View Full Version : Daily MK3 VR6
Tijdje terug de Passat verkocht en gelijk op zoek gegaan naar een Golf 3 VR6. Valt nog best mee om een leuke te vinden.
Toevallig kwam er een nette gecleande '92'er te koop bij mij in het dorp welke ik al een jaartje of 8 ken. Deze kunnen kopen met een aantal gebreken.
Het dakraampje functioneerde niet meer. De bestuurdersstoel was versleten. Daarnaast had een of andere grapjurk het zijscherm bewerkt met zijn voetzool waardoor er een lelijke deuk in zat. :screwy:
Inmiddels is de deuk weer gemaakt en zijn er nog een aantal dingetjes tevens opnieuw gespoten. Ik heb 2 nieuwe stoeltjes opgehaald in duitsland. En de dakraammotor is ook vervangen.
In de tussentijd zijn we er nog mee naar Oostenrijk geweest. Achterdemper lek gereden op de terugweg, gelijk maar een nieuwe set eronder gedaan.
Kon de set gelijk opnieuw afgesteld worden voor de nieuwe Porsche velgen.
Enig nadeel dat nog is, is dat de motor wel een flinke bulk gelopen heeft en eigenlijk aan vervanging toe is. Maar gelukkig heb ik er een DIS-blok bijgekregen met kabelboom die ik waarschijnlijk ga reviseren.
Wil er voor de rest niet al te veel meer aan doen. Het moet een daily blijven ofcourse (;)).
Hier wat fototjes van het torretje;
Aankoop,
http://i142.photobucket.com/albums/r81/scorphius/Golf%203%20VR6/DSC02287.jpg
Na wat aanpassingen,
http://i142.photobucket.com/albums/r81/scorphius/Golf%203%20VR6/DSC02876.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r81/scorphius/Golf%203%20VR6/DSC02882.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r81/scorphius/Golf%203%20VR6/DSC02877.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r81/scorphius/Golf%203%20VR6/DSC02884.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r81/scorphius/Golf%203%20VR6/DSC02880.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r81/scorphius/Golf%203%20VR6/DSC02881.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r81/scorphius/Golf%203%20VR6/DSC02885.jpg
gti-pirelli
05-08-2009, 15:42
Mooie auto hoor, :)
Mooie ride!
Nieuwe velgen zien er goed uit, zag hem deze week staan :thumbup:
Mooie ride!
Nieuwe velgen zien er goed uit, zag hem deze week staan :thumbup:Hoe, waar, wanneer? :)
Matthijs de Graaf
05-08-2009, 16:04
Zeker nette daily! Velgen staan hem echt goed.
Hoeveel inch zijn ze? 16 met platte banden ofniet?
BobbyEdition1
05-08-2009, 16:20
Ik dacht 17...
Maar netjes ouwe Belg.
Toen je hem voor het eerst leit zien was ie al oké.
Oké genoeg voor naast de Edition ;)
We spreken ons snel weer!
17" inderdaad. 7 en 9J met 185-35 en 195-40.
Bedankt voor de complimenten!
En Bobby, jij ouder Huilander, hopelijk zien we ons op Vagfest volgende week. Voor minder doe ik het niet. :)
Hoe, waar, wanneer? :)
Poeh, ergens vorige week bij je huis.
Kom wel es een keertje langs :thumbup:
Gaaf Erik! Met name ook de wielen, die maken het af :cool: Misschien moet je er wel even een originele grill in planten.
Gaaf Erik! Met name ook de wielen, die maken het af :cool: Misschien moet je er wel even een originele grill in planten.Thanks Gijs. Maar die embleemloze laat ik mooi zitten, niet alleen is hij mee gespoten in kleur maar de hele auto is gecleand en om dan alleen voor weer een logo er in te zetten vind ik niks. :)
Mooie wagen Erik, maar dat wist je al :tongue:
Je hebt hem achter nog omlaag gekregen zie ik :thumbup:
Poeh, ergens vorige week bij je huis.
Kom wel es een keertje langs :thumbup:Ow kom je wel eens in Urmond dan? Wat voor een auto rijd je?
Kom maar eens een bakkie doen als je in de buurt bent. :)
Mooie wagen Erik, maar dat wist je al :tongue:
Je hebt hem achter nog omlaag gekregen zie ik :thumbup:Hij heeft achter nog véél lager gelegen aan een kant (zonder aan te lopen). Maar ik krijg de bijrijderskant niet 'aanloop-vrij'. Nu ligt ie netjes voor voorlopig.
Staat er dik op zo Erik! Wielen staan erg dik! En de Recaro`s zijn über :cool:
Edition-Blue
05-08-2009, 18:10
Dikke mk3 Erik, de velgen staan hem heel goed !
tiefflieger
05-08-2009, 18:55
Lijkt een hele mooie !
Vooral de wielen zijn erg geslaagd vind ik.
Mooie kar, als ik nog eens een keer een VR6 heb moet die ook zo worden!
mooi ding :thumbup:
ligt voor redelijk plat,voor een daily dan..
de mijne ligt ongeveer hetzelfde,maar die heb ik niet als daily gelukkig..
maar leuk apparaat :)
jappie86
05-08-2009, 20:53
sjieke daily!
breadfan83
05-08-2009, 20:53
Mooi Erik!
Was al aan 't wachten op een topic over de mk3.
De wielen staan heel goed, en die stoeltjes zien d'r ook netjes uit. Weet niet in hoeverre deze wat te maken hebben met VW of mk3, maar ze zien er haast origineel uit met dat stofje. :D
Die Mille Miglia velgen die we in, ik meen Budel, gezien hebben onder die Corrado, zouden hier ook niet slecht onder staan denk ik. ;)
Ow kom je wel eens in Urmond dan? Wat voor een auto rijd je?
Kom maar eens een bakkie doen als je in de buurt bent. :)
Rijd als daily ook een vr6.
En ben nog met een golf 1 cabrio project bezig.
Kom wel vaker in urmond ja, woon in stein dusja :thumbup:
Zal wel een keertje aanbelle :tongue:
Mooi Erik!
Was al aan 't wachten op een topic over de mk3.
De wielen staan heel goed, en die stoeltjes zien d'r ook netjes uit. Weet niet in hoeverre deze wat te maken hebben met VW of mk3, maar ze zien er haast origineel uit met dat stofje. :D
Die Mille Miglia velgen die we in, ik meen Budel, gezien hebben onder die Corrado, zouden hier ook niet slecht onder staan denk ik. ;)Stoeltjes hebben 0,0 relatie met VW of MK3. Vond ze op Ebay voor een leuk bedrag EN in de buurt. Kon het niet laten om ze voorbij te laten gaan. :)
Die Mille's zouden zeker mooi staan wil het niet dat ik dit setje al had liggen en de opslag aardig vol begint te raken. :D
Je moet binnenkort maar eens in Urmond langskomen, snap je wat ik bedoel. ;)
Ik ga binnenkort maar eens beginnen met de revisie.
Bedankt voor de complimenten.
breadfan83
18-08-2009, 21:43
Stoeltjes hebben 0,0 relatie met VW of MK3. Vond ze op Ebay voor een leuk bedrag EN in de buurt. Kon het niet laten om ze voorbij te laten gaan. :)
Die Mille's zouden zeker mooi staan wil het niet dat ik dit setje al had liggen en de opslag aardig vol begint te raken. :D
Je moet binnenkort maar eens in Urmond langskomen, snap je wat ik bedoel. ;)
Ik ga binnenkort maar eens beginnen met de revisie.
Bedankt voor de complimenten.
't Wordt inderdaad eens tijd om langs te komen... we zijn 't geloof ik al aan 't verzetten sinds de Passat gekocht is. :D
Ik zal eens kijken of ik dit weekend vrij kan maken, moet ook nog steeds bij Herr Knedel langs gaan. :tongue:
classic-edition
19-08-2009, 19:05
Zeer knappe mk3 !
Wat voor wielen zijn het eigenlijk porsche ???
heel mooi ook die velgen zeg :thumbup: super gewoon strak. zonder te grote bumpers of te ver uitgeramde schermen. etc wat je ook weleens ziet .
super zo :thumbup:
Erik, het is geen VR6, maar ik heb ook een daily :D
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=766732
martinus83
20-08-2009, 08:43
Leuke daily erik!
Wordt dus echt een gereviseerd DIS VR6 blok?
edit: toch niet dus :cool:
Als iemand interesse heeft, hij is te koop....
breadfan83
23-09-2009, 17:45
:d
De Limburger
23-09-2009, 20:52
mmhh wat komt er nu dan in???
Gr Ronnie ;)
breadfan83
23-09-2009, 21:01
mmhh wat komt er nu dan in???
Gr Ronnie ;)
ITB's. ;)
vette wagen hoor zo met die porsche velgen.. alleen wat is de dikte van jouw adapters achter..??
ongelovelijk, wat n dikke vr6.
complimenten :thumbup:
grtz
vette wagen hoor zo met die porsche velgen.. alleen wat is de dikte van jouw adapters achter..??
Ik dacht 40mm per kant :thumbup:
nette wagen man! velgen staan hem goed
Ik dacht 40mm per kant :thumbup:Ik zou het zelf niet meer weten!! :tongue: :redface:
Zal ze nog eens nameten, ik dacht dat ik 30mm en 40mm had besteld....
Okee.. als je dat zou willen doen heel graag.. k ben nog opzoek naar adapters alleen ze moeten vrij dik wezen want anders gaat het achter niet goed komen met die 9j.. dan zit hij tegen me luchtbalg aan...
Nigel had gelijk, ze zijn 40mm achter. Zo zie je maar, anderen weten meer van mijn auto af als ik. :redface:
Zit je andere motortje er al in..?? Mooi ding verder erik, maar dat wist je al.
Deze week is er een nieuwe APK op gekomen en heb ik een aantal dingen vervangen aan het onderstel.
De auto heeft een tijd te koop gestaan op marktplaats, maar heb alléén maar gelukszoekers langs gekregen.
Heb daarom zo goed als zeker de knoop doorgehakt dat de auto blijft en dat er een nieuwe motor in gaat komen. Ben nu aan het sparen, planning voor de ombouw zal tegen komende zomer zijn hoogstwaarschijnlijk. :)
Deze week is er een nieuwe APK op gekomen en heb ik een aantal dingen vervangen aan het onderstel.
De auto heeft een tijd te koop gestaan op marktplaats, maar heb alléén maar gelukszoekers langs gekregen.
Heb daarom zo goed als zeker de knoop doorgehakt dat de auto blijft en dat er een nieuwe motor in gaat komen. Ben nu aan het sparen, planning voor de ombouw zal tegen komende zomer zijn hoogstwaarschijnlijk. :)
Nice..... :D
De Limburger
12-03-2010, 19:37
Mooi mooi Erik, ik ben eens benieuwd wat je motorplaanen zijn. Gr Ronnie
Mooi mooi Erik, ik ben eens benieuwd wat je motorplaanen zijn. Gr RonnieNog steeds dezelfde Ronnie, alleen dan met een custom RVS 76mm tot achteraan en een JD-chip erop!
De Limburger
12-03-2010, 20:13
Netjes, maar een VR6 kun je toch naar mijn weten niet veel chippen??? Ik heb me laten vertellen dat je niet meer dan 12pk eruit kan trekken..Correct me if i'm wrong..
Gr Ronnie
breadfan83
12-03-2010, 21:36
R32 blok er in kieperen. ;)
r32 toch?
ja want die kun je wel FLINK oppeppen door een chip :shake:
maar ben benieuwd wat er wel inkomt?
Ja.. want dat is inderdaad wel echt nodig bij een r32 in een mk3, kan je moeilijk kijken maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat mijn bron in deze wat betrouwbaarder is dan de jouwe. Maar we wachten gezamenlijk in spanning af, ik ben echt heel erg benieuwd ;)
ik heb helemaal geen bronnen,mijn reply stoelt zich op het feit dat het zo goed als geen nut heeft om een atmosferische motor te chippen.
maar als jij het allemaal zo goed denkt te weten zet dan hier even neer wat erinkomt,dan hoeft de rest niet te gissen..
Mooie Mk3 Erik, ben zeker benieuwd wat jou motorplannen zijn! :thumbup:
ik heb helemaal geen bronnen,mijn reply stoelt zich op het feit dat het zo goed als geen nut heeft om een atmosferische motor te chippen.
maar als jij het allemaal zo goed denkt te weten zet dan hier even neer wat erinkomt,dan hoeft de rest niet te gissen..
Dat laat ik maar aan Erik over .. ;)
r32 krijgt in verhouding best wat pk's erbij met een chip en een uitlaat dacht ik, maar het gaat natuurlijk niet alleen om de pk's maar ook koppel. en tja 280pk in een mk3 vind ik zat hoor, blijft fwd ondanks dat de neus best zwaar is.
doe mij er maar 1, ben benieuwd erik :D
r32 krijgt in verhouding best wat pk's erbij met een chip en een uitlaat dacht ik, maar het gaat natuurlijk niet alleen om de pk's maar ook koppel. en tja 280pk in een mk3 vind ik zat hoor, blijft fwd ondanks dat de neus best zwaar is.
doe mij er maar 1, ben benieuwd erik :D
logisch,het standaardvermogen i.c.m. de cilinderinhoud ligt hoger dan bij een VR6.... ;)
blijft een mooie mk3 benieuwd naar wat de motorwijzigingen zijn..
breadfan83
13-03-2010, 19:44
blijft fwd ondanks dat de neus best zwaar is.
Onzin! Dan ook gelijk de hele .:R aandrijflijn d'r onder hangen. :D
Erik, hoe zijn de plannen met de Edition? :)
classic-edition
13-03-2010, 21:25
Komt de motor die je te koop hebt staan uit deze auto of is dat de motor die je erbij hebt ?
Komt de motor die je te koop hebt staan uit deze auto of is dat de motor die je erbij hebt ?Die heb ik bij de auto gekregen. Interesse?
P.MK3Dub.
14-03-2010, 18:29
Hele dikke Golf!.. Mooie kleur. en de velgen staan er ook goed op.!
Zo met de paasdagen toch nog wat gedaan...
Het interieur is deels vervangen voor volledig zwart. Dat houdt in dat er nu een matching achterbank in zit met geintegreerde hoofdsteunen en zwarte deurpanelen. Enige wat nog rest is het dashboard uitwisselen. Dit volgt snel. Zal dan wel wat nieuwe foto's posten.
Tevens de nieuwe velgen al even gepast, de Porsches gaan daarna in de verkoop en deze passen mooi bij de toekomstplannen. ;)
Ze worden alleen nog even nieuw gepoedercoat. Daarna komen er 205-35-18 bandjes om.
http://i142.photobucket.com/albums/r81/scorphius/Golf%203%20VR6/IMG_0163.jpg
Zo met de paasdagen toch nog wat gedaan...
Het interieur is deels vervangen voor volledig zwart. Dat houdt in dat er nu een matching achterbank in zit met geintegreerde hoofdsteunen en zwarte deurpanelen. Enige wat nog rest is het dashboard uitwisselen. Dit volgt snel. Zal dan wel wat nieuwe foto's posten.
Tevens de nieuwe velgen al even gepast, de Porsches gaan daarna in de verkoop en deze passen mooi bij de toekomstplannen. ;)
Ze worden alleen nog even nieuw gepoedercoat. Daarna komen er 205-35-18 bandjes om.
http://i142.photobucket.com/albums/r81/scorphius/Golf%203%20VR6/IMG_0163.jpg
yes dik hoor die aristo's onder een vr6, dikke 10 van mijn kant :thumbup:
VWRickGTI
04-04-2010, 21:09
Past dat goed 18 inch onder een mk3? Zonder aanlopen etc?
Verders erg mooie velgen top.
Lekker Erik, ziet er keurig uit.
Past dat goed 18 inch onder een mk3? Zonder aanlopen etc?
Verders erg mooie velgen top.Als het niet zou passen zou ik er niet aan beginnen. ;)
Kijkende zo zonder banden kom ik zelfs beter uit voor met deze velgen als met de porsches. Die wilden nog wel eens aanlopen bij hevig insturen....
Achter moet ik nu een flinke spoorverbreder ertussen duwen, daar is nog meters plaats!! :rock:
netjes jongen, leuk ding in het echt
Nice Erik! Wat zijn de maten van je vorige velgen (Porsches)? Hier heb ik wel intresse in voor de Kever :)
breadfan83
06-04-2010, 11:39
Staat 'm goed Erik!
Is de bijbehorende motor er ook al? :D
Nice Erik! Wat zijn de maten van je vorige velgen (Porsches)? Hier heb ik wel intresse in voor de Kever :)Ze komen binnenkort hier te koop Gijs, zal de maten er dan goed in zetten. :)
Staat 'm goed Erik!
Is de bijbehorende motor er ook al? :DNog eventjes sparen Chris, van de zomer.... :cool:
Ze komen binnenkort hier te koop Gijs, zal de maten er dan goed in zetten. :)
Allright, stuur dan ook even een PM. Zit niet super veel meer op internet laatste tijd... (Lees; goed weer en projectjes ;))
classic-edition
06-06-2010, 20:17
Vandaag gespot op vw charly's,leuk je gesproken te hebben.
Oja ook nog ff stiekem een foto geschoten:
http://i896.photobucket.com/albums/ac168/classic-edition/vw-charlys%20%202010%20waregem/IMG_1435.jpg
P.s zou je me eens een pm kunnen sturen waar je die cultsociety kofferbaklijst gekocht hebt die je te koop had.
Groet,
Marco
zitten die wielen eronder moeten we erachter via een meetingfoto :( , staat echt vet :thumbup:
zitten die wielen eronder moeten we erachter via een meetingfoto :( , staat echt vet :thumbup:Tuut tuut!! Wielen vrijdag pas geplaatst in combinatie met overal aanlopen.
Zaterdag wat ruimte gemaakt maar het zou fijn zijn als er toch nog wat meer ruimte komt. Misschien combineren met de aankomende motorwissel.
En ben tevens nog niet tevreden hoe hij achteren ligt, moet nog wat spelen met de hoogte en de spoorbreedte.
Marco, leuk even gebabbeld te hebben en PM is onderweg. :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.