Log in

View Full Version : ervaring met hoogte verstelbare stoelen Derby1/polo1

Golfzilla
03-08-2009, 20:23
Heeft er iemand op dit forum ervaring met het maken/monteren van in hoogte verstelbare stoelen voor in een Polo1/Derby1????

Kan me voorstellen dat dat ooit wel eens gemaakt of aangepast moet zijn door iemand, aangezien deze autotjes niet zo heeel hoog zijn voor ons grote nederlanders :-)

is dit met het originele frame te maken / aan te passen, dat de zit een stuk lager wordt of kan dit beter met bijvoorbeeld een frame van een golf 2??

Oudelut
03-08-2009, 20:28
Frame van een Polo 2 (uiteraard dan wel één met hoogte-verstelling) kan, maar of je er zoveel mee wint? Waarschijnlijk is het handiger om dan gelijk voor een Corrado-stoel te gaan, deze zijn beduidend lager, ergo meer hoofdruimte...

Golfzilla
03-08-2009, 20:32
het "probleem" is dat ik de originele look wil houden.

dus ook originele stoelen, of in ieder geval de bekleding en vorm wil houden

weet hiet of het frame aan te passen is dat deze lager zit, of een ander frame plaatsen??

martiepartie
03-08-2009, 20:41
Stoel pakken van een polo 2 met hoogteverstelling, dan kan je de bekleding/schuim hoogstwaarschijnlijk overzettten van je derby.

Bas
03-08-2009, 21:01
Stoel pakken van een polo 2 met hoogteverstelling, dan kan je de bekleding/schuim hoogstwaarschijnlijk overzettten van je derby.
Maar hebben de stoelen met hoogteverstelling niet altijd de dikke wangen? Die zal de Derby niet hebben lijkt me. Of de bekleding dan nog over te zetten is?

martiepartie
04-08-2009, 08:36
Ik heb een polo2 steilheck diamond gehad met de std. grijs/witte stof, maar wel met hoogte verstelbare bestuurdersstoel.
Dikke wangen (sportstoeltje) en hoogteverstelling gaan dus niet perse altijd samen.

Bedenk me net wel dat de verstellingshendel bij de oudere type polo's en derby's aan de andere kant van de stoel zit, er moet dus nog wel wat meer aangepast worden (zou het overzetten van schuim/bekleding wel mogelijk zijn).

Sjon
04-08-2009, 09:37
.

Oudelut
04-08-2009, 10:05
Frame van een Polo 2 (uiteraard dan wel één met hoogte-verstelling) kan, maar of je er zoveel mee wint? Waarschijnlijk is het handiger om dan gelijk voor een Corrado-stoel te gaan, deze zijn beduidend lager, ergo meer hoofdruimte...

het "probleem" is dat ik de originele look wil houden.
dus ook originele stoelen, of in ieder geval de bekleding en vorm wil houden
weet hiet of het frame aan te passen is dat deze lager zit, of een ander frame plaatsen??

Ik snapte wel dat je de originele look wilde behouden, vandaar de tip voor een onderstel van een Polo 2, dan kun je schuim en bekleding overzetten (niet-sportstoel, wel hoogteverstelling bestaat namelijk bij Polo 2). Denk echter dat je daarmee niet lager uitkomt en dus geen hoofdruimte wint.
Vandaar de suggestie om voor Rado-stoelen te gaan, want daarmee zit je wel weer lager.

Maar goed: of met je hoofd tegen het dak, of de originele bekleding niet meer hebben, concessies zul je wss toch moeten doen?!

martiepartie
04-08-2009, 10:16
Ik zit in mijn G40 stoeltjes toch echt lager in de laagste stand ivm mijn standaard FOX stoelen.

Oudelut
04-08-2009, 11:09
Da's sportstoel tov niet-sportstoel vermoed ik? Maar dan zit je weer met de bekleding die niet 1-op-1 over te zetten is (wangen waar Bas het over had)?

Jorp
05-08-2009, 16:16
Je kunt toch gewoon zie beugels van de wangen afslijpen?

sjampoo
05-08-2009, 17:39
Onderstel 'sportstoel' is inderdaad gewoon een 'standaard stoel' met 'beugels'.

Zelfs zo exact hetzelfde dat bij vw de standaard stoel is vervallen als los onderdeel, en alleen de versie met beugels te koop is. Als je een stoelframe nodig hebt, flex je de overbodige beugels er maar vanaf.

Echter: De stoelen zijn zeker niet 1-2-3 over te zetten. Niet alleen de stoelverstelling ( voor <-> achter ) is gewijzigd in de loop der jaren ( van links naar rechts en vise versa ) maar ook de achterste pootjes zijn in DIKTE gewijzigd:
<-) Bij Polo's waarbij de gordelbevestiging nog aan de tunnel vastzit ( Polo 1 / Audi 50 / Derby 1 ) zijn de railtjes smal uitgevoerd, en zijn de pootjes dun ( met dito, dun plastic geleide stripje ).

<-) Bij Polo's waarbij de gordelbevestiging aan de stoel is bevestigd ( Derby 1f/Polo1f/ Polo 2 / Polo2f ) is de rail voorzien van kartelling, en zijn ze breder uitgevoerd. De pootjes zijn evendik, maar het metalen geleidestripje is dikker. Past niet 1 op 1, of in iedergeval niet zo soepel dan je zou wensen.

Oplossingen zijn er legio; huisvlijt, passen, meten, Klaar! Tip: *Verkloot* niet de auto, maar verkloot de stoelframe's!

Oudelut
05-08-2009, 19:00
:101: Two thumbs up voor de wandelende vraagbaak...

Bas
05-08-2009, 19:02
Vraag Jaap (JaapvdV) anders eens wat er aangepast moet worden voor corrado stoelen, hij heeft deze in zijn Derby:
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/IMGP7866a.jpg

JaapvdV
09-08-2009, 09:21
Deze stoelen zaten al in mijn Derby toen ik hem kocht. Zover ik weet is er niks aangepast. Het enige nadeel is dat de hendel van de stoelverstelling aan de verkeerde kant zit...bij mij staat de stoel dus ook altijd op dezelfde positie.