PDA

View Full Version : Het VW Aktiv Geluidssyteem

VeeDubber
11-03-2009, 21:52
Aangezien mijn Rallye conform de oorkonde origineel is uitgevoerd met een originele Gamma Radio icm het Aktiv speakersysteem, ben ik bezig de onderdelen hiervoor bij elkaar te sprokkelen.

Ik heb recent de Gamma Radio aan kunnen schaffen. Het gaat hier om een Gamma II met het grote display:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/004.jpg

En sinds vorige week ben ik ook in het bezit van de deurspeakers:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/9/8/Afb020.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/9/8/Afb021.jpg

(thx Djinn_4fun voor de foto's van de speakers)

Ik mag wel zeggen dat ik er inmiddels behoorlijk wat uurtjes zoekwerk op internet op heb zitten, maar er zitten nog een aantal gaten in mijn info.

Ten eerste ben ik benieuwd naar de exacte uitvoering van het systeem. Op de schema's die ik heb, worden de dashboard speaker & de speaker naast de hoedenplank aangestuurd door de deurbak speaker. Er zijn echter ook mensen op andere fora die stellen dat het systeem met de Gamma II hiervan afwijkt en dat alleen de speakers voor spelen (dash & deur dus).

Ten tweede ben ik op zoek naar de onderdeelnummers voor de dash-speakers & de speakers naast de hoedenplank. Tevens ben ik op zoek naar het onderdeelnummer van de kabelboom OF van de stekkers die op deze kabelboom zitten.

Graag zou ik in contact komen met mensen die wat meer van dit systeem afweten of het zelf mogelijk in de auto hebben zitten. Wat ik inmiddels wel zeker weet is dat het systeem met de Gamma II afwijkt van de andere Aktiv systemen. Dus het zal niet vaak voorkomen. Misschien dat 1 van de Rallye eigenaren het er in heeft zitten?

Als er mensen zijn die nog goede sites hebben op dit onderwerp dan houd ik me overigens ook warm aanbevolen!!

Jetta MaNiA
11-03-2009, 22:26
Wat is dit precies? Is het kwalitatief zo goed dan? Of de drang om het origineel te krijgen? Beide kan ik goed begrijpen:)

G-eert-40
11-03-2009, 22:51
Het zit standaard ook in een polo g40 genesis. het aktieve speakersysteem wil zeggen dat de versterkers bij de speakers zitten en niet versterkt word door je autoradio. weet wel dat er een flinke kabelboom in mijn polo ligt voor dit systeem.

VeeDubber
12-03-2009, 08:18
Wat is dit precies? Is het kwalitatief zo goed dan? Of de drang om het origineel te krijgen? Beide kan ik goed begrijpen:)

Nou volgens sommige klinkt de eerste grammafoonplaat nog beter, dus in mijn geval het laatste :D. Ik denk dat het allemaal wel meevalt, het is wel een doordacht systeem, maar natuurlijk geen high-end audio zoals we vandaag de dag kennen. Het is per slot van rekening ook al 20 jaar oude techniek.

Het zit standaard ook in een polo g40 genesis. het aktieve speakersysteem wil zeggen dat de versterkers bij de speakers zitten en niet versterkt word door je autoradio. weet wel dat er een flinke kabelboom in mijn polo ligt voor dit systeem.

Heej Geert, kan ik jouw Polo even achter de hand houden mocht ik geen Golf systeem kunnen vinden om een keer te bekijken? Mijn vriendin woont ook in Haps dus het is wel makkelijk ;)

Domi
12-03-2009, 08:50
Ooww :eek: Die deurspeakers HAD ik ook liggen. Ze zijn tijdens de verhuizing weggeraakt. Ik denk dat ze nu op de stortplaats liggen :( :(

Die radio die je hebt is dus van de jaren 1990 a 1991???
Ik heb hier een Gamma IV liggen. Zou die ook origineel kunnen zijn voor bv mijn G60?
http://kuniseins.ku.funpic.de/CdcEmu/Graphics/VW_Gamma_IV.jpg

G-eert-40
12-03-2009, 09:08
Heej Geert, kan ik jouw Polo even achter de hand houden mocht ik geen Golf systeem kunnen vinden om een keer te bekijken? Mijn vriendin woont ook in Haps dus het is wel makkelijk ;)

beide systemen werken denk ik hetzelfde, alleen de opbouw zal anders zijn (golf/polo). maar je mag gerust een keer komen kijken hoe het zit :)

grtz.

Domi
12-03-2009, 10:00
@Geert,

Heb jij het subje er dan ook nog in??
http://www.autoscout24.de/AllImages.aspx?id=bfzsbovqfhtj#

Zit er bij een Golf dan ook een sub ergens weggewerkt?

RubenD
12-03-2009, 12:44
Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een DSP systeem van een Mk3 of Mk4 er op aan te sluiten. Zo'n setje met een Nokia versterker. Die kosten op EBay.de ook niet de wereld en klinken daarintegen wel geweldig.

Arne
12-03-2009, 12:48
Ik denk dat de beperkende factor de speakers zelf zijn, dan schiet je nog niet veel op met een DSP processor.

RubenD
12-03-2009, 12:57
Ik had het dan ook over een complete set, inclusief speakers.

Marcski
12-03-2009, 13:02
maar die zijn al 16,5cm in de deuren ;)

VeeDubber
12-03-2009, 13:47
@ Domi, de Gamma IV is jonger, volgens mij van het tijdperk Golf 3

@Geert, Thx, ik kom er wel op terug als ik langs wil komen :thumbup:

@RubenD, ik ga voor het originele, dus wil geen vergelijkbare set, maar het echte werk :D

Djinn_4fun
12-03-2009, 14:06
Waar heb je die radio gekocht?
Zoek ook nog steeds een originele radio cd speler van vw voor mijn 2.

(Ik heb de speakers nu gewoon doorgelust staan.)

G-eert-40
12-03-2009, 14:24
@Geert,

Heb jij het subje er dan ook nog in??
http://www.autoscout24.de/AllImages.aspx?id=bfzsbovqfhtj#

Zit er bij een Golf dan ook een sub ergens weggewerkt?

bij mijn radio was het groene lcd scherm eerst half zwart geworden en paar weken daarna deed de radio niks meer.

heb toen met behulp van een adapter mijn eigen jvc radio erin gemaakt en een hoedenplank gekocht met 2 speakers.

de speakers en kabelboom ligt er gewoon nog in. 2 speakers in dashboard, 2 speakers bij de zijkant van de hoedenplank. 1 sub onder dashboard kastje en 1 sub in de kofferbak.

dus mijn systeem werkt niet meer, maar alles ligt er nog in, behalve de originele radio. de radio had ook geen cd-speler, maar een casettebandje.

leuke is ook nog dat als je motor meer toeren maakt, dat de radiovolume automatisch harder gaat :) (met een originele radio).

grtz.

VeeDubber
12-03-2009, 20:58
Waar heb je die radio gekocht?
Zoek ook nog steeds een originele radio cd speler van vw voor mijn 2.

(Ik heb de speakers nu gewoon doorgelust staan.)

De radio heb ik van Ebay, dit type is moeilijk te krijgen maar ze komen zo nu en dan voorbij. De Gamma I is zo mogelijk nog zeldzamer, deze heeft een klein schermpje ipv het grote wat de Gamma II heeft. De Gamma IV zoals van Domi is goed verkrijgbaar.

Als je er mee kunt leven dat je headunit alleen cassette + radio is, kun je ook voor een Gamma II met originele wisselaar gaan. Dit is de vaker voorkomende originele radio voor de Golf II dan de CD Gamma's.

Zorg er in ieder geval voor dat je de code bij de radio hebt. Ze zijn wel te kraken maar door de leeftijd van de radio zijn er niet veel mensen meer over die dit kunnen.

Djinn_4fun
12-03-2009, 23:44
Zijn er wel bij golf 3 veel ori radio's met cd geleverd zonder externe wisselaar?

Turbo-Variant
12-11-2010, 17:11
Even terug in de kijker...

Hans, deel de informatie eens die je met de tijd gevonden hebt. ;)

Ik ben ook wel benieuwd welke Aktiv systemen er zijn, uit welke componenten ze bestaan en met welke radio's je een Aktiv systeem kan aansturen?

Gaat zich dan om systemen voor de mk2.

VeeDubber
13-11-2010, 14:25
Nou helaas ben ik zelf ook niet veel verder gekomen. Ik hou Ebay en Marktplaats regelmatig in de gaten, maar het spul lijkt wel verdwenen. Ik zal binnenkort wel weer eens opnieuw gaan speuren

Turbo-Variant
04-01-2011, 09:59
Maar weer eens een upje... Ben nog steeds op zoek naar informatie en schema's van de Aktiv systemen.

Welke radio en hoeveel luidsprekers er origineel in mijn golf gezeten hebben weet ik niet. Wel dat het andere speakers zijn als degene die Hans bovenaan gepost heeft.

Iemand wellicht ook foto's van de stickers met schema die op de radio geplakt zitten? Ik heb nu mijn interieur en dash helemaal uit elkaar liggen en wil de komende weken zoveel mogelijk mijn Aktiv kabelboom restaureren.

Jeff
04-01-2011, 10:46
http://www.xs4all.nl/~eygauto/DOcu/genesis-audio.pdf

Het zou mij niks verbazen als bovenstaand schema hetzelfde is als jou systeem.

Turbo-Variant
04-01-2011, 10:48
Kijk, met dergelijke schema's komen we al verder. Laat het verzamelen beginnen. ;)

Iemand trouwens een idee of Gamma cassettes van de Golf 2 ook een wisselaar kunnen aansturen? (wellicht is hier dan een adapter op te krijgen voor de Ipod)

Erik
04-01-2011, 12:19
Wat ik me afvraag met die Gamma II radio's is of deze ook gewone luidsprekers kunnen aansturen, dus versterkt? Of is het ontworpen op de Aktiv luidsprekers?
Heb de komplete draadboom nog in de auto liggen van het Aktiv systeem, hierin worden de luidsprekers van achter doorgekoppeld met die in de deurbakken.

Aangezien mijn voorkeur uitgaat om wel een Gamma II radio te plaatsen en geen Aktiv luidsprekers in mijn deuren te plaatsen wil ik bekijken of ik de Aktiv boom niet er uit kan halen.

Gerard Polo MK2
04-01-2011, 13:49
De Gamma 2 die ik heb liggen (komt uit een T4) heeft normale ISO stekkers, dus daar ga ik wel vanuit.
Hoop volgende week nog 1 met code te bemachtigen uit een golf 2, dan kan ik je het met zekerheid zeggen.

Ben hetzelfde van plan namelijk ;)
Heb alleen geen aktiv bekabeling

VeeDubber
04-01-2011, 19:23
http://www.xs4all.nl/~eygauto/DOcu/genesis-audio.pdf

Het zou mij niks verbazen als bovenstaand schema hetzelfde is als jou systeem.

Het systeem in een Genesis, komt niet overeen met het systeem in een Rallye, voor zover ik uit heb kunnen zoeken zijn de volgende systemen verschillend van elkaar:

Corrado/Golf 3 (Nokia)
Corrado (merk mij niet bekend)
Polo Genesis
Passat/Golf 2 Editions
Rallye Golf

Maar weer eens een upje... Ben nog steeds op zoek naar informatie en schema's van de Aktiv systemen.

Welke radio en hoeveel luidsprekers er origineel in mijn golf gezeten hebben weet ik niet. Wel dat het andere speakers zijn als degene die Hans bovenaan gepost heeft.

Iemand wellicht ook foto's van de stickers met schema die op de radio geplakt zitten? Ik heb nu mijn interieur en dash helemaal uit elkaar liggen en wil de komende weken zoveel mogelijk mijn Aktiv kabelboom restaureren.

Ik heb schema's Kenny, mail mij even de info die je hebt over jou systeem, dan zoek ik ze op.

Kijk, met dergelijke schema's komen we al verder. Laat het verzamelen beginnen. ;)

Iemand trouwens een idee of Gamma cassettes van de Golf 2 ook een wisselaar kunnen aansturen? (wellicht is hier dan een adapter op te krijgen voor de Ipod)

CD-wisselaar aansturen kan pas vanaf generatie 4.

Wat ik me afvraag met die Gamma II radio's is of deze ook gewone luidsprekers kunnen aansturen, dus versterkt? Of is het ontworpen op de Aktiv luidsprekers?
Heb de komplete draadboom nog in de auto liggen van het Aktiv systeem, hierin worden de luidsprekers van achter doorgekoppeld met die in de deurbakken.

Aangezien mijn voorkeur uitgaat om wel een Gamma II radio te plaatsen en geen Aktiv luidsprekers in mijn deuren te plaatsen wil ik bekijken of ik de Aktiv boom niet er uit kan halen.

Je kunt de gamma normale speakers aan laten sturen door er eerst een versterker mee aan te sturen, hier zijn verloopjes (ISO naar Cinch) voor verkrijgbaar. Je kunt normale luidsprekers niet rechtstreeks vanuit een Gamma CD laten lopen. De Gamma met cassette heeft zowel een laag-vermogen als een hoog-vermogen uitgang, waarbij je de normale speakers dan op de hoog-vermogen uitgang kunt aansluiten.

Ik zou wel graag de eerste optie op je kabelboom hebben. Ik zoek inmiddels al 3 jaar naar een dergelijke kabelboom maar ik heb er nog steeds geen kunnen vinden. Je zou me er erg gelukkig mee maken :)

Turbo-Variant
04-01-2011, 20:56
Ok, een wisselaar i.c.m. Golf 2 look gaat hem dus niet worden. Dan dus een Gamma I of II of Gamma CD.

Welk systeem ik heb zou ik niet weten. Vond wel draden naar achter dus het is ooit een systeem met 6 speakers geweest. Speakers in de deuren zijn open van achteren met koelribben.

Wat zijn dan eigenlijk de verschillen tussen de aktivsystemen van de Rallye en die van de Editions en Specials??

VeeDubber
04-01-2011, 21:18
Ok, een wisselaar i.c.m. Golf 2 look gaat hem dus niet worden. Dan dus een Gamma I of II of Gamma CD.

Welk systeem ik heb zou ik niet weten. Vond wel draden naar achter dus het is ooit een systeem met 6 speakers geweest. Speakers in de deuren zijn open van achteren met koelribben.

Wat zijn dan eigenlijk de verschillen tussen de aktivsystemen van de Rallye en die van de Editions en Specials??

Kun je eens een foto plaatsen? Ik vermoed dat het geen echte aktiv speakers zijn dan.

Pin me er niet op vast maar:
Volgens mij is het zo dat het systeem in de Rallye alleen geleverd is met de deurspeakers met de 10 polige aansluitingen (zie foto's in eerste post van dit topic). Het systeem in andere editions heeft een andere speaker in de deuren. Ik weet dit echter niet 100% zeker. Ik heb wat originele documentatie maar deze is daar niet duidelijk in en op fora is er nagenoeg niks concreets terug te vinden.

Kijk trouwens even op ebay.de, er staat nu een Gamma I ter veiling.

Erik
04-01-2011, 22:43
Ik zou wel graag de eerste optie op je kabelboom hebben. Ik zoek inmiddels al 3 jaar naar een dergelijke kabelboom maar ik heb er nog steeds geen kunnen vinden. Je zou me er erg gelukkig mee maken :)Eerst moet ik nog een Gamma radio zien te vinden en me uitvogelen hoe ik het ga doen met aansturen van de luidsprekers. Mocht ik de kabelboom niet gebruiken zet ik die wel te koop hier. :)

Maar dat gaat wel nog eventjes duren. :redface:

Mk1-Addict
04-01-2011, 23:01

IPod kun je niet aansluiten op de wisselaar uitgang van dergelijke systemen. Ik heb een Mk 3 Cabriolet met het DSP systeem, hiermee kreeg ik het ook niet voor elkaar!

Succes verder!

VeeDubber
05-01-2011, 09:57
Eerst moet ik nog een Gamma radio zien te vinden en me uitvogelen hoe ik het ga doen met aansturen van de luidsprekers. Mocht ik de kabelboom niet gebruiken zet ik die wel te koop hier. :)

Maar dat gaat wel nog eventjes duren. :redface:

Ok, dan hou ik je in de gaten ;)

Gerard Polo MK2
05-01-2011, 12:23
@Veedubber:

Kijk dat is leuke info! Dus de Gamma 3 cassette heeft een high level en lowlevel output?
Dus de low level zou je een versterker op kunnen hangen en de high leven voor de speakers gebruiken?

VeeDubber
05-01-2011, 19:52
Vanaf een Gamma II als het goed is.

JeeWee
17-02-2012, 18:18
wie o wie heeft wat foto's van oudere VW gamma radio's, zo rond 1990! O ja, en als je een hebt... let me know, ik zoek er nog een!

VeeDubber
17-02-2012, 18:57
De eerste foto in de thread is er 1 uit 89

JeeWee
17-02-2012, 20:54
ok bedankt, ik zoek 1 met cassette denk ik... Staat in mijn oorkonde van het vw museum de volgend opmerking:

RFD Radio "gamma" with screen integrated aerial

enig idee wat hiermee bedoeld wordt?!

VeeDubber
17-02-2012, 21:17
Dit is de cassette-uitvoering:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/7/6/0/vwgammaradio.JPG

Ze bedoelen er een Gamma cassette radio mee met een antenne in de (denk ik) voorruit (zou ook achterruit kunnen zijn maar ik weet niet wat VW deed in die tijd)

JeeWee
18-02-2012, 13:04
Oke! Dankjewel VeeDubber, bedankt voor je reactie, ik ga op zoek naar zo'n gamma radio, probeer zowel een CD als Cassette te scoren, kan ik nog eens kiezen!

Stond op jouw certificaat / oorkonde dat er een cd speler inzat?

Turbo-Variant
18-02-2012, 13:40
Succes met de zoektocht naar een CD gamma. Prijzen van 3 à 400 euro zijn gerust normaal tegenwoordig. ;)

JeeWee
18-02-2012, 15:51
ow jakkes, waar gaat een cassete dekje voor weg dan? Staat nu 1 op ebay voor 55 euro, althans dat is het bod momenteel.
voor 3 a 4 honderd euro heb je ook een top alpine... (en die heb ik ook al liggen)

JeeWee
24-02-2012, 22:43
Daar issie dan! voor 15 euro op MP!
http://i299.photobucket.com/albums/mm313/JeeWeetje/IMG_1019.jpg

Is een gamma 3, zit daar nog een code op om de radio aan de praat te krijgen?

sinan
25-02-2012, 01:15
zie link aanbod van golf 2 radio's op dobbelwobber

http://www.doppel-wobber.de/forum/Information_62_VW-Golf-Radioprogramm.html

Rallye
25-02-2012, 11:27
Zijn er aardig wat uitgebracht zo te zien :D

Ben je al een beetje compleet nu Hans ?

VeeDubber
26-02-2012, 00:42
Nee ik ben op een gegeven moment gestopt met zoeken naar de kabelboom. Ik kan ook maar niet aan de info komen welke speakers nu precies in het dash horen. Binnenkort maar weer eens gaan speuren voor beide...

VeeDubber
09-05-2012, 19:35
Ik kan maar 1 ding zeggen; God bestaat! :D

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/DSC_0652.JPG

Vandaag binnen gekomen, helemaal compleet tot op de schroefjes aan toe! Very happy!!

vdWal.
09-05-2012, 19:45
erg mooi! inclusief radio? of enkelt het aktiv systeem compleet nieuw?

VeeDubber
09-05-2012, 19:48
erg mooi! inclusief radio? of enkelt het aktiv systeem compleet nieuw?

Radio heb ik al een tijdje, een Gamma CD

vdWal.
09-05-2012, 19:50
super! voor de toekomst zelf ook nog eens opzoek naar een Gamma CD, heb er zelf verder polk audio in zitten :tongue:

Dokter D
09-05-2012, 19:58

Vandaag binnen gekomen, helemaal compleet tot op de schroefjes aan toe! Very happy!!

Uit welk deel van de hemel is deze komen vallen :eek:
Maw waar in vredesnaam heb je dit nog weten te vinden...
Echt überrrr cool :thumbup:

VeeDubber
10-05-2012, 11:10
Uit welk deel van de hemel is deze komen vallen :eek:
Maw waar in vredesnaam heb je dit nog weten te vinden...
Echt überrrr cool :thumbup:

Het bewijs dat jarenlang als een mongol iedere paar weken maar weer eens over ebay en marktplaats zoeken toch een keer werkt. Zat bij toeval op Ebay en deze set stond er net 2 uur op, dus de Sofort Kaufen optie maar gelicht :)

stinne#82
28-11-2012, 19:05
Dit topic nog maar eens van onder het stof halen.

Ik heb volgende radio: een GAMMA 3 (Amerikaans model)

Zoals je kan zien staat er iets op van CD Changer control. Weet iemand hier iets meer over?

Kan ik hier cinch kabels op aansluiten om een versterket aan te sturen?

http://i118.photobucket.com/albums/o102/stinne82/MY%20JETTA/DSC09672.jpg

Turbo-Variant
29-11-2012, 10:31
Heb dezelfde radio in een Golfje zitten. Een versterkeruitgang heeft deze niet geloof ik???

CD wisselaar van een Golf 3 kan hierop. (is ook een Golf 3 radio naar mijn weten!)

Geluidskwaliteit van het ding is overigens beter dan de gemiddelde europese radio. Heb deze in mijn wintergolf zitten met waardeloze speakers. Hiervoor zat er een Gamma 5(?) van een Golf 4 in, maar die klonk een stuk minder...

Oja, de FM frequenties zijn net iets anders dan hier in europa. Dus kan alleen oneven getallen vinden... 102.5, 102.7, 102.9 enzovoort.

stinne#82
29-11-2012, 22:43
Bedankt voor de tip, maar ben er vrij zeker van dat dit een Golf 2 radio is. De Golf 3 reeks was boller.

Wel jammer van die versterkeruitgang en dat er een CD-wisselaar van een Golf 3 erop past is wel leuk, maar ik werk voornamelijk met m'n Ipod via zo'n cassetteadapter met mini jack.

Turbo-Variant
30-11-2012, 13:28
Hmm, vreemd dan dat de dealer de radiocode kon opvragen aan de hand van het Jetta 3 chassisnummer dat ik ze gaf. ;)

Is toch echt een Golf 3 radio naar mijn weten. Zie ook:
http://www.doppel-wobber.de/forum/Information_61_VW-Golf-Radioprogramm.html

Ik ben aan het kijken of ik een Aux-interface op de wisselaar kan aansluiten. Dat zou een stuk betere kwaliteit geven dan een cassetteadapter.

Erik
30-11-2012, 13:44

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/5/DSC_0652.JPG

Vandaag binnen gekomen, helemaal compleet tot op de schroefjes aan toe! Very happy!!Jij hebt hem dus, goed bezig! :D

stinne#82
30-11-2012, 16:59
Hmm, vreemd dan dat de dealer de radiocode kon opvragen aan de hand van het Jetta 3 chassisnummer dat ik ze gaf. ;)

Is toch echt een Golf 3 radio naar mijn weten. Zie ook:
http://www.doppel-wobber.de/forum/Information_61_VW-Golf-Radioprogramm.html

Ik ben aan het kijken of ik een Aux-interface op de wisselaar kan aansluiten. Dat zou een stuk betere kwaliteit geven dan een cassetteadapter.

Ok. Dan heeft men mij iets wijsgemaakt toen ik deze radio heb gekocht... :mad:
Bij deze mag hij dan weg... en ga ik op zoek naar een Golf 2 gamma radio.

Erik
01-12-2012, 16:31
Voor de liefhebbers:

eBay.de (http://vi.ebaydesc.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=150954417015&t=1353943718000&ds=0&js=-1&ssid=77&seller=vwscene2006&category=14268&bv=msie&nv=2&sd=3&caz.html)

Misha
01-12-2012, 16:43
Vet!

Turbo-Variant
01-12-2012, 19:07
Ok. Dan heeft men mij iets wijsgemaakt toen ik deze radio heb gekocht... :mad:
Bij deze mag hij dan weg... en ga ik op zoek naar een Golf 2 gamma radio.

Sorry voor de teleurstelling. :redface:

Desondanks is de radio echt een aanrader, en wellicht ook beter dan de Golf 2 Gamma!! (zal deze z.s.m. eens testen, heb nog een Golf 2 Gamma liggen)

Echt een fijn toestel, en staat super in het mk2 dash uiteraard, want het design is zoals je zelf zegt wel gewoon Golf 2.

VeeDubber
01-12-2012, 20:54
Voor de liefhebbers:

eBay.de (http://vi.ebaydesc.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=150954417015&t=1353943718000&ds=0&js=-1&ssid=77&seller=vwscene2006&category=14268&bv=msie&nv=2&sd=3&caz.html)

Zelfde verkoper als van mijn set. Verstuurd het allemaal keurig mocht je interesse hebben.

JeeWee
26-12-2012, 10:25
Het systeem in een Genesis, komt niet overeen met het systeem in een Rallye, voor zover ik uit heb kunnen zoeken zijn de volgende systemen verschillend van elkaar:

Corrado/Golf 3 (Nokia)
Corrado (merk mij niet bekend)
Polo Genesis
Passat/Golf 2 Editions
Rallye Golf

Ik heb schema's Kenny, mail mij even de info die je hebt over jou systeem, dan zoek ik ze op.

Hoi VeeDubber, ik ben bezig het VW aktiv geluids systeem te laten werken via een normale Pioneer (DEH-P7100R) echter ik krijg de deur speakers niet aan het spelen. Er staat wel 12 volt op de speakers/versterker in de deur maar geen geluid. Misschien heb je voor mij het Corrado schema zodat ik alles nog eens na kan lopen. Toen ik de auto kocht zat er nog meer ellende in (zoals subwoofers en versterkers) dus mogelijk dat men ergens een draad heeft doorgeknipt die voor het signaal moet zorgen. Alvast bedankt!

Misschien dat iemand anders dit zelfde probleem heeft gehad, dan zijn tips ook welkom!

VeeDubber
26-12-2012, 11:25
Hoi VeeDubber, ik ben bezig het VW aktiv geluids systeem te laten werken via een normale Pioneer (DEH-P7100R) echter ik krijg de deur speakers niet aan het spelen. Er staat wel 12 volt op de speakers/versterker in de deur maar geen geluid. Misschien heb je voor mij het Corrado schema zodat ik alles nog eens na kan lopen. Toen ik de auto kocht zat er nog meer ellende in (zoals subwoofers en versterkers) dus mogelijk dat men ergens een draad heeft doorgeknipt die voor het signaal moet zorgen. Alvast bedankt!

Misschien dat iemand anders dit zelfde probleem heeft gehad, dan zijn tips ook welkom!

Je zult deze speakers niet met deze Pioneer aangestuurd krijgen. Ze hebben namelijk een signaal met laag vermogen nodig omdat ze in de deur versterkt worden door de daar in de speaker ingebouwde versterker. Je hebt een bijpassende radio nodig om deze jongens aan het werk te krijgen. Misschien dat er converters op de markt zijn, maar dat durf ik je niet te zeggenl.

JeeWee
27-12-2012, 10:02
bedankt voor je reactie, dan toch maar mijn Gamma-3 gaan gebruiken, is deze daar wel voor geschikt?
Ik heb bij de kabelboom die naar de radio loopt nog 4 doorgeknipte draden liggen, die dus waarschijnlijk op een VW radio aangesloten moeten worden. De kleuren zijn

- bruin / geel
- rood / geel
- blauw / zwart
- bruin / zwart

en de bedrading die op de VW aktiv speaker in de linker deur zit is als volgt;
2 polig:
- Blauw / Bruin
- Bruin / Rood

3 polig (er staat 12V over bruin en wit/rood):
- Bruin
- wit
- wit / rood

VeeDubber
27-12-2012, 23:38
Even voor de helderheid; Je hebt maar 5 polen op de speaker? Heb je Nokia of Blaupunkt speakers? De Gamma III zou er op moeten werken ja.

Je hebt een pre 1990 schema nodig (in 1990 is de kabelbezetting gewijzigd) en dan is het even de vraag of het Nokia (meestal US) of Blaupunkt moet zijn. Ik wil wel even voor je kijken wat ik heb, maar ik denk dat ik geen kloppend schema heb voor een corrado. Maar misschien kunnen we iets bij elkaar knoeien :)

Gertjan
28-12-2012, 09:49
De versterkeruitgang van een normale autoradio (RCA uitgang) zou toch laag signaal moeten zijn?
Daar zou je dan je voorspeakers mee aan kunnen sturen met een verloopkabeltje van tulp naar normaal speaker...

JeeWee
28-12-2012, 11:04
Het zou wel super zijn om het weer aan de praat te kunnen krijgen!

Aangezien een plaatje meer zegt dan een plaatje heb ik de onderstaande foto's gemaakt toen ik het los had, zoals je kunt zien zitten er 2 stekkers op de speaker, een 2 polige en een 3 polige. Het merk zie ik zo niet staan, maar de speakers in het dashboard waren van Philips, origneel VW montage volgens mij omdat er een VW onderdeelnummer onderop stond, dat zag ik toen ik het dashboard kastje eruit had.

http://i299.photobucket.com/albums/mm313/JeeWeetje/IMAG0086_zpsbcb67d08.jpg

http://i299.photobucket.com/albums/mm313/JeeWeetje/IMAG0087_zps45e01c4f.jpg

http://i299.photobucket.com/albums/mm313/JeeWeetje/IMAG0089_zps93d43cde.jpg

stinne#82
15-01-2013, 16:21
Is iemand hier soms iets mee?

http://www.a2resource.com/electrical/radios.html

Misha
12-05-2013, 12:34
Vraagje, wat is de waarde van een setje voorspeakers van het Aktiv systeem. Ik heb een ander interieur gekocht voor mijn mk2 en daar zaten in de originele deurbakken ook de originele VW Aktiv speakers, verder zonder kabels of andere gekkigheid maar dus wel de losse voorspeakers.

Nu wil ik die niet gaan gebruiken, staan nu op de schap maar eventueel wil ik ze verkopen maar geen idee wat het waard is?

stinne#82
18-05-2013, 20:39
Ik heb een kabelboom liggen, maar ik mis een stukje, denk ik.
http://www.abload.de/img/cdaktivset2ftrwc.jpg

In het midden van de foto kan je een witte fiche zien. Deze stekker zit met een klein stukje draad verbonden aan een zwarte stekker.

Weet iemand waarvoor die dient? Ik veronderstel dat die daar zijn stroom voorziet?