View Full Version : Gezocht: liefhebbende hobbyist met ruimte, zin en tijd...
Ja hoor, daar is ze weer... shocking news: vanaf morgen of overmorgen is mijn zwarte schatje weer op de weg te vinden. De vraag is alleen voor hoe lang. Bij de keuring na 4,5 jaar stilstand kwamen er enkele te verwachten dingen naar boven, zoals een rotte dorpel, een lekke uitlaat, een verroeste remleiding. Maar de garage zou de garage niet zijn als ze vervolgens niet ook nog eens meer dingen zouden vinden en dus lieten ze van het weekend ook het spruitstuk maar even scheuren (ok, ok... ik weet dat het logisch is en niet hun schuld :redface: ). Dat wordt nu allemaal gemaakt. Het punt is alleen, dat ik het nu een beetje zonde vind, na er weer eens zoveel geld in te steken, om mijn wagentje over een jaartje gewoon maar uit elkaar te laten vallen.
The facts:
Ooit, na het kopen van deze Golf II 1.8 16v KR, keek ik eens een beetje beter en kwam tot de conclusie dat het ding van achteren flink in elkaar heeft gezeten. Vandaar waarschijnlijk nu ook die rotte dorpel achter. Hij begint aan de achterkant hier en daar ook een klein beetje te roesten inmiddels. Verder heb ik altijd geprobeerd om hem zelf en voornamelijk met behulp van vrienden zo goed mogelijk te onderhouden.
Nu is het zo dat ik hem op dit moment erg hard nodig heb voor mijn nieuwe baan. Maar die nieuwe baan betekent weer dat ik over een jaartje wrsch wel wat spaargeld heb om een ander tijdelijk bakkie aan te schaffen. Dan zou ik tegen die tijd dus heel erg graag mijn Golf toch in de molen willen gooien om er aan het einde weer een glimmend zwarte stoere bijna helemaal originele maar inmiddels gereviseerde en opnieuw gespoten en vormgegeven 16v uit te laten rollen. Maar:
Ik woon in het centrum van Breda. Geen garage dus, en mijn vader springt na 4,5 jaar zo'n groot gat in de lucht dat de auto eindelijk uit zijn schuur is verdwenen dat ik niet zo goed durf voor te stellen om hem weer in Balkbrug neer te zetten. Bovendien is het net iets te ver weg om weekend aan weekend te gaan klussen.
Ik zoek dus eigenlijk een lieve handigerd, of een handige lieverd, die zichzelf over een jaartje weer zonder een project om handen ziet en wel zin en ruimte heeft om er weer aan eentje te gaan beginnen. Liefst omgeving Breda. Natuurlijk heb ik er ook wat voor over en bovendien moet je er wel tegen kunnen dat ik vaak ook zelf mee kom kijken en het liefst ook helpen. Overigens zit ik vanaf september wel elke zaterdag op de universiteit in Brussel dus hoe en wat precies weet ik nog niet.
De andere mogelijkheid is dat ie binnen nu en een half jaar toch al zo ver uit elkaar valt dat er niets meer aan te redden valt. In dat geval is het jammer maar helaas.
Je mag dus vrij knutselen op mijn kosten... wie wil dat nou niet?! :thumbup: Wanneer je interesse hebt, gaarne contact opnemen via dit forum.
Groetjes Heleen.
Koen is sleeping
09-03-2009, 21:54
Je bent er in ieder geval op tijd bij. ;)
Waar heb je hem laten keuren?
heb je er toevallig geen foto's van ?
Pedaalemmer
12-03-2009, 14:12
Kunnen we hier geen volksforum project van maken :D
Golf_1_gts
12-03-2009, 14:28
Ik zoek dus eigenlijk een lieve handigerd, of een handige lieverd, die zichzelf over een jaartje weer zonder een project om handen ziet en wel zin en ruimte heeft om er weer aan eentje te gaan beginnen. Liefst omgeving Breda. Natuurlijk heb ik er ook wat voor over...
Wat heb je ervoor over :rolleyes: ???
Kunnen we hier geen volksforum project van maken :D
door heel nederland laten op knappen
ik wil hem wel testen :D
leentje, je leeft nog!
ik zou er niet aan beginnen. je kunt beter een goede, schadevrije 16V kopen.
Je weet niet wat er onder de lak allemaal zit, en hou dit zo.
Als de auto eenmaal uit elkaar ligt, kun je niet terug en gaat het (denk ik) een eindeloos project worden. Hij heeft een beste klap gehad.
Materiaal en werkuren zijn erg duur!
En geloof mij, het word altijd duurder dan gepland en er zijn altijd veel onverwachte, kostbare dingen waar je niet op telt. (ik spreek uit ervaring)
Dit is een tip, doe er mee wat je zelf wilt!
groeten Bugs
The Skinnmeister
13-03-2009, 07:56
Heb je toevalling foto's van the things to do??
Pewi Vwteam
13-03-2009, 16:36
als het alleen gaat om een dorpeltje in lassen mag je wel langs komen woon alleen wel in heino dichter bij balkbrug als breda ;-] groetjes
Hahaha bedankt voor de reacties jongens. Hey Koen, alles goed? Bugs Bunny, ook nog in leven! Je hebt misschien wel gelijk hoor, maar geloof dat met die dorpel het grootste euvel nu eerst wel op is gelost. En hobby is niet voor niets hobby toch? Zo zei Esmeralda vandaag nog tegen mij :D.
Heb em in Balkbrug laten keuren, en hij is er inmiddels doorheen en heb em dus vandaag naar Breda gereden. Weinig problemen, beetje hoog in de olietemp en het aloude probleem bestaat nog steeds: bij een stoplicht, file etc., oftewel stilstaan, schiet de temp toch al snel omhoog, samen met mijn hartslag. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik op de linkerbaan van de snelweg stil kom te staan, net wanneer de file weer gaat rijden...
Volksforum project: klinkt erg goed!!! Kijk, als ik hem uit elkaar trek en er blijkt niets meer van te maken, dan kan ik het blok altijd nog bewaren voor iets anders toch...
Bedankt voor de reacties zover, nu weet ik in ieder geval dat er helpende handen zijn wanneer nodig. Let wel: voorlopig, minimaal 1 jaar, blijft hij gewoon lekker op de weg als daily (jaja luxe, een GTI als daily, ik weet het allemaal wel... maar ik heb niet voor niets zo hard gestudeerd ;) ).
Heb je toevalling foto's van the things to do??
http://photos-a.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2574/140/53/820364125/n820364125_2285344_7531672.jpg
Wassen en poetsen misschien? U bent morgen de hele dag welkom :D
http://photos-c.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2574/140/53/820364125/n820364125_2285346_7972498.jpg
Puntje nummer 1....
http://photos-d.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2574/140/53/820364125/n820364125_2285347_6535806.jpg
Puntje nummer 2...
http://photos-e.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2574/140/53/820364125/n820364125_2285348_5603478.jpg
Wat mij betreft op dit moment qua carosserie het meest zorgwekkend...
Christiaan
13-03-2009, 19:30
Welkom terug Leentje!! :D
Maar er maar een mooi Volksforum project van, met veel foto's, kan iedereen op afstand helpen.
Ik zou als ik jou was, tegen de tijd dat je er mee aan de gang gaat, de auto eerst helemaal strippen, voordat je gaat lassen e.d. Kijken wat je nog meer tegen komt. Je kunt dan nog altijd de beslissing maken wel of niet doorgaan...
Pewi Vwteam
13-03-2009, 22:46
die roest plekjes zijn echt niet spannend! en kun je redelijk makkelijk weer herstellen!
Ik ben blij dat je het niet spannend vindt :p en zoals gezegd kan er nog wel eens veel meer onder verstopt zitten. Ach maar ze rijdt weer en al rijdende roest het een stuk minder gelukkig.
Hey die Chris! Pfff veel oude bekenden hier zeg :D How's the cabby?
die roest plekjes zijn echt niet spannend! en kun je redelijk makkelijk weer herstellen!
als ze aan de hoeken achter gaan roesten, dan zit er meer.
maar zoals christiaan al zei: helemaal kaaltrekken en dan kijken of het allemaal de moeite waard is.
Ik wil met alle plezier een keer komen helpen met demonteren.
Wat een hoop lieverds op dit forum :tongue: Maar eigenlijk gewoon allemaal oude bekenden... Ben blij nog zoveel van jullie te vinden hier. Misschien moet ik me deze zomer dan ook maar weer eens aan een meeting wagen...
Wat een hoop lieverds op dit forum :tongue: Maar eigenlijk gewoon allemaal oude bekenden... Ben blij nog zoveel van jullie te vinden hier. Misschien moet ik me deze zomer dan ook maar weer eens aan een meeting wagen...
Ja! Doen!
evilnyntje
15-03-2009, 10:32
Yo Heellen, waar in Breda staat hij :). Ik woon er ook nog steeds :)
Hey Ernst! Pfff heb je niet meer gezien sinds toen in Kerkplein volgens mij toen je daar met Stijn was? Hij staat voor mijn deur in de Lachappellestraat... kan ik er tenminste nog een beetje een oogje op houden ;)
Koen is sleeping
16-03-2009, 12:51
Hey Ernst! Pfff heb je niet meer gezien sinds toen in Kerkplein volgens mij toen je daar met Stijn was? Hij staat voor mijn deur in de Lachappellestraat... kan ik er tenminste nog een beetje een oogje op houden ;)
Startonderbreker! Niet uitstellen!
Anders even bellen, dan regel ik wel iets tijdelijks deze week 's avonds.
het aloude probleem bestaat nog steeds: bij een stoplicht, file etc., oftewel stilstaan, schiet de temp toch al snel omhoog, samen met mijn hartslag. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik op de linkerbaan van de snelweg stil kom te staan, net wanneer de file weer gaat rijden...
heb je hier al een iemand naar laten kijken? slaat de fan wel aan? misschien is het een kwestie van een paar sensoren vervangen...
Startonderbreker! Niet uitstellen!
Anders even bellen, dan regel ik wel iets tijdelijks deze week 's avonds.
Zit er al op lieverd, zo heb ik em gekocht ;). Overigens begint ie al wel andere kuren te vertonen, ik hoop maar dat het een kwestie van 'wennen' is maar geloof dat milady nog niet helemaal happy is in dr nieuwe rol als daily. Verwend kreng is het door die vier jaar stilstaan geworden :shake: Komt gooeeedd... Bovendien staat ze pal in het licht voor het raam van de buren die de gordijnen nooit dichtdoen, heb er wel vertrouwen in hoor. Hier is sinds ik er woon weinig raars gebeurd. Behalve toen die ene keer toen dat meisje met die gast een fietsslot open gingen zagen... :thumbup:
heb je hier al een iemand naar laten kijken? slaat de fan wel aan? misschien is het een kwestie van een paar sensoren vervangen...
Nee fan slaat wel aan maar volgens mij te laat. Verder 'springt' de temp ook telkens, hij loopt eerst normaal op maar vandaag viel me op dat bij stoplicht etc. 106-114-107-112 enzovoorts aangegeven wordt. Verder ben ik toch een klein beetje bang voor de dynamo, vanochtend startte ze niet (accuprobleempje, heb er uiteraard een nieuwe ingezet maar bij nader inzien was ie toch niet zo nieuw meer... en bedankt pa :rolleyes: ) en vanavond bij thuiskomst hoefde ik de sleutel niet om te draaien want ze sloeg vanzelf wel af en de lichten begin ook weer te knipperen. Nu kijk ik bijna elke avond naar Ghost Whisperer dus zou er bijna wat van gaan denken maar bij de distributieriem kleppert het ook behoorlijk... :( Begin nu al zo mn twijfels te krijgen en heb sowieso besloten, drie slag is uit, vandaag was 1, laten we hopen dat de rest nog een tijdje op zich laat wachten.
Pff.. Kerkplein.. Daar kom ik dus echt nooit meer.. Ging ff roken buiten, mocht ik niet meer binnen. De rotzakken.
Sorry voor de off-topic ;)
Maar als je wat hulp nodig hebt, kom gerust langs. Ik ben (/we zijn) geen monteur(s) ofzo, maar hebben ondertussen het meeste al wel eens gedaan en aan gereedschap ook geen tekort.
Hij zou in principe zelfs binnen kunnen staan, maar maximaal tot juni/juli (als de campers terug komen uit Spanje ;) ).
Nou ik zou er dit weekend eigenlijk wel graag samen met iemand even naar kijken. De vage geluiden breiden zich nogal uit binnen een paar dagen, ik heb vaag het idee dat de las op de uitlaat het niet heeft gehouden, en de stroomvoorziening zit echt niet goed. Ook vanochtend weer toen ik aankwam op het werk (= max. half uur rijden) sloeg ie vanzelf af, bij het starten houdt ie de toeren netjes op de 1000 maar bij aankomst is dat nog maar de helft en op en neer. Verder merk ik dan ook als ik de lichten uitzet dat ie het iets makkelijker trekt. Verder begint ie gewoon aan alle kanten te rammelen, piepen en kraken. Op zich niet zo gek natuurlijk maar ik wil liever niet dat ie midden op de snelweg uit elkaar valt :). Dus bij deze: wie oh wie (met voornamelijk een goed oor voor dit soort dingen) zou zaterdag even tijd hebben?
Pff.. Kerkplein.. Daar kom ik dus echt nooit meer.. Ging ff roken buiten, mocht ik niet meer binnen. De rotzakken.
Sorry voor de off-topic ;)
Zijn het altijd al geweest... ik heb er best leuke tijden beleefd maar denk dat ik er ook al zeker een driekwart jaar niet meer binnen ben geweest. En daarvoor was het ook nog maar sporadisch. Maar ja, als de eigenaar een z*k is dan kun je van zijn personeel ook niet veel beter verwachten denk ik :cool:
grote kans dat de dynamo niet genoeg, of te veel bijlaad. dit is met een multimetertje zo te checken
Toen het gecheckt werd was het in orde, vandaag vanochtend gereden (+/- 20 min. heen en ook weer terug) en dezelfde middag weer hetzelfde verhaal, mevrouw start niet, totaal geen reactie van de motor, alleen een licht zoemgeluid... dat is 2 slag dus ik ben inmiddels op zoek naar een leuke polo met een wat minder ouwelijk bouwjaar... jammer maar helaas, doet me erg veel pijn maar ik heb een betrouwbare auto nodig voor mijn werk en vind Golf III niets (sorry) en Golf IIII en IV iets te prijzig.
patrick 86c
22-03-2009, 21:20
Ik denk wel dat je daar wel goed aan doet om haar maar naar het eeuwige te brengen.
Ik denk het ook. Als niemand er interesse in heeft gaat ze van de zomer uit elkaar, op basis daarvan verder beslissen (in onderdelen verkopen of toch nog... ? )
Koen is sleeping
23-03-2009, 13:03
Hier is sinds ik er woon weinig raars gebeurd. Behalve toen die ene keer toen dat meisje met die gast een fietsslot open gingen zagen... :thumbup:
Het zal je fiets maar wezen... :D
Fietsje doet het tenminste nog steeds :D Ondanks dat die regelmatig gemolesteerd is/wordt in het centrum, niet normaal hoe anderen niet met hun pootjes van andermans spullen af kunnen blijven. Heb al zeker 2 keer een nieuwe velg a 70 euri moeten laten maken maar goed, ik ben allang blij dat losse lampjes tegenwoordig mogen want dat scheelt een hoop! Aangezien je lampen altijd als eerste sneuvelen... bij voorkeur de dag nadat ze gemaakt zijn... :shake:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.