PDA

View Full Version : weet iemand een how to om de standaard lichtopbrengst golf 2 te verbeteren


redbull
17-05-2009, 21:32
hallo,
heb een keer ergens gelezen dat je de standaard lichtopbrengst stukken kan verbeteren door middel van relais.
ivm xenon en apk niet goed samen gaan met oudere auto,s wil ik het zo proberen.
dus als iemand dat ooit heeft gedaan of een link heeft hoor ik het graag.

Henk Timmer
18-05-2009, 00:06
Wat je zoiezo even kunt proberen zijn lampen gebruiken met meer watt. Let wel op dat je niet TE veel watts gaat gebruiken anders brandt je bedrading door

MONDY
18-05-2009, 00:19
wat vaak helpt is als je heldere koplampen neemt.
Maja je moet dat maar net mooi vinden :D
en zoals hierboven genoemd is hogere watt lampen nemen.

Waggel
18-05-2009, 10:44
Ik had inderdaad ook heldere koplampen en van die extra witte en sterke pitten van philips (30% meer lichtopbrengst volgens philips). Had meer dan genoeg licht :thumbup:

VeeDubber
18-05-2009, 11:16
Neem 2 standaard relais van bijvoorbeeld Hella (nr:4RA 003 510-081)

Knip de bekabeling naar je dimlicht door en sluit het dan als volgt aan:
85: Dimlichtkabel vanaf dash
86: Massa
30: Kabel rechtstreeks vanaf je accu (afzekeren met 10A bij 60W lampen)
87: Dimlichtkabel naar je koplamp

Aan beide zijden een relais plaatsen dus.

-spyrock-
18-05-2009, 23:14
Ik heb onderstaande philips lampen voor mijn golf2 gekocht omdat ik de standaard lichtopbrengstt ook niet goed genopeg vond, ik ben er nu zeer tevreden over, duidelijk verschil.


Philips X-treme Power serie:
http://www.lighting.philips.com/assets_global/dynamic_popup.php?src=/europe/image_region/consumer_lighting/car_lighting/s_packsp_xp.jpg

tot 80% meer lichtopbrengst volgens philips.

Edward
19-05-2009, 06:31
misschien helpt het al je er xenon in zet? ;)

redbull
19-05-2009, 09:58
hee veedubber bedankt ,dat bedoel ik ja scheelt een hoop licht.
kan ik dan ook andere lampen plaatsen zoals spyrock bijvoorbeeld (phillips).
da krijg ik nog meer lichtopbrengst als het goed is toch.

Losha
19-05-2009, 15:58
Neem 2 standaard relais van bijvoorbeeld Hella (nr:4RA 003 510-081)

Knip de bekabeling naar je dimlicht door en sluit het dan als volgt aan:
85: Dimlichtkabel vanaf dash
86: Massa
30: Kabel rechtstreeks vanaf je accu (afzekeren met 10A bij 60W lampen)
87: Dimlichtkabel naar je koplamp

Aan beide zijden een relais plaatsen dus.

ik snap het nut even niet, waarom heb je dan meer licht
vanaf de dash komt uiteindelijk toch ook van de accu :confused:

Turbo-Variant
28-05-2009, 07:30
ik snap het nut even niet, waarom heb je dan meer licht
vanaf de dash komt uiteindelijk toch ook van de accu :confused:

Alleen dan via lichtschakelaar en grootlichtschakelaar die na 20 jaar toch wel voor enige spanningsval zorgen door slijtage. Meet voor de grap maar eens na hoeveel volt er bij je koplampen aankomt en vergelijk je dat met de actuele accuspanning.

Ronald
28-05-2009, 08:35
Alleen dan via lichtschakelaar en grootlichtschakelaar die na 20 jaar toch wel voor enige spanningsval zorgen door slijtage. Meet voor de grap maar eens na hoeveel volt er bij je koplampen aankomt en vergelijk je dat met de actuele accuspanning.

Gewoon even ter interesse. Als ik het goed begrijp dan zijn de schakelaars dan knelpunten.. Is het dan niet makkelijker om die schakelaar van dimlicht te vervangen? Groot licht gebruik je niet zo vaak en kan blijven zitten. Of verlies je ook in de bedrading?

Gr,
Ronald

@ Redbull, wat is er mis met het plaatsen van Xenon? Je vind de look niet mooi bij een ouder type auto? Indien goed ingebouwd zijn de problemen bij APK minimaal.

Turbo-Variant
28-05-2009, 09:00
Dimlicht loopt ook via de grootlichtschakelaar en moet dan dus ook vervangen worden. Vervangen van de schakelaars is ook een oplossing, maar duurder. Daarnaast blijft de weg die de stroom af moet leggen langer als dat je een relais plaatst.

VeeDubber
28-05-2009, 11:08
hee veedubber bedankt ,dat bedoel ik ja scheelt een hoop licht.
kan ik dan ook andere lampen plaatsen zoals spyrock bijvoorbeeld (phillips).
da krijg ik nog meer lichtopbrengst als het goed is toch.

Ja hoor, geen probleem.

ik snap het nut even niet, waarom heb je dan meer licht
vanaf de dash komt uiteindelijk toch ook van de accu

Door de rechtstreekse verbinding worden veel slechte contacten omzeilt. Hierdoor wordt het voltage aan de lamp hoger (slechte contacten = hogere weerstand = lagere spanning) en branden de lampen dus feller.

Dirtbag
28-05-2009, 22:26
Ik heb ook relais geplaatst, alleen ik heb een relais voor dimlicht en eentje voor grootlicht. Vervolgens heb ik (goedkope rommel) lampjes op ebay gekocht die 90 watt dimlicht en 100 watt grootlicht hebben (of andersom)

Het licht is nog steeds bagger vergeleken met moderne auto's, maar wel een stuk beter :)

mvg

db