflickr.com/9/8771/17757487509_603449bd8f_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5460/17944406761_4a4c375093_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8830/17917339156_86443c413f_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5457/17323235253_f538596d29_b.jpg

ErikvanBilsen
27-09-2010, 14:22
Als ik de buitenwielkastrand erop las, hoe moet ik dan de binnenkant beschermen?
Want wil het wel zosnel mogelijk behandeld hebben tegen roest.

Ralph
27-09-2010, 14:31
Gaat niet, na het lassen van de buitenrand alles volspuiten met ML (of iets wat er op lijkt ) andere optie is er niet.

Succes.

ErikvanBilsen
27-09-2010, 14:33
Ja die optie bodoede ik ook, maar wist niet met wat.
Vandaar mijn vraag.
Ga straks eens kijken voor die ML. en dan vanavond even de buitenrand erop lassen en dan inspuiten.

Ralph
27-09-2010, 15:04
Bussen zij verkrijgbaar bij iedere automaterialenzaak, bv Zuid in Heythuysen

riendert
27-09-2010, 17:01
Goed bezig man!, lekker project!

ErikvanBilsen
27-09-2010, 20:36
Danke,
Helaas heb ik vanavond geen tijd meer gehad om de wielkastrand in te lassen.
Is nu wel al aardig op maat gemaakt.

knedel16vweber
27-09-2010, 21:06
toen ik de golf zo bij mij in de loods zag staan had ik dit totaal niet verwacht!
maar goed, houd je van de staat hè :D

ErikvanBilsen
29-09-2010, 10:26
Zo het de het hoekje van de wielkastrand zit erin.

Foto's:
Niet het netste laswerk maarja:

https://c1.staticflickr.com/9/8770/17321321874_496021577b_b.jpg

Las weggeslepen:

https://c2.staticflickr.com/6/5441/17756007718_72240b627f_b.jpg

Zo ff wat primer erover:

https://c4.staticflickr.com/8/7694/17943852705_a7e34710a1_b.jpg

Beetje slechte pasvorm:

https://c1.staticflickr.com/9/8844/17943853445_592ee3a811_b.jpg

toen ik de golf zo bij mij in de loods zag staan had ik dit totaal niet verwacht!
maar goed, houd je van de staat hè :D

Ja mij valt het nog mee maar zo zie je maar weer dat er onder de lak nog genoeg roest zit.

Yellowbug
29-09-2010, 10:45
Ik vind dat je het niet verkeerd hebt gedaan. En dat laswerk is een kwestie van oefenen en fine tuning van je lasinstellingen. Na het slijpen zie je toch niets meer van, maar hoe beter het laswerk, hoe minder werk je hebt met strakmaken ;)
Ziet er iig goed uit zo met de primer erop.
Keep up the goord work. :thumbup:

ErikvanBilsen
29-09-2010, 10:49
Ja is zeker een kwestie van oefenen.
Maar heb nog genoeg plaatwerk wat erin moet dus nog genoeg oefenmateriaal.
Gewoon rustig en precies werken.

erik_jetta
29-09-2010, 11:05
volgens mij moet je het ook niet helemaal aflassen. Dit omdat je dan grotere kans hebt dat je plaatwerk gaat golven.

Denk ik... :sly:

Ralph
29-09-2010, 11:19
Als ik jou laswerk zie, wat overigens niet heel slecht is, zou ik met wat meer vermogen lassen. Jou laswerk brandt niet goed in zoals ik het op de foto's zie. Dus met wat meer amperage puntlassen en om de 15 mm a 20 mm koelen met lucht (compressor) dan gaat het zeker goedkomen. Ik zou het trouwens wel helemaal aflassen, denk aan vocht wat er weer tussen kan kruipen, of je moet van binnenuit weer gaan kitten, lijkt me ook niet de beste oplossing gezien het werk je al hebt gehad met kit verwijderen. :thumbup:

Succes.

ErikvanBilsen
29-09-2010, 12:19
Ja ik had ook het idee dat de spanning wat omhoog mocht,
Alleen was ik bang dat het dan krom ging trekken.
Maar ga het de volgende keer eens proberen met wat meer spanning.

caddy ron
29-09-2010, 13:05
laswerk ziet er toch goed uit voor iemand die net begint zeker, misschien heb ik niet goed gelezen maar over het laswerk zou ik niet direct primer doen maar menie of zinkspray, als het maar tijdelijk is dan is het geen probleem.
Ga zo door.
Groetjes ron

ErikvanBilsen
29-09-2010, 20:26
laswerk ziet er toch goed uit voor iemand die net begint zeker, misschien heb ik niet goed gelezen maar over het laswerk zou ik niet direct primer doen maar menie of zinkspray, als het maar tijdelijk is dan is het geen probleem.
Ga zo door.
Groetjes ron

Ja had de primer er eigenlijk alleen opgedaan om te zien hoe strak het erin zat. De Golf moet toch nog een keer naar de straler voor nog alles licht over te doen en meteen erna epoxy erop.

Emiel-64
30-09-2010, 07:35
Ziet er allemaal netjes uit,

Je pakt het goed aan allemaal! ga zo door ;)

ErikvanBilsen
30-09-2010, 08:24
Danke,
We doen ons best he.

T!m
30-09-2010, 09:37
Mooi project Erik. Wordt allemaal netjes gedaan.

caddy ron
30-09-2010, 13:49
Ik dacht het al Eric :thumbup:
Groetjes ron

ErikvanBilsen
01-10-2010, 20:09
Zo vandaag de binnenwielkastrand op maat gemaakt en gehecht,
Alleen moet 1 deel er nog uit en nog iets aangepast worden.
Op de 2de foto is het te zien.

Foto's:

https://c2.staticflickr.com/6/5466/18055805391_da5b62f539_b.jpg

Hieronder zie je het, ineens komt er een knik.
Dus dit moet nog even aangepast worden maar dat komt allemaal wel goed.

https://c1.staticflickr.com/9/8798/18028438586_359b6c03ec_b.jpg

Ook zijn vandaag de ATSen verkocht.
Hier is een setje verbreed staal voor terug gekomen wat binnenkort de verkoop in gaat:

https://c4.staticflickr.com/8/7732/17434408003_668b97781e_b.jpg
https://c4.staticflickr.com/8/7722/17867244930_37947e51a6_b.jpg

Dit was het weer voor vandaag.

ErikvanBilsen
03-10-2010, 19:32
Zo vandaag de knik uit de binnenrand gehaald.
Daarna de buitenrand op maat gemaakt.
Daarna alles gehecht en toen de binnenrand begonnen met aflassen.
Daarna de buitenrand afgelast.
En toen nog ff de las weggeslepen maar nog niet afgemaakt.

Wat foto's:

https://c2.staticflickr.com/6/5453/17432463674_51202d770e_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5321/17432463994_d63aee7957_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8879/17867366770_220ee68942_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5332/18055051435_3248ed41da_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8894/17434526543_09a3a26525_b.jpg
https://c4.staticflickr.com/8/7699/18055934871_aaaaa64279_b.jpg

De Pul
03-10-2010, 22:42
doe je netjes!
gaat ook best vlot hier:thumbup:

ErikvanBilsen
04-10-2010, 20:21
Danke,
Ja probeer er zoveel mogelijk tijd in te steken.

GolfMania
04-10-2010, 20:28
Ja probeer er zoveel mogelijk tijd in te steken.

doe je goed :thumbup: ziet er goed uit man. dat moet wel goed komen :)

ErikvanBilsen
07-10-2010, 17:47
Zo hier is de las ook weggeslepen:

https://c4.staticflickr.com/8/7698/17432462064_b580620678_b.jpg

doe je goed :thumbup: ziet er goed uit man. dat moet wel goed komen :)

Danke

erik_jetta
07-10-2010, 19:25
je gaat ook goed vooruit! en het werkt ook zo handig als alles van de auto is!en de auto een beetje op hoogte is!

Yellowbug
07-10-2010, 21:59
Gaat goed zo Erik :thumbup:
Ga zo door.

De Pul
07-10-2010, 22:08
dit is je eerste resto-project toch?

respect hoor,vind het errug netjes allemaal:thumbup:

ErikvanBilsen
08-10-2010, 08:14
@ Erik_Jetta: Ja werkt zeker handig, hoef je geer rare fratsen uit te halen om aan de binnenkant van de wielkastrand te komen of straks aan de dorpels

@ Yellowbug: Danke

@ De Pul: Danke, dit is inderdaad mijn eerste project.

ErikvanBilsen
29-10-2010, 20:45
Zo maar weer eens een update plaatsen,
Te weinig gedaan door drukte, maar vandaag even tijd dus meteen gebruik van maken.

2 Weken geleden:

De binnenrand aan de binnenzijde gelijk gehouden en op maat gemaakt en erin gehecht.
Daarna de buitenrand met griptangen erop bevestigd en geconstateerd dat de pasvorm van de binnenrand aardig slecht was.
Dus een stuk ingeslepen en daarna een stuk plaat ertussen gezet.

Foto:

https://c4.staticflickr.com/8/7698/18056103511_e21505bd31_b.jpg

Vandaag:

Zo Ralph is vandaag langs geweest om de nodige tips en adviezen te geven.
Deze hebben nu al geholpen en zullen nog wel meer van pas komen

Vandaag de buitenrand op maat gemaakt, maar deze wou er niet goed genoeg in dus eerst de binnenrand eruit gehaald en de buitenrand beetje aangepast en erin gelast. Daarna de binnenrand er weer in gehecht, maar dit is nog niet af.

Foto's:

https://c1.staticflickr.com/9/8761/18051902032_f6378dc153_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5469/17867570920_b98ba18cd2_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5332/17867345608_30a10e8778_b.jpg

Ik had helaas aan de eerste wielkastrand helaas te veel weggeslepen, dus er waren weer wat kleine gaatjes zichtbaar die ik dicht wou lassen maar toen branden ik er snel doorheen. Dus spanning iets omlaag en verder gegaan met dicht lassen.

Hier ook een fototje van:

https://c2.staticflickr.com/6/5323/18056142151_9ffaeb403d_b.jpg

Yellowbug
29-10-2010, 21:18
Ziet er alweer een stukkie beter uit. Het lassen gaat je steeds beter af en ervaring kun je alleen krijgen door het zelf doen. En wat de tips van ralph betreft, die heb ik gisteren ook gekregen toen ik met de rode 1500automaat bij hem langs ben geweest. Ik moet ook een achterwielrand binnen/buiten deels vervangen. Ik heb mezelf ook getrakteerd op een lasapparaat en eerdaags gaat het voor mij ook beginnen. Kan ik mooi oefenen op de rode en als ik het gevoel een beetje heb, ga ik aan de slag met de blauwe vijfdeurs :tongue:

Ga vooral zo door :thumbup:

ErikvanBilsen
29-10-2010, 21:24
Danke,
Ja lassen gaat inderdaad steeds beter,
En had ook zoiets van eerst alles zelf proberen zou het echt niet lukken dan maar iemand erbij halen, naders leet je het nooit he. En tips zijn natuurlijk altijd handig en zeer bruikbaar.
En ja leren doe je ook door het eens fout te doen.
Heb je ook een topic van jouw rode? Ben er wel benieuwd naar.

Yellowbug
29-10-2010, 21:31
Danke,
Ja lassen gaat inderdaad steeds beter,
En had ook zoiets van eerst alles zelf proberen zou het echt niet lukken dan maar iemand erbij halen, en tips zijn natuurlijk altijd handig en zeer bruikbaar.
En ja leren doe je ook door het eens fout te doen.
Heb je ook een topic van jouw rode? Ben er wel benieuwd naar.

Je moet maar denken, door schade en schande wordt je vanzelf wijzer (als het maar niet te veel geld gaat kosten) En waarom het wiel zelf uitvinden als anderen het al hebben gedaan voor je ;)
En nee, van de rode heb ik nog geen topic, want dat is de "tijdelijke" vervanger van de cabrio van mijn zoon. Maar zoals het er naar gaat uitzien, wordt het een blijvertje. Topic komt als ik er mee ga beginnen. ik heb alleen niet zo'n mooie hobbyruimte als jij. ik mag onder de carport staan (dus ik hoop dat het niet te snel écht koud gaat worden :cry: )

ErikvanBilsen
30-10-2010, 22:53
Zo vandaag weer een dik uurtje aan de Golf kunnen besteden,
Dus wat beginnende roest aangepakt.
Na het uitslijpen ervan viel het mee maar aan de buitenkant zaten putjes dus wou het zekere voor het onzerkere nemen en dus maar 2 plaatjes ingelast.

Foto's:

https://c2.staticflickr.com/6/5328/18052053102_7a815fd6fb_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5324/17869131739_36841cb717_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5464/18052052722_3b1b377b9e_b.jpg

De andere kant:

https://c2.staticflickr.com/6/5464/17869131269_81c798ec1e_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5460/17867683630_d86d8ab722_b.jpg

Die heb ik nog niet weggeslepen.

Audilimburg
30-10-2010, 23:00
Gaat de goede kant op hier en je hebt de vaart erin. Morgen ook maar weer eens kijken of ik iets gedaan krijg. Het werkt wel motiverend als je ziet dat anderen ook lekker bezig zijn, dus blijven updaten aub :D

ErikvanBilsen
31-10-2010, 09:45
Ja hier was het ook 3 weken rustig, maar heb nu weer de motivatie om eraan te werken als ik maar 1 uurtje de tijd heb.
En die had ik verloren toen het even niet helemaal wou lukken.

ErikvanBilsen
31-10-2010, 19:56
Zo vandaag weer wat gelast aan de auto.
De binnenwielkastrand zit erin. Alleen moet van de hele rand de las nog weggeslepen worden.
Meteen een verstop stukje roest aangepakt, namelijk op de plaats waar de draagarm bevestigd word.

Foto's:
Wegens de slechte pasvorm van de binnenrand iets moeten foetelen

https://c1.staticflickr.com/9/8891/17867784220_ddd8725419_b.jpg

Hier zat dus wat roest verstopt:

https://c4.staticflickr.com/8/7664/17869230699_96af46be23_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8820/17432878614_35727e9a50_b.jpg

Daarna las weggeslepen het daarna de weer een stuk plaat erover zoals het zat:

https://c2.staticflickr.com/6/5442/17867783360_e2f8c38b87_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8881/18056349881_7e3ee8d6d7_b.jpg

Helaas is het plaatje iets omhoog getrokken door het lassen maar als de draagarm bevestigd zit trek je hem toch weer tegen het andere plaatwerk aan.

Alleen ben ik het denken om het plaatje op de bovenstaande foto rondom af te lassen omdat er zo vocht tussen kan.
Maarja zat orgineel niet zo dus daarom twijfel ik.

ErikvanBilsen
05-11-2010, 23:03
Zo vandaag weer even wat kunnen doen,
Het 2de punt waar de draagarm bevestigd word heb ik een klein plaatje ingezet. Daarna wat puntlassen doorboren en een stuk binnendorpel eruit halen, van buiten zag je bijna niks eraan alleen zaten er wat kleine putjes in waar roest weggestraald was, dus wou geen risico nemen. Ook zie je op 1 van de foto's dat er een deuk in de buiten dorpel zit, dus denk eraan om de buitenrand ook te vernieuwen en de rest van het plaatwerk even te stralen. En nog het plaatje tussen de reservewielkast en het achterpaneel eruit gehaald.

Wat foto's:

https://c2.staticflickr.com/6/5450/17435074753_0013422349_b.jpg
https://c4.staticflickr.com/8/7766/18056487201_62b7654937_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8774/17433012564_9d1df5936a_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5469/18056486161_011f80225c_b.jpg
https://c4.staticflickr.com/8/7766/17433013294_0191b663f3_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/8/7754/18029116366_9e627d47f9_b.jpg

ErikvanBilsen
07-11-2010, 18:18
Zo vandaag bezig gegaan met de eerst A-Stijlhoek.
Nu heb ik een groot gedeelte al uitgeslepen en heb over het laatste stukje een vraag.

Hoe word het plaatwerk uit het afwateringsgootje eruit gehaald.
Want zover ik zo kan zien moet ik dan een stukje van mijn gootje inslijpen klopt dit?

Foto's ter verduidelijkheid:

https://c4.staticflickr.com/8/7660/18056627181_9c4f3ae55e_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8842/17869505949_f6e3c9a126_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8852/17433153204_f87b2fa33c_b.jpg

B.v.d.

Yellowbug
07-11-2010, 20:45
Kik even op de laatste pagina van het topic van Audilimburg, die heeft dat ook pas gedaan.
link (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=1026688#post1026688)

ErikvanBilsen
07-11-2010, 21:26
Ja heb inmiddels al contact met hem gehad via PM.

ErikvanBilsen
09-11-2010, 18:16
Zo vandaag wat lesuitval dus de ideale kans om weer wat werk te verrichten.
Heb de zijkant van de waterbak er een groot gedeelte eruit geslepen, dit stuk zal er ook weer terug ingelast gaan worden. Daarna het stuk plaat wat tussen de binnenkant en waterbak inzit wat rot was eruit geslepen en een nieuw stuk eringezet. Was een redelijk lastig stuk aangezien er veel bochten inzatten. Het is niet exact hetzelfde geworden maar dit gedeelte zit niet in het zicht dus maakt het niet zo zeer uit.

Foto's:
https://c4.staticflickr.com/8/7695/18052496542_6cd7036502_b.jpg
https://c4.staticflickr.com/8/7706/17435286133_07840d9c7d_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5328/17867903068_07840d9c7d_b.jpg

sponzenbroekske
09-11-2010, 20:56
Heb jij ondertussen al niet een hele nieuwe carrosserie ineengezet :p GOED WERK!

ErikvanBilsen
10-11-2010, 19:37
Zo vandaag weer een aantal uurtjes aan de Golf gewerkt, zit momenteel op 101 uur die ik eraan heb besteed.

Heb vandaag aan beide A-Stijlhoeken gewerkt.
Aan de bestuurderkant zit alle plaat erweer in behalve de A-Stijlhoek zelf.

https://c2.staticflickr.com/6/5339/18056825271_1aa7369117_b.jpg
https://c4.staticflickr.com/8/7776/18056825001_866d32287e_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5446/18029455146_bb3a389996_b.jpg
https://c4.staticflickr.com/8/7683/17435410103_582f497447_b.jpg
https://c4.staticflickr.com/8/7773/18056823491_056b266cf2_b.jpg

Aan de andere zijde ben ik begonnen de A-Stijl eraf te halen en er zat redelijk wat roest onder,

https://c4.staticflickr.com/8/7768/18056824371_de00e0d596_b.jpg
https://c4.staticflickr.com/8/7752/17433350804_eed1e17ea2_b.jpg

Daarna nog meer weggeslepen en hier een 2 tal plaatjes al erin gelast,

https://c2.staticflickr.com/6/5447/17868260420_e9b7acc005_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5468/17868260300_83558bbac3_b.jpg

Daarna voor het grootste stuk ook 1 plaatje op maat gemaakt en erin gelast,

https://c2.staticflickr.com/6/5441/18052621492_a2b465081b_b.jpg

Nu moet ik aan de passagierskant alleen nog aan zijkant van de waterbak een plaatje op maat maken en erin lassen, en daarna kunnen bijde A-Stijl hoeken erop.

Heb jij ondertussen al niet een hele nieuwe carrosserie ineengezet :p GOED WERK!
Haha nee valt wel mee,
Vooral wat kleine plaatjes en moet nog redelijk wat laswerk.

Johan1982MK1
10-11-2010, 19:48
Gaat helemaal goedkomen met deze golf1!

caddy ron
11-11-2010, 13:09
nou Erik, ik moet zeggen dat je zeer goed bezig bent. Is net of ik mijn eerste auto weer beleef, zo ben ik namelijk ook begonnen. Alles moet een eerste keer zijn en je moet het gewoon proberen. Deze auto is in goede handen.
Ga zo door.
Groet Ron

Ralph
11-11-2010, 15:01
Goed bezig Erik, de reparatiedelen van Kneepkens passen redelijk. Ik heb deze een keer gebruikt. Heb wel vaker "gebruikte" A-stijl hoeken geplaatst. Met een beetje geduld krijg je de nieuwe er ook wel netjes is.
Als je in dit tempo door gaat kun je hem met kerstmis naar de spuiter brengen !!

ErikvanBilsen
11-11-2010, 15:16
Bedankt allemaal voor de reacties,

@ Ralph:

De planning was om hem aan het einde van het jaar bij de spuiter sting, maar ben bang dat ik dat niet ga halen.
Moet namelijk nog voor bij de zijkante van het front,
De RA, LA en LV dorpel,
Rechterachterhoek,
Reserve wielbak,
Klein plaatje aan het binnenscherm en
En bij de vulhals nog redelijk stukje.
En dan nog de A-Stijlhoeken af maken.

Dus nog werk genoeg.
Als hij maar in Mei klaar is ben ik blij.

wildeknak
11-11-2010, 19:53
Wat een werk he?? Maar je goed bezig.. :thumbup:

En neem de tijd ervoor, je kunt er nu nog goed bij ;) oke?

Succes verder!!

ErikvanBilsen
11-11-2010, 22:15
Ja inderdaad, in het laswerk zit meer tijd dan ik had verwacht,
Maar vind het leuk werk om te doen dus we gaan vrolijk door.

ErikvanBilsen
13-11-2010, 00:02
Zo vandaag weer wat kunnen doen,
Heb de voorbereiding voor de A-Stijlhoek aan de passagierskant nu ook klaar.

https://c2.staticflickr.com/6/5321/17871442469_184ba3f373_b.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5445/18056989141_404c51bc34_b.jpg

Daarna nog 1 klein plaatje aan het binnenscherm RV gelast, daar zatten paar kleine gaatjes, daarna nog een rot stukje aan de bovenkant van het front gelast.

https://c2.staticflickr.com/6/5463/18056988941_b18c36fb42_b.jpg

levis
13-11-2010, 08:32
Als je foto 1 ziet in het begin, zou je toch niet verwachten dat hij zoveel rottigheid had.

Zoek je nog een rechter achterdeur (bijrijderskant)? heb er nog 1 in perfecte staan zonder roest!

succes, ziet er al goed uit.

Audilimburg
13-11-2010, 12:41
Net werk man. Het gaat de goede kant op zo en knap dat je het allemaal zo aandurft. Die a-stijlen durfde ik zelf niet aan te beginnen dus daar heb ik iemand voor om hulp gevraagd. Bij mij waren ze echter nog rotter, ook aan de binnenkant, dus er is een heel stuk uitgegaan. Ben dus toch blij dat ik daar niet zelf alleen aan ben begonnen.

Naar welke spuiter ga je de auto brengen? Ik zoek ook nog een goede voor een mooie prijs in de buurt.

ErikvanBilsen
13-11-2010, 15:39
Als je foto 1 ziet in het begin, zou je toch niet verwachten dat hij zoveel rottigheid had.

Zoek je nog een rechter achterdeur (bijrijderskant)? heb er nog 1 in perfecte staan zonder roest!

succes, ziet er al goed uit.

Ja inderdaad nu begint het toch wel wat meer laswerk te zijn dan verwacht, maarja houd me van de straat zullen we maar zeggen.

Heb geen rechterachterdeur meer nodig.

Net werk man. Het gaat de goede kant op zo en knap dat je het allemaal zo aandurft. Die a-stijlen durfde ik zelf niet aan te beginnen dus daar heb ik iemand voor om hulp gevraagd. Bij mij waren ze echter nog rotter, ook aan de binnenkant, dus er is een heel stuk uitgegaan. Ben dus toch blij dat ik daar niet zelf alleen aan ben begonnen.

Naar welke spuiter ga je de auto brengen? Ik zoek ook nog een goede voor een mooie prijs in de buurt.

Ja had ook zoiets van eerst proberen en wanneet het niet lukt vraag ik wel hulp. Maar het is tot nu toe aardig goed verlopen, dus ik ben tevreden.

Ik ken toevallig een spuiter die hem voor mij spuit, kan hem wel eens vragen of hij interesse heeft om nog één Golf te spuiten.

ErikvanBilsen
14-11-2010, 18:59
Zo vandaag weer wat plaatwerk kunnen vervangen,

Ben begonnen met een klein stukje plaatwerk aan het binnenscherm.

Van:

https://c1.staticflickr.com/1/337/18324103726_499c34103d_b.jpg

Naar:

https://c1.staticflickr.com/1/443/18352034251_0c52d708e7_b.jpg

Daarna aan de rechterachterhoek begonnen.
Het leek mij een vrij lastig stuk maar eenmaal begonnen wiel het wel mee,

Alle slechte delen weggeslepen:

https://c1.staticflickr.com/9/8756/18350541195_d66f86f8b9_b.jpg

Toen nog wat gestraald en daarna wat plaatwerk op maat gemaakt:

https://c4.staticflickr.com/8/7769/18162708668_09d0de7288_b.jpg

Daarna de binnenwielkastrand op maat gemaakt en erin gelast:

https://c4.staticflickr.com/8/7733/18162800240_383b9e37a3_b.jpg

Nu even nog wat plaatwerk halen voor het achterpaneel en dan afmaken.
Ook de linkerkant vertoonde enige roest, dit moest natuurlijk ook weg,
Dus alles uitgeslepen en beetje gestraald:

https://c1.staticflickr.com/9/8823/18324101956_272069a3a2_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8818/17727925184_b811115557_b.jpg

Toen plaatwerk op maat gemaakt en erin gelast:

https://c1.staticflickr.com/9/8897/18324100946_080c6e3d4b_b.jpg

En als laatste nog even een stuk dorpel eruit gehaald i.v.m. met wat opkrikschade, en wat zat eronder, lichte roest.

https://c4.staticflickr.com/8/7744/18352034541_d10a52b695_b.jpg

Sjeesbeest
14-11-2010, 19:10
leuk bezig zo !!

ErikvanBilsen
15-11-2010, 10:12
Danke,

Iemand die weet of het makkelijk en slim is om het sleepoog en dat ding erachter los te halen? Dit omdat er roest onder zit en je daar niet bijkomt om hem te stralen.

knarfmk1
15-11-2010, 11:22
je kan het plaatdeel waar het opligt er wel uitslijpen, kan je daar een nieuw stukkie inzetten en kan je je sleepoog en krikpunt stralen en er weer opzetten.

lekker bezig verder! hoop werk he :)

ErikvanBilsen
15-11-2010, 11:34
Dat is inderdaad nog niet eens zoon slecht idee,
Nu kom je heel slecht bij de puntlassen waarmee het sleepoog en het krikpunt bevestigd is, en dan kun je er fijn via de onderkant bij.
En wil de roest niet laten zitten want dan word de vliegroest ook wel wat meer dan alleen vliegroest.

Het is inderdaad genoeg werk.

ErikvanBilsen
15-11-2010, 19:17
Vandaag nog een aantal stukken plaat eruit geslepen,
Alleen vond ik helaas weer wat extra roest.
Dus er zit vooral bij de achteras ophanging waar heel wat extra werk in gaat zitten.

Plaatje bij praatje:

https://c1.staticflickr.com/9/8838/18346706402_468dacb44c_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/441/17730073803_5b95eb9708_b.jpg

Hier een foto van de roest in de dorpel:

https://c4.staticflickr.com/8/7779/17730074193_ac49d716c5_b.jpg

Deze gaat er dus compleet uit zodat alle roest bestreden kan worden.

De bevestiging van de gordel aan de tankzijde was rot, deze ook nog eruit geboord:

https://c1.staticflickr.com/1/392/17728106334_d3e86d2796_b.jpg
https://c4.staticflickr.com/8/7774/18324283746_6e2f4706af_b.jpg

Yellowbug
15-11-2010, 19:37
Hee Erik,

jij gaat echt als een sneltrein zeg :thumbup:
Pak het maar goed aan, je hebt er alleen maar baat bij en je leert steeds meer!

Ik ben nog aan het wachten op wat plaatwerkdelen voor de rode. Dan kan ik ook langzaam gaan beginnen.
Hij is iig al wel goedgekeurd voor een jaar.

sponzenbroekske
15-11-2010, 19:39
Van:

Naar:
http://nellys.org/uploader/files/r8y4mzsb.jpg

Als het ijzer zo verkleurd naar blauw toe is het meestal omdat het erg dun begint te worden. Ik zou daar mee oppassen. Het is enkel om te helpen dat ik het zeg :). Je moet zelf weten wat je ermee doet, maar vermits je het zo goed aanpakt zou je het best (nogmaals) vervangen. :), maar nogmaals, jou auto, jou werk, jou keuze! :)

ErikvanBilsen
15-11-2010, 21:39
Hee Erik,

jij gaat echt als een sneltrein zeg :thumbup:
Pak het maar goed aan, je hebt er alleen maar baat bij en je leert steeds meer!

Ik ben nog aan het wachten op wat plaatwerkdelen voor de rode. Dan kan ik ook langzaam gaan beginnen.
Hij is iig al wel goedgekeurd voor een jaar.

Ja kan niet echt stil zitten,
Goed aanpakken doe ik het zeker, wanneer ik roest zie blijft daar niks van over.
Waar heb je de plaatdelen vandaan gehaald?
En proficiat met de APK van je rode.

Als het ijzer zo verkleurd naar blauw toe is het meestal omdat het erg dun begint te worden. Ik zou daar mee oppassen. Het is enkel om te helpen dat ik het zeg :). Je moet zelf weten wat je ermee doet, maar vermits je het zo goed aanpakt zou je het best (nogmaals) vervangen. :), maar nogmaals, jou auto, jou werk, jou keuze! :)

Dit stuk plaatwerk is 1 mm dik, maar het is hier denk ik meer stukje veel warmte ingebracht, heb namelijk aan de achterkant een puntlas gelegd, en heb namelijk nog niks weggeslepen daar, dus nog niks van de 1 mm plaat eraf.

Yellowbug
15-11-2010, 21:57
Ik heb het plaatwerk ook van Kneepkens, alleen ik heb de eerste serie teruggebracht, omdat het niet aan mijn maatstaven kon voldoen. Ik heb hun toen gevraagd of ze ook Klokkerholm konden leveren. Dat heb ik dus nu in bestelling via hun. Vandaag kreeg ik een telefoontje dat het waarschijnlijk morgen geleverd wordt. Ik had al een origineel NOS front weten te bemachtigen (alleen de buitenplaat) en een achterplaat onder de bumper (Klokkerholm).

ErikvanBilsen
15-11-2010, 22:02
Ja bij mij vond ik de binnen wielkastrand ook aardig slechte pasvorm.
Toen Ralph hier was bevestigde hij dat de binnenwielkastranden van Kneepkes niet al te goede pasvorm hadden.

Yellowbug
15-11-2010, 22:05
Ja bij mij vond ik de binnen wielkastrand ook aardig slechte pasvorm.
Toen Ralph hier was bevestigde hij dat de binnenwielkastranden van Kneepkes niet al te goede pasvorm hadden.
Hij had toen die van mij ook al gezien ;)

ErikvanBilsen
15-11-2010, 22:10
Ahzo, ging het bij jouw dan ook puur om de binnenwielkastranden of was er nog meer plaatwerk van slechte pasvorm?

Yellowbug
15-11-2010, 22:17
Ik heb de rest niet gepast, maar heb het allemaal teruggegeven. Wilde toch liever Klokkerholm (was ook meteen behandeld tegen roest)

ErikvanBilsen
15-11-2010, 22:25
Das dan wel mooi,
Weet ik dat ook weer voor een volgende keer.

knarfmk1
15-11-2010, 22:32
kan je vermelden dat klokkerholm ook niet bepaald voorbeeld van goede pasvorm is..

maar er is ook niks beters te krijgen (behalve origineel als je t kan vinden) dus je zit er toch aan vast.

Yellowbug
15-11-2010, 22:39
kan je vermelden dat klokkerholm ook niet bepaald voorbeeld van goede pasvorm is..

maar er is ook niks beters te krijgen (behalve origineel als je t kan vinden) dus je zit er toch aan vast.
Ben ik met je eens. Het blijft allemaal imitatie en als de mal slecht is, heb je gewoon ook een slechte pasvorm. Maar buiten origineel is Klokkerholm een goede tweede.

ErikvanBilsen
17-11-2010, 22:00
Zo na lang twijfelen toch de achterasophaning geheel los gehaald,
Dit toch besloten ondanks dat Ralph het afraden omdat anders mss de achteras er niet meer netjes onder ging hangen. Maar er zat me te veel roest om te laten zitten.

Eerst de halve dorpel/wielkastrand eruit zodat ik er goed bij kon.
Toen 1 zijkant eruit gehaald om zo de achteras weer netjes op de orginele plaats weer vast te kunnen maken.

https://c1.staticflickr.com/9/8843/18536969021_16c04c9210_b.jpg

Daarna alle puntlassen losgeboord en daarna de beugel eruit gepakt:

https://c1.staticflickr.com/9/8829/18530589422_2d7513e8e1_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/538/18530588462_35f2435fb4_b.jpg

Hieronder zie je hoe de beugel eruit ziet nu hij eruit is:

https://c1.staticflickr.com/1/466/18535048805_91771925df_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8890/18530589012_dfc9b2a9db_b.jpg

Daarna was de andere kant aan de beurt:

https://c1.staticflickr.com/1/520/18508609366_dac8f1242f_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/562/17914316803_29a53346be_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8838/18347228718_5c2acccd55_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8834/18347228238_d451c14921_b.jpg

Nu ga ik de beugels stralen, en daarna in de epoxy.
Maar nu zit ik met de bouten van de beugel, als ik straal zit er nog roest tussen de bout en het plaatwerk, als ik daar roestomzetten op doe trekt het dan ook tussen de plaat en de bout? Anders begint het natuurlijk weer te roesten.

Ik heb met opzet maar 1 zijkant eruit gehaald zodat ik de beugel weer netjes daar kan vastlassen op exact dezelfde plek, zodat de as er niet scheef onder gaat hangen.

De Pul
17-11-2010, 22:07
goed bezig!roestomzetter eerst even iets dunner maken dmv verwarmen dan loopt het er zo bij tussen.

Yellowbug
17-11-2010, 22:11
Erik, je zou ook een mal kunnen maken voor de achterasophanging. dan had je hem op precies dezelfde plek teruggeplaatst zonder te hoeven uitmeten!

voor de rest wederom gedurft bezig ;)

ErikvanBilsen
17-11-2010, 22:19
goed bezig!roestomzetter eerst even iets dunner maken dmv verwarmen dan loopt het er zo bij tussen.

Bedankt,
Das mooi, dan kan ik fijn de orginele steun gebruiken.

Erik, je zou ook een mal kunnen maken voor de achterasophanging. dan had je hem op precies dezelfde plek teruggeplaatst zonder te hoeven uitmeten!

voor de rest wederom gedurft bezig ;)

Ja denk niet dat het nodig is,
Heb extra een foto gemaakt van hoe hij precies in de gaten zat,
Omdat de boven en achterkant er nog inzet kan ik hem gewoon gelijk zetten op de gaten die je ziet op de foto:

http://nellys.org/uploader/files/y24szwh7.jpg

Audilimburg
17-11-2010, 22:29
Gaat goed hier Erik. Hoe meer je uit elkaar haalt hoe meer roest je tegenkomt, maar je pakt het in ieder geval grondig aan.
Alleen blijft er op deze manier geen plaatwerk van die donor over voor mijn project, hahaha ;)

Vraag jouw spuiter inderdaad maar eens of hij nog een Golfje wil spuiten. Kan hij op die van jou oefenen om het daarna op die van mij perfect te maken :D

ErikvanBilsen
17-11-2010, 22:32
Haha ja zal het stukje dorpel voor jouw reserveren, al heb ik zelf niet de bovenkant van de dorpel nodig en heb ik hier nog inlasstukken van staan,
Verder ga ik zondagavond de donorcarrosserie ophalen, dus als jij de woensdag of vrijdag erop savonds tijd en zin hebt om je stukje dorpel eruit te komen slijpen mag je een PM sturen.

Ja de spuiter heeft al zowizo 1 Golf 1 Cabrio ervaring, dus dat zal wel goedkomen.

ErikvanBilsen
20-11-2010, 20:26
Zo tussendoor nog even een kant de gehele dorpel uitgeslepen, hele rand zat onder de roest.
Ook nog even de beugels gestraald.

https://c1.staticflickr.com/1/512/18531177402_e73779f07e_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/255/18531177242_b96354b7c8_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8860/18347819418_9d9f1ce2f7_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/368/18535635235_b07214b2ff_b.jpg

Morgen een donorcarrosserie ophalen en de beugels nog ff de laatste behandeling geven, dan moet daar de roest wel weg geven.

storm
21-11-2010, 20:59
Hey hey Erik,

Nu heb jij weer een donor om de dorpels verder te doen en de stijlen, je pakt het echt grondig aan zeg. Mooi om te zien!

Ik zal je topic verder in de gaten houden.

Gr jim

ErikvanBilsen
24-11-2010, 22:13
Zo een kleine update,

Heb afgelopen zondag een donor gehaald voor mijn A-Stijlen, helaas zijn deze toch niet geschikt:

https://c1.staticflickr.com/1/338/18537655421_6111b76c32_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8858/18537655141_ffa183d0e5_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/425/18347988550_42780cf45e_b.jpg

De donor is op alle plaatsen waar hij rot kan zijn dus rot, dus helaas kan ik hier niks van gebruikten, alleen kunnen mijn ouders nog wat kleine dingen gebruiken voor hun cabrio, waardoor de rit gelukkig niet nutteloos is gebleken.

Verder nog een stukje plaatwerk nagemaakt voor aan de binnenzijde van de dorpel:

https://c1.staticflickr.com/1/279/18509350766_1161cd5e83_b.jpg

En ook nog de achterasophangbeugels in de roestomzetter gezet voor alle zekerheid, morgen nog 1 laag en dan even aflakken, maar helaas moet er nog aan gepuntlast worden dus zal er een gedeelde van de roestomzetter verbranden.

https://c1.staticflickr.com/1/284/18347971638_f2691af145_b.jpg

Audilimburg
25-11-2010, 16:41
Vervelend om te lezen dat je de donor min of meer voor niets hebt gehaald. Maar er zit toch nog een bruikbaar voorraam in, volgens mij is het spatbord voor nog redelijk en misschien kun je het front er uit halen en doorverkopen of zo.

Maar goed, daarmee heb je nog steeds geen a-stijlen waar je naar op zoek was.

ErikvanBilsen
25-11-2010, 19:28
Ja eigenlijk kan ik er zelf weinig mee, maar mijn ouders gelukkig wel nog, is het teminste niet voor niks geweest.

Ook vandaag nog wat gedaan,
Het krikpunt en het sleepoog zat nog wat roest aan, dus dit stuk eruit gehaald en opnieuw erin gezet, heb niet alle kronkeltjes erin gemaakt maar gewoon recht, dit stuk zal toch nooit zichtbaar zijn nadat het sleepoog en krikpunt erop zitten.

https://c1.staticflickr.com/1/404/18348136850_0b7f086583_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8889/18348054318_c2caa4ec15_b.jpg

Daarna alle puntlassen doorgeboord van het krikpunt en sleepoog, en hieronder is de roest te zien die eronder zat.

https://c1.staticflickr.com/1/378/18348054508_ebfa7400c6_b.jpg

ErikvanBilsen
26-11-2010, 22:11
Zo vandaag weer bezig gegaan met de Golf,

Heb eerst het krikpunt en de sleepoog van roest ontdaan, daarna krikpunt vastgelast:

https://c1.staticflickr.com/9/8878/18537877821_32dc0cd486_b.jpg

Daarna de sleepoog vastgelast en de buitenwielkastrand/zijkantonderhoek erin gelast:

https://c1.staticflickr.com/1/372/18535946375_44618669a7_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8845/18349720529_6999a04b54_b.jpg

En als laatste het achterpaneel erin gezet:

https://c1.staticflickr.com/9/8863/18349720319_5b7c437977_b.jpg

Het is inmiddels al afgelast en afgeslepen maar heb het niet goed op de foto gekregen.
Toen ben ik moeten stoppen omdat mijn gas op was.
Dus morgen hopenlijk hervullen zodat we weer snel aan de slag kunnen.

Edit:

https://c1.staticflickr.com/1/343/18509512136_6b14da75a8_b.jpg

Ralph
26-11-2010, 22:49
Goed bezig !!

ErikvanBilsen
27-11-2010, 23:32
Vanavond niks interresants te doen, dus maar aan de auto gewerkt.

Begonnen met de achterasophanging, eerst de beugel op het nog geroest gedeelte vastgehecht, daarna een rechte plaat recht omhoog gezet, daarna de beugel aan de rechte plaat gepuntlast.
Toen 1 stuk van de binnenwielkast omhoog gezet en beetje op maat geklopt:

https://c1.staticflickr.com/1/272/18348250348_b111ec1252_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/317/17913326194_eb8eeb6d31_b.jpg

Daarna aan de achterkant 2 platen om maat gemaakt en deze vastgelast,
Ook de puntlassen van de beugel weer netjes vastgemaakt:

https://c1.staticflickr.com/1/511/18509630546_8fa1f12c47_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/346/18348250428_a48bbd40d2_b.jpg

Ook nog even een stukje plaat wat ik eerder op maat heb gemaakt weer aan de binnenkant van de dorpel vast gelast:

https://c1.staticflickr.com/9/8840/18509629426_38d7caa1fa_b.jpg

Nu zit als het goed is de achterasophanging voor 99% op de orginele plaats, als het iets afwijkt is het minder als 1 mm. Dus dat moet wel goedkomen zo.

De Pul
27-11-2010, 23:35
begint hard op te schieten zo denk ik?
je doet het echt super,gaaf om te volgen....

knarfmk1
28-11-2010, 03:58
lekker bezig hoor, t meeste werk is nog de lasjes afslijpen he

ErikvanBilsen
28-11-2010, 10:12
begint hard op te schieten zo denk ik?
je doet het echt super,gaaf om te volgen....

Ja begint op te schieten,
Moet nog de andere kant van wat ik gisteren gedaan heb,
Daarna de dorpels en dan nog bij de tankhals.
Ook moet ik nog de A-stijlen afmaken, maar daar heb ik nog geen plaatwerk voor.
Hopenlijk over een week of 3/4 dat het laswerk af is.

lekker bezig hoor, t meeste werk is nog de lasjes afslijpen he

Ja dat moet je zeker met beleid doen, heb helaas bij 1 wielkastrand iets te enthousiast geslepen, dus daar heb ik weer een aantal kleine gaatjes voorzichtig dicht kunnen lassen.

vwcrazy
28-11-2010, 12:27
Ik heb net je hele topic door gelezen.
En moet zeggen ik vind het echt netjes hoe en wat je allemaal aanpakt.
Ik hoop dat het bij de mijne niet zo erg is wat er allemaal gelast hoeft te worden.
want zelf lassen kan ik niet.

ErikvanBilsen
28-11-2010, 17:40
Weer een update:

Vandaag ook de andere kant van de achterasophanging gedaan,
Weer bijna dezelfde werkmethode als gisteren toegepast,
Dus eerste de beugel op de orginele plek gehecht, daarna rechte plaat en de beugel daar aan gelast, toen de bovenzijde eruit en deze aan de beugel en rechte plaat vasgelast, daarna de binnenzijde eruit en deze aan de beugel en de rest van het plaatwerk vastgelast, en nu hoop ik dat het ook heeft geholpen om op deze manier te werken zodat de as er niet scheef onder zal hangen. Maar dat zien we t.z.t. wel.

Foto's:

https://c1.staticflickr.com/9/8884/18348355878_b9c02b61f8_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8897/17913433184_f1028792b1_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/324/17913432754_762e28390f_b.jpg

Ik heb net je hele topic door gelezen.
En moet zeggen ik vind het echt netjes hoe en wat je allemaal aanpakt.
Ik hoop dat het bij de mijne niet zo erg is wat er allemaal gelast hoeft te worden.
want zelf lassen kan ik niet.

Bedankt,
Ja had zelf ook niet verwacht dat er zoveel laswerk aan zat.
Maar ook wat ik gisteren en vandaag heb gedaan, daar zag je zo niet aan dat het zo roestig was totdat ik de dorpel eruit sleep omdat die rot was. En wou de roest niet laten zitten want dan kom je het over een paar jaar weer tegen.
Maarja nu weet ik wel dat er straks niks van roest meer zit.
En hopen voor jouw dat hij in betere staat is als deze was.

vwcrazy
28-11-2010, 19:02
ik ben tot nu toe 1 plek tegen gekomen waar gelast moet gaan worden.
de rest is tot nu toe nog vlieg roest.
Maar ja ik heb hem dan ook nog maar voor de helft uit elkaar gehaald dus wie weet wat ik straks nog tegen ga komen.
En wat er aan las werk bij de mijne zit dat wou mijn buurman eventueel wel doen.
dus dat scheelt ook weer zo veel.

keep up the good work ;)

Thijs.
28-11-2010, 20:11
Erik, je bent echt weer super bezig ! Ben net nog langs je huis gereden, en was nog aan het twijfelen om even langs te komen, maar moest eten en had honger haha :P Als je nog eens een keer hulp nodig hebt bel je maar he :D

ErikvanBilsen
28-11-2010, 20:29
Danke,
Als je de volgende keer langs rijd moet je nog maar eens aankomen.
Ik hoop dat je de beugel over een week of 4 kunt lenen, maar dat komt wel goed.

ErikvanBilsen
02-12-2010, 21:44
Klein updatetje:

Aan een zijde begint het weer een beetje op een dorpel te lijken,
Heb het stuk plaatwerk wat ik eruit had gehaald voor goed bij de achterasophanging te kunnen er weer ingezet.

Foto:
https://c1.staticflickr.com/9/8836/18536239315_b9370e5d7d_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/456/17913502464_f2d2089441_b.jpg

Martijn1300
02-12-2010, 22:29
Mooi werk hoor! Kan je lassen niet heel goed zien maar misschien moet je je draadsnelheid iets terugzetten;)

ErikvanBilsen
03-12-2010, 13:25
Danke,
Volgens mij valt dat wel mee, maar zal de volgende keer een duidelijk foto proberen te maken.

Edit:
Hier een foto, helaas niet super scherp,

https://c1.staticflickr.com/9/8852/18536271905_25edae05c2_b.jpg

ErikvanBilsen
03-12-2010, 23:49
Vanavond weer bezig geweest aan de Golf, tussendoor is Audilimburg nog op bezoek geweest en heeft hij een stuk dorpel meegenomen voor zijn eigen project.

Heb de voorbereidingen getroffen voor de dorpel erin te zetten, eerst de rechte plaat op maat gemaakt en gelast, daarna stukje binnendorpel op maat gemaakt en erin gezet,

https://c1.staticflickr.com/9/8832/17913616944_b6a9575168_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/399/18348540098_677be1f408_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/391/18531914172_7c1530733f_b.jpg

en als laatste het stuk wat ik eruit had gehaald,

https://c1.staticflickr.com/1/299/18536415855_9d00137dfb_b.jpg

ErikvanBilsen
05-12-2010, 16:20
Zo aan een kant zit de dorpel erin, heb de hele dorpel gepakt voor de makkelijkheid.
Ben begonnen met het stuk dorpel uit het inlasstuk te slijpen, daarna met lijmklemmen en paar schroefjes de dorpel op de orginele gezet,

https://c1.staticflickr.com/1/363/18510037676_8e1c7f64ee_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8828/18350247399_bea9a97ea9_b.jpg

Zo kon ik alles mooi aftekenen op de orginele dorpel, eruit slijpen en kon ik hem fijn erin zetten,

https://c1.staticflickr.com/1/550/18538397641_7485928f2a_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8828/18348737170_0673c3122e_b.jpg

Samurai
05-12-2010, 17:11
Ziet er goed uit Erik, welk type lasapparaat gebruik jij?

ErikvanBilsen
05-12-2010, 19:14
Bedankt,
Ik gebruik een Cebora Bravo 155, en hij bevalt er goed.

Audilimburg
05-12-2010, 19:19
Het is aardig wat werk geweest en dat heb ik van de week met eigen ogen kunnen aanschouwen. Ziet er erg netjes uit allemaal.
Nogmaals bedankt voor het stuk dorpel, van de week ga ik het er maar even inbakken.
Ik zit er trouwens ook aan te denken om zo'n Cebora te kopen. Misschien moet ik bij jou eens een sstukje komen proeflassen om te kijken of die van jou echt beter werkt als de mijne.

ErikvanBilsen
05-12-2010, 19:26
Bedankt,
Je mag altijd een keertje langskomen om te proeflassen, dan kun je zelf kijken hoe hij bevalt.

ErikvanBilsen
08-12-2010, 21:04
Vandaag weer wat aan de Golf kunnen doen,
Heb aan de linkerdorpel alle puntlassen weggeslepen en daarna achterste stukje rand omgeklopt,

https://c1.staticflickr.com/1/545/18538460731_8945fce58f_b.jpg

Daarna aan de andere kant de dorpel eruit geslepen omdat er ook lichte roest tussen de 3 plaatdelen zat,

https://c1.staticflickr.com/1/409/18348840860_bbcba885ee_b.jpg

Ook nog de middelste plaat voor het grootste stuk er weer tussen gezet, nu nog de binnendorpel en de buitendorpel, maar dat is voor volgende keer aan de beurt.

https://c1.staticflickr.com/9/8859/18538460451_7689ddc390_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8884/18536529305_8455fe0474_b.jpg

Begin nu toch wel langzaam af te tellen tot hij gestraald, strakgemaakt en gespoten kan worden.

Nog te doen:
A-Stijlen (50%)
Dorpels (50%)
Bij de vulhals
Kleine randjes aan voorfront
Klein stukje reservewielbak (75%)

sponzenbroekske
08-12-2010, 21:53
Als je nu is al die tijd had gestoken in werken voor een baas dan had je nu genoeg geld gehad om een nieuwe te kope xD

Nee grapje, voldoening telt ook en die zal er met overschot zijn op het einde van het project!!

ErikvanBilsen
09-12-2010, 08:30
Haha ja dan had ik een maandsalarisje erbij gehad, zit namelijk nu op 147 uur.
Maarja als je een koopt die al klaar is zijn er toch nog altijd dingen die je moet doen om hem naar jouw smaak te maken en heb je nog steeds kans op roest.

ErikvanBilsen
10-12-2010, 11:50
Heb gisteren iets leuks gescoord, een spaghetti spruitstuk.

Dit zal wat makkelijker zijn icm de motorfietscarburateurs,
Nu nog hittebestendige tape (of hoe het precies heet) erom en dan loopt hij ook wat meer op koudere lucht.

GOLFMEISTER
10-12-2010, 12:40
nice :thumbup:

ga je er ook de rest van de uitlaat in rvs onderhangen ?

moet je maar eens op ebay in duitsland kijken daar zijn ze niet zo heel duur heb ik die van mij ook vandaan.

SerG
10-12-2010, 16:32
mooi hoor, alleen hou ik van een 3 deurs, effu sportiever
dashboard heel kicken !!

ErikvanBilsen
10-12-2010, 17:51
nice :thumbup:

ga je er ook de rest van de uitlaat in rvs onderhangen ?

moet je maar eens op ebay in duitsland kijken daar zijn ze niet zo heel duur heb ik die van mij ook vandaan.

Niet meteen maar staat wel op de planning voor eens in de toekomst,
Maar wil met de auto naar Worthersee dus dat zit er denk ik niet meteen aan, want wil ook het blokje een revisie geven maar dat zal er niet meteen aan zitten.
Maar we zien wel waar het schip strand.

mooi hoor, alleen hou ik van een 3 deurs, effu sportiever
dashboard heel kicken !!

Danke,
Ja in het begin vond ik de 3-deurs ook wat leuker maar nu ik deze heb ben ik toch wel fan geworden van de 5-deurs, tevens ook makkelijker als er eens mensen meegaan.
En het dashboard was ook 1 van de dingen waarom ik deze moest hebben.

ErikvanBilsen
10-12-2010, 19:35
Zo weer een update,

Vandaag de rechterbinnendorpel erin gezet,
Nu nog de buitendorpel op maat maken en erin lassen.

https://c1.staticflickr.com/9/8863/17913876734_ac86003fa0_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/286/18348803988_309b5aac06_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/512/18348883600_3d40a443ae_b.jpg

Ook ben ik nog steeds opzoek naar plaatwerk voor mijn A-Stijlhoeken.

schenk
10-12-2010, 20:11
Knap werk allemaal hoor :)

ErikvanBilsen
11-12-2010, 23:35
Zo allebij de dorpels zitten er nu in, alleen moet aan deze zijde nog de lassen afgeslepen worden en de rand omgeklopt,

https://c1.staticflickr.com/1/279/18510240666_002a39b0ba_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/536/18532214002_73c1f35640_b.jpg

Laswerk nog te doen:
A-Stijlen (50%)
Dorpels (15%)
Bij de vulhals
Kleine randjes aan voorfront

Knap werk allemaal hoor :)

Bedankt voor het compliment

ErikvanBilsen
15-12-2010, 21:29
Vandaag wat laswerk aan het front verricht,

Linkerzijde:

Had het stuk al eerder uitslepen en moest er toch eens wat nieuw plaatwerk erin gezet worden,

Van:

https://c1.staticflickr.com/1/513/18538678241_b5a12bbb1a_b.jpg

Naar:

https://c1.staticflickr.com/1/289/18510319766_4ec1191c2d_b.jpg

Rechterzijde:

Van:

https://c1.staticflickr.com/1/453/18348939788_cc0a663c69_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8883/17914011734_0b9912b5dc_b.jpg

Naar:

https://c1.staticflickr.com/9/8861/18349017170_7e6c0b17a9_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/522/18350522799_93ef73d254_b.jpg

Laswerk nog te doen:
A-Stijlen (50%)
Dorpels (15%)
Bij de vulhals
Gordelbevestiging

ErikvanBilsen
16-12-2010, 20:49
Zo vandaag weer wat gedaan aan de Golf,
Het is niet te geloven maar het laswerk begint nu toch langzaam naar het einde te lopen.

Heb vandaag de dorpels afgemaakt op een heel klein stukje aan de linkervoorzijde, het is op de foto te zien.
Verder heb ik vandaag de laatste puntlassen afgeslepen en de lassen van de binnendorpel, daarna de rand opgeklopt en op lengte afgeslepen.

https://farm1.staticflickr.com/407/19016568633_92bb32578f_b.jpg

Ook de andere kant is gedaan en heb ook de klemmentjes van de brandstofleiding vervangen,

Daarna ben ik begonnen met het stukje bij de vulhals,
Nu het ik het stuk uitgeslepen en weer op maat gemaakt,

[img]https://farm4.staticflickr.com/3711/19630461762_bcc9edca50_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/429/19016568053_f8517a8f7b_b.jpg

Oud vs. Nieuw

https://farm1.staticflickr.com/320/19449483348_e2a639d3e0_b.jpg

Nu waar ik mee zit, zoals je ziet op de eerste foto zit er redelijk wat roest op de buitenplaat.
Nu ben ik aan het denken om daar alleen de cirkel uit te halen en die opnieuw erin te zetten omdat het plaatwerk toch redelijk dun is.
Maar nu is dat volgens mij een punt waar het snel gaat trekken met lassen, zou dit ook zijn als ik alleen de cirkel pak en de rest gewoon ontdoe van roest en de rest behandel tegen roest, dus even stralen ofzo.
Of kan ik beter de kleine gaatjes waar de plaat dun is dichtlassen en dan aan de binnenzijde behandelen tegen de roest?

Als laatste heb ik al wat voorbereidingen getroffen voor de reservewielbak, waar ik hopenlijk snel plaatwerk voor binnenkrijg van knarfmk1.

Oud vs. Nieuw

https://farm1.staticflickr.com/444/19630462082_20f4184443_b.jpg

Laswerk nog te doen:
A-Stijlen (50%)
Bij de vulhals (80%)
Klein stukje reservewielbak (70%)
Gordelbevestiging

De Pul
16-12-2010, 21:41
gat goed hier,netjes gedaan weer.

knarfmk1
16-12-2010, 23:30
lekker de vaart erin hoor, heb je al vakantie ofzo :D
stukkie plaatwerk is op de post :thumbup:

ErikvanBilsen
17-12-2010, 09:34
Bedankt,
Gistermiddag is voor mij de vakantie begonnen, dus hoop dit weekend het laswerk af te krijgen op de A-Stijlhoeken na, want daar moet ik nog plaatwerk voor weten te bemachtigen. Al heb ik wel iemand gevonden die het heeft, maar daar hoor ik zondag meer over.
En het plaatwerk in gesorteerd geeft T&T aan, dus hopenlijk dat er iemand thuis/binnen is als zij langs komen want dan kan het er meteen ingezet worden.

ErikvanBilsen
17-12-2010, 17:50
Weer wat laswerk dichter bij het einde,
Ben vandaag begonnen met nog klein stukje in de linkerwielkast te maken wat nog moest gebeuren, nu moet er nog een klein stukje aan gebeuren zoals je op de foto kunt zien, maar dat is niet meer zoveel werk.

https://farm4.staticflickr.com/3771/19451092239_b7811d663a_b.jpg

Toch maar besloten om het buitenstuk van de vulhals niet er uit te slijpen, dus eerst van binnen zo veel mogelijk gestraald, daarna waar ik niet bij kwam nog even met de staalborstel op de boormachine behandeld. Daarna wou ik aan de buitenkant de kleine gaatjes gaan dichtlassen maar aangezien het zo dus was 2 kleine stukjes eruit gehaald en daar nieuwe plaatjes ingezet. Als alles gelast is zet ik het nog even in de anti-roest voor de zekerheid,

https://farm1.staticflickr.com/267/19451092049_01239e3b65_b.jpg

Daarna verder gegaan bij de binnenstuk vulhals, dit was z'n onzettend klote stuk om erin te zetten, aangezien je zo weinig plaats hebt daar en nauwelijks ziet waar je aan het lassen bent, maar hij zit er bijna in.

Niet mooi gelast maar dat zul je straks niet meer zien.

https://farm1.staticflickr.com/474/19611503476_be4cc324e0_b.jpg

Het lassen aan het binnenstuk van de vulhals wou niet lukken dus moest ik maar even pauze nemen en precies op dat moment kwam het plaatwerk binnen van volgens mij 'project lightweight' van knarfmk1, dus dat meteen er maar ingezet en de rest ook afgemaakt,

https://farm1.staticflickr.com/504/19016749183_32dea1a902_b.jpg

Na al die foto's van alleen wat ingelast plaatwerk maar eens de Golf als geheel op de foto,

https://farm1.staticflickr.com/283/19016875293_cf36ea1d95_b.jpg

ErikvanBilsen
17-12-2010, 23:15
Zo een kleine toevoeging, wegens een wijziging in de planning van deze avond had ik toch nog wat tijd over voor weer aan de Golf te werken,
Heb de stukje bij de tank nu helemaal afgelast,

Niet super netjes maar het zit erin.

https://farm1.staticflickr.com/474/19611503476_be4cc324e0_b.jpg

Daarna van de rechtdorpel nog het voorste stukje erin gezet, komende keer nog de andere kant nog.

https://farm1.staticflickr.com/454/19642130881_9b52eab5d2_b.jpg

knarfmk1
18-12-2010, 00:18
Tip: maak even 2 afwateringsgaatjes in dat plaatje wat je je reservewielbak verbind met de achterzijde, dan kan het water daar weg en is t straks niet weer rot :thumbup:

caddy ron
18-12-2010, 08:06
ziet er allemaal netjes uit Erik, je zal wel de vlag uithangen als je klaar bent met lassen, een ding is zeker als ie klaar is kan ie weer voor jaren er tegenaan.
Groet Ron

ErikvanBilsen
18-12-2010, 10:21
Tip: maak even 2 afwateringsgaatjes in dat plaatje wat je je reservewielbak verbind met de achterzijde, dan kan het water daar weg en is t straks niet weer rot :thumbup:

Bedankt, dat is nog niet eens z'n stom idee.

ziet er allemaal netjes uit Erik, je zal wel de vlag uithangen als je klaar bent met lassen, een ding is zeker als ie klaar is kan ie weer voor jaren er tegenaan.
Groet Ron

Haha, ja laswerk is er nu wel genoeg geweest,
Maar hij gaat s'winters niet meer buiten dus waarschijnlijk kan hij nog heel lang mee.

ErikvanBilsen
20-12-2010, 00:25
Zo vanmorgen om half 11 begonnen en net klaar, ik wou klaar krijgen en het is me ook gelukt, ofja moet nog de gordelbevestiging RA maar dat kan alleen maar beter als hij weer op de grond staat.

Ben vandaag dus begonnen met het kleine stukje wat nog moest van de linkerdorpel,

https://farm1.staticflickr.com/462/19015323994_3d71894208_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/407/19642348851_97dd6dcd0a_b.jpg

Ik was bang dat er toch nog roest zo zitten aan het stukje wielkastrand wat ik niet had vervangen aan de linkerzijde, dus daar nog even op zoek gegaan naar roest en ook gevonden, dus dit stukje er ook maar uit en daar wat nieuw plaat ingezet,

https://farm1.staticflickr.com/547/19642348331_2cb41965f2_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/309/19449880468_cde00b4ccb_b.jpg

Ook nog een stukje roest aan de onderzijde van de wielkast wat eruit moest,

https://farm1.staticflickr.com/411/19637916295_0a74bbbd5f_b.jpg

Daarna de rechter wielkastrand ook het stuk eruit gehaald wat ik nog niet had vervangen omdat daar ook nog wat roest tussen zat,

https://farm4.staticflickr.com/3695/19611721106_64df876029_b.jpg

Ik heb uiteindelijk de uiteinde van de binnenwielkastrand en de buitenrand aan elkaar gelast,

https://farm1.staticflickr.com/391/19630859722_f4c4e47375_b.jpg

Dit leek mij wat beter omdat er nu geen vocht meer tussen komt te staan.

Als laatste heb ik ook nog de andere zijde van de onderkant van de wielkast vernieuwd maar hier ben ik vergeten een foto van te maken.

Nog te doen:
Gordelbevestiging (75%)
A-Stijlhoeken (50%)

Ik heb iemand gevonden met plaatwerk voor mijn A-Stijlhoeken, ze gaan van een Jetta af komen, ik hoop het over 1 weekje thuis te hebben.

wildeknak
20-12-2010, 07:21
Zo zo goed bezig man..!!

Je hebt straks weer een harde mk1 waar je weer een hele tijd plezier van kunt hebben..

Ga zo door en succes!!

ErikvanBilsen
20-12-2010, 18:59
Zo vandaag de Golf weer omlaag gehaald,
Ook maar even een fototje gemaakt met de velgen,

Beetje donkere foto's:

https://farm4.staticflickr.com/3774/19631027732_1cd56ddf0e_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/551/19451477189_8a77e03bee_b.jpg

Zo zo goed bezig man..!!

Je hebt straks weer een harde mk1 waar je weer een hele tijd plezier van kunt hebben..

Ga zo door en succes!!

Bedankt,
Zo moet hij er inderdaad weer even tegenaan kunnen.

Thijs.
20-12-2010, 19:42
Haha toch maar het idee wat ik straks had doorgevoerd met de velgen ;) Lager zal die in ieder geval niet meer kunnen :P

Was weer leuk en productief dagje.

ErikvanBilsen
20-12-2010, 21:43
Ja vind het er wel tof uitzien zo,
Maar er moet nog een bandje om dus zal wel iets hoger komen te liggen.
Kan ik misschien nog de garage uit.

Pewi Vwteam
20-12-2010, 21:52
is die restauratie beugel ook vanaf nu tekoop? weet er misschien nog wel iemand voor :D

ErikvanBilsen
20-12-2010, 22:00
Nee hij is nu in de uitleen voor een paar weekjes en dan heb ik hem zelf weer nodig.
Ik kan je wel de tekeningen sturen die ik gemaakt heb met Inventor, dan zou je hem zelf kunnen maken.

marcel #2
25-12-2010, 02:14
Goed bezig jongeman

Ik kan er overheen gelezen hebben maar wat voor velg ligt er onder?

Samurai
25-12-2010, 09:39
Wanneer is de deadline? :D :D :D

ErikvanBilsen
25-12-2010, 11:06
Goed bezig jongeman

Ik kan er overheen gelezen hebben maar wat voor velg ligt er onder?

Bedankt,
OZ Turbo velgen liggen eronder.
Het hart word nog in de kleur van de auto gespoten.

Wanneer is de deadline? :D :D :D

Worthersee is de deadline.
Dus moet wel te doen zijn.

ErikvanBilsen
02-01-2011, 16:59
Ben ondertussen bezig gegaan met spullen bij elkaar te rapen voor de poedercoaten, nu weet ik van sommige onderdelen niet hoe ik ze uit elkaar krijg voor de poedercoaten.

Zoals,

1. Rembekrachtiger

https://farm1.staticflickr.com/356/19017232953_27350e70e7_b.jpg

2. Fuseekogel, deze moeten neem ik aan doorgeboord worden ofniet?

https://farm1.staticflickr.com/271/19631127372_7b577ba5ae_b.jpg

3. Motorsteun

https://farm1.staticflickr.com/343/19451576479_b1fe8bc78d_b.jpg

4. Draagarmen
https://farm1.staticflickr.com/314/19450144808_ecdee250c6_b.jpg

5. En de volgende zullen wel geperst moeten worden ofniet?

Baksteun

https://farm1.staticflickr.com/400/19017232683_769df12fd4_b.jpg

Draagarm

https://farm1.staticflickr.com/476/19611988426_96dd605fa1_b.jpg

Ook wil ik de remcilinder weer netjes uit laten zien, hoe kan ik dit het beste doen, gewoon schoonmaken of ook coaten of laten glasparelstralen?

Verder heb ik nog een Fusee met de aandrijfas eraan, deze kreeg ik niet los toen ik het blok uit de auto aan het halen was dus heb ik het maar compleet gedaan. Als ik hem in de bankschroefzet krijg ik hem nog niet los.

Iemand tips?

Verder ga ik volgende week zondag het laatste plaatwerk ophalen wat ik nog nodig heb, dan inlassen en stralen/strak maken/spuiten.

sponzenbroekske
02-01-2011, 17:19
Ik denk dat je de meeste onderdelen ook wel is kan gaan horen om ze nieuw te kopen, minder werk en niet altijd zoveel duurder. Dus eerst achter prijzen gaan horen, ik denk dan vooral aan de draagarmen, want er moeten dan toch sowieso nieuwe rubbers is :)

Yellowbug
02-01-2011, 17:27
Rembekrachtiger zou ik niet laten poedercoaten. Er zit een membraan in die maar een maximale temperatuur aan kan van???? maar om de coating te laten smelten aan het oppervlak is een vrij hoge temperatuur nodig, dus ik zou deze gewoon spuiten. Je kunt hem ook niet uit elkaar halen.
Fuseekogel; klinknagelkoppen wegslijpen arm coaten en nieuwe kogels monteren. Hier zitten al bouten bij. Let op dat je geen normale 8.8 bouten gebruikt maar 10.9.
Beter nog is via ebay een complete set triangels kopen met rubbers en fuseekogels. Ben je goedkoper uit dan het coaten en het werk.

Voorste motorsteun kun je de rubber gewoon van af trekken

En de andere motorsteun kun je op twee manieren leegmaken
1; rubber eruitsnijden en de metalen rand die dan zichtbaar is doorzagen richting steun (pas op dat je de steun zelf niet raakt)
2; eruit persen
Een andere optie is laten zitten en op het moment dat de steun gecoat is, de oude rubber eruit persen met de nieuwe.

Aandrijfas inspannen en met een sterke luchtsleutel de centrale moer los proberen te maken.
Als dat niet lukt dan kun je de moer verhitten met een vlam (opstoken, maar niet roodgloeiend) daarna proberen los te draaien.
Je moet daarna wel je lager vervangen, want dat is lekker warm geworden.

Goed bezig weer

ErikvanBilsen
02-01-2011, 17:37
Bedankt, met deze info kan ik zeker wat.
Ik wil orginele draagarmen gebruiken dus wil ik deze weer netjes maken.
Nieuwe fuseekogels komen als het goed is dinsdag binnen, de andere rubbers moet ik nog ergens bestellen.

Bij de motorsteun aan de bakzijde ga ik dan gewoon zo laten coaten en daarna eruitpersen en dan een nieuwe erin, dan is de diameter van het gat precies goed en anders zit er de coating in.

De rembekrachtiger ga ik dan afplakken/stralen en spuiten. Dan is die ook weer netjes.

Yellowbug
02-01-2011, 19:10
Rubbers van de draagarmen zijn los verkrijgbaar. Je zou ook kunnen denken aan PU bussen ipv rubber. Is allen stugger en je krijgt meer rijgeluiden vanuit de weg door in de carrosserie.
Rubbers ook te verkrijgen bij de automaterialenzaken, vw dealer en ebay

Bij het inpersen van de nieuwe motorsteunrubber, moet je na het coaten wel eerst de oude rubber eruit snijden (mogelijk is het dan ook makkelijker om je oude stalen ring waarmee de rubber in de steun zit eerst even door te zagen tot aan de steun. je weet namelijk niet of ie erg vast zit en mogelijk pers je de nieuwe rubber daar dan door kapot.)

ErikvanBilsen
02-01-2011, 19:32
Heb even gegoogled op de PU bussen maar wat ik kan vinden is dat het langer mee gaat en een betere wegligging veroorzaakt. Nu ben ik aan het twijfele welke ik daarvoor ga pakken, maar denk dat het orginele worden bij de dealer.

En gaat het rubber van de motorsteun niet smelten bij het coaten zoals je zij bij de rembekrachtiger zei. Want dan zou ik beter eerst het rubber eruit kunnen snijden, dan coaten, dan die metalen ring doorzagen en dan het nieuwe rubber erin persen.

Yellowbug
02-01-2011, 19:33
Ik zou het laatste doen, eerst rubber eruit halen

ErikvanBilsen
02-01-2011, 19:34
Bedankt, dan kan ik weer even de garage in gaan.

caddy ron
03-01-2011, 13:07
is al gezegd maar ik zou ook de onderdelen nieuw kopen, veel minder werk, kost minder en blijft toch origineel, beter dan oude troep.
Succes, groetjes ron

ErikvanBilsen
03-01-2011, 14:14
Ja weet ik, maar voor de draagarmen vind ik kwa werk wel meevallen. Had ze allebij op 1 uurtje kaal (als het niet minder was). Dan stralen en coater. Dan zijn ze ook dus ook als nieuw en heb je orginele kwaliteit.
Mocht het er niet uitzien dan kan ik nog altijd een setje op ebay kopen.

sponzenbroekske
03-01-2011, 14:25
Ja weet ik, maar voor de draagarmen vind ik kwa werk wel meevallen. Had ze allebij op 1 uurtje kaal (als het niet minder was). Dan stralen en coater. Dan zijn ze ook dus ook als nieuw en heb je orginele kwaliteit.
Mocht het er niet uitzien dan kan ik nog altijd een setje op ebay kopen.

Inderdaad dan kan je ze nog nieuw kopen, maar alle metalen krijgen te kampen met metaalmoeheid, ook origineel VW :s Dus het is niet altijd beter om het originele te hergebruiken, deze staan er immers al 20 jaar op :)

ErikvanBilsen
03-01-2011, 14:30
Ja daar zit natuurlijk ook al weer wat in, daar had ik nog geen rekening mee gehouden.
Dan ga ik me toch nog eens bedenken wat ik ga doen.
Ik laat deze iig gewoon coaten want de rubbers zijn er nu toch allemaal uit en heb er geen werk meer aan. Mocht ik me bedenken ga ik toch nieuwe halen.

En wanneer dit de orginele zijn zitten ze er al meer dan 30 jaar op :tongue:

sponzenbroekske
03-01-2011, 14:38
Ja daar zit natuurlijk ook al weer wat in, daar had ik nog geen rekening mee gehouden.
Dan ga ik me toch nog eens bedenken wat ik ga doen.
Ik laat deze iig gewoon coaten want de rubbers zijn er nu toch allemaal uit en heb er geen werk meer aan. Mocht ik me bedenken ga ik toch nieuwe halen.

En wanneer dit de orginele zijn zitten ze er al meer dan 30 jaar op :tongue:

Hoor eens rond wat nieuwe arme kosten en nieuwe rubbers, dan kan het prijsverschil je misschien naar 1 kant overhalen :)

ErikvanBilsen
03-01-2011, 14:50
Ja voor een euro of 60 heb je ze wel aan huis, dus dat zijn de kosten niet geheel.
http://cgi.ebay.de/2X-QUERLENKER-VW-GOLF-1-JETTA-SCIROCCO-CADDY-VO-UNTEN-/300510163181?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item45f7cd30ed

Maar het is en blijft immitatie en daar heb ik al mindere ervaring mee, vandaar.

Jel Golf 2 GTI
03-01-2011, 15:12
Soooow jij bent ook goed bezig :thumbup:

Netjes dat je de wagen zo helemaal aanpakt.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

En er kruipen mss wel veel werk uren in maar je weet waar je het voor doet he. :D :thumbup:

ErikvanBilsen
03-01-2011, 18:10
Bedankt,

Ja als ik het doe wil ik het ook goed doen.
En er gaan meer uren in zitten dan je denkt, dat heb ik zeker ondervonden.

sponzenbroekske
03-01-2011, 18:25
Ik heb met imitatie ook niet altijd de beste ervaring, bekijk de gebruikte armen is goed en dan vooral na het stralen, of ze niet verbogen zijn of gescheurd :) Maar 30 jaar is al wel zeer lang :s

andyb
03-01-2011, 21:35
je kan ook elektrolytisch dingen ontroesten ;) je moet maar eens filmkes er van zoeken op youtube

De Pul
03-01-2011, 21:40
die van die link zijn van atp,daar hoor je mij niet over klagen;)

ErikvanBilsen
03-01-2011, 22:01
Ik heb met imitatie ook niet altijd de beste ervaring, bekijk de gebruikte armen is goed en dan vooral na het stralen, of ze niet verbogen zijn of gescheurd :) Maar 30 jaar is al wel zeer lang :s

Ik ga gewoon kijken hoe het er uit ziet na het coaten, dan zal ik foto's maken en ze posten. Wanneer het er dan nog goed uitziet komen die eronder en wanneer ze niet meer betrouwbaar eruit zien komen de nieuwe van ebay eronder. Had eigenlijk gezworen nooit meer imitatie te kopen. Al heb ik dat toch weer stiekem gedaan met een vulhals.

je kan ook elektrolytisch dingen ontroesten ;) je moet maar eens filmkes er van zoeken op youtube

Ja heb er wel eens over gelezen en filmpjes van gezien, maar dan moet ik het zelf doen en stralen en coaten is niet extreem duur, vooral niet voor kleine dingen omdat het volgens mij per kilo ofzoiets gaat.

die van die link zijn van atp,daar hoor je mij niet over klagen;)

Oke, dan weet ik als ik ze toch zou gaan bestellen het wel goed zal komen.

sponzenbroekske
04-01-2011, 01:08
Ja heb er wel eens over gelezen en filmpjes van gezien, maar dan moet ik het zelf doen en stralen en coaten is niet extreem duur, vooral niet voor kleine dingen omdat het volgens mij per kilo ofzoiets gaat.

hangt ervan af per kilo. Als jij met 1 kilo ijzer afkomt gaan die hun oven niet direct opzetten, want dat is hen iets te duur. Zwart (ral9005) is natuurlijk veel voorkomend en kan altijd wel ergens tussen worden gezet. Maar waarschijnlijk ga je een forfaitprijs moeten betalen. :)

En inderdaad bekijk het hoe ze eruitkomen als het er goed uitkomt geen probleem dan, gwn er terug onder vijzen :thumbup:. Als ze dan in de komende 30 jaar schade oplopen kunnen ze nog steeds vervangen worden! :)

ErikvanBilsen
04-01-2011, 17:22
Wou zojuist mijn interieur opnieuw laten stikken maar viel even achterover van de prijs.
Iemand heeft het interieur ooit (of vaker) gewassen met het verkeerde poetsspul, waardoor het stof los heeft gelaten en uitgerekt is, waardoor er stof over is. Hierdoor moet de hele voorzijde van de stoel en bank losgehaald worden dan het stof opnieuw verlijmen en sticken en daarna moet aan de zijkant het stof wat over is weggeknipt worden. Dus veel werk.
Dit zou me €700,- gaan kosten.
Hij zij wel dat het verder in erg goede staat was en alleen dit mijn pech was.
Nu denk ik erover om eerst de voorstoelen te doen en over 1 jaar ofzo de achterbank.
Om de kosten een beetje te verdelen.

caddy ron
04-01-2011, 17:54
Waarom koop je niet gewoon nieuwe stof, er zijn pakketjes in de handel om je stoelen te voorzien van nieuwe stof, gewoon origineel. Jij bent handig zo te zien en is volgens mij goedkoper.
Groetjes ron

ErikvanBilsen
04-01-2011, 18:03
Waar is deze stof te krijgen, en hoe zit het dan precies, want bij mij zitten er allemaal gleuven in. Neem aan dat deze gewoon gelijmt en gestikt moet worden daar?

Hier zie je ook de stof los hangen.
http://nellys.org/uploader/files/x13w95nt.jpg

Thijs.
04-01-2011, 19:36
Wou zojuist mijn interieur opnieuw laten stikken maar viel even achterover van de prijs.
Iemand heeft het interieur ooit (of vaker) gewassen met het verkeerde poetsspul, waardoor het stof los heeft gelaten en uitgerekt is, waardoor er stof over is. Hierdoor moet de hele voorzijde van de stoel en bank losgehaald worden dan het stof opnieuw verlijmen en sticken en daarna moet aan de zijkant het stof wat over is weggeknipt worden. Dus veel werk.
Dit zou me €700,- gaan kosten.
Hij zij wel dat het verder in erg goede staat was en alleen dit mijn pech was.
Nu denk ik erover om eerst de voorstoelen te doen en over 1 jaar ofzo de achterbank.
Om de kosten een beetje te verdelen.

Damn wat een geld :eek: Ik denk dat het nog best lastig gaat worden wat caddy ron zegt. Ten eerste is het volgens mij best lastig om de goede stof te krijgen, en ten tweede is dat volgens mij niet erg makkelijk om het goed te krijgen. Als ik vaak op tv zie dat stofeerders wat er voor geleerd hebben het nog niet 100% strak krijgen. Oja Erik als je vanaaf nog wat gaat doen, kan ik wel even langs komen :D

caddy ron
05-01-2011, 07:57
Eric, je zou eens moeten zoeken even met Google, op zich zou je de stof moeten vinden, deze setjes zijn zeker weten in de handel. Het zelf doen zou ook moeten lukken, ik heb mijn stoelen ook van het stof ontdaan en gewassen. De stof zit niet vastgestikt of gelijmd. De stof zit vastgemaakt aan een stangenstelsel in de stoel en strakgetrokken met ijzeren draadjes. Met een beetje geduld en nadenken moet het lukken. Die gast bijvoorbeeld van wealer dealers die deed dit ook met zijn interieur van de golf 1 gti, dus dan moet het jou zeker lukken als het mij ook gelukt is.
Succes.
Groetjes ron

ErikvanBilsen
05-01-2011, 12:51
Ja maar mijn bekleding is nog goed,
Dus zou ik het zelf ook kunnen loshalen en de orginele bekleding opnieuw bekleden.
Al zal dat ook niet meevallen lijkt mij.

caddy ron
05-01-2011, 13:05
als ik zo de foto bekijk is je schuim onder de stof een beetje ingezakt, is ook logisch na al die jaren, daardoor ligt je stof los.
Om dit goed te doen zal er nieuwe schuim in de stoelen gezet moeten worden, is op zich niet zo moeilijk, alleen moet je kijken waar je het schuim vandaan haalt. Ik heb eens even hier en daar gelezen die stof van jou zal moeilijk uit te halen zijn, meestal zijn de pakketjes nieuwe bekleding van gti, dus geruite stof.
Ik denk dus dat het allemaal niet zoveel hoeft te kosten.
Succes ermee.
Groetjes ron :thumbup:

Thijs.
05-01-2011, 19:44
Ik heb eens even hier en daar gelezen die stof van jou zal moeilijk uit te halen zijn, meestal zijn de pakketjes nieuwe bekleding van gti, dus geruite stof.
Ik denk dus dat het allemaal niet zoveel hoeft te kosten.
Succes ermee.
Groetjes ron :thumbup:

Klopt, van GTI heb ik ze meen ik nog op MIVW zien liggen. En dat het niet zoveel hoeft te kosten geef ik je ook gelijk in.

Erik ik meen dat er een Engeland een winkel is die schuim verkoopt, misschien kun je die daar kopen en dan zelf de stof eroverheen trekken?

ErikvanBilsen
05-01-2011, 21:38
Ja weet ik daar moet ik nog meer bestellen,
De isolatie en de hemel. Moet jij daar ook nog wat van hebben.
Kunnen we de verzendkosten mooi delen.

Vandaag ook wat spul binnengekregen,

https://farm1.staticflickr.com/271/19015697244_e900d60c2b_b.jpg

ErikvanBilsen
09-01-2011, 21:06
Zo afgelopen vrijdag weer een pakketje binnen,

https://farm1.staticflickr.com/490/19631243462_79c55fd90a_b.jpg

Maar waar ik veel blijer mee ben geworden is de A-stijlhoeken die vandaag uit de Jetta van Martijn (Jetta mk1 '82) hier ik op het forum zijn geslepen.
Deze Jetta had maar dik 24.000 gelopen, en dat was ook wel aan het plaatwerk te zien. Er zit maar een heel klein beetje vliegroest op maar dat word er vanaf gestraald.

Zo kwam het plaatwerk binnen,

https://farm1.staticflickr.com/386/19450361050_f1864cf7e9_b.jpg

Na wat boor en slijpwerk zag het er zo uit,

https://farm4.staticflickr.com/3692/19450360960_d046a064c2_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/395/19450322648_2e9e286c1e_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/360/19450322528_97bcbd18d1_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/389/19015761294_44441fef0f_b.jpg

Nog een klein beetje eraf halen aan 1 zijde en dan kan het gestraald en erin gelast worden.

Zo ziet het plaatwerk er van de binnenzijde uit,

https://farm1.staticflickr.com/346/19450322238_670d7e4dd3_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/352/19642797561_f381672b6d_b.jpg

Martijn nogmaals bedankt voor het plaatwerk!

Maartenmk1
09-01-2011, 21:07
Gaat de goede kant op, en rap ook, ben jaloers! :D

golf1gti83
09-01-2011, 21:29
dat is het mooiste natuurlijk, en origineel past ook gelijk precies

Thijs.
09-01-2011, 21:57
Was me wel een werk zeg om die eruit te krijgen :P Je bent weer flink bezig geweest zie ik ;)

andyb
09-01-2011, 22:02
ziet er deftig uit. waar heb jij die vulpijp besteld?

ErikvanBilsen
09-01-2011, 22:07
Gaat de goede kant op, en rap ook, ben jaloers! :D

Bedankt, ja is een tijdje stil geweest aangezien ik niet echt verder kwam maar wil het tempo er wel een beetje ophouden.

dat is het mooiste natuurlijk, en origineel past ook gelijk precies

Ja dat was ook reden waarom ik dit stukje gewoon orgineel wou hebben.

Was me wel een werk zeg om die eruit te krijgen :P Je bent weer flink bezig geweest zie ik ;)

Ja was inderdaad erg veel werk om eruit te halen, maar de stukken in een half uurtje zo gekregen, dus viel me reuze mee.

ziet er deftig uit. waar heb jij die vulpijp besteld?

Bedankt, die heb ik besteld bij Golf1onderdelen.nl

ErikvanBilsen
12-01-2011, 23:21
Dankzij Svennie hier op het forum een goedkoper adresje gekregen voor het interieur,
Deze heb ik vanavond weggebracht en hopenlijk komt hij als nieuw terug.

Johan1982MK1
13-01-2011, 08:41
en een stukje A-stijl van een Inarisilberen golf erin :thumbup: :D

Thijs.
13-01-2011, 10:52
en een stukje A-stijl van een Inarisilberen golf erin :thumbup: :D

Correctie, van een jetta :tongue:

ErikvanBilsen
13-01-2011, 11:08
Jep komen inderdaad van een Jetta af,
Maar achja een stukje reservewielbak komt wel van een inarisilberen golf.

svennie
13-01-2011, 16:48
Dankzij Svennie hier op het forum een goedkoper adresje gekregen voor het interieur,
Deze heb ik vanavond weggebracht en hopenlijk komt hij als nieuw terug.

Komt goed :thumbup:
Ik hou je op de hoogte van de vorderingen.

ErikvanBilsen
14-01-2011, 22:46
Zo vandaag de A-Stijlhoeken ingelast en de lassen afgeslepen, nu nog wat kleine afwerkingen en dan kan hij weer naar de straler. Hopenlijk volgende week.

https://farm1.staticflickr.com/459/19638471585_282430841b_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/504/19642908201_b84cb4e5aa_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/389/19015873644_c5ff4d403c_b.jpg
https://farm4.staticflickr.com/3805/19015872824_a4482fc3db_b.jpg

Komt goed :thumbup:
Ik hou je op de hoogte van de vorderingen.

Is goed, zodra er 1 stoel klaar is zou ik graag een fototje zien :D

bprijs
14-01-2011, 23:18
Mooi project deze hou ik in de gaten ;)

ErikvanBilsen
21-01-2011, 22:19
Zo de laatste week niet veel meer gedaan,
In de tussentijd wat lasjes links en rechts afgeslepen wat ik nog niet had gedaan.
Nu ben ik wel nog bezig geweest met de gordel bevestiging, iets wat ik bijna vergeten was. Nu zit het orgineel zo als de rechter, het onderste plaatje zit op het bovenste gepuntlast. Aangezien deze in de reservewielbak uitkomt lijkt me dit een roestgevoeligpunt wat ook bevestigd word doordat het rot was.
Nu heb ik er een kapje opheen gelast omdat ik denk dat het dan minder snel zal gaan roesten.

Beeldmateriaal:

https://farm4.staticflickr.com/3718/19015960654_603932797c_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/456/19450519588_68c2630cb4_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/428/19450558970_7efbb8a916_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/351/19450557760_8f407ce508_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/560/19612363226_2bb3d49613_b.jpg
https://farm4.staticflickr.com/3777/19450557250_37f2683c95_b.jpg

Mooi project deze hou ik in de gaten ;)

Bedankt.

Audilimburg
21-01-2011, 23:08
Waar heb jij die remtrommelset vandaan? Of heb je die niet als complete set gekocht?
En had jij niet laatst ook al een complete set gekocht bij Bolku of verwar ik je nu met iemand anders?

ErikvanBilsen
21-01-2011, 23:10
Ik heb deze bij Bolku gekocht als complete set.
Dus kan zijn dat je mij bedoeld.

svennie
23-01-2011, 20:53
Hey Erik,

je stoelen zijn klaar. De stof zit er weer netjes en strak omheen :thumbup:
De achterbank moet mijn schoonvader nog aan beginnen.
Hier alvast wat foto's van de stoelen.
Zijn helaas maar telefoonfoto's, maar het idee is er.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X7U6GLJM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UI8WGAU6.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FBXWCYFN.jpg

ErikvanBilsen
23-01-2011, 21:27
Sow dat ziet er weer een stukje anders uit.
Neem aan dat de bijrijdersstoel er hetzelfde uit ziet.
Viel het een beetje mee?

Nu nog alleen eens goed reinigen zie ik al.

Audilimburg
23-01-2011, 22:08
Dat is wel echt een hele vooruitgang! Netjes.

svennie
24-01-2011, 18:11
Sow dat ziet er weer een stukje anders uit.
Neem aan dat de bijrijdersstoel er hetzelfde uit ziet.
Viel het een beetje mee?

Nu nog alleen eens goed reinigen zie ik al.

Bijrijdersstoel ziet er inderdaad net zo uit.
Onder de stof was de stoel toch ook aardig versleten, dus dat was een beetje lastig. Maar is weer netjes opgevuld en zit weer super stevig.

Ze zijn inderdaad wel nog vuil. Moet je alleen niet met het verkeerde spul reinigen als je ze terug hebt :D

ErikvanBilsen
24-01-2011, 18:14
Oke maar komt allemaal goed hoor ik al.
Nee het hier APC van Meguairs dus dat moet wel goedkomen.

Thijs.
24-01-2011, 21:01
Die stoelen zien er weer zeer goed uit zeg. Hopenlijk heb je vrijdag weer je beugel terug, zou een goed teken voor beide zijn ;)

ErikvanBilsen
24-01-2011, 21:48
Ja laten we het hopen,
Ik wil hem eigenlijk zowizo vrijdag ophalen.
Heb namelijk dan met de straler afgesproken :D
En het zou zeker mooi zijn als die van jouw dan ook kitvrij is.

svennie
30-01-2011, 18:36
Ik hoorde dat je het interieur vandaag hebt opgehaald?
Tevreden?
En laat de foto's maar komen :D Heb zelf de achterbank ook nog niet gezien. Alleen de stoelen heb ik gezien.

ErikvanBilsen
30-01-2011, 18:39
Ja zal even de foto's op de laptop zetten.
Ben zeker tevreden, toch al een aardig verschil met hoe het was. Nu nog eens reinigen en dan ziet hij er als nieuw uit.
Foto's komen binnen 15 min online.

svennie
30-01-2011, 18:42
Ok. Ben benieuwd!

ErikvanBilsen
30-01-2011, 18:52
De foto's,
Alleen nu nog reinigen.

https://farm1.staticflickr.com/312/19631601042_6d49a4ce51_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/352/19016054514_989aa7444b_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/333/19016054334_66b2df8328_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/294/19612460316_e44b2bb749_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/422/19612460146_8bc44f9e47_b.jpg

svennie
30-01-2011, 19:06
Mooi geworden :thumbup:

Sjeesbeest
30-01-2011, 19:13
dat ziet er zeker erg netjes uit hoor !!

Yellowbug
30-01-2011, 19:35
Dat is wel heel erg mooi geworden zeg. Is dat eenmalig of doet hij vaker interieurs opknappen :rolleyes:

svennie
30-01-2011, 19:44
Dat is wel heel erg mooi geworden zeg. Is dat eenmalig of doet hij vaker interieurs opknappen :rolleyes:

Ik neem aan dat die vraag voor mij geldt?
Maar mijn schoonvader doet dat wel vaker ja.
Heeft in mijn Golf 3 compleet lederen interieur gemaakt, in de cabrio van mijn vrouw, in de cabrio van de neef van mijn vrouw, zijn eigen cabrio, de BMW cabrio van mijn broer. En zo nog wat projecten.
Hij is meubelstoffeerder van beroep en auto's bekleden is zijn hobby.
Hij doet alles met de hand.