View Full Version : Nieuw probleem erbij :(
VolkswagenRacing
09-11-2004, 23:48
Na mijn probleem wat ik al lang heb (zie topic, Inhouden 16v (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3392&highlight=inhouden+16v)) Heb ik (denk ik) na het vervangen van mij benzine pomp (opvoerpomp) een nieuw probleem erbij.
Als mij motor koud is stotterd hij fink. Hoe warmer hij word hoe beter hij loopt. eerst had ik daar nooit last van. En hij houd ook onder de 4200tpm in. Daarna voel je een schopje in je rug. Het zou gewoon de brandstofpomp kunnen wezen maar lijkt me niet dat hij dan beter gaat lopen als hij warmer word :?
Het gaat om een gti 16v pl-
Mischien heeft dit ook wel met het andere probleem te maken :S Ik heb over die schop in de rug vaker dingen gehoord.
Iemand die dit probleem herkent?
Alvast bedankt voor de reacties, Marald
benzinefilter al vervangen?
VolkswagenRacing
10-11-2004, 00:24
Jah.. alle filters vervangen. (tegelijk met pomp)
VolkswagenRacing
10-11-2004, 18:05
ff een keertje omhoog..
VolkswagenRacing
10-11-2004, 23:19
:confused:
Allart-Ghetta
11-11-2004, 12:54
Schop die PL troep er toch af en hang er een KR kabelboom met injectie in. Veel minder kans op storing.
VolkswagenRacing
14-11-2004, 23:43
Tja.. dan liever gelijk een g60 injectie systeem. Van die mechanische rommel af
Of van een 20vt, met de 20vt erbij. ;)
Nee ff zonder dollen, een keer moert ik er toch wel achterkomen wat al dat gelazer kan wezen. Al teveel vervangen zonder beter te gaan lopen.
Iemand nog een stille hint?
Owjah. Allart-Ghetta Maken binnen kort wel even een afspraak om er na te kijken.
Hoe kom je trouwens aan je technische kennis?
Allart-Ghetta
15-11-2004, 11:12
Van het internet natuurlijk, ik heb nooit een 16V in het echt gezien.
Zodoende weet ik alles beter.
Nee geintje natuurlijk, ik doe altijd alles zelf aan mijn auto's (behalve uitlijnen en motorblokken opboren etc. je snapt wat ik bedoel).
Wat heb je allemaal vervangen dan?
Thermotijdschakelaar?
Ontsteking- en brandstofcomputers?
Brandstofpomp en filters (ook opvoerpomp gecheckt?)
Brandstofverdeler PL?
Injectoren?
O-ringen injectoren vervangen?
Alle onderdrukaansluitingen en slangen gecontroleerd?
G-60 injectie is niet zomaar wat.
Je moet een bandstofrail, brandstofdrukregelaar, injectoren, kabelboom,(het makkelijkste is het als je auto al CE heeft, dus de alarmlichtschakelaar op je ruitenwisserhandle) computer en het allerbelangijkste een chip waar hij goed op loopt.
Ik heb het allemaal behalve het laatste. Dus daarom gaat het er ook weer af.
VolkswagenRacing
15-11-2004, 13:10
Nog geen computers vervangen. Wel alle sensors, filters. Brandstofpomp (alleen opvoerpomp)
Injectoren kon niet veel mis mee zijn werd er gezegt, alleen o-ring.
Brandstof verdeler? is dat de spinnenkop?
Onderdruk aansluitingen wat versta je daar onder?
Weet frankie (fh-technic) geen raad voor een goeie chip voor je.
Hoorde laatst ook dat hij chip had geschreven van een apx blok met digifant.
Hij hebe r wel verstand van en is zeker niet duur.
VolkswagenRacing
15-11-2004, 13:12
http://www.fhtechnic.nl/
Allart-Ghetta
15-11-2004, 18:12
Ik ga zelf aan de gang is ook veel leuker vind ik. Maar als iemand anders er aan wil beginnen kan dit een goede tip zijn.
VolkswagenRacing
16-11-2004, 23:11
Ook hoor je trouwens als hij inhoud een ploffend achtig geroffel onder de auto (vanaf de uitlaat) komen. Als hij zo inhoud. (alof je op dat moment een beetje lekker uitlaat hebt :confused: )
Kever Kees
16-11-2004, 23:47
Het probleem waar je mee zit is de warmdraairegelaar die ervoor zorgt dat als je in de opwarmfase zit de druk voor de mengselregelaar bepaalt. Het knallen in de uitlaat is het misfiren van de motor en is te wijten aan een arm mengsel opdat moment, als hij een verrijking geeft doordat het bimetaal de druk boven de mengselregelaar verlaagt zal er een verrijking optreden en dat is die schop in je rug!!. De warmdraairegelaar zit linksvoor op het motorblok hier lopen twee staalgepantserde leidingen vanaf de mengselregelaar naartoe!.
Succes Groet, Kever Kees
Allart-Ghetta
17-11-2004, 08:57
Ook hoor je trouwens als hij inhoud een ploffend achtig geroffel onder de auto (vanaf de uitlaat) komen. Als hij zo inhoud. (alof je op dat moment een beetje lekker uitlaat hebt :confused: )
Ploffend geluid en inhouden is een veeeel te arm mengsel, waarschinlijk richting de 20 AFR, 12.5 is ongeveer max vermogen, 14.7 ideale verbranding en 15.5 zuinig rijden ongeveer.
Allart-Ghetta
17-11-2004, 08:58
Het probleem waar je mee zit is de warmdraairegelaar die ervoor zorgt dat als je in de opwarmfase zit de druk voor de mengselregelaar bepaalt. Het knallen in de uitlaat is het misfiren van de motor en is te wijten aan een arm mengsel opdat moment, als hij een verrijking geeft doordat het bimetaal de druk boven de mengselregelaar verlaagt zal er een verrijking optreden en dat is die schop in je rug!!. De warmdraairegelaar zit linksvoor op het motorblok hier lopen twee staalgepantserde leidingen vanaf de mengselregelaar naartoe!.
Succes Groet, Kever Kees
Leuk verhaal voor een KR, maar een PL heeft verrrijking in de computer en geen warmdraairegelaar. Dus waarschijnlijk temperatuursensor of computer of draadbreuk.
VolkswagenRacing
17-11-2004, 15:21
Hmm.. te arm mengsel niet op te lossen met co stellen?
Te arm mengsel is dit niet slecht voor het blok? Hoor wel eens mensen met doorgebrande zuigers of is dat alleen met drukvulling?
VolkswagenRacing
27-04-2005, 12:47
Probleem helaas nog steeds en is alleen maar erger geworden. (nu ook af en toe bij koude/normale temp motor) Rare is ook nog steeds dat bij contact aan uit het weer weg is (paas sec later soms weer terug).
Vandaag bij de apk keuring bleek dat het co 3% was. afkeur dus. Vermoed dit dit hier ook mee te maken heeft. (bij gasgeven zei de man dat het co wel goed was)
Heeft er iemand nog een idee? Heb nou al zoveel vervangen en het probleem blijft. HELP!!!! ;)
Het gaat om een KE-jetronic systeem.
heb ook precies hetzelfde probleem met geknap en gestotter. alleen dan niet met een PL maar een PF. heb rondom alles al vervangen, alleen de brandstofpomp, pingelsensor en lambda en de injectoren nog niet. om je een idee te geven dat je heel ver kunt zoeken maar ook weer heel dichtbij. hoge CO kan ook je lambda zijn dacht ik zo, heb welliswaar niet echt veel verstand van die dingen maar had begrepen dat de lambda die regelt. of heeft zo'n PL geen lambda, dan excuses voor mijn onwetendheid
OakgreenVR6
27-04-2005, 14:39
Kut dus :(
Ik heb nog wel PL-onderdelen voor je, alles samen voor een leuke prijs Marrald! ;)
Zie ook mijn verkooptopic.
heb ook precies hetzelfde probleem met geknap en gestotter. alleen dan niet met een PL maar een PF. heb rondom alles al vervangen, alleen de brandstofpomp, pingelsensor en lambda en de injectoren nog niet. om je een idee te geven dat je heel ver kunt zoeken maar ook weer heel dichtbij. hoge CO kan ook je lambda zijn dacht ik zo, heb welliswaar niet echt veel verstand van die dingen maar had begrepen dat de lambda die regelt. of heeft zo'n PL geen lambda, dan excuses voor mijn onwetendheid
Dit zou best eens een oplossing kunnen zijn - je kan misschien een lambda van iemand lenen om te controleren, hoef je niet meteen een nieuwe te kopen...
Dit zou best eens een oplossing kunnen zijn - je kan misschien een lambda van iemand lenen om te controleren, hoef je niet meteen een nieuwe te kopen...
ik krijg er volgende week 1tje van iemand van de forum. heb dit probleem al meerdere malen voorgelegd hier maar reeds geen oplossing gevonden. ik ga die lambda eens proberen, blijkt dit het niet te zijn pak ik een grote voorhamer en verbouw ik de PF persoonlijk tot SLOOP. compressie zit op 13.1 bar op elke cilinder, lijkt me genoeg toch. de vw garage heeft er ook na een uur lang nutteloos inspecteren het probleem niet gevonden en toch 75 euro's geincasseerd. had er beter een lambda voor kunnen kopen.
er is hier voor mij een reddende engel voor de lambda. succes ermee
VolkswagenRacing
27-04-2005, 16:01
Lamba ook al vervangen,
VolkswagenRacing
27-04-2005, 17:31
nee helaas niet.
Denkt toch binnenkort de boel maar om te gaan bouwen naar een K-jetronic :(
Word er beetje depri van, ouwe peuke zooi. (ook al is die kr- troep nog ouwer)
VolkswagenRacing
28-04-2005, 17:30
nog een keertje omhoog..
VolkswagenRacing
28-04-2005, 18:01
Heb al vervangen lambda, benzine pompen, bougies, filters, sensors, complete ontsteking. en veel meer waar ik nu even niet op kom
Pedaalemmer
28-04-2005, 20:57
naar een meeting rijden en daar bordje bij je auto neerzetten met het pobleem.
VolkswagenRacing
28-04-2005, 21:38
ALs m,n goeie brandstofpomp er weer terug onder hangt maak ik nog een afspraak met Allart. hopen dat die er nog raad mee weet ;)
VolkswagenRacing
15-06-2005, 13:37
Computer vervangen voor 1 met exact zelfde nummer erop. Maar ging juiost nog slechter lopen. Het kastje wat op de comp zit vervangen voor een ander (zat eerst bosch op, vervangen door 1tje van hella) Toen liep de motor met koude/bedrijfstemp motor goed. Totdat hij wat warmer werd, toen sloegen de vlammen bij hoog toeren uit de uitlaat. Ik snap er echt nix meer van.
Als het zo door blijft gaan gaat die spook auto mischien wel naar de schroothoop,
VolkswagenRacing
15-06-2005, 13:38
Rij hier al bijna 2 jaar mee rond en word elke zomer erger.
black_gti
15-06-2005, 15:20
ik heb ook raar probleem met me 8v gti EV motor, de motor zelf is in superconditie maar wil gewoon niet starten, en er is pas een volledig nieuwe draadboom opgekomen uit een draaiende auto en nog steeds niet starten, heb ook zoiets van naar de sloop met dat ding.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.