PDA

View Full Version : Vraagje overschrijving auto Duitsland

dekilo
11-02-2009, 08:31
Ik zat me af te vragen hoe je een auto koopt in Duitsland.
Stel ik heb via ebay oid een auto gekocht.
Hoe gaat de werkelijke overdracht/overschrijving?
Zoals bij ons met een ritje naar het postkantoor?

jeroen doli
11-02-2009, 09:08
nouw dat gaat hem al niet worden een ''ritje naar het postkantoor''

Wat je kan ik duitsland een auto kopen en krijg je daar de vrijwaardig en aankoop papieren mee, ( moet de auto op een trailer naar nederland worden vervoert, of 1 dags kenteken in duisland nemen en hier in nederland voor de zelfe dag 1 aanvragen mag niet met een 1 dags kenteken de grens over )
Dus dan kan je met de auto naar huis.

Ga je naar het RDW om de auto op kenteken te zetten, word Chassis nummer en motor nummer gecontroleert en word het goed bevonden de papier winkel invoeren, ( licht er aan hoe oud anders ook nog BPM afdragen. )

krijg je je kenteken met een week thuis gestuurt en dan kan je plaaten laten maken en dan voor de APK weg bregen,
(APK kan bij het RDW maar ik heb het niet gedaan als er iest niet goed is heb je gewoon pech en mag daar niks aan gedaan worden. )

en dit is dan nog in grove richtlijnen wat er gedaan moet worden voor een auto uit Europa..

Als die buiten Europa vandaan komt dan moet er over nieuw een goed keuring op komen.

Gr jeroen

dekilo
11-02-2009, 09:20
Wat je kan ik duitsland een auto kopen en krijg je daar de vrijwaardig en aankoop papieren mee,
Gr jeroen

Krijg je die papieren van de particulier?
Of moet je dat overschrijven ergens anders doen?
Wat er voor het invoeren dient te gebeuren wist ik in grove lijnen!
Maar bedankt voor het opfrissen van mijn geheugen daarvan!

hajee
11-02-2009, 12:36
Wat je kan ik duitsland een auto kopen en krijg je daar de vrijwaardig en aankoop papieren mee, .

klopt als een bus, alleen even kleine correctie, je krijgt niet de vrijwaring mee, maar de duitse fahrzeugbrief, en de fahrzeugschein, je hoeft hem nergens over te schrijven in duitlsland, dus je hoeft niet persé ergens voor 5 uur te zijn.. ;)
en het is inderdaad handig een "kaufvertrag" te maken, die je beiden ondertekent, volgens mij kun je een kaufvertrag wel downloaden vanaf mobile.de

jeroen doli
11-02-2009, 13:02
klopt als een bus, alleen even kleine correctie, je krijgt niet de vrijwaring mee, maar de duitse fahrzeugbrief, en de fahrzeugschein, je hoeft hem nergens over te schrijven in duitlsland, dus je hoeft niet persé ergens voor 5 uur te zijn.. ;)
en het is inderdaad handig een "kaufvertrag" te maken, die je beiden ondertekent, volgens mij kun je een kaufvertrag wel downloaden vanaf mobile.de

haha ja dat klopt denk hou het gewoon simpel :thumbup:

dekilo
11-02-2009, 13:14
Thanks!

egon
11-02-2009, 14:46

bij de aankoop van een duitse auto krijg je alleen de fahrzeugbrief en niet de fahrzeugschein mee en als de auto al is afgemeld heb je er waarschijnlijk ook geen kentekenplaten bij (maar daar ben ik niet helemaal zeker van)
bij aankoop van een duitse auto moet namelijk de koper weer de auto opnaamstellen en aanmelden en krijgt dan ook een nieuwe fahrzeugschein.
die is namelijk op naam uitgegeven.

zo heeft mijn duitse buurman het mij uit gelegd
en ik heb ook zelf eens een auto uit duitsland gehad en er zat ook geen fahrzeugschein en kenteken platen bij

maar ik hoop wel dat je er wat mee kan...
gr, egon

dekilo
11-02-2009, 15:36
en ik heb ook zelf eens een auto uit duitsland gehad en er zat ook geen fahrzeugschein en kenteken platen bij

En heb je hem hier gewoon op kenteken gekregen?
Ik ga de auto ophalen met een trailer.

egon
11-02-2009, 15:47
En heb je hem hier gewoon op kenteken gekregen?
Ik ga de auto ophalen met een trailer.

nee ik heb hem voor de onderdelen gebruikt..
auto zelf was een 1100 en niet echt goed meer.

Marcski
11-02-2009, 15:49
fahrzeugbrief is voor de rdw voldoende, maar met een koopcontract erbij zijn ze ook altijd wel blij...