PDA

View Full Version : Maar weer eens wat nieuws: Daily kilometervreter


Stijn
13-01-2009, 22:40
Het werd tijd dat er eens een echte fatsoenlijke kilometervreter kwam te casa Konings (Golfjes 1 zijn ook niet echt comfy meer te noemen tegenwoordig, en de V8 vreet liever liters dan kilometers...)

Natuurlijk moest het, met het oog op de km's, wel dieselen! Maar standaard auto's houden we hier niet van, dus het is weer wat leuks geworden.
Helaas kan ik 'm nog niet echt introduceren, hij stond er zo bij ten tijde van de foto. Wie doet een gok? :)

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/205_0580.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/205_0581.JPG

Jurgen Santana
13-01-2009, 22:55
Niet echt een gok, een 3BG.

ArjenE
13-01-2009, 22:56
Mooie witte passat! :D

kenny87
13-01-2009, 23:01
slow-motion v6 tdi automaat??

Tjaap
13-01-2009, 23:07
laat dat slow er maar af, ben nog nooit zo snel bij een chinees geweest...( hij zit dan ook maar 100meter verderop...)

Stijn
13-01-2009, 23:07
Whee, jullie zijn goed :D (kenteken ingevoerd? :) )

Yep, een 3BG V6 TDI 4-Motion Highline

Ik vind 't een heeerlijke cruise bak. Nu nog proberen er gewoon met m'n vingers van af te blijven - alhoewel, even chippen zou ook leuk zijn.

Tjaap
13-01-2009, 23:13
vergeet de wielen niet

Gijs
13-01-2009, 23:15
Ik vind 't een heeerlijke cruise bak. Nu nog proberen er gewoon met m'n vingers van af te blijven - alhoewel, even chippen zou ook leuk zijn.
Hee, dat probleem ken ik ook.. :)

Coole auto Stijn! Binnenkort elkaars auto maar eens bewonderen :cool:

Erik M
13-01-2009, 23:16
En de V8 gaat je museum in toch? of mogen we er op bieden ;)

kenny87
13-01-2009, 23:31
Whee, jullie zijn goed :D (kenteken ingevoerd? :) )

Yep, een 3BG V6 TDI 4-Motion Highline

Ik vind 't een heeerlijke cruise bak. Nu nog proberen er gewoon met m'n vingers van af te blijven - alhoewel, even chippen zou ook leuk zijn.

hahaha ja rdw.nl voertuiggegevens. alleen je had die laatste d wel goed verstopt hoor!!

maarre mooie bak man! gaat zeker als de brandweer zo een ding!
veel plezier ervan!

gr gary

steven16v
13-01-2009, 23:35
Klinkt leuk. En nu fatsoenlijke foto's Stijn. :tongue:

RubenD
13-01-2009, 23:56
Zijn echt geweldige auto's, zat toevallig vandaag nog te kijken naar een paar van die V6jes. Probleem is alleen het bouwjaar, als die te oud is dan gaan je nokkenassen en daardoor je motor kapot. En die van na 2001 zijn toch net even wat duurder.

Marcski
14-01-2009, 12:23
Whee, jullie zijn goed :D (kenteken ingevoerd? :) )

Yep, een 3BG V6 TDI 4-Motion Highline

Ik vind 't een heeerlijke cruise bak. Nu nog proberen er gewoon met m'n vingers van af te blijven - alhoewel, even chippen zou ook leuk zijn.

maar dan wel onder projecten posten... :rolleyes:

Vains
14-01-2009, 12:34
Mooie auto, ik ben benieuwd wat je er nog aan gaat doen :rolleyes:

LRR
14-01-2009, 15:24
Ik zeg: tijd voor Airride !!!!!!!!!!!

Pedaalemmer
14-01-2009, 16:20
Gaaf!

SpiderClass
14-01-2009, 17:01
Mooie passat Stijn! Helemaal compleet ook neem ik aan? :)
De V8 gaat nu zeker de vitrinekast in? :tongue:

jetta mk1 '82
14-01-2009, 17:36
mooi ding man, da's snel dieselen !

maare al een schroefset of airride op het oog :D ?


gr. Martijn

Mk1driver
14-01-2009, 17:45
Afblijven van die wielen, is goed zo

Marco
15-01-2009, 08:31
Whee, jullie zijn goed :D (kenteken ingevoerd? :) )

Yep, een 3BG V6 TDI 4-Motion Highline

Ik vind 't een heeerlijke cruise bak. Nu nog proberen er gewoon met m'n vingers van af te blijven - alhoewel, even chippen zou ook leuk zijn.


Heb nog wel wat ICtjes liggen :)

Stijn
15-01-2009, 20:49
Sorry guys, komt er maar niet van om betere pics te maken (vrouw is er iedere keer pas na schemering mee terug).

Inmiddels eerste verbetering: xenon ingebouwd (kan niet he, zo'n optielijst maar DAT dan net niet...).

Gijs
15-01-2009, 22:29
maar dan wel onder projecten posten... :rolleyes:
Haha, inderdaad. Ik heb de mijne bescheiden onder "Passat" geplaatst.. We kunnen dus nog iets verwachten van deze auto :D

Stijn
26-01-2009, 00:06
Eindelijk wat foto's geschoten, maar inmiddels is 'ie al vies :)

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/206_0627_resize.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/206_0628_resize.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/206_0629_resize.JPG


Vandaag had ik gedacht 'even' een nieuw setje velgen te plaatsen (Audi Avus in 8Jx18), maar helaas ging dat niet helemaal soepel: de voorwielen lopen aan de binnenkant aan tegen de fuseestukken. Maar dat komt goed, klein spoorverbredertje moet alles oplossen.

Beetlefreak
28-01-2009, 00:20
Nice hoor!! Kleurtje lijkt wel Fresco Grün?? Mooi ding hoor, fraai interieur ook.

Stijn
29-01-2009, 01:11
Fresco groen inderdaad, goed gezien.
Is weer eens wat anders dan lease-grijs, ben er zelf erg van gecharmeerd.

hajee
29-01-2009, 07:58
nette auto hoor...rijdt heerlijk een V6 tdi..

Pedaalemmer
29-01-2009, 08:22
Dat is wel een hele vooruit gang tenopzichte van een golf 1. Heerlijk vol geladen met opties en de kleur vind ik ook veel mooier dan dat grijs. Ben benieuw wanneer het begint te kriebelen want ik geloof niet dat je hem lang in deze staat laat :D

Rob g60
29-01-2009, 09:46
dikke passat kleur is ook helemaal super.
gaat dik zijn met die audi hoepels eronder.
mocht je de drang niet kunnen weerstaan ik heb nog een setje veren liggen om hem iets lager te leggen waar ik niks meer mee doe.

Stijn
29-01-2009, 10:33
Da's interessant Rob!

Vanmiddag als het goed is de Audi wheels eronder, dan eens kijken hoe het allemaal staat.

Vains
29-01-2009, 10:36
Hele nette wagen Stijn, de kleur is ook heel mooi. Ik ben benieuwd naar de Audi hoepels... En anders een keer de rennsports eronder knopen :D

Misha
29-01-2009, 15:08
Nette Passat!

Ik zou achteraan nog even een reclameloze nrplaathouder monteren :)

Arnaud
29-01-2009, 17:50
Een erg mooie auto en zeker in deze kleur! Ik hoop dat je wat geluk hebt met de automaatbak. BTW, in deze auto hoort een leder 3-spaaks stuur of een leder 4-spaaks multifunctioneel stuurwiel, die er nu inzit is niet gelederd of wel?

Stijn
29-01-2009, 21:53
Nou, daar istie dan. Was even knutselen om 8Jx18 eronder te krijgen (hoge ET, wielen zaten tegen veerpoten!).

Excuus voor de dramatisch slechte foto's trouwens, zo half in de schaduw :D

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/206_0633_resize.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/206_0634_resize.JPG

Vains
29-01-2009, 22:01
Nice :thumbup:

hajee
29-01-2009, 22:03
country??
;)

Stijn
29-01-2009, 22:06
Nee, 4-motion :D

Tja hij moet nu eigenlijk nog omlaag he... maar 't moet ook weer een zorgeloze dagelijkse bak blijven. Hmmm, dilemma

hajee
29-01-2009, 22:09
paar veren volstaat..
maar staat goed hoor!

PssssAT
29-01-2009, 22:17
Nee, 4-motion :D

Tja hij moet nu eigenlijk nog omlaag he... maar 't moet ook weer een zorgeloze dagelijkse bak blijven. Hmmm, dilemma

Mijn foto's en filmpje al gezien... :D Het is vrijwel dezelfde PssssAT :thumbup:
Air mooi onder je 'dagelijkse' auto! Ik vind het ideaal...

gr Léon

Marco
30-01-2009, 08:30
Nee, 4-motion :D

Tja hij moet nu eigenlijk nog omlaag he... maar 't moet ook weer een zorgeloze dagelijkse bak blijven. Hmmm, dilemma


*kuch* airride *kuch*

jeroen doli
30-01-2009, 08:38
ziet er weer goed uit ;) vooral met die audi wielen er onder alleen toch nog een stukje omlaag en chippen :thumbup:

Stijn
30-01-2009, 11:55
Nee airride is geen optie. Is toch behoorlijk prijzig en als ik dat al aanschaf is het altijd nog voor de V8.

Dus setje veren is de oplossing, het moet ook niet te extreem worden allemaal.

Chippen gaat binnenkort geregeld worden, dat doen we gewoon ZELF :)

jeroen doli
30-01-2009, 13:12
Nee airride is geen optie. Is toch behoorlijk prijzig en als ik dat al aanschaf is het altijd nog voor de V8.

Dus setje veren is de oplossing, het moet ook niet te extreem worden allemaal.

Chippen gaat binnenkort geregeld worden, dat doen we gewoon ZELF :)

setje veren lijkt mij ook genoeg 3 cm zakken is zat hou je ook nog een beetje comfort, Chippen wou ik je ook al aanbieden :D doe het zelf namelijk ook, ben benieuwt hoe die er na verlaging en met die audi wiellen er uit ziet :thumbup:

toth75
30-01-2009, 16:45
de interieur mag er inderdaad wezen :thumbup:

Dirk
24-03-2009, 10:23
Stijn, hoe staat het met de Passat?

desnelders
24-03-2009, 10:49
mooie daily!
misschien een stomme vraag maar welke banden maar ligt er op de audi velgen?

ik zou onder men daily ook een setje audi velgen steken maar ben nog niet zeker welke banden maat, hij gaat namelijk niet verlaagd worden, en zoals jou passat nu staat vind ik het wel mooi voor een daily :thumbup:

Stijn
24-03-2009, 11:15
Goed, de Pissat is flink km's aan het draaien (inmiddels in gechipte toestand :))

De banden zijn nogal extreem (omdat ze onder een S4 o.i.d. uitkomen): 245-35-18

Pedaalemmer
24-03-2009, 11:50
Oeh: :postpics:

maikel
24-03-2009, 11:51
245/40R18 heb ik er bij je opgelegd, maar misschien een keer te heet gewassen!?

Marcski
24-03-2009, 12:46
dat was voor de 4wiel burnout :D

Stijn
24-03-2009, 12:50
/40 dan, 't was maar uit mn hoofd Mr Aarts :)

Rob g60
24-03-2009, 13:33
kost dat zoeen stijnchippie?
en idd wij willen foto's zien

maikel
24-03-2009, 13:34
maakt niet uit, maar anders zou desnelders misschien de verkeerde banden kopen.

4-wiel burnout lijkt me een beetje sterk, heb ne nl hééél veel vermogen voor nodig. Misschien dat het mij in de toekomst gaat lukken!!

Marcski
24-03-2009, 13:41
als je dan toch serieus bent, is eerder veel koppel nodig dan veel vermogen :tongue:

Tamtam was allang op gang gekomen.. ah, staat ook al in je sig :)

Stijn
24-03-2009, 16:06
Zo'n chipwerk kost een paar tientjes voor een KWP2000 clone, een paar weken hoofdpijn van het graven op internet en een beetje lef.... :D

desnelders
24-03-2009, 16:38
/40 dan, 't was maar uit mn hoofd Mr Aarts :)

bedankt! :thumbup:

Larsv5
24-03-2009, 16:41
Zo'n chipwerk kost een paar tientjes voor een KWP2000 clone, een paar weken hoofdpijn van het graven op internet en een beetje lef.... :D


Idd een hoop lef..... :wow:

Dus eigenlijk ben je niet bang.... :D

Stijn
24-03-2009, 20:05
Neuh, niet echt...sta ik wel vaker bekend om :)

(ging ook een keer mis, met hangende pootjes iemand de software moeten laten terug zetten)

Inmiddels lukt het goed :D

Beetlefreak
10-05-2009, 21:48
Vandaag de 96-GR-DD gespot, ook een 3bg sedan :)

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/resizer-nl0b2fa1a7d093a33.jpg

Stijn
10-05-2009, 21:50
Meen je niet? Lachen :) Geen foto?

Beetlefreak
10-05-2009, 21:51
Nee helaas!

Vains
09-06-2009, 15:53
Hey Stijn,

Vanmiddag jouw passat gespot naast mijn Corrado bij FSC in Oude meer :thumbup: Mooie wagen... Was jij daar of jouw wederhelft?

Gijs
09-06-2009, 17:01
Ik had de foto's nog niet gezien van de Passat mét Audi wielen, staat goed! :)

Ga je de Passat ook nog een keertje op een testbank zetten?

Stijn
10-06-2009, 17:42
Was jij dat!!!
Had die mooie Rado natuurlijk wel gespot en daarom ernaast geparkeerd. Stond toevallig bak koffie te doen toen jij vertrok en heb je uitgebreid bekeken hoe je in en om mijn Pissat keek en toen wegreed... :)

Geen idee dat jij het was, ken jou ook totaal niet van gezicht natuurlijk.
Wat doe jij bij FSC trouwens? :D

Vains
10-06-2009, 17:49
Was jij dat!!!
Had die mooie Rado natuurlijk wel gespot en daarom ernaast geparkeerd. Stond toevallig bak koffie te doen toen jij vertrok en heb je uitgebreid bekeken hoe je in en om mijn Pissat keek en toen wegreed... :)

Geen idee dat jij het was, ken jou ook totaal niet van gezicht natuurlijk.
Wat doe jij bij FSC trouwens? :D

Whaha, jij was zeker diegene met die witte blouse die met een bak koffie boven aan het raam stond te kijken, ik dacht al wat is dat voor een nieuwsgierige gast :D

Ik had gister mijn medical omdat ik in augustus ga beginnen bij Stella :)
Heb jij een grading gehad bij FSC?

Stijn
10-06-2009, 20:04
Medical? Doen ze dat ook al bij FSC?

Ja dat was ik.
Ik was er voor de baas: halfjaarlijkse profcheck op de 76.
Stella: goede keuze! Zit hier nog een (ex)Stella figuur op 't forum trouwens.

Vains
10-06-2009, 21:12
Medical? Doen ze dat ook al bij FSC?

Ja dat was ik.
Ik was er voor de baas: halfjaarlijkse profcheck op de 76.
Stella: goede keuze! Zit hier nog een (ex)Stella figuur op 't forum trouwens.

Ja de medische keuring was bij ASC op de benedenverdieping.
Ik ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen bij Stella, ik heb er in ieder geval al veel zin in :thumbup:

Wie is die andere (ex)Stella figuur trouwens?

Tjaap
10-06-2009, 21:47
lol, stijn zat vanmiddag nog te vertellen dat die raddo er stond.. eigenaar is snel gevonden dus.

Stijn
10-06-2009, 22:31
Ja tis dat ik geen stickers bij me had, anders had ik er een onder je wisser gestoken. Wist ik veel dat jij het was :)

Rick (Rickyrick op 't forum?) is ex-Stella en werkt bij Trans. Verder hebben we nog meer fladderaars: Sander (MAC), Koen (Trans) en ikzelf natuurlijk (Arke).

Vains
11-06-2009, 14:27
Ja tis dat ik geen stickers bij me had, anders had ik er een onder je wisser gestoken. Wist ik veel dat jij het was :)

Rick (Rickyrick op 't forum?) is ex-Stella en werkt bij Trans. Verder hebben we nog meer fladderaars: Sander (MAC), Koen (Trans) en ikzelf natuurlijk (Arke).

Whaha, dus die VF sticker die houd ik nog van je tegoed :thumbup:

matt8
11-06-2009, 21:30
sjeike passat hoor, ziet er rete dik uit, alleen wel ietsjes lager gooien :cool: :thumbup: . hoeveel heeft hij inmiddels gelopen? neem aan dat je bekent bent met het nokkenassen probleem van deze 2.5 liter motoren? ik hoop voor je dat je er niet mee te maken krijgt want daar word je niet blij van. :rolleyes: :redface: ik zou als je dat nog niet gedaan hebt even de kleppendeksels lichten. valt er gauw genoeg te zien hoe het gesteld is met de nokkenstokjes. :rolleyes: :thumbup: standaard was deze denk ik een 163 pk versie?? en hoeveel pk's denk je nu na het chippen te hebben? of heb je gewoon software van een 179 pk erin gegooid? :rolleyes:

Stijn
11-06-2009, 23:48
Lager mag ie zeker, maar staat niet hoog op de prio-lijst. Komt nog wel een keer.

Het was de 150pk versie, AKN motor uit mijn hoofd?

Ik ken de verhalen over de nokkenassen. Dit beestje staat inmiddels al ruim over de 2,5 ton. Binnenkort moet er toch een klepdeksel af vanwege een kapotte naaldpositiesensor op verstuiver nr 1, dus dan kan ik dat mooi even inspecteren.

Erik M
12-06-2009, 07:59
93-GR-DD en de 96-GR-DD zijn oorspronkelijk voor dezelfde klant geweest, de 95-GR-DD is via Athlon Carlease ingezet.

matt8
12-06-2009, 11:56
Lager mag ie zeker, maar staat niet hoog op de prio-lijst. Komt nog wel een keer.

Het was de 150pk versie, AKN motor uit mijn hoofd?

Ik ken de verhalen over de nokkenassen. Dit beestje staat inmiddels al ruim over de 2,5 ton. Binnenkort moet er toch een klepdeksel af vanwege een kapotte naaldpositiesensor op verstuiver nr 1, dus dan kan ik dat mooi even inspecteren.

dus hij is al hard op weg om een echte diesel te worden :thumbup: :) ik wil je niet bang maken ofzo hoor. en het ligt ook zeker aan de rijstijl (rustig warm rijden) en aan het onderhoud natuurlijk. maar slijten doen ze vroeg of laat toch. mijn ouders hebben eens een a6 van 99 gehad die het bij de 190000 al heel zwaar kreeg (enkele kleppen gingen zelfs vrijwel niet meer open). Heb hier wel een lijstje van de motorcodes met het bekende probleem. Het nieuwere systeem kent het probleem niet. maar dit is pas vanaf 2003 zo'n beetje toegepast, kun je in de lijst wel zien. :cool:

"V6TDI mit Gleitschlepphebel und gegossenen Nockenwellen (SLEPERS)========================================= ==============
AFB 150PS:
11/97-06/00 Audi A4
04/97-05/00 Audi A6
06/97-06/00 Audi A8
08/98-08/00 Passat 3B

AKN 150PS:
07/98-09/01 Audi A4
10/98-05/01 Audi A6
11/97-09/02 Audi A8
05/99-05/03 Passat 3B/3BG

AKE 180PS:
12/00-05/03 Audi A4
11/99-08/03 Audi A6
11/99-09/02 Audi A8

AYM 155PS:
12/00-06/02 Audi A4
06/01-06/02 Audi A6

BFC 163PS:
07/02-05/03 Audi A4
07/02-08/03 Audi A6

================================================== =====
V6TDI mit Rollenschlepphebel und gebauten Nockenwellen
durch IHU(=Innen Hochdruck Umformung) (ROLLERS)
================================================== =====
BDG 163PS:
06/03-05/06 Audi A4
02/03-01/05 Audi A6
05/03-05/05 Passat 3BG

BDH 179PS:
06/03-12/04 Audi A4
02/03-01/05 Audi A6
01/03-05/05 Passat 3BG

BAU 179PS:
06/03-12/04 Audi A4
02/03-08/05 Audi A6
01/03-05/05 Passat 3BG

Stijn
17-12-2009, 19:27
Was ik zojuist in de gallery nog zo enthousiast over de geweldige sneeuwploeg eigenschappen van dit apparaat - zo depressief ben ik nu :(

Zojuist is het blok geploft. Vreemd genoeg bij stapvoets rijden met zo'n 1500rpm, harde klap, een ratel en instant death.

Hoewel de distributieriem pas 40.000km oud is vermoed ik wel dat het daar ergens mis zit, ik vrees dus het ergste :(

Christiaan
17-12-2009, 19:57
Auw.....

sjampoo
17-12-2009, 20:16
:(

Damn.. direct maar een upgrade naar V10 TDI?

De Limburger
17-12-2009, 20:29
Fuck dat is minder. Succes ermee..
Gr Ronnie

Stijn
17-12-2009, 20:46
Het is dus drama, net distributiekappen eraf gehaald: de riem is veranderd in een grote kluwe wol. Zover ik nu kan zien gok ik dat er een spanrol is vastgelopen, gezien de schade op de buitenzijde van de riem.

De auto is een jaar geleden gekocht bij autobedrijf Hazet (Ochten), bij aankoop is de distributie vervangen. Dat is nu 32.000km geleden. Bestaat er zoiets als garantie op reparatie?

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/17122009032.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/17122009033.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/17122009034.jpg

Der Ghopmeister
17-12-2009, 20:54
riem wel vervangen en de spanrollen niet?

is wel zwaar klote iig!

t3freak
17-12-2009, 20:59
Het is dus drama, net distributiekappen eraf gehaald: de riem is veranderd in een grote kluwe wol. Zover ik nu kan zien gok ik dat er een spanrol is vastgelopen, gezien de schade op de buitenzijde van de riem.

De auto is een jaar geleden gekocht bij autobedrijf Hazet (Ochten), bij aankoop is de distributie vervangen. Dat is nu 32.000km geleden. Bestaat er zoiets als garantie op reparatie?


http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/17122009032.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/17122009033.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/17122009034.jpg
ja, 6maanden.... maar je kan het altijd proberen neem aan dat er op de onderdelen wel langer dan 6maanden garantie zit!!

OF het moet zijn dat ze alleen de riem en niet de rollen vernieuwd hebben, dat zou wel heel stom zijn van de garage.........

Stijn
17-12-2009, 21:00
Dat is dus de vraag, het distributie onderhoud is als onderdeel van de verkoop gedaan door het verkopende bedrijf, dus niet zelf gedaan (helaas achteraf, ikzelf lever WEL goed werk).

Stijn
17-12-2009, 21:02
ja, 6maanden.... maar je kan het altijd proberen neem aan dat er op de onderdelen wel langer dan 6maanden garantie zit!!

OF het moet zijn dat ze alleen de riem en niet de rollen vernieuwd hebben, dat zou wel heel stom zijn van de garage.........

En als ze die rollen nou niet vervangen hebben, is het dan te claimen op (het is een te zwaar woord maar ik kan geen beter verzinnen) 'nalatigheid'?

Larsv5
17-12-2009, 21:04
Auw..... Heb je die verkoper al eens gebeld, wellicht kan die iets voor je beteken zonder al te veel moeilijkheden? Hoop dat dit euvel snel is opgelost voor je.

Ltr,

Lars

jetta mk1 '82
17-12-2009, 21:12
zo da's zwaar kut :( !

succes met de afhandeling !


gr. Martijn

Stijn
17-12-2009, 21:14
Nee nog niet, hij is net pas geploft. En daarbij bereid ik me eerst graag voor voordat ik een discussie aan ga :)

Der Ghopmeister
17-12-2009, 21:25
lijkt mij haast dat de riem wel ff 'snel' vervangen is en de spanrollen niet....

hopelijk wordt het opgelost op de juiste manier ;)

Bas
17-12-2009, 21:26
ja, 6maanden.... maar je kan het altijd proberen neem aan dat er op de onderdelen wel langer dan 6maanden garantie zit!!

OF het moet zijn dat ze alleen de riem en niet de rollen vernieuwd hebben, dat zou wel heel stom zijn van de garage.........

Volgens de Bovag, waar de verkoper bij aangesloten is, geldt een standaard garantie van 3 maanden op reparatie of onderdelen.

Hopen dat ze bij Hazet bereid zijn om met een acceptabele oplossing te komen!

Marco
17-12-2009, 21:29
:(

Berserker
17-12-2009, 21:56
Pfoe Stijn dit is wel heel erg kut..
:(

De Pul
17-12-2009, 23:15
oei oei oei,gebeurt toch wel erg vaak dit...
heb er vorige week 1 klaargemaakt toevallig,denk dat wij er een stuk of 20 per jaar doen....meestal word idd alleen de riem vervangen omdat compleet zo duur is:screwy:mocht je er niet uitkomen met de garage kan ik je eventueel wel weer op weg helpen;)

breadfan83
17-12-2009, 23:26
God wat zonde Stijn!

Hoop dat 't nog een beetje netjes opgelost kan worden...

Tjaap
18-12-2009, 00:21
damn.....

Beetlefreak
18-12-2009, 08:45
Das wel HEEL zuur Stijn! Komt idd nogal vaker voor met die V6 TDi's. Hoeveel km staat ie nu op?

Dirk
18-12-2009, 09:10
Minder nieuws Konings!!
Ik hoop dat het goed op te lossen is.

Pedaalemmer
19-12-2009, 16:56
ai dat sucked...terug gaan en dit bij hun voorleggen.

Stijn
19-12-2009, 17:37
247.000, riem is 11maanden/32.000 km oud.

stn1
19-12-2009, 17:47
hazet? dat is toch dat bedrijf in Ochten? Die doen bij aflevering echt alleen vervangen wat strikt noodzaak is. Dus als de rollen nog 'goed' zijn nemen ze die natuurlijk niet mee.

Succes met de afhandeling. Hoop dat je wat coulance krijgt.

Alberto
20-12-2009, 09:14
mooi klaar met deze grappen Stijn .
erg jammer

hajee
20-12-2009, 10:08
pff, da's echt balen zeg..
succes ermee.
groeten hj

Gijs
20-12-2009, 17:59
Ai wat klote zeg :(

Koen is sleeping
20-12-2009, 20:19
:(

matt8
20-12-2009, 20:51
dat is echt kl*te. :shake: :( kan ook prima zijn dat de riem niet goed gemonteerd is. bij deze motoren is het van groot belang dat je bij montage ook de nokkenaspoulies losdraait. lopen er ook genoeg op kapot aangezien je de spanning dan niet goed krijgt. :shake: dit is gewoon erg jammer. kan inderdaad ook een slachtoffer van bezuiniging zijn geweest. ik zou zeker dat bedrijf even opbellen of ze niet bereid zijn om je een stukje op weg te helpen. ik leef met je mee :)

succes,

Stijn
24-12-2009, 18:52
Uitgebreid contact gehad met de garage: ze doen er NIKS aan.

Ik vermoed dat ze de nokkenas poulies niet los gehad hebben, alle poulies zijn namelijk gemarkeerd met verfstrepen om de timing goed te houden, erg onprofessioneel dus (gewoon volgens het boek werken en de boel op tijd zetten met losse poulies is the way to go).

Eindconclusie: prutswerk in de werkplaats, mijn auto letterlijk in duigen, garagebedrijf Hazet beroept zich op 3 maanden garantie en weigert iedere aansprakelijkheid.

En nu: koppen eraf en schade bekijken, zien we dan wel wat het vervolg is.

Bas
24-12-2009, 19:26
Dat is behoorlijk balen!
Zou het zin hebben om het bij het ANWB/Bovag bemiddelingsbureau voor te leggen? Onderdelen hebben toch een 'minimale levensduur' en als blijkt dat de riem kapot is gegaan door slecht werk van het Bovag-lid moet daar toch wat mee te doen zijn.

Blijft frusterend dat Hazet gewoon prutswerk heeft geleverd en het dus niet wil toegeven.
Sterkte d'r mee!

Gertjan
24-12-2009, 19:34
Mooi kut, meteen een leuke reden om er een leuker blokje in te leggen? :D

Tjaap
24-12-2009, 19:35
als ze bij hun punt blijven zou ik ze even op deze thread attenderen... goede naam is goud waard,...

jetta mk1 '82
25-12-2009, 10:26
da's flink balen man :( bas en tjaap hebben bijde een goed punt !


gr. Martijn

Sander
27-12-2009, 14:36
Waardeloos Stijn! Ik zou zeker de Bovag er even over bellen. Wie weet ligt er al een dossier over dit bedrijf en kan het net het missende onderdeel zijn voor een rechtzaak.

Dat er geen garantie op de auto zit kan ik me voorstellen. Echter als zijn een reparatie verkeerd hebben uitgevoerd (laten uitvoeren door derden) zullen ze dat in mijn ogen wel moeten corrigeren. Je zou dan evt onafhankelijk moeten laten vaststellen dat er ondeugdelijk werk is geleverd.

Mocht je dat kunnen vaststellen dan is een brief via rechtsbijstand soms al een reden voor dat soort bedrijven om het op te lossen.

Pedaalemmer
27-12-2009, 15:54
Volgens mij heb je recht via de wet op een deugdelijke auto en kun je dit altijd terug eisen, ik zou het via de rechtbijstand eens proberen.

Samurai
27-12-2009, 22:21
Kort geding aanspannen, en eventueel een onafhankelijk bedrijf een diagnose laten stellen!

Zwaar klote hoor, dit is een flinke kostenpost zo.

Veel succes Stijn!

VeeDubber
28-12-2009, 11:22
Als je hulp kunt gebruiken bij het schroeven dan bel je maar. Ik ben deze week nog vrij :thumbup:

Dutch_Jetta_GT
28-12-2009, 11:51
Ik heb op school vaker de term "Commissie Auto" voorbij horen komen, schijnt een onafhankelijke instantie te zijn die juist voor dit soort geschillen in het leven is geroepen.....

Misschien iets om even naar te Googlen?

Succes verder met de afhandeling! Hoop dat je er wat aan hebt!

martiepartie
28-12-2009, 12:26
Tja, mindere berichten... Een V6TDI zal niet goedkoop zijn igv revisie.

een jaar en dik 30.000km is natuurlijk best veel. Hazet zal het vast gooien op een defecte spanrol, wat natuurlijk wel mogelijk is (ook al is deze vervangen bij de distriwissel..)

Je kan gelukkig wel zien dat de nokkenaspoulies gemerkt zijn (beunhaas trucje :dunno: ), misschien dat je die strohalm kan gebruiken om nog een vergoeding te krijgen via een commissie/rechtzaak oid.. De meeste garagebedrijven zijn verzekerd tegen dit soort montagefouten/onzorgvuldigheden.

Ik vrees het ergste, maar wie niet waagt....

Stijn
28-12-2009, 21:06
De riemwissel is inderdaad zeker op 'z'n beunhaas' gebeurt, gezien de merktekens overal - zowiezo niet volgens het boek. Als je werkt zoals VW dat wil heb je geen mertekentje nodig. Ik heb zelf de pomptiming na aankoop nog wel gecontroleerd en die was goed, dat is eigenlijk een wonder als je ziet hoe de riemwissel gedaan is.

Vandaag heb ik de boel uit elkaar gehaald (wat een klus!!!). De boosdoener blijkt de waterpomp te zijn. Deze is vervangen door Hazet met de riem (zoals het hoort), alleen is het lager kapotgelopen en de ring van de poelie afgebroken - goedkope troep dus! De vraag is, zou hier iets te claimen zijn? Ik heb geen idee wat voor garantietermein er op de onderdelen zelf zit, vanuit de fabrikant?

Overigens mistten er twee bouten uit de waterpomp, dus nog meer slordig sleutelwerk.

Het goede nieuws: de zuigers zijn onbeschadigd gebleven, onderblok is dus nog goed. De rechter kop heeft totaal geen schade geleden.
De linker kop heeft wel ruzie gehad met de zuigers, echter zijn er op het oog geen kleppen krom, ze lijken goed te sluiten. Wel zijn er zes (!) sleeptuimelaars kapot gedrukt, die lagen gebroken onderin de kop. Misschien is dat de redding geweest.

Koppen gaan morgen naar het revisiebedrijf voor een check, dan weet ik meer.



De ravage:

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/28122009077.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/28122009079.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/28122009082.jpg



Zuigers nog ok:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/28122009087.jpg



Kleppen op het oog nog ok:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/28122009088.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/28122009089.jpg




Gebroken sleeptuimelaars:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/28122009090.jpg

sixpack
28-12-2009, 21:14
Wat een conjo's ...
Hazet even een linkje sturen ?

Marco
28-12-2009, 21:28
:thumbup:

sampo11
29-12-2009, 09:23
Hee beer! Ik heb destijds exact hetzelfde gehad!
Je geluk is inderdaad dat er die tuimelaars tussen zitten welke moeten breken bij een aanraking van de klep met de zuiger.
Bij mij was ook de waterpomp vastgelopen...
Alleen waren bijna alle tuimelaars kapot ( gelukkig want van de 24 kleppen hoefde er maar 1 vervangen te worden!).
Heb navraag gedaan bij de vw maar daar schrijven ze niet voor dat de waterpomp vervangen hoeft te worden bij een riemwissel.... Beetje jammer gezien je er zo bij kan als alles eraf ligt!
De 2 boutjes die missen in de pomp zitten waarschijnlijk in het deksel wat er over de pomp heen gaat ( ik dacht namelijk hetzelfde en draaide er vol goede moed 2 boutjes in, later bij montage van de kap kreeg ik er geen boutje in, dus ze konden er weer uit!)
Dus ik denk dat je geluk hebt als de breekplaatjes kapot zijn en niet de kleppen.
Tip van flip:
let op welke koppakking ( zitten 1 / 2/ 3 gaatjes in voor de dikte.
Vergeet de brandplaatjes niet ( was ik wel vergeten)
als je wil heb ik een manual voor de wissel
beetje vloeibare pakking op het klepdeksel waar de injector doorgaat, ik wilde deze pakkingringen vervangen maar die gaan alleen met een kleppendeksel de deur uit.
Succes met de tuimelaars, heb er zelf een klein beetje vet aan gedaan ( anders vallen ze eraf als je de nokkestok wil monteren.)
Als je iets niet weet ( maar dat zal wel niet) dan hoor ik het wel!

Gijs
02-01-2010, 18:58
Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen... Al iets te horen gekregen van het revisiebedrijf waar de koppen liggen?

maniacmark
02-01-2010, 19:45
heel veel succes!!!
Ik ben benieuwd naar de afloop...

Stijn
02-01-2010, 19:50
Revisiebedrijf was dicht, ga er maandag heen. Bedankt voor de info Sam! Ik bel je tzt nog wel voor wat tips & tricks. Heb inmiddels wel de uitdraai van Elsa voor de 'Instantsetzung' van het blok, dus moet een eind kunnen komen.

Eind van het verhaal is duidelijk: het gaat me een hoop geld kosten en de garage wurmt zich er onderuit - zo gaat het altijd toch?

Als ik geluk heb en de koppen zijn inderdaad nog goed dan kost het me altijd nog minimaal 1000 euro aan revisie, pakkingen en distributieset :( Nog mazzel dat de 2,5 dag werk uit mn eigen vingers komen.

sampo11
03-01-2010, 08:45
als je motordelen/pakkingen ofzo moet hebben laat ff weten ( kan alles via Nicky voor een mooie prijs krijgen, scheelt veel geld! Kleppen enzo heeft hij ook).

vw roadwarrior
04-01-2010, 09:42
Mooi kut idd!
Succes ermee!

breadfan83
04-01-2010, 13:04
Mooi kut idd!
Succes ermee!

Die riemwissel was inderdaad kwalitatief uitermate teleurstellend te noemen. ;)

jellehier
04-01-2010, 20:27
er bestaat toch zo iets dat consumenten bescherming heet

als je een product aanschaft heb je een bepaalde verwachting van de levensduur, de kosten van het gekochte product en de kwaliteit word hierin meegenomen..

het kan dus maar zo dat je zowiezow in je recht staat omdat de auto vast niet goedkoop is geweest, en je had neem ik aan toch zeker de verwachting dat de wagen toch langer dan een jaar mee zou gaan ook al was de auto tweedehands dit maakt voor de wet omtrent consumenten recht niet uit...

desnelders
04-01-2010, 20:33
er bestaat toch zo iets dat consumenten bescherming heet

als je een product aanschaft heb je een bepaalde verwachting van de levensduur, de kosten van het gekochte product en de kwaliteit word hierin meegenomen..

het kan dus maar zo dat je zowiezow in je recht staat omdat de auto vast niet goedkoop is geweest, en je had neem ik aan toch zeker de verwachting dat de wagen toch langer dan een jaar mee zou gaan ook al was de auto tweedehands dit maakt voor de wet omtrent consumenten recht niet uit...

als je een tweedehands wagen koopt en er staat in het contract "in de staat waarin deze zich bevind" :rolleyes:

sampo11
05-01-2010, 06:56
Ik heb laatst een artikel hierover gelezen en het valt niet mee om zulke schade vegoed te krijgen... Je weet immers dat de kans bij een 2ehands wagen om kapot te gaan een stuk hoger is, daar is de prijs meestal ook naar ( anders kun je net zo goed een nieuwe kopen)! buiten dat volgens de voorschriften van de vw de waterpomp niet vervangen hoeft te worden bij een riemwissel.. dus al was de oude pomp blijven zitten dan nog heeft de garage officieel het juiste gedaan, wil niet zeggen dat het motorisch helemaal ok is maar dat is een ander verhaal.

jellehier
05-01-2010, 12:46
blijft natuurlijk dat te verwachten valt dat als de riem bij aflevering net vervangen is je ervan uit kan gaan dat deze mee gaat volgens de normale interval

ik weet in elk geval zeker dat je mag verwachten dat een riempje/pompje/spanrol etc langer dan 30.000 km en een jaar mee gaan....

ook die verwachting valt onder consumenten bescherming..

martiepartie
05-01-2010, 13:39
Is er geen onderhoudsinterval voor de waterpomp? Ik neem aan dat als deze +2 ton gedraaid heeft wel kapot zou kunnen gaan en zijn verwachte technische levensduur wel gehad heeft.

Als ik een auto koop waarbij de distributie wel vervangen is bij aankoop, maar er breekt faalt een drijfstanglager na 30.000km, dan krijg ik de motorschade toch ook niet vergoed? In dit geval is de riem kapotgelopen door een defecte waterpomp, de riem is niet de oorzaak geweest van het kapotlopen van de motor, maar de waterpomp.

Sterker nog, als je een nieuwe auto hebt waar vlak na de garantieperiode een luchtmassameter kapot gaat krijg je dat ook niet vergoed, misschien met een beetje mazzel krijg je coulance vanuit de dealer/fabrikant aangeboden, meer ook niet.
De consumentengarantie is soms een enorme wassen neus.

Tenzij Stijn kan aantonen dat de motorschade veroorzaakt is door het ondeskundig monteren van de distributieriem, kan hij weinig geld verwachten van Hazet.

sampo11
05-01-2010, 17:30
dat is heel lastig aan te tonen ja! Dus een keer flink zuchten en gewoon zelf maar maken! is niet anders nee..

sampo11
05-01-2010, 17:40
Stijn,
Ik heb trouwens nog 24 nieuwe drukplaatjes liggen ( tussen klepsteel en tuimelaar zitten deze). Mag je hebben als je wil

Stijn
05-01-2010, 18:52
Is er geen onderhoudsinterval voor de waterpomp? Ik neem aan dat als deze +2 ton gedraaid heeft wel kapot zou kunnen gaan en zijn verwachte technische levensduur wel gehad heeft.

Als ik een auto koop waarbij de distributie wel vervangen is bij aankoop, maar er breekt faalt een drijfstanglager na 30.000km, dan krijg ik de motorschade toch ook niet vergoed? In dit geval is de riem kapotgelopen door een defecte waterpomp, de riem is niet de oorzaak geweest van het kapotlopen van de motor, maar de waterpomp.

Sterker nog, als je een nieuwe auto hebt waar vlak na de garantieperiode een luchtmassameter kapot gaat krijg je dat ook niet vergoed, misschien met een beetje mazzel krijg je coulance vanuit de dealer/fabrikant aangeboden, meer ook niet.
De consumentengarantie is soms een enorme wassen neus.

Tenzij Stijn kan aantonen dat de motorschade veroorzaakt is door het ondeskundig monteren van de distributieriem, kan hij weinig geld verwachten van Hazet.

Mis ik nog een ding in: de waterpomp is NIEUW gemonteerd door Hazet, alleen hebben zij verkozen er een of ander chinees bamboe ding in te zetten - daar is het allemaal mis gegaan. Niet dat ik enige kans maak verder om dit te winnen hoor, dit maakt het alleen maar erger. Als je hier nu werk van maakt blijf je tussen fabrikant pomp en garagebedrijf Hazet heen en weer stuiteren, blijkt uit de ervaring.

Alles bij elkaar gewoon uiterst minder prettig, en je leert de bedrijven kennen zo. Tip: ga vooral niet naar Hazet voor deskundig onderhoud!

Stijn
05-01-2010, 18:56
En om maar verder te gaan met het verhaal: de koppen zijn bij Van Geel in Tilburg gecontroleerd en alle kleppen blijken in orde! Ontzettende mazzel dus.
Wel een aantal sleeptuimelaars gebroken en daarbij zijn de nokkenassen, nu de motor toch open ligt, eigenlijk te ver ingelopen om met een goed gevoel weer terug te zetten. Er komen dus meteen nieuwe nokkenassen, tuimelaars en stoters in.

Leuk prijskaartje toch nog:
Nakijken en in orde stellen van de koppen: 100 euro
Pakking- en boutenset: 400 euro
Nokkenassen (vier stuks) + tuimelaars + stoters:700 euro
Distributieset: 500 euro

Alles bij elkaar toch nog 1700 euro kwijt voor dit geintje aan parts, maar dat komt natuurlijk ook doordat ik meteen de nokkenassen vervang. Als ik puur naar de schade kijk van het verhaal: 1000 euro, en dan alles zelf gedaan. Grote Thank You! naar Hazet in Ochten ;)

Gijs
05-01-2010, 19:20
Zuur van de grote kostenpost.. Ik ben nu wel blij dat ik geen v6 TDI heb om eerlijk te zijn (heb ik ook nog naar gekeken, maar was me iets te duur ;))

Één groot voordeel heb je nu wel; het wordt door een deskundige/jezelf in elkaar gezet! Weet je zeker dat het goed is :)

Gertjan
05-01-2010, 19:40
Meteen scherpere nokkenassen erin? :tongue:

breadfan83
05-01-2010, 19:44
Zonde van de centen.
Als 't meteen goed gedaan was...

Succes met sparen en opbouwen.

martiepartie
05-01-2010, 19:57
@ Stijn,

oeps... even niet goed gelezen, als het waterpompje ook nog nieuw was is het wel een erg sneu verhaal (voor jou dan..)

Straks kan je iig wel heel wat zorgeloze km's maken in de V6. Succes met opbouwen.

De Pul
05-01-2010, 23:36
stijn,let er wel op dat de nokkenassen,tuimelaars,stoters en drukplaatjes alleen worden vervangen door originele VW delen,m'n baas heeft er wel 10 auto's binnen 25000km om teruggekregen>garantie.
als ik zo de prijzen zie die je noemt is dat nou niet het geval,ik zou me rot voelen als je daar mee op je bek gaat terwijl ik het weet.het hele verhaal zit in de staalsoort,dat schijnt een en dezelfde soort te moeten zijn.

jellehier
06-01-2010, 12:40
Tip: ga vooral niet naar Hazet voor deskundig onderhoud!


dit is sowiezo wel duidelijk verhaal lijkt me.. Meesten hier uit de regio weten op zich al daar weg te blijven, nog een voorbeeld van zon zelfde bedrijf in die regio, J en F autos is ook zon fijne......

Stijn
11-01-2010, 21:00
Onderdelenhoop is gegroeid, koppen zijn terug, bouwen maar.

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/11012010104.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/11012010105.jpg

Richard
11-01-2010, 21:07
Grote Thank You! naar Hazet in Ochten ;)


wie? ;)

ook al heeft het je geld gekost, zou wel mijn eer halen door ze bij bovag etc geheel door het slijk te halen
oa hier:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,3832139
http://www.bedrijfskwaliteit.nl/reacties.php?Bed_Id=113729

Alberto
11-01-2010, 21:46
http://www.hazet.nl/images/stories/werkplaats/werkplaats.jpg

de toppers

Alberto
24-01-2010, 13:41
rijd ie al weer Stijn ?

Stijn
26-01-2010, 18:24
Breaking news!!!! De Passat loopt weer :)

Was een stevige sleutelklus, maar vanmiddag om 1700 weer rook uit de pijpen. Helaas tijd op dus het voorfront nog niet terug kunnen bouwen, nog even wachten voordat hij weer de weg op gaat.

Oh, ik wou nog even kwijt: voor een goede ervaring en uitstekend onderhoud moet u bij Hazet in Ochten zijn! Ja, Hazet in Ochten... Zou het al op Google staan inmiddels? :D

jetta mk1 '82
26-01-2010, 18:30
Oh, ik wou nog even kwijt: voor een goede ervaring en uitstekend onderhoud moet u bij Hazet in Ochten zijn! Ja, Hazet in Ochten... Zou het al op Google staan inmiddels? :D

vertel is........

sampo11
26-01-2010, 18:39
boutgaatje dus gevonden!
Mooi man, kun je er weer een paar km tegenaan!

Tjaap
26-01-2010, 18:52
en weer een VW motor minder met geheimen voor Stijn..

jellehier
26-01-2010, 18:55
wie zei je HAZET IN OCHTEN??????

wel fijn dat je em weer hebt lopen

Gijs
26-01-2010, 19:39
http://www.hazet.nl/images/stories/werkplaats/werkplaats.jpg

de toppers
De Toppers zijn toch die stel nichten?
Daar bij HAZET in Ochten zijn het toch écht tobbers!

Goed werk Stijn! Nu weer opnieuw chippen?! :)

Der Ghopmeister
26-01-2010, 20:52
:thumbup:

breadfan83
27-01-2010, 00:46
http://www.hazet.nl/images/stories/werkplaats/werkplaats.jpg

de toppers

Zijn dat die gasten van HAZET IN OCHTEN die je MOTOR hebben OPGEBLAZEN?

sampo11
27-01-2010, 07:01
Ik zal mijn V6 TDI daar ook maar naartoe brengen voor een distributiewissel!
Veel ervaring en goede referenties..

Alberto
07-02-2010, 07:33
Ik zal mijn V6 TDI daar ook maar naartoe brengen voor een distributiewissel!
Veel ervaring en goede referenties..
naar HAZET in Ochten ? :D

Stijn
08-02-2010, 09:50
:D haha


Hij doet t prima trouwens, de eerste 1000km zit er alweer op.

Tiki Madness
08-02-2010, 10:24
:D haha


Hij doet t prima trouwens, de eerste 1000km zit er alweer op.

Ooh is hij pas 2dagen klaar dan! :D

Michael

breadfan83
08-02-2010, 11:20
:D haha


Hij doet t prima trouwens, de eerste 1000km zit er alweer op.

Toch maar naar Hazet in Ochten gebracht voor reparatie?

Gefeliciteerd! :thumbup:

Bas
08-02-2010, 11:31
Mooi dat je de Passat weer klaar hebt :thumbup:

Heb je er nog melding van gemaakt bij de Bovag of ga je daar geen energie meer aan verspillen?

PS: Hoe krijg je bij het google'n van Autobedrijf Hazet uit Ochten deze link bovenaan?? :D

Neill_s
08-02-2010, 14:48
hoorde ik hier iemand HAZET in OCHTEN zeggen? Das toch dat bedrijf wat veel motorrevisies laat doen? :D

breadfan83
08-02-2010, 15:35
hoorde ik hier iemand HAZET in OCHTEN zeggen? Das toch dat bedrijf wat veel motorrevisies laat doen? :D

Die doen de voorbereidende werkzaamheden waardoor revisie nodig is. Met andere woorden, slopen, vernielen, vernachelen, kapot maken, prutsknutselwerk.

Stijn
09-02-2010, 23:01
Ik heb er geen BOVAG werk meer van gemaakt, en ga er ook geen energie in steken. Ik maak geen kans, ze staan volledig in hun recht - maar dat neemt niet weg dat ze wat mij betreft de kantjes er vanaf gelopen hebben qua reparatie en zich ook nog eens erg klantonvriendelijk opstellen.