View Full Version : Achterbumper Polo Classic?
Hallo people!
Even een kort vraagje: wat voor achterbumper zit er op onderstaande Classic? Hij lijkt me aan de zijkant korter dan de normale? Misschien de achterbumper van een hatchback model?
http://94.100.115.99/673350001-673400000/673376501-673376600/673376511_5_7LkP.jpeg
Alvast bedankt! :D
martiepartie
03-08-2009, 20:57
dat is de bumper van een ' derby ', oftewel het allereerste model van de polo met kont.
T/m ongeveer 1985 (kan ook iets eerder zijn geweest) is de korte bumper geleverd, daarna werd het de langere variant. Deze bumper is smaller dan de bumpers van een HB of coupe, het is eentje die alleen op dit model geleverd is.
Oke, oke... Maar is het niet zo (zoals bij de Jetta Mk2), dat als je de lange bumper van de auto haalt, je de ophangpunten aan de zijkant van de auto ziet zitten (waar je de lange bumper overheen schuift, zegmaar).
Heeft dit model Classic ook van die achterbumper ophangpunten aan de zijkanten en zijn die gecleand op deze wagen, of zitten deze ophangpunten simpelweg niet op dit model Classic?
Die zitten er wel, alleen verder naar achteren. Bij een langere bumper zit dat ophangpunt een paar cm van de wielboog af.
Oke oke duidelijk, bedankt!
Topic kan weg wat mij betreft.
Groeten!
:D
Ik heb een classic met lange bumpers. Als je die afneemt heb je twee gaten aan de zijkant war deze lange bumper inhangt.
Ik zou me ook liever een korte aanschaffen en de gaten toelassen.
Ben toch van plan om eens een bumper van een coupe te monteren.
Want dit model is volgens mij nergens meer te vinden...
Ik zoek al een tijdje een lange bumper met chromen bies, tot nu toe nog geen 1 nette tegengekomen. De korte uitvoering ben ik vaker tegengekomen.
Ik zal eens meten wat het verschil in breedte is tussen een coupé achterbumper en die van een classic; kans is groot dat de classic een smaller kontje heeft.
Edit: coupe bumper is aan de binnenzijde 143cm, de classic 141cm. Net een cm te veel aan beide kanten.
Kans? => is gewoon een feit.
Scheelt best veel, als in: tis geen porum.
1cm per kant is niet veel, maar idd geen porum :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.