View Full Version : Mark's GTI 8v
Renegade
22-07-2009, 12:48
Zoals te zien bij het tekoop forum staat mijn oude 1300 tekoop :) de plaatsvervanger staat al voor de deur dus ik open maar al eens een nieuw project topic :D
Ik heb nog geen foto's gemaakt dus pak ik ze maar even uit het topic van redbull (als deze er geen bezwaar tegen heeft).
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GSDV78EV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WQ4REA7L.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BOMOTOAA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HLFS6FS3.jpg
Even wat forum-historie zover ik die heb kunnen vinden,
Eerst is de auto van redbull geweest hier op het forum welke hem aanbood als sloop of cross. Cloontje heeft de GTI van hem overkocht om hem inorde te maken zodat er weer apk op kon. Hierna heb ik hem overkocht van cloontje en staat hij bij mij voor de deur.
Een mooie onverprutste GTI uit '89 dus :D
Plannen met de wagen,
- Schroefset overzetten van de 1300
- Mooi setje 15'ers (BBS RA / RH spaakvelgjes)
- Deukje rechtsachter weg laten halen en bijspuiten
Verder kan ik me even niets bedenken van plannen, eerst maar eens het bovenstaande doen en dan zie ik wel :D
Renegade
13-08-2009, 11:32
Inmiddels zit de schroefset eronder en ligt de golf zo plat als het kan met deze velgen :) Foto's staan nog op de camera en plaats ik een van deze dagen even.
Ondertussen ook nog een kleurcode-mysterie gehad,
:confused: LP9V :confused:
Na wat zoeken, zoeken en zoeken er achter gekomen dat deze gti orgineel vanuit de fabriek in dezelfde kleur staat als een Limited 16V-G60 :eek: :D
Pedaalemmer
13-08-2009, 12:09
Gaaf, mooie kleur wat is de km-stand?
Renegade
14-08-2009, 12:04
Ondertussen heeft die 191xxx gelopen :) Maar hij trekt nog super, in een stuk door tot de 195/200 op teller. Kan ook zijn dat ik de 1300 gewend ben en het eigenlijk niet zo snel is :tongue:
Even wat foto's bij het verlagen :D
http://img15.imageshack.us/img15/2081/img1724o.jpg
De donor en de gti :D ,
http://img207.imageshack.us/img207/2937/img1726j.jpg
Best raar om je oude auto zo te zien staan,
http://img88.imageshack.us/img88/4514/img1727.jpg
Tussendoor geen tijd gehad om nog meer foto's te maken :redface: maar het eindresultaat:
http://img88.imageshack.us/img88/2033/img1732z.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/4184/img1733d.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/7780/img1734was.jpg
Zodra ik geld bij elkaar heb voor andere wielen worden de kasten uitgerold en kan die nog wat platter :D Vind hem nu wel heel hoog staan.
Je foto's doen het niet....
Renegade
15-08-2009, 03:00
Oei... Stom nieuwe systeem van imageshack. Denk lekker makkelijk alle foto's in 1x uploaden maar zetten ze wel de verkeerde link erbij :redface:
Wat ideetjes van velgen die eronder zouden kunnen komen,
http://fotos.marktplaats.com/kopen/1/d0/upfyy+TqJeD7p6T2F5cmpA==.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/c7/aT4mX/KRve/mRtZ/ADXTVg==.jpg
Iets in die stijl wat ook in de jaren '80 gemaakt is net als de auto :) (weet even niet of ik die foto's van marktplaats mag gebruiken, anders haal ik ze wel weer weg).
Ook vandaag nog even getest hoe zuinig een gti is, 6ltr op 100km op de mfa :eek: met 10euro benzine rij ik nu al bijna 120km :eek:
huismuis
15-08-2009, 09:33
een heel gaaf wagentje..
ik zeg oldskool wielen idd!! zo apart en oldskool mogelijk!!
haha veel plezier ermee iig
Chriskee.
15-08-2009, 18:21
Mark, heb je niet toevallig interesse in mijn BBS RA?
Die liggen hier wat deaud te gaan..
Spreek je anders op msn wel ;)
Gave bak btw!
tiefflieger
15-08-2009, 18:28
Verlagen heeft hem veel goed gedaan !
2e setje wielen (rial) is wel erg gaaf, had ze ook al gezien op MP...
Renegade
18-08-2009, 12:57
Thnx :cool: mag alleen nog wat platter naar mijn smaak maar, dan moeten eerst de kasten uitgerold worden :D en voor de zekerheid toch maar een plaat onder motor/carter door :redface:
Rials hebben op dit moment ook mn eerste keuze voor al k weer geld over heb :D hart in een leuke kleur en de rand word dan opgepoetst :D
Renegade
16-09-2009, 08:35
Zo, na even een maandje geldtekort (student he :shake: ) het topic maar weer even afstoffen.
Gisteren zat ik op mijn stage wat te marktplaatsen en kwam ik een setje BBS RA tegen voor praktisch niks. Geen foto's of wat dan ook erbij, maar eens gebeld en gelijk savonds opgehaald :D Zelf moet ik nog foto's ervan maken maar, er zit zo goed als geen stoeprandschade op :eek: randjes zijn helemaal strak en er zit echt verschrikkelijk weinig balanceerlood op :D
Verder wat er gaat gebeuren aan de wagen de eerste tijd is niet zo heel spannend maar wel belangrijk vind ik,
- Nieuwe distributieriem (km-stand onbekend)
- Nieuwe snaar dynamo (km-stand onbekend)
- Nieuwe snaar stuurbekrachtiging (km-stand onbekend)
- Alle filtertjes vernieuwen
- Bougies vervangen
Zijn er nog wat dingen die ik bij een 1800 8v PF misschien nog na moet kijken ?
ronaroot
19-11-2009, 21:45
Ey Mark,
En hoe staat het met jouw Golf ?
Is trouwens maar goed dat ik op tijd de groen Golf van je heb overgenomen want 7 weken later en we hadden hem niet meer daar kunnen overschrijven he :D
Gr. Roger
Renegade
19-11-2009, 21:49
Hey,
ik heb niet veel tijd de laatste tijd om wat aan de wagen te doen :redface: heb alle nieuwe riemen al meer dan een maand hier op mijn kamer liggen maar zelf kan ik ze niet vervangen (laat het liever iemand doen met ervaring en mijn oom is automonteur maar die zit op het moment met iets aan zijn arm).
Hoe is het nog met de groene ? Probleem van het stotteren nog kunnen vinden ? :D En idd, nu valt er niet veel meer over te schrijven he :giggle:
ronaroot
19-11-2009, 22:00
Nee wat je daar nu alleen nog kan krijgen is "gebrande" cd's :D :D
Ja met de groene ben ik super blij, heb andere bougiekabels erop gezet (bij die wat erop zaten sprongen de vonken tussen de kabels over)
En heb de computer droog gemaakt deze was aan het zwemmen :rolleyes:
Was dus denk ik de oorzaak van het probleem, er zat een berg bladeren voor de afvoer waardoor de bak vol liep met water en niet meer weg kon.
ronaroot
19-11-2009, 22:33
Misschien nog wel leuk om te laten zien, had voor de flauwekul even de schroefset, velgen en lampen erop gehangen
http://img26.imageshack.us/img26/6192/21092009140.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/4716/21092009139.jpg
De Limburger
19-11-2009, 22:55
Ronaroot, dat ziet even super dik uit man..
Gr Ronnie
En Mark een mooie gti is het hoor.
Renegade
20-11-2009, 08:36
Misschien nog wel leuk om te laten zien, had voor de flauwekul even de schroefset, velgen en lampen erop gehangen
Ziet er goed uit man :thumbup: waarom geen topic van maken ? Doet me wel goed om te zien dat hij goed terecht is gekomen :D
ronaroot
20-11-2009, 08:57
Danke, leuk om te horen :thumbup:
Hij is zeker goed terecht gekomen, probeer hem ook netjes te houden.
Laatst nog het e.e.a. vervangen, nieuwe remblokken en kachelradiator (oude was gesprongen) maar goed, het blijft toch een (tijdelijke) "winter auto".
Ben nu hard bezig met mijn andere golf en daar heb ik wel een topic over, maar tot nu toe alleen op ons eigen forum ;)
Gr. Roger
Renegade
19-01-2010, 08:37
Eventjes het topic uit de diepte trekken :D ben langzaam bezig met de wagen weer helemaal netjes te maken.
Gisteren 6,5 uur !!!! eronder gelegen om de thermostaat te vervangen (eerste keer he :redface: ). Gelijk even een nieuwe dynamo en sbk riem :D
Next to do:
- Distributieriem
- Toplagers voor
- Veerpootrubbers achter
- BBSjes opknappen
- Lager schroeven met een plaat onder t carter :D
Foto's komen straks, staan op mn mobiel en op stage word geen usb of sd kaart geaccepteerd :rolleyes:
breadfan83
19-01-2010, 11:58
Mooie auto, mooie kleur. Ik zeg, 16v-G60 d'r in en gaan! :D
Renegade
19-01-2010, 13:05
Dankje :D
8kleppert loopt trouwens nu even hard genoeg :) is in hele goede staat, 210 op teller kunnen niet veel zeggen he :D
Trouwens even een tip voor GTI-bezitters, gooi er eens superplus in (RON98). Wagen loopt bij mij veel soepeler en trekt beter door !
8kleppert loopt trouwens nu even hard genoeg :) is in hele goede staat, 210 op teller kunnen niet veel zeggen he :D
Trouwens even een tip voor GTI-bezitters, gooi er eens superplus in (RON98). Wagen loopt bij mij veel soepeler en trekt beter door !
Dat is bij alle auto's.. De vr6 en de V8 rijden ook altijd op 98.
Het meeste verschil merk je met Vpower racing, is 100 oktaan en alleen verkrijgbaar in duitsland.
Mijn mk2 met 90 pk RP motor liep daar 215 mee op de teller :D
Maar bij de vr6 merk je dan gewoon dat hij veel soepeler loopt...
Leuke gti, maar ik vraag me even af hoe jij dat wilt gaan doen met die plaat onder je carter/motor?
heb namelijk bij mijn eigen al even zitten kijken, maar kan niet echt iets van een bevestiging vinden waar ik iets aan zou kunnen monteren.
ben erg benieuwd.
grtz
Wiechers levert daar standaard setjes voor, kosten ongeveer 200 euro.
Gebruiken ze wel vaker in de racerij...
http://www.friedrich-motorsport.de/newsletter/Oel.JPG
Renegade
20-01-2010, 08:35
200 euro vind ik wat overpriced voor een gebogen plaat alu met wat beugeltjes :tongue: word dus tzt. zelf gemaakt :)
Chriskee.
20-01-2010, 10:09
Waarom heb je dat nodig dan ? :tongue:
Met die ouwe reed je ook gewoon waar je niet gaan kon, zonder moeilijk te doen :tongue:
Precies, en een 8v hangt nou eenmaal niet laag. Moet je eens met een 16v proberen :D
Renegade
20-01-2010, 15:45
Waarom heb je dat nodig dan ? :tongue:
Met die ouwe reed je ook gewoon waar je niet gaan kon, zonder moeilijk te doen :tongue:
Omdat de 1300 de carterpan hoger heeft als het subframe :tongue: kijk maar eens bij roger onder de wagen, subframe zal wel wat streepjes hebben en de draagarmen ook :redface:
Als ik bij de gti onder de wagen kijk ligt de carterpan bijna even laag als de lip aan de voorkant. Nou ben ik niet zon kei in drempel-slalommen dus beetje extra voorzorg lijkt me nooit verkeerd :redface:
nooit geweten dat er een beschermer voor was onder je motorblok.
wat er al word gezegd, beetje duur 200 euro voor stukkie alu meteen paar kokers.
wacht wel tot me carterpannetje door is, tot nu toe gaat het(bijna) overal wel prima, en anders rijd ik wel om.
grtz
Renegade
20-01-2010, 23:09
Toenet even geamuseerd met de toplagers, wagen stuurt weer als nieuw :D foto's zijn helaas verloren gegaan :mad: beeldscherm van mn telefoon ligt een beetje in 10000stukjes :redface:
Caterpan beschermer op een 8v is ook klets :tongue: .
of je moet met 10 inch velgen rijden :D.
Igg wel een net golfje !!! :)
ziet er nog netjes uit. kleine verlaging en hij is klaar.
Al dat pf tuig hier ook :redface:
De Limburger
21-01-2010, 00:01
Je hebt echt geen bescherming nodig hoor, Je weet hoe laag Nigel Edwin en ik rijden , en wij gebruiken echt geen beschermplaat, op z'n tijd een nieuwe pan is makkelijker.
Maar dat valt reuze mee hoor.
Gr Ronnie
breadfan83
21-01-2010, 00:49
Heb voor de mijne al een stuk traanplaat liggen met een behoorlijke dikte. Op de 1.3 was dit echt niet nodig, maar op de 16v neem ik liever het zekere voor 't onzekere.
Zolang je subframe lager is dan je pan, zou ik er echter niet aan beginnen.
Chriskee.
21-01-2010, 13:25
16v is inderdaad een ander verhaal, alhoewel het daar ook redelijk goed gaat.
Denk dat je meer problemen gaat krijgen met dat ding eronder, als wanneer je 'm eronder uit laat.
Zo laag als de G40 in onderstaand filmpje wordt ie ja ook niet..
http://www.dumpert.nl/mediabase/2163/591e0137/index.html
238xxx op de teller hier :rolleyes:
Ik zal ook eens 98 gaan proberen, kijken of het wat scheelt (behalve in de portomonee ;) )
Leuke GTI verder :thumbup: , heb er ook eentje in LP9V uit 89. Met dikke bumpers... :D
Renegade
21-01-2010, 14:14
16v is inderdaad een ander verhaal, alhoewel het daar ook redelijk goed gaat.
Denk dat je meer problemen gaat krijgen met dat ding eronder, als wanneer je 'm eronder uit laat.
Zo laag als de G40 in onderstaand filmpje wordt ie ja ook niet..
http://www.dumpert.nl/mediabase/2163/591e0137/index.html
Je hebt gezien hoe mn oude lag :D als het even kan wil ik deze ook weer zo leggen :redface: probleem met de 1300 was dat ik in duitsland op een stukje waar de weg wat bol stond al met een draagarm over het asfalt ging :redface:
Maar voordat die omlaag kan moet ik eerst van die balonbandjes af :D
Chriskee.
21-01-2010, 15:51
Ja, draagarmen zijn ook gemaakt om verwisseld te worden door slijtage :giggle:
Zou wel dik zijn als deze weer zo plat komt te liggen :)
Ga je op de RA's rijden, of worden dat de winterreifen?
Renegade
21-01-2010, 15:56
Voorlopig staat het in de planning om de RA's op de knappen en nieuwe bandjes erop :D maar wil sowiso weer een keer terug naar staal of iets anders breeds, mis het toch wel :shake:
Wie hier in de buurt heeft er trouwens ervaring met een distributieriem wisselen ? Heb de riem met een nieuwe spanrol al een tijdje liggen maar het komt er maar nooit van (mn oom is automonteur en helpt me meestal maar, die heeft geen tijd de komende weken). Zelf durf ik het niet aan en het moet toch nog zsm gebeuren, riem die er nu op zit loopt een beetje op zijn laatste :(
Chriskee.
21-01-2010, 20:19
Ik heb volgende week vrij.. Je weet waar ik woon :tongue:
Renegade
21-01-2010, 23:46
Jep :tongue: weet ik nog :D heb je ook zon sleutel voor de spanrol ? PB me anders je nummer even, laat ik je wat weten :thumbup:
Oja, ben morgen trouwens van 1 tot 5 op school :tongue: weet niet of je er ook moet zijn ? Kom ik je anders wel tegen.
Renegade
28-01-2010, 09:50
Zo :P gisteravond/nacht de distributieriem vervangen met chris :D
komt vanmorge weer het volgende probleem :shake: lekker richting maastricht aan het tuffen, begint opeens het olielampje te knipperen :shake: hydrostoters die klinken als de jostiband die op een stuk ijzer slaat :shake:
zit nog genoeg olie in, maar snel eens de oliefilter vervangen en anders de oliepomp nakijken :shake:
De Limburger
28-01-2010, 10:02
Als je olielampje begint te branden, onder het rijden is mischien je sensor stuk, als het lampje gaat branden op stationairtoerental en uit gaat bij het rijden, dan is eigenlijk zeker je pomp stuk. Meer kan ik je niet vertellen. Misschien is er wel een oliekanaaltje verstopt in de kop, waardoor je stoters te min olie krijgen. Het lijkt me sterk dat dit probleem iets met de filter te doen heeft.
Succes er mee.
Gr Ronnie
Renegade
28-01-2010, 10:06
Het lampje knippert constant, bij wat meer gas geven begint het zelfs sneller te knipperen. Sensor lijkt me uitgesloten omdat de stoters echt flink tikken.
ronaroot
28-01-2010, 10:32
Paar weken geleden precies hetzelfde gehad met de groene golf.
Bleek de carter ventilatie dicht te zitten (denk bevriezing)
Bij mij duwde hij zelfs de olie bij de pijlstok eruit.
Emiel-64
28-01-2010, 10:33
leuk bakkie!
Renegade
28-01-2010, 10:35
Bij mij duwde hij zelfs de olie bij de vuldop eruit.
Hmm, das een hele goeie, straks eens even loshalen :D PF heeft de ventilatie meen ik via die grote "paddestoel" op het kleppendeksel toch ? Die is gisteren los geweest en het sneeuwde nogal :redface:
leuk bakkie!
Dankje :D ! Kom er alleen steeds niet aan toe om foto's te maken.
ronaroot
28-01-2010, 10:39
Hmm, das een hele goeie, straks eens even loshalen :D PF heeft de ventilatie meen ik via die grote "paddestoel" op het kleppendeksel toch ? Die is gisteren los geweest en het sneeuwde nogal :redface:
Als die los is geweest kan je ervan uitgaan dat daar vocht in is gekomen, en met die temperatuur van afgelopen nacht -> bevriezing.
Succes ;)
Emiel-64
28-01-2010, 10:39
doe nou ma gewoon pipo. hahaha
of weet je niet meer wie ik ben?
Renegade
28-01-2010, 12:36
doe nou ma gewoon pipo. hahaha
of weet je niet meer wie ik ben?
Jawel :D
Gokje, emiel ? :egg: nog een puchforumhoer erbij :D
Bij mij duwde hij zelfs de olie bij de pijlstok eruit.Kan heel goed, recent zelf nog gehad. :mad:
Renegade
28-01-2010, 13:24
Blijft die dan ook dichtgevroren na een stuk rijden ? Heb er vandaag al meer dan 45km opzitten, olie is al goed op temperatuur geweest :confused:
Chriskee.
28-01-2010, 13:35
Ja, dan zit ie gewoon verstopt ;)
Eventjes die opties nagaan en klaar.
Zat flink wat drab in je olie moet ik bekennen, dus eens een filter en oliewissel lijkt me niet overbodig ;)
Renegade
28-01-2010, 18:09
oliekanalen zijn open, carterontluchting (ding op het kleppendeksel is dat toch ?) is ook open, zat alleen een klein beetje sludge in de slang van de korte stukken, die heb ik er even uit geblazen :D
Even radeloos dus :shake: olielampje is er trouwens mee opgehouden, tikken doet die wel nog... Lijkt dus alsof het probleem zichzelf heeft opgelost maar de schade aan de stoters er al is :shake:
Oja, even nog erbij vermelden, wagen loopt hoog stationair (1800-2000 toeren) zo opeens... Als ik de vuldop op het kleppendeksel losmaak met lopende motor zuigt die even lucht aan en loopt dan weer gewoon netjes stationair zonder de dop erop :confused: dop er weer op -> hoog stationair lopen...
Lijk dus alsof de ruimte zich vacuüm zuigt :confused:
cloontje
28-01-2010, 22:02
vacuum slangen checken! misschien een slang poreus. Achter je inlaat zitten er 2 .
Gr
Renegade
28-01-2010, 22:30
Even vergeten erbij te vermelden, vacuum slangen heb ik al gehad :D
Op een of andere vage manier is toenet toen ik een stukje ging rijden het probleem omgedraait :screwy: tikken is compleet weg, lampje knippert weer :screwy:
Gelukkig is het lampje maar een kwestie van sensor checken of dashboard :D
Chriskee.
29-01-2010, 14:37
Oliepomp al nagekeken?
Tikkende klepstoters wilt niet per direct betekenen dat je schade hebt hé... T kan ook gewoon zijn dat je iets teveel klepspeling hebt. Onze Fiat Cinquecento (Lees Fiat Koekblik:D) Heeft daar ook last van als ie koud is, na een stuk rijden is de motor warm, en het getik weg. ;)
Hoog stationair toerental kan ook die regelklep zijn..
Als ie hoog stationair loopt moet je die stekker eens lostrekken. Zakt ie dan in toeren dan is die klep gaar, heb daar ook last van gehad. :thumbup:
Renegade
29-01-2010, 17:20
Tikkende klepstoters wilt niet per direct betekenen dat je schade hebt hé... T kan ook gewoon zijn dat je iets teveel klepspeling hebt. Onze Fiat Cinquecento (Lees Fiat Koekblik:D) Heeft daar ook last van als ie koud is, na een stuk rijden is de motor warm, en het getik weg. ;)
Hoog stationair toerental kan ook die regelklep zijn..
Als ie hoog stationair loopt moet je die stekker eens lostrekken. Zakt ie dan in toeren dan is die klep gaar, heb daar ook last van gehad. :thumbup:
Klepspeling krijg je denk ik niet van de een op de andere minuut :D en de ene keer tikt die wel, andere keer niet. Ene keer brand het lampje, ene keer niet. Ene keer loopt die slecht onderin, andere keer niet...
Lijkt een eigen willetje te krijgen :confused:
Emiel-64
29-01-2010, 17:43
U gaat door voor de koelkast :D
Renegade
12-03-2010, 00:12
Eventjes afstoffen en omhoogschoppen, studentenbudget had weer wat ruimte duss... :D
Probleem met de tikkende stoters is al gevonden, een oliekeering is zo lek als een mandje dus hij gooit het er net zo hard uit als ik het erin gooi :screwy: maar even 3 nieuwe keeringen, oliefiltertje en kleppendekselpakking gehaald :D is dat allemaal ook weer vers.
Morgen kijken voor een setje wielen, welke zeg ik nog niet :D hinthint, 16" groot en ik ga weer voor breed ala 9" rondom :D een simpel maar mooi wiel (en nee geen borbet A en chris, niet zeggen :tongue: ) !
Hoi :D
breadfan83
12-03-2010, 12:33
en chris, niet zeggen :tongue: !
Moi...?
Turbo-Variant
12-03-2010, 12:47
Er lopen meer Christussen rond dan alleen jij, Breadfan. ;)
Renegade
15-03-2010, 00:22
Moi...?
No, chris van hulsberg :tongue: met ook nickname chris(ke) :D
Wielen liggen in de garage, 2 voorbandjes scoren en dan monteren en foto'tjes maken :thumbup:
Chriskee.
15-03-2010, 13:02
Wat niet zeggen ? :O
Dat ik het al weet? Heb anders nog wel een leuk setje hier liggen :tongue:
Renegade
15-03-2010, 23:55
Wat niet zeggen ? :O
Dat ik het al weet? Heb anders nog wel een leuk setje hier liggen :tongue:
Ja maar die wat ik heb zijn ook leuk :tongue: en ook borbets :D
Ja maar die wat ik heb zijn ook leuk :tongue: en ook borbets :D
Ik gok Borbet T :rolleyes:
Renegade
16-03-2010, 13:24
Shit :tongue:
Naja heb dus een setje borbet T afgelopen donderdag opgehaald voor een zacht prijsje (met nauwelijks stoepkusschade en helemaal recht :eek: ) alleen nog voorbandjes scoren, misschien de randen polijsten en dan kunnen ze eronder :D
Ze zijn 9 breed rondom :D misde het brede toch en wil eens een keertje wat groters proberen als 14/15 inch :D
Nu nog wachten op de rechtsbijstand met de schade die ik van de winter met de sneeuw heb gehad en dan is de auto van de buitenkant helemaal zoals ik hem wil !
Heb ik trouwens nog niet gepost de schade, heb er geen foto's van maar zal het verhaal even neerzetten.
Afgelopen januari heeft het veel gesneeuwd, wegen ed bijna onbegaanbaar :shake:
Ik ging dus op een zondag met mijn vriendin en een vriend van me die achter me reed even naar de KFC in heerlen. Zaterdags had het echt FLINK gesneeuwd maar de wegen waren zondags al gelukkig vrij.
Eenmaal aangekomen bij de KFC lag de parkeerplaats nog vol met sneeuw, even heel rustig naar een parkeervlak tuffen dacht ik dus (ging nog nauwelijks 10km/h). Die sneeuw was alleen geen sneeuw meer maar een grote ijsplaat geworden :shake: in een bochtje op de parkeerplaats gleed ik dus door uit de bocht tegen een flinke kei aan :shake: Enige schade die ik heb is gelukkig de keienvanger die de kei goed heeft gevangen :icon_spin
Dit vond ik dus niet normaal dat de parkeerplaats een grote ijsplaat was terwijl de openbare weg gewoon vrij was. Binnen dus even verhaal halen bij de manager die op dat moment dienst had, hij bekende alles eerlijk, ze hadden gewoon geen zin om te strooien omdat het hun teveel werk was, drive hadden ze alleen maar even gedaan. Toen ik vroeg of ik dat op papier mocht hebben trok hij de keutel terug en kon ik alleen een klacht indienen, ik zou nog door de eigenaar van de franchise gebeld worden (niet dus :rolleyes: ).
3 dagen heb ik gewacht op een telefoontje en toen heb ik de verzekeringsagent maar ingeschakeld. De eigenaar van deze KFC wou er letterlijk niets mee te doen hebben en wou nieteens de aansprakelijkheidsverzekering van hun geven :screwy: lkkr dus !
Op het moment ligt de zaak bij de rechtsbijstand en gaat dit nog een staartje krijgen ! 2 getuigen heb ik die naast me stonden toen de manager verklaarde dat het hun teveel werk was en het dus nalatigheid is :D De manager ging zelf bijna op zijn plaat over de parkeerplaats (lopend) toen ik hem de schade wou laten zien en hoe het gebeurd is :screwy:
Even kijken hoe dit dus gaat aflopen :)
Dat is balen... Maar aangezien hij toegegeven heeft dat ze geen zin hadden om te strooien en omdat er getuigen bij waren zal je vast wel wat terug krijgen :thumbup:
Toevallig het setje van Mickey met de rode corrado gekocht?
Renegade
16-03-2010, 15:16
Dat is balen... Maar aangezien hij toegegeven heeft dat ze geen zin hadden om te strooien en omdat er getuigen bij waren zal je vast wel wat terug krijgen :thumbup:
Toevallig het setje van Mickey met de rode corrado gekocht?
Nope, in etten-leur gehaald :)
175 euro met bijna nieuwe 215-40-16 toyo's achterop :screwy:
Nope, in etten-leur gehaald :)
175 euro met bijna nieuwe 215-40-16 toyo's achterop :screwy:
Dat is geen geld... Gelijk maar even 195-40-16 rondom gooien :D
Mike--1991
19-03-2010, 17:00
Was jij vandaag met de golf bij leeuwenborgh in maastricht??
Renegade
20-03-2010, 04:05
Jep, zit mn vriendin op school. Was haar even ophalen :)
Morgen als ik tijd heb de uitlaat maar eens fixen en die remus eronderuit trappen :D
Renegade
21-03-2010, 13:50
Wie heeft er in de buurt van Stein ervaring met het vervangen van keerringen ? :tongue: Begint nu toch ernstig te worden het olielekken dus ze moeten snel vervangen worden.
Heb alle materiaal liggen alleen geen gereedschap om het mee te doen :shake:
breadfan83
21-03-2010, 14:11
Wat voor gereedschap heb je nodig dat je niet hebt dan?
JettaMK2
21-03-2010, 17:50
Je kunt ook dat spul bij de olie gooien zodat keerringen en pakkingen soepel van worden.
Mssn dat daarmee het lekker stopt was bij mijn golf ook goed gegaan;)
en welke keerring moet vervangen worden ?
gr mark
Renegade
21-03-2010, 23:40
Krukas/tussenas/nokkenas allemaal maar even in een keer :)
Ik heb niet echt gereedschap om de poulies los te halen zodat ik bij de keering kom en ook geen gereedschap op de keering er weer in de zetten :(
JettaMK2
21-03-2010, 23:47
Een hoop werk.
Ook gelijk overal nieuwe pakkingen etc?
De Limburger
21-03-2010, 23:55
voor de krukas poelie en de bout los te krijgen daar heb ik een sleutel voor zelf gemaakt maar hij werkt.
Nokkenas is een eitje
tussenas is minder fijn maar ook te doen.
Laat me maar wat weten.
Gr Ronnie
Chriskee.
22-03-2010, 00:57
Als je het niet erg vindt Mark, moet ik toch passen.
Stond net alweer stil met de mijne, koppelingskabel over..
En aangezien ik sowieso al bijna geen tijd heb ivm school & werk.. Kan dit er dus wel goed bij :(
vw roadwarrior
22-03-2010, 06:21
Nette mk2 hoor.
Renegade
22-03-2010, 09:52
voor de krukas poelie en de bout los te krijgen daar heb ik een sleutel voor zelf gemaakt maar hij werkt.
Nokkenas is een eitje
tussenas is minder fijn maar ook te doen.
Laat me maar wat weten.
Gr Ronnie
Is goed :) wanneer heb jij meestal tijd ? Kom ik wel ff af naar nieuwstad :P
Als je het niet erg vindt Mark, moet ik toch passen.
Stond net alweer stil met de mijne, koppelingskabel over..
En aangezien ik sowieso al bijna geen tijd heb ivm school & werk.. Kan dit er dus wel goed bij :(
Maakt niet uit :) maar alweer stil gestaan :eek: hij laat je wel heel vaak in de steek he :shake:
Nette mk2 hoor.
Thnx :) !
Chriskee.
22-03-2010, 10:34
Ja, krijg de schijt van die kut bak..
Had ik de ouwe maar nooit verkocht..
Maargoed, moeten positief blijven zeggen ze maar he ..
Renegade
23-03-2010, 14:05
Haha :P naja ik heb hetzelfde :shake:
Vraag me af wat de eigenaar voor Cloontje ermee gedaan heeft :shake: Problemen zoals, de auto start helemaal niet meer, alles nagekeken... Hangt er een kt kabeltje los bij de injectorrail die met tape aan elkaar zat :shake:
cloontje
23-03-2010, 14:10
Haha :P naja ik heb hetzelfde :shake:
Vraag me af wat de eigenaar voor Cloontje ermee gedaan heeft :shake: Problemen zoals, de auto start helemaal niet meer, alles nagekeken... Hangt er een kt kabeltje los bij de injectorrail die met tape aan elkaar zat :shake:
Dan moet je redbull hier van het forum even vragen want daar heb ik hem gehaald en ik heb hem maar een paar dagen in bezit gehad.
Gr
Renegade
23-03-2010, 14:22
Dan moet je redbull hier van het forum even vragen want daar heb ik hem gehaald en ik heb hem maar een paar dagen in bezit gehad.
Gr
Daarom zeg ik :D de eigenaar voor jou ;) Hij loopt verder ook super ! En remmen doet die ook :D Mag ook wel na alle shit wat je ermee gehad hebt :)
De schade word binnenkort trouwens misschien gemaakt aan de achterkant :)
cloontje
23-03-2010, 20:03
Daarom zeg ik :D de eigenaar voor jou ;) Hij loopt verder ook super ! En remmen doet die ook :D Mag ook wel na alle shit wat je ermee gehad hebt :)
De schade word binnenkort trouwens misschien gemaakt aan de achterkant :)
Hou op over die remmen. Ik krijg er alweer hoofdpijn van.
Gr
Renegade
23-03-2010, 21:15
Hou op over die remmen. Ik krijg er alweer hoofdpijn van.
Gr
Haha :D moet zeggen, het is wel goed gedaan :thumbup: kan niets slechts zeggen over wat je aan de wagen gedaan hebt om hem apk waardig te maken :thumbup:
Kabeltje net maar even netjes gesoldeerd en waterdicht verpakt :) was gelukkig ook de enige :tongue:
breadfan83
24-03-2010, 12:24
Wij Golf 2 rijders begrijpen elkaar. :D
Als die auto opeens probleemloos start, en zonder mankementen van A naar B gaat, zou ik me pas echt zorgen gaan maken.
Chriskee.
24-03-2010, 12:37
Mijn ouwe deed dat.. Daar heb ik echt nooit pech mee gehad..
Deze is een brok ellende..
Renegade
25-03-2010, 00:34
Mijn ouwe deed dat.. Daar heb ik echt nooit pech mee gehad..
Deze is een brok ellende..
Ochja, mijn ouwe deed het ook niet altijd :tongue: Moet wel zeggen bij deze, even de startmotor laten tikken en hij loopt ! Heb je wel gemerkt met de distributie-beun-methode toen :D
Wagen vandaag maar eens grondig gepoetst, kon alleen nergens de wax meer vinden :shake: bumpers zijn iig van grijs naar zwart en de achterkant van de auto is ontdaan van de laag vuil die IN de lak zat :)
Foto's moet ik nog een keer maken, heb ik alleen geen haast mee omdat ik nog steeds rij op 2 verschillende wielen :redface:
Renegade
29-03-2010, 13:46
Onder het motto van, het zit maar niet mee :shake: ...
Olie lekt niet meer, was gelukkig alleen de kleppendekselpakking :D man wat kan daar wat olie lekken als die wat ouder is :eek:
Volgende probleem,
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=898759#post898759 :rolleyes:
Chriskee.
29-03-2010, 16:36
Rot?
Renegade
29-03-2010, 22:45
Afdichtspul wat over het flexibele stuk zit is een beetje los gekomen :D denk gewoon ouderdom
Renegade
13-06-2010, 11:29
Rot?
Zit dus met hetzelfde probleem als jou :shake:
Voor aan de passagierskant een gat ontdekt dat provisorisch verborgen was met een plaatje erover gekit en een berg tectyl. Goed, afspraak gemaakt bij een plaatwerker om het te maken afgelopen vrijdag, zelf kaal gemaakt om de kosten wat te drukken.
Onder het kaal maken zag ik nog wat rare plekjes, maar eens de staalborstel erop gehouden, kwam het ene na het andere gat in de kokerbalk tevoorschijn :shake: Na 3 gaten gevonden te hebben had ik even geen zin meer, afgelopen vrijdag naar de plaatwerker toe en hij heeft de golf eens grondig hamertje tik gespeeld op de kokerbalk. Conclusie, een stuk of 10/15 gaten in totaal.
Golfje maar weer mee naar huis gepakt en een afspraak gemaakt voor komende vrijdag om gelijk alles te laten lassen :tongue: Komende week begint het kaal maken van de plekken en komen ook de foto's !
Daarom lagen dus overal die roestbrokken hier in de straat! :D
Wel balen. :(
Chriskee.
13-06-2010, 14:20
Arme jonge!
Het kan tenminste wel nog gemaakt worden, dat is wel een plus! :thumbup:
breadfan83
13-06-2010, 19:16
Da's stront!
Mij wacht hetzelfde nog. Ben ook wat plekjes tegengekomen die ik wil laten aanpakken. Wil wel eens bij je langskomen om te zien hoe het geworden is, misschien dat ik die plaatwerker van je ook wel effe leen. :D
Ach ga er maar van uit dat elke mk2 dit immiddels heeft.
De auto`s roesten allemaal onder het tectyl. of de eigenaar het nou door heeft of niet :D
Maar het komt goed zo te horen.
Renegade
13-06-2010, 23:05
Daarom lagen dus overal die roestbrokken hier in de straat! :D
Wel balen. :(
Ja :tongue: Richard heeft zich even flink geamuseerd met de hamer, geloof me :redface:
Arme jonge!
Het kan tenminste wel nog gemaakt worden, dat is wel een plus! :thumbup:
Jep, en de plus is dat motorisch de wagen gewoon perfect loopt op een lek keerinkje na :thumbup:
Da's stront!
Mij wacht hetzelfde nog. Ben ook wat plekjes tegengekomen die ik wil laten aanpakken. Wil wel eens bij je langskomen om te zien hoe het geworden is, misschien dat ik die plaatwerker van je ook wel effe leen. :D
Hij doet voor zijn beroep oldtimers restaureren, toen ik 2 weken terug even langs ging voor een afspraak was hij bijna klaar met een opel corsa die heel erg krokant was, zag er top uit ! Ook heeft hij een mini in de garage staan waar bijna alles nieuw op zit :thumbup:
Ach ga er maar van uit dat elke mk2 dit immiddels heeft.
De auto`s roesten allemaal onder het tectyl. of de eigenaar het nou door heeft of niet :D
Maar het komt goed zo te horen.
En vooral bij de stoppen in de kokerbalk heb ik gezien :screwy: trok de stukken metaal die rondom de stop zitten zowat mee eruit :shake:
cloontje
21-06-2010, 19:37
ben je niet met de wagen bij marcel geweest?
breadfan83
21-06-2010, 22:50
Vandaag nog een auto met een gat teveel gekocht, dus we spreken ons binnenkort effe. ;)
Renegade
21-06-2010, 23:55
ben je niet met de wagen bij marcel geweest?
Nope, wel gevraagd wat hij zich telde. Maar het lassen gaat het toch niet worden. Wagen gaat binnenkort weg.
Ik heb me alles eens op een rijtje gezet en er moet gewoon nog teveel geld in gepompt worden om hem te krijgen zoals ik het wil. De lak is ook op een aantal plaatsen niet meer al te denderend dus helemaal overblazen zou er ook nog bij komen. Als student die de auto dagelijks nodig heeft is het gewoon niet te betalen, kan het wel stukje bij beetje doen maar dan ben ik over 10jaar nog bezig en is dat wat ik 10jaar terug heb gedaan al niet meer naar mijn wens :redface:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.