Log in

View Full Version : Elect. dakraam storing. wie weet raad?

Bart888
10-05-2009, 14:02
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn golf 4 highline uit 1998 met mijn electr. dakraam. Het dakraam is origineel en ik had er voorheen nooit problemen mee gehad.

Maar laatst deed ik hem helemaal open en weer dicht. toen werd de hemelschuif binnen de auto geblokkeerd en het raam ging niet meer open. na wat priel werk zit de hemelschuif weer goed maar nu gaat het raam niet meer open. hij kantelt wel zonder probleem maar open schuiven doet hij niet en je hoort een soort tak geluid en dan stopt het raam. ook vond ik bij kantel stand een stukje plastic bij de rails. geleiding?

Heeft iemand dit eerder gehad? en is het makkelijk om het mechanisme van het electr. dakraam te vervangen en de kosten?

Robino
13-05-2009, 07:50
heb hetzelfde voor gehad op men golf 3, het mechanisme van het kantelen is drie maand later ook kapot gegaan. het kost even werk om het te vervangen maar de kosten vallen goed mee!

ik weet nu niet of het mechanisme hetzelfde is bij een golf 4, maar de kosten zullen toch niet veel variƫren

Bart888
13-05-2009, 12:47
heb hetzelfde voor gehad op men golf 3, het mechanisme van het kantelen is drie maand later ook kapot gegaan. het kost even werk om het te vervangen maar de kosten vallen goed mee!

ik weet nu niet of het mechanisme hetzelfde is bij een golf 4, maar de kosten zullen toch niet veel variƫren

Bedankt voor je reactie Robino!
Weet je nog hoe je het mechanisme vervangen hebt en hoe je dit moet doen?

Ik heb het raam eruitgehaald wat opzich makkelijk ging, en ik zag dat de plastic blokjes van de geleiding van de hemel schuif aan de binnenkant van de auto zijn afgebroken. Misschien dat er stukjes plastic in de geleiding rond zwerven die de boel blokkeren. maar verder was ik niet gekomen. ik neem aan dat de hemel gedeeltelijk los moet?

Bart888
21-05-2009, 11:28
Het is al gelukt. Kost even werk?? Ik ben 5 uur bezig geweest. :wow:
En de de kosten een 2e hands dakraam frame was 75 euri op de sloop!