View Full Version : Schade aan mijn Jetta
maartenunplukt
27-01-2009, 14:24
En jahoor, datgene waar iedereen het meeste voor vreest is gebeurd, een of andere malloot heeft zijn wagen in de mijne geboord en is er vandoor gegaan. Gebeurd tussen gistermiddag en nu.
Anyway, de schade lijkt mij mee te vallen, iig een flinke deuk. Enige experts of mensen met kennis hier of dit nog makkelijk uit de deuken is zonder spuiten en op watvoor kosten ik kan rekenen? Of heeft iemand nog een mooi LY3D scherm liggen?
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/0/7/CIMG6068.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/0/7/CIMG6071.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/0/7/CIMG6069.JPG
Dutch_Jetta_GT
27-01-2009, 14:32
:mad: Damn Maarten, schade is nooit leuk..... Maar doorrijden zonder iets te ondernemen vind ik écht laag bij de grond......
Het is een lastige deuk, zeker omdat die welving er zit. Het zal geen makkelijke worden om zonder te spuiten uit te deuken, dus het kostenplaatje zal ook wel hoog uitkomen vermoed ik.
Ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een vervangend scherm en die spuiten. Met rood heb je nogal vlug kleurverschil als je het 1 op 1 overschroefd..... :(
Succes met het verdere verloop!
Marco 20VT
27-01-2009, 14:41
Schotferig gedrag om een flinke deuk in iemands auto te rijden en dan vervolgens maar gewoon wegrijden. Asociaal, maar helaas vaak het geval.
Het wordt lastig ivm de plooien/vouwen in het carrosseriedeel. Ik zou ook eerder op zoek gaan naar een ander scherm, want dit krijg je er maar lastig uit denk ik...
Al in de buurt gevraagd of iemand wat gezien heeft of gekeken naar schades daar?
Succes!
maartenunplukt
27-01-2009, 14:48
Jup, meteen de auto's op de parkeerplaats gechecked, maar niks gevonden wat ik in direct verband kon brengen. Rondvraag moet ik nog doen, maar hij stond helaas in de dode hoek van de flat aangezien alle andere plekken bezet waren, dus verwacht er niet veel van.
Ik heb al even op vervangings schermen gezocht, die kosten geen klap. Zijn er nog bepaalde bedrijven of merken die betere leveren dan anderen? Wil wel eentje die redelijk gemakkelijk wil zitten.
En wat is wijsheid om te doen met spuiten? Aangezien het al toch een redelijk verweerde 21 jaar oude lak is. Staaltje laten maken van het tankklepje en zelf spuiten, of laten doen bij een bedrijf (wordt ie wel strakker, maar miss ook meer kleurverschil?).
Dat is een lelijk deukje, en al helemaal balen dat de veroorzaker gewoon weggereden is :mad:
Aangezien de lak al verweerd is loont het zich niet om het zaakje bij te spuiten, het kleurverschil wordt dan wel erg groot. Als ik jou was dan zocht ik naar een gebruikt scherm in dezelfde kleur (er rijden genoeg rode golfjes en jetta's 2 rond), en de schermen uitwisselen...
Dutch_Jetta_GT
27-01-2009, 15:01
Ik zou met de auto even naar de lokale schadeboer gaan, die kunnen met een metertje de precieze kleur van je huidige scherm opmeten.
Zo heb je de minste kans op kleurverschil, tankklepje zit helemaal aan de andere kant van de auto en dat kan wel eens wat kleurverschil geven.
Ik heb dit ook laten doen toen ik schade had aan mijn deuren, even langs gegaan en toen op 4 punten laten opmeten: (achterscherm,achterdeur,voordeur,voorste scherm) En zo de exacte tint bepaald.
Succes ermee! Hoop voor je dat het meevalt in de kosten!
Vreselijk,die mensen die gewoon doorrijden nadat ze schade hebben gereden :mad:
Succes met het herstel!
JettaPowerrr
30-01-2009, 21:19
Bah, wat flauw weer. :(
Succes met het herstel! :thumbup:
Jetta MaNiA
30-01-2009, 22:55
Er was laatst een forummer die een jetta sloopte in die kleur. Jettaracing kocht daar de klep van. PB hem eens?
heb bericht gehad en beantwoord maar nog niks weer gehoord
heb wel een scherm :D :D
das goed te doen vanuit DenHelder
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.