View Full Version : Afkorting VAG
Pedaalemmer
21-10-2004, 08:43
De afkorting VAG waar staat deze voor?
Volkswagen Aktien Gesellschaft. AG is gelijk aan wat hier BV is. Officieel is het Volkswagen AG. Volkswagen is tevens de groupnaam. Onder deze Group zijn de diverse namen vertegenwoordigd.
VeeDubber
21-10-2004, 10:35
Volkswagen Aktionen Gesellschaft. AG is gelijk aan wat hier BV is. Officieel is het Volkswagen AG. Volkswagen is tevens de groupnaam. Onder deze Group zijn de diverse namen vertegenwoordigd.
Dat is mij ook verteld toen ik bij Motorsport stage liep
Chrispy gaat dus door voor de wasmachine :D
Pedaalemmer
21-10-2004, 10:43
Dat is mij ook verteld toen ik bij Motorsport stage liep
Chrispy gaat dus door voor de wasmachine :D
Dus Volkswagen Audi Groep is dus onzin?
In mijn pa`s audi staat op bijvoorbeeld het reserve lampjes bakje heel groot VAG dus dat staat voor Volkswagen AG?
Pedaalemmer
21-10-2004, 10:45
Volkswagen Aktionen Gesellschaft. AG is gelijk aan wat hier BV is. Officieel is het Volkswagen AG. Volkswagen is tevens de groupnaam. Onder deze Group zijn de diverse namen vertegenwoordigd.
En ik dacht dat het altijd VOLKSWAGEN/AUDI was waaronder alle andere merken waren vertegenwoordigt
Zestienkleppen
21-10-2004, 11:59
En ik dacht dat het altijd VOLKSWAGEN/AUDI was waaronder alle andere merken waren vertegenwoordigt
Dat dacht ik ook :redface:
VeeDubber
21-10-2004, 15:13
Dus Volkswagen Audi Groep is dus onzin?
In mijn pa`s audi staat op bijvoorbeeld het reserve lampjes bakje heel groot VAG dus dat staat voor Volkswagen AG?
Audi is voor 99,1% van Volkswagen, dat verklaart denk ik genoeg :)
Pedaalemmer
21-10-2004, 17:02
Audi is voor 99,1% van Volkswagen, dat verklaart denk ik genoeg :)
ik dacht dat audi en volkswagen een partnerschap hadden en dus gelijk waren maar audi zit dus in de pocket van Volkswagen...didn`t know that!
Jurgen Santana
21-10-2004, 21:51
Heel goed, weinig mensen die in de gaten hebben dat de A niet voor Audi staat!
polopower
22-10-2004, 08:48
Ok, nitpicking, maar om echt nauwkeurig te zijn:
VAG = Volkswagen Aktiengesellschaft (laatste 1 woord en net even wat anders geschreven)
AG is vergelijkbaar met onze N.V. (naamloze vennootschap)
Pedaalemmer
22-10-2004, 09:16
Heel goed, weinig mensen die in de gaten hebben dat de A niet voor Audi staat!
je moest eens weten hoeveel mensen denken dat die a voor audi staat!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.