Log in

View Full Version : dynamo vraag

denzo
31-01-2009, 15:07
op mijn dynamo zit een dikke zwarte stekker en uit die zelfde kabel komt een kleinere kabel een blauwe,maar die is afgeknipt.

moet ik deze ook op de dynamo aan sluiten????.

kartboy89
31-01-2009, 15:19
op mijn dynamo zit een dikke zwarte stekker en uit die zelfde kabel komt een kleinere kabel een blauwe,maar die is afgeknipt.

moet ik deze ook op de dynamo aan sluiten????.

Deze moet op het kleine m4 boutje komen. Dit is voor je toerenteller en een lampje dat in je klokkenhuis.
En iets met een voorspanning (of dat was met een ander draadje)

Die grote is met een m8 boutje als ik me goed herriner en die is voor de spanning.

denzo
31-01-2009, 17:12
[QUOTE=kartboy89]Deze moet op het kleine m4 boutje komen. Dit is voor je toerenteller en een lampje dat in je klokkenhuis.

okee thanks..dan laat ik het zo want ik heb een cockpit van een ibiza en de toerenteller werkt goed verder en de lampjes ook..

of bedoel je een waarschuwings lampje voor een te lage laadstroom ofzo??

kartboy89
31-01-2009, 17:21
[QUOTE=kartboy89]Deze moet op het kleine m4 boutje komen. Dit is voor je toerenteller en een lampje dat in je klokkenhuis.

okee thanks..dan laat ik het zo want ik heb een cockpit van een ibiza en de toerenteller werkt goed verder en de lampjes ook..

of bedoel je een waarschuwings lampje voor een te lage laadstroom ofzo??

Ja dat lampje. Maar ik weet niet of die bij een ibiza dat ook zitt. Gewoon even testen of alles werkt en kijken of hij oplaad. Dan zie je vanzelf of je het wel of niet moet aansluiten.