View Full Version : geen kachel meer.
hallo mijn kachel blijft koud.van mijn type 2 gti 16v pl
ik heb al de thermostaat vervangen want die was ook stuk,maar nu blijft het koud in de auto.
er zit genoeg kvs in.
ik weet niet of het wat uit maakt maar er is een type 3 dashbord ingebouwd.
ik heb geen 2 linker en ook geen 2 rechter handen maar gewoon 1 links en 1 rechts, :) :spankit: kan ik dit zelf proberen te fixen????
wie kan mij helpen.
Al gekeken of je kachelradiateur lek is?
Al gekeken of je kachelradiateur lek is?
nee dat niet maar ik ga er van uit dat mijn koelvloeistof peil dan moet zakken als dat ding lek zou zijn....toch??
Heb je het dashboard zelf ingebouwd? Zitten de slangen werkelijk op een kachelradiateur aangesloten?
En anders misschien een luchtbelletje?
Zitten de slangen werkelijk op een kachelradiateur aangesloten?
?
haha dat zou lullig zijn :screwy: ..nee niet zelf gedaan.
waar zit zo,n radiateur dan...toch helemaal verstopt achter de dash??
hij is al es ontlucht trouwens. :thumbup:
Zou idd lullig zijn, maar ik heb het ook gehad met mijn GTI. Daar was 1 van de slangen gewoon weer retour gelegd op de leiding waar de retour van de kachel op hoorde.
Hier zat dus wel een kachelradiateur in, maar deze was dus lek...
Maar je hoort de aansluitingen van de kachel wel te zien als je onder de kap kijkt...dus dat zou ik even checken....stel die veur... ;)
En hoe heb je het systeem ontlucht? Verder worden alle koelvloeistofslangen wel warm?
het zal me niks verbazen hoor dat er aan geknutseld is want er mankeerd van alles aan.
maar goed ik heb de auto dan ook voor een habbekrats gekocht :cool:
de slangen worden wel gewoon warm.
ik heb de auto laten draaien er er steeds water bij op gegooit net zolang het peil niet meer zakte.
daarna gereden en herhaald.
ik vrees dat ik achter die kut dashbord moet kijken...of niet???
of gewoon m,n jas aan houden....want ja wat er niet in zit kan ook niet stuk gaan of lekken :D
o dom je zei dat ik het moet kunnen zien..
straks maar even kijken dan
thanks.
Kachel ook op z`n warmst gezet tijdens het ontluchten?
Kachel ook op z`n warmst gezet tijdens het ontluchten?
ja idd vol open gezet.
ik zal hem zo even aan slingeren :screwy: ,stukje rijden en dan nog es proberen te ontluchten..ook zal ik kijken of ik uberhaubt een radiateur heb.
ik zet er 5euro op dat die er niet zit of omgeleid is.. :D
sta ik net kvs bij te vullen,gaat alles aan de kook.
dus ik auto uit doen,zie ik tot mijn verbazing dat mijn temp meter gewoon relaxd in het midden staat :mad:
de auto rookt behoorlijk als hij stationair draait maar als je rijd rookt hij niet.
maar goed lekke koppakking dus.,vandaar geen verwarming.
dat word een leuk klusje aangezien ik dat nog nooit gedaan heb.
Dat je koelvloeistof begint te koken als je bij staat te vullen is wel logisch...doordat het systeem normaal gesproken op druk staat wordt het kookpunt lager gelegd. Ga jij met warme motor de kvs bijvullen dan is de dop eraf, dus is het systeem niet meer gesloten. Dan kan je verwachten dat het nogal begint te borrelen ;)
En met dit weer rookt elke auto wel wat meer dan normaal uit de uitlaat.
Dus je hoeft uit deze verschijnselen niet te concluderen dat je koppakking lek is.
Is niet gewoon je bediening van de kachelhuis kapot of niet aangesloten?
als ik rij word mijn kachel lauw en soms wat warm,het schommeld enorm.
als ik de knop naar koud draai word het idd koud ,dus de regelaar werkt wel goed lijkt mij.
maar als een auto kookt moet de meter toch dood rechts in de hoek staan.
dj-randy
27-01-2009, 17:48
ja, dan gaan ook alle waarschuwingslampjes bij je termometer branden.lol.
ik vind het alleen vreemd dat hij nu wel warm word maar niet het ....
is de motor echt volledig warm als je de kachel test ?
hoezo echt warm???
als een motor kookt is die wel echt warm denk ik ;)
toch blijft de kachel koud ella lauw.
en staat de uitlaat wit te dampen.
en m,n temp meter staat relaxed in het midden.
rara wat is dat.
GerardMkIIVR6
27-01-2009, 19:01
Is alles achter het dash wel aangesloten??
Want is een kutwrerkje om werkende te krijgen en luisterend naar jou waren het geen top sleutelaars :D
Is alles achter het dash wel aangesloten??
Want is een kutwerkje om werkende te krijgen en luisterend naar jou waren het geen top sleutelaars :D
het waren vast geen topsleulaars idd..
maar ik zal morgen die boel los trekken en uitzoeken waar het probleem zit.
als ik door een verwarmings rooster kijk zie ik allemaal afplaktape zitten :D :D :D .
vandaag 1 liter olie bijgevuld,volgens de verkoper hoefde hij geen druppel bijvullen... :confused: 1 liter olie op 500 km is een aardig grote druppel haha.
en roken uit die uitlaat nu..dus dat word nog lachen met deze auto.
zit de modificatie er zeker nog tussen, een aluminium kleurig potje met een dun slangetje naar de retourleiding.
is te vinden onder de motorkap tussen de slangen die richting de kachelradiator gaan.
GerardMkIIVR6
28-01-2009, 19:14
Neem wel ff foto's ben wel benieuwd :D
The Skinnmeister
28-01-2009, 19:21
Neem wel ff foto's ben wel benieuwd :D
Anders ik wel ;)
zit de modificatie er zeker nog tussen, een aluminium kleurig potje met een dun slangetje naar de retourleiding.
is te vinden onder de motorkap tussen de slangen die richting de kachelradiator gaan.
heb net even gekeken en dat potje{ twee naar 1 slang bedoel je zeker} zit er tussen.
de middenste ventielatie roosters zit niks achter alleen de aan en uit klep.
greetz
achter middenste ventilatie rooster.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/6/4/3/ventrooster.jpg
achter de radio.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/6/4/3/achterradio.jpg .
net mijn olie temp sensor stekker bekeken en er achter gekomen dat de kabel uit de stekker is getrokken met geweld.
dus ik denk dat ik de olie temp maar beter niet kan weten :cool: .
net ook even onder de auto gekeken en er is dus een dorpel of iets wat daar op lijkt vernieuwd met laswerk wat een blinde mongool nog beter kan. :D .
Had je dat niet beter voor de aankoop kunnen bekijken???
Is de retourslang van de verwarmingsradiateur ook warm? Anders werkt de klep in de leiding niet en kan er dus geen warme koelvloeistof door het radiateurtje lopen... Check dan de klep, of de kabel die hem bediend.
Had je dat niet beter voor de aankoop kunnen bekijken???
Is de retourslang van de verwarmingsradiateur ook warm? Anders werkt de klep in de leiding niet en kan er dus geen warme koelvloeistof door het radiateurtje lopen... Check dan de klep, of de kabel die hem bediend.
okee ik zal dat morgen even goed bekijken volgens mij worden niet alle slangen warm..
aangezien ik een opknapper zocht heb ik in de roos geschoten,want er valt genoeg op te knappen.
en ach voor 700 eurie hoor je mij nog niet klagen :D
golf mkII 16v
29-01-2009, 19:08
De bediening van de kachel is niet ,net als bij de golf 1 met een kraan tussen de leidingen
Dat is bij de golf 2 in het kachelhuis met een klep
Deze klep zitten grote gaten in en die zijn weer met eem soort schuimrubber afgedekt
Dit wil er nog wel eens van loslaten ,en dan heb je dus die grote gaten waar meer koude lucht dan warme doorstroomt
Deze bedoel ik :
http://img.photobucket.com/albums/v235/ivo9401/kachel009.jpg
@bugs..
ja dat aluminium dingetje zit er idd tussen en zit hetzelfde aangesloten als op jouw foto..
ik ga straks effe boodschappen halen en zal daarna even aan alle slangen voelen of ze even warm zijn.
aangezien ik midden op straat sleutelen moet en het hier echt tyfus koud is blijf ik liever nog even van het dashbord af.
maar welk paneel van het dashbord moet ik los halen om bij de k.radiator te komen.
greetz
dat dingetje word loei heet en 1 van de slangen wat minder als de andere dacht ik.
dus trek zo alles wel even los om te zien of er wel water door komt...
olie temp sensor ook weer aangesloten maar gaf geen verontrustende temperaturen door :shake: ..gewoon bij normaal rijden 84 gr constant :D
dat dingetje word loei heet en 1 van de slangen wat minder als de andere dacht ik.
dus trek zo alles wel even los om te zien of er wel water door komt...
olie temp sensor ook weer aangesloten maar gaf geen verontrustende temperaturen door :shake: ..gewoon bij normaal rijden 84 gr constant :D
het gaat er om dat de slang na het potje net zo warm word dan ervoor.
is dit niet het geval, dan is dat ding kapot.
okee thanks bugs.dan zal ik dat dingetje schoonmaken of vervangen.
greetz.
Ik snap precies wat je bedoeld. Je voelt genaaid. Maar dankzij dit forum voelde ik beter. Om te ervaren hoeveel volkswagen liefhebbers er zijn om je te helpen.
Je bent goed bezig. Stap voor stap je auto aan het hertsellen. :thumbup:
okee thanks bugs.dan zal ik dat dingetje schoonmaken of vervangen.
greetz.
beste is om hem er tussenuit te halen. ander kun je met een dikke schroevendraaier er in boren om het klepje open te drukken.
je kunt die dingen namelijk niet meer bestellen.
beste is om hem er tussenuit te halen. ander kun je met een dikke schroevendraaier er in boren om het klepje open te drukken.
je kunt die dingen namelijk niet meer bestellen.
ik heb de modificatie er tussen uit gehaald.
heb er met een schroeven draaier in lopen te porren totdat het kleppie weer een beetje makkelijk ging..
heb er ook remreiniger door gespoten en met heet water na gespoeld.
nu word idd de slang na de modificatie weer heet en mien kachel dut het gewoon weer.
de dikke jas kan weer uit in de auto.
thanks bugs en de rest voor de info. :thumbup:
graag gedaan!
kan iemand dit topic misschien even bovenaan vastzetten of verplaatsen naar de werkplaats? dan hebben andere er ook wat aan en het scheelt zoekwerk :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.