View Full Version : Motorombouw van VR6 naar R32
RitchieVR6
27-02-2009, 20:37
Het komt er dan eindelijk toch van. :D
Het R32 blok is binnen, en ik heb al een berg onderdelen klaar liggen.
De planning is om volgend jaar zomer de Corrado weer op de weg te hebben.
Hier een paar foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TDZFIS3N.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WP4NJSYZ.jpg
Het topic is hoofdzakelijk te volgen op het Corrado forum.
Een erg mooi project! Inderdaad een nog mooiere "originele" motor voor de Corrado.
Post svp ff de link naar het topic op het Corradoforum!
Jetta Fireandic
28-02-2009, 09:47
Erg mooi project, succes ermee.
Dit is trouwens de link naar het toppic op Corrado-Forum:
Klik (http://forum.corrado-club.nl/main_frames.php?bottom_mode=1&fake_stat=&option=1&forum_id=988392)
RitchieVR6
02-03-2009, 11:34
Zo, vandaag de Corrado geschorst :thumbup:
Let the games begin :D
Dat ziet er veelbelovend uit :thumbup:
Een R32 motor in een corrado is een ideale vervanger voor een vr6...
RitchieVR6
02-03-2009, 17:32
Dat dacht ik ook :)
RitchieVR6
12-03-2009, 17:42
De Corrado staat nog in zijn geheel in de garage.
Toch zijn er al wat vorderingen met het project.
Ik heb heel wat info uitgeprint, schema's van een Golf 5 R32, technische info over het blok, overzichten van de kabelbomen, enz. Deze ben ik tussendoor aan het bestuderen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4IFEYSF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S883KZIT.jpg
Ik ben ook bezig om de kabelboom (van de hele auto) uit te zoeken welk stekkertje waarvoor is. Het is een flinke puzzel maar het gaat wel lukken. Hierna gaat de zwarte tape van de kabelboom af en worden de delen die ik niet nodig heb eruit gehaald. Ondertussen zal ik aan de Corrado beginnen.
Mocht er nog iemand interesse hebben in het VR6 blok, bak, kabelboom en ECU dan hoor ik dat graag.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDQIGTW4.jpg
Welke tape ga je gebruiken om de kabelboom weer in te tapen? Canvastape?
Iets makkelijker.. :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S883KZIT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4IFEYSF.jpg
Gaaf project!
robertjan007
12-03-2009, 18:13
Ziet er nu al super uit man!
The Skinnmeister
13-03-2009, 11:18
Belooft veel goeds :thumbup:
Blijf het zeker volgen, waar kom je uit Ehv. ben je nog niet eerder tegengekomen......
Pedaalemmer
13-03-2009, 11:47
Gaaf project!
RitchieVR6
13-03-2009, 11:56
Hoe doe je dat nou met die foto's?? :screwy:
@The Skinnmeister:
Ik woon in de wijk Achtse Barrier.
De Corrado zul je idd niet veel gezien hebben, die is 3x naar buiten geweest sinds we er wonen. :cool:
We wonen er sinds eind oktober. En het weer werkte ook niet echt mee.
Pedaalemmer
13-03-2009, 12:09
Hoe doe je dat nou met die foto's?? :screwy:
@The Skinnmeister:
Ik woon in de wijk Achtse Barrier.
De Corrado zul je idd niet veel gezien hebben, die is 3x naar buiten geweest sinds we er wonen. :cool:
We wonen er sinds eind oktober. En het weer werkte ook niet echt mee.
de link van de foto's moet je tussen plaatsen.
dus: link van de foto
RitchieVR6
13-03-2009, 17:35
Ahhh..op dit forum wel :-D
Dankje!
RitchieVR6
15-03-2009, 09:44
@ RubenD: Ik gebruik idd zwart canvastape om de kabelboom in te tapen.
Wauw.. :eek:
Ziet er goed uit zo'n compleet inbouw setje :D Zal vast nog aardig wat werk zijn om het allemaal aan de praat te krijgen.. Leuk project! Succes ermee..
Pewi Vwteam
15-03-2009, 13:13
1 tip verkoop je motorkabelboom niet van je vr6 motor! deze ben je namelijk nog nodig!
timberland
15-03-2009, 13:15
weet je ook werk type 3.2 v6 je hebt?
je hebt in de golf 5 namelijk ook de variant met het fsi systeem.
en dan heb je nog wel wat werk om dat lopend te krijgen
RitchieVR6
15-03-2009, 14:19
@ Pewi VWTeam: Waarom zou ik die moeten houden als ik op het originele management ga draaien? Ik hoor het graag!
@ Timberland: het is een 3,2 uit een Golf 5 zonder FSI, motorcode BUB, 250pk & 320nm. Dus inbouw is geen probleem. :)
Er hing wel een DSG bak aan, dus dat zit ook in het koelsysteem en de bekabeling verwerkt. Gelukkig is de ECU wel van een blok met handbak.
Het is idd wel een klus om het in te bouwen, vooral de bekabeling.
Maar ik heb mezelf de tijd gegeven, ik wil'm volgende zomer klaar hebben.
The Skinnmeister
17-03-2009, 17:41
Hoe doe je dat nou met die foto's?? :screwy:
@The Skinnmeister:
Ik woon in de wijk Achtse Barrier.
De Corrado zul je idd niet veel gezien hebben, die is 3x naar buiten geweest sinds we er wonen. :cool:
We wonen er sinds eind oktober. En het weer werkte ook niet echt mee.
Ik kom uit Strijp langs de Noord-Brabantlaan. Kom de laatste tijd wel veel bij die Golf 1 man op de Boschdijk.....
Misschien treffen wel elkaar wel een keer.
RitchieVR6
17-03-2009, 18:56
Het VR6 blok en de bak zijn vandaag verkocht! :D
Bluepower
19-03-2009, 08:58
Mooi, binnenkort het vr6 blok eruit halen, en dan beginnen met de R32 opbouw!!!
richard-polo
19-03-2009, 10:28
Ik kom uit Strijp langs de Noord-Brabantlaan. Kom de laatste tijd wel veel bij die Golf 1 man op de Boschdijk.....
Misschien treffen wel elkaar wel een keer.
ik kom jouw regelmatig tegen in je golf1, kan dat? ik let meer op polo,s :D
wie is die golf1 man op de boschdijk?
in gestel staat ook een leuke golf1 in de buurt de bennekel :)
RitchieVR6
19-03-2009, 12:35
Mij zul je niet tegenkomen in een Golf 1, ik heb een Passat 32B uit 1982, 1.6D
:D
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43694
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8FSWQGMH.jpg
RitchieVR6
23-03-2009, 21:02
Vandaag lekker opgeschoten met mijn pa. :D
Bumper eraf, voorfront eruit, koelsysteem helemaal gedemonteerd, aandrijfassen los, uitlaatspruitstuk los, brandstofslangen los, enz.
Uitlaatspruitstuk moeren los draaien:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GHDGXRFW.jpg
En zo staat ie dr nu bij, alleen is de motorkap er ook af:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ARCBEM64.jpg
De kabels van de versnellingsbak moeten nog los, de aansluiting van de koppeling moet nog gedemonteerd worden en de aansluiting van de stuurbekrachtegingspomp moet nog los. Daarna kan het blok eruit.
Alles ging prima! Gelukkig zat er niks te vast!
Pa weer eens bedankt voor je hulp!! :thumbup:
ziet er goed uit!
ik wil ook zo'n pa! :D
Bluepower
23-03-2009, 21:15
Die pa is te huur, tegen welke prijs durf ik niet te zeggen! :P
The Skinnmeister
25-03-2009, 09:37
ik kom jouw regelmatig tegen in je golf1, kan dat? ik let meer op polo,s :D
wie is die golf1 man op de boschdijk?
in gestel staat ook een leuke golf1 in de buurt de bennekel :)
Ik rij zelf type 2, dus dat zal ik niet zijn.
Die man op de Boschdijk heeft een aantal type 1's.
@ Ritchie ziet er goed uit ga zo door :thumbup:
RitchieVR6
01-04-2009, 08:41
Zo, ook hier even een update!
Ik ben lekker opgeschoten gisterenmiddag :D
Maandagavond de motortakel opgehaald en gistermiddag dus aan het sleutelen geweest. Ik had 's morgens nog een sollicitatiegesprek.
En ik had geen zin in zwarte handen tijdens het gesprek, dus 's middags maar aan het sleutelen gegaan. :cool:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GOHTAX43.jpg
Het was even klooien om de takel naar binnen te krijgen over de rand van de garagevloer.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VFWCGSKN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4B3YY4FA.jpg
Versnellingsbak eraf:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZCGTUCMV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XYDHCXZC.jpg
Vandaag nog de koppeling en het vliegwiel eraf dan kan ie opgehaald worden.
Mooi man, serieus project heb je!
Ik woon trouwens ook in de AB.
RitchieVR6
01-04-2009, 11:56
Nog iemand uit Eindhoven, misschien maar eens een Meet en greet - Eindhoven Edition organiseren :D
Mijn MSN staat in mijn profiel trouwens, kunnen we eens kletsen.
top project:thumbup: succes!
Nog iemand uit Eindhoven, misschien maar eens een Meet en greet - Eindhoven Edition organiseren :D
Mijn MSN staat in mijn profiel trouwens, kunnen we eens kletsen.
Ik reed zojuist over de fransebaan en zag volgens mij jouw passat geparkeerd staan. Bij deze is die dus gespot ;)
RitchieVR6
01-04-2009, 14:19
Haha!!
Jah dat zou heel goed kunnen :)
The Skinnmeister
01-04-2009, 18:03
Ziet er goed uit, blijf de pics maar posten.
Zal je by the way nog ff toevoegen op msn ;)
RitchieVR6
05-04-2009, 20:25
Weer een update;
het VR6 blok met bak en wat onderdelen is inmiddels verkocht en opgehaald. :thumbup:
Intussen heb ik wat opgeruimd. En wat onderdelen uit elkaar gehaald en bij elkaar gelegd die straks gestraald en gecoat gaan worden.
De voorkant staat er inmiddels zo bij:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PLIXGOVD.jpg
Ook heb ik het vliegwiel van het R32 blok gehaald.
Er zat een DSG bak aan dus het vliegwiel is wel een appart ding.
Ook zit er nog een lager in de kop van de krukas waar een deel van de DSG bak in zat.
Links het R32-DSG viegwiel en rechts mijn VR6 afgedraaide vliegwiel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4AXTFUGM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GD6UABXR.jpg
Ik heb de 2 even op een weegschaal gehad.
Het R32-DSG vliegwiel weegt 11kg en mijn afgedraaide VR6 vliegwiel 6kg!
Dat scheelt dus lekker wat kilootjes waardoor ie straks wat beter trekt en makkelijker terugvalt in toeren. :D
Van de week de hele voorwielophanging en subframe er onderuit halen.
Dan kan dat uit elkaar en kan ik een berg onderdelen wegbrengen om het te laten stralen en coaten. :cool:
De Limburger
05-04-2009, 20:39
Dat vliegwiel ga je wel degenlijk merken ja.
Veel succes.
GR Ronnie
poeh heej das wel een verschil, dat moet je wel gaan merken ja!
desnelders
06-04-2009, 16:00
super project! :thumbup:
RitchieVR6
06-04-2009, 16:09
Dankje!
Ik doe mijn best :D
RitchieVR6
08-04-2009, 14:42
Vandaag wat tijd gesteed aan het schoonmaken van de motorruimte. Gelukkig geen rare roestplekken tegen gekomen! :)
Ik ben nog (lang) niet klaar maar het ziet er al veel belovend uit!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KCPEKQFI.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NRTAHRUS.jpg
:D
Fast Eef
08-04-2009, 15:24
heb precies hetzelfde gedaan met de motorruimte. is veel werk he?
mooi project ik blijf het volgen
RitchieVR6
08-04-2009, 15:29
Jah is best wel veel werk.
Zeker alle hoekjes en gaatjes.
Hopelijk krijg ik met de stoomcleaner de aangekoekte restjes in de hoeken ook weg.
Pewi Vwteam
08-04-2009, 17:31
ik weet niet wat voor een stoomcleaner gaat gebruiken!? maar denk er wel ff aan dat de lak onder de kap niet zo goed vast zit als buiten op de auto vooral op de kitnaden blaas je zo je lak er af!
RitchieVR6
08-04-2009, 18:11
Dat is een goede tip!
Ik zal een stukje proberen!!
Thanxs!! :thumbup:
Pewi Vwteam
08-04-2009, 20:59
is mij ooit eens gebeurt bij een golf 2 waar ik een vr6 in ging bouwen! weer een lekker fris motor ruim dacht ik. motorcleaner er op gespoten en toen met de hoge druk der door! hij was brandschoon, maar miste ook her en der beste stukken lak. dus van daar dat ik je ff dit mededeel.
Hoop dat dat vliegwiel strakt niet uit elkaar klapt als je gas geeft;) Maar eerlijk is eerlijk, helft van het gewicht moet je zéker wel merken:D:thumbup:
RitchieVR6
09-04-2009, 15:02
En het ging allemaal zo lekker...HELP!!! :shake:
Alles zat redelijk mee, allen 1 bout.
Het subframe was er zo onderuit, beide bouten van de draagarmen zaten nogal vast. Ingespoten met kruipolie.
Eerst de ene, die ging nog wel, zat wel veel roest tussen.
Die andere wilde maar niet, totdat...bang...afgebroken :-SSS
Eerste poging...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B684QIMP.jpg
Toch maar een pijpje op gezet om wat meer kracht te kunnen zetten, daarna spanning erop en een paar flinke klappen met de hamer om'm te laten schrikken. Ook dat werkte niet.
Daarna wat heen en weer proberen te draaien, flinke kracht erop en toen...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7DT86J6M.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SXOO4HWF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QAQNWCPD.jpg
:mad:
Mijn idee is het om bout uit te boren.
De bus van het draagarmrubber is 12mm, de bout 11mm.
Als je'm ver genoeg door boord dat de draagarm eruit kan, dan kun je de rest, dat nog in het schroefdraad zit uitboren.
Echter zoek ik daar wel iemand voor die dat goed kan.
Iemand een idee??
Wel liefst in de buurt van Eindhoven.
Dan zou ik liever die draagarm stuk slijpen! Die kosten nieuw niet zo veel.
Maar dat zijn wel van die mindere tegenvallers.
Pewi Vwteam
09-04-2009, 17:28
ik weet niet of je een repro hebt?? of een luchtzaagje? in 1 van de 2 stop je een ijzerzaagje dan zaag je tussen de subframe en draagarm door. kost het je alleen je draagarm rubber. dan haal je je draagarm er zo uit wanneer je door de bout heen bent, dan hou je een vlakke bout over, ff een kopje op lassen. moer over het kopje laten zakken moer vast lassen aan je opgelaste kopje, en je draaite em er meestal zo uit, bij 1 subframe heb ik 5 keer moet herhalen voordat het zakie los kwam. succes
RitchieVR6
09-04-2009, 18:39
Het is idd denk ik nog het beste idee, op het Corrado forum hadden ze het idee van een stuk op de bout lassen, en dan de boel los draaien.
Alleen las je dan de boel aan het subframe vast. De bout is te diep afgebroken.
Ik zat idd ook te denken om'm langs het subframe door te zagen.
De bus en het dubber worden toch vervangen voor Powerflex spul.
Thanxs voor de tip!!
Waarom zoek je niet een ander subframe,dat kan het geld toch ook niet kosten??
zijn die niet hetzelfde als een golf 3 ?
MKII Vr6
10-04-2009, 20:44
Een draagarm nieuw voor gti/vr6 kost bij artaparts.nl 79 euro.
Dan kan je beter dat doen volgens mij.
Met uitboren moet je echt goed zorgen dat je in het midden zit.
Ik woon te ver af, anders had ik het wel voor je willen proberen.
Tot nu toe is het mij pas 2x mislukt.
Vaker met uitboren ( als je de goede diameter hebt ) komt de rest van de bout er vanzelf los, en hoef je nog niet opnieuw te tappen.
RitchieVR6
11-04-2009, 21:58
De bout moet niet uit de draagarm geboord worden maar uit het subframe.
Ik heb al Powerflex rubbers liggen voor de draagarm. Daarbij zit ook een nieuwe bus voor de draagarm, dus die mag kapot. Komt wel goed :-)
MKII Vr6
12-04-2009, 20:37
De bout moet niet uit de draagarm geboord worden maar uit het subframe.
Ik heb al Powerflex rubbers liggen voor de draagarm. Daarbij zit ook een nieuwe bus voor de draagarm, dus die mag kapot. Komt wel goed :-)
Dan had ik het verkeerd begrepen, maar het komt goed hoor ik. :thumbup:
RitchieVR6
12-06-2009, 20:32
BRAND!! BRAND!! BRAND!!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O6SX6KFU.jpg
Nee, geintje! :-D
Ben bezig geweest met de stoomcleaner!
Ging perfect, hier een paar actiefoto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JOJQHDVO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NK33SYYA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GZGUAWWO.jpg
Jep, dat ben ik :-)
Even een korte update :-)
Ik heb intussen wat nieuwe onderdelen gekocht,
stuurstangkogels, fuseekogels, stabilisatorkoppelstangen;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KDSZXGP4.jpg
Nieuwe stuurbekrachtigingspomp, multiriemspanner van een ouder type R32 blok,
een andere steun voor tegen het blok voor de dynamo en de stuurbekrachtiginspomp.
Het R32 blok wat ik heb komt uit een Golf 5, daar wordt de stuurbekrachtiging electronisch gedaan i.p.v. hydraulisch.
Hierdoor moest ik een andere steun hebben voor tegen het blok met een stuurbekrachtigingspomp aansluiting.
En omdat er op het R32 blok een steun zat met geintegreerde multiriemspanner, moest ik een andere riemspanner kopen.
De nieuwe stuurbekrachtigingspomp heb ik gelijk maar in de primer en in de mat zwarte verf gezet:
De primer:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F8ZKJVKA.jpg
Mat zwart:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PXHBZQNB.jpg
Ook de poelie maar even strak in de lak gezet (hier op de foto is de verf nog nat):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IN36Y3JU.jpg
Ook de aandrijfassen zijn weer strak:
voor:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-REAVZ6BQ.jpg
na (ook de gereviseerde startmotor maar ff netjes in de verf gezet):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HQFNZNMC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QOEIVXSV.jpg
(nee, het kabelbindbandjes blijft er niet om zitten :-))
Als laatste heb ik het stuurhuis onder handen genomen, schoongemaakt met de stoomcleaner en speciale motorreiniger,
daarna met de staalborstel op de boormachine.
Na de stoomcleaner en de motorreiniger:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7LDNBUD3.jpg
Na de staalborstel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7LDNBUD3.jpg
Afplakken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8SPC86UO.jpg
Daarna in de primer:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6R7ZTINR.jpg
De mat zwarte verf moet er nog op, hij ligt nu te drogen.
De bout die afgebroken was heb ik wel onder handen genomen.
De draagarm is eruit. Ik heb de bout door kunnen zagen, samen met de rubber/metaalbus van de draagarm.
Kostte me wel 2 lamme armen, een blaar en een ijzerzaagje, maar toch gelukt :-P
Later heb ik nog een moer op de afgebroken bout laten lassen en hem daarmee proberen los te draaien.
Helaas is dit tot 3x toe mislukt; de moer brak er weer af en de bout zat nog steeds vast.
Ik heb een ander subframe op het oog, dus hopelijk kan ik daar verder mee.
Dan kunnen de losse frames en steuntjes naar de straler en coater.
Meer updates volgen!! :-)
desnelders
12-06-2009, 21:24
nice update!!! :thumbup:
?wat is dat voor primer dat je gebruikt dan? rood?
RitchieVR6
13-06-2009, 10:44
Dat is een universele acryl primer.
Heb er wel goede ervaring mee.
Komt gewoon bij de Brezan vandaan, merk Motip.
RitchieVR6
13-06-2009, 19:09
En zo is het stuurhuis geworden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8HIHFMPE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KR8SZLU.jpg
En met Powerflex rubber, ff passen :-)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S4MT8MQM.jpg
Bijna te mooi om onderin de motorruimte weg te stoppen :D
Goed werk Richard! :cool:
golf1-gtd
14-06-2009, 00:04
super dik project gaat wel goed komen zo te zien
Zo he!
Jij bent goed bezig hoor, ziet er allemaal zeer netjes uit.
Veel plezier bij het opbouwen van deze prachtige corrado!
Zal je project blijven volgen ...
netjes, Ik zou alleen die grote slangklemmen vervangen voor dikke ty-wraps of van die klemmen die je bij elkaar moet knijpen .
netjes, Ik zou alleen die grote slangklemmen vervangen voor dikke ty-wraps of van die klemmen die je bij elkaar moet knijpen .
Want?
The Skinnmeister
14-06-2009, 13:52
Heej, dat ziet er goed uit zeg!! Echt allemaal perfect, blijf maar komen met die pics :D
Dat ziet er inderdaad echt heel goed uit :) ik blijf zeker kijken echt een gaaf project.
ziet er echt netjes uit :thumbup:
Ziet er goed uit.
Ik heb nog een perfect subframe voor je incl. draagarmen en powerflex rubbers.
RitchieVR6
18-06-2009, 11:22
Vanmorgen een berg onderdelen naar het straalbedrijf gebracht:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-73URCDPG.jpg
Daar zal het met behulp van pyrolyse ontlakt wordt (gaat in een oven waar bij 430-480 graden celcius de lak verbrand). Daarna wordt het gestraald en vervolgens wordt het in veschillende dompelbaden gereinigd, voorzien van een antiroest laag en daarna van een mat zwarte beschermende laklaag voorzien. Dit gebeurt allemaal in dompelbaden dus ook de binnenkant van het subframe en draagarmen wordt weer als nieuw. :D :thumbup:
Zodra het terug is zal ik wat foto's posten.
goed bezig!
wat is het voordeel van de powerflex rubbers?
Mooi project, je pakt alles grondig aan zie ik :thumbup: En een R32 blok in een C is altijd toppie!
The Skinnmeister
18-06-2009, 12:10
Mooi project, je pakt alles grondig aan zie ik :thumbup: En een R32 blok in een C is altijd toppie!
Yep!!
RitchieVR6
18-06-2009, 14:18
Powerflex rubbers zijn van polyurethaan ipv het "gewone" rubber.
Daardoor zijn ze een stuk stugger/steviger dan normaal.
Voor info: http://www.powerflex.co.uk/why_pu.php
breadfan83
18-06-2009, 16:27
Ziet er allemaal heel netjes uit!
Waar heb je die onderdelen laten reinigen en lakken?
Powerflex rubbers zijn van polyurethaan ipv het "gewone" rubber.
Daardoor zijn ze een stuk stugger/steviger dan normaal.
Voor info: http://www.powerflex.co.uk/why_pu.php
Volgens mij heeft Biesheuvel die pagina gewoon letterlijk overgenomen voor de verkoop van hun bussen. :D
Als je dus de bussen hier ergens vandaan wilt halen, kun je daar terecht. ;)
RitchieVR6
18-06-2009, 21:41
Ik heb het hier naar toe gebracht:
http://www.habrakenstraalbedrijf.nl
breadfan83
18-06-2009, 22:30
Danku!
Dat KTL-lakken wat ze doen is dan (neem ik aan) dat lakproces dat ook in de holle ruimtes alle plaatwerk gelakt krijgt.
Heel gaaf project, daar moet je lef voor hebben om aan heel die elektronica zooie te beginnen!
Mss 1 kleine opmerking:
Links het R32-DSG viegwiel en rechts mijn VR6 afgedraaide vliegwiel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4AXTFUGM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GD6UABXR.jpg
Ik heb de 2 even op een weegschaal gehad.
Het R32-DSG vliegwiel weegt 11kg en mijn afgedraaide VR6 vliegwiel 6kg!
Dat scheelt dus lekker wat kilootjes waardoor ie straks wat beter trekt en makkelijker terugvalt in toeren. :D
Ik weet niet als deze gewichtsvermindering nu al dan niet de juiste gaat zijn maar hou er rekening mee dat te licht ook niet goed is, door een veel te licht vliegwiel kan hij namelijk veel te vlug in toeren stijgen, met een pijnlijke rechterarm tot gevolg :)
Doe zo verder! :thumbup:
RitchieVR6
19-06-2009, 13:39
Thomas, dat vliegwiel zat ook op mijn VR6 en dat ging prima :-p
RitchieVR6
23-06-2009, 19:51
Zo weer een updateje:
Ik ben weer wat uurtjes bezig geweest met de stoomcleaner en wat schoonmaakspul met dit als gevolg:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZTHQX3AA.jpg
De kleine plekjes roest zijn ook weg, staat in de primer, moet alleen nog een kleurtje overheen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-POLK7YWL.jpg
Wielkast is ook groen, ook daar wat plekjes geschuurd en in de primer gezet. Ik was ook ooit eens een plank tegengekomen op de snelweg :-S. Dus daardoor was er een stuk schuimcoating verdwenen met een roestplek. Die is nu ook weg :)
Aangezien ze bij KW ook niet altijd even slim zijn, heb ik de aluminium ring van de hoogtestelling van mijn v2 set maar even doorgezaagd. Jaren terug had ik er al eens 1 gebroken gehad, hij zat gelukkig wel vast op de demper!! Deze heb ik toen vervangen door een kunststof ring. Die komt van een later type demper waar ze het probleem wel ingezien hebben.
Hier de reden waarom ik 'm vervangen heb:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MUPDCTZY.jpg
Roest!! Witte aluminiumoxide.
De windingen van de aluminium ring vinden zout water niet zo leuk. Gevolg is dat ze langzaamaan oplossen en je de ring dus met geen mogelijkheid meer kunt draaien! Daarom heb ik de ring ook moet doorzagen, hier wat foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QVCXROAI.jpg
Het witte wat tussen de windingen uit komt is aluminiumoxide:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJA6WNZQ.jpg\
Na wat schoonmaken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MUTLHCL6.jpg
En opgebouwd:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3JKUWSWO.jpg
(De dempers zijn al 6 jaar oud!! Lang leve INOX)
Ook heb ik de lagers van de fusees uit elkaar gedrukt (ik heb een werkplaatspers gekocht :thumbup: ). Daarna 1 fusee schoongemaakt en gespoten.
Zoek de verschillen :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7QU6WLGX.jpg
En na het spuiten:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R4BUXC4Y.jpg
Het binnenwerk van het lager heb ik er expres in laten zitten. Ik wilde niet dat de binnenkant van het fusee zou beschadigen of onder de verf zou komen, omdat hier straks een nieuwe lager in moet. De wand moet dan wel schoon en krasvrij zijn.
Morgen het andere fusee :cool:
Nice! Zou je niet zeggen dat die poten 6 jaar oud zijn! :)
oog voor detail, netjes...
waar heb je de poten mee schoongemaakt ?
VWFARMER
23-06-2009, 20:46
ziet er erg goed uit.
erg goed bezig :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
maar je kan ook je schroefdraat van je veer pot in smeren met kopervet.
dan heb je in de toekomst er geen last meer van dat ze vast komen te zitten.
het is wel niet mooi met kopevet er op, maar het werkt wel. heb het zelf ook gedaan.
en bij mijn zitten ze gewoon nog los
RitchieVR6
23-06-2009, 21:47
Ik denk niet dat kopervet iets zou helpen als het aluminium gaat roesten door het zoute water van de winters. Kopervet is om iets te smeren niet als antiroest :cool:
Gelukkig zal de Corrado geen zout meer zien :D
Ik heb de fusee's met een staalborstel op de boormachine schoon gemaakt.
De dempers met een soppie en een harde afwasborstel :thumbup:
Berserker
24-06-2009, 09:13
Waar heb je die ringen besteld??? Wat kosten ze ongeveer???
Ik krijg mijne ook niet echt los heb in 1 ring nu beweging, maar dan wel met slagpen/beitel en hamer.... :screwy:
RitchieVR6
24-06-2009, 10:05
Die ringen heb ik gewoon bij een velgen bedrijf besteld.
Volgens mij kunnen ze die overal wel leveren waar ze wat van KW verkopen.
Ik zou de ring liever kapot zagen dan er met hamer en beitel op te gaan meppen.
Als de draad van de demper beschadigd heb je een groter probleem.
Die ringen waren een paar tientjes per stuk dacht ik, weet ik niet meer.
Zal straks wel mooi lopen R32 is super blok
Succes ermee! ;)
The Skinnmeister
24-06-2009, 18:29
Ziet er goed uit, ga zo door !!
Zo zien V-maxx setjes er niet uit na 6 jaar :rolleyes: :D
Fusees zien er ook goed uit zo! Gewoon geborsteld zeker?
RitchieVR6
25-06-2009, 11:45
De fusee's heb ik idd geborsteld met de staalborstel op de boormachine.
En nog wat plekjes met een stukje schuurpapier.
Dit zie ik graag. Een project dat wel overwogen en netjes uitgevoerd wordt tot in de details.
Ziet er netjes uit, en zeker geen kopervet gebruiken!!
Kopervet trekt juist vuil aan, gebruik dan een ander soort vet.
De veerpoten zouje in een soort van vloeibare wax kunnen spuiten, dan blijven ze superlang mooi!
Goed bezig RitchieVR6 ..
Voor aluminium delen keramisch vet (wit) gebruiken , gebruikt de dealer ook .Superspul.
RitchieVR6
28-06-2009, 16:06
Als je een schroefset moet gaan beschermen tegen roest met wat vet dan kun je maar beter een goed schroefsetje kopen. :D
De aluminium ringen van KW waren een fout, deze fout hebben ze zelf ook gezien en verholpen door kunststof ringen met metalen binnenwerk te leveren. Nu hoef ik niks in te smeren, alleen een sopje en een harde bostel is genoeg om de boel schoon te krijgen :thumbup:
RitchieVR6
10-07-2009, 17:53
Vanmiddag het spul bij de straler opgehaald :)
Erg netjes geworden!! :thumbup:
En aangezien foto's meer zeggen:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VELUMPBB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-E3ZSGPEK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KQL84ZJW.jpg
Dit is in de draagarm, dus in alle holle ruimtes zit ook een mooi laagje antiroest en verf.
Binnenkort dus beginnen met de boel in elkaar te zetten :D
RitchieVR6
10-07-2009, 21:44
Ik kon het natuurlijk niet laten :rolleyes:
Toch maar even een paar Powerflex rubbers erin geperst en de nieuwe fuseekogels er ff even in gezet:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GU7Q8RVQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KQ86UTP.jpg
Ook de Vibratech motorsteunen moesten even gepast worden :D
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GLMMYJNA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SM4HIHNY.jpg
:D :D :D
:thumbup:
Ik weet niet waar je de powerflex rubbers vandan hebt maar het grote rubber is nog het oude model,er is een modificatie uitgevoerd op deze.
Ik heb al een auto terug gehad met dit oude type rubber en kreeg kosteloos een nieuwe set,ik zou het effe navragen als ik jou was.
Er komt speling op de bus na een tijdje.
Nu kan je er nog makelijk bij :)
RitchieVR6
10-07-2009, 23:34
Thanxs voor de tip, ik heb de set al een tijd liggen.
Ik zal er zeker even navraag over doen!
Thanxs!
RitchieVR6
13-07-2009, 19:07
Ik heb contact gehad met Powerflex via de mail :)
Dit was hun antwoord:
Hi Richard,
We had a very small number of incidents as a percentage with this part but we found it mainly to do with some vehicles being extremely low.
When we started to look into this we did find that we could produce an evolution of the bush, with the same performance and reliability but with a lower production cost and hence why we produced another bush.
I would recommend using this parts as long as the car is not lowered to heavily and the bush fits correctly in the hole of the arm
Kind Regards
James Bourn ~ Sales Manager
Het probleem is dus dat de draagarmrubbers (de ronde) het niet uithouden bij een erg verlaagde Corrado (dus ook Golf 2).
Ik hoop dus nieuwe te krijgen, of in het ergste geval 2 nieuwe bestellen.
Dus even het antwoord afwachten...
RitchieVR6
16-07-2009, 19:52
Weer nieuws van Powerflex.
Na nog wat heen en weer ge-email kan ik mijn oude rubbers opsturen en krijg ik nieuwe toegezonden :thumbup:
Dus kunnen ze dr weer uit en snel op de post! :cool:
martinus83
16-07-2009, 21:09
Hoe zie je verschil tussen oude en nieuwe type p-rubber?
RitchieVR6
17-07-2009, 18:51
Goede vraag, geen idee!
Ik maak in ieder geval foto's van de oude.
Dan kan ik vergelijken.
Bij de oude zit er een metalen ring in het rubber mee gegoten,de nieuwe hebben dat niet en je krijgt er 4 speciale ringen en busjes bij die je in je subframe moet plaatsen alvorens je de draagarm monteert.
RitchieVR6
18-07-2009, 13:13
Kijk daar heb ik wat aan :thumbup:
RitchieVR6
24-07-2009, 21:47
Weer eens een updateje:
Ik ben nog druk geweest met de naven:
Zoek de verschillen :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7ECPOMD3.jpg
De boel in de zinkspray:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FNIWOELU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DB3Z8QWS.jpg
En nog een laagje zwart erover:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XO7FCN7C.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O6NRSX6W.jpg
Weg met die roest!! :thumbup:
En voor het ABS-project ook maar vast wat gedaan :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HJVBDOW4.jpg
De andere kant moet nog :cool:
Vanavond heb ik nog een lager en een fusee geperst, morgen als de boel droog is de naaf erin persen.
Om te beginnen, Zeer Vet Project Zo :thumbup: en hele mooie kleur corrie, de mooiste die er is!! was mijne ook!(pearl green effect)! alleen zag ik dat je de fusee kogel boutjes van boven erin hebt gedraait, dit hoort andersom omdat deze met ''Goed'' uitlijnen ook gesteld moet worden en zo kom je bijna niet meer bij! maar verder geen kommentaar ;)
ben tog best wel jaloers :D succes met de ombouw!
Gr, Bart
RitchieVR6
25-07-2009, 16:08
Hey Bart, thanxs voor het compliment :)
Ik was er inmiddels zelf ook al achter dat de draagarmen andersom komen te zitten :D
Dus de fuseekogels zijn omgedraaid en dan zit het plaatje dus ook aan de goede kant :cool:
Had het nog even nagekeken. Omdat ik twijfelde had ik de boutjes ook al niet vast gedraaid, alleen handvast. Dus het probleem is al opgelost.
Toch bedankt voor het meedenken :thumbup:
Hmm, ik zie wel wat verschillen volgens mij ;)
Nog steeds goed bezig! :thumbup:
Dennisgl
26-08-2009, 11:00
Goed Bezig...mooi project om te volgen....Je pakt het goed en flink aan. Perfect man.
RitchieVR6
27-08-2009, 20:03
Zo, het heeft even stil gelegen ivm mijn nieuwe baan.
Maar er is wel wat gebeurd.
De fusee's zitten inmiddels weer in elkaar.
En ik had een hele berg besteld bij de dealer en die heb ik vandaag opgehaald:
:D :thumbup:
Sorry voor de kwaliteit van de foto's is met GSM gedaan, de digicam heb ik ff niet hier.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UTYFCXY7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-X6CUCM8M.jpg
Een flinke waslijst dus :cool:
Alle bouten, moeren, steuntjes, ringetjes en wat ander spul nieuw!!
Dus ik kan beginnen met het opbouwen! :D
Super vet projekt, super dat je alles zo netjes en precies aanpakt. Hulde :thumbup !!!
RitchieVR6
28-08-2009, 16:04
:thanks:
Geweldig project!!
Op welk subframe monteer je het motorblok?
Neem aan dat je corrado 2.9 (190pk) op kenteken is zeker?
RitchieVR6
01-09-2009, 19:11
Het R32 blok komt op het originele Corrado VR6 subframe te liggen.
Het is idd een 2.9 190pk VR6 op kenteken, maar straks wil ik'm wel als 3.2 VR6/R32 op kenteken zetten.
Moet wel gaan lukken lijkt me, met die nieuwe regels.
En uberhaupt erg verstandig!
Het R32 blok komt op het originele Corrado VR6 subframe te liggen.Past dit 1op1 op zo'n VR6 subframe, ervan uit gaande dat Corrado en Golf identiek zijn?
Hoe pak jij de 2 buitenste motorsteunen aan?
(ben wat info aan het vergaren :))
RitchieVR6
02-09-2009, 17:14
Jup, past gewoon (heb nog een Corrado VR6 subframe liggen trouwens).
De motorsteunarmen van de VR6 passen op het R32 blok.
Voor de steunen zelf heb ik gekozen voor Vibratech fastroad.
(heb nog een Corrado VR6 subframe liggen trouwens)Rij zelf een Golf 3 VR6 dus dat is niet nodig. :)
Waarom ik het vraag is dat Emiel die steunen op de kokers heeft zitten, maar ook al foto's ben tegen gekomen van Golfjes en Corrado's die dit niet hebben.
Kan er misschien overheen gelezen hebben, maar hoe ga je het regelen met je klokkenpaneel? MK5 er in of doorlussen naar de originele klok?
Zal je nog even een PM sturen. ;)
RitchieVR6
03-09-2009, 15:59
Hey Erik, zie email.
Als je geen orginele VR6 bak aan het R32 blok hangt dan passen de steunen niet meer.
Ik denk dat je dat gezien hebt.
Wat betreft de tellerunit, die wil ik origineel houden.
Aangezien een Golf 5 tellerunit er toch niet mooi in past en ik het liever origineel wil houden. Dus dat wordt doorlussen.
RitchieVR6
17-10-2009, 20:55
Hier even een updateje.
Helaas gaat het momenteel ff niet zo hard met de opbouw.
Drukke weekenden en druk met mijn werk.
Gelukkig ben ik wel in de opbouwfase aangekomen.
Nog wat kleine dingetjes onder de motorkap afwerken en dan kan de wielophaningen erin, daarna het blok erin hangen.
Daarna gaat het dashboard eruit en begin ik met de bekabeling.
Mijn doel is om'm zo netjes mogelijk te gaan afwerken.
Dus alle kabelbomen op maat maken en netjes aftapen (ik heb originele kabelbindtape liggen). Het luchtfilter zal waarschijnlijk ergens achter de bestuurderskant van de bumper verdwijnen met een mooie RVS buis naar de motor.
De dubbele VR6 fan gaat eruit en daar komen 2 Spals voor terug met ook de aansturing van Spal zelf. Deze kun je mooi inregelen en dan ben ik weer wat bekabeling in de motorruimte kwijt.
Hier de foto's zoals mijn Corrado er nu bij staat:
Netjes onder een doek:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CHVSFOHI.jpg
Technisch Lego voor gevorderden:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CDRPAQ88.jpg
Hier het subframe met het stuurhuis erop.
Bij het monteren van de motorsteunen kwam ik erachter de er 3 van de 4 moeren waren dolgedraaid. Deze zitten onderaan de vlakke plaatjes van de motorsteuntorentjes gelast. Deze heb ik dus weg geslepen en de boel weer netjes in de verf gezet. Hier komen dus losse moeren voor terug, die ik vast zet met Locktite.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-F7IXIMIE.jpg
Hier de rest van de frames en draagarmen en klein spul:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BHJS4VHI.jpg
De motorruimte, bijna klaar:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XQHDRZCW.jpg
En het inmiddels beroemde doekje :-)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7GNY8EJ7.jpg
En wat eronder zit natuurlijk :-D
Ernaast ligt het afgedraaide VR6 vliegwiel wat erop komt.
Ik was nog even aan het meten met de vliegwielbouten van de VR6 en van de R32 welke het zouden moeten worden.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LXDLVU4Q.jpg
Beetje inspiratie:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NLEVYCIP.jpg
Deze hangt ook in de garage, een kopie van een bouwtekening van de Corrado.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Q6EBG43I.jpg
En omdat ik bijna jarig ben en ik een leuk cadeautje zag staan heb ik deze alvast van mijn schatje gekregen :-)
Thanxs Suus !!!! :-D
Een mooie gereedschapswagen:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KYMVLJXZ.jpg
Nou dat was het weer even, ik meld me wel weer als er leuke kiekjes zijn!
bivw 16vg60
18-10-2009, 12:50
Hey Erik, zie email.
Als je geen orginele VR6 bak aan het R32 blok hangt dan passen de steunen niet meer.
Ik denk dat je dat gezien hebt.
Wat betreft de tellerunit, die wil ik origineel houden.
Aangezien een Golf 5 tellerunit er toch niet mooi in past en ik het liever origineel wil houden. Dus dat wordt doorlussen.
ja en als je een r32 op het subframe bouwd en niet op de balken en je gebruikt de 02m 6bak van r32
moet je niet alleen 2steunen maken maar ook het linkse potje van je subframe verder naar achter verplaatsen ivm de grotere homoknieten
en aandrijfassen laten maken kortom is veel meer werk
ik heb dit wel gedaan bij mij omdat ik ook met de haldex ga rijden maar dan is een r32 in vr6 geen plug and play meer
mooi project :thumbup:
RitchieVR6
31-10-2009, 14:46
Zo, tijd voor weer een update. :D
Inmiddels zit het subframe en de wielophanging er weer onder. Ik moet nog wel alles op moment vast zetten.
Hier een paar kiekjes:
Het koste wat moeite om de Powerflex rubbers en het beugeltje van de stabilisatorstang vast te krijgen maar het is gelukt! :-)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KA3MPUZP.jpg
Toch wel handig zo'n platte krik:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CJB4DCLC.jpg
Na lange tijd had ik de contactsleutel weer eens nodig want ik kreeg de koppeling van de stuurbekrachiging er niet op. Hij stond nog op het stuurslot :cool:
Subframe vastgezet:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YE46SUQO.jpg
Draagarm erin:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7OQ4QWYQ.jpg
Stabilisator vastgezet, fusee gemonteerd, stuurstang vastgezet en de schokdemper gemonteerd:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-U6IYS4MR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6UOOQENS.jpg
Dat was ie weer :thumbup:
breadfan83
01-11-2009, 22:30
Mooi project!
RitchieVR6
02-11-2009, 17:22
:D Thanxs!
Ziet er, alweer, gelikt uit zeg! :thumbup:
Een vraag: waar pak jij je snelheidssignaal vandaan, aangezien een MK5 deze wegpakt bij de ABS sensoren? Dit in combinatie met een MK5 klokkenpaneel en 6-bak.
Dit is een zeer mooie project, vooral de tijd die je er voor neemt om alles perfect in orde te brengen...vakmanschap!
Even een vraagje, kheb nog nooit een kw inox setje vast gehad maar is er altijd slechts 1 stel ring aanwezig?!
of zie ik dat verkeerd op de foto...
Bluepower
08-11-2009, 12:25
@Erik, Richard gaat met een gekraakte ecu rijden met een Corrado tellerunit, en de originele Corrado vr6 bak, dus geen problemen met een pulssignaal oid...
RitchieVR6
08-11-2009, 13:29
@ Erik, idd, zoals Bluepower al zegt ga ik niet met het originele spul rijden.
@Thomashouden, Origineel zat er 1 aluminium stelring op, deze ging corroderen in combi met het RVS (daar was niet echt over nagedacht bij KW, slechte zet!). Nu hebben ze kunststof ringen met een metalen binnenframe. Maar nog steeds 1 stelring.
Je zet de stelring vast door een inbusje met een platte kant tegen het schroefdraad aan te draaien. Ook dat leek mij niet echt super maar het gaat toch goed, geen beschadegingen en de ring blijft prima zitten.
Unuhhh, thanxs voor het compliment. :D
begint weer lekker op te schieten hier;)
ziet er netjes uit allemaal:thumbup:
Johan-dtc
08-11-2009, 15:36
nice project, ga m zeker bijhouden
netjes, keep um posting :D :thumbup:
peerke tdi
08-11-2009, 20:12
Vet project man! :thumbup:
Alles netjes afwerken, zo hoort het :thumbup:
Pedaalemmer
08-11-2009, 20:16
Gaaf! die vr6 komt in een mooie omgeving te hangen!
RitchieVR6
15-11-2009, 18:52
Danku danku :rolleyes:
Klein updateje:
Het weekend nog wat bezig geweest met de wielophanging.
Het is inmiddels een Corrado 3 wieler geworden :)
Hier wat foto's:
Eindelijk weer op een extra pootje :)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3CJNOD8N.jpg
De remmen komen later nog:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AQZUIQSK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SIRLTKFL.jpg
Aangezien ik nog niet helemaal tevreden was met de afwerking van 1 aandrijfas heb ik'm nog maar even uit elkaar getrokken om'm netjes af te werken.
Aan gezien het nu ligt te drogen kan ie nog niet op 4 wielen gezet worden. (De aandrijfas moet wel gemonteerd zitten mocht je de auto op zo'n wielen willen zetten. Anders kun je gelijk een nieuw wiellager monteren.)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7OQEHQET.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PN6KLUFV.jpg
Ik heb inmiddels ook een extra pedalenset aangeschaft.
Deze heb ik uit elkaar getrokken en schoongemaakt.
Binnenkort ermee aan de slag om het electronisch gaspedaal passend te maken.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OAMS3IJO.jpg
Dat was ie weer.
:D
brabomk1g60
15-11-2009, 19:59
dat ziet er allemaal netjes uit....
alles als nieuw eronder weer :thumbup:
RitchieVR6
17-11-2009, 21:48
Zo, eindelijk weer op 4 wielen! :D
Daar heb ik maar een biertje op gepakt!
:cheers:
Hier een paar laatst kiekjes:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DKE33F6J.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MVPMF74D.jpg
Tussendoor ook met de versnellingsbak begonnen om weer op te bouwen.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LWJX7S6S.jpg
Voorlopig zal het wel even rustig blijven.
Met de kerst wil ik het blok erin hebben liggen.
Zooo wat een mooi project..:)
Super netjes:thumbup:
vet project man!!!!
knap staaltje werk!!!
mijn complimenten
rick-g60
18-11-2009, 20:13
Hey,
Dit ziet er netjes uit allemaal gaaf project man succes verder!
Hoe dit topic in de gaten!
Greetz,
Rick.
Je doet het allemaal erg netjes!
Zou je misschien een maat voor mij kunnen opmeten?
De breedte van de motor, gemeten vanaf het vlak waar de bak (koud) tegenaan zit tot aan het meest uitstekende puntje aan de andere kant van het blok (waar alle snaren zitten).
Op de foto lijkt het alsof de inlaat het verste uitsteekt, maar of dat echt zo is...
Hoe dan ook, mocht je kans zien het op te meten, alvast bedankt!
Heb je er trouwens ook nog over nagedacht om geen verlengde fuseekogels te monteren?
RitchieVR6
20-11-2009, 17:09
Hoi RubenD,
ik heb gemeten, ik neem aan dat je bedoelt van de ene kant van de krukas waar het vliegwiel tegenaan komt tot de andere kant van de krukas waar de poulie op zit? :rolleyes:
Zo ja, dan is dat 49cm.
Wat bedoel je trouwens met verlengde fuseekogels? :screwy:
RitchieVR6
19-12-2009, 20:41
Zo even klein updateje:
Vandaag de motortakel opgehaald.
Dus aankomen de weken mooi de tijd om het blok erin te leggen.
:thumbup:
Vandaag ook mijn Passat van 82 voorzien van een gereviseerde startmotor.
Deze had na al die jaren de geest gegeven.
Het is trouwens niet echt lekker sleutelen met -8 op de thermometer :shake:
Kwam er vandaag ook achter dat ze 2 deuken in de deuren hadden geschopt.
Bijrijdersdeur een flinke deuk en de achterdeur bijrijderskant ook een deuk erin geschopt. :stick:
Vrolijke feestdagen !!
Ritchie,
Dit is wat ik bedoelde: http://scch-heads.com/viewpart.php?id=26
Als je de auto heel erg verlaagt kun je zo weer een beetje de geometrie van de ophanging op orde brengen, kijk voor de gein eens naar de andere kits die zo ook aanbieden (wel allemaal erg duur).
Hopelijk lukt alles straks met het monteren.
Ik bedoelde eigenlijk van dat gladde stuk van het onderblok (waar idd de krukas uit komt) tot aan het meest uitstekende onderdeel aan de distributie kant. Maar zo is het al aardig duidelijk! Dankje daar voor.
Herm Schreurs
20-12-2009, 00:37
Hee Richard:
mooi werk kerel.
Ziet er echt te gek uit allemaal.
Problemen met powerflex las ik.
Ik ken dat ;)
zijn uniball-verbindingen niets voor jouw?
Nog iemand uit Eindhoven, misschien maar eens een Meet en greet - Eindhoven Edition organiseren :D
Mijn MSN staat in mijn profiel trouwens, kunnen we eens kletsen.
hiero valkenswaard dicht bij jou ,
lijkt me strak plan Meet en greet - Eindhoven Edition
hoop hem eind jan door de keuring te hebben :)
gr
Ik volg (ook) jou topic al een tijdje, en ik wil je graag complimenten geven m.b.t jou werkwijze! Alles ziet er netjes en georganiseerd eruit.
Gaaf om te lezen en te zien, hoe dit prachtige project vordert!
Heel veel plezier met opbouwen, en je werk showen straks.
RitchieVR6
21-12-2009, 11:46
@ RubenD, ziet er leuk uit maar kost een bak geld en het moet gelast worden.
En daarbij vind ik de Corrado al prima rijden, misschien leuk voor als je vaak het cirquit op gaat. :)
@Herrum, Uni-ball lijkt me wel leuk maar ook prijzig. Ik zou zo ook 123 niet weten waar ik het moet gaan gebruiken :confused:
@Twan16v: Meet & Greet - Eindhoven Edition zeker wel, 2010 lijkt mij wel een mooi jaar ervoor!
@Samurai thanxs voor de complimenten!
word echt super netjes , vooral zo doorgaan kerel
hee naamgenoot.. superdik project ;) succes
vw roadwarrior
24-12-2009, 06:10
Su;per project dit!
RitchieVR6
28-12-2009, 14:51
Zo, vakantie dus weer klustijd!
Ik had me voorgenomen om het blok er in de vakantie in te hangen.
En dat is gelukt! :D
Hier nog een foto van de Powerflex rubbers in de voorste motorsteunbalk:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FRPJ4SP8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7XAHICUZ.jpg
Hierna de bak eraan:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DQ88YNVG.jpg
Intussen moest de voorste motorsteun pas gemaakt worden anders kon ik de originele R32 oliekoeler niet gebruiken.
Dit is het geworden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FVYKOHQO.jpg
Mijn vriendin heeft nog geholpen en tussendoor wat foto's gemaakt. :thumbup:
Blok in de takel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RGNCGN6K.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LJKF7Y4L.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E86SM64K.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CCNZTJPB.jpg
Yes! hij hangt! :D :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-T4QMQR7G.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KXTYWYLH.jpg
Tussendoor had ik nog een goodie uit THE states binnen gekregen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L7TY8WZT.jpg
Alle oude bekabeling en aansturing voor de koelfans gaat eruit en er komt een regelkast van Spal voor terug. Deze kan de 2 Spal fans aansturen.
De Spals zijn in bestelling samen met het uitlaatwikkelband tegen de warmte in de motorruimte. Helaas staat deze in backorder :mad:
Tot zover weer, volgende stap wordt het oude alarm eruit halen en de bekabeling die ik niet meer nodig heb van het VR6 blok.
Daarna mag ik deze spagettie uit elkaar trekken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BSGPBBX3.jpg
Dit is de hele kabelboom van een Golf 5 R32.
Hieruit moet ik dus de bedrading voor de motor halen.
Dank nog aan een goede kennis voor het laswerk en aan de buurman voor het lenen van de slijptol :) Je kunt ook niet alles hebben.
Respect!
Succes met de spaghetti...
Sparhawk
28-12-2009, 16:51
Erg mooi project dit, je pakt het echt super netjes en in detail aan als ik dat zo zie! :thumbup:
Mooi dat het blokje hangt en succes met de rest van de werkzaamheden
Ga dit project zeker blijven volgen
bart uit saland
28-12-2009, 17:02
super project ziet er allemaal donder stak uit ga zo door :D
Pewi Vwteam
28-12-2009, 17:40
ziet er weer super netjes uit! nu het leukste nog de bedrading!! 1 tip zodra je gaat knippen direct ff een stukkie tape op de draad met een omschrijving er op. scheeld je na die tyd super veel zoek werk. wij hebben ooit al 2 kabelbomen gemaakt voor r32 in corrado. succes alvast.
Geweldig, hij hangt! :thumbup:
Op welke motorsteunen heb je hem nu staan?
Bluepower
29-12-2009, 13:35
Motor hangt op de originele Corrado steunen, deze zijn wel vervangen door Vibratech steunen!
2sneaky bora
29-12-2009, 13:37
ziet er goed uit. Succes met die bos spaghetti.
bivw 16vg60
29-12-2009, 18:28
Tussendoor had ik nog een goodie uit THE states binnen gekregen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L7TY8WZT.jpg
Alle oude bekabeling en aansturing voor de koelfans gaat eruit en er komt een regelkast van Spal voor terug. Deze kan de 2 Spal fans aansturen.
hee ritchie wat kan je met die regelkast allemaal regelen???
ook ven snelheid of standen ect???
zoals je gezien heb ben ik ook bezig met een r32 heb ook een spal ven 305mm zuigend maar koeld niet hard genoeg vandaar dat ik deze info vraag
Golf Mk5, CAN-bus dus? Hoe ga je dat met alle signalen doen?
Maar ziet er super uit zo, weer een stap verder!
bivw 16vg60
29-12-2009, 21:43
Golf Mk5, CAN-bus dus? Hoe ga je dat met alle signalen doen?
Maar ziet er super uit zo, weer een stap verder!
het motorregel apperaat heeft weinig met can-bus vandoen ;)
weet niet of je er al uit was met je injectie rail en je stuurbekrachteging
maar dit kan je gewoon pakken van een mk4 r32
de voorste steun waar je dynamo/airco/stuurbekrachteging pomp in komt
022 260 087 d 48,72 euro
injectie rail (druk regelaar kan je pakken van vr6)
022 133 317 k 103,97euro
je kan je orginele rail ook verlassen maar dan zit je met losse regelaar vind ik persoonlijk niet mooi
ook kan je een losse elektronische stuurpomp aansluiten maar heb hier geen ervaring mee succes
Ok, weer wat geleerd. Dus ESP e.d. worden niet vanuit het motorregelapparaat aangestuurd?
Hoe dan ook, blijf dit zeker volgen!
RitchieVR6
30-12-2009, 11:59
Thanxs voor de complimenten en de tips!
De andere steun voor de stuurbekrachtiging en dynamo zit er al op,
samen met de multiriemspanner van een mk4 R32.
Stuurbekrachtiging komt er gewoon op van een vr6.
Ik heb al een nieuwe pomp liggen.
De injectorrail was ik idd nog niet helemaal uit.
Ik heb de originele brandstofpomp er ook bij,
dus ik wilde gaan uitvogelen of ik die kan blijven gebruiken.
Weet jij daar wat meer over bivw 16vg60??
Mmooi project trouwens van jezelf, die volg ik ook al een tijdje! :thumbup:
Ik wil een zo origineel mogelijke setup hebben (eventueel dus mk4 R32) maar geen losse drukregelaars.
RitchieVR6
30-12-2009, 12:11
Ohja, nog over dat regelkastje van Spal:
Ik heb nog een "secondary fan relais" in bestelling staan hiervoor,
deze is momenteel onderweg vanuit Amerika.
Spal leverd het (regelkastje) niet meer (volgens Dutch Power Trading),
gestopt met de productie.
Dus ik heb het bij bedrijven vandaan die nog wat op voorraad hebben liggen.
Het kastje kan met dat extra relais plus kabelboompje 2 Spals aansturen.
Je sluit'm ook aan op de originele temperatuursensor.
1 fan wordt in snelheid geregeld, de andere fan slaat aan bij max koelwater temperatuur. Dus meer controle over de temperatuur en minder herrie door de 2 fans die ineens vol aanslaan. Werkt trouwens ook als je Airco hebt.
Ook kun je er een schakelaar op aan sluiten óm de fans handmatig aan te zetten.
Hier de handleiding: http://www.absoluteradiator.com/files/FAN-PWM-V3.pdf
bivw 16vg60
30-12-2009, 18:30
Thanxs voor de complimenten en de tips!
De andere steun voor de stuurbekrachtiging en dynamo zit er al op,
samen met de multiriemspanner van een mk4 R32.
Stuurbekrachtiging komt er gewoon op van een vr6.
Ik heb al een nieuwe pomp liggen.
De injectorrail was ik idd nog niet helemaal uit.
Ik heb de originele brandstofpomp er ook bij,
dus ik wilde gaan uitvogelen of ik die kan blijven gebruiken.
Weet jij daar wat meer over bivw 16vg60??
Mmooi project trouwens van jezelf, die volg ik ook al een tijdje! :thumbup:
Ik wil een zo origineel mogelijke setup hebben (eventueel dus mk4 R32) maar geen losse drukregelaars.
weet niet of jij ook een catche tank onder de auto heb maar anders kan je de zelfde pomp als mij onder zetten kost 140 euro
anders kan ik het wel even na vragen wat voor pomp jij moet hebben voor in je tank
bivw 16vg60
30-12-2009, 18:42
Ohja, nog over dat regelkastje van Spal:
Ik heb nog een "secondary fan relais" in bestelling staan hiervoor,
deze is momenteel onderweg vanuit Amerika.
Spal leverd het (regelkastje) niet meer (volgens Dutch Power Trading),
gestopt met de productie.
Dus ik heb het bij bedrijven vandaan die nog wat op voorraad hebben liggen.
Het kastje kan met dat extra relais plus kabelboompje 2 Spals aansturen.
Je sluit'm ook aan op de originele temperatuursensor.
1 fan wordt in snelheid geregeld, de andere fan slaat aan bij max koelwater temperatuur. Dus meer controle over de temperatuur en minder herrie door de 2 fans die ineens vol aanslaan. Werkt trouwens ook als je Airco hebt.
Ook kun je er een schakelaar op aan sluiten óm de fans handmatig aan te zetten.
Hier de handleiding: http://www.absoluteradiator.com/files/FAN-PWM-V3.pdf
hee ritchie wat heb je trouwens met je oude ven gedaan :confused: anders weet ik daar nog wel iemand voor al is het maar om te kijken of hij past ;)
enhuu je mag me ook wel corne noeme :thumbup:
RitchieVR6
30-12-2009, 21:19
Corne, check pm :cool:
The Skinnmeister
31-12-2009, 07:57
Ziet er goed uit, pakt het goed aan!! Echt super :thumbup:
RitchieVR6
18-01-2010, 21:45
Update!
Ik ben nu druk bezig met een bos gekleurde spaghetti!
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MYLVVSQ7.jpg
:thumbup:
Het is nog een heel werk om de zwarte tape er netjes af te krijgen. Ik ben nu bezig om vanaf de auto naar de ECU de benodigde kabels eruit te halen.
Het deel van de motor naar de ECU zit aan de motor.
Hier moet ik ook nog een aantal dingen uit halen die ik niet meer nodig heb.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-77NWAOPM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TDFIRF37.jpg
Gelukkig kan ik dit op zolder doen waar het warm is.
In de koude garage is het niet echt te doen.
Je hebt veel te snel koude vingers en alles is zo stug door de kou dat er amper mee te werken is.
Het schiet al aardig op maar voordat alles er netjes uit is en in de auto hangt ben ik nog wel even bezig. :cool:
Lekkere spaghetti, goed bezig :thumbup:
Je moet die kabels niet te koud hebben inderdaad. Werkt vele malen moeilijker.
Wat een werk zeg! Goed bezig!
Succes met u spaghetti, het werk zal uiteindelijk lonen! :thumbup:
RitchieVR6
26-01-2010, 17:30
Zo, van het weekend weer wat gedaan samen met mijn pa.
Alle kabels die ik nodig heb zijn uit de centrale kabelboom.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WEH8HMM3.jpg
Ik moet hier en daar nog wel wat nakijken in de schema's maar alles is al wel gelabeld waar het thuis hoord alleen nog kijken waar het in de Corrado moet.
De volgende stap worden de kabels in de Corrado.
Maar daarvoor moet het wat warmer worden of ff een goede kachel op gas regelen. :D
Pewi Vwteam
26-01-2010, 23:23
:screwy: pfff volgens mij deden wij dit heel anders, ik hoop voor je dat je er nog uit komt. succes in iedergeval ;)
RitchieVR6
27-01-2010, 16:34
Alle tips zijn welkom ;)
Voor mij is het ook de eerste keer :cool:
Pewi Vwteam
27-01-2010, 17:48
ik weet niet wat ik je voor een tips nu nog moet geven, gewoon door gaan zoals je zelf denkt dat goed is, anders kom je er helemaal niet meer uit ben ik bang voor.
Gewoon afmaken waar je mee bezig bent, je zit op de goede weg.
Je moet alleen wel effe kijken waar je je signaal vandaan haalt om je brandstof pomp aan te sturen en die dan ook weer wegvalt tijdens het uitvallen van de motor (als je een ongeluk krijgt gooit hij de pomp uit) .dit heeft de oude golf 4 r32 wel en deze ecu niet.
Succes
RitchieVR6
28-01-2010, 19:14
Dankje voor de tip.
Maar heb je misschien enig idee hoe dat bij de Corrado, Golf, enz uit 1990-1995 geregeld wordt?
The Skinnmeister
28-01-2010, 19:41
Ziet er goed uit, maar die kabels........pffff.
Maar het gaat goedkomen zo te zien ;)
RitchieVR6
07-02-2010, 19:42
Zo weer even een update:
Inmiddels zijn de kabels uitgezocht van de Golf 5 R32 kabelboom en staat de Corrado staat er zo bij:
Dashboard eruit:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JEUNF8VM.jpg
In de auto ziet het er nu zo uit:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VDYWWTGG.jpg
Oude alarm eruit:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ROZA6VIU.jpg
De persoon die het alarm ooit ingebouwd heeft mag zich nog melden, dan kan hij alsnog een schop onder zijn kl*te krijgen!!
:stick:
Wat een gepruts, maar dat wist ik al van toen ik alles nakeek toen ik de Corrado kocht.
Er zat gelukkig wel plakkerig isolatietape omheen!
Sommige verbindingen zijn niet eens gesodeerd maar er omheen gewikkeld en een stukje isolatietape erom. :screwy:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XMQNHIT4.jpg
En zo zijn er nog veel meer verbindingen die opgelapt moeten worden.
Lekker tijdrovend klusje dus!!
De bekabeling in de motorruimte is er inmiddels ook uit, behalve die van het ABS-systeem want die blijft er (voorlopig) nog in.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DDQQCPLT.jpg
Alleen het lastige hoekje nog even schoonmaken.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZRR8YA7H.jpg
Intussen had ik ook wat nieuwe onderdelen binnen gekregen.
Zoek de verschillen:
Oud:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3CYVTUY8.jpg
Nieuw:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8WNTT8TY.jpg
Om het wat makkelijker te maken; ik heb de injectorrail gewisseld met één met een drukregelaar ertussen en een retour.
Hierdoor kan ik het gewone brandstofsysteem gebruiken ipv een geregelde brandstofpomp. :cool:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZXTXDYJU.jpg
Inmiddels zit het inlaatspsruitstuk er ook weer op.
De Spals waren inmiddels ook binnen.
Hier wil ik nog een frame omheen maken zodat de koeling beter is als ze draaien.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-S678ZLDS.jpg
Voorlopig blijft het dus kabels uitzoeken...
Goed bezig! word een nette Corrado R32.. :thumbup:
De Limburger
07-02-2010, 23:57
Sweet....
Gr Ronnie
desnelders
08-02-2010, 08:43
sterk bezig! :thumbup:
RitchieVR6
08-02-2010, 21:19
Dankje voor de complimenten :)
assangflexx
09-02-2010, 00:32
Geld teveel :P
Zou ik ook wel willen, me golf 3 een R32 blok in gooie,
Alleen heb ik voordat ik begin al tegenwerkende kracht:
1. Thuiswonend student, dus niet zo veel geld,
2. ik zou never nooit me golf zo lang in de garage kunnen laten staan. :S
3. bang zijn dat als ik bijna op het einde achter kom dat de hele meuk opeens niet gaat werken...
Voor de rest, Respect dat je dit allemaal gedetailleerd uitlegt.
Mocht ik de Jackpot winne, weet ik je te vinden. Woon namelijk ook in Eindhoven. Dan probere we een R32 blok in een MK3 :D
1. Thuiswonend student, dus niet zo veel geld,
Dat is geen geldig argument, op kamers zitten kost veel meer geld als thuis wonen. Tenminste ik hoefde en het halfjaartje dat ik thuis zat geen kost en inwoning te betalen. Daarna op kamers gegaan, kost bakken met geld.
Maar on-topic: Ga je die spal geleider plaat, vlak maken, of voorgevormd zoals dit origineel bij VW ook is?
Werken deze ventilatoren eigenlijk ook met de originele sensor (weet dat je die niet gebruikt)? Zit namelijk met een kwaaltje met mijn eigen auto, misschien is dit wel een interessante alternatief.
super project ziet er uit als een hele klus al die bedrading :thumbup:
RitchieVR6
09-02-2010, 20:41
Het kost nu idd meer geld per maand als toen ik thuis woonde, veel meer.
@RubenD
Die plaat voor de Spals wordt wel een vlakke plaat, zoals VW dat heeft met de originele fans kan ik niet maken. De plaat wordt van RVS met wel wat verstevigingen erin.
Je kunt de Spals laten werken met je originele koelsysteem alleen dan zijn ze niet aan te sturen op snelheid. Dan is het aan of uit. Maar het werkt wel, ook met originele sensor dus.
The Skinnmeister
12-02-2010, 08:08
Ziet er goed uit, geen half werk !!!
desnelders
12-02-2010, 08:30
corrado: super model
R32: super motor
en het word ook super goed aangepakt dus dit word gewoon een bom in alle opzichten :thumbup:
He Ritchie,
Ziet er allemaal goed uit.
Vind het altijd super zulke projecten.
keep up the good work :thumbup:
Dit gaat wat worden!
Grtz
2sneaky bora
25-02-2010, 16:53
bah bah he die kabelboom bende. Ben er nu ook mee bezig kost veel tijd. En zo te zien heb jij nog 10000 draden meer als mij. Verder ziet het er super uit. Mooie combi r32 en corrado. Succes verders
Lijkt me het lastigste deel van allemaal om de kabelboom om te zetten van oud naar nieuw!
Al vorderingen of weinig tijd?
In 1 woord superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RitchieVR6
21-03-2010, 21:46
Aangezien het weer wat beter klusweer is ben ik vandaag weer lekker bezig geweest en dacht ik dat het weer eens tijd was voor een update.
Inmiddels ligt het dashboard eruit.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JEUNF8VM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VDYWWTGG.jpg
Ook zijn alle kabels van de motorruimte eruit geweest, behalve die van de ABS want die zit nogal op wat plekken verwerkt bij de zekeringkast. De ABS bekabeling en de verlichting zijn inmiddels weer terug in de auto, deze had ik ontdaan van de wikkeltape, schoongemaakt en opnieuw gewikkeld.
Hier nog het hoekje schoongemaakt:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZRR8YA7H.jpg
Intussen heb ik ook wat RVS spul laten maken, een afdekplaatje voor de klep van de luchtpomp. Deze gebruik ik niet meer dus die is nu netjes afgedopt:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EPGSQ3US.jpg
Ook heb ik een tekening gemaakt en deze laten uitsnijden uit RVS voor een frame voor de Spals (bedankt nog Stephane! (RVS Goeroe)):
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-THU4JXCI.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HEYLE8WL.jpg
En ik had nog een RVS plaatje laten maken als vervanging van het originele afdekplaatje met de logo's van het inlaatspruitstuk. Deze heb ik nog wat mooier gemaakt en zit er inmiddels op.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VPMOONUF.jpg
Ook de slotvanger heb ik schoongemaakt vandaag met de stoomcleaner, lekker werkje!!:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BDUVBWHP.jpg
Vandaag heb ik de leidingen van de stuurbekrachtiging onderhanden genomen, met dit resultaat:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CR6HEWIP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RTND7HE3.jpg
Ook de stuurbekrachtigingspomp hangt eronder en de multiriem gemonteerd:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WEVNONT8.jpg
Het blok staat er intussen zo bij met de nieuwe tankjes op hun plek:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GB4AAR4H.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XQZFSJVK.jpg
Zo, dat was ie weer voor nu :D
super update weer word goed aangepakt
Blijft een super gave motor.
Goed bezig! :thumbup:
RitchieVR6
22-03-2010, 22:02
:D Dankje!
P.MK3Dub.
23-03-2010, 10:45
Dik project!... ziet er allemaal goed uit man. keep up the good work ;)
assangflexx
12-04-2010, 11:53
Vorderingen :O
Kan niet wachtten tot die klaar is. Wil hem dan graag in het echt bewonderen.
Ik woon zelf ook in Eindhoven :D
Heel mooi project! Keep up the good work :thumbup:
zippo123
20-04-2010, 08:47
Geweldig Project:D was ik zondag op racewars kwam ik dit tegen:
http://94.100.120.213/932600001-932650000/932608501-932608600/932608562_5_LG_F.jpeg
Hij deed ook mee met het sprinten, verschrikkelijk snel maar aan het geluid te horen ging er iets mis... Ik weet niet of hij daarna nog heeft gesprint.
RitchieVR6
20-04-2010, 20:22
Mooi he :thumbup: :D
Tis wel een Golf 4 blok trouwens, mijne uit een Golf 5 :rolleyes:
Hopelijk gaat er bij mij niks mis :wow:
Chriskee.
20-04-2010, 20:24
Deze wil ik ook nog wel eens in het echt bewonderen :thumbup:
Je gaat zeer netjes te werk met alles, mijn complimenten!
RitchieVR6
09-05-2010, 12:46
Tijd voor een updateje.
Intussen druk druk druk met vanalles en nogwat en ook met de Corrado wat bezig geweest.
De zekeringkast heb ik onder handen genomen en wat netter gemaakt.
Ik ben weeer wat uurtjes zoet geweest met uitzoeken van de bekabeling en de Golf 5 boom wat gestript met kabels en relais die ik nodig heb of wel kan gebruiken. Ik wil alle draadkleuren zoveel mogelijk origineel houden. Dit is wel handig met het eventueel opsporen van problemen later. (hopelijk niet natuurlijk :D)
De bekabeling voor de motor moet ik nog voorzien van een paar extra relais gestuurde groepen om alles netjes als origineel aan te sluiten. Dus daar moet ik nog een goede oplossing voor zien te vinden om dat netjes aan te sluiten.
Aangezien er en compleet nieuwe uitlaat onder komt heb ik alvast een nieuw sierstukje gekocht en een katalysator aangeschaft.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4YPJCDL7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-R4KLKT3G.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-K7MHVCRE.jpg
Verder ben ik bezig geweest om te passen en meten of de koeling wel uitkomt zoals ik wil. Wordt wel krapjes...
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BJBPLSLG.jpg
Verder de boel nog wat opgebouwd en voor het oog even de koplampen en de gril erin gezet :D :cool:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NHKAIFTC.jpg
Dat was het wel weer in grote lijnen...
dat gaat er wel erg lekker uitzien zo,netjes hoor..
Dik project man! :cool: r32 in coraddo :thumbup:
volledig mee eens ziet er super uit!
Pewi Vwteam
09-05-2010, 16:37
je pakt het zeker netjes aan! en kabelboom al weer verder mee gekomen? hoorde van mijn maatje dat je nog aardig aan het pluizen was, teminste veel aan hem vroeg over het aansluiten. aan [nick] succes verder met het aansluiten.
RitchieVR6
10-05-2010, 15:49
Dankje!
Ik ben er zeker verder mee gekomen :)
Altijd handig als je iemand kent die het wiel hier en daar al heeft uitgevonden :rolleyes:
bekirvr6
10-05-2010, 16:11
wat een super dik project. :thumbup:
dit ga ik volgen.
Zou hem wel in het echt willen zien.
Ziet er super uit :thumbup:
powered_by_golf2vr6
24-05-2010, 21:59
Hij deed ook mee met het sprinten, verschrikkelijk snel maar aan het geluid te horen ging er iets mis... Ik weet niet of hij daarna nog heeft gesprint.
Stuurbekrachtiging hangt er netjes bij :P, heb je meer foto;s van die motor lijkt verdacht veel op die van mij oude golf :).
Sorry Richard gelijk maar uppie, voor je dikke corrado
RitchieVR6
26-05-2010, 17:02
Welke sprint bedoel je?
Enuuhh..welke oude golf?? Had je een Golf 5 R32?
RitchieVR6
29-05-2010, 21:52
Zo even een updateje!
Ik rij al jaaaaren wat aangepaste FK velgen.
Deze zijn 1 delig en daar heb ik de rand van af laten draaien en die heb ik gepolijst. Ook de plastic nep boutjes heb ik vervangen door echte RVS inbusboutjes die ik met de hand ingekort heb en gepolijst!
Maar met een R32 blok onder de motorkap (ook al staat die nu nog op zolder :screwy: ), moeten er in de toekomst toch wat zwaardere remmen op komen.
Helaas gaat dat niet passen met mijn huidige velgen. Na lang zoeken en vanalles onder de Corrado gefotosjopped te hebben ben ik toch bij een setje RH ZW1's uitgekomen. :D
Het wordt rondom 8J en 17"
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JMDIDXUO.jpg
Ze komen bij een goede vriend vandaan (:thanks: Bluepower) en ze hebben wel een opknapbeurtje nodig. De harten hebben hier en daar wat krasjes en de randen hebben zout water schade.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HND6B3HJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MRLSCU6S.jpg
Maar aangezien ik aardig wat polijst ervaring heb komt dit ook wel goed.
Ik ben al aan 1 velg begonnen, deze had 4 deukjes in de rand (gelukkig geen van alle hebben stoeprandschade!). De deukjes heb ik er goed uit gekregen gelukkig. De rand is geschuurd tot korrel 600 en het hart is bijna kaal van de lak.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6ZSNWFH7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6PEJT6FI.jpg
Intussen heb ik ook de autosleutels voorzien van een nieuwe sleutelhanger :D
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DED87VXK.jpg
Ook heb ik de vacuum gestuurde magneetklep voor de uitlaatklep ook binnnen.
Deze komt van een Golf 5. Er zit ook een mooi vacuumreservoir aan.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7MYLSKQC.jpg
Morgen weer verder met de velgen en mijn pa komt helpen met de bekabeling.
RitchieVR6
30-05-2010, 20:18
Zo, weer lekker weekend gehad en weer wat verder gekomen.
Pa bedankt voor het helpen met de bekabeling! :thumbup:
We zijn er uit, alleen nog een mooie oplossing zoeken om de boel aan te sluiten met een extra zekeringkast. En dan kijken waar ik de kabels ga leggen in de motorruimte.
We hebben ook nog even wat geklooid met het frame voor de Spal fans.
Maar dat gaat toch niet passen. Er zit te weinig ruimte tussen het blok en de Spals en ook de oliepijlstok past net niet meer. Helaas. Het zal toch wat anders worden. :mad:
Ook ben ik nog "even" bezig geweest met 1 van de RH velgen.
1 rand is klaar en de velg zelf is verf vrij.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RBGCD7CX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-67D8ECMF.jpg
:cool:
nice:cool:
jammer dat die vinnen zich niet zo makkelijk aan laten pakken.....
velgen zullen super gaan staan :)
Pedaalemmer
31-05-2010, 13:56
schiet lekker op, alleen jammer van die fans.
ziet er allemaal goed uit zeg, geen half werk (Y)
maar met wat voor fans moet je dan gaan werken? die spals zijn al aardig dun
succes!
RitchieVR6
31-05-2010, 17:56
De Spals zelf passen wel op de radiator, maar ik wilde ze op een frame hebben.
Tussen de radiator en het frame zit zo'n 2,5cm ruimte waardoor rijwind er wel tussendoor kan en als de fans aan slaan er over het gehele radiatoroppervlakte een vacuum ontstaat waardoor de koeling dus groter is.
Als ik de fans rechtstreeks op de radiator bevestig (met van die wazige ijzerdraadjes :screwy: ) dan heb je alleen het oppervlakte van de fans die de radiator koelt.
Dus ik moet nog even kijken hoe ik dat het beste ga oplossen zodat het wel past.
het blijkt steeds meer dat je meer dan goed bezig bent!!!!
ook de koeling pak je erg professioneel aan!!!
lof lof hulde hulde:)
jestone1
02-06-2010, 12:52
wat een dik project zeg kwam et tegen via een search voor iets heel anders maar ben intussen al wel weer een half uurtje verder ;)
De Spals zelf passen wel op de radiator, maar ik wilde ze op een frame hebben.
Tussen de radiator en het frame zit zo'n 2,5cm ruimte waardoor rijwind er wel tussendoor kan en als de fans aan slaan er over het gehele radiatoroppervlakte een vacuum ontstaat waardoor de koeling dus groter is.
Als ik de fans rechtstreeks op de radiator bevestig (met van die wazige ijzerdraadjes :screwy: ) dan heb je alleen het oppervlakte van de fans die de radiator koelt.
Dus ik moet nog even kijken hoe ik dat het beste ga oplossen zodat het wel past.
Vrees je dan zo voor de koeling?!
Je zou denken dat zo'n radiotor met daarbij dan nog 2 serieuze fans het werk wel rond zouden krijgen...
Wat de montageplaat van de Spals aan gaat, ik zie in dat je een kier hebt. Maar ik geloof er eigenlijk niet helemaal in dat je koelend vermogen erg zakt. Als je hier wel bang voor bent dan zie ik persoonlijk maar 1 optie. De open zijkanten van de kap dichtlassen met een strook RVS en deze daarna m.b.v. een dremel helemaal pas maken.
Waarna je mag hopen dat je door de spanning/ het geschud tijdens rijden, het draad niet uit de montage gaten trekt.
BIVWMK3R32
03-06-2010, 17:58
wat betreft je koeling weet haast zeker dat dit meer dan voldoende is ritchie.
ziet er allemaal super uit!
nog gekke dingen tegen gekomen?
rij zelf nu met de 5er r32 in mijn 3 maar gaat super moet alleen m'n toerenteller nog voor elkaar maken de rest is aardig gelukt geloof ik :)
heb je zelf al iets met het toerentalsignaal gedaan? om dit op je klok te krijgen?
heb zelf het een en ander afgespeurd en gaat de bobines gebruiken moet werken :rolleyes: als ik je ergens mee kan helpen,
RitchieVR6
04-06-2010, 18:43
Bedankt allemaal weer voor de dikke complimenten!
Dat doet me wel goed! :D
Wat betreft het frame van de Spals zie ik opzich geen probleem met de koeling.
Het frame lijkt erg dicht maar als je het frame ziet zonder fans erin lijkt het al heel anders. Dan zitten er 2 grote gaten in en er zitten nog kieren rondom het frame. Mijn natuurkunde kennis is groot genoeg om dat in te schatten. :rolleyes:
Het past alleen momenteel niet dus daar wordt nog aan gewerkt.
@BIVMK3R32; ik ben geen vreemde dingen tegen gekomen.
Wat betreft de aansturing van de toerenteller, daar ben ik momenteel mee bezig en als het meezit gaat dat prima werken :) maar dat zullen we zien als de motor loopt. Email maar ff of voeg me toe op je msn dan kunnen we het er nog over hebben.
Ik ben intussen weer wat verder gekomen met de velgen.
Alle 4 de velgen liggen uit elkaar en op 1 na zijn ze allemaal verf-vrij.
1 velg staat inmiddels in de primer en in de egaliseer. Deze is morgen uitgehard en kan morgen glad geschuurd worden. Hopelijk hoef ik'm daarna niet nog eens in de egaliseer te zetten maar dat zie ik dan wel weer.
De verchroomde boutjes kan ik gelukkig hergebruiken. Deze zijn met wat liefde ook weer als nieuw.
Foto's volgen nog.
RitchieVR6
04-06-2010, 20:28
Hier de beloofde foto's:
Boutje voor en boutje na:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HFPQJOPU.jpg
Het spul uit elkaar en de verf eraf:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7DLPGY7K.jpg
En 1 velg in de egaliseer:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EXXANPQP.jpg
Morgen weer verder.
RitchieVR6
08-06-2010, 17:18
Om toch nog even weer op de velgen terug te komen (hierna zal het weer motor-praat worden) hier een sneakpeak hoe ze worden. :D
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZOPAFNFO.jpg
VWRickGTI
08-06-2010, 17:37
Egt netjes!
Zal zeker mooi staan de velgen. Net werk.
erg netjes! mooie kleur ook
BeRt_16VT
20-08-2010, 21:03
netjes richard ga zo door!
ff een reply zo dat ik um automatische kan volgen.
RitchieVR6
21-08-2010, 14:14
Dankje,
Er is weinig echt nieuws te melden.
Tussendoor nog wat bezig met de bekabeling, kinderkamer, velgen, en ander spul.
Ik heb intussen een BMC carbon luchtfilter gekocht die de motorruimte wat mag gaan opleuken.
Zodra er weer nieuws is wat fotowaardig is zal ik het posten. :D
bas_weber
29-08-2010, 21:32
ziet er goed uit!!!!
wat voor brandstofrail heb je gebruikt??????
RitchieVR6
09-10-2010, 20:40
@Bas, dit is een brandstofrail van een Golf MK4 R32.
Zo, eindelijk maar weer eens een update van mij.
Intussen zit het dashboard er weer in en alles daarvan is aangesloten, behalve de radio nog niet.
Suzanne kon ook eindelijk weer eens in de Corrado zitten.
Zo kon de kleine ook vast aan het Corrado virus wennen :D
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RFJ7ZM3M.jpg
Helaas kon ik het mooie RVS frame niet pas krijgen voor de Spals. (Mocht er nog een geinteresseerde zijn voor het RVS frame dan hoor ik het graag, het past wel met een VR6 blok). Dus heb ik de Spals maar direct op de radiator vast gemaakt.
Tevens heb ik een adapter laten maken voor het verloop van de temperatuursensor in de radiator voor de Spal ECU.
Die moest van M22x1.5 naar 3/8 NPT. Dus die zit er nu ook in.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D8SXAAF6.jpg
Ook het oliedrukpotje is aangesloten, samen met de temperatuursensor voor de olietemperatuur voor de MFA.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WBT6YHN3.jpg
Nieuw thermostaathuis zit op zijn plek met de sensoren er netjes in.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IFCXIHDR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OL3PAFQC.jpg
Intussen zit het voorfront erop en is de bekabeling in de motorruimte klaar op een kleine afwerking na.
Het koelsysteem is af, alle slangen aangesloten.
De Spal fans zijn aangesloten, de bekabeling hiervan is netjes weggewerkt.
Met hulp van Bluepower (Niels) vandaag de motorkap erop kunnen zetten en zijn we een stukje verder gekomen om de bekabeling af te ronden.
Vanmiddag nog wat siliconen bochten, koppelstukjes op kunnen halen bij een jongen die ik een tijdje geleden tegen was gekomen. Hij heeft een (redelijk) nieuw bedrijfje dat Chargertech heet (http://www.chargertech.nl).
Hij heeft veel op voorraad (zelfs zwarte siliconen slang) en levert ook compressor systemen. Zeker de moeite waard om eens te kijken als je wat zoekt of een vermogens upgrade wilt!!
Met de bochten die ik opgehaald had alvast begonnen om het inlaatsysteem, zoals ik die in gedachte had, vorm te geven.
Tot nu toe past het allemaal perfect!
:rolleyes:
Hier een aantal foto's:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FGTQPN8T.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RZWNP3YB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RPPLSOYO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-B4DMAV4L.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QZAJMNGM.jpg
Volgend weekend komt de uitlaat aan de beurt.
God damn, je hebt niet stil gezeten! :D
:thumbup:
BIVWMK3R32
29-11-2010, 22:20
hoe is het afgelopen met de uitlaat??
ziet er allemaal netjes uit kerel :thumbup:
Bluepower
29-11-2010, 22:22
Uitlaat zijn ze op dit moment mee bezig, ivm ziekte kwam het er ff niet van..
Hopelijk deze week dus weer een update!
prachtig project en alles is zeer netjes gedaan hulde ervoor
mvg brian
RitchieVR6
03-12-2010, 13:12
Gezien wat ellende thuis heeft het project ongeveer een maand stil gelegen.
Uiteindelijk toch de draad maar weer opgepakt en ben ik weer begonnen.
Tussendoor heb ik chromen tellerringen gemonteerd,
Deze klik je op z'n plek, werkt perfect!:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Z4WT8SY7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6ERPJQWJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NXQ4IJOH.jpg
Ik heb ook een AFR metertje gemonteerd, deze moet ik nog wel aansluiten.
Het was wel even zoeken naar een uitvoering met groene verlichting.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EXIDE4MQ.jpg
Intussen is het koelsysteem gevuld, en ik vond roze wel een lekker kleurtje dusss: :D
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3HAAYSWE.jpg
Intussen is de uitlaat ook klaar, die afspraak stond al veel eerder geplanned maar door prive omstandigheden had ik dat van de baan geschoven.
Inmiddels hebben we het leventje weer opgepakt en moest de Corrado er ook weer aan geloven.
Aangezien het uitlaatspruitstuk van een VR6 niet op een R32 past moest ook het uitlaatspruitstuk gemaakt worden. Ik had bij de koop van de R32 motor ook de uitlaat erbij gekregen (behalve de einddemper). Deze hebben we gebruikt om het uitlaatspruitstuk te maken.
Eerst de Corrado opweg naar de loods voor het laswerk:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KOYLG3RU.jpg
Dit is het uitlaatspruitstuk geworden:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-I3YUR3SL.jpg
De 2 lambda sensor aansluitingen die normaal achter de dubbele katalysator zitten laat ik weg. Deze worden nog uit de ECU gehaald. Ik gebruik dus alleen de voorste 2 lambda sensors die je hier in het uitlaatspruitstuk ziet.
Aangezien ik de motorruimte wat koeler wil en ik het inlaatsysteem verander waardoor er een buis boven langs het uitlaatspruitstuk loopt heb ik er uitlaattape omheen gewikkeld tegen de warmte.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Y7HLB3VQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GKRTYDCE.jpg
En gemonteerd:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P6EVRHVY.jpg
Bij de uitlaat hebben we flenzen gebruikt ipv de buizen in elkaar te schuiven en deze dicht te klemmen. Flenzen werkt een stuk makkelijk, pakking ertussen en vastzetten. Dit is hoe het uitlaatspruitstuk onder de auto uitkomt:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MROGJIWL.jpg
Na het uitlaatspruitstuk het flexibele deel met de katalysator:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YNZ33QJW.jpg
Hier onder de auto met een ronde demper in de middentunnel:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DG3DNXND.jpg
Inclusief de middendemper vervangende pijp richting achteras:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JPYPY7D8.jpg
Aangezien de Golf mk5 R32 een uitlaatklep bij de einddemper heeft en deze aangestuurd wordt door de ECU heb ik besloten om deze ook in de Corrado te gebruiken. Ik had een R32 einddemper voor weinig kunnen kopen en daar had ik de uitlaatklep uit geslepen en de einddemper open geslepen om te kijken hoe deze in elkaar zat. Dit hebben we nagemaakt in de einddemper voor de Corrado.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KRBINOKX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YN4SV8LS.jpg
Jah jah, roestig zooitje die achteras, ik heb een andere klaarstaan in een mooie zwarte coating inclusief aanbouwdelen! :cool:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-R3ZNN3AP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8HNJL6QZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MBENZNXJ.jpg
Tijdens het maken van de uitlaat heb ik het inlaatsysteem gemaakt.
Hoe het met de buizen in de praktijk zal lopen is nog afwachten.
Het hitteschild en de uitlaattape zal de warmte wel weghouden hoop ik.
De buizen moeten nog zwart gecoat worden en nog wat finetuning om alles netjes pas te maken.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KVHMXZPO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-U4ADK7CZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XKXNNXUI.jpg
Het beugeltje van de lambdasensors heb ik aangepast zodat het netjes op de wielkuip gemonteerd kan worden op de originele bevestigingspunten die er al zaten van, ik geloof, de vacuumklep van het koolstoffilter: :dunno:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DMKRRBMP.jpg
Dit is nog het vacuumreservoir voor uitlaatklep met de magneetklep die aangestuurd wordt via de ECU (als ik het goed heb bij 3400rpm). ik moet'm nog wel aansluiten.
Het is hetzelfde vacuum reservoir als die gebruikt wordt voor het variabel inlaatspruitstuk. Dus ik hoop dat het gaat werken. Als je goed kijkt zie je al een vacuumleiding (zwarte) liggen die ik doorgetrokken heb vanaf de motorruimte via dezelfde weg als de brandstofleidingen.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3X4CEYIW.jpg
Dat was de update wel zo'n beetje... :cheers:
Waanzinnig mooi project!
Ga vooral zo door. Ik ben erg benieuwd naar het geluid zo zonder middendemper.
Heb je hem al gestart?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.