View Full Version : ABS lampje
vandaag een testrit gemaakt in een g2 16v (kr) uit '89. auto ziet er goed (genoeg) uit, en ik kan het met de eigenaar wel eens worden over de prijs. maarrr.. het abs lampje op het dash blijft branden, wat heeft dit te betekenen? volgens de eigenaar doet ie dat af en toe, maar hij wist ook niet hoe het kwam. ik merk aan het remmen niets vreemds. wat denken jullie ervan? alvast bedankt!
waarschijnlijk kapotte sensor, draadbreuk of massa... Gebruik even de zoekfunctie, er staat best wel; wat in het forum over ABS
Let wel op, dit is apk-afkeur...
ok thnx! hopen dat het een draadbreuk of massa probleem is dan. sensors zijn nogal duur las ik.
bij een vriend me was die sensor ook kapot en die kan je bijna niet 2de hands vinden omdat ze heel moeilijk los te maken te zijn zonder ze te slopen. nieuw zijn ze heel duur ja
niels_g60-power
13-11-2004, 18:45
Ga ik ook maar eens lezen dan, de mijne brand nu ook.
Pedaalemmer
13-11-2004, 21:36
abs? wat is abs :D
abs? wat is abs :D
ABSoluut
GTI powerrr
16-11-2004, 14:49
Al een foto van de Golf?
jep, alleen de marktplaats foto's
http://static.marktplaats.nl/fotos/autos/volkswagen/193329.jpg
http://static.marktplaats.nl/fotos/autos/volkswagen/2/193329.jpg
http://static.marktplaats.nl/fotos/autos/volkswagen/3/193329.jpg
op deze foto's ziet ie er erg goed uit, maar er zijn wel wat puntjes aan hoor. spuitwerk hier en daar (onderkant van 1 of alle 2 de deuren), gti tekentje kwijt, 1 van de spiegels niet meegespoten en electrisch verstelbaar, achterbumper valt de verf af. maar het is wel een KR en motorisch issie erg goed voor zover ik kan zien. :cool:
vwleusden
16-11-2004, 18:21
Tis geen nieuwe auto ;) spuiten kan altijd nog.... als ie vroeger maar geen extreme schades heb gehad die zijn gerepareerd met plamuur.
oak green is ie van kleur of niet :?:
nee nieuw is ie niet :D extreme schades heeft ie, voor zover ik het kan zien, niet gehad, behalve de achterbumper die ooit rood is geweest. de kleur is oak grun ja, echt een mooi kleurtje! het enigste wat ik echt jammer vind is de roestplek op de deur (+- 5x5 cm), dit moet dus dringend gespoten worden (is nog wel hard gelukkig). en er staan 2 antennes op het dak :s
vwleusden
16-11-2004, 20:56
Met die 2de antenne ken je meedoen met de politie, die hebben er ook altijd meer als 1 ;)
Betreft die ABS... is er niet met de draden gesjoemeld, zijn aardig weerstand gevoelig geloof ik... dus een kleine verlenging of inkorten kan problemen veroorzaken. ABS pomp nog goed ? zou ook kunnen ;)
Mocht ie apk gekeurd moeten worden op korte termijn, er zijn relais verkrijgbaar (geloof 39E) die zorgen ervoor dat je lampie na een x aantal seconden uitgaat, dus het lijkt of de abs dan volledig werkt ;)
ik heb net de (nu nog) eigenaar gebeld, het ABS lampje brand echt maar af en toe, als ie over een hobbel rijd gaat ie ineens aan of uit zeg maar. het lijkt hem ook een kabelbreuk maar garandeerd het niet natuurlijk. hij is wel een maand geleden goed gekeurd. maar we zijn het eens geworden over de prijs, dus maandag gaan we hem halen als het goed is. foto's volgen uiteraard.
vwleusden
16-11-2004, 21:04
Gefeliciteerd kerel met je nieuwe aanwinst...
MauSeR35
16-11-2004, 21:48
weh gaaf, kom ff langs als je hem hebt! wil ook wel eens zien wat je gekauft hebt!
gefeliciteerd al vast
is goed maus! ik bel wel ff van te voren.
nette auto,zalje binnenkort misschien weleens zien rijden....
veel plezier ermee in ieder geval
GTI powerrr
19-11-2004, 09:40
Mooi Golf!
niels_g60-power
19-11-2004, 17:41
Ziet er leuk uit en idd, spuiten kan altijd nog.
ik kan niet wachten om eraan te beginnen, maandag is het zover :D de huidige golf is al geschorst dan kan ik die rustig aan goed laten keuren en dan verkopen.
MauSeR35
21-11-2004, 20:19
Ik zie je wel verschijnen, ben morgen nog heel de dag thuus dus kijk maar.
en voor die rooie vind je vast wel iemand en als tie nie per se weg moet kun je wachten op iemand die een goede prijs geeft he
MauSeR35
22-11-2004, 22:28
sorry was ff vergeten dat ik nog heel even moest gaan trainen..
:D had je nog proberen te bellen ja! :D
MauSeR35
22-11-2004, 22:31
k zag t, heb nog weer geprobeerd terug te bellen maar ja, volgende keer beter. rijd ie lekker?
zeker weten, rijdt fantastisch! was de telefoon van petra trouwens. ik bel morgen nog eens denk :D
ik open trouwens ook nog wel een topic met verse foto's enzo.
MauSeR35
22-11-2004, 22:36
doe maar want dan heb ik hem wel bij :D was nou ff aan t trainen en dan neem ik altijd zo min mogelijk zooi mee, kan alleen maar gejat worden
hier hebben ze nou MSN Messenger enzo voor uitgevonden ;) :frown:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.