PDA

View Full Version : schokbrekers versleten

aclaxous
07-06-2009, 22:57
Voor mij is dit mijn eerste message op het forum. Ik weet dus niet of ik in de juiste categorie een thread start. Ik heb een vraag over een auto die ik wil kopen.

Het betreft een volkswagen polo uit mei 2002, met 92.000 km op de klok. De eigenaar zei dat hij de schokbrekers pas heeft vervangen. Is dit normaal bij 92.000 km, of kan er sprake zijn van het terugdraaien van de teller. Ik dacht dat schokbrekers langer meegingen.

Graag jullie reactie.

Groet,

Alex

Bendert
08-06-2009, 09:35
Wat ik dacht is dat schokbrekers ongeveer een 100.000km mee gaan, dus dit is zo gek nog niet. Als je de kilometerstand niet vertrouwt dan kun je hem natuurlijk altijd NAP laten checken.

Belangrijk is om ook te controleren of de de distributieriem e.d. is vervangen, want die moeten namelijk ook zo'n beetje rond die kilometerstand. Dat kan ook een aardig kostenplaatje zijn.

aclaxous
08-06-2009, 17:28
Ik voer de auto in, en daarom kan ik deze niet NAP laten checken. Distributieriem, schokbrekers etc zijn vervangen. Ik ga woensdag de auto halen, en dan meteen naar Elsloo. :) Bedankt voor de snelle reactie.

Bootje
08-06-2009, 17:44
als je de auto uit duitsland invoerd kan je er van uit gaan dat de kilometerstand niet is terug gedraaid (het kan altijd natuurlijk) maar in duitsland word daar heel streng op gecontroleerd.

Ronin
11-06-2009, 20:16
staat de polo inmiddels bij jou thuis?
is het een 9N, heb zelf namelijk een 9N destijds uit duitsland gehaald :thumbup: