PDA

View Full Version : Versnellingsbak hangs vast

Wahnsinn
27-09-2004, 14:22
Ik heb nogal een probleem met mijn versnellingsbak.. Als ik de pook achteruit zet is er nog geen probleem maar dan weer terugschakelen.. Met wat ruw trekken lukt het om hem weer in de achteruit te zetten maar dat is niet echt prettig en het lijkt me ook niet goed voor de versnellingsbak..

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?

gaat om een Golf 2 GTI met een gewone 1800 versnellingsbak er in. Ik rij er nu zo een 4 maanden mee. (met die versnellingsbak).

Gold Wolf

Zestienkleppen
27-09-2004, 15:35
Schakelmechanisme controleren en desnoods reviseren? Staat de pook niet extreem scheef?
Hoe is het inschakelen van de andere versnellingen?

vwhobbyist
27-09-2004, 15:51
Ik heb net een berichtje gepost over het uitbouwen van een bak.
Mijne schakelde ook stug, steeds stugger en een week terug helemniet meer.
Debak erafgehaald.
Oorzaak: Een gebroken prismaveer, dus drukgroep vernieuwd.
Zoals je in mijn andere bericht kunt lezen geeft het terughangen van de bak me nachtmerries.
Mocht je goede raad hebben..........................

Ronald

Fred
27-09-2004, 17:08
1)Een GTI heeft géén prismaveer.......Die heeft zo een koppeling die bediend word met een duwstang door de versnellingsbak heen (Type 020)

2)Ik zou maar een kijken naar de staat van de koppelingskabel, en / of de afstelling van het geheel, hoever moet je de koppeling intrappen voor het geheel vrijkomt ??

Wahnsinn
27-09-2004, 20:08
Ik heb zelf te weinig verstand van dat soort dingen. Ik heb hem vandaag weggebracht maar mijn vrees is dat ik straks weer een nieuwe versnellingsbak er in kan laten zetten.. net zoals 4 maanden geleden.

De pook staat vrij scheef en hoe ver ik het pedaal ook intrap hij schiet in de achteruit niet los. Zit gewoon helemaal vast totdat je er een beetje ruw mee omgaat. Dat wil het nog net lukken.

Golf Wolf