Log in

View Full Version : fk schroefset en aandrijfas


tim_g40
10-02-2009, 19:13
hallo,

ik heb twee weken geleden een schroefset gekocht via ebay van het merk fk voor een polo 86c, heb deze met veel zwoege eronder gekregen alleen raakte ik al snel vast op mijn aandrijfas die mijn chassis raakt? zal bij iedereen die een 86c heeft wel een probleem zijn maar heeft iemand dit een beetje netjes opgelost door misschien stuk tussenuit te slijpen en er een verhoogt stuk tussen te lassen of is het gewoon met een dremel wegslijpen?
hier wat foto's van hoe de auto nu staat.


http://www.mijnalbum.nl/Foto-RG66ZLSC-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JULNL7AF-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3CBOSTYP-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FUBFEEKW-D.jpg

rick_polo
10-02-2009, 20:08
fuck wat dik!!
echt gruwelijk gewoon zo.
ik zeg gewoon klein U-stukje tussen uitslijpen, U-plaat stukje er netjes tussen lassen, dik in de textiel en klaar :)

Marcski
10-02-2009, 20:14
tectiel bedoel je? :lmao:

sander_beer
10-02-2009, 20:21
hallo,

ik heb twee weken geleden een schroefset gekocht via ebay van het merk fk voor een polo 86c, heb deze met veel zwoege eronder gekregen alleen raakte ik al snel vast op mijn aandrijfas die mijn chassis raakt? zal bij iedereen die een 86c heeft wel een probleem zijn maar heeft iemand dit een beetje netjes opgelost door misschien stuk tussenuit te slijpen en er een verhoogt stuk tussen te lassen of is het gewoon met een dremel wegslijpen?
hier wat foto's van hoe de auto nu staat.


heb t zelfde probleem ook gehad zit nu mooi een groefje in mijn aandrijfas gesleten
heb niks weggeslepen ben daar niet zo gek van
heb m gewoon 1cm hoger gelegd

rick_polo
10-02-2009, 20:28
tectiel bedoel je? :lmao:

wat jij wil :cool:

tim_g40
10-02-2009, 20:54
hey sander

ja klopt heb ik ook al maar dat was al met mijn 80-60 verlaging en vind het zonde om hem weer omhoog te schroeven.
heb net al bij stel je voor een reactie gehad dat iemand het bij een garage heeft laten wegslijpen en weer een nieuw verhoogd u-profiel ertussen heeft gelast net was rick_polo zegt.
ga dit vandeweek is even navragen want zo kan ik ook niet doorrijden.

tim_g40
10-02-2009, 20:56
hey rick

thnxx voor de reactie, vind het nu ook super netjes, zijn wel dure cm die hij nu is gezakt :thumbup: maarja het is de moeite waard.
is het met jou ook gelukt met je motorkap laten spuiten?

patrick 86c
10-02-2009, 21:04
Ik heb er zelf nooit last van gehad,maargoed je zou gewoon een klein stukje weg kunnen slijpen.
en haal die oversized wieldoppen er af is geen gezicht sorry.

tim_g40
10-02-2009, 21:14
smaken verschillen:rolleyes: maar toch bedankt voor de reactie

Tjaap
10-02-2009, 21:31
staat heel stoer. en idd een stukje slijpen en een profiel erin lassen is een veel gebruikte oplossing.

serge pot
10-02-2009, 21:36
ik rij zelf 80/60 en raak met de aandrijfassen de koets niet .zou hem eigenlijk eerder iets omhoog schroeven , als je er een u stuk in last in je draagbalk (daar waar de aandrijfas de koets raakt , verzwak je het toch al relatief zwakke 2f front nog meer(tov een 2 ) .

lager
10-02-2009, 21:47
ik rij zelf 80/60 en raak met de aandrijfassen de koets niet .zou hem eigenlijk eerder iets omhoog schroeven , als je er een u stuk in last in je draagbalk (daar waar de aandrijfas de koets raakt , verzwak je het toch al relatief zwakke 2f front nog meer(tov een 2 ) .

foto;s ;) van de verlaging..

serge pot
10-02-2009, 21:58
zal ff zoeken

tim_g40
10-02-2009, 22:00
ik hoor al van meerdere dat die ook hun aandrijfas raken met een 80-60 verlaging vind het wel raar dat dat niet bij jou is maar wil ook wel ff foto's bekijken kan ik ff vergelijken

serge pot
10-02-2009, 22:08
http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/100_0806.jpg

hier een foto ,van mijn aandrijfassen

rij met merwede 80/60 rond in een polo2 sedan op alleycats met 175/50-13

http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=4980.0;attach=13606;image

http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=4980.0;attach=13610;image

om te volgen klikkie (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,4980.0.html)

tim_g40
10-02-2009, 22:13
nice ride :thumbup:

Sjon
13-02-2009, 13:11
.

patrick 86c
13-02-2009, 20:52
wellems blokken monteren zou dat geen oplossing zijn?
ik neem aan door dat je wiel weer verder naar voren komt je as minder tegen je carros aankomt?

rick_polo
13-02-2009, 22:11
wellems blokkken??

serge pot
13-02-2009, 22:13
wellems blokkken??

bij een polo 1 tot en met 2f als je deze verlaagd , verloopt het caster . nu is dit op te lossen door wellems blokken te plaatsen die de stabi naar voren haalt en dus je caster weer laat kloppen

tim_g40
15-02-2009, 17:49
hallo,

ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij een garage bij ons in de buurt op advies van micha die zijn chassis ook heeft aan laten passen zodat de aandrijfas vrij ligt.
Ze slijpen er een stuk uit, lassen er een nieuw plaatje in die wat hoger ligt en zorgt dat alles weer in de tectiel zit.
de auto gaat er donderdag heen en laat vervolgens wel foto's zien van hoe het er dan uitziet.

tim

martijnvanderh
15-02-2009, 18:54
goed bezig kerel!

Joey_G40
17-02-2009, 13:53
Die van mij met kw schroefset nergens last van :
http://www.volksforum.com/albums/files/4/8/4/0/11062008180.jpg. Volgens mij heb ik jou voor een paar weken terug zien rijden in de buurt van drachten kan dat klopen?

tim_g40
17-02-2009, 14:42
hey joey

is wel bekend probleem dus is wel apart dat hij hem bij jou niet raakt, is ook alleen als je wat inveert. of heb je hem vol met bumpstops zitten, dan doet hij het ook niet?
maar ik ben een paar weken geleden niet in drachten geweest dus misschien was het iemand anders.. bedankt voor de reactie

patrick 86c
17-02-2009, 16:20
Dan is kw toch beter als fk dan,ik had mijn coupe toenertijd net zo laag en nergens geen last van.

tim_g40
17-02-2009, 18:25
wat is er dan aangepast bij kw wat fk niet heeft?
de as ligt net zo hoog.
ik weet niet hoeveel schroefdraad hij nog over heeft?
ik heb nu nog 1cm over en de fk set is voorzien van ingekorte dempers dus waarschijnlijk ligt hij dan ook nog wat lager.

martijnvanderh
17-02-2009, 19:40
Hee Tim!

Snap je het nou echt niet dat verschil? De coefficientie-waarde van de correspondentiehoogte tussen veer A en veer B zijn disintrictief. De Variabele
Sloekgang (VS) tussen de periferende altitude-rating is dus compleet allectief. Snap je?

tim_g40
17-02-2009, 20:24
kijk aan die informatie heb ik iets, ik zal de boeken er is bijpakken


bedankt ampu:thumbup:

martijnvanderh
17-02-2009, 20:59
hahah!

Hee, gaan we zondag nog wel even meeten? Hoorde van Rick dat jullie in de groene engel te vinden zijn, geloof dat wij kaartjes hebben voor vivaldi? Gaan we wel naar Berghemse optocht?

DE FOTO's VAN DE KEVER IN DE PRIMER STAAN OP M'n TOPIC!