PDA

View Full Version : Schroefset aanpassen...?

OldSkool-II
28-01-2009, 22:21
Heb een Tec Tuning schroefset onder m'n MKII, en die staat nu voor op z'n laagst.

http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MKII%201300/P120109_153401.jpg
Wil hem dus nog een cm of 2 lager, en de CL lip er weer onder...

Nu had ik begrepen dat je de bumpstops nog een stuk in kon korten.
Hoe moet dat precies, en moet de complete poot daarvoor onder de auto uit?

Kan ik misgien gewoon het wiel eraf halen en dan met een stanley mes die bumpstop er tussen uit snijden?
Want als de poot er tog onderuit moet, kan ik net zo goed de hulpveer ertussen uit halen...

B.v.d. Jordi

Vains
28-01-2009, 22:25
Het kan dmv een stanleymes, maar dit gaat wel ff duren :rolleyes:
Je kunt de schokbrekers ook boven losdraaien en vervolgens het wiel omlaag duwen en boven langs de rubbers eruithalen..

tiefflieger
28-01-2009, 22:35
Gewoon ff er tussenuit halen...

Ik heb ze bij mijn tec set er uit gehaald en die ligt met de cl lip bijna op de grond met de set op z'n laagst.

mischatdi
28-01-2009, 22:38
Gewoon ff er tussenuit halen...

Ik heb ze bij mijn tec set er uit gehaald en die ligt met de cl lip bijna op de grond met de set op z'n laagst.

en is in een no time zijn je dempers na de klote :screwy: want de zuigerstang komt onderin de demper...en slaat de boel stuk...en dan kun je denken...ach stugger als dit kan niet maar als die met de uitgaande slag ook niks doet dan ga je pas stuiteren... want dan gaat die springen en remt de demper niks meer

OldSkool-II
28-01-2009, 22:40
Iemand toevallig een foto'tje van?
Weet ik ook wat er tussen uit moet gaan halen.
Heb nu helaas ff geen luchtsleutel meer tot beschikking, dus schroefset eronder uit word lastig...

vento tdi
28-01-2009, 22:48
ik doe het morgen ook zonder lucht.............

Vento Vice
29-01-2009, 05:51
Mss heb ik het mis, maar van het verwijderen van bumpstops wordt je auto toch niet lager? (Tenzij het hele spul daar al op steunt, maar dan heb je al geen vering/demping meer...)
Als de bumperstops erg lang zijn, kun je mss nog íets winnen... Hoe lang zijn deze?
Bij mij zijn ze niet meer dan 3 cm, dacht ik...
Maar ik denk wel, dat idd alles kapot gaat, zoals Michatdi zegt...

Ik weet wel, dat er ook nog aangepaste veerschotels bestaan, waarmee je ook weer een cm lager kan; is dat wat voor jou?

Vains
29-01-2009, 08:43
Bumpstops inkorten scheelt wel degelijk voor de rijhoogte... Mijn corrado G60 en de Golf 2 Edition one lagen beiden op de bumpstops. Ik heb ze daarna gehalveerd en toen lagen ze weer een cm ofzo lager.
Je kunt ook de bumpstops eruit halen en van die bumpstop schijfjes plaatsen zodat de zuigerstang toch nog een beetje tegengehouden wordt. Persoonlijk zou ik nooit de gehele bumpstops verwijderen

OldSkool-II
29-01-2009, 10:24
Jah ik wil ze ook niet compleet verwijderen, maar ze een stuk inkorten.
De auto hoeft nog maar 2 cm ofzo te zakken.

@Vento-Vice, heb anderhalve maand geleden nieuwe veerschotels er onder gezet, dus die wil ik nu niet alweer vervangen...

Lexo
29-01-2009, 10:35
Bonrath maakt verlaagde veerschotels, die komen in plaats van de toplagers. Scheelt een anderhalve cm volgens mij.

Niet iedereen heeft er positieve ervaringen mee, maar het merendeel wel.

Dexter
29-01-2009, 12:26
en is in een no time zijn je dempers na de klote :screwy: want de zuigerstang komt onderin de demper...en slaat de boel stuk...en dan kun je denken...ach stugger als dit kan niet maar als die met de uitgaande slag ook niks doet dan ga je pas stuiteren... want dan gaat die springen en remt de demper niks meer
Waarom zeuren mensen altijd zo over dempers?

Maat van mij heeft op afgeslepen veren gereden, schroefsets zonder hulpveren, zonder bumpstops maar nog nooit een lekke/kapotte demper gehad...

Is hij zo goed of rijd de rest gewoon als een debiel?

Marcski
29-01-2009, 12:40
Bonrath maakt verlaagde veerschotels, die komen in plaats van de toplagers. Scheelt een anderhalve cm volgens mij.

Niet iedereen heeft er positieve ervaringen mee, maar het merendeel wel.

die passen niet icm een schroefset

Lexo
29-01-2009, 13:11
Dan gaat het over..

En de hulpveren ertussenuit halen? Of zijn die er al onderuit?

breadfan83
29-01-2009, 13:29
Waarom zeuren mensen altijd zo over dempers?

Maat van mij heeft op afgeslepen veren gereden, schroefsets zonder hulpveren, zonder bumpstops maar nog nooit een lekke/kapotte demper gehad...

Is hij zo goed of rijd de rest gewoon als een debiel?

Ligt er ook een beetje aan waar je woont. ;)

Hier in Sittard lukte het me niet eens mijn eigen wijk uit te komen zonder een heel stuk om te rijden. En op een parkeerplaats heb ik de voorwielen kunnen demonteren, de schroefset opschroeven, en de boel weer demonteren, omdat de auto zo vreselijk vast zat.
In Arnhem heb ik een hele straat achteruit terug moeten rijden omdat de bodem van de auto vastliep op de laatste drempel. Daarnaast heb ik bij m'n eerste schooldag op de HAN in Arnhem m'n auto op de parkeerplaats op mogen krikken omdat ik vast was gelopen op het drempeltje van de parkeerplaats.

En toen ik in Groningen en Friesland was... daar kun je inderdaad zo laag rijden als je wil zonder wat te raken. Ok, d'r ligt vast wel ergens een steentje of een dikke wegmarkering op straat, maar echte obstakels ben ik daar nog niet tegengekomen. :D

Ok, de witte was laag, maar d'r rijden er genoeg hier op 't forum rond met een veel lagere auto. Dus dat d'r eens iemand vastloopt is niet vreemd. ;)

breadfan83
29-01-2009, 13:31
die passen niet icm een schroefset

Met geen enkele schroefset?
Hoezo niet?

En schelen die camber-platen niet ook al wat in rijhoogte?

EelcoB
29-01-2009, 13:48
:D Lol@

Hier in Sittard lukte het me niet eens mijn eigen wijk uit te komen zonder een heel stuk om te rijden. En op een parkeerplaats heb ik de voorwielen kunnen demonteren, de schroefset opschroeven, en de boel weer demonteren, omdat de auto zo vreselijk vast zat.
In Arnhem heb ik een hele straat achteruit terug moeten rijden omdat de bodem van de auto vastliep op de laatste drempel. Daarnaast heb ik bij m'n eerste schooldag op de HAN in Arnhem m'n auto op de parkeerplaats op mogen krikken omdat ik vast was gelopen op het drempeltje van de parkeerplaats.

En toen ik in Groningen en Friesland was... daar kun je inderdaad zo laag rijden als je wil zonder wat te raken. Ok, d'r ligt vast wel ergens een steentje of een dikke wegmarkering op straat, maar echte obstakels ben ik daar nog niet tegengekomen. :D

Arne
29-01-2009, 13:59
Met geen enkele schroefset?
Hoezo niet?

En schelen die camber-platen niet ook al wat in rijhoogte?

Kijk eens goed naar een veer van een schroefset, en dan naar die van een normale veerpoot. Dan snap je wel waarom die veerschotels niet passen. Bij een schroefset is de veerschotel veel kleiner :)

breadfan83
29-01-2009, 14:06
Kijk eens goed naar een veer van een schroefset, en dan naar die van een normale veerpoot. Dan snap je wel waarom die veerschotels niet passen. Bij een schroefset is de veerschotel veel kleiner :)

Vandaar de vraag van die camber-platen.
Daar zit normaal nog een grotere plate plaat tussen de kegelvormige kop van de veerpoot en de camberplaat zelf.

Als je nou zo'n zelfde plaat tussen de veerpoot en zo'n verlaagde verschotel zet, zou het dan niet opgelost zijn?

Vains
29-01-2009, 14:12
Koop gewoon een goede schroefset zoals Weitec, KW, Supersport enz. die gemaakt is om extreem laag te gaan, dan heb je deze problemen ook niet.
Ik heb nu bijvoorbeeld Supersport en ik lig bijna met het carter op de grond terwijl ik nog 3 cm schroefdraad over heb. Zelfs de originele bumpstops en hulpveren zitten er nog in...

OldSkool-II
29-01-2009, 14:33
Nieuwe schroefset is geen optie, heb deze net 1,5 maand.

Kan iemand even uitleggen hoe ik dan precies die bumpstop in moet korten?

Vains
29-01-2009, 14:35
De bumpstops eruit halen en vervolgens doormidden snijden of zagen...

Lexo
29-01-2009, 15:52
Dat heeft alleen nut als de auto nu al op de bumpstops ligt. Als er nog ruimte tussen demper en bumpstop zit, dan ga je er dus niet lager mee!

OldSkool-II
29-01-2009, 17:28
Hoe zie ik of hij op de bumpstops ligt dan?
Schroefset staat op z'n laagst, en hij veert niet in...

Vains
29-01-2009, 17:32
Hoe zie ik of hij op de bumpstops ligt dan?
Schroefset staat op z'n laagst, en hij veert niet in...

Dan ligt de wagen waarschijnlijk al op de bumpstops :D

Dirtbag
29-01-2009, 18:55
Daarnaast heb ik bij m'n eerste schooldag op de HAN in Arnhem m'n auto op de parkeerplaats op mogen krikken omdat ik vast was gelopen op het drempeltje van de parkeerplaats.

Idiote rotdingen inderdaad, en ik rij niet eens verlaagd :D

Persoonlijk vindt ik het ook niet nodig om zo laag te gaan, er liggen hier wegen in de buurt die geeneens drempels nodig hebben om je onderkant te vernaggelen.

Met m'n vorige auto ( die niet verlaagd was en standaard best hoog op z'n poten stond) ben ik een keer dermate hard over een drempel heen geknetterd dat de versnellingsbak uit de versnelling vloog... de montage flens was ook het laagste deel...

Als het nemen van een drempel begint te lijken op het zwanenmeer..... Nee dank je ;)

mvg

db

Gertjan
29-01-2009, 18:57
Ik heb een tijdje terug ook de bumpstops er tussenuit getrokken, ik zat daar ook op.
Scheelt wel een hoop hoor. En de bumpstops waren best wel lang/dik.

http://www.jegertje.nl/jetta/HPIM7206.JPG
http://www.jegertje.nl/jetta/HPIM7207.JPG

Resultaat:

http://www.jegertje.nl/jetta/HPIM7210.JPG

OldSkool-II
30-01-2009, 01:14
Kijk daar heb ik wat aan, van t weekend is kijken hoe ver ik kom...

Thijs-TDI
30-01-2009, 18:54
Wegligging interesseert jullie niks begrijp ik?

Vento Vice
30-01-2009, 19:24
:goodpost: ...en (je eigen) veiligheid ook niet?

T!m
30-01-2009, 20:55
Als je een keer door een kuil rijd en de weg afvliegt praat je wel anders.
Waarom moet het nog lager ? Je draagarmen gaan nog vaker beuken op het asfalt en de schokdempers doen hun werk niet meer.

Renegade
30-01-2009, 21:44
Ik rij al anderhalf jaar op de bumpstops en nog nergens last van gehad :rolleyes: Een extreem verlaagde auto ga je ook niet zonder pardon door elke kuil rossen, daar rij je omheen :)

mischatdi
30-01-2009, 23:36
ja ik reed op bumpstops idd zo laag en toen ineens was de weg net ff te rond...en ja hoor een vonkenregen... en iedereen die durft te beweren nergens last van te hebben... die ect dus zo laag rijden... die lullen uit hun nek of rijden stapvoets alleen naar meetings....

Gertjan
31-01-2009, 00:39
Ik heb ondertussen niet zo veel last meer van m'n draagarmen, die zijn namelijk al redelijk kort geschraapt :tongue:

Maar erg veel wegligging is er inderdaad niet meer...een hobbeltje in een bocht en je ligt 3 meter verder.

OldSkool-II
31-01-2009, 02:09
Gebruik mijn auto tog niet dagelijks, dus maakt niet zoveel uit.
Weg ligging van een 750 kg zware auto met 50 pk en voorwielaandrijving is tog al dramatisch, dus veel erger kan het niet worden:D

"If It Don't Grind, It Ain't Low Enough..."

VW-maikel
31-01-2009, 20:44
maar heb je dan nog ruimte tussen je spoorstang en de auto zelf??wou bij mij mijne de hulpveer ook weg halen maar heb hier +/- 0,5 cm speling dus dat gaat niet helaas

OldSkool-II
01-02-2009, 11:43
Volgens mij is dat bij een MKII niet zo'n probleem...
Ga er zo aan beginnen dus ben benieuwd...

Jan-Jelle
01-02-2009, 11:48
waarom gooi je er dan niet gewoon 13'' onder? zit je ook niet zo te kloten en t is nog veilig ook!

gti_power
01-02-2009, 12:54
Bumpstops weghalen,
ik rij nu met een v maxx set met de bumpstops voor de helft ingekort,steffan 14' en heb nog 3 windingen over...
Dat ligt echt laag,ik kom mn oprit niet af zonder mn subframe weer wat bij te polijsten.
Hij veert wel nog en de hulpveren zitten er nog op nu.
Mn bumpstops waren echt lang achter bijna 10 cm....
Dat scheelt zeker wat.

gti_power
01-02-2009, 12:55
Oh ja en het set zit op een golf 2 1.6Diesel.

VW-maikel
01-02-2009, 12:59
ik heb zelf ook een golf 2 maar krijg geen vinger meer tussen me spoorstang en auto op 15 inch met 165 50 band zou ook graag nog iets lager willen.
maar als je het schroefset ook op de laagste stand heb staan kijk dan eens bij je spoorstang hoeveel ruimte je daar hebt

OldSkool-II
01-02-2009, 21:04
Nooit opgelet eigenlijk, maar loopt wel vrij, anders had ik het wel gehoord.
Heb inmiddels de bumpstops gehalveerd. Waren ongeveer 4/5 cm lang, nu nog 2 cm.
Is er alleen niet drastisch lager van gaan liggen, misgien net een paar mm.
Raak nu net iets meer, maar me subframe nog niet...

Over een paar weken tog maar is de hulpveren er tussen uit, dat schijnt tog een stuk meer te helpen dan ie bumpstops inkorten.

Gertjan
01-02-2009, 21:24
Als hij nu op je bumpstops hangt...hoe gaat het weghalen van je hulpveren helpen dan?
;)

Vento Vice
02-02-2009, 08:12
@OldSkool-II: Het is mss wel leuk, voor mensen die ook extreem willen, dat je van het een en ander wat detail-foto's maakt en plaatst; dan hebben die wat praktische informatie!

In het algemeen:
Ik zei het al eerder, maar het verkleinen van de bumpstops heeft geen enkel effect op de hoogte van de auto. :shake:
...Zoals in post #41 dus al is gebleken...

Alléén als de auto al zó laag is, dat-ie dus al òp de bumpstops ligt in stilstand, maar in dat geval hebben je veren (dus) al niks meer te doen en kun je deze net zo goed weg gooien...
Als je de hulpveer weg haalt, heb je dit idd wel bereikt; dan verwijder je namelijk minstens 5cm 'veer'!
De dempers doen in zo'n geval ook al niks, dus kan je net zo goed stalen stangen tussen je fusee en je carosserie 'bouten'!

Als het goed is, ligt het hele gewicht namelijk alleen maar op de veren (in normale situaties) en hebben de bumpstops op dat moment (dus) niks 'te doen'.
Alleen pas bij het geheel inveren zullen de bumpstops geraakt/ ingeklemd worden. (dwz: ze begrenzen/ maken alleen maar een einde aan de ingaande slag van de zuigerstang)
Bij het halveren van de bumpstops, maak je de veerweg wel iets groter en zal dat moment dus iets later zijn. En ja, dan is je auto eventjes, rijdend, één momentje wat lager ja...

Kortom: alleen de veren bepalen de hoogte van je auto! :tongue:
iemand, die tòch het tegendeel beweert, mag dat hier uitleggen!

OldSkool-II
02-02-2009, 11:03
Welke bedoel je dan die ik er teveel tussen heb zitten?
1 of 2?
http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/IMG_14542.jpg
@Vento Vice, zal van de week is een uitgebreide how-to maken, is inderdaad wel makkelijk mocht iemand anders het ook een keer willen doen.

Arne
02-02-2009, 11:13
2, zie mn reactie in je project topic:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49349&goto=lastpost