PDA

View Full Version : audio storing

Tommie VW
18-08-2009, 19:23
reeds heb ik sinds korte tijd een storing in mn installatie die er voorheen niet wat. versterker los gehad, schoon gemaakt en weer aangesloten.

het probleem is als volgt: ik hoor de toeren van het blok over de speakers die op de versterker is aangesloten. dit irritante geluid is er alleen als de auto loopt.
als de versterker niet aangesloten is en de radio aan op de standaard boxen is dit geluid er niet.

de volgende oplossingen heb ik onlangs al geprobeerd en nog steeds niet opgelost. alle kabels liggen gescheiden op de manier zo als het hoort.

- massa versterker rechtstreeks naar accu (voorheen onder de achterbank )
- massa radio rechtstreeks naar accu
- massa van radio en versterker op 1 punt aansluiten
- plus-kabel buiten de auto langs
- remote kabel buiten de auto langs
- line-kabel buiten de auto langs laten lopen
- andere kabels gebruiken (misschien dat de storing in de kabels zit)
- andere radio proberen
- andere versterker

deze dingen heb ik reeds geprobeert en mocht helaas niet helpen :shake: .
nu heb ik reeds gehoord dat een zwaardere accu (deze is 52mah?)
moet kunnen helpen of een condensator tussen de plus en de versterker te zetten.

wie o wie weet of dit de oplossing is of heeft misschien een ander idee van wat het kan zijn :) .

sjors corteccia
18-08-2009, 22:27
condensator of andere accu gaat je probleem niet oplossen.
verder heb je al aardig wat opties weggestreept, ik vermoed dat er meerdere compenenten niet helemaal lekker zijn, en dan denk ik aan je radio en versterker. probeer nog eens de massa van de versterker direct in je kofferbak te leggen met een zo'n dik mogelijk kabel en zo kort mogelijk.

Ivo's
20-08-2009, 15:37
+1, al zal een zwaardere accu nooit kwaad kunnen natuurlijk :D
(94 Ah in een lupo 1.4 hiero :tongue: )

Tommie VW
20-08-2009, 20:16
reeds is het probleem opgelost dankzij rickster :thumbup: , andere radio en het probleem is weg,

nu is mijn idee dat de massapoorten van de radio doorgebrand zijn,

Ivo's
21-08-2009, 15:42
kan idd zo zijn dat de massa-eindtrap beetje dood is/was :thumbup:
iig mooi dat t opgelost is! :cool:

sjors corteccia
24-08-2009, 17:24
of die idd defect zijn kan je testen, deze test kan geen kwaad en klan je niks mee kapot maken.

sluit alles aan maar doe de radio niet in de sleuf maar hou de rca kabels zichtbaar, sluit vervolgensen klein massakabeltje extra aan op het massapunt van je radio, meestal links van het dingat, laat de setup spelen en leg vervolgens het massadraadje op de metalen buitenmantel van de rca, als het je massaspoor is, dan zou het nu weg moeten zijn.

Tommie VW
25-08-2009, 20:10
dat kan ik wel even gaan proberen,

bedankt voor de tip