View Full Version : Verlagingsvoorbeeldfoto's
Ik zou graag wat foto's van een Jetta MKI willen zien met 40/40 en met 60/60 verlaging.
Ik twijfel namelijk nog...
tiefflieger
20-05-2009, 19:56
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/4/8/HPIM1516.JPG
Dit is 60-40.
Heel goed mee te rijden zo...
Zou 60/60 misstaan of is dat niet in de kont hangend?
Klaas16v
20-05-2009, 23:52
Schroefsetje?
jettaracing
21-05-2009, 06:36
Schroefsetje?
Zo ik ook doen ,die zijn tegenwoordig even duur als een vaste set !
Ik zet er geen schroefset onder, die discussie wordt niet eens gestart.
Maargoed, ik wil 60/60 maar dan zit ik met de schrokbrekers, ze zeggen dat het kan, maar volgens mij niet. Om over de APK helemaal maar niet te praten.
tiefflieger
21-05-2009, 12:29
Een compleet setje 60mm veren en schokbrekers kost je op ebay.de 119 euro...
Heb die set ook in 80-80 gekocht voor mijn Jetta 2 en die rijd perfect, kan natuurlijk altijd beter (om de wijsneuzen voor te zijn) maar voor dat geld een hele goede koop.
Alleen veren zou ik niet doen.
Als je lagere veren monteerd ook ALTIJD kortere dempers monteren. Ik heb met 40/40 gereden op mijn Jetta, met originele dempers en dit reed erg slecht. Je zit binnen no-time op het einde van de schokdemper, met als gevolg een harde klap waarbij het lijkt dat alles afbreekt.
Een compleet setje 60mm veren en schokbrekers kost je op ebay.de 119 euro...
Heb die set ook in 80-80 gekocht voor mijn Jetta 2 en die rijd perfect, kan natuurlijk altijd beter (om de wijsneuzen voor te zijn) maar voor dat geld een hele goede koop.
Alleen veren zou ik niet doen.
En wat is de zoeksleutel daarvan :D
golf1tattoo
26-05-2009, 21:04
Ik heb onder mij GTI een vaste set 60/60 van Supersport.
Bij deze set kunnen de schotels van de achterste schokbrekers in verschillende standen geplaatst worden.
Hij wordt dan iets stugger van achter maar het 'in de kont hangen' is dan minder.
Nou hoe heet die sjit in het Duits, kan het misschien toch nog voor Burgum...
Ik zie echt niet in waarom je er geen schroefset onder zou zetten?
schweinhund
28-05-2009, 19:22
Ik zie echt niet in waarom je er geen schroefset onder zou zetten?
Precies, een schroefset wil nog niet zeggen dat hij helemaal plat hoeft komen te liggen.... je kunt er alle kanten mee op, ook als je eens andere wielen onder de auto zet.
Jan :)
Dat is nou eenmaal de keuze, simpel en ondiscuseerbaar.
schweinhund
28-05-2009, 23:07
Ieder zijn ding ;)
Ik zie echt niet in waarom je er geen schroefset onder zou zetten?
Het is een automaat en anders blijf ik remmen, en dat is me de auto niet waard, geloof mij met een schroefset krijgt de carroserie echt wel op zen donder.
En dan...
60/40
80/60
???
trek anders die dempers onder die golf1 vandaan is 80 80 kan je meteen zien hoe het staat half uurtje werk en weet je het zeker.
robertjan007
29-05-2009, 21:28
Het is een automaat en anders blijf ik remmen, en dat is me de auto niet waard, geloof mij met een schroefset krijgt de carroserie echt wel op zen donder.
Goed geen discussie... Ik kan het toch niet laten... Maar als je 60/40 doet en dan krijgt hij niet op zijn donder???
Goed geen discussie... Ik kan het toch niet laten... Maar als je 60/40 doet en dan krijgt hij niet op zijn donder???
denk nog meer dan als je een schroef set op die stand zet :D
Wat een onzin, een schroefset veert haast niet. Schokbrekers wel he...
Doe wel netjes 60/40
schweinhund
29-05-2009, 23:24
Pardon? Als je een goede schroefset aanschaft heb je zeker wel vering. Uit ervaring kan ik zeggen dat mijn KW kit onder de Seat een stuk comfortabeler rijdt als de 40 mm(!) veren die er eerst onder zaten met de originele schokkers..... en de Seat ligt echt plat....
Jan :) die vanaf nu niks meer zal zeuren :shake:
Zucht...
Ik heb het niet over een KW schroefset...
jettaracing
30-05-2009, 07:10
Ik zou gewoon de flex in de veren zetten ,dat lijkt me de beste oplossing voor jou .........
Wat een onzin, een schroefset veert haast niet. Schokbrekers wel he...
Doe wel netjes 60/40
:D schroefset is ook een demper met een veer ....
net als een vaste set , oke als je een schroef set op de rubbers laat zakken
nee dan doet ze niks meer
maar op normaale hoogte , doen ze ook prima hun werk
een goeie vaste set , korte demper met verlagings veer , is net zo hart :D
Ik zou gewoon de flex in de veren zetten ,dat lijkt me de beste oplossing voor jou .........
wel het meeste comfort :D
ik wil gewoon geen schroefset, maar volgens mij ben je dat zoon beetje verplicht lijkt het wel...
Maargoed, ga zo even een 60/40 setje bestellen. Dan zien we het in Burgum wel...
En wat is de zoeksleutel daarvan :D
Ik zou niet voor een set in een dergelijke prijsklasse gaan. :shake:
Nog geen jaar terug een dergelijk setje besteld voor mijn broertjes vr6.
Geloof me of niet veren en dempers zitten onder de roest, ik ga eerdaags wel even een foto er van maken.
timberland
30-05-2009, 15:56
Haha ik viel even van de stoel van het lachen!!!
Weet niet welke knuppel jou dit wijs heeft gemaakt, maar waarom zou je dan 1. meer moeten remmen? 2. de auto krijgt geen klappen van een vaste set?? in hoge stand is een schroefset ook comfortabel hoor!
maargoed de meeste prijzen een schroefset aan omdat ze zelf ervaren hebben met een vaste set, dat ze toch lager willen en dan weer een andere set moeten kopen!!
MrMiljon
30-05-2009, 16:05
Hij geeft toch aan dat hij geen schroefset wil.... Of je zijn mening nou deelt of dat je deze niet goed onderbouwd vind maakt dan toch niet uit. Hij vraagt om voorbeeldfoto's.
Ik heb alleen ervaring met een Weitec schroefset onder een type1 (hicon gt). En ook al staat deze niet extreemlaag, zeg 75mm, stuiterd de auto over de weg. Ik denk dat een vaste set wel stug is maar lang niet zo stug als een schroefset (van weitec)
De Limburger
30-05-2009, 22:00
Hihihi tsja, we zien het op Burgum wel.
Veel succes.
Gr Ronnie
jettaracing
30-05-2009, 22:05
Zal even 1 keer nog even doorzeuren dan , ik heb een FK schroefset onder de witte ,en een vast set van FK onder de rode jetta .
En de witte rijd wel 100 keer comfortabeler dan de rode jetta en ze staan beide even laag!!!
Ook heb ik een schroefset onder de variant ,en daar zat een vaste 60 40 set onder .
Dan is de schroefset vele malen comfortabeler!!!
De meesten zetten de schroefsets zo laag ,zodat die inderdaad op de rubber bumpstops staat ! ,En ja dan beuk je van de weg af !
Maar als je de schroefset op een normale verlaging set ,dan rijd dat echt wel lekker hoor !!!!!
Ik zou voor die paar tientjes besparing echt NIET voor een vaste set gaan !
Want de reden die JurjenV opgeeft vind ik wel erg wazig ......
Och ja, dat wazige heb ik wel eens vaker last van ;)
Maargoed, ben ik elk geval blij met zoveel reactie. En ach we wachten het gewoon af. Setje is besteld dus we zien het wel.
Het gaat me niet om plat op de bek te liggen, laten we dat voorop stellen. De reden voor verlaging is omdat ik wieltjes met platte banden heb en dat anders staat op vliegen.
Nou heb ik hem binnen alleen heb ik voor de voorste veerpoten enkel een gladde buis, het onderste stuk mist zegmaar, hoor je dit over te zetten uit de originele?
http://i19.ebayimg.com/06/i/001/0f/3e/9952_1.JPG
Van de rechtsen mist dus het deel waarmee je het aansluit op de auto/fusee gedeelte.
jettaracing
05-06-2009, 23:19
Nou heb ik hem binnen alleen heb ik voor de voorste veerpoten enkel een gladde buis, het onderste stuk mist zegmaar, hoor je dit over te zetten uit de originele?
http://i19.ebayimg.com/06/i/001/0f/3e/9952_1.JPG
Van de rechtsen mist dus het deel waarmee je het aansluit op de auto/fusee gedeelte.
A ,de Él Cheapo set dus !
Dan moet je ,als je mazzel hebt , de orginele schokdemperpatronen vervangen door de nieuwe .
Dan moet je de dikke moer die om je zuigerstang heen zit los draaien ,dan kun je de schokdemperpatroon eruit halen .
'T is voor je te hopen dat deze moer los wil ,en dan je geen vervangingsdemper eral onder hebt zitten ,want sommige hebben deze moer er niet op en kan de patroon er niet eens los uit ,en zul je ook nog een anders set schokdemperbehuizingen moeten halen ,die wel demontabel zijn ;)
Zou wel eerst de boel goed inspuiten met kruipolie want dioe moer kan soms erg lastig los gaan !Succes iig !
Mooie naaiactie van die Duitsers dus, goedkoop duurkoop verhaal :D
heb je evengoed toch nog een "schroef"set:D;):D
hahaha
:cool: daar zit dus het prijs verschil .... :shake:
zo ben je toch weer je geld kwijt :shake:
p.s. is het wel van een golf 2 *edit golf /jetta 1* ?
want zo je het schrijft lijkt het wel op een veer poot van een golf 4
Of een Polo 86c/Audi 80...
Mooie naaiactie van die Duitsers dus, goedkoop duurkoop verhaal :D
Of een keer eerst goed kijken................en dan bestellen.
Bestel mijn spullen alleen maar in D ivm de naaiacties van sommige Nl aanbieders ;)
:cool: daar zit dus het prijs verschil .... :shake:
zo ben je toch weer je geld kwijt :shake:
p.s. is het wel van een golf 2 ?
want zo je het schrijft lijkt het wel op een veer poot van een golf 4
Wat moet ik met golf 2 spul?
Of een keer eerst goed kijken................en dan bestellen.
Bestel mijn spullen alleen maar in D ivm de naaiacties van sommige Nl aanbieders ;)
Zie die foto dan, lijkt me goed bekeken.
Wat moet ik met golf 2 spul?
golf 1 jetta 1 bedoel ik sorry :D
maar kwa uiterlijk verschillen die niet veel
is in iedergeval weer extra werk :(
Nou het gaat boven verwachting. Vanmiddag de eerste even vervangen en het was zo klaar. Gelukkig dus maar, mooi op tijd voor Burgum ;)
Hij zit eronder, alleen die ()@*((E$ Duitsers leveren dus maar een halve set, je mag hem zelf nog helemaal in elkaar puzzelen.
Resultaat is wel aardig, misschien achter de "nutenverstellung" nog even toepassen maar niet voor Buirgum.
Oant snein ;)
Toch een gaatje gevonden vóór Burgum.
Dus nu netjes gelijkwaardigverlaagd. Zaterdagmiddag uitlijnen en dan zondag meeting :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.