View Full Version : rammelen en beuken in een bocht naar links.
vorige week een nieuwe CHX bak en Koppeling onder mn mk2 geschroefd.
mk2 met 4cm verlaging rondom.
sindsdien heb ik met rechtdoor, bochten naar links, en met inveren vibraties/beuken in mn auto, het lijkt van rechtvoor te komen.
op de snelweg met kuilen:
Zodra ik de kuil in rijd is is het keihard PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR en schudden in mnstoel.
Zodra je de kuil uitrijd, en dus 1 seconde 'zweeft' is er niks naa de hand.. zodra je weer normaal rechtuit rijd is het gerommel weer "normaal" aanwezig.
Duik je een bocht naar links in is het weer PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
duik je een in naar rechts is er weer niks aan de hand.
lijkt wel alsof de as in de bak boort ofzo..
ik zie niks meer door de spiegels, en de carrosserie vibreerd.
druk ik de koppeling is het rammen weg :screwy:
Ik heb de rechter aandrijfas al compleet vervangen, dat haalt niks uit.
golf mkII 16v
12-04-2009, 20:58
Blok oplichten niet geholpen!!
Als je snelheid hebt en dan in zijn vrij hoor je het dan nog???
hey Jan,
Blok oplicht heeft bijna niet geholpen. het lijkt iets minder heftig
Met koppeling ingedrukt in de versnelling dan heb ik het niet.
in de vrij rollen heb ik niet geprobeert.
ik kreeg de tip dat het wiellager het mischien was, ik had de fusees er nog niet onder gezet :tongue: , dus dat ligt er nu af, morgenochten ffe monteren.
krijg nu alleen de spoorstang niet los, de moer is eraf. maar zit heel vast in de fusee.. :confused:
Golf_1_gts
12-04-2009, 21:25
krijg nu alleen de spoorstang niet los, de moer is eraf. maar zit heel vast in de fusee.. :confused:
Met de hamer op het fuseehuis rammen....met nadruk op rammen. Dan springt ie er zo uit.
golf mkII 16v
12-04-2009, 21:32
En tussen de spoorstang en fussee huis een stang zetten met de drukkracht naar boven
Of een kogeltrekker gebruiken:D
ps zijn de fussee's de goede?
goed rammen dus op de fusee :thumbup:
de aanligrand op de as is 53 mm. dus van een nieuw type as. :D ga ervan uit dat de fusee wel past
op de fusee die erop moet voel ik wel iets speling op de naaf (de rand waar de schijf tegen aanvalt)
golf mkII 16v
13-04-2009, 06:37
Haal je eruit als je de moer aandraaid
Daarom mag je de auto ook niet verrollen zonder assen
Rammen opt oog waar de spoorstang vast zit
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/DSCN1274.jpg
de gemonteerde chx bak..
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/DSCN1278.jpg
de gedemonteerde 8N bak...
martiepartie
16-04-2009, 19:53
juustem, de latere types 085 bakken hebben een langere flens waardoor je aandrijfas in eens te lang is. Je zit dus continu aan het einde van de axiale speling van de homokineet.
heel vervelend maar waar :screwy:
ik heb er 6 km mee gereden. kan hierdoor het Diff lager gemold zijn?
of is het one way to find out...
golf mkII 16v
16-04-2009, 20:25
Tog, andere flenzen!!!
Even uitwisselen en horen wat er dan gebeurt
Is het diff lager moeilijk los te halen?
om die de controleren en te vervangen?
golf mkII 16v
16-04-2009, 20:36
Moet de bak open,dus zo niet te doen
jammer.. weer op de gok.
even terzijde,
wat is slim te vernieuwe aan de flens?
moeten de flens links en rechts tegelijk vervangen worden ?
of zit er geen verschil in intern.
nouja, ik zie het wel.. ;)
:tongue: om het verschil duidelijk te maken
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/DSCN1281.jpg
het erin zetten gaat op een echte beunmanier.
lijmtang om de bak en flens, en draaien maar.. totdat de bout pakt in de bak. :tongue:
golf mkII 16v
18-04-2009, 07:04
En het ratelen is over?????
Heb je de keeringen ook vervangen?
ik heb de keering niet vervangen, de dealer is ook gesloten.
ik ga eerst een test rondje rijden en kijken wat er gebeurd.
de fusee past niet!
de pen van het gewricht op de draagarm is te dik voor het fusee..
golf mkII 16v
18-04-2009, 13:18
Heb je 17 en 19 mm van
Zat er de fusseekogel niet bij?
Die kan je dan gewoon overzetten
op 1 fusee zat die nog wel, die heb ik overgezet.
dus hij rijd :D
maar wel met lekkende keering.. je had gelijk jan. het geratel van de as is weg :D
even snel een rondje in de buurt gereden met een lekkende keerring :tongue:
kan verder geen gekke dingen waarnemen betreft de bak. :thumbup:
verder heb ik de fusee pen vervangen en de fusee, maar het voelt wat wiebelig aan.. :shake:
Hoe ziet de keering eruit, en wat is de precieze plek?
en hoe zit het gemonteerd?
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/welkekeerring.jpg
welke keering moet ik hebben voor de Bijrijderskant?
weet niet hoe ik het moet bekijken.
Wie kan me vertellen welke kant ik moet hebben?
het is voor de flens aan de lange as, de bijrijderskant.
:D :D hij rijd weer,
heb de oude keerring eruit gehaald en opgemeten.
het was gewoon de rechter.. :tongue:
Vergeleken met de nieuwe nieuwe keerring was de binnenste rand erg zacht, en de veer was niet goed meer.
dus de nieuwe erin geklopt.
met een lange pijp van 50 cm de keerring erin getikt.
Wat kun je er slecht bij zeg met ingebouwde bak. :D
uitlaat in de weg, carterpan in de weg, de grond in de weg, zit mezelf in de weg :screwy:
uiteindelijk na een hoop gerommel en creatief werken zat de keering heelhuids op de plaats.
Toen maar eens de lijmtang gepakt, 4 kineetbouten, en een plaatje hout.
de 4 bouten evenwijdig van elkaar in de flens gedraaid, plaatje hout daarop gelegd,
-Zodat je ruimte hebt met een imbussleutel om de flensbout vast te draaien.
De draaikant van de lijmtang op de linkerkant van de bak, de andere kant op het plaatje hout.
Aandraaien en een beetje wrikken aan de flens, (zodat de keerring niet kapot gedrukt werd :tongue: )
toen kreeg ik uiteindelijk de het schroefdraad te pakken in de bak :thumbup:
daarna de flens vergrendeld met 2 bouten en een ringsleutel, een imbus 6 dop gepakt en een ratel en daarmee de flens goed strak aangedraaid.
de bak gevuld, even de flens gedraaid, en even koffie gedronken.
daarna gekeken of de flens lekte... en Nee dat deed ie niet :thumbup:
en toen een testritje gedaan van 120 km. even om amsterdam heen. :screwy:
en t rijd verder goed, schakeld lekker,, koppelt lekker.
vanmorgen even onder de bak gekeken, Geen lekkage :thumbup:
klus geklaard.
golf mkII 16v
26-04-2009, 20:18
Kijk netjes hoor :thumbup: :thumbup:
:) ben weer zeer tevreden.
de fusee is ook goed.
nu hoor ik alleen rechtachter en linksvoor nog, om rechtsvoor te doen moet ik een 17mm fuseepen hebben.
golf mkII 16v
27-04-2009, 16:10
Als je voor het tapyt komt krijg je er wel 1 mee
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.