View Full Version : passat 1980 dsl
cloontje
20-09-2009, 14:55
hey,
Gister ben ik naar een passat gaan kijken en ben vanaf volgende week de trots eigenaar van de toekomstige "pearl of the south" , een passat uit 1980.
Het is een schuur vondst aangezien hij al 15 jaar op dezelfde plek staat.
Nu de volgende vraagjes.
* wat zijn de zwakke plekken van deze wagen qwa roest?
* waarmee is het onderstel te vergelijken? (of is dit de eerste?)
* Hoe kan ik hem verlagen?
* wie heeft er nog onderdelen liggen of weet er nog wat te liggen?
De auto blijft qwa looks redelijk orgineel maar ik (we) gaan een poging doen om een ander motor blok erin te lepelen. en uiteraard verlagen.
hier alvast wat impressie foto's
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00291.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00292.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00293.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00294.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00295.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00296.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00297.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00300.jpg
Als je onderdelen hebt of tips dan hoor ik het graag.
Gr
jetta mk1 '82
20-09-2009, 16:59
echt een super gaaf ding man !!
gr. Martijn
cloontje
20-09-2009, 17:19
echt een super gaaf ding man !!
gr. Martijn
het duurt me nu al veels te lang voordat het weekend is zodat ik hem kan gaan ophalen.
Verhaal achter deze wagen:
De auto is van een spuiter geweest. 15 jaar geleden is hij met de wagen begonnen. hij heeft eerst de onderkant onder handen genomen en die opnieuw in de zwarte prut gespoten. daar na is hij begonnen met schuren. (dat zijn die roest plekken van op de motorkap en het zijscherm , is dus gewoon lichte vlieg roest) . daarna heeft hij er niks meer aan gedaan. vorige maand is hij overleden en nu moest hij dus weg.
gr
De Limburger
20-09-2009, 17:40
Dikke kar man..
Post ook even de foto`s van de Caddy, in het andere topic.
Gr Ronnie
Stoere bak! Ik rijd zelf in een GLD Variant van hetzelfde type, en heb ook nog een benzine Variant-donor staan.
Tip: haal de voorschermen er vanaf en kijk hoe het er daaronder bij staat: met name de driehoek-onderspatborden en vooral de A-stijlen en (voorkant van) de dorpels. Let ook op de langsdragers vóór én achter.
Tip: laat vooral een Mike Sanders-vetbehandeling uitvoeren als de auto in goede staat verkeert, want het is echt crisis-staal dat gebruikt is. Als-ie nog in een redelijke of goede staat is dan is dat omdat-ie op tijd binnen is gezet. Maar aangezien je tóch opnieuw moet spuiten, zou ik een goede anti-corrosie-behandeling laten uitvoeren, want het roest op een gegeven moment weg terwijl je er naar kijkt?!
De auto rijdt verder heerlijk comfortabel én zuinig (waarom zou je een blok-wissel doen?).
Voor wat betreft het verlagen: het onderstel is waarschijnlijk gelijk aan dat van de Audi 80 (t/m type 89). Alleen weet ik dat niet zeker van de achteras, omdat ik dus 2 Varianten heb is dat bij mij anders. Bij mij is het niet uitwisselbaar (gescheiden schokkers/veren) met de Audi 80, bij jou volgens mij wel, of anders kun je achterveerpoten van een Golf gebruiken volgens mij.
Veel plezier ermee!
cloontje
20-09-2009, 19:05
bedankt voor je reactie. die van mij heeft ook gescheiden veer en schokbreker. De auto is in zeer goede staat en blijkbaar inderdaad optijd binnen gezet.
Zo'n anti-corrosie behandeling is te doen bij een spuiter?
maar hoezo kan ik dan de achterveerpoten gebruiken van een golf ?
gr
Mmm, als je ook gescheiden veer en schokbreker hebt kan dat niet (dacht dat alleen bij de Variant de achteras zo geveerd was). Dan is er voor de achteras eigenlijk geen oplossing, behalve op maat laten maken.
Zelf rijd ik overigens met achterveren van een Opel Ascona B, was een tip van een Duitser die al 22 jaar met de Passat B1 bezig is (en vooral met de Variant).
Anti-corrosie kan op heel veel manieren (zoek maar eens rond) en kost ook nog wel eens wat geld. Uiteindelijk laten de tests blijken dat eigenlijk alleen de Mike Sanders-methode iets doet tegen corrosie. De rest werkt hooguit (licht) vertragend. Ik weet dat er veel zelf geëxperimenteerd wordt met het vet, maar dat er ook diverse plekken zijn waar je het kunt laten aanbrengen...
Ik denk dat je voorlopig vooral maar eens moet gaan lezen, o.a. ook op http://www.passat-kartei.de en http://www.passatclassic.de . Gezien het feit dat je in Stein woont ga ik er voor het gemak even van uit dat Duits niet al teveel problemen voor je op mag leveren?!
En bekijk ook de topics van Marco (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9768) en mijzelf (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52421&page=1) eens even. Eveneens 2 Passat's die op het oog in behoorlijke staat verkeerden... :D
De Limburger
21-09-2009, 11:26
kijk hier heb je tenminste iets aan. Gr Ronnie
Hele dikke ride!
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
cloontje
21-09-2009, 13:43
Hele dikke ride!
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Zaterdag staat hij in het zuiden. kom je maar eens kijken.
Gr
cloontje
26-09-2009, 18:23
zo vandaag was het zover.
En heren , ik kan jullie melden dat ik een passat heb gevonden die hard is op de bekende plekken!! hij heeft een paar gaatjes maar dat stelt niks voor!
De Limburger en eddyvw bedankt voor de hulp.
hier een aantal foto's :
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00353.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00357.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00367.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00368.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00369.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00370.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00371.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00373.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00374.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00377.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00378.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00379.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00380.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00381.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00382.jpg
We hebben de auto net op de brug gezet en van de onderkant is hij keihard , geen rot plekje kunnen vinden.
Conclusie : een top wagen.
We hebben lang geprobeerd om de motor aan de gang te krijgen maar het is niet gelukt. Waarschijnlijk zijn de gloei bougies kapot , en ik had geen zin om die te vervangen aangezien de motor er toch uit gaat.
Net de brandstoftank eronderuit gehaald en gelukkig zat hij bijna vol met diesel dus van roest is geen sprake. toch even helemaal uitspoelen en opnieuw tectiel erop spuiten.
maandag gaan de stoelen naar de stoffeerster om het schuim opnieuw te laten zeten en de mat moet gerepareerd worden.
foto's van de onderkant van de wagen komen.
Zouden de remmerij van een golf 2 passen op de passat.
Gr
He mooie aankoop. Word een leuk projectje !
Maareh, hebben ze lopen crossen ofzo, wat een bagger achter het spatscherm :eek:
cloontje
26-09-2009, 19:56
He mooie aankoop. Word een leuk projectje !
Maareh, hebben ze lopen crossen ofzo, wat een bagger achter het spatscherm :eek:
SUPERRRRR BOERRRREEEE!!
maar is gelukkig alleen maar zand en geen roest en andere rottigheid!
Gr
Leuke auto ;)
Zie alweer bekende plekken verschijnen.. maar 1 ding.. roep niet te hard.. je kunt van deze auto pas zeggen dat het een goede auto is als hij echt HELEMAAL kaal gemaakt is...
Wat oudelut al zegt, bekijk onze topics voor de verassingen ;)
Wat betreft remmerij, dat kan.. je zou zowieso al remmen van passat automaat kunnen nemen, deze zijn al beter als van je diesel. GLI zou ook nog kunnen, die heeft geventileerde schijven. Dit allemaal met behoud van 13" Als je grotere remmen wilt zul je naar 14 of 15" inch wielen moeten.
Onderdelen zijn schaars, erg schaars. Kwa techniek is alles nog te krijgen, maar het meeste plaatwerk zul je zelf moeten maken.
cloontje
27-09-2009, 16:41
Onderdelen zijn schaars, erg schaars. Kwa techniek is alles nog te krijgen, maar het meeste plaatwerk zul je zelf moeten maken.
Een vriend van mij is lasser en ik heb al het vertrouwen in hem dat hij dat helemaal in orde maakt.
Qwa remmerij zal het het golf 2 gti worden.
Ik heb ook nog vr6 remmerij liggen maar dan heb ik op zo'n oude auto 5x100 en dat wil ik niet.
Gr
kijk hier zit tenminste vooruitgang in, beter als dat team van ons;-)
cloontje
28-09-2009, 11:50
kijk hier zit tenminste vooruitgang in, beter als dat team van ons;-)
dat kun je wel zeggen ja!!!
cloontje
28-09-2009, 13:45
Als iemand een versnellingsbak van een audi 80 diesel met 5 versnellingen en schakel mechanisme weet te liggen hoor ik het graag!!!
gr
Mooi he! Zo'n garage-vondst, gewoon rustig aan doen :thumbup: . Zo origineel mogelijk houden, en op z'n tijd laag en BBS-sen!! :D
cloontje
28-09-2009, 22:48
Mooi he! Zo'n garage-vondst, gewoon rustig aan doen :thumbup: . Zo origineel mogelijk houden, en op z'n tijd laag en BBS-sen!! :D
??
Rustig aan doen? het is dat ik nu geen versnellings bak heb anders waren de motor steunen al in de maak. :D
Orgineel blijft hij maar geen bbs-en.
Goedzo, die eeuwige bbs'en ook altijd ...... :screwy:
239mm GTI schijven passen volgens mij, zitten ook onder mijn 32b.
cloontje
29-09-2009, 16:40
239mm GTI schijven passen volgens mij, zitten ook onder mijn 32b.
Top!! :thumbup:
Ah nette bak vond het afgelopen zaterdag al een rommeltje bij je op de oprit
laters mark
??
Rustig aan doen? het is dat ik nu geen versnellings bak heb anders waren de motor steunen al in de maak. :D
Orgineel blijft hij maar geen bbs-en.
Goedzo, die eeuwige bbs'en ook altijd ...... :screwy:
:D :D
en wat betreft de BBS-sen doe idd maar niet rij iedereen al mee!! :rolleyes:
cloontje
30-09-2009, 20:24
Het project is nu stil gevallen. Ik heb op dit moment geen passende versnellings bak en we kunnen dus niet verder.
Ik heb hier een audi bak liggen en die past niet. Het is een bak met code AKM en ja ik weet dat is een 1.8 benzine maar de pas vorm van die bakken is het zelfde.
Dus nu is het de vraag welke dus wel past.
Gr
corrado-usa
30-09-2009, 20:36
nette passat succes met je projeckt.
Cloontje,
kan je niet de binnenwerken overzetten?
cloontje
01-10-2009, 11:41
Cloontje,
kan je niet de binnenwerken overzetten?
kun je iets duidelijker zijn?
En nog iets anders :
Een motor van een golf 4 1.9 TDI , daar moet je toch gewoon een versnellingsbak van een passat van uit 1999 TDI kunnen schroeven. Die onderblokken zijn toch allemaal het zelfde????
Gr
volgens mij wel ja,blokken zijn exact hetzelfde.
kan IMO niks mee misgaan........
cloontje
01-10-2009, 16:23
volgens mij wel ja,blokken zijn exact hetzelfde.
kan IMO niks mee misgaan........
Ik ben dus net nog een keer naar de sloop geweest en heb een mal meegenomen en het past dus niet. de vorm van de bak is het zelfde als die van een audi. ter zekerheid hebben we de bak ook nog eens op een golf 4 tdi motor gezet maar het past echt niet.
Terwijl in de boeken staat dat het allemaal OHC motoren zijn en de onderblokken moeten het zelfde zijn.
Ik had bij Inter auto in Ospel een versnellings bak gehaald van een audi 80 maar die bleek ook niet te passen (die rukker had me zowiezo al de verkeerde meegegeven).
Morgen heeft hij (als het goed is) een bak die wel op een golf 4 tdi motor past en die ook nog eens in de lengte ligt. Even afwachten dus.
Gr
Ik lees met spanning mee, ben benieuwd.
kun je iets duidelijker zijn?
En nog iets anders :
Een motor van een golf 4 1.9 TDI , daar moet je toch gewoon een versnellingsbak van een passat van uit 1999 TDI kunnen schroeven. Die onderblokken zijn toch allemaal het zelfde????
Gr
Ik bedoel de tandwielen en alles in het huis van je oude bak zetten.
Of past het binnenwerk van de bak niet op je blok?
Golf 4 tdi zijn dacht ik 3 assige bakken. Golf 5 tdi bak is 2 assig en die past wel in een huis van een golf 2/3 bak dacht ik.
cloontje
01-10-2009, 18:51
Ik bedoel de tandwielen en alles in het huis van je oude bak zetten.
Of past het binnenwerk van de bak niet op je blok?
Golf 4 tdi zijn dacht ik 3 assige bakken. Golf 5 tdi bak is 2 assig en die past wel in een huis van een audi 80 bak dacht ik.
Dat is allemaal kennis wat ik dus helaas niet beheer!
Ik hoop dat die vent uit Ospel me morgen gewoon een bak kan leveren die er zo op past.
Waanzin dat het allemaal zo moelijk gaat. De Volkswagen/Audi dealer kan me ook al niet helpen want die hebben blijkbaar geen flauw idee welke bakcode bij welke motorcode hoort of kan zitten!?!?!
Gr
cloontje
01-10-2009, 18:57
Ondanks de ruzie met de versnellings bak hier toch een paar foto's.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00415.jpg
Hardnekkig spul , die zwarte troep! links al een beetje schoon gemaakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00413.jpg
De krokante plekjes elimineren!!!!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00412.jpg
Het motortje wat er hopenlijk toch ooit eens inkomt!!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00411.jpg
De stoelen heb ik opnieuw laten opvullen aangezien de bestruurders wang helemaal rot was (de bekleding was gelukkig nog heel)
Het ziet er nog een beetje bobbelig uit maar als ik met mijn "kontje" (vet is kracht) er een aantal keren op ben gaan zitten is het weer als nieuw!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00419.jpg
Gr
Als je op Passat-Kartei aangeeft welk blok je hebt kunnen zij je volgens mij echt wel vertellen welke bakken je daarbij kunt gebruiken?! Komt je donor-blok wel uit een Passat?
cloontje
01-10-2009, 20:04
Als je op Passat-Kartei aangeeft welk blok je hebt kunnen zij je volgens mij echt wel vertellen welke bakken je daarbij kunt gebruiken?! Komt je donor-blok wel uit een Passat?
Nee het donor blok is van een golf 4.
Gr
Ja, OK, maar wel een 'langsligger' dus... Ligt de versnellingsbak bij een Golf IV ook in lengterichting erachter, trouwens?
cloontje
01-10-2009, 21:13
Ja, OK, maar wel een 'langsligger' dus... Ligt de versnellingsbak bij een Golf IV ook in lengterichting erachter, trouwens?
nee. alle golfjes hebben hem er dwars in liggen. het grappige is dat je bijvoorbeeld en golf 2 bak gewoon op een golf 4 motor kunt zetten. het past gewoon. daarom in het raar dat die passat bak niet past!
Gr
Want? Het blok ligt in de Golf ook overdwars en in de Passat in de lengterichting (excuseer, ben niet zo bekend met de Golf)?
Anders zou het probleem van het niet-passen wel hier ergens in gezocht kunnen worden, lijkt me? Maar uit het verleden kan ik me herinneren dat blokken wel uit te wisselen waren, maar dat je bv een ander carter moest monteren. Bak-problemen heb ik echter nooit van gehoord...
Nee het donor blok is van een golf 4.
Gr
dan ben ik toch weleens benieuwd wat er nou niet past,toevallig is er vandaag op m'n werk nog een golf4 tdi onderblok in een passat gegleden.....
let wel op de hoogte (lees diepte) van je blok, in je passat hangt deze over je subframe, waarschijnlijk zul je iets met je carterpan moeten doen, want die van je passat is aangepast voor t subframe......
Rallyegek
01-10-2009, 23:10
olieaanzuigbuis, carter en peilstok moet je overzetten.
Ik ben van een 1.6 benz naar een 1.6 diesel gegaan maar paste zo.
Vliegwiel heb ik wel overgezet.
De Limburger
01-10-2009, 23:26
Mooi hoor maar waar is die sticker dan nu VET = KRACHT...
cloontje
02-10-2009, 06:33
@ de pul : Het vermoeden word nu dus ook steeds sterker dat er een verkeerd label aan die "passat" bak heeft gezeten.(denk je nou echt dat ik zo slim ben geweest om de bakcode op te schrijven)
@ Marco : het sub frame word toch helemaal aangepast dus dat mag geen probleem opleveren. de karterpan van de golf 4 is zelfs minder hoog als die van de passat orgineel!
@ de limburger : maak je geen zorgen , die sticker komt wel! Waarom zit hij nog niet op die dikke PANDA van jou???
Gr
@ de pul : Het vermoeden word nu dus ook steeds sterker dat er een verkeerd label aan die "passat" bak heeft gezeten.(denk je nou echt dat ik zo slim ben geweest om de bakcode op te schrijven)
Gr
zoiets zal het moeten wezen ;)
cloontje
02-10-2009, 20:02
Auto sloop Interauto uit Ospel zou vandaag een versnellingsbak ophalen bij een collega sloperij die zou moeten passen maar het was vandaag niet gelukt om de bak op te halen. dus morgen vroeg weet ik meer.
Gr
En dat op een zondag? :D
nee,vandaag :chair:
cloontje
03-10-2009, 17:21
helaas nog steeds geen versnellingsbak.
Als het goed is heb ik er wel een gevonden in ospel. Dinsdag kan ik hem ophalen en dan als eerste : passen!!
Gr
Pewi Vwteam
03-10-2009, 17:36
hey cloontje wij hebben hier nog wel een versnellingsbak liggen van een audi 80 uit 1977 dus een bak wat in de lengte richting ligt.
gewoon handgeschakelt, en deze past voor 95 procent zeker achter een tdi.
en mijn maatje heeft ook nog een bak liggen van een passat uit 99 heeft een 1.8 turboachter gehangen, deze is ook tekoop. en deze zal ook gewoon passen. denk ik.
cloontje
03-10-2009, 21:48
hey cloontje wij hebben hier nog wel een versnellingsbak liggen van een audi 80 uit 1977 dus een bak wat in de lengte richting ligt.
gewoon handgeschakelt, en deze past voor 95 procent zeker achter een tdi.
en mijn maatje heeft ook nog een bak liggen van een passat uit 99 heeft een 1.8 turboachter gehangen, deze is ook tekoop. en deze zal ook gewoon passen. denk ik.
hmmm , ik wacht even af wat er gaat gebeuren met die vent uit ospel. Wat zou die bak moeten kosten? en het is toch wel een 5 bak he?
cloontje
06-10-2009, 18:37
Toch nog wat gedaan.
Ik heb gister het interieur een grote schoonmaak beurt gegeven en ik ben best tevreden. Het zal wel nog eens schoon gemaakt moeten worden.
De zit gedeeltes zijn zo donker omdat die nog erg nat zijn.
Hier foto's van de stoelen.
VOOR :
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00419.jpg
NA :
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00430.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00431.jpg
Gr
cloontje
07-10-2009, 14:39
zometeen de versnellings bak ophalen! ben benieuwd of hij past!
Gr
Pewi Vwteam
07-10-2009, 16:22
en past ie?? de bak uit de 77er audi80 is een 4bak, die uit de passat 1.8 turbo gewoon een 5bak
cloontje
07-10-2009, 18:05
Hehe eindelijk!!! ik heb een bak die past!!!
Het is een 2M bak uit een passat GTI.
Nu het volgende vraag stuk! ik heb nodig : een koppelingsplaat met en as gat gelijk aan die van een GTI 8V maar met een groter raakvlak!
WIE O WIE kan me hierbij helpen?
Gr
Van een g60 misschien? Ik geloof dat dat 228mm is.
cloontje
07-10-2009, 20:54
nee G60 is gelijk aan 16V en dat past niet. tevens is Is de diameter van de koppelings plaat gelijk aan die van een 8V en het gaat mij er om , een grotere diameter te krijgen waardoor je meer raakvlak hebt.
Met een 8V koppelingsplaat zal de koppeling meer slippen als wat anders.
maar toch bedankt voor je reactie!
Gr
Misschien de koppeling van een Tdi? Ik weet niet of die groter zijn. Maar die kunnen meestal wel aardig wat koppel aan.
Succes!
Hehe eindelijk!!! ik heb een bak die past!!!
Het is een 2M bak uit een passat GTI.
Nu het volgende vraag stuk! ik heb nodig : een koppelingsplaat met en as gat gelijk aan die van een GTI 8V maar met een groter raakvlak!
WIE O WIE kan me hierbij helpen?
Gr
Is het geen 2N bak die achter motorcode JN hoort? Sowieso is er geen Passat GTI 32(b) ;)
cloontje
13-10-2009, 20:27
Is het geen 2N bak die achter motorcode JN hoort? Sowieso is er geen Passat GTI 32(b) ;)
De bak is van een passat uit 1988 en het was een gti. (ik ben nog niet bekend met allemaal die afkortingen : 32 b )
Na een hoop gepas , gemeet en gezoek komen we toch uit op een 8v koppeling of te wel de orginele koppeling en drukgroep van de 2M bak.
Morgen wordt het besteld en dan hoop ik het morgen ook nog binnen te hebben. Maar aangezien het al veel tegen zit zal dit ook niet lukken.
1 ding is zeker : je loopt tegen veel rare en onverziene problemen aan. zeker als we dadelijk de motor voor de eerste keer in de motor ruimte laten hangen dan zullen er toch nog een hoop vraag tekens boven het hoofd uit komen.
Maar ja als het allemaal makkelijk was dan deed iedereen het. Het doel word toch wel bereikt en dat is dieselen zonder wegen belasting!
Ik heb de hemel er ook al helemaal uit gehaald en daar zit 1 klein gaatje in. Nu weet ik van mezelf dat ik me daar aan ga storen dus ik ben er over aan het denken om die nieuw te laten maken. helaas gaan hier ook weer een aantal honderden euro's mee gemoeit. De ruiten zijn er allemaal goed uitgekomen en de rubbers zijn ook nog in goede staat. Blijft toch altijd kut als je met je voeten tegen een ruit aan zit te duwen. Van de week hoop ik ook effe de remmerij bij "de Limburger" ophalen als dat allemaal een beetje los wilt.
En zo blijf je er toch stiekem heel wat uurtjes per dag mee bezig.
Gr
Is het niet zo dat de standaard koppeling 190mm is?
Hier (http://www.passat-kartei.de/forum/viewtopic.php?f=13&t=3939) is er in ieder geval één van 210mm voor je?!
cloontje
13-10-2009, 21:03
Is het niet zo dat de standaard koppeling 190mm is?
Hier (http://www.passat-kartei.de/forum/viewtopic.php?f=13&t=3939) is er in ieder geval één van 210mm voor je?!
De koppeling van een 8v is ook 210 mm.
Gr
zoek je trouwens nog plaatwerk?? Heb nog eea liggen (reparatiedelen)
Binnenscherm links voor (klokkerholm)
bevestigingsrand voor spatbord rechts voor (als ik het goed heb), in 2 delen, 1 stuk origineel vw, ander deel is volgens mij warny (belgisch)
Als je verder nog wat zoekt, laat maar weten, heb vanalles liggen (voornamelijk kleine delen)
cloontje
14-10-2009, 18:01
Zo , het huwelijk is voltrokken. :D
Uiteindelijk toch een nieuwe koppeling en drugroep erin moeten zetten. Maar het belangerijkste is dat het past! Alleen nog een klein stukje van de motor afflexen zodat de startmotor past (foto's volgen!)
Vanavond gaat de passat om naar een vriend van mij om daar de motor in te bouwen. Nu gaat het snel! :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00452.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00451.jpg
Ik weet dat het er allemaal niet mooi uitziet maar dat jomt wel als de motor heeft gedraait en er weer uit word gehaald ivm het spuiten van de wagen. Nu is het belangerijkste dat de motor past en gaat draaien.
Gr
cloontje
14-10-2009, 18:18
zoek je trouwens nog plaatwerk?? Heb nog eea liggen (reparatiedelen)
Binnenscherm links voor (klokkerholm)
bevestigingsrand voor spatbord rechts voor (als ik het goed heb), in 2 delen, 1 stuk origineel vw, ander deel is volgens mij warny (belgisch)
Als je verder nog wat zoekt, laat maar weten, heb vanalles liggen (voornamelijk kleine delen)
Hey Marco,
Op dit moment zoek ik geen plaatwerk. ik heb het geluk dat het plaatwerk in goede staat is. Ik zoek wel kleine delen maar wat ik precies nodig heb dat weet ik pas als de auto weer opgebouwd wordt.
Ik laat wat weten als ik wat nodig heb.
Gr
De Limburger
14-10-2009, 18:30
Heey Dirty Sanchez, ziet er goed uit, maar welke koppeling en drukgroep heb je gebruikt?
Nu is het aan de meestermechanica om dat ding aan het lopen te krijgen..
Gr Ronnie
cloontje
14-10-2009, 18:44
van een passat gti . ik zal straks even het type nummer vermelden.
Gr
Gaat de goede kant op zo te zien, ben benieuwd of Marcel dat ding aan de praat krijgt :thumbup:
De Limburger
14-10-2009, 21:30
Zal wel goed komen..
Gr Ronnie
Pewi Vwteam
14-10-2009, 21:34
kijk dit ziet er goed uit! om een tditje aan de praat te krijgen, is niet zo heel groot probleem
Helemaal mijn smaak, dit project. Nice!!!!
cloontje
14-10-2009, 22:03
Heel veel gedaan vanavond.
Motor erin , maar dat gaat niet passen! :eek:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00458.jpg
De oplossing? :
Zagen!!!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00461.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00462.jpg
Een zaag maakt meer kapot dan je lief is :
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00465.jpg
Daarna een gat in de tunnel geflext :
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00469.jpg
Een tijdelijke strip om te kijken hoe de aandrijfassen uitkomen :
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00480.jpg
Na wat passen meten en wringen komt het toch in de richting:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00488.jpg
Tot dusver dit resultaat. morgen de motorkap erop om te kijken of we weg komen met de ruimte en de motorsteunen gaan maken.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00490.jpg
Gr
Zie ik toch de zaag in een bepaalde delen die ik al eerder genoemd had ;)
Goed bezig, ben erg benieuwd !!
De Limburger
14-10-2009, 22:38
Dit gaat echt dik worden ik zie hem zondag of zo wel even..
Gr Ronnie
Ik kom binnenkort ook eens even buurten, het project begint nu toch serieus te vorderen :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00458.jpg
Aparte manier van wielen monteren :D
Kon je niet de carterpan gebruiken van het oude blok? Daarmee was het gevecht met het subframe al een eind gewonnen denk ik?
nou nou, je weet wel van aanpakken.
Kon je niet de carterpan gebruiken van het oude blok? Daarmee was het gevecht met het subframe al een eind gewonnen denk ik?
:iamwithst
Want nu het subframe er niet meer is moet je toch een hele nieuwe voortrein gaan creëren? :confused:
Verder wel een erg stoere build, kan zo mooi leren van jouw fouten voor als ik het zelf nog eens wil gaan doen?! :D
cloontje
15-10-2009, 20:08
:iamwithst
Want nu het subframe er niet meer is moet je toch een hele nieuwe voortrein gaan creëren? :confused:
Verder wel een erg stoere build, kan zo mooi leren van jouw fouten voor als ik het zelf nog eens wil gaan doen?! :D
Wie zegt dat WE fouten maken? :D
Ik zeg WE , want ik doe dit samen met een vriend en hij heeft alle kennis. voor mij is het veel kennis opdoen. maar ja je moet het toch eens leren.
En met die voortrein komt het goed! foto's volgen.
Orginele carterpan paste helaas niet. dat had veel ruimte kunnen besparen.
We zijn nu nog bezig ( ik moest even de foto camera ophalen) dus ik ga gauw weer terug. foto's komen eraan.
Gr
cloontje
15-10-2009, 20:09
Zie ik toch de zaag in een bepaalde delen die ik al eerder genoemd had ;)
Goed bezig, ben erg benieuwd !!
Ja het gaat echt niet anders. Maar komt allemaal goed.
Gr
De Limburger
15-10-2009, 20:12
Nou dan doet er toch nog iemand iets,..ik zit lekker op de bank te chillen..we zien ons zondag..
Gr Ronnie
cloontje
15-10-2009, 21:31
Nou dan doet er toch nog iemand iets,..ik zit lekker op de bank te chillen..we zien ons zondag..
Gr Ronnie
Tsja , je hebt werkpaarden en luxe paarden! ;)
Niet zo heel veel kunnen doen vanavond. We hebben 2 motorsteunen kunnen maken maar het vergt enorm veel tijd om het passend te maken.
De motorsteun aan de voorzijde :
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00491.jpg
De motorsteun van de bak:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00495.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00501.jpg
Morgen verder met het maken van de motorsteunen aan de zijkanten van de motor.
Gr
De Limburger
15-10-2009, 21:33
Ziet er goed uit..die Marcel regelt dat wel..
Gr Ronnie
cloontje
16-10-2009, 18:46
helaas word er het weekend niet gewerkt aan de passat. Die vriend van mij moet een aantal auto's repareren van klanten dus de brug is bezet. Maar ik mag niet klagen want ik ben allang blij dat ik zo dicht in de buurt aan de auto kan werken.
Gr
helaas word er het weekend niet gewerkt aan de passat. Die vriend van mij moet een aantal auto's repareren van klanten dus de brug is bezet. Maar ik mag niet klagen want ik ben allang blij dat ik zo dicht in de buurt aan de auto kan werken.
GrToevallig bij de sporthal?
cloontje
16-10-2009, 19:16
Toevallig bij de sporthal?
Welke sporthal??
cloontje
16-10-2009, 20:44
veel verlagen gaat helaas niet. :(
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00503.jpg
Maar ja je moet er wat voor over hebben.
Gr
Welke sporthal??Merode in Stein.
cloontje
16-10-2009, 21:15
Merode in Stein.
Geen idee waar je het over hebt.
veel verlagen gaat helaas niet. :(
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00503.jpg
Maar ja je moet er wat voor over hebben.
Gr
Dat worden 17 inch velgen denk ik zo :D
cloontje
16-10-2009, 22:00
Dat worden 17 inch velgen denk ik zo :D
Maar welke oude velg is 17 inc?
Gr
Ik zou niks weten. Hogere banden dan maar ;)
cloontje
17-10-2009, 09:33
hier had ik dus geen rekening mee gehouden. ik was al bezig voor een setje oude porsche wielen maar dat ik ik nu dus wel vegreten. erg jammer.
Gr
Ik heb een setje nieuwe 17" fuchs replica wieltjes, misschien dat je daar iets mee kunt?
martiepartie
17-10-2009, 10:12
als je zoveel uit het subframe moest slijpen had je ook wel kunnen voorzien dat het blok ontzettend veel lager komt te hangen.. :(
Wel jammer, misschien is er een andere manier om het blok hoger te hangen, of past 't dan niet meer met de kap dicht ?
eddyvwone
17-10-2009, 10:18
als je zoveel uit het subframe moest slijpen had je ook wel kunnen voorzien dat het blok ontzettend veel lager komt te hangen.. :(
Wel jammer, misschien is er een andere manier om het blok hoger te hangen, of past 't dan niet meer met de kap dicht ?
Dan gaat de kap niet dicht. Hoezo had ik vantevoren kunnen zien dat het blok zoveel lager uit zou komen? Het subframe moest wel weg maar daardoor kon je niet zien hoeveel het blok omlaag zou komen.
Het is iets nieuws en zoals ik al eerder zei is dat als het zo makkelijk was het wel meer mensen het zouden doen. Er is ook niks aan de hand maar ik had gewoon de wagen willen verlagen en dan een paar 14 of 15 inc wielen eronder.
Gr
Edit : ik was even bij eddyvw op bezoek vandaar de andere naam.
cloontje
17-10-2009, 13:07
Omdat verlagen waarschijnlijk niet gaat ben ik net even gaan informeren wat orginele schokdempers gaan kosten aangezien die wat er nu onder zitten hun beste tijd hebben gehad. het gaat rond de 250 eruo kosten en dat vond ik reuze meevallen.
Gr
Ik neem aan dat je straks steek 4x100 hebt? Aangezien je GTI schijven erop wilt gooien... Dus gewoon 17 inch prosche velgen met een setje adapters :thumbup:
Omdat verlagen waarschijnlijk niet gaat ben ik net even gaan informeren wat orginele schokdempers gaan kosten aangezien die wat er nu onder zitten hun beste tijd hebben gehad. het gaat rond de 250 eruo kosten en dat vond ik reuze meevallen.
Gr
Ik heb eventueel een setje nagenoeg nieuwe schokbrekers voor de voorzijde voor je. Die zijn er onder gezet voor de vorige APK, en sindsdien is er ongeveer 2000 km mee gereden tot ik de auto verlaagd heb en de schokbrekers heb vervangen... Voor € 50 mag je ze als mede-Passat-liefhebber van me overnemen, mocht je ze willen?!
cloontje
17-10-2009, 14:22
Ik heb eventueel een setje nagenoeg nieuwe schokbrekers voor de voorzijde voor je. Die zijn er onder gezet voor de vorige APK, en sindsdien is er ongeveer 2000 km mee gereden tot ik de auto verlaagd heb en de schokbrekers heb vervangen... Voor € 50 mag je ze als mede-Passat-liefhebber van me overnemen, mocht je ze willen?!
Ach zo. Hoe heb je jouwn wagen nu verlaagd dan? En van welk merk zijn de schokbrekers?
Gr
Nou die project gaat wel als een speer zeg! Erg gaaf en altijd prachtig van die schuurvondsten!
Ach zo. Hoe heb je jouwn wagen nu verlaagd dan? En van welk merk zijn de schokbrekers?
Gr
Bij mij zit er vóór een setje van Weitec onder (Audi 80-setje), en achter zitten er gekorte veren onder van een Ascona B :screwy: ...
Ik weet eerlijk gezegd niet van welk merk de schokbrekers zijn, de vorige eigenaar heeft ze door de garage laten vervangen... Zien er nog als nieuw uit, maar liggen bij mij eigenlijk maar niks te doen?!
cloontje
17-10-2009, 14:50
Bij mij zit er vóór een setje van Weitec onder (Audi 80-setje), en achter zitten er gekorte veren onder van een Ascona B :screwy: ...
Ik weet eerlijk gezegd niet van welk merk de schokbrekers zijn, de vorige eigenaar heeft ze door de garage laten vervangen... Zien er nog als nieuw uit, maar liggen bij mij eigenlijk maar niks te doen?!
Ascona B :screwy: ... hahahaahaha tsja je moet wat.
ik zal je een pb sturen!
Thanx
Gr
De Limburger
18-10-2009, 22:55
Jij kunt beter niet nadenken over verlagen maar over iets anders, ik zeg het niet snel maar deze zal toch echt iets hoger moeten komen..
Verder ziet het er erg goed uit hoor en het vorderd allemaal snel.
Cloontje ga ze verder..
Gr Ronnie
Renegade
19-10-2009, 07:51
Dat word tijd voor een dry sump systeem robert :) dan mis je zowat je hele carterpan !
Originele veren is toch ook niet zon heel erg strak plan ? Krijg je de originele slappe vering en dan raak je als je te hard een hobbeltje pakt nog met de carterpan de grond :shake:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00503.jpg
Gr
Leuk projectje.
Maar op deze manier kun je alvast wat extra carterpannen gaan bestellen.
cloontje
19-10-2009, 08:34
daarom komen er ook 17inc wielen onder zodat ik toch nog wat van de grond blijf.
Gr
Staat ie nu op de standaard wielen? 165/80-13 gok ik? Hou er rekening mee dat je flinke 17" banden moet gaan monteren, want bijv 205/40-17 is net zo hoog als je standaard wiel...
cloontje
19-10-2009, 10:40
ik zal vanavond eens kijken wat er nu op ligt. heb ik nog niet naar gekeken.
Het zal toch voorzichtig rijden worden.
Edit: Tot hoeveel inch gaat passen?
Gr
cloontje
19-10-2009, 17:19
er ligt nu 175/70/13 op.
Gr
Handig wielen-/bandenrekenen via Passat-Kartei.de (http://www.passat-kartei.de/technik/reifen32b.html)
De Limburger
25-10-2009, 16:21
Heey Cloontje,
Veel succes met mijn "Oude Remmerij" hoop dat je er iets mee kan.
En de volgende keer toch maar wat minder :cheers: :beer: :cheers: de avond van te voren, denk dat het dan makkelijker verloopt en niet dat we de verkeerde dingen los slijpen..Hahaha..
Gr Ronnie :thumbup:
cloontje
27-10-2009, 19:09
Ombouwen naar dry sump?
Een dry sump systeem (letterlijk: droog cartersysteem) is een smeersysteem voor viertaktmotoren waarbij de smeerolie i.p.v. in het motorcarter in een aparte tank of in de framebuizen wordt meegevoerd.
Dit heeft als voordeel: geen (kwetsbare) carterpan onder het blok en een grotere bodemvrijheid. Daarom wordt een dry sump smeersysteem vaak bij motorfietsen toegepast. Er zijn echter ook nadelen: Er zijn in het algemeen twee oliepompen nodig: een in de olietank en een onder in het motorblok. Bovendien is het peilen van de olie niet altijd eenvoudig, vooral als het frame als olie-opslag dient
Ik heb het moeten opzoeken want ik kende het niet. Dat is volgens mij niet zo eenvoudig t emaken.
Gr
De Limburger
27-10-2009, 19:14
Wikipedia wat is dat toch fijn he..;)
Gr Ronnie
Rallyegek
28-10-2009, 00:23
wat steekt er aan de bovenkant uit dan ?
Drysump lijkt opzich beter haalbaar.
Drysump lijkt opzich beter haalbaar.Niet goedkoop, setjes worden veel in de race wereld verkocht.
cloontje
28-10-2009, 14:52
wat steekt er aan de bovenkant uit dan ?
Hoe bedoel je? de motor ligt nu zo dat de motorkap precies dicht kan.
of een luchthapper? :screwy: :screwy: :screwy:
Hoe bedoel je? de motor ligt nu zo dat de motorkap precies dicht kan.
of een luchthapper? :screwy: :screwy: :screwy:
Met alle respect.
Maar is de huidige situatie dan een oplossing waarbij je juichend door de straat rent?
cloontje
28-10-2009, 17:59
Met alle respect.
Maar is de huidige situatie dan een oplossing waarbij je juichend door de straat rent?
Ik kan er mee leven en rijden. en dat zal ook gebeuren.
Gr
Rallyegek
28-10-2009, 23:48
Hoe bedoel je? de motor ligt nu zo dat de motorkap precies dicht kan.
of een luchthapper? :screwy: :screwy: :screwy:
Een luchthapper heeft er toch niks mee te maken met hoe hoog of laag je blok ligt ?
als ik je krukaspoelie zo zie ligt je blok een cm of 10 lager.
Dus....
Wat is de beperking zodat je blok niet hoger kan ?
Als je nu een noodstop moet maken schraapt de voorkant van je blok over de straat :D :D
Ik denk dat hij bedoelt om meer ruimte te creëren zodat het blok hoger kan komen te liggen zal hij ruimte moeten maken boven de motorkap dmv een luchthapper :D
Beperking op de hoogte is dus de ruimte tussen motorblok en motorkap :thumbup:
cloontje
29-10-2009, 13:00
en aangezien er nu 3mm speling tussen motor en motorkap is kan ik dus niet hoger met het blok.
Dus grotere wielen erop en bollen met het machien.
Gr
cloontje
02-11-2009, 10:13
Zo , vandaag gaat er eindelijk weer wat gebeuren. vanavond nieuwe foto's .
Oudelut : Super bedankt voor de schokbrekers!!
Gr
Rallyegek
02-11-2009, 15:26
Ik denk dat hij bedoelt om meer ruimte te creëren zodat het blok hoger kan komen te liggen zal hij ruimte moeten maken boven de motorkap dmv een luchthapper :D
Beperking op de hoogte is dus de ruimte tussen motorblok en motorkap :thumbup:
welk onderdeel van de motor zit in de weg dan ?
daar ben ik benieuwd naar.
Dus foto graag :D :D
Oudelut : Super bedankt voor de schokbrekers!!
Geen dank! Mooie ijshockey-pot gezien? :tongue:
Je kunt me overigens goed bedanken door (met foto's?) te laten zien wat je nou gedaan hebt om de 5-bak erin te kunnen laten passen... :rolleyes:
Ben sowieso wel benieuwd naar de foto's die je gaat plaatsen, er wordt hier teveel geluld en te weinig geshowed! :D
De Limburger
02-11-2009, 18:59
Dat ben ik met je eens oudelut, meer foto`s Cloontje..!!!!!
cloontje
02-11-2009, 20:43
Zoals belooft een aantal foto's
De versnellingsbak vanuit binnen gezien:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00647.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00648.jpg
De computer op zijn nieuwe plek:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00649.jpg
Motor steun links:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00651.jpg
Motor steun rechts:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00652.jpg
Zo hoog ligt de motor dus!!! Daarom kan hij niet verder omhoog anders zou je een lucht happer moeten maken :
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00650.jpg
Grappig om te zien : kreukel zone achter het stuur :
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00654.jpg
Andere hendels :
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00655.jpg
Gr
wat een werk, wat een werk!! Wel mooi hoor zo'n projekt!! :thumbup:
cloontje
02-11-2009, 21:44
wat een werk, wat een werk!! :thumbup:
Maar dan heb je ook wat!
goed bezig:thumbup: alleen,moet je die motorsteunen nog aflassen cq verbeteren?
ziet er wel erg iel uit zo op de foto's?
zou je geen andere motorsteunen nemen (rubber zelf??)
deze motor is naar mijn idee wel paar kilootjes zwaarder
De Limburger
02-11-2009, 23:18
Denk dat dat wel goed gaat komen, ik geloof dat het allemaal nog gewoon probeerfase is en dat die motorsteunen nog moeten afgelast worden dat is denk ik wel de planning.
Gr Ronnie
cloontje
03-11-2009, 08:30
het heeft weinig zin om de motorsteunen gelijk helemaal af te te lassen aangezien je eerst alles op zijn plek moet hebben. Als je de motorsteunen helemaal aflast en afwerkt en het blijkt toch net iets anders te moeten dan heb je een hoop moeite voor niks gedaan. Eerst alles op zijn plek en zorgen dat de motor loopt. Dan de puntjes op de i.
Gr
De Limburger
03-11-2009, 18:31
En heb je geprobeert te starten aangezien je nu en nieuwe accu hebt?
Gr Ronnie
Ging me niet zozeer om het metalen gedeelte van de motorsteunen, dat geloof ik wel. Maar om het rubber zelf....
cloontje
04-11-2009, 23:29
Ging me niet zozeer om het metalen gedeelte van de motorsteunen, dat geloof ik wel. Maar om het rubber zelf....
daar zal ik achter moeten komen. mocht het niet sterk genoeg zijn dan is het redelijk makkelijk vervangen/veranderd.
Vandaag veel gedaan. Uitlaat gemaakt, turbo slangen gemaakt, intercooler gemonteerd. Nu alleen eengeschikte radiator vinden want er is nog maar weinig plek in de motor ruimte.
Morgen volgen foto's.
Gr
ja dat is waar, je komt er vanzelf achter :)
Ben benieuwd wat het wordt allemaal...
cloontje
05-11-2009, 08:23
En eigenijk niet onbelangerijk om te melden : de motor heeft gedraaid.
Gr
cloontje
08-11-2009, 21:27
De intercooler heeft zijn plaats gevonden. Die vriend van mij moet nu weer eerst wat auto's van klanten maken en dan kan die van mij ergens aan het eind van de week weer terug de brug op.
Heb vanmiddag de veerpoot aan de rechterkant eronderuit gehaald om de schokbreker te vervangen maar eerst alles even laten stralen en een nieuwe laagje lak, want dit heeft zijn beste tijd gehad.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00683.jpg
En als je dan toch bezig bent dan ook maar gelijk even de draagarm eronderuit voor stralen en nieuwe rubbers.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00682.jpg
Gr
De Limburger
08-11-2009, 21:48
Zou er direct die polyuteraan rubber tussen zetten, is toch wel fijn met veel vermogen.
Gr Ronnie
cloontje
16-11-2009, 21:56
Eindelijk weer wat gedaan. heb de draagarm wat schoon gemaakt (hij gaat toch naar de straler)
En ik wou de schokbreker even passen. Nu blijkt dus dat het niet de goede schokbrekers zijn. zwaar k*t dus.
Nu moet ik dus toch nieuwe gaan bestellen en ik ben er een beetje bang voor hoelang dat weer gaat duren.
Wel heb ik wat leuks terug gekregen vandaag :
Voor :
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00507.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00508.jpg
En na:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00685.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00687.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00690.jpg
Ik ben er erg blij mee. Zijn weinig van deze stuurtjes in deze staat.
Gr
Gr
De Limburger
16-11-2009, 21:58
:rock: Ik wil dat stuurtje hebben.......:rock:
Echt heel mooi geworden hoor.
Gr Ronnie
cloontje
16-11-2009, 21:59
:rock: Ik wil dat stuurtje hebben.......:rock:
Echt heel mooi geworden hoor.
Gr Ronnie
Porno!! FAP FAP FAP !! hahahaha :D
Gr
Mijn ex-schokbrekers niet de goeie? Mag ik vragen wat er volgens jou niet goed aan/mee is dan? :wow:
cloontje
16-11-2009, 22:06
Mijn ex-schokbrekers niet de goeie? Mag ik vragen wat er volgens jou niet goed aan/mee is dan? :wow:
Bij mij zit de daadwerkelijke schokbreker in een huls die weer vast zit aan het hele huis. dus de olie zit in die huls en de daarin zit het daadwerkelijke "mechanisme" die doet dempen. De schokbreker van jou past er wel in maar met te veel speling. is moelijk uit te leggen. ik maak morgen wat foto's ervan. kun jij niks aan doen en ik ook niet. pech dus.
Gr
De Limburger
16-11-2009, 22:18
Jij hebt het principe veerpoot van een polo 86c coupe eronder heb ik je toen toch ook gezegt. Met een demperpatroon erin.
Kijk deze Audi heeft dan ook ze hangen op de kop in de primer.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7329&page=8&pp=20&highlight=berend
Gr Ronnie
cloontje
16-11-2009, 22:48
Jij hebt het principe veerpoot van een polo 86c coupe eronder heb ik je toen toch ook gezegt. Met een demperpatroon erin.
Kijk deze Audi heeft dan ook ze hangen op de kop in de primer.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7329&page=8&pp=20&highlight=berend
Gr Ronnie
Klopt als een bus.
Thanx
Gr
Mooi stuur, zo een heb ik er ook klaarliggen voor de GTI:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/7/0/DSCF1432Medium-border_original.jpg
Bij mij zit de daadwerkelijke schokbreker in een huls die weer vast zit aan het hele huis. dus de olie zit in die huls en de daarin zit het daadwerkelijke "mechanisme" die doet dempen. De schokbreker van jou past er wel in maar met te veel speling. is moelijk uit te leggen. ik maak morgen wat foto's ervan. kun jij niks aan doen en ik ook niet. pech dus.
Gr
Bedoel je dat het huis te groot is tov de demper?
Bij een 86c is dat net zo. Origineel zit er geen patroon in maar zit de olie in het huis. Een demperpatroon is iets kleiner qua diameter, maar wordt afgesloten door de schroefdop bovenop.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/demperpatroon86c.jpg (http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/demperpatroon86c_original.jpg)
idd, dat maakt niets uit.
cloontje
17-11-2009, 13:00
Mooi stuur, zo een heb ik er ook klaarliggen voor de GTI:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/7/0/DSCF1432Medium-border_original.jpg
Die is wel erg mooi met dat 16v op het stuur!! gaaf!
Gr
cloontje
17-11-2009, 13:04
Bedoel je dat het huis te groot is tov de demper?
Bij een 86c is dat net zo. Origineel zit er geen patroon in maar zit de olie in het huis. Een demperpatroon is iets kleiner qua diameter, maar wordt afgesloten door de schroefdop bovenop.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/demperpatroon86c.jpg (http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/demperpatroon86c_original.jpg)
Ja okay das duidelijk. maar op de foto van jou zie ik dat je bovenaan een ring hebt zitten die waarschijnlijk wel precies in het huis past. en dat is dus bij mij niet het geval want ik heb die ring niet. Als ik de schroefdop aandraai dan kan ik de demper op en neer bewegen in het huis. als dat al met de hand lukt dan lijkt het me niet zo fijn om dat onder de auto te zetten.
Dat is dus mijn probleem. ik maak vanavond foto's en dan word het hopenlijk helemaal duidelijk.
Gr
Tja, en toch hoort het zo... Dat is wat ik je eerder al duidelijk heb proberen te maken, want de dempers komen uit precies dezelfde veerpoten als die jij hebt. Kwestie van goed aandraaien, en een beetje olie in de poot gooien. Dat laatste werkt als film voor zowel pasvorm alsook corrosie-bestrijding.
Wees blij dat je ruimte overhoudt, soms is het een crime om de demper zover in de veerpoot te steken dat je met de schroefring bovenaan grip krijgt op de schroefdraad!
Ik vermoed echt dat je de schroefring bovenop strakker moet aandraaien. In de werkplaatshandboeken staan daar ook de moment-waarden voor beschreven...
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat als je nieuwe schokbrekers besteld, je dezelfde krijgt, gegarandeerd!
cloontje
17-11-2009, 14:51
Tja, en toch hoort het zo... Dat is wat ik je eerder al duidelijk heb proberen te maken, want de dempers komen uit precies dezelfde veerpoten als die jij hebt. Kwestie van goed aandraaien, en een beetje olie in de poot gooien. Dat laatste werkt als film voor zowel pasvorm alsook corrosie-bestrijding.
Wees blij dat je ruimte overhoudt, soms is het een crime om de demper zover in de veerpoot te steken dat je met de schroefring bovenaan grip krijgt op de schroefdraad!
Ik vermoed echt dat je de schroefring bovenop strakker moet aandraaien. In de werkplaatshandboeken staan daar ook de moment-waarden voor beschreven...
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat als je nieuwe schokbrekers besteld, je dezelfde krijgt, gegarandeerd!
Ok , dan heb ik me dus echt verkeken en vergist.
Ik ga ervanuit dat het dan klopt. Hoeveel olie moet er ongeveer bij?
Thanx
Gr
Gewoon 80w90 erin gieten tot t eruit stroomt als je de schokdemper erin zet.
war voor stuurtje is dat als ik vragen mag?
Italvolanti :), je hebt wel de bijpassende naaf nodig, die is heel anders als bij 'normale' sportsturen.
cloontje
17-11-2009, 19:23
Italvolanti :), je hebt wel de bijpassende naaf nodig, die is heel anders als bij 'normale' sportsturen.
Dank je wel. deze sturen zijn speciaal gemaakt voor ......??
De naaf die er bij mij opzit is passend voor een golf 2.
Gr
cloontje
20-11-2009, 12:49
Helaas vertrek ik vanavond voor 2 weken naar Munchen dus het project valt nu even stil.
Zodra ik terug ben dan gaan we er weer volle bak tegen aan , want eigenlijk had de wagen al klaar moeten zijn.
Gr
cloontje
11-12-2009, 16:28
Gister alle benodigde delen besteld om hem weer op zijn wielen te kunnen zetten.
Nieuwe wiellagers
nieuwe schijven
nieuwe blokken
nieuwe schokbrekers
De wiellager huizen en de draagarmen liggen bij de straler en die hoop ik volgende week terug te krijgen zodat die een nieuw laagje verf krijgen en dan alles weer in elkaar zetten.
Daarna gaat de wagen weer de garage in en worden de laatste items vast gezet en de kabels weggewerkt. genoeg te doen , te weinig tijd.
Gr
Weet niet of je toevallig met de spoorstangen bezig bent geweest? Heb nog wel een tip voor je voor de rechter spoorstang. Zoals je waarschijnlijk ook mee te maken zult krijgen is dat deze spoorstang (de rechter dus) 1 geheel is (zonder losse kogel). Complete "originele" spoorstang is niet meer te krijgen, nee ook niet bij classicparts :)
Ik heb nu op deze spoorstand een gewone demontabele spoorstangkop gemaakt (die ook aan de linkerkant zit). Zo kun je em makkelijk vervangen en ook nog eens verstellen!
Btw: alle (lees ALLE) rubbers voor de ophanging zijn nog origineel te krijgen. Er is wel BEHOORLIJK geschoven met de nummers maar ik heb het ondertussen allemaal uitgezocht.
Als je wat zoekt, hoor ik het wel
cloontje
11-12-2009, 20:22
Weet niet of je toevallig met de spoorstangen bezig bent geweest? Heb nog wel een tip voor je voor de rechter spoorstang. Zoals je waarschijnlijk ook mee te maken zult krijgen is dat deze spoorstang (de rechter dus) 1 geheel is (zonder losse kogel). Complete "originele" spoorstang is niet meer te krijgen, nee ook niet bij classicparts :)
Ik heb nu op deze spoorstand een gewone demontabele spoorstangkop gemaakt (die ook aan de linkerkant zit). Zo kun je em makkelijk vervangen en ook nog eens verstellen!
Btw: alle (lees ALLE) rubbers voor de ophanging zijn nog origineel te krijgen. Er is wel BEHOORLIJK geschoven met de nummers maar ik heb het ondertussen allemaal uitgezocht.
Als je wat zoekt, hoor ik het wel
Kun je mij wat meer vertellen over hoe je die spoorstang gemaakt hebt?
Gr
zoek de verschillen ;)
Nog niet helemaal klaar eigenlijk, moet nog conisch gemaakt worden om de boel vast te zetten. Als dat klaar is post ik nog wel n foto. Kogel die er op de 2e foto in zit is dus van de linkerkant, moeten nog 2 nieuwe in. Rubbers voor aan de binnenkant zijn ook nog te krijgen.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/IMG_0563.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/IMG_0565.jpg
cloontje
15-12-2009, 17:51
zoek de verschillen ;)
Nog niet helemaal klaar eigenlijk, moet nog conisch gemaakt worden om de boel vast te zetten. Als dat klaar is post ik nog wel n foto. Kogel die er op de 2e foto in zit is dus van de linkerkant, moeten nog 2 nieuwe in. Rubbers voor aan de binnenkant zijn ook nog te krijgen.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/IMG_0563.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/IMG_0565.jpg
Als je het klaar heb dan zie ik graag de foto's.
Gr
cloontje
15-12-2009, 17:53
Eindelijk druppelen de onderdelen binnen.
Vandaag de schokbrekers,
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00718.jpg
En dit is de ring waar ik eerder over vertelde waardoor de schokbrekers van oudelut niet passen.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00719.jpg
deze ring zat bij de nieuwe schokbreker.
Gr
haal je het patroon hier uit? Of wat is precies je bedoeling met deze demper?
cloontje
15-12-2009, 21:22
haal je het patroon hier uit? Of wat is precies je bedoeling met deze demper?
Deze demper zou gewoon in de huls van het huis moeten passen
de grijze zou de achter demper moeten zijn. Aangezien ik de wiellager huizen nu niet hier heb (zijn nog bij de straler) kan ik de dempers van voor niet passen. ik was vandaag ook later thuis dus heb ook geen tijd gehad om de achter dempers te vergelijken.
Gr
Die achterdemper gaat niet passen hoor.... De veer achter zit naast de schokbreker en niet er overheen... Je hebt daar een schokbreker met 2 ogen nodig, boven en onder.
Bij een audi 80 zit wel bovenstaande schokbreker.. Dat is 1 van de verschillen tussen de audi 80 en de passat :) (ivm A80=sedan/ passat=hatchback)
had even geen betere foto bij de hand..
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/DSCN0376.JPG
De Limburger
16-12-2009, 00:09
Fijn fijn Robbert je hebt je ook zo "mottig" gezocht naar die delen, nu hoop ik dat je de juiste hebt.
Gr Ronnie
cloontje
16-12-2009, 07:34
ik heb me gister avond nog over bedacht en Marco heeft gewoon helemaal gelijk. (zeker nu ik de foto zie).
Dat word weer bellen en ergeren aan de telefoon.
Gr
De Limburger
16-12-2009, 10:35
oei da's jammer. Succes.
Gr Ronnie
cloontje
16-12-2009, 10:39
heb net met VPC gebeld en nu blijkt het een compleet verkeerde levering te zijn. De schokbrekers voor zijn ook verkeerde. Dit schijnt fout te zijn gegaan bij de leverancier. Nu moet ik een oude schokbreker van achter afgeven en dan moeten ze gaan kijken wat vergelijkbaar is omdat de achter schokbrekers niet meer leverbaar zijn.
Kut dus aangezien dit weer veel tijd gaat kosten.
Gr
De Limburger
16-12-2009, 14:39
fuck je had volgens mij beter afgeweest bij de dealer.. Misschien hadden die je sneller kunnen helpen. Gr Ronnie
Sowieso wordt Monroe afgeraden door de Passat-liefhebbers: k*t-comfort en heel snel lek...
Ben je nou nog steeds overtuigd van het feit dat mijn schokkers niet passen? Dat doen ze wel, hoor?! Als je niet de juiste opsluitringen hebt (was er van uitgegaan dat je die van de vorige schokkers nog wel had, maar misschien waren het de originele schokkers en geen patronen?), dan heb ik die nog wel voor je?!
cloontje
16-12-2009, 15:57
Sowieso wordt Monroe afgeraden door de Passat-liefhebbers: k*t-comfort en heel snel lek...
Ben je nou nog steeds overtuigd van het feit dat mijn schokkers niet passen? Dat doen ze wel, hoor?! Als je niet de juiste opsluitringen hebt (was er van uitgegaan dat je die van de vorige schokkers nog wel had, maar misschien waren het de originele schokkers en geen patronen?), dan heb ik die nog wel voor je?!
ik ga nu niks meer roepen voordat ik de huizen weer terug in mijn handen heb en eens fatsoenlijk de boel kan vergelijken. dadelijk doe ik een uitspraak die achteraf niet waar is. Bedankt voor je aanbod.
Gr
cloontje
16-12-2009, 17:19
Net een achter schokbreker eronderuit gedraaid en die weggebracht naar VPC. Morgen gaan ze kijken en bestellen. Zaterdag zal het dan hopenlijk binnen zijn en anders dinsdag.
Gr
tip: www.ebay.de (met verzenden nog geen 25e) "nieuw" setje sachs. Stond laatst weer n setje op, even zoeken op passat 32, als ze er nog op staan kom je ze wel tegen.
Dozen zaten zelfs nog dicht gelijmd.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/16122009098.jpg
cloontje
17-12-2009, 07:31
tip: www.ebay.de (met verzenden nog geen 25e) "nieuw" setje sachs. Stond laatst weer n setje op, even zoeken op passat 32, als ze er nog op staan kom je ze wel tegen.
Dozen zaten zelfs nog dicht gelijmd.
Jammer dat ik dat niet eerder heb gezien. Och ja het belangerijkste is dat ik nu de goeie schokbrekers krijg.
Gr
De Limburger
17-12-2009, 14:49
Kun je van die foto niet het nummer halen. Dan heb je het onderdelennummer van sachs. Via dat nummer kun je dan je achterste schokdempers bestellen bij sachs.
Gr Ronnie
cloontje
17-12-2009, 18:21
Kun je van die foto niet het nummer halen. Dan heb je het onderdelennummer van sachs. Via dat nummer kun je dan je achterste schokdempers bestellen bij sachs.
Gr Ronnie
VPC had de nieuwe besteld. afwachten dus.
Gr
Kun je van die foto niet het nummer halen. Dan heb je het onderdelennummer van sachs. Via dat nummer kun je dan je achterste schokdempers bestellen bij sachs.
Gr Ronnie
Kun je ook gewoon vragen :) iets makkelijker denk ik ... :D
cloontje
08-01-2010, 18:46
Eindelijk weer wat vooruitgang.
Schokbrekers zijn binnen en de fusee huizen zijn terug van de poedercoater.
Nieuwe lagers zitten er ook al in.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00762.jpg
Nu snel alles er onder schroeven. maar aangezien het geen sleutel weer wordt komend weekend zal het nog even moeten wachten.
Gr
De Limburger
08-01-2010, 18:48
Ziet er mooi uit Coontje..
Gr Ronnie
cloontje
08-01-2010, 19:31
Ziet er mooi uit Coontje..
Gr Ronnie
Het is een k*t foto , is voor het idee.
Gr
MauSeR35
08-01-2010, 21:07
Ziet er weer netjes uit inderdaad.
cloontje
14-01-2010, 07:51
Gister kon er bij mij thuis de elfsteden tocht gereden worden , in de Passat.
Na een aantal weken het zeil eens verwijderd en er stand gewoon 10 a 15 cm ijs in de wagen.1 grote doffe ellende. wat materiaal en stekkers zijn volledig ingevroren. Ik heb foto's gemaakt en die post ik vanvond even.
Gr
cloontje
16-01-2010, 18:21
Hier 2 iimpressie foto's van de elfsteden tocht in een Passat
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00786.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00791.jpg
Dan wens je dat je of een grotere garage hebt of een carport.
Gr
De Limburger
16-01-2010, 18:22
Waar blijft de rest van de foto"s ??
Gr Ronnie
cloontje
16-01-2010, 18:35
ik heb bij jouw net een hoopje foto's gezet. morgen maak ik foto's van de Passat.
Gr
De Limburger
16-01-2010, 18:36
Oh oke..
cloontje
27-01-2010, 10:07
gister avond even naar Zwolle getaffeld samen met De Limburger. Onder het genot van de cd : hakkuh op zijn hollands :screwy: hebben we 5 velgen van Mercedes Brabus in de golf geladen.
Vanavond foto's.
Gr
cloontje
30-01-2010, 20:40
Zo er is weer veel gedaan
Under construction!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00809.jpg
De velgen die eronder komen:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00813.jpg
De thuiskomst. Degene die achter mij reedt zal wel raar hebben opgekeken. :screwy:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00816.jpg
Een echte diesel! :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00818.jpg
En vandaag maar eens begonnen met het schoonmaken. Ik heb het geluk dat mijn oprit 3 meter breed is en er staat dus nu een partytent van 3x6 meter die dienst doet als tijdelijke garage. ideaal! :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00822.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00823.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00824.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00825.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00826.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00829.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00827.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00828.jpg
En zo stta hij er nu bij.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00833.jpg
Nu mis ik links voor de strip op de deur. Mocht iemand er nog 1 hebben liggen dan hoor ik het graag. Maar zonder strippen ziet het er ook niet verkeerd uit.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00835.jpg
Wat nog te doen?
heel veel. vanavond vanacht gaan we de lichtboom van achter omsolderen. daarna moet er nog wat kaal gemaakt worden. (deuren en ramen aan de rechterkant. En onder de motorkap moet ook nog een hoop detail werk gebeuren.
Gr
cloontje
31-01-2010, 02:11
Zo de voorkant van de wagen is voorzien van verlichting. het interieur gedeelte wordt wat lastiger ivm de nieuwe aansluitingen van het motorblok op de oude aansluitingen van de auto zelf ( verwarming , verlichting en alarm verlichting).
morgen weer verder samen met Eddyvw en De Limburger.
Gr
De Limburger
31-01-2010, 11:58
Langzaam maar zeker gaat het de goede kant op hé Cloontje..
Het gaat helemaal goed komen.
Gr Ronnie
Jullie waren nog laat bezig op een zaterdagavond. Maar heel eind gekomen zie ik alweer
gr mark
cloontje
31-01-2010, 17:27
Jullie waren nog laat bezig op een zaterdagavond. Maar heel eind gekomen zie ik alweer
gr mark
Ja zoals je kunt zien was het 02.00 toen we stopte. waarom ben je niet even binnen komen lopen? had je een flesje kunnen drinken.
Vandaag weer wat gedaan. Nog wat kabels aangesloten en de rechterkant van de wagen helemaal kaal gemaakt. wat een k*t werk om die chroom strips los te krijgen. ik hoop dat ik nog wat delen nieuw kan krijgen want niet alles is meer in zo'n goede staat. zeker de rubber afdichtings strippen van de ruiten hebben het de afgelopen 30 jaar zwaar gehad.
Gr
De Limburger
31-01-2010, 17:35
Hier is je filmpje..
Gr Ronnie.
http://www.youtube.com/watch?v=5iXoRPFZp5w
cloontje
31-01-2010, 18:29
Lachuh!!
Lachuh!!
Haha, en wielspin :D
eddyvwone
31-01-2010, 19:05
leuk flimpje moeten we vaker doen.
het schiet lekker op nu alles is kaal nog een paar kabel uitzoeken en solderen.
deze week weer een beetje doen als ik niet te gaar ben van het werk anders wordt het volgend weekend.
grtz eddy
De Limburger
31-01-2010, 20:03
Hahha wheelspin.. Yeah!!! Het gaat helemaal goed komen.
Gr Ronnie
Goed bezig! Bedankt voor de info trouwens over de Golf.
Ps. Je PM box is vol ;)
cloontje
31-01-2010, 21:55
Goed bezig! Bedankt voor de info trouwens over de Golf.
Ps. Je PM box is vol ;)
Thanx.
Ik zag het net. heb hem al leeg gemaakt.
Gr
De Limburger
02-02-2010, 00:50
Jammer dat er zo min reactie's op zo'n groot ombouwproject worden gegeven. Maar goed, we hopen maar dat het beestje straks voor VAG-Fest klaar gaat zijn en dit jaar ergens een prijsje gaat pakken. Want het is toch wel beetje ein einselstuck dacht ik zo.
Gr Ronnie
cloontje
02-02-2010, 07:42
Jammer dat er zo min reactie's op zo'n groot ombouwproject worden gegeven. Maar goed, we hopen maar dat het beestje straks voor VAG-Fest klaar gaat zijn en dit jaar ergens een prijsje gaat pakken. Want het is toch wel beetje ein einselstuck dacht ik zo.
Gr Ronnie
Och ja , als dat het ergste is. :tongue:
Het is me meer waard dat we met de vrienden groep lekker aan het knutselen zijn onder het genot van veel bier!
Gr
De Limburger
02-02-2010, 09:34
Hoor ik daar bier???? Hahahaha dan ben ik aanwezig.
Gr Ronnie
klopt helemaal! :) meestal hoe leger de krat, hoe minder er gewerkt wordt omdat je door het lachen nog geen ratel meer kunt vasthouden.
maar iig goed bezig en idd eens een keer wat anders, dare to be different!
Jammer dat er zo min reactie's op zo'n groot ombouwproject worden gegeven. Maar goed, we hopen maar dat het beestje straks voor VAG-Fest klaar gaat zijn en dit jaar ergens een prijsje gaat pakken. Want het is toch wel beetje ein einselstuck dacht ik zo.
Gr Ronnie
11 pagina's, en meer dan genoeg views....Lijkt me prima hoor.
De Limburger
02-02-2010, 11:05
Ja het is zeker nier verkeerd, wacht maar tot de parel van het zuiden straks gespoten is dan. Is Limburg weer een mooie auto rijker. Hahaha.
Gr Ronnie.
Och ja , als dat het ergste is. :tongue:
Het is me meer waard dat we met de vrienden groep lekker aan het knutselen zijn onder het genot van veel bier!
Gr
Precies, het samen klussen geeft het grootste plezier...
Vergeet de Golden Power en de salami niet :D
Owja en Ronnie en een peperduur boortje :nuts:
cloontje
02-02-2010, 16:46
Owja en Ronnie en een peperduur boortje :nuts:
Ja Ronnie! Dat heeft me een rib uit mijn lijf gekost!
Kost je een kratje! :D
Gr
eddyvwone
02-02-2010, 19:00
hey klusvrienden van me,
dat is toch het belangrijkste dat we het zelf leuk vinden.
we komen goed de winter door en nu met die mooie carpoort gaat het helemaal super fijn.
binnenkort de volgende klus maken en dan zal het wel weer snel naar het meeting seizoen gaan.
maar met dat bier goldenpower en salami en dan ook nog de grilworst komt het allemaal goed.
grtz eddy
op naar het volgende weekend kunnne we weer beginnen
heb um ff helemaal doorgeploeg en ziet er veelbelovend uit ;)
ijgenlijk best stoere wagen zo'n passat :D
MauSeR35
02-02-2010, 19:15
:thumbup: Ik vind het zeker een mooi project, maar om nu om de post te reageren van oow wat mooi en ooowww wat gaaf, daar wordt je topic ook niet beter van denk ik.
En de lol die je er zelf aan hebt is volgens mij het belangrijkste ja.
Maar ik blijf deze zeker volgens hoor! :D
De Limburger
02-02-2010, 20:34
Ja met die maga tent/carpoort kunnen we blij zijn aangezien het dit weekend weer erg slecht weer zal zijn.
Ook maar even een paar flessen gas regelen he, voor de kachel, zodat we niet alleen droog zitten maar ook nog eens lekker warm.
Gr Ronnie.
Ik heb nog een kratje staan,.Komt deze week je kant op Cloontje..
cloontje
03-02-2010, 18:30
@ De Limburger : Dat kratje is welkom , dat weet je.
@stangls : zekers stoere wagen , al is het alleen al omdat je ze bijna niet meer ziet.
@FunkyF : die ratel vast houden wordt inderdaad steeds moeilijker , ook vanwege de tranen van het lachen.
Maandag is mijn collega weer terug en dan gaan we beginnen met schuren en plamuren , dan gaat het het echte werk dus beginnen.
Tijd dringt want de zomer komt eraan.
Gr
Ik volg iedere posting in dit topic met grote interesse, maar voel idd ook niet de behoefte om na iedere kleine update weer te reageren dat ik het mooi vind?!
Enneh... Je kunt ook teveel informatie communiceren, hè?! :D
Vergeet de Golden Shower niet :D
Ik volg iedere posting in dit topic met grote interesse, maar voel idd ook niet de behoefte om na iedere kleine update weer te reageren dat ik het mooi vind?!
Enneh... Je kunt ook teveel informatie communiceren, hè?! :D
Haha, ben je mijn post aan het verkrachten? :D
cloontje
03-02-2010, 21:08
Ik volg iedere posting in dit topic met grote interesse, maar voel idd ook niet de behoefte om na iedere kleine update weer te reageren dat ik het mooi vind?!
Enneh... Je kunt ook teveel informatie communiceren, hè?! :D
En die van De Limburger? hahahahaha :D
Gr
cloontje
05-02-2010, 19:45
Vandaag de verlichting verder aangesloten. de rem lichten doen het nu ook. alleen nog de achteruit verlichting en dan is dat ook weer klaar.
Gr
vw roadwarrior
06-02-2010, 09:28
Zowww.zit een hoop werk in!!
cloontje
11-02-2010, 22:30
Gister eindelijk begonnen met schuren.
Gisteren
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00882.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00883.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00884.jpg
Vandaag:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00889.jpg
Wat een K*T werk om dat schuim onder de motor kap weg te krijgen!!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00891.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00892.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00893.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00894.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00895.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00896.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00897.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00898.jpg
Zo dat was het voor vandaag. Morgen nieuwe dag en weer veel werk.
Gr
De Limburger
11-02-2010, 23:46
:spankit: Ziet er goed uit Cloontje, en gelukkig is de sleutel terecht..
Gr Ronnie
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00889.jpg
Golden power en peuken, dan kan je een tijdje doorgaan :D
cloontje
12-02-2010, 07:42
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00889.jpg
Golden power en peuken, dan kan je een tijdje doorgaan :D
Mannen / klus brandstof :thumbup: :thumbup:
Mannen / klus brandstof :thumbup: :thumbup:
Daar zijn al hele auto's door gebouwd in de helft van de tijd .....of was het nu de dubbele tijd? ;)
Er gaat niets boven de lekkere lucht van Golden Shower samen met een smog-gordijn tijdens het klussen...
Iig goed bezig, ligt een goed tempo op bij jullie!
mach weiter so....! :thumbup:
martiepartie
12-02-2010, 09:23
goed bezig, petje af voor het 'buiten werken' :D
P.s. gaat dat wel goed, in de vrieskou met plamuur?
cloontje
12-02-2010, 09:31
goed bezig, petje af voor het 'buiten werken' :D
P.s. gaat dat wel goed, in de vrieskou met plamuur?
Heb een heater in de tent staan. vanavond komt er nog een 2de heater in de tent erbij. het is verbazingwekkend warm in de feesttent.
De mix van verband gas , golden shower en sigaretten rook is ultiem!!
Gr
Renegade
12-02-2010, 10:35
Mannen / klus brandstof :thumbup: :thumbup:
Als je die golden power vervangt door heel veel bier :D
De Limburger
12-02-2010, 11:39
Als je die golden power vervangt door heel veel bier :D
Krijg je niets meer gedaan hahahaha.
Gr Ronnie
cloontje
12-02-2010, 15:40
iemand trouwens nog goede ideeen om die plak zooi van de binnenkant van de motorkap af te halen?
Gr
Lost het niet op met stickerverwijderaar? Of terpentine/wasbenzine?
Pewi Vwteam
12-02-2010, 17:09
heb je een auto waar de motor kap in past? ding ff achterin gooien naar een wasbox rijden en ding ff goed afblazen met warm/heet water dan word ie brandschoon. kun je het best ff doen waar je een beetje uit het zicht bent van de camera s. de meeste eigenaren van de wasboxen zijn niet zo blij als je dit doet, maar werkt wel super snel, paar minutjes brandschoon.
cloontje
12-02-2010, 17:22
@ pewi vwteam : helaas heb ik geen auto waar dat inpast.
@ boeie : ik had aceton al geprobeerd maar dat had geen effect.
bedankt voor het mee denken.
Gr
Pewi Vwteam
12-02-2010, 17:28
mmm das jammer, ook geen mogelijkheid om dat ff te regelen?! scheelt je veel ellende en tijd. zo maken wij ook altijd motoren, versnellingsbakken, motorruimen brandschoon. onze verhuurder heeft zo grote hogedruk reiniger water temp tot 180 graden:D gegarandeerd brandschoon.
cloontje
12-02-2010, 18:57
mmm das jammer, ook geen mogelijkheid om dat ff te regelen?! scheelt je veel ellende en tijd. zo maken wij ook altijd motoren, versnellingsbakken, motorruimen brandschoon. onze verhuurder heeft zo grote hogedruk reiniger water temp tot 180 graden:D gegarandeerd brandschoon.
Ik zou natuurlijk eens kunnen kijken dat ik de motorkap meeneem naar het werk (met misschien een bus van het werk) en daar met de hogedrukreiniger erop ga. die gaat geloof ik tot 130 graden.
Thanks.
Gr
Mike--1991
12-02-2010, 19:04
De passat word netjes ;) Mijn complimenten!!
Pewi Vwteam
12-02-2010, 19:09
denk dat het met 130 graden ook wel gaat lukken! is zeker het proberen waard!
cloontje
12-02-2010, 20:21
@ mike--1991 : thanks
@pewi Vwteam : ik ga het volgende week proberen.
Gr
cloontje
12-02-2010, 21:46
Omdat ik vanavond laat klaar was met werken :mad: wordt er vanavond niet aan de Passat gewerkt. Maar wel even voor de flauwe kul een stukje van de velg "gepolijst" . dit wil zeggen dat er alleen met de plijst borstel overheen is gegaan en niet geschuurd.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00899.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00900.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00901.jpg
De velgen moeten uiteraard nog afgedraaid worden.
Nu de volgende vraag.
Bij 1 velg zit een "adapter" en die heeft de Mercedes maat. Als je die adapter eruit tikt (zit vast met een springveer) dan hou je dus een veel groter naafgat over. Moet ik nu nog 3 van die adapters zien uit te halen?
De "adapter"
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00902.jpg
Zonder
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00903.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC00904.jpg
Gr
[Oudelut; mijn inlog lijkt niet te werken]
Lijkt mij wel? Anders moet je met de adapters die er in zitten nog eens een adapter toepassen? Lijkt me beter/handiger om dat direct op het naafgat te passen?
cloontje
12-02-2010, 22:04
[Oudelut; mijn inlog lijkt niet te werken]
Lijkt mij wel? Anders moet je met de adapters die er in zitten nog eens een adapter toepassen? Lijkt me beter/handiger om dat direct op het naafgat te passen?
Het gaat mij erom om het naafgat van de adapters op de audi maat te laten draaien zodat ik er ook eens andere wielen op kan leggen.
Maar dit systeem zegt me helemaal niks.
ik denk dat ook niet 1 2 3 te maken is op een adapter.
Gr
Tja, ik ken de naafmat van Mercedes niet, maar ik begrijp dat dat kleiner is dan VAG? Hoe dan ook lijkt het mij beter als die inzet-adapters eruit zijn en je rechtstreeks werkt op het vaste metaal van de velgen zelf. You-getta-mai-point?
cloontje
12-02-2010, 22:22
Tja, ik ken de naafmat van Mercedes niet, maar ik begrijp dat dat kleiner is dan VAG? Hoe dan ook lijkt het mij beter als die inzet-adapters eruit zijn en je rechtstreeks werkt op het vaste metaal van de velgen zelf. You-getta-mai-point?
Ik snap helemaal wat je bedoelt . adapter op adapter is niet zo bijzonder.
De Limburger
13-02-2010, 08:22
Dat blinkt aardig, ik wil die wel eens klaar zien. Gr Ronnie en tot straks.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.