tim_j
02-05-2009, 21:00
:rolleyes: ik heb de geliefde ( eerder gehate :rolleyes: ) pierburg 2e3 carburateur.
altans dat denk ik wel, ik moet voor de choke de sleutel op contact, even vol gas en dan starten.
nu is het al sinds ik em heb dat ie stationair schommeld in de toeren.
hij weet nou niet of ie 800 of 1100 toeren fijn vind.
onderin heeft ie ook weinig vermogen,
1000 tot 2000 toeren gaat heel zweverig en heeft zeer weinig vermogen.
soms met optrekken wil het toerental niet omhoog. waardoor de motor bijna afslaat als je niet boven de 2000 rpm komt.
daarintegen, vanaf 3000 tot bovenin gaat die als een raket.
wat ik al gedaan heb:
bougies
rotor+verdeler
diverse bougiekabels gewisseld
bobinekabel gewisseld
nieuwe brandstofpomp
nieuwe brandstof filter
diverse rubber verbindstukjes met stofmantel vervangen. (maar niet alles)
remreiniger via de gasklep naar binnen.
In de choke loopt ie netjes en strak.
eenmaal eruit is het penarie.
Klink het bekend, en wat is hieraan te doen?
:thumbup:
altans dat denk ik wel, ik moet voor de choke de sleutel op contact, even vol gas en dan starten.
nu is het al sinds ik em heb dat ie stationair schommeld in de toeren.
hij weet nou niet of ie 800 of 1100 toeren fijn vind.
onderin heeft ie ook weinig vermogen,
1000 tot 2000 toeren gaat heel zweverig en heeft zeer weinig vermogen.
soms met optrekken wil het toerental niet omhoog. waardoor de motor bijna afslaat als je niet boven de 2000 rpm komt.
daarintegen, vanaf 3000 tot bovenin gaat die als een raket.
wat ik al gedaan heb:
bougies
rotor+verdeler
diverse bougiekabels gewisseld
bobinekabel gewisseld
nieuwe brandstofpomp
nieuwe brandstof filter
diverse rubber verbindstukjes met stofmantel vervangen. (maar niet alles)
remreiniger via de gasklep naar binnen.
In de choke loopt ie netjes en strak.
eenmaal eruit is het penarie.
Klink het bekend, en wat is hieraan te doen?
:thumbup: