View Full Version : De Golf GL
Omdat het andere topic een heen en weer en vol twijfels was..............even nieuw topic aanmaken.
Het gaat dus om een 1.6 Gl met 5 bak uit 1985. Eerst van plan om hem te verkopen ivm hobby maar nu dus beslist dat hij blijft en een make-over krijgt :)
Plannen zijn:
* schroefset eronder en plat op zijn bek.
* steelies eronder met mooie bandjes, en nog wat andere setjes, kan er wat gewisseld worden :D
* groot schuifdak erin
* ander kleurtje omdat ik geen fan van glans ben :tongue:
* trekhaak eraf
* netter interieur erin
En last but not least, er komt een 1.8 in op carb.
Zo staat hij nu nog op de oprit.
http://media5.dropshots.com/photos/101339/20081027/083303.jpg
Mister Cool
14-01-2009, 21:39
Leuke auto, mooi dat ie toch een nieuw leven krijgt. Zou alleen jammer zijn om er een andere kleur op te gooien, vind deze juist erg leuk :D
Ik dacht al.................wie begint er als eerste te zeuren over de kleurverandering :tongue: ;)
Het blijft blauw, ik ga het ook netjes doen dus alle ramen eruit en alles er verder af. En most important: ikzelf vind een matte auto mooi.
Heb dit ook een tijdje geleden gekocht.............was te goedkoop om het niet te doen :D
Is een spoilerset van 1986 die al een tijdje op de plank lag bij de verkoper, sinds december 1986 lag het er al dus lekker laagje stof :eek: Denk dat ik het mooi zwart maak en dan erop. :)
http://i13.ebayimg.com/07/i/001/27/05/5e97_1.JPG
martiepartie
15-01-2009, 14:01
Oei oei oei.. Nu wordt het wel heel erg zonde.. Mooi in de blauwe kleur maken en op de GL schroeven is helemaal te gek:)
zeker weten dat je gaat rollen? Het is dat ik al een polootje als hobbybobbie heb, maar anders was dit echt een project voor mij geweest.
Dutch_Jetta_GT
15-01-2009, 14:02
Leuk kitje.... BBS?
Zal wel een leuke look geven idd op een matte auto.....
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken, ik volg em! :thumbup:
Lak is zoals altijd op de foto's mooier dan in het echt............en ramen moeten er uit omdat er op de bekende plekken wat aandachtspunten zitten die voor een ander misschien niet storend zijn maar voor mij wel. En ik vind een matte auto mooier dan glans. ;)
Set is inderdaad van BBS. :D
martiepartie
15-01-2009, 15:11
tja, ik ben ook gewoon een zeiker:)
1982kameiX1
15-01-2009, 16:04
Wow. met een BBS set wordt hij echt tof! :thumbup:
ik ben benieuwd!
breadfan83
15-01-2009, 16:13
Zonde Fabian, dat je ALWEER een auto gaat rollen.
Eens een keer, prima, maar waarom altijd elke auto mat rollen?
Ik bedoel, de lak is dan misschien niet zo goed als hij op de foto's lijkt, maar ik heb toen die rode Jetta van je overgenomen, ook gerold, en dat was nou ook niet zo super...
Daarnaast... een BBS-setje in die staat zou ik gewoon mooi (laten) voorbewerken en op de auto zetten, in kleur, mooi blauw.
Aan de andere kant... 't is jouw auto...
martiepartie
15-01-2009, 16:32
betrapt! Jij bent ook een zeikerd :D
wel grappig denk ik zo met dat setje erop
Zonde Fabian, dat je ALWEER een auto gaat rollen.
Eens een keer, prima, maar waarom altijd elke auto mat rollen?
Ik bedoel, de lak is dan misschien niet zo goed als hij op de foto's lijkt, maar ik heb toen die rode Jetta van je overgenomen, ook gerold, en dat was nou ook niet zo super...
Daarnaast... een BBS-setje in die staat zou ik gewoon mooi (laten) voorbewerken en op de auto zetten, in kleur, mooi blauw.
Aan de andere kant... 't is jouw auto...
De rode heb je overgenomen voor € 50,- meende ik................was inderdaad slecht gerold en gedeeltelijk geschuurd. En dit is de tweede auto die ik ga rollen, Vento was beschilderd :tongue: En de bbs set wordt ook goed gedaan. Ga zaterdag naar spuiter toe.............ook even vragen wat overspuiten van de hele auto kost :D
En inderdaad, het is mijn auto. Heb hem een hele tijd hier p het forum gehad voor een redelijk bedrag en alleen maar domme reactie via pm met belachelijke biedingen. :screwy:
breadfan83
15-01-2009, 17:17
De rode heb je overgenomen voor € 50,- meende ik................was inderdaad slecht gerold en gedeeltelijk geschuurd. En dit is de tweede auto die ik ga rollen, Vento was beschilderd :tongue: En de bbs set wordt ook goed gedaan. Ga zaterdag naar spuiter toe.............ook even vragen wat overspuiten van de hele auto kost :D
En inderdaad, het is mijn auto. Heb hem een hele tijd hier p het forum gehad voor een redelijk bedrag en alleen maar domme reactie via pm met belachelijke biedingen. :screwy:
Was die 50 euro toen trouwens voor de auto of voor de verf die er op zat? :D
Ok, dat klopt, dat ding was ook schijt-goedkoop.
Maar dan nog... is het geen idee eerst eens de auto op te bouwen met de onderdelen die je er op wil zetten, in de originele lak, en dan zien wat het wordt?
Kun je daarna nog altijd gaan rollen als je het dan nog wil. En misschien ziet ie er dan we zo goed uit dat een ander hem voor een flinke mep geld overneemt. :tongue:
betrapt! Jij bent ook een zeikerd :D
Volgens mij was dat al lang op heel 't forum bekend. :tongue:
1982kameiX1
15-01-2009, 17:20
.......en weer een projekt topic volgeluld... IK WIL FOTO's!!
:D
Dasher, schiet eens op met die bbs set, gheghe :D
Ach ja................gister bij Zhe german conenction over de vloer.........hij lulde over die BBS-kit die ik vorige week had gehaald. Ineens tussen twee koppen koffie schiet hi uit zijn stoel :screwy: komt hij even later terug met een big-smile en roept...........neem deze ook maar mee :tongue:
Kamei X1 set met alle papperassen. Dus mensen weer niet band om het bbs-setje. Deze komt er eerst op en de BBS-set gaat in het archief voor later :tongue:
http://media6.dropshots.com/photos/101339/20090118/102759.jpg
http://media8.dropshots.com/photos/101339/20090118/102803.jpg
http://media6.dropshots.com/photos/101339/20090118/102801.jpg
corrado-usa
18-01-2009, 19:55
ben benieuwd hoe die er uit komt de zien.
Cool man. echt vet coole setjes! ik zou hem ook lekker mat maken, ik hou ook wel van mat... weet je al welke kleur mat?
die zijn best wel fucking zeldzaam aan het worden.. zeker nieuw
jimmy_the_saint
18-01-2009, 22:27
mooie setjes!
En als je hem rolt al eens aan gedacht om naar een originele kleur te gaan?
is maar een idee, maar ieder zijn smaak.
Renegade
18-01-2009, 23:04
Gewoon lekker rollen man :thumbup: alle plekjes inorde maken enz. spuiten kan altijd nog als je dr ooit zin en geld voor hebt :) tis geen permanente verandering ofzo dat rollen :screwy:
Ben benieuwd naar het resultaat :D Komt er ook verbreed staal onder ? :tongue:
die zijn best wel fucking zeldzaam aan het worden.. zeker nieuw
Weet er nog een aantal liggen, o.a. voor Golf 2, Jetta 2, Sirocco en de Golf en Jetta 1, van de week nog maar even langs gaan daar :D
:D inmiddels zolder van de garage bijna vol liggen met kamei en bbs-setjes :D van allerlei merken............
Maar het gaat hier over de GL. Gister even het 1.6 blok eruitgehaald en de 1.8 klaar gemaakt voor inbouw :D Meeste spullen zitten er al op zoals inlaatspruitstuk en ontsteking van de 1.6
De carb van de 1.6 met andere bezetting komt er weer op ipv de injectie en er komt een compleet ander uitlaatsysteem onder met alleen een einddemper :D dus geen vlamdover, voordemper, middendemper :D maar wel een sportdemper :cool: proud to be loud zegmaar :D
De velgen zijn in de maak............... :D
De 1.6 motor is verder in goede staat en komend weekend zet ik deze te koop hier op het forum :)
leuke auto!, Oude type GL worden zeldzaam!
maar jammer dat je gaat rollen, in het dak gaat zagen en dat die spoilerkit er op komt.
maar ik wens je in ieder geval veel succes!
Het dak is al in gezaagd................er zit een kanteldakje in..............dat er niet uitziet, spoilerset is van die tijd dus past goed bij de auto....................en het is jammer dat ik een auto mat ga maken? Een auto bewust vernielen en het rat noemen..................das pas zonde ;)
smaken verschillen, ieder zijn ding, maar wel respect voor andermans ding!
dus: veel hobbyplezier er mee en wij zien de foto's wel verschijnen!
Rene328i
17-02-2009, 19:37
Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet met de spoilerset.
Heb je geen voorbeeld foto?
Dutch_Jetta_GT
20-02-2009, 14:11
Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet met de spoilerset.
Heb je geen voorbeeld foto?
ff Googlen:
http://www.autowallpaper.de/Tuning/Tunerprofile/kamei/KAMEI_GolfII_X1.jpg
Al met al een best leuke kit die er zeker niet op misstaat!
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken Dasher! :thumbup:
(p.s... Ook zo'n X1 set voor een Jetta II? Heb je foto's? ;) )
Heb inmiddels twee setjes voor een jetta II liggen .............1 voor een tweedeurs en een voor een vierdeurs.
1.6 die erin lag hebben we gisteren laten ploffen :D onsteking en oude carb erop...............benzine toevoegen en volgas................loopt nog best lang zonder olie. En vanmorgen in de oudijzerbak gekieperd.
Zal morgen even foto maken van de 1.8 die er nu inzit.
Mis trouwens van de kamei set alleen de grill en een achterspoiler. Nog maar even zoeken :tongue:
Caspartje
05-03-2009, 17:48
Ik heb ook een golf 2 1.6GL uit 85
Heb alleen geen tijd om er iets leuks mee te doen. Vind em lekker retro.
Jou mod vind ik overigens erg gaaf het is alleen niet echt een 85 golf GL meer :P
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=47374
(voor de mensen die mijn golf willen zien)
Na een wat drukke tijd ivm van alles en nog wat nog maar even update(tje)
Gisteren even paar nw bandjes besteld in de maat 195-45-15...........hopelijk gaan ze passen :rolleyes:
Velgen zijn volgende week klaar..........worden lekker. Kit is inmiddels in de primer en ligt te wachten op de volgende laag.
Motor loopt lekker na afstellen en gaat volgende week even op testbank om te zien wat er nu uitkomt zonder kat, sportfilter en open uitlaat ;)
En morgen maak ik een begin met de voorkant................wordt wat anders als ander.............geen Jetta of Rally of US-front.............daar rijden al zoveel mee :D
Golf VI front :cool:
Dacht het al wanneer gaat hij wat roepen ;)
Nee wil iets gaan maken met 4 normale koplampen.........
1982kameiX1
02-03-2011, 09:51
He Dasher,
Heb je de golf nog?
PuttenMKII
02-03-2011, 10:33
wow, ziet er best wijs uit! lekker uniek! :)
zie dat de datum 2009 is, laatste post.. dus ben benieuwd wat de vorderingen zijn mocht je de wagen nog hebben
jorg-maashees
02-03-2011, 16:35
Wat voor 1.8 heb je erin hangen, een gti of een gewone?
Ben wel benieuwd wat het gaat worden, plannen zien er goed uit.... :thumbup:
Deze is allang naar de eeuwige jachtvelden. Had hem hier nog te koop gezet voor niet al teveel maar er was blijkbaar geen animo voor een GL.
1982kameiX1
03-03-2011, 10:36
jammer.. maar je kunt niet alles houden he :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.