PDA

View Full Version : Martin's polo 2 GT


MartinGT
22-09-2009, 19:39
Misschien leuk om ook hier een topic bij te houden van mijn polo 2 GT. Ik kocht de auto vlak voor de zomer, heb er een tijdje mee gereden en ben vervolgens begonnen met het één en ander aan te pakken om de auto weer in goede staat te brengen.

Foto van vlak na aankoop:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF23691024x768.JPG

De auto is vrij hard van de onderkant maar hier en daar begon er al wat roest doorheen te komen, dus maar besloten de bodem opnieuw te behandelen.
Daarvoor de voorste wielkasten en bodem gedeeltelijk kaal gemaakt, uiteraard alleen op de plekken waar roest zichtbaar was:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/02_295614.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/06_973654.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/11_3839.JPG

Vervolgen behandeld met Carpotech, eerst in de RX5 en vervolgens 3 lagen RX10:

Met het volgende resultaat:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3589Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3606Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3626Large.JPG

En het laatste wat ik gedaan heb is een uitlaat samengesteld uit onderdelen die ik nog had liggen.

- 4-2-1 Spaghetti spruitstuk (staal)
- Universeel flexibel stuk (RVS)
- Middendemper G40 zonder de lelijk vernauwing die een GT demper wel heeft. (staal)
- Einddemper is een tussendemper van een oude mini (RVS)
- Eindstukje S-bocht, origineel van een GT demper (staal)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3717.JPG

Deze hangt inmiddels al onder de auto en klinkt volgens sommigen als een Alfa: maar oordeel zelf maar (http://www.youtube.com/watch?v=a0jUqgRgyLE) :D

Verder plannen zijn: verlagingssetje, kuipstoeltjes, rolbeugel enz. Beetje een ''motorsport'' uiterlijk want ik rij er voornamelijk voor mijn plezier in, de rocco is voor de langere afstanden.

Wil je het complete verhaal met meer foto's? --> project topic 86c register (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,7392.0.html) :thumbup:

De Limburger
22-09-2009, 21:40
Ziet er goed uit en klinkt best lekker.
Succes ermee,
Gr Ronnie

De Pul
22-09-2009, 21:48
leuke polo,geil geluidje:D:D

MartinGT
23-09-2009, 21:03
Bedankt heren! :thumbup:

Vandaag de ophanging weer onder de auto geschroefd, bestaande uit:

- Weitec 60/40 veren
- Weitec dempers voor
- Nieuwe draagarmen
- Wellems blokjes
- Nieuwe toplagers.
- 1 Nieuw wiellager
- en natuurlijk alles even opnieuw in de verf gezet.

Nieuwe dempers voor achter moet ik nog een keertje bestellen, voorlopig houd ik deze origineel.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/2_291522.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/3_220777.JPG

Eindelijk kon de auto weer rollen, gelijk maar even gewassen want er lag inmiddels een dikke laag stof op. :)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/4_792436.JPG

Next: Stoeltjes monteren -klus-

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/1_349666.JPG

martiepartie
23-09-2009, 22:20
gaaf hoor! Zal wel lekker de hoek om gaan :D

Mu!s
23-09-2009, 23:00
Heel Mooi, netjes hoe je alles aanpakt! een mooi voorbeeld voor diverse mensen! Lekker geluidje ook!

EelcoB
24-09-2009, 08:49
Heb je de onderkant kaal gemaakt op de 4 kleine bokjes?! :D .


Je pakt hem echt goed aan! Super! :thumbup:

martiepartie
24-09-2009, 08:50
de onderkant is kaal, zijn hoofd is nu zwart :D van de RX5/10

MartinGT
24-09-2009, 15:41
Heb je de onderkant kaal gemaakt op de 4 kleine bokjes?! :D .


Jazeker, lekker liggend op de grond met een slijptol met staalborstel in je handen en gaan! :drill: :D

MartinGT
21-10-2009, 21:02
Het Polotje rijdt inmiddels weer, één van de twee kuipstoeltjes heb ik erin geprutst maar ik ben nog niet helemaal tevreden over de zithouding dus daar moet nog wel even wat tijd aan besteed worden. Wanneer het interieur klaar is zal ik weer foto's posten. Verder ligt er ook een rolbeugel klaar om gemonteerd te worden. :)

Voor nu heb ik weer de originele Hockenheim wieltjes onder de auto geschroefd, en voor de liefhebber nog een sprintfilmpje gemaakt: klik (http://www.youtube.com/watch?v=e8OWUJLO4Xg)


http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF93481024x768.JPG

Groot formaat (http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF93481024x768_original.jpg)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF93471024x768.JPG

De Limburger
21-10-2009, 21:18
Die kar komt toch zeker nog lager te liggen he? En een setje dikke wielen eronder, verder mooie autotje hoor..
Gr Ronnie

MartinGT
21-10-2009, 21:31
Die kar komt toch zeker nog lager te liggen he? En een setje dikke wielen eronder, verder mooie autotje hoor..
Gr Ronnie

Dit zijn dikke wielen en hij is al verlaagd. :rolleyes:

Toch bedankt :D

De Limburger
21-10-2009, 22:01
Oke ieder zijn ding niet iedereen wil het grit van de straat weg schraapen, en het rubber van de kasten krabben hahaha..Respect.
Gr Ronnie

De Pul
21-10-2009, 22:38
leuke polo hoor,zondag even omheen gelopen.....
toen jij met die kooi liep te zeulen;)
op de tweede foto zit de kooi er toch al in?

MartinGT
22-10-2009, 10:51
Ja klopt maar gewoon los en zonder het kruis gemonteerd, foto's zijn namelijk genomen op de terugweg van de 86c najaarmeeting.
Btw, jammer dat we elkaar niet even gesproken hebben. :)

De Pul
22-10-2009, 11:19
ja idd,maar ik ben niet zo lang gebleven,was me veel te koud....;)

EelcoB
22-10-2009, 17:58
Klinkt super! En gaat nog aardig van zn plek :rolleyes: :thumbup:

Sjon
23-10-2009, 18:18
.

MartinGT
29-10-2009, 18:16
@Sjon, klopt het is een rolbeugel. Maar ik heb het toch ook nooit een kooi genoemd?

Maargoed vandaag een nieuwe App voor mijn Iphone gedownload, hiermee kan je door middel van GPS Sprinttijden meten. Vervolgens combineert het programmatje deze gegeven met de technische gegevens van de auto en er rolt een geschat vermogen in (wiel) pk's uit. Leuk speelgoed dus :)

Op de terugweg van school in de avondspits even twee runs gedaan wat de volgende resultaten opleverde:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/foto2_original.jpg

Acceleration
0-10 km/h: 1.82 sec
0-20 km/h: 3.14 sec
0-30 km/h: 4.27 sec
0-40 km/h: 5.32 sec
0-50 km/h: 6.51 sec
0-60 km/h: 7.67 sec
0-70 km/h: 8.85 sec
0-80 km/h: 10.55 sec
0-90 km/h: 11.90 sec
0-100 km/h: 13.11 sec
0-110 km/h: 14.27 sec
0-120 km/h: 16.32 sec
0-130 km/h: 18.16 sec

Elapsed Time
60': 4.44 sec @ 29.1 km/h
330': 9.74 sec @ 73.5 km/h
1/8 mi: 13.75 sec @ 103.8 km/h
1000': 16.96 sec @ 123.5 km/h
1/4 mi: 19.65 sec @ 136.3 km/h

Miscellaneous
Max Speed: 136.6 km/h
Max Acceleration: 0.35 G's
Peak Horsepower: 75 HP

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/foto_original.jpg

Acceleration
0-10 km/h: 2.21 sec
0-20 km/h: 2.99 sec
0-30 km/h: 3.82 sec
0-40 km/h: 4.61 sec
0-50 km/h: 5.88 sec
0-60 km/h: 6.98 sec
0-70 km/h: 8.07 sec
0-80 km/h: 9.81 sec
0-90 km/h: 11.29 sec
0-100 km/h: 13.03 sec
0-110 km/h: 15.71 sec

Elapsed Time
60': 3.20 sec @ 36.4 km/h
330': 8.11 sec @ 75.2 km/h
1/8 mi: 12.08 sec @ 100.7 km/h
1000': 15.61 sec @ 102.1 km/h

Miscellaneous
Max Speed: 110.1 km/h
Max Acceleration: 0.40 G's
Peak Horsepower: 51 HP

VWRickGTI
29-10-2009, 19:58
dit is echt een leuk speelgoed. Wil je de herkomst prijsgeven waar je et kan downloaden?
Is het ook te krijgen voor windowsmobile?

MartinGT
29-10-2009, 22:18
Alleen beschikbaar voor de Iphone en blackberry, maar er zullen vast gelijksoortige programma's in de omloop zijn die wel werken op een windows mobile phone.

Programma is te krijgen via de Apple store, voor een tientje te downloaden.

Btw, leuke test of het een beetje betrouwbare waardes zijn: http://www.youtube.com/watch?v=0-DFbJQbeSY

De Pul
29-10-2009, 23:12
Kooi? Heb wel een rolbeugel gezien, maar kooi: nee.
okee een rolbeugel dan....als het maar gesnapt word :D :D

gaaf trouwens,die grafiekjes :thumbup:

MartinGT
31-07-2010, 20:22
Inmiddels weer terug uit Zweden na een half jaar studie, dus eindelijk weer tijd om wat te sleutelen. :)

In de afgelopen week het interieur gestript en de bitumen matjes uit de auto gehaald. Mooi rot klusje maar het is geklaard! :cool:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_30791024x768.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_30891024x768.JPG

Totale gewichtsbesparing, 4,2 kilo! :eek:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_30841024x768.JPG

Beugel er voor het oog even ingezet, staat toch wel stoer hoor. :cool:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_30921024x768.JPG

René
31-07-2010, 20:36
Mooi werk. Polo dash blijft ook een supercool dashboardje:)

MartinGT
12-08-2010, 15:05
Mooi werk. Polo dash blijft ook een supercool dashboardje:)

Jep lekker simpel! :)

Maar ik ben inmiddels weer een stapje verder gekomen. :thumbup:

Setje nieuwe QSP gordels aangeschaft:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/001.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/00002.JPG

Rolbeugel weggebracht naar een constructiebedrijf om een gordelbuis ertussen te laten lassen:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/0002.JPG

Stoelrails en voorste bevestigingspunt verwijderd:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/03_637274.JPG

Heb het niet gewogen maar er kwam redelijk wat gewicht uit:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/04_35782.JPG

De staanders van de rolbeugel komen in de hoeken te staan, dus deze blank gemaakt zodat ik steuntjes in kan gaan lassen:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/0005.JPG

Toen de beugel geplaatst en met spanbanden op hoogte gesteld.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/005.JPG

Voetjes uitgezaagd en gepast:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/06_436457.JPG

In elkaar gelast, check die actiefoto! :)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/07_261196.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/08_365235.JPG

Final product:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/09_933429.JPG

En in de auto gebakken:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/10_688965.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/11_212495.JPG

En hij staat!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF4743.JPG

Next: Montagepunten voor de stoelen maken. :)

caddy ron
12-08-2010, 17:34
Netjes gelast kerel, ziet er goed uit. Succes ermee.
Groetjes ron

De Pul
12-08-2010, 19:47
goed bezig,netjes gedaan allemaal!
word de binnenkant ook weer in carr.kleur gezet?

MartinGT
12-08-2010, 21:08
word de binnenkant ook weer in carr.kleur gezet?

Interieur rol ik over met een unikleur blauw die in de buurt komt van de originele kleur, het word in ieder geval netjes afgewerkt. :thumbup:

knarfmk1
12-08-2010, 22:03
goed bezig, lekker geluidje ook op dat filmpje!

De Pul
12-08-2010, 22:07
Interieur rol ik over met een unikleur blauw die in de buurt komt van de originele kleur, het word in ieder geval netjes afgewerkt. :thumbup:
misschien ook wel gaaf om de binnenkant wit (oid) te rollen dan?

;)

Martyn_86C
12-08-2010, 22:09
Netjes Martin!! Maar zijn je gordels lang genoeg om de achterste beugel te halen?

Mijn Sabelt gordels halen dat nl. niet en ik moet dus een H-brace tussen de hoofdbeugel (laten) zetten...

MartinGT
01-09-2010, 21:30
Netjes Martin!! Maar zijn je gordels lang genoeg om de achterste beugel te halen?

Mijn Sabelt gordels halen dat nl. niet en ik moet dus een H-brace tussen de hoofdbeugel (laten) zetten...

Heb het even gepast en het gaat prima, houd nog zat gordel over. :thumbup:

Weer wat verder; profielen voor de stoelen in de auto gelast en de gaten geboord voor de gordelogen

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_34431024x768.JPG

Verder roestgaten dicht gemaakt en kapjes die in de bodem zitten vastgelast.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_34461024x768.JPG

Nu de bodem netjes afwerken en in de kleur zetten en de bodyschutz aan de onderkant herstellen na al het laswerk. :)

MartinGT
06-09-2010, 22:11
Bodem geschuurd en in de grondverf gezet. Vervolgens de naden van de gelaste delen gekit en de originele gaten afgeplakt met ductape. Nu kan de tweede laag grondverf erop en dan kan de bodem in de kleur gezet worden. Ook de plekken met weggebrande bodyschutz helemaal schoongemaakt, die kunnen nu ook weer netjes in de RX. -klus-

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_3673.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_3670.JPG

De Limburger
06-09-2010, 22:23
Ik vind het erg mooi! Echt leuk gedaan.
Gr Ronnie

MartinGT
18-09-2010, 21:25
Bodem in kleur gezet, onderkant behandelt, rolbeugel gespoten en gemonteerd, stoelbevestigingen en gordelogen gemonteerd.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF2449.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF2458.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF2464.JPG

So far so good! :thumbup:

De Pul
18-09-2010, 22:33
begint er gaaf uit te zien,maar geeft de foto zo'n vertekend beeld van de kleur of lijkt het er irl beter op?

lager
18-09-2010, 22:34
goed bezig

MartinGT
19-09-2010, 09:46
begint er gaaf uit te zien,maar geeft de foto zo'n vertekend beeld van de kleur of lijkt het er irl beter op?

Lijkt zeker beter in het echt, de flits vertekent het nogal. Maar perfect is het niet nee, het is dan ook gewoon een standaard kleur uit het rek bij de Gamma, moet een beetje op de kleintjes letten ;)

De Pul
19-09-2010, 11:03
......, moet een beetje op de kleintjes letten ;)
ach,wie niet tegenwoordig :D

René
19-09-2010, 11:16
Gewoon dikke porno zo dat interieur! :thumbup:

De Limburger
19-09-2010, 21:41
Kleur is geil man, en niet te veel meer aan doen is echt mega ruig zo.!!
Gr Ronnie

MartinGT
20-09-2010, 16:28
Komt goed, uiterlijk moet het zoiets worden:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/poloronalkleurtjes02_original.png

Striping en wielen heb ik al liggen, moet alleen nog de kleur van de wielen bepalen. :)

René
20-09-2010, 18:04
Wit:)

De Pul
20-09-2010, 18:39
jep, wit!

MartinGT
26-09-2010, 17:09
Inmiddels is het interieur helemaal klaar! :cool:

Dashboard kastje weer gemonteerd en ook de middenconsole netjes teruggezet. Verder de achterste interieur panelen er gemonteerd want wel zo netjes. Daarna de kuipjes definitief vastgezet de gordels nog maar even achterwege gelaten om ze schoon te houden maar die kunnen er zo in geklikt worden. Misschien dat ik er nog traanplaat inzet om de bodem te beschermen.

Net even al het stof weggewassen en wat foto's gemaakt, ben blij dat dit klusje is afgerond. :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/01Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/02Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/03Large.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/04Large.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/05Large.jpg

Inmiddels ben ik al druk bezig met het schuren van de Ronals, zodat ik die ook kan gaan spuiten en er bandjes omheen kunnen. Ze worden overigens gewoon weer zilvergrijs. :)

René
27-09-2010, 00:18
Heel erg gaaf zo!
Traanplaat is wel beter voor de bodemplaat inderdaad. Heb hier ook aan gedacht, maar ik denk dat plaatstaal met een laagje skateboard-tape mooier staat. En meer grip? :)

Wat gaat er verder nog gebeuren aan de Polo?

Cabby86
27-09-2010, 08:08
Ferme werken gedaan aan de polo zenne !
Benieuwd als de velgen eronder gaan steken

MartinGT
27-09-2010, 10:02
Wat gaat er verder nog gebeuren aan de Polo?

Nu het interieur klaar is wil ik de auto technisch klaar gaan maken, voordat hij na de Apk keuring kan moet het volgende gebeuren.

- Wielen klaarmaken en voorzien van 195/45/14 Toyo's.
- G40 remmerij met Brembo geboorde en geventileerde schijven + blokken monteren.
- Gevlochten rvs remslangen
- remvloeistof verversen
- Remmen achter nalopen
- H&R Schroefpoten achter monteren.
- Wiellager voor vervangen

Dan keuren en dan de buitenkant maar eens aanpakken, er zit hier en daar wat roest dus dat moet weggewerkt worden. Dan eens goed poetsen en de striping plakken.

Als dat allemaal voor elkaar is heb ik een mooie basis en kan ik eens verzinnen wat ik v.d. winter met de motor wil gaan doen. :D

Oudelut
27-09-2010, 20:20
Kleuren van de wielen gelijk maken aan de kleur van de GT-striping. Ik zou voor wit gaan, maar ik zie in je voorbeeld-plaatje dat je zelf denkt aan rode striping?

De Limburger
27-09-2010, 22:40
Voor van dat skatebord grip achtige sticker spul moet je van 3M Safewalk hebben dat krijg je in verschillende maten, werk echt super.
Voor de rest ziet dat echt erg mooi uit man.
Dikke wagen.
Gr Ronnie

MartinGT
27-09-2010, 23:44
Kleuren van de wielen gelijk maken aan de kleur van de GT-striping. Ik zou voor wit gaan, maar ik zie in je voorbeeld-plaatje dat je zelf denkt aan rode striping?

Rode striping heb ik al liggen en wielen worden zilvergrijs. Denk dat wit net even wat teveel van het goede is in combinatie met de rode striping. Ik heb vanavond de wielen al in de grondverf gezet btw. :)

@Ron bedankt voor de tip, ben wel bang dat dat spul misschien wel wat te ruw is.

MartinGT
28-09-2010, 17:20
Na een goede 15 uur schuren staan inmiddels drie van de vier velgen in de grondverf, de laatste is al geschuurd maar ik was door mijn verf heen. Donderdag weer verder, maar voor nu een paar plaatjes. :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF2656.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF2648.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF2667.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF2664.JPG

Lieuwe
28-09-2010, 17:41
Dat ziet er strak uit ! Had ik ook maar zoveel geduld .. 15 uur schuren :wow:

René
28-09-2010, 18:38
Dat ziet er strak uit ! Had ik ook maar zoveel geduld .. 15 uur schuren :wow:

inderdaad...één velgje netjes schuren, plamuren, primeren en spuiten is nog wel leuk....maar daarna moet je nog eens drie doen...

Goed bezig Martin :thumbup:

MartinGT
28-09-2010, 19:49
Bedankt mannen!

Ik zou het ook liever allemaal nieuw uit doos kopen, maarja iets met studenten en geld ofzo ;) :D Maar het geeft wel voldoening als het allemaal klaar is. :)

toth75
29-09-2010, 07:40
Complimenten, weet wat voor werk je ermee gehad hebt om tussen de spaken te schuren.

MartinGT
05-10-2010, 16:16
Na een weekendje Oktoberfest gister toch nog tijd en energie gevonden om de wielen in kleur te zetten. :)

Zo liet ik ze achter vrijdags, allemaal in de grondverf.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/01_213874.JPG

Vervolgens maandag weer aan de slag en alle wielen met schotch brite nat geschuurd.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/02_957145.JPG

Daarna spuitbusjes opwarmen, heb er al met al een stuk of 10 gebruikt.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/03_118558.JPG

En dan het eindresultaat.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/04_534284.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/05_583293.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/06_242442.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/07_305784.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/08_892408.JPG

Totaal iets van 50 euro gespendeerd aan lak en schuurpapier en daarmee best een mooi resultaat behaalt al zeg ik het zelf. :)

breadfan83
05-10-2010, 16:23
Ziet er echt heel erg netjes uit!

Respect voor het werk en de tijd die je er in steekt. Geld in een auto gooien is niet moeilijk. :thumbup:

sander-ja
05-10-2010, 21:26
Ziet er echt heel erg netjes uit!

Respect voor het werk en de tijd die je er in steekt. Geld in een auto gooien is niet moeilijk. :thumbup:

Zo is het! En tjah je moet het als student ook wel van je zee aan vrije tijd hebben he :D .

MartinGT
05-10-2010, 21:37
@ Broodtrommel, bedankt man. Ben het voor het eerst met je eens :D ;)

Zo is het! En tjah je moet het als student ook wel van je zee aan vrije tijd hebben he :D .

Nou ik moet het aardig plannen ;) Ik woon op kamers dus kan alleen in de weekenden klussen en doordeweeks ook druk zat. Maar ik denk eigenlijk dat dat het tempo alleen maar ten goede komt. :thumbup:

Martyn_86C
05-10-2010, 21:40
He Martin! Ziet er erg goed uit!!! :thumbup:

Edit: Zie nu hoe je de stoelen hebt bevestigd, foto's waren nog niet geladen... :screwy: Geen voor-achter verstelling dus?


En hoe bevestig jij de gordels? 5/6 punten? of 4... zie nl. 4 ogen in de bodem?

MartinGT
05-10-2010, 22:49
Geen verstelling inderdaad, ik heb hem op mijn maat vastgezet. Ik gebruik aan de bestuurderszijde 6 punts en aan de bijrijderszijde 4 punts met mogelijkheid tot uitbreiding naar 6 punts.

De bevestigingspunten aan de bestuurderszijde zijn dus 2x heup, 2x kruis en dan komen er nog twee schouderbanden om de rolbeugel heen. :thumbup:

Martyn_86C
05-10-2010, 23:01
okay! :thumbup:

Mocht het nodig zijn, dan zou je altijd nog universele sledes onder de haakse OMP brackets kunnen monteren...

Ik wil mijn schalen op de orginele glijrail gaan zetten. Omdat ik ze verstelbaar wil houden, en omdat ik de mogelijkheid wil behouden om de auto weer orgineel te maken... Maar uiteraard wil ik niet tegen het dak komen te zitten.... Dus hoeveel lager zit jij nu tov de orginele stoelen?


Respect in elk geval dat je het zo hebt aangepakt!! :thumbup:

MartinGT
06-10-2010, 08:10
Universele rails heb ik liggen en zouden eventueel gemonteerd kunnen worden, maar met deze manier van bevestigen staan ze echt supervast en je voegt ook nog wat stijfheid toe aan de auto.

Dit in tegenstelling tot jou oplossing waarbij de stoel altijd wat spelling blijft hebben en de stoel (te) ver achterover staat omdat de voorste verstelling hoger ligt dan de twee geleiders. Spreek uit ervaring want heb ook eerst de constructie gemaakt zoals jij hem voor ogen hebt. Heb het frame nog wel liggen zelfs.

Nadeel van deze constructie voor mij is dat ik nog niet laag genoeg kon, ik wil echt behoorlijk laag zitten voor:

A: Lager zwaartepunt en meer gevoel met de auto.
B: Ik ben lang en had op de oude hoogte het stuur min of meer op mijn knieën liggen,
C: ruimte tussen bovenkant stoel en rolbeugel wilde ik zo groot mogelijk hebben zodat ik er met een eventuele klapper niet tegenaan kom.

Maar inderdaad, als je de auto eenvoudig weer origineel wilt maken is jou oplossing wel de beste en voldoet ook prima. :thumbup:

MartinGT
06-10-2010, 20:36
Net bandjes besteld bij autobandenmarkt, die zullen begin volgende week wel ergens binnenkomen. Dus dan kunnen de wielen mooi uitharden de komende dagen. Het zijn overigens 195-45-14 Toyo proxes T1-R geworden.

http://puffys.be/WEBSITE/images/toyo-proxes-t1-r-fv.jpg

Martyn_86C
06-10-2010, 20:49
Goede keuze!! Ik heb ze ook 195/45 maar dan 15inch op mijn Speedlines! Bevallen zowel in nat als droog erg goed!!!

Wbt de stoelen... Ik zal eens kijken hoe ze bij mij komen icm de rolbeugel. Komen ze te hoog dan kan ik altijd nog voor jouw manier kiezen...

MartinGT
10-10-2010, 13:37
Van de week telefonisch naafkapjes besteld, origineel terug te vinden op snowflakes. Waren de laatste 7 die bij Pon lagen dus heb ze allemaal maar afgenomen, passen prima op de Ronals.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_3918.JPG

Ook kwamen gisteren de bandjes binnen, terwijl de leverdatum pas de 14e was. Maar dat komt goed uit, zal ze morgen wegbrengen zodat ze op de velgen gelegd kunnen worden.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_3902.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_3890.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_3930.JPG

Verder de achter remmen losgehaald om ze te schoon te maken en te controleren. Geen overbodige luxe, de cilinders aan beide kanten waren kaduuk, de ene zat vast de andere was lek. Ook de remleidingen die op de achteras zitten waren niet zo fris meer, beide gedemonteerd zodat ik hier ook nieuwe voor kan halen. Verder de achterste dempers en veren vervangen voor twee H&R schroefpoten, dan kan ik de auto weer mooi vlak leggen want de auto lag naar mijn zin iets te hoog vanachter.

Nu ik toch met de remmerij bezig ben wil ik ook de voorremen verwisselen met die van een G40 i.c.m stahflex remslangen en Sparco geventileerde/geboorde/gegroefde remschijven met bijbehorende remblokken.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_3912.JPG

http://www.steilheck.nl/smf/Smileys/86c/sleutel.gif

René
10-10-2010, 13:41
:thumbup:

Sleutelse!

De Pul
10-10-2010, 17:03
nice:thumbup:

sander-ja
10-10-2010, 17:55
Ziet er goed uit

MartinGT
21-10-2010, 21:47
Het afgelopen weekend en maandag heel druk geweest met sleutelen om de auto klaar te krijgen voor de vroemdag 2010 op het circuit van Zolder. Uiteindelijk tot 3 uur 's nachts bezig geweest. De auto zo goed als klaar gekregen, maar toen ik de volgende ochtend om 06.00 mijn bed uit kwam voelde me zo brak dat ik het niet meer zag zitten om de lange reis naar België te maken en een hele dag over het circuit te rijden.

Dus helaas niet gered, maar het heeft wel een flinke impuls gegeven aan het project.

- Stukken remleiding vervangen
- RVS remslangen gemonteerd
- G40 remklauwen gemonteerd
- geventileerde en geboorde sparco schijven en blokken gemonteerd
- Nieuwe wielremcilinders gemonteerd
- Wiellager linksvoor vervangen
- H&R schroefpoten achter gemonteerd
- gordels eringezet en afgesteld
- Banden laten monteren

Uiteindelijk dinsdag dus niet naar zolder geweest maar wel de auto bij de garage achtergelaten voor de Apk en ik heb inmiddels bericht gehad dat hij goedgekeurd is. :)

Bij deze wat brakke telefoon-foto's van het eindresultaat, hij moet achter nog wat omhoog geschroefd worden, verders nog plekjes aanpakken en de striping plakken. Wanneer dat klaar is volgen er ook betere foto's. :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/foto_135995.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/foto3.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/foto2_158631.JPG

René
21-10-2010, 21:54
Staat er super bij zo, Martin.

MartinGT
26-10-2010, 18:08
Auto achter omhoog geschroefd nu ligt hij weer mooi horizontaal, verder de remmen nog een keertje ontlucht rempedaal is nu goed hard.

Net de auto gewassen en binnen gezet, aan het bestuurderportier zit een dikke roestplek die ik nu eens wil gaan aanpakken.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4086Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4096Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4102Large.JPG

René
26-10-2010, 22:45
Mooie stance hoor Martin ;)
Stoer ding zo. Kunststof wil niet echt zwart worden ofwel?

MartinGT
26-10-2010, 22:59
jawel, zie dat zwarte stukje links achter, daar ben ik al bezig geweest met de verf föhn. :)

Heb er verder nog geen aandacht aan besteed, eerst moest de auto technisch klaar zijn. Nu ga ik eerst de roestplekjes aanpakken en daarna polijst ik de hele auto en maak ik het kunststof ook weer netjes zwart. :thumbup:

Niels9
27-10-2010, 14:58
Ziet er mooi uit! :) Witte velgjes zouden het afmaken ;)

MartinGT
30-10-2010, 20:12
@ Niels, ja wit zou zeker goed staan op deze wielen maar er komt nog rode striping op en dan word het helemaal zo'n boyracer als er ook nog witte wielen onder komen. ;)

@ Martiepartiew, kon bijna niet geloven dat het goed zou gaan met een gasbrandertje, maar was een perfecte tip!!! -goodjob-

Vandaag lekker een dagje in de schuur doorgebracht, hele auto gepolijst en gepoetst. Verder met het portier bezig geweest, staat nu netjes in de plamuur.

:postpics: Jep! :D

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/01_820517.JPG

Roestplek in de Fertan.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/02_49273.JPG

Nageschuurd.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/03_50382.JPG

In de plamuur.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/04_700875.JPG

Lijsten en wielranden zwart maken met behulp van een gasbrandertje. :eek:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/05_960043.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/06_989970.JPG

Aan het poetsen dan maar.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/07_649151.JPG

Achterscherm gepolijst.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/08_635255.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/09_291585.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/10_864227.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/11_4461.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/12_284616.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/13_974880.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/14_835360.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/15_62093.JPG

René
30-10-2010, 20:20
:thumbup:

Larsv5
30-10-2010, 20:50
Ziet er straks uit zo kerel...!!

MartinGT
30-10-2010, 22:25
Bedankt heren, het word wel wat zo langzamerhand :)

Nog een beetje met de camera aan het spelen geweest vanavond.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/01_427122_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/02_545097_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/03_71229_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/04_897789_original.jpg

Clean_golf_3
31-10-2010, 12:39
vet !!!

MartinGT
21-12-2010, 18:43
Portier staat ook weer in de kleur, even laten uitharden en dan kan de striping erop.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4192.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4177.JPG

En inmiddels ook bij Arno langs geweest met de GT om een vmw replica cup-frame op te halen, ziet er echt top uit Arno! Binnenkort maar eens in de kleur zetten en eronder schroeven. :)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4220.JPG

Verders al veel plezier gemaakt met de polo in de sneeuw. :D

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4238.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4244.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF5789Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF5868Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF5875Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF5915Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF5830Large.JPG


http://www.youtube.com/user/Martinpolo

sander_beer
21-12-2010, 19:13
ziet er weer mooi uit
zit het frame er al onder en is er merbaar verschil ?

MartinGT
21-12-2010, 19:20
Nee nog niet, wil het tegelijk doen met wat andere aanpassingen aan het onderstel. Verder ben ik momenteel druk met een ander projectje:

http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9932.msg298444.html#new

Komende tijd lekker rijden, heb genoeg tijd in de GT gestoken de afgelopen tijd ;)

MartinGT
16-01-2011, 18:52
Gisteravond vlak voor de polo meeting de polo nog even gepoetst en van polo 1 GT striping voorzien.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF5929.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF5935.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF5971.JPG

De Pul
16-01-2011, 18:55
echt een cool karretje geworden:thumbup:

Der Ghopmeister
16-01-2011, 19:45
Vandaag op de snertmeeting van het 86c register de GT in het echt kunnen bewonderen en ik moet zeggen hij is echt super gaaf zo :thumbup:

http://lh6.ggpht.com/_0Zowa055UZk/TTMueJuyiYI/AAAAAAAAEZA/v7TWfxAza_4/s640/DSCF1388.JPG
http://img689.imageshack.us/img689/8718/dscf7434i.jpg
http://img211.imageshack.us/img211/8900/dscf7435.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/341/dscf7452.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/9921/dscf7467.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/4097/dscf7489t.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/7292/dscf7493r.jpg

MartinGT
17-01-2011, 10:48
Thanks! Altijd leuk om te horen. :) jouw steilheck stond er ook netjes bij! :thumbup:

Der Ghopmeister
19-01-2011, 06:01
:thumbup:

René
19-01-2011, 09:14
Hij is gewoon goed. Sportief, geen rare fratsen en lekker op z`n wielen.
Dit kan ik meer waarderen dan mensen die alles slopen om maar zo laag mogelijk te kunnen met de domste velg/band combinaties...

MK1 striping staat hem btw ook goed! :thumbup:

Bernhard
21-02-2011, 18:48
De auto is vrij hard van de onderkant maar hier en daar begon er al wat roest doorheen te komen, dus maar besloten de bodem opnieuw te behandelen.
Daarvoor de voorste wielkasten en bodem gedeeltelijk kaal gemaakt, uiteraard alleen op de plekken waar roest zichtbaar was:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/02_295614.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/06_973654.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/11_3839.JPG

Vervolgen behandeld met Carpotech, eerst in de RX5 en vervolgens 3 lagen RX10:

Met het volgende resultaat:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3589Large.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3606Large.JPG

Hoe krijg je die wielkasten zo mooi kaal? verder superwijze polo!

Rickster
21-02-2011, 19:27
Dikke Polo! :thumbup:

MartinGT
22-02-2011, 12:52
Hoe krijg je die wielkasten zo mooi kaal? verder superwijze polo!

Je kan de bodyschutz verwijderen door het eerst te verwarmen met een verffohn en dan met een plamuurmes wegsteken. Vervolgens heb ik het afgewerkt met een slijptol met daarop een staalborstel. :thumbup:

@Rickster, thanks! Heb laatst nog een paar plaatjes geschoten. :)

Klik! (http://www.flickr.com/photos/martindijk/sets/72157625813054507/)

kees-vw
06-03-2011, 22:04
Erg mooie polo geworden zeg respect (y)

Heb je trouwens ook nog iets van grip op je bodemplaat gemaakt? las een paar pagina's terug dat je misschien skateboard tape gaat gebruiken ofzo?
Weet anders nog wel een goed alternatief voor je ;)

MartinGT
07-03-2011, 14:01
Thanks!

Kom maar door met die tips, de bodem is nog altijd kaal dus ik zoek nog een mooie oplossing. Bovenaan de lijst staat nog altijd traanplaat omdat ik daar de vloer ook mooi vlak mee kan krijgen. :)

kees-vw
07-03-2011, 17:53
als je een vlakke bodemplaat wil kan je idd traanplaat gebruiken maar dat is weer gewicht he :P en het moet natuurlijk zo ligt mogelijk blijven. :P

Wat mijn idee was om er antislipverf wat ze ook altijd op het dek van de schepen schilderen om dat er te schilderen dan heb je zowieso genoeg grip ;)

En als antislip verf je te duur word dan kan je het zelf natuurlijk ook maken door een pot verf te halen, en daar metselzand door heen te mengen ;)

Dat had ik beetje als idee haha weet nie of je het wat vind maar traanplaat vind ik ook niet echt veel grip op zitten.

René
07-03-2011, 18:42
Thanks!

Kom maar door met die tips, de bodem is nog altijd kaal dus ik zoek nog een mooie oplossing. Bovenaan de lijst staat nog altijd traanplaat omdat ik daar de vloer ook mooi vlak mee kan krijgen. :)

Gewoon een dunne alu-plaat met daarop griptape dan?

MartinGT
02-06-2011, 21:33
Aankomende zaterdag ga ik naar Lelystad om slalom te rijden. Dus in voorbereiding daarop vandaag het e.a. gedaan om de polo klaar te maken. Zoals:

- Nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd, polo'tje remt eindelijk weer goed en constant. -thumbsup-
- Door vorst gebarsten binnenspiegel vervangen.
- Spatbordrandjes omgeslagen, geen last meer van aanlopen bij hard rijden. :)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/1_754342.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/2_154408.JPG

Weer vast gekit en gepopnageld.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/3_662096.JPG

- Het ontbrekende GT logo op de achterklep geplakt.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5598.JPG

- Van deze rommel een camera statief gemaakt voor aan de rolbeugel.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/4_854748.JPG

Eindresultaat compleet met verstelbaar kogelgewricht.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/5_574950.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/6.JPG

Morgen wil ik ik de GK nog een beurtje geven. Hoop nog op tijd aan een klepdeksel pakking te kunnen komen zodat ik de kleppen ook even kan stellen. Verder heb ik een mooie stroboscoop gekocht zodat het ontstekingstijdstip ook gecontroleerd kan worden, volgens Jaap missen er nog een paar Pk'tjes dus misschien gaan we die morgen terugvinden. :)

De Pul
02-06-2011, 21:46
:thumbup:
post overmorgen wat pics van het spektakel?;)

MartinGT
02-06-2011, 22:08
Komt goed! :thumbup:

René
02-06-2011, 22:20
Gaaf...veel plezier:)

MartinGT
03-06-2011, 20:46
Thanks! :thumbup:

De auto is er in elk geval klaar voor, vandaag nog even;

- ontsteking afgesteld ( zat er ongeveer 3 graden naast )
- kleppen gesteld
- olie wissel + filter
- Inlaat netjes klaargemaakt met originele GK luchtbuis, die ontbrak nog.
- Klepdeksel en distributie kap zwart gespoten
- Remschijven ontroest en zwart gespoten

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_56301024x768.JPG

Motortje loopt weer mooi en lijkt ietsjes sterker geworden te zijn. Nu nog even spullen pakken en dan morgen richting Lelystad. Dennis komt morgen ook die kant op om mij te coachen :) -thumbsup-

Heb er zin in! :)

MartinGT
04-06-2011, 22:49
Zow, lekker warm dagje sturen http://www.steilheck.nl/smf/Smileys/86c/sturen.gif was dat!

Vanochtend ruim op tijd afgereisd naar het Midland circuit in Lelystad zodat ik mij rustig kon inschrijven en de tijd had om te kijken hoe alles in zijn werk ging. Na een bakje koffie en het invullen van het inschrijfformulier wilde ik mij gaan aanmelden, maar ik kreeg te horen dat de auto eerst gekeurd moest worden voordat ik ingeschreven kon worden. Inmiddels was Dennis ook gearriveerd en samen met hem ben ik opzoek gegaan naar de keurmeester die ergens op het terrein rondliep. Eenmaal gevonden, samen de auto bekeken en uiteraard zonder problemen goedgekeurd, nouja kon ook bijna niet anders want na een korte blik onder de motorkap was het al in orde meer werd er niet bekeken. :)

Dus terug naar de inschrijfpost om de inschrijving rond te maken. Omdat de baan nog steeds niet open was nog maar een rondje gelopen en eens goedbekeken hoe de baan liep. Wegens werkzaamheden aan het circuit was de baan overigens bijna de helft korter dan de normale lengte dus het koste niet veel moeite om de loop van de baan te onthouden.
Inmiddels stonden de eerste auto's al aan de start en kon er begonnen worden met rijden, voordat ik zelf achter het stuur kroop eerst nog even kort met Dennis op de tribune gekeken hoe de anderen het ervan af brachten.
Toen de polo opgehaald en achter in de rij aangesloten, eerste rondje had ik vooral nodig om de baan te leren kennen en reed ik in ongeveer 51 sec rond. De rondes daarop steeds harder en langzaam gingen de rondetijden wat omlaag, totdat ik bleef steken op 48. sec. Op de één of andere manier wist ik niet meer snelheid te vinden, op allerlei manieren geprobeerd; rustig, beetje agressiever enz. maar de klok stopte steeds net iets boven de 48 seconden.

Toen de auto maar aan de kant gezet en samen met Dennis wat gaan lunchen en vanaf de tribune een beetje bestudeert hoe de snellere jongens het circuit ronden. Daarna moest Dennis helaas al afreizen naar Groningen, maar ik was inmiddels vast besloten om niet eerder naar huis te rijden voordat ik onder de 48 sec zou eindigen. Dus 10 ronden bij laten schrijven op mijn stempelkaart en aan de slag maar weer. http://www.steilheck.nl/smf/Smileys/86c/sturen.gif

Naar wederom een paar 48ers gereden te hebben kwam er een ronde waarbij de tijdsmeting niet goed werkte, daarom mocht ik gelijk zonder in de rij te staan door voor een extra rondje. Nog lekker in mijn ritme zijnde kwam ik dan eindelijk op de 47. sec binnen. Yes! :rock:

Maarja perfectie bestaat niet :tongue: dus lekker verder gegaan en na nog een paar rondjes sturen rolde er zelfs een 46er uit, dit leek me wel een goed moment om te stoppen en dus ben ik na 20 ronden slalommen huiswaarts gekeerd.

Al met al een heerlijk dagje gehad waarbij de auto zich goed heeft gehouden, hoewel ik al wel het één en ander in gedachte heb om te verbeteren natuurlijk. Binnenkort komen alle rondetijden online te staan en dan word ook duidelijker hoe ik mij verhoud ten opzichte van de concurrentie. Duidelijk is wel dat de polo 86c in het algemeen potentie heeft om behoorlijk mee te doen vooraan dus ik hoop dat er in de toekomst meer mensen van het forum geïnteresseerd zijn om eens mee te rijden.

Hieronder wat foto's van de dag en een onboard filmpje van één van de eerste runs, helaas heb ik er daar maar één van want de batterij was leeg. Dennis heeft ook nog gefilmd vanaf de tribune, ik zal proberen die ook nog te uploaden morgen.

http://www.youtube.com/watch?v=HulrkSXW0OE

Polo in goed gezelschap.

http://farm4.static.flickr.com/3415/5797411959_64387e2b80_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2774/5797966164_2320ff71c3_b.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5061/5797414617_0281a10bba_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2330/5797408039_7640f021c3_b.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5027/5797408519_f7182c45ab_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2108/5797416709_bb2b68b3e7_b.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3338/5797413679_8e2f218aac_b.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3317/5797970880_9c740f6c98_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2664/5797977262_8426abe327_b.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3183/5797421717_0195a98e22_b.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3069/5797421087_5159dec653_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2736/5797979976_2ec583f233_b.jpg

Meer is hier terug te vinden: http://www.flickr.com/photos/martindijk/sets/72157626760616629/

knarfmk1
04-06-2011, 22:57
Leuk! kun je daar zo heenrijden en inschrijven?

MartinGT
04-06-2011, 23:11
Jep, appeltje eitje. Dagje koste mij totaal net 50 Euro, ex. broodje en benzine.

Denk dat jou golfje zich uitstekend thuis zou gaan voelen op dit baantje! :thumbup:

knarfmk1
05-06-2011, 19:21
gaan we eens proberen!

MartinGT
06-06-2011, 11:19
:thumbup:

Filmpjes in HD!

Wimedo 4 juni 2011 [Part 1] (http://www.youtube.com/watch?v=3yiZLfJ3-88)

Wimedo 4 juni 2011 [Part 1] (http://www.youtube.com/watch?v=b3tOpGRa0f4)

Wimedo 4 juni 2011 Porsche 944 (http://www.youtube.com/watch?v=AiiPaqZvwIk)

Mtdi
06-06-2011, 15:23
Mooi werk Martin,lijkt mij ook wel wat slalom in een polo.
Er valt nog wel wat aan je tijd te doen,OA banden spanning,uit/toespoor,camber,uitwegen en het subframe of zit dat er al onder?
Je hebt me in ieder geval wel enthousiast voor gemaakt.
Maar moet eerst mijn Scirocco mk 1 maar in orde maken.

PimVW
06-06-2011, 15:37
Ziet er cool uit!

MartinGT
06-06-2011, 16:07
Er valt nog wel wat aan je tijd te doen,OA banden spanning,uit/toespoor,camber,uitwegen en het subframe of zit dat er al onder?

Cupframe zit er inderdaad nog niet onder, auto is nog niet uitgelijnd, teveel last van onderstuur enz. inderdaad er is nog een hoop te doen. :D Maar dat is ook de sport denk ik, iedere keer wat verbeteren. :thumbup:

MartinGT
06-06-2011, 21:14
Tijden staan online! http://www.wimedo.nl/pag-uitsl040611.html

JarnoVWPolo6N
07-06-2011, 15:16
Tijden staan online! http://www.wimedo.nl/pag-uitsl040611.html

Krijg nou tieten!

Team Wimedo werd op 3 januari 1967 opgericht door Wim Meijerink uit Doorn, je ziet het al Wi-me-do.

Dat is de vader van mijn spuiter! Ik heb die beste kerel nog gekend :eek:

Maar on-topic: ziet er wel leuk uit Martin zo'n dag! Mooie tijd om de volgende keer pogen te breken :cool:

De Pul
08-06-2011, 20:40
vet:rock:

Marcski
09-06-2011, 09:47
Gaaf zeg!
Jammer dat een rollbar al verplicht is bij licht gemodificeerde auto's

MartinGT
12-08-2011, 18:00
Dikke poep, motor in de soep :(

Complete verhaal --> http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,11123.0.html

Om het verhaal kort te maken. Twee weken geleden een poging gedaan om de Nürburgring te bereiken maar helaas niet geslaagd. :tongue: Gelukkig werd de auto netjes thuis afgeleverd door de ADAC, toch nog plezier gehad van mijn ANWB abbonement wat ik vergeten was op te zeggen. :D

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_6013Large.JPG

Vandaag kopje van de GK gehaald en vervolgens het complete blok eruitgehaald.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0085.JPG

Diagnose: Kantelende zuigers, vooral de zuigers van cilinder 2 en 3 kantelen behoorlijk maar ook cilinder 1 en 4 hebben er last van. Tevens zijn de hoonsporen compleet verdwenen.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0128.JPG

Onderblok is niet meer bruikbaar dus die kan eruit.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0140.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0150.JPG

Kopje ziet er opzich wel goed uit.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0164.JPG

Alleen kwam ik helaas ook een andere verrassing tegen, ik kan mij vergissen maar het lijkt erop dat de carrosserie begint te scheuren. :( :( :(

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0159.JPG

Plan is nu om er een stukje plaat in te lassen en eventueel nog wat verdere verstevigingen aan te brengen, alleen hoe en wat moet ik nog even verzinnen. En verder komt het cupframe er ook gelijk onder samen met een veerpootbrug om wat extra stijfheid te brengen.

Voor wat betreft de motor weet ik nog niet precies wat ik ga doen, ik heb toevallig een extra GK blokje staan die mooi in de GT kan. Alleen die heeft ook al wel 2 ton gedraaid dus eigenlijk zou ik die eerst heel goed moeten bekijken om te voorkomen dat ik binnen korte tijd weer met een motorwissel zit.

René
12-08-2011, 23:33
He Martin, jammer van de Polo...ding leek zo perfect en nu dit :(
Heb op het polo-forum het verslag even gelezen, mooie foto`s en mooi verslag!

Was het voor jou de 1e keer @ Nordschleife? Pokke-end lopen hè, naar de Adenauer Forst :D

Op welke camping stonden jullie?

MartinGT
13-08-2011, 10:49
Ja ach hoort erbij, beestje word niet gespaard en dan gaat er wel eens wat kapot natuurlijk. ;)


Heb op het polo-forum het verslag even gelezen, mooie foto`s en mooi verslag!

Was het voor jou de 1e keer @ Nordschleife? Pokke-end lopen hè, naar de Adenauer Forst :D

Op welke camping stonden jullie?

Thanks! :)

Het was voor mij niet de 1e keer, maar ik blijf mij verbazen over wat er allemaal te zien is. Ik had dit keer wel mijn eerste ronde willen doen maar dat is er niet van gekomen helaas. Toch heb ik mij weer prima vermaakt, wandelingetje naar Adenauer Forst was wel een gezonde afwisseling na al dat BBQ'en. :D

Wij stonden op ''camping am Nürburgring'', direct aan de GP strecke. Prima plekje! :thumbup:

Mister Cool
13-08-2011, 11:42
Zonde man, heb het topic zojuist even doorgespit. Leuk bezig zo, en ziet er allemaal er goed uit. Jammer van je motor!

MartinGT
13-08-2011, 15:30
Enne, dat tikken waar het afslepen om is begonnen: leek toch meer op een kapot drijfstanglager?
Daar al naar gekeken?

Niet veel tijd gehad om wat te doen vandaag, maar net toch snel even het carter gedemonteerd. Met het handje gevoeld en het jawel, drijfstanglager van cilinder 2 heeft het begeven... zit knap veel speling op.

René
14-08-2011, 22:42
Ga je ook mee naar de Nordschleife eind September?
Ik zie dat jullie `n kampvuur hadden....dat vonden ze prima daar op de camping? Das misschien ook wel lachen als we met `t forum daar heen gaan... :)

MartinGT
15-08-2011, 20:47
@ René, ik houd het even in gedachte. Hangt er een ook vanaf of de polo dan weer rijdt en hoe groot de financiële schade is van de eventuele revisie. ;) Overigens mag je overal op deze camping een kampvuur maken, ook gewoon in het gras.

Inmiddels ook nog even het kopje van de donor afgetrokken, werd ik ook niet echt gelukkig van...

http://www.youtube.com/watch?v=W0N4Hc-_LFM Ik heb nog niet veel motoren los getrokken in mijn leven maar dit lijkt me toch iets teveel van het goede. :rolleyes:

Komt van dit blokje:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0166.JPG

Beetje veel koolaanslag in het kopje.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0172.JPG

Vrij nieuwe koppakking.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0177.JPG

Glim, glim...

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0178.JPG

Morgen gaat het ''donor'' blokje naar MRA (want ik denk dat dat het beste blokje van de twee is), word gecontroleerd en een prijsopgaaf gemaakt. Eens kijken hoe groot de schade is. :thumbup:

Vanavond het blokje kaal gemaakt, helaas hebben de zuigers wel lichte sporen van het kantelen.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0263.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0273.JPG

Klaar voor transport.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0275.JPG

René
03-11-2011, 22:18
hoest met de polo?? :)

patrick 86c
05-11-2011, 10:56
Motorloos kan ik je melden.

MartinGT
06-11-2011, 17:00
hoest met de polo?? :)

Rustig, de komende periode ben ik nog druk bezig met afstuderen en in de weekenden nog een beetje hobbyen aan de steilheck (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,11677.0.html). Wel hoop ik binnenkort een andere motor te gaan halen voor de GT. :thumbup:

Dus wees gerust, het project staat zeker niet in de ijskast. :)

René
06-11-2011, 17:08
Gelukkig maar ;)

Leuke steilheck trouwens! Altijd geinig om zo`n oud beessie te hebben met een lage kilometerstand.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0925Large.JPG

Welke velg- en bandenmaat heb je hier onder de GT? Lijkt wel gaaf namelijk:)

MartinGT
06-11-2011, 17:34
BBS 175/60/13 Standaard velgen en bandenmaat van een G40. :thumbup:

René
06-11-2011, 17:39
thanxx!

MartinGT
31-05-2012, 12:36
And back on track! :cool:

Sinds de G40 (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,5106.0.html) weg is heb ik eindelijk weer ruimte om vol gas met de GT aan de slag te gaan, dus hierbij de eerste update sinds lange tijd.

Hoe zat het ook alweer? Torretje liep kapot op weg naar de Nurburgring vorig jaar, sindsdien --> motor eruit gehaald --> begin gemaakt met opknappen van de motorruimte --> begin September de auto op oprit gezet en sindsdien geen tijd meer aan besteed --> Afgelopen week weer naar binnen gehaald met als doel de auto deze zomer nog op de weg te krijgen.

Onder het mom van gewichtsbesparing de bitumen maten uit de waterbak verwijderd, -800 gram.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/01_119313.JPG

Lelijke roestplek gevonden in de waterbak.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/02_222306.JPG

Weg geslepen en dichtgebakken.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/03_4598.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/04_411578.JPG

Veerpootbrug. Deze paste niet helemaal netjes, de gaten kwamen niet helemaal overheen met de ''dommen''. Toen besloten de veerpootbrug aan te passen, op deze manier kan ik later ook altijd nog verstelbare toplagers monteren.* -sturen-

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/05_127821.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/06_905905.JPG

Een paar maanden later.....

Auto weer naar binnen, op de verrijdbare bok gezet met nieuwe wielen eronder. Deze kunnen een hogere last aan en draaien soepeler.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/07_427864.JPG

Voorruit eruit gehaald, deze was lelijk geworden door las/slijp spetter tijdens de werkzaamheden binnenin de auto vorig jaar. :redface:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/08_91568.JPG

Wel wat roest maar nergens door gerrot. -thumbsup- Plekjes bijgewerkt en het nette ruitje uit de G40 erin gezet.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/09_746024.JPG

Nu druk bezig met het schuren van de waterbak en motorruimte.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/11_168123.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/10_610553.JPG

Next motorruimte spuiten!

René
31-05-2012, 12:42
Mooi dat je de werkzaamheden weer hebt opgepakt!

Vains
31-05-2012, 13:15
Ziet er goed uit Martin :thumbup:

Der Ghopmeister
01-06-2012, 22:47
:thumbup: :thumbup:

MartinGT
02-06-2012, 15:32
Thanks mannen, kijk er echt naar uit om weer in het gebakje rond te kunnen scheuren. :)

In de grondverf.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/foto3_684525.JPG

In de kleur en afgewerkt met blanke lak.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/foto1.JPG

Eindresultaat!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0148.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0153.JPG

KennyH
02-06-2012, 17:42
zeer netjes!

jones
02-06-2012, 17:47
ziet er goed uit, echt een mooi ding :thumbup:
en je brengt me op goede ideen, heb vandaag bij de derby ook gelijk al die bitumen uit de waterbak gehaald :D

De Limburger
03-06-2012, 21:37
Mooi mooi.

MartinGT
25-11-2012, 13:24
Voorlopig geen GK in de GT. Het besluit is genomen, voorlopig ga ik rijden met de HB die ik van Roel heb overgenomen. Deze heb ik twee weken terug in de auto gelegd, hierbij de foto's.

Blokje schoongemaakt en zwart gespoten.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0872.JPG

Versnellingsbak opgesnord uit de kelder. 8P 5-bakje met 110.000 km erop, een bak die ik al een paar jaar had liggen. Deze had een scheur in het koppelingshuis, gelukkig kon dit nog gerepareerd worden. Een constructiebedrijf bij mij in de buurt heeft dit keurig opgelost. :thumbup: Dit is een paar jaar geleden gedaan, maar voor ''the record'' toch nog even wat foto's van het laswerk. :)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/PICT0040Medium.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF1070Medium.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/PICT0042Medium.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/3_153595.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/1_309689.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/2_832482.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/Naamloos_4208_original.jpg

Nieuwe koppeling ertussen waarna bak en motor weer samengevoegd konden worden.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0887.JPG

En het geheel in de auto gehangen. :cool:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0890.JPG

Nu maar eens kijken of ik nog ergens een cilinderkop kan vinden in de kelder... :tongue:

René
25-11-2012, 14:16
:thumbup:

MartinW0527
25-11-2012, 15:38
Wauw, wat een nette polo zeg! :)
Heb echt met bewondering dit topic doorgelezen, zo zie je ze niet alle dagen meer.

VW Johs
25-11-2012, 20:20
Knap lekker op . Leuk project

arnus71
25-11-2012, 20:38
Netjes hoor.... hoe heb je de motorruimte gespoten? Met compressor of spuitbussen?

De Pul
25-11-2012, 20:48
netjes martin:thumbup:

Audi1981
25-11-2012, 20:59
Nice indeed :thumbup:

MartinGT
28-11-2012, 20:58
Bedankt voor de positieve comments weer. :thumbup:

Netjes hoor.... hoe heb je de motorruimte gespoten? Met compressor of spuitbussen?

Met motip spuitbussen, geeft een prima resultaat. Uiteraard wel afgewerkt met flink wat lagen blanke lak. ;)

MartinGT
06-05-2013, 20:54
Ook hier de draad weer oppakken.

Vanavond een nette Sparco Evo gescoord, de huidige Rev zit niet lekker en dit Evo model zit wel goed. Ik hoop dat deze gaat passen, heb eerder een EVO II gehad maar die kreeg ik niet pas in de GT.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF7960.JPG

MartinGT
11-05-2013, 21:28
De Evo ingebouwd, eindelijk de ideale zitpositie gevonden. http://www.steilheck.nl/smf/Smileys/86c/sturen.gif

De stoel is net een stukje groter waardoor hij beter bij mijn lengte past.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF8108Medium.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF8115Medium.JPG

René
11-05-2013, 21:31
Netties!

Audi1981
11-05-2013, 22:04
Nice, die W123 kijkt er jaloers naar :D

MartinGT
11-05-2013, 22:07
Die W123 moet niet zo jaloers doen, die krijgt al genoeg aandacht. :D

ar1g3
11-05-2013, 23:11
Waw echt een mooi project!! :thumbup:

MartinGT
11-12-2016, 21:21
Gents! I am back! :)

Na twee jaar klussen aan mijn eerste woning komt er stukje bij beetje weer wat tijd om te hobbyen. Doel is nu om de GT in 2017 weer op de weg te zetten, eerste stap daarnaartoe is de aanschaf van een compleet powersprint Group N systeem. :cool:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/FullSizeRender_762663.jpg

arnus71
11-12-2016, 21:30
Die gaat lekker knetteren :)

René
11-12-2016, 21:36
Welkom terug, Martin!

Van Limburg
12-12-2016, 10:56
Waar komt jou spaghettie vandaan?

MartinGT
12-12-2016, 19:40
Net zoals de rest ook van Powersprint. Spaghetti heb ik gebruikt gescoord de rest is nieuw.

Van Limburg
13-12-2016, 10:08
Net zoals de rest ook van Powersprint. Spaghetti heb ik gebruikt gescoord de rest is nieuw.
Bedankt !

MartinGT
06-06-2019, 20:10
Voorzichtig hier de draad weer oppakken. :D

Geen harde deadlines, maar rustig bouwen en daar lol uit halen. Eerste doel de cilinderkop opbouwen en juist afgesteld op het blokje krijgen. :thumbup:

Stap 1. De inlaatkanalen ruimen voor een goede aansluiting op het custom inlaatspruitstuk t.b.v. de CBR Carbs.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_3607.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_3621.jpg

Stap 2. Onderdelen verzamelen en afsturen naar MRA motorrevisie in Apeldoorn om nieuwe klepgeleiders te laten plaatsen.

Noemenswaardig op de foto:

- Dubbele klepveren van 8V GTI (Althans zo zijn ze verkocht daarover straks meer :redface: )
- Schrick nokkenas 280/280 013.01.800-03
- TT Verstelbaar nokkenastandwiel uit de USA
- Custom inlaatspruitstuk voor de CBR Carbs

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_3934.jpg

Stap 3. Cilinderkop fris gewassen retour en klaar om verder af te monteren. D.w.z. nokkenas met nieuwe keerringen en tuimelaars plaatsen.

De dubbele klepveren.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4070.jpg

Kopje gevlakt. Uiteindelijk op advies van MRA ook nieuwe kleppen laten plaatsen.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4067.jpg

En gewassen, klaar voor afmontage.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4069.jpg

Stap 4.Afmontage.

Tuimelaars plaaten.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4072.jpg

En toen liep de nokkenas vast. Na enig onderzoek bleken de binnenste klepveren volledig ingedrukt de nokkenas te blokkeren en dus niet te passen. Hieronder heb ik een voelermaat ertussen gedrukt. In deze positie is de veer volledig gecomprimeerd maar de nok nog niet voorbij het dode punt, de voelermaat zat dus klemvast tussen de windingen.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4962.jpg

De toegepaste Schrick 280/280 graden nokkenas is geleverdn als onderdeel van de Knobloch tuningkitjes uit de jaren 80. Hierbij werd met de standaard klepveren gereden en ook volgens diverse Duitse fora kan dit prima.

Uiteindelijk er dus maar voor gekozen de binnenste klepveren te verwijderen. :rolleyes:

En het eindproduct, volgende stap kopje op het blok schroeven en de boel goed afstellen. :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5166.jpg

Van Limburg
06-06-2019, 20:54
Hehe die kop zoek ik nog ;)
Die kanalen hebben een flinke diameter gekregen!
Zet dat er maar snel op :thumbup:

LRR
07-06-2019, 11:00
Lekker knutselen Martin !! Mooi werk kerel.

René
07-06-2019, 11:45
Nice, alle racers van Volksforum weer actie! In 2020 VF am Ring organiseren? :cool:

Sinaasboom
07-06-2019, 11:53
Nice, alle racers van Volksforum weer actie! In 2020 VF am Ring organiseren? :cool:

Klinkt als een strak plan René! :D :thumbup:

knarfmk1
07-06-2019, 22:17
Lekker bezig, leuk dat je er weer mee verder gaat!

Nice, alle racers van Volksforum weer actie! In 2020 VF am Ring organiseren? :cool:

Klinkt als een strak plan René! :D :thumbup:

Klinkt zeker als een goed plan! :thumbup:

MartinGT
13-07-2019, 08:33
Dank voor de leuke reacties!!! :thumbup: :thumbup:
Nice, alle racers van Volksforum weer actie! In 2020 VF am Ring organiseren? :cool:
Count me in! Doel is om de auto dit jaar weer op de weg te krijgen.

Kleine update. Inmiddels zit de cilinderkop er weer op. Best een leuk klusje om de timing goed afgesteld te krijgen volgens spec van de fabrikant.

Schrick partnummer: 013.01.800-03
Nockenhub: 7,5 / Ventilhub: 10,6
280/280/113
27-73-73-27
OT: 1,7
Ventilspiel: 0.25/0.30

Nieuwe koppakking en kop erop geschroefd.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5320.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5415.JPG

Cilinder 1 en 4 op bdp stellen en checken met behulp van klokje.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5407.JPG

Inlaatnok op 1,7 kleplift stellen gemeten met een verlengde taster op de klepveerschotel (Sylvac) klokje.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5416.jpg

Voor de zekerheid motor paar keer rondgedraaid en opnieuw kleplift gemeten, alles stond goed. :)

Verder nog het GT G40 slotplaatdeel opgeknapt. Deze polo is ooit wegens schade voorzien van een compleet nieuw front, vreem genoeg is er toen een GT G40 front ingezet. Onderstaand deel creeert normaal gesproken ruimte voor de G-lader.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5477.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5478.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5479.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5485.jpg

En weer op z'n plek

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5486.jpg

LRR
15-07-2019, 12:39
Lekker bezig Martin !! Keep us posted.

MartinGT
17-08-2019, 18:33
Motorruimte weer wat verder gevuld, het volgende gemonteerd:

- Kabelboom
- Accu
- Startmotor
- Kachelhuis
- G40 Uniball stuurstangen
- Veerpootbrug (proefpassing)
- Nieuwe 1.0 Radiateur. Via classicparts gelukkig nog originele GT G40 steunen weten te bemachtigen.
- Koelvloeistofpijp kanalen dicht gelast en geplaatst
- Klepdeksel
- Thermostaathuis + nieuw thermostaat
- Powersprint spaghetti spruitstuk

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5780.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5781.JPG

GT G40 Brackets :)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5782.jpg

Benieuwd of deze setup voldoende zal zijn om de temperatuur te beheersen. Mocht dit niet het geval zijn dan zijn er nog de volgende opties:
1. Orginele GT G40 radiateur. Hoewel nieuw niet meer te krijgen en tweedehands zeldzaam en duur.
2. Oliekoeler bijplaatsen.

Tot slot nog even het inlaatspruitstuk met de CBR carbs geplaatst om te zien of alles past. :cool:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5790.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5793.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5795.jpg

Ondertussen al druk met de ophanging bezig. :thumbup:

Sinaasboom
17-08-2019, 18:48
Ziet er gelikt uit Martin!

René
17-08-2019, 19:00
Lekkere motorruimte zo!

vdWal.
18-08-2019, 10:27
super leuk om te zien dat ook hier weer terug leven in zit!
mooi project :thumbup:

MartinGT
18-08-2019, 11:18
Thanks allemaal!

Grootste uitdaging word nog om hem aan het lopen en goed afgesteld te krijgen. Maar voorlopig ben ik nog wel even aan het bouwen. :thumbup:

knarfmk1
18-08-2019, 19:09
Ziet er super netjes uit!

MartinGT
22-12-2019, 13:05
De laatste weken tijd besteed aan het gereed maken van het onderstel, bestaande uit:

- H&R Cup Kit 60/40 mm
- G40 Uniball draagarmen
- Replica Volkswagen Motorsport subframe
- Nieuwe wiellagers
- Nieuwe toplagers
- Nieuwe homokineten
- Nieuwe ashoezen
- Waar nodig nieuwe bouten en moeren

Alles kaal gemaakt en fris in de hammerite gezet :)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5741.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_5744.JPG

Wiellagers persen bij de DHZ garage.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_6214.JPG

Klaar om schokdempers weer te plaatsen:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_6683.JPG

H&R Cup kit dempers met nieuwe kasteelmoeren besteld via Classic Parts:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_6682.JPEG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_6782.JPEG

Aandrijfassen helemaal uit elkaar gehaald:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_6644.JPG

En klaar om weer af te monteren:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_6685.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_6686.JPG

Het eindresultaat! Klaar voor montage :cool:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_6800.jpeg

LRR
06-01-2020, 14:23
Keurig werk Martin !!

MartinGT
28-01-2020, 18:52
Thanks we gaan gestaag verder.

Tijdje terug de versnellingsbak afgetopt met nieuwe olie, helaas lag er de volgende dag een klein beetje olie onder de auto. :mad: Dit bleek weg te komen tussen het zwarte deksel en het versnellingsbakhuis. De lekkage was dusdanig dat dit aangepakt moest worden, dus de olie maar weer afgelaten en het deksel verwijderd.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/InkedIMG_6998_LI.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_7018-Copy.JPG

De versnellingbak komt uit een schade auto, het huis is al eens gelast maar ook het deksel bleek door de tik verbogen, hierdoor is vermoedelijk de pakking ingescheurd.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_7013-Copy.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_7003.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_7002.JPG

Het deksel weer gericht/gevlakt en netjes zwart gespoten. Nog even overwogen een nieuwe pakking te bestellen maar vanwege de tijd vond ik vloeibare pakking ook prima volstaan. #causeracecar :D Dus daarmee het deksel gemonteerd en de bak afgevuld, hij is weer keurig dicht. :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_7116-Copy.jpeg

MartinGT
28-01-2020, 19:46
Oja!

Intussen is de GT ook naar de andere kant van de werkplaats verhuisd en goed hoog op bokjes gezet zodat de uitlaat gemonteerd kan worden.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_6909.jpeg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_6911.JPG

René
28-01-2020, 20:25
Nice! Wat voor uitlaat komt eronder?
En wat een heerlijke sleutelruimte.

MartinGT
29-01-2020, 15:23
Ja heb ik super veel mazzel mee, maar hij moet wel weg zo langzamerhand. Mijn pa vind het wel tijd worden :confused: :D

Uitlaat word een powersprint groep N: http://www.volksforum.com/forum/showpost.php?p=1632730&postcount=150

René
29-01-2020, 16:37
Mooi pijpje!

Van Limburg
29-01-2020, 19:26
Mijn pa vind het wel tijd worden :confused: :D


Dat zeggen ze altijd :D

jetta mk1 '82
29-01-2020, 19:46
Gaaf project zeg!! (Wordt het niet tijd dat je ouders het huis uit gaan? :D )

MartinGT
30-01-2020, 22:52
Goeie zo had ik er nog niet tegen aan gekeken. :D

MartinGT
03-02-2020, 19:24
Volgende klus was het monteren van de powersprint Groep N uitlaat. Nou dacht ik dat deze in een keer zonder aanpassen onder de auto zou passen, echter er bleek een flink gat te onstaan tussen het spagetti spruitstuk en de rest van de uitlaat.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_6997.jpeg

Om dit gat te overbruggen moest ik dus wat improviseren. Ik had nog een flexibel deel liggen en via Bosal kon ik een universeel stuk pijp bestellen in de juiste diameter. Na wat slijpen, buigen en lassen heb ik een mooi tussen stuk in elkaar gebakken, helaas niet van RVS maar functioneel prima en het flexibele deel helpt om het kantelen van de motor op te vangen.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_7107-Copy.jpeg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_7106.jpeg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_7109-Copy.jpeg

LRR
06-02-2020, 11:21
Goeie oplossing Martin !

Einddemper komt nog iets hoger te hangen neem ik aan ? :)

MartinGT
06-02-2020, 12:21
Nee helaas, hoger komt hij niet.

Hoop dat het minder opvalt zodra hij op zijn wielen staat.