View Full Version : Golf Mk II Fire and Ice GTI gered van de ondergang...
Vento Vice
26-12-2008, 15:23
Hallo allemaal!
(Oplettende forum-lezers hadden het natuurlijk al lang gezien in mijn 'signature'...)
Eerst een beetje geschiedenis
Toen ik nèt m'n rijbewijs had, was mijn eerste Golf Mk II een 'AlpineweiBe' 1.3 CL uit 1984 in GTI-look; dus GTI-interieur, verlaagd, zwarte ramen maar vooral een Kamei X1 uitbouw en Zender achterklepspoiler. De OZ-velgen, die op de F&I komen, zijn dezelfde als ik op die 1.3 had ;) Deze Golf heeft mij met het VW-virus besmet en is dus indirect de aanleiding van de aankoop van de Fire and Ice.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/AAALK-62-NZfront.JPG
Golf 1.3 CL uit 1984 met KAMEI X1-pakket èn - grille
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/AAALK-62-NZback.JPG
achter een ZENDER-spoiler, zwarte achterlichten en een zwarte tussenplaat, wat toen populair was
Mijn tweede Mk II was wel een echte GTI; een Edition One uit 1989. De kleur was Dark Burgundy en hij had volgens mij dezelfde motor als onderstaande F&I; ook 79 Kw i.i.g. Deze kreeg (uit nostalgie) dezelfde Zender achterspoiler, die ik (uiteraard) op MP tegenkwam.
In de korte tijd dat ik hem had, had ik èn de kachelradiator lek èn de klinknagels in de versnellingsbak eruit (flink gat erin geslagen :eek: )
http://remi1990.punt.nl/upload/Golf_parkeerplaats_website.jpg
de edition one, toen ik hem nèt had gekocht, mijn Nissan 100NX staat nog op de achtergrond
Hij was echter niet geschikt voor het trekken van onze caravan; daarom rijdt ik alweer een tijdje Vento 2.0 GT (daily; zie onderaan signature)
Zoektocht
Na een tijdje de Golfjes Fire and Ice op Marktplaats in de gaten te hebben gehouden, hebben we een gok genomen:
We hebben er één met voorschade gekocht!
Hij komt uit 1991 en is in 2001 ingevoerd. Het is een 1.8 GTI 8V 79 Kw/107 Pk.
Hij staat al geruime tijd geschorst en de vorige eigenaar heeft al wel een beginnetje met opknappen gemaakt...
Hij heeft nu witte spatborden, de verkeerde... wielrandjes vóór, een zilvergrijze motorkap en smalle(?) bumpers, géén einddemper en stalen wielen met 185/65-15(?) banden... Maarja, het was ook meer een BMW-freak...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI001links21decemder2008.JPG
Maar de basis is volgens mij wel goed; het interieur is bij de bestuurdersstoel nog niet door (wel schuim weg) en er zit een dubbel sigarettegaatje bij de achterbankzittingleuning :( Verder zitten er wel F&I-logo's op de asbak en achterop en is het 'GOLF GTI'-logo roze, zoals het hoort
Hij staat nu nog in A'foort, maar is al wel overgeschreven en komt volgend jaar :D naar hier.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI002interieur.JPG
Dat betekent dus op jacht naar onderdelen!
De dag dat we hem bekeken (21/12), hebben we al een motorkap in kleur gevonden!
Afgelopen woensdag heb ik twee dikke bumpers met bevestigingsmateriaal op de sloop gedemonteerd; vóór origineel VAG, mèt GTI-lip en achter imitatie, maar allebei netjes. Beiden zijn nu nog rood..
Zaterdag a.s. in Amsterdam 4 opknap OZ-racing 5-spaaks 15"-velgen halen, voor wênig!
Zondag a.s. een nette, zwarte hoedenplank zònder gaten èn een GTI-grille met verstralers en rood randje halen in Waddinxveen.
Maandag gaan we voor een weekje weg, maar... voordat we naar het bungalowpark gaan, nog ff langs een sloop :screwy: in X om twee spatborden in kleur (mèt de F&I-logo's er nog op), twee juiste spatbordverbreders, en twee dorpelverbreders te halen!
Samen met de dubbele Sebring, waar ik ook al contact over heb gehad, zijn we dus al aardig op weg, qua missende onderdelen;
eigenlijk alleen nog een paar bandjes, zie ik nu :tongue:
Weet iemand toevallig iets over het verleden van deze 12-GS-DV; de laatste jaren in de omgeving Amersfoort?
classic-edition
26-12-2008, 16:10
Ik weet er niks van.
Maar..... je plannen klinken goed en ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Succes ermee
Groet,
Marco
The Skinnmeister
26-12-2008, 17:36
Plannen klinken goed ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Success :D
Leuk om te zien dat er weer een gered wordt, plannen klinken goed. Suc6 dr mee:thumbup:
SUPER!!! :D Ik blijf jou volgen :thumbup:
Misschien ken ik deze Golf van lang geleden,maar weet verder niks.
Misschien dat ie tussen m'n Fire gespot foto's zit?
Moet ik wel heel goed zoeken! ;)
Edition-Blue
26-12-2008, 22:16
Leuke fire and ice !
Succes met het opknappen !
Vento Vice
27-12-2008, 21:04
(Bedankt allemaal voor de bemoedigende reacties!)
21/12:
Nadat tot aankoop is besloten, hadden we al meteen op de terugreis een kleine omweg gemaakt via Biddinghuizen voor een motorkap in de juiste kleur.
De persoon in kwestie vond een matzwarte motorkap véél mooier; met twee luchthappers erop en dan met van die chromen lettertjes: 'GTI 16V' ... :screwy: (gelukkig voor mij ;) ): € 40,-
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI007motorkapinkleur.JPG
een paar plekjes steenslag voorop, hou je altijd; wel daarom € 10,- eraf...
23+24/12:
De dikke bumpers vond ik dinsdag j.l. op de sloop. De volgende dag ben ik er op tijd naartoe gegaan voor de demontage. Voorbumper van VAG, compleet mèt de GTI onderlip èn twee schotjes in één van de koelsleuven geklikt (dat hoort...) De achterbumper is wel imitatie, maar wel netjes genoeg: € 60,-, inclusief een 'gratis' linker koplamp :tongue:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI009dikkebumpersvanRutte.JPG
dikke bumpers zònder schaafplekken op de hoeken, echter nu nog rood...
27/12:
Ik ben naar A'dam gereden voor een setje opknapvelgen.
Stoeprandschade rondom en naafdopjes verweerd; maar het zijn wèl dezelfde OZ racing-velgen, die ik in de vorige eeuw (lees: '96-'99) op mijn eerste Golfje ook had! :rock: 15", 5-spaaks, 7J, naam ben ik ff kwijt...
Komt goed: met de dremel in de aanslag, worden ze wel weer als nieuw: alle vier voor € 50,-
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI008OZracing-velgen.JPG
hoe krijg je het voor elkaar; alle vier rondom beschadigd en dan adverteren met: 'mooie velgen'...
28/12:
Efkes naar Waddinkveen op-en-neer :drive: , want daar lagen een smetteloze, zwarte hoedenplank en een GTI-grille met verstralers en een 'booskijkertje' klaar! € 40,-
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI010hoedenplankenGTIgrilleuitWaddinxveen.JPG
hoedenplank zònder speakergaten en origineel GTI grilletje
Later meer!
Leuk project en weer goed om tehoren dat erweer een golfje van de sloop gered wordt.Ik blijf je project zoals velen ook volgen.Succes.
vwleusden
29-12-2008, 13:22
Ken de auto niet.
ventootje
29-12-2008, 21:25
:thumbup: je laat er geen gras over groeien, maak er wat moois van,we blijven volgen
Vento Vice
05-01-2009, 19:05
(vervolg onderdelenjacht)
29/12:
Lekker een weekje weg; oud en nieuw vieren in Hattum in een soort van Hans en Grietje-huisje!
Maarrr... wèl via Ruurlo op de heenweg, want daar staat nl. een F&I bij 'autodemontage ATC'.
Daar aangekomen, zien we dat de motorkap en de bumper al zijn verdwenen :eek:
(Gelukkig waren die van de week al geregeld, oef! :tongue: )
De spatborden waren er gelukkig nog wel... ;)
Natuurlijk waren we niet op de bonnefooi gegaan, maar had de vrouw deze met haar lieftallige telefoonstem al tijdig via de GSM gereserveerd ;)
Ondanks dat ik zelf diverse gereedschappen mee had, was één van de medewerkers al 'lekker' (lees: in de vrieskou) bezig met de demontage ervan. Sterker nog: de rechter kant lag er al vanaf!
Dit was wel een flinke meevaller, want ik zag mezelf al met blauwe vingers verder naar het vakantiehuisje rijden...
Maar ik ben toen toch ook maar aan de gang gegaan en heb de beide dorpelbeschermers èn de bevestiging daarvan, voorzichtig van de incomplete F&I afgehaald (véél dubbelzijdige tape!)
Daarna heb ik de jongen maar ff geholpen met het linker scherm, want er zat errug veel kit aan de deurkant...
Al met al een uurtje bezig geweest èn een kop koffie gehad om weer op te warmen. Totaal: €250,- :eek:
Tsja, best prijzig, maar we hebben dan wel:
de beide spatborden in de goede kleur, inclusief de kunststof binnen/spatschermen, de juiste spatbordrandjes, de schaarse Fire and Ice-logo's èn de dorpelbeschermers, compleet met alle bevestigingsdelen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI016schermenmetrandjesenFIlogos.JPG
hier liggen ze al thuis in de 'opslag'... (lees: logeerkamer)
5/1:
Vandaag zijn we weer thuis gekomen; er lag een hoop E-mail en post op ons te wachten. Tussen de post ook twee afhaalformulieren van pakketjes:
één voor een Fire and Ice-jas(!) en één voor een einddemper voor de GTI.
Het is een dubbele Sebring met 2 X Ø90 mm inox eindstukken. Deze komt uit Bergen (L), maar wèl via de TPG, deze keer. Inclusief verzendkosten: € 50,-
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/dubbeleSebringvanTheouitBergenLimburg.JPG
2 X Ø90 mm, nèt schoon gemaakt, want er zat nogal wat zand en kiezels bij...
We hebben nu alles bij elkaar gesprokkeld, op 4 banden en een goede accu na!
(en dat zijn voor jullie trouwens tòch geen interessante foto's :tongue: )
Oh ja, alleen de auto staat nu nog in Amersfoort... :cry:
Gaan we zo snel mogelijk regelen :thumbup:
classic-edition
05-01-2009, 21:10
Goed bezig !
Nu snel de auto ophalen en alles erop monteren.
Ik ben alleen niet zo'n fan van de velgen als ik eerlijk mag zijn.
Ik zou er liever een mooi setje bbs rm in 6,5 j onder zien.
Succes ermee
groet,
Marco
Bertus_01
05-01-2009, 21:35
Een mooi setje bbs rm kost ook wel wat meer als 50euro ;)
Leuk ''heropbouw'' project, ga ik zeker volgen!
Suc6
VwGolfMK2VW
05-01-2009, 21:45
leuk projectje heb je daar :thumbup:
ziet er goed uit en de plannen klinken goed.
mocht je nog een F&I achterbank zoeken, ik heb er nog een liggen precies dezelfde die je er nou ook in hebt zitten, hoef er niet veel voor te hebben ligt mij alleen maar in de weg.
veel succes verder :)
Ik zag daarstraks al dat je een Autoambulance zocht. Maar dit topic had ik nog niet gezien.
Met subscription bedoel je. je signature of niet? En nu ik toch bezig ben, sorry, popnagels -> klinknagels, als het wel popnagels waren vind ik het ook niet gek dat de boel kapot gaat ;)
Maar ziet er uit als een mooie basis, hopelijk vind je nog een keertje een andere achterbank. Zag laatst nog, hier in Wolfsburg, een F&I staan. Helaas behoorlijk verprutst.
Wel mooi of niet, zo'n auto naast de daily?
Vento Vice
05-01-2009, 22:04
Met subscription bedoel je je signature of niet?
Ik heb het verbeterd...
En nu ik toch bezig ben, sorry, popnagels -> klinknagels, als het wel popnagels waren vind ik het ook niet gek dat de boel kapot gaat ;)
Je hebt gelijk, maar ze waren er ook zomaar opeens; pop, pop, pop!!! uit! ;)
Wel mooi of niet, zo'n auto naast de daily?
Jij bent ook zo scherp... Ik ben er idd erg blij mee!
Fire&Ice Koekie
06-01-2009, 08:44
hey vento,
jij bent ook lekker op weg dus.
ik zie dat je dubbele gril hebt. heb ik ook nog met verstralers.
maar denk dat ik er enkele gril in zet .
succes en maak er wat moois van.
Vento Vice
06-01-2009, 09:23
Ja, in een Fire and Ice hóórt nu eenmaal een dubbele grille...
Op de wielen en een eventuele verlaging na, wil ik toch wel voor een zo-goed-als-originele F&I gaan!
Waar ik eigenlijk niet zo zeker van ben, is of er idd zo'n rood randje op hoort bij de GTI...
Iemand?
Edition-Blue
06-01-2009, 10:35
Ja, in een Fire and Ice hóórt nu eenmaal een dubbele grille...
Op de wielen en een eventuele verlaging na, wil ik toch wel voor een zo-goed-als-originele F&I gaan!
Waar ik eigenlijk niet zo zeker van ben, is of er idd zo'n rood randje op hoort bij de GTI...
Iemand?
Nee die hoort er niet in, met de rode rand.
Moet zonder zijn.
Vento Vice
06-01-2009, 11:01
...ik denk dat ik dat lijntje dan maar RAL 4006 maak voor de 'personal touch'
(=het roze van het Golf GTI-logo wat achterop zit)
UPDATE: Als het goed gaat, ga ik hem zaterdag halen!
Fire&Ice Koekie
06-01-2009, 11:04
een klein tintje in de gril is altijd leuk.
ik heb ze namelijk ook wel gezien met rode gril.
zal er dan wel handmatig ingezet zijn.
mijn lijsten gaan in de kleur dus dan maakt de gril opzich niet veel uit voor de mijne.
maar misschien laat ik hem nog wel :P grrr twijfel twijfel :P
een klein tintje in de gril is altijd leuk.
ik heb ze namelijk ook wel gezien met rode gril.
zal er dan wel handmatig ingezet zijn.
mijn lijsten gaan in de kleur dus dan maakt de gril opzich niet veel uit voor de mijne.
maar misschien laat ik hem nog wel :P grrr twijfel twijfel :P
Wil je de grill ook in kleur?
Lijkt me net ff "te"
Fire&Ice Koekie
08-01-2009, 19:15
ik bedoel daarmee het rode randje,
inderdaad beetje onduidelijk verteld. sorry.
en met de gril maakt niet uit bedoelde ik dubbele koplamp of enkel. ging over het origineel laten.
Ik denk dat dubbel origineel is.
Dat m'n VR6 enkel heeft snap ik ook niet,
vond de 1e eigenaar in NL zeker mooier ofzo.
Maar een rood randje,ik weet niet of dat bij de F&I GTI hoort...
Zozo...
lekker bezig zo!
Verbaas me iedere keer weer waar iedereen alles vandaan trekt! Respect!
Maar las dat je in biddinghuizen geweest was. Daar heb ik dus 23 jaar gewoond en ben dus erg benieuwd van wie je die motorkap gekocht hebt. Grote kans dat ik hem/haar ken namelijk!
Maar veel succes met alles en blijf het volgen dit topic!
Vento Vice
09-01-2009, 13:50
UPDATE:
Morgen de wagen ophalen uit Amersfoort; 'zin in! :tongue:
Zozo...
lekker bezig zo!
Verbaas me iedere keer weer waar iedereen alles vandaan trekt! Respect!
Maar las dat je in biddinghuizen geweest was. Daar heb ik dus 23 jaar gewoond en ben dus erg benieuwd van wie je die motorkap gekocht hebt. Grote kans dat ik hem/haar ken namelijk!
Maar veel succes met alles en blijf het volgen dit topic!
Thanx...
Ik moet zeggen, dat ik ook niet had verwacht de onderdelen zó snel bij elkaar te krijgen; ik verbaas me eigenlijk nèt zo, als ik een andermans topic lees...
Ik moest er wel stad-en-land voor afreizen en ben nu dan ook (mede dankzij de feestdagen en een weekje weg) zo goed als blut... :screwy:
De 'motorkap-donor' woont dus in Biddinghuizen.
Ik weet z'n naam niet meer, maar het was een blond, klein mannetje van nèt aan 18, denk ik... en 'stil' in het echie, maar erg 'bijdehand' via de E-mail... :tongue:
Volgens hem was 'de-zijne' een èchte 16V (kenteken SN-TL-44), maar in mijn ogen helemaal 'vern*#kt'! (o.a. verchroomde lijsten, M3-spiegels, luchthappers en vies van binnen èn van buiten)
Hij had dus liever zó'n (matzwarte) motorkap: :shake:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI1000SN-TL-44motorkapdonor.JPG
'lucky me'!: op de motorkap die ik van hem kocht, zaten óók van die 'toffe' verchroomde ruitensproeiers...
In verband met de vries-kou, zal het project niet net zo snel starten, want het moet allemaal buiten, op het parkeerterrein, gebeuren. :(
Het begin is er, in ieder geval ;)
...en: ik hèb de tijd! (alleen niet het geduld om te wachten :rolleyes: )
Gaat goedkomen zo te horen.
Zag de laatste foto al in het fotoalbum staan.
Schrok me de pleures !!! ;)
Fire & Ice is inderdaad een mooie uitvoering !!!
Succes ermee
Groeten,
LRR
johan mk1
09-01-2009, 15:34
ziet er goed uit en dat je geen geduld hebt blijkt wel want je hebt de meeste spullen al binnen en nog geen auto maar morgen wel las ik dus morgen avond zit er al spullen op denk ik want de kou ben je gauw vergeten als je bezig bent. :thumbup:
ziet er goed uit en dat je geen geduld hebt blijkt wel want je hebt de meeste spullen al binnen en nog geen auto maar morgen wel las ik dus morgen avond zit er al spullen op denk ik want de kou ben je gauw vergeten als je bezig bent. :thumbup:
Het gebruik van leestekens is soms toch wel prettig :thumbup:
johan mk1
09-01-2009, 16:00
Het gebruik van leestekens is soms toch wel prettig :thumbup:
ik had ook geen voldoende op nederlands op school dat zal wel verklaren dat ik dat niet leestenkens gebruik :screwy:
Vento Vice
09-01-2009, 17:42
@Johan:
Hetgeefthelemaalniks,hoor;ikvindhetalheelleukdatjeiniedergevaleenleukereactiepost! Maarikmoetinderdaadtoegeven;zonderleestekensen/ofspatiesleesthetsomswelwatmoeilijk... ;)
Verder:
Vriend van mij werkt bij een auto-onderdelen-zaak. Bij hem kon ik (imitatie-)knipperlichtjes voor maar € 5,40 :eek: kopen.
In de dikke bumpers zitten nu oranje exemplaren, waarvan er één nog gebroken is ook.
Het zijn dus de eerste nieuwe onderdelen!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI017nieuweknippers.JPG
links èn rechts, inclusief oranje lampjes, maar wel zònder de schroefjes(?!): € 5,40
Van 'Dr.Golf' (ook weer aan de GTI) heb ik deze gehad; lekker fout!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/F018fuzzydices.JPG
ff kijken of het 'matcht' met de bekleding...
johan mk1
10-01-2009, 08:21
:thumbup:
Ik zou er liever een mooi setje bbs rm in 6,5 j onder zien.
Succes ermee
groet,
Marco
BBS is ZO 2008 :D
De Golf van die foto is van 12 januari 1988
dat kan nooit een F&I zijn :screwy:
Vento Vice
10-01-2009, 21:34
@madison:
Ja, inderdaad, nu je het zegt.
Ik had wel ff snel op de RDW gekeken om te zien of het wel een echte 16V was, maar er staat als type alleen maar 'GOLF', dus da's ook al raar. En er stond ook een 'ééntje' op de kentekenplaten...
Omdat dit ook weer vragen bij ons opriep, hebben we het kenteken even 'gegoogled'... en wat denk je?! Hij heeft te koop gestaan vanaf 26-11-2008 op 2dehands.nl en die advertentie bestaat nu (10-1-2009) nog!
LINK: hiero dus (http://www.2dehands.nl/golf-2-gti-fire-and-53108402.html?qq=einddemper) (Zie je meteen, wat voor een vies 'hok' het eigenlijk is...; mijn motorkap zit er daar dus nog op!)
We hebben als extra test gelijk een mail gedaan, alsof we geïnteresseerd zijn, maar hij is niet meer te koop, zegt-ie en nu gedeeltelijk zwart gespoten... (dat wisten we natuurlijk al, want wij hebben die motorkap, haha!)
Over het feit dat het geen echte Fire and Ice kan zijn, zei hij: alle fire and ice onderdelen zitten erop en de kleur klopt, toch?
Gelukkig klopt de kleur i.d.d. wel en het rare is, dat-ie dus ook gewoon de stickers heeft, maar achter weer geen roze type-plaatje :confused:
Maar goed; back to reality:
Vandaag heb ik dus de Fire and Ice opgehaald samen met een kameraad, die rijbewijs BE heeft. Z'n ma heeft sinds kort een nieuwe Ford Ranger, dus dat kwam mooi uit! Samen met een auto-ambulance van DRIVE2MOVE Haarlem (€ 45,-/ 1/2 dag) is het een mooie combinatie. (PIEP!; reclame!)
Na toch één keer verkeerd te hebben gereden :shake: , kwamen we daar uiteindelijk om een uur of twee aan. FF de sleutel bij de oude eigenaar thuis gehaald en meteen dus opgeladen. De terugweg ging een stuk beter...
Om half vier stond-ie dan eindelijk waar hij hoort!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI020opgeladen1.JPG
net opgeladen en vast gezet
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI023inspiegelbeeld.JPG
...en onderweg!
Dus binnenkort kan ik wat gaan doen!
Toppie! :thumbup:
Enne...een F&I is makkelijk na te maken,
er zijn echt een hoop neppers in de omloop!
De kleur paars kan gewoon op kenteken gezet zijn.
Als er nog een leesbare sticker in de kofferbak zit staat er vast wat anders op. :tongue:
Maar jouw Golfje is thuis :thumbup:
richard frankes
13-01-2009, 00:14
mooi projectje, goed bezig iig
succes met de proces!!
Fire&Ice Koekie
15-01-2009, 22:42
bij een 16v staat altijd zo mooi op het blok toch>
dohc 16valve of 16v ofzo? :P
fire and ice werd op die datum inderdaad nog niet gemaakt.
ik vind hem er op die foto met die motorkap en die spiegels al niet uit zien.
hoop dat je er wat moois van maakt :D
gaat vast goed komen.
succes op het pleintje :P
greetz
denk dat het logischer is dat er een fout/fraude is geweest bij het invoeren dan dat iemand een complete F&I gaat nabouwen.
denk dat het logischer is dat er een fout/fraude is geweest bij het invoeren dan dat iemand een complete F&I gaat nabouwen.
een bouwjaarfout?Dan zou de Golf dus illegaal zijn ofzo?
Vento Vice
15-01-2009, 23:39
'omgekat' mss?
@koekie: da's dus niet de mijne, hè! (die met de zwarte motorkap); dat was (gelukkig!) alleen maar de donorauto van mijn motorkap!
omgekat?
@koekie: da's dus niet de mijne, hè (met de zwarte motorkap); dat was alleen maar de donorauto van (nu) mijn motorkap!
Gelukkig wel :redface:
Morgen haal ik mijn Fire op :) heb 'm echt gemist!
Je auto is dan eindelijk thuis waar ie hoort.Bij een iemand die er wel wat liefde en plezier in wil steken.
Laat nu het goede weer maar komen dan kun je aan de slag.Succes.
The Skinnmeister
16-01-2009, 12:57
Eindelijk thuis, bij de liefhebber. Succes met de werkzaamheden :thumbup:
Vento Vice
17-01-2009, 20:34
Nadat ik hem vorige week had gehaald, stond déze week, voor mij èn mijn collega's in het teken van de reörganisatie van MI B.V., waar ik werk. Je raadt het al: ik lig eruit, samen met 34 anderen van de totaal ca. 70 man...
Wij maken o.a. staalverpakking, papier voor het persen van autohemels en isolatiefolie voor de bouw. Alle drie deze branches liggen, zoals je weet, op hun gat, dus wij ook... :(
Er is een redelijk sociaal plan, wat ik waarschijnlijk maandag ga tekenen.
Maar goed, o.a. dáárdoor, maar vooral door de kou, doe ik nog niet zo veel aan de F&I. Ik heb vandaag wel een lakstiftje gekocht en daarmee de voorschermen en de motorkap (die lekker warmpjes binnen liggen) bijgetipt. Ze staan er dus netjes bij, voordat ze t.z.t. gemonteerd gaan worden!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI025plaatdelenbijgewerkt.JPG
nadat alle (steenslag-)plekjes zijn bijgewerkt, liggen ze te wachten
Op Marktplaats heb ik ook nog een compleet Jetta-front gevonden.
Ik heb dan een originele GTI-grille én een Jetta-grille voor op de F&I.
Persoonlijk vind ik zo'n Jetta-front erg goed staan.
Weet één van jullie nog een booskijker zònder de inkepingen voor verstralers?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI024Jettafront.jpg
Jetta front, inclusief grille, lampen en frame
(Liever nog, heb ik een rallye-front; als jullie er één weten voor die € 30,-, dan hoor ik het ook graag! :tongue: )
een bouwjaarfout?Dan zou de Golf dus illegaal zijn ofzo?
nee hoor, zijn genoeg voorbeelden van dat een tikfoutje bij het RDW zo gemaakt is.
classic-edition
18-01-2009, 10:46
Klote van je werk. :mad:
Aan de andere kant heb je wel lekker de tijd om te sleutelen met de onderdelen die je toch al hebt liggen (kost niks meer).
Anyway succes met je werk en t project :thumbup:
Gr
Marco
Vento Vice
18-01-2009, 11:00
nee hoor, zijn genoeg voorbeelden van dat een tikfoutje bij het RDW zo gemaakt is.
Hmmm, 1988 intikken i.p.v. 1991?! ...dan ben je wel echt scheel :screwy:
zondagmorgen:
De naafdopjes van de OZ-wheels zien er niet uit!
Het lijkt wel of ze gezandstraald zijn :(
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI008cnaafdopjesOZ.JPG
eigenlijk niet meer toonbaar...
Ik was gewoon van plan het zwart weer bij te werken met een penseeltje en een potje modelbouwverf.
Maar ik bedacht dat ik net zo goed van de nood een deugd kan maken en van de naafdopjes meteen maar een 'kunstwerkje' ga maken. Dit is het eerste ideetje:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI008enaafdopjeOZbewerkt.JPG
natuurlijk helemaal roze/ blauw en daarna mss nog wat 'friemeltjes' in het zwart, in de stijl van het F&I-logo
Iets dergelijks wil ik mss ook met het sportstuurtje doen, wat ik van Dr. Golf kreeg. Een paar details maakt het toch net je eigen Fire and Ice ;)
Later, zondagmiddag:
Vanmiddag ben ik lekker op het balkonnetje bezig geweest met de velgen; ze zijn nogal beschadigd, dus da's nog lààààng niet klaar...
Alle schuurdingetjes(?) voor mijn nep-dremel zijn inmiddels op, dus moest ik het klusje wel staken.
Daarna heb ik nog even de uitlaateindjes van de dubbele Sebring eens flink opgepoetst en de demper ervan daarna nog een laagje hittevaste zwarte verf gegeven.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI026Sebringgepoetstengespoten.JPG
twee keer ø90mm glimmend RVS op de Sebring
Haha :) jij bent echt creatief bezig he :thumbup:
Ik zal es in de stalling kijken of ik daar een booskijker
voor je heb zonder verstraleruitsparingen ;)
Ik heb een versgespoten booskijker liggen voor m'n VR6,
maar die is toch echt voor m'n eigen Golf :D
Fire&Ice Koekie
20-01-2009, 10:43
@ vento:gelukkig is het niet die auto :P
zou ik mijn roze golf logo achterop ook roze kunnen krijgen weer?
je hebt goeie ideen. ga zo door. en op de meeting zien we elkaar wel haha.
lijkt me echt vet.
ps.
heb je booskijker nodig zonder verstralers ?
heb ik nog wel liggen.
Vento Vice
22-01-2009, 08:57
@koekie:
Mijn logo is ook nogal vervaagd!
Het roze op je logo heeft de internationale kleurcode RAL 4006; genaamd 'verkeerspurper' (of in het Duits: 'verkehrpurpur' :D)
Ik heb al gezocht bij modelbouwwinkels (een klein potje), maar heb het helaas nog niet gevonden :shake:
Waarschijnlijk wordt het mengen...
Een booskijker versturen, is tè duur, vanwege de lengte van meer dan een meter
(=nl. ruim € 8,- verzendkosten; dat had ik me even niet gerealiseerd :redface: )
Aangezien jij in Drenthe woont en ik in Noord Holland, wordt dat te duur... Maar iig bedankt voor je aanbod!
Dus: als er iemand IN DE BUURT is, die een booskijker over heeft?
Gisteren heb ik overtallig materiaal van de Golf verwijderd; foto's volgen...
Vento Vice
22-01-2009, 12:33
UPDATE
Zoals beloofd, weer even een update!
Gisteren was het koud, maar wel droog. Ik had dus besloten maar eens wat te gaan demonteren!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI027voordedemontage21-1.JPG
zó stond-ie erbij vóór de demontage
Nette spatbordschermen en motorkap heb ik al in de juiste kleur liggen, dus de witte schermen konden er als eerste vanaf.
Bovendien zijn de randjes niet van het juiste type, dus: weg ermee!
Na een dag knutselen is dìt het resultaat:
- het is nu één draden-warboel; één van de vorige eigenaren heeft flink zitten klungelen met de bedrading richting de koplampen en dergelijke. Er zitten nogal wat kroonsteentjes en niet geïsoleerde verbindingen...
Dat wordt nog wel ff uitzoeken :tongue: Overtallige 'spaghetti', zoals oude speakerdraden en draden van een ooit aanwezige antenne, zijn meteen verwijderd.
Ik kwam er wel achter, dat er een composetje van MacAudio in zit, met de tweeters in het dashboard. Of het ook nog werkt, zie ik nog wel...
- het koelsysteem is nog een verrassing, maar er zat zowieso vrijwel geen vloeistof in, de radiator-nippel van de retourleiding naar het tankje is afgebroken en één van de ophangpunten van de radiator is niet eens aanwezig :shake:
- de achterbank en de vier bekleedde panelen zijn eruit gehaald en liggen nu ook 'lekker' èn veilig binnen; zodoende kan ik tzt het sigarette-brandgaatje even fixen en het geheel mss nog wat reinigen.
- de spatborden zaten eigenlijk alleen maar los-vast. Na de demontage ervan, heb ik meteen wat kit weg gehaald, waar straks de andere spatborden tegen de carroserie worden 'gebout'. Na de montage dáárvan, spuit ik er uiteraard weer een nieuwe laag tectyl oid tegenaan.
Het spul zat met allerlei boujes vast :screwy: ; ik heb zoveel mogelijk VW-boutjes bewaard.
Het onderschot, wat nu rood is, heb ik nog nodig en moet ik uiteraard wat opknappen; die wordt gewoon matzwart gespoten. (Deze verdwijnt toch min of meer achter de bumper/ spoiler) Dit spuiten geldt ook voor alle roestige delen van het chassis: zeg maar op en rond de kokerbalken.
De zilvergrijze motorkap blijft er nog wel eventjes op, om het één en ander tegen de regen te beschermen.
- als laatste heb ik de rotzooi, wat los achterin lag, een beetje uitgezocht; echt veel zat er niet bij; de oude, lekke radiator, wat slangenwerk, een thuiskomertje en, jawel: een VW-kriksetje, deze keer eens compleet!
Ik heb nu meteen weer wat 'opslagruimte' voor o.a. de vóórbumper, wielkuipen, dorpelbeschermers. Om het er een béétje fatsoenlijk uit te laten zien, ligt de 'nieuwe' hoedenplank erboven en hangt de Sebring-uitlaat er (min of meer) onder!
Al met al heb ik nu wat onderdelen over, die gratis zijn af te halen door forumleden ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/onderdelenmk2.JPG
o.a. de spatborden, randjes en bumper eraf gehaald
De motor heb ik aan het einde van de dag nog even aan de praat gebracht met een eigen accu, want de accu die er nu in zit is dood...
Hij liep, maar af en toe op drie pitten; maar goed, hij startte dus nog steeds ;)
Om een uur of vier stond-ie er uiteindelijk zó bij:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI030gedemonteerdvanvoren.JPG
16:00 uur; tijd om te stoppen!
Van achteren gezien, lijkt er niks aan de hand...
(Ja, ik weet het, een verlaging is nodig :D)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI031vanachterlijkthetnogwat.JPG
mede door de zwarte tape over de rode bumper :tongue: , lijkt het alsof er gewoon een auto geparkeerd staat
later meer...
Het begin is gemaakt nu maar hopen dat het weer een beetje bij trekt.Ik zeg goed bezig en succes verder.
Als je dikke bumpers hebt dan heb je origineel helemaal geen keienvanger. Dus bespaar je de moeite om dat ding weer zwart te spuiten ;)
Als je mistlampen gaat monteren dan zal de keienvanger ook helemaal niet meer passen.
Vento Vice
22-01-2009, 16:26
Als je dikke bumpers hebt dan heb je origineel helemaal geen keienvanger. Dus bespaar je de moeite om dat ding weer zwart te spuiten ;)
Als je mistlampen gaat monteren dan zal de keienvanger ook helemaal niet meer passen.
Hè?! :eek: Daar kijk ik van op! Er moet toch een verbinding zijn tussen je beide spatborden, behalve alleen dat slotplaat-frame? Heb je er een foto van, RubenD? Met die keienvanger lijkt me wel steviger...
Maar idd, mistlampen had ik op den duur wel in de planning..., maar als dat dan niet gaat passen... :(
Fire&Ice Koekie
22-01-2009, 17:43
mooie update, ik blijf je volgen. als er geen booskijker te vinden is mail dan maar, dan kunnen we altijd nog WAT regelen ofniet dan ;)
ik hoor het vanzelf wel.
ga zo door he parkeerplaats boy :P haha
Ben benieuwd wat het gaat worden! Succes!
Hè?! :eek: Daar kijk ik van op! Er moet toch een verbinding zijn tussen je beide spatborden, behalve alleen dat slotplaat-frame? Heb je er een foto van, RubenD? Met die keienvanger lijkt me wel steviger...
Maar idd, mistlampen had ik op den duur wel in de planning..., maar als dat dan niet gaat passen... :(
In de g60 bumpers/dikke bumpers zit ook een redelijk zware stalen bumperbalk in die zorgt voor genoeg versteviging.Succes.
Vento Vice
26-01-2009, 23:06
In de g60 bumpers/dikke bumpers zit ook een redelijk zware stalen bumperbalk in die zorgt voor genoeg versteviging. Succes.
Dat is ook weer waar, maar ik heb het nooit geweten...
Je had indertijd veel imitatie dikke-bumper-setjes te koop, die iedereen op z'n 'oude Mk2' (met keienvanger) zette; plug-and-play, zeg maar!
Ik heb nog wel even mijn witte (oude) schermen vergeleken met de LC4V (nieuwe) schermen; het enige verschil was de bumperophanging.
Beide versies hadden 'gewoon' de bevestigingspunten voor aan zo'n keienvanger... :confused:
UPDATE(-tje):
Vorige week zagen we op Marktplaats een leuk en mooi item:
Een claxon met het FIRE AND ICE-logo! "HEBBEN!"; dachten we tegelijk...
De persoon in kwestie had echter twee kleuren...
Iets van een foto uitkiezen is soms wel moeilijk..., dus hebben we ze maar allebei besteld :screwy:
Ik zeg 'we', maar ik moet mijn vriendin bedanken, want zij heeft ze betaald!
Ik heb zelf de mooiste (lees: de kleur, die het meest op die van de zij-logo's lijkt) uitgekozen.
De andere gaat waarschijnlijk naar Fire&Ice Koekie , omdat die een booskijker voor me heeft...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI032claxonRAL4006.JPG
even een duidelijke foto van de FIRE AND ICE-claxon!
Hij komt in het leren MOMO-stuurtje, die nu in mijn Vento zit; voor de Vento heb ik een stuurtje van zwart leer met grijs alcantara geregeld.
Fire&Ice Koekie
27-01-2009, 08:47
mooie claxon =]
ik kan hem helaas niet overnemen van je omdat ik geen sport stuur heb :(
en geld nodig voor spuiten en de hele rambam :P
kan nie wachte je auto te zien als hij klaar is =]
Over die keienvanger, dat is echt waar. Als je mistlampen in je 'dikke' bumper hebt, en een keienvanger, moet er een deel uit de keienvanger gezaagd worden. Lekker weglaten dat ding dus :)
Vento Vice
27-01-2009, 15:20
UPDATE 27-1-2009:
Ik was ook al wat aan het rondkijken voor een stuurtje voor in de Fire and Ice, maar echt een leuke zag ik niet.
Vond ik uiteindelijk een exemplaar hier in de buurt (Haarlem), die maar een 'geeltje' moest kosten.
(het mooie was bovendien, dat de eigenaar van het stuurtje en de eigenaresse van het Jetta-front nog geen km van elkaar vandaan woonden; dàt kon dus zelfs in één ritje! :thumbup: )
Welliswaar is het sportstuurtje zonder stuuradapter, maar die heb ik nog wel liggen ;)
Dit model is echter wat groter, dan de bedoeling was, nl. zo'n Ø35cm. Bovendien is-ie wat chiquer: leer met donkergrijs alcantara en hij is aan de onderkant afgeplat.
Weet je wat?! Ik stop gewoon de ('nieuwe') Simoni X2 Racing in de Vento GT en de Momo in de Fire and Ice! :tongue:
Uiteraard is de Momo-claxon wel gebleven, want...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/GT276nieuwstuurleeralcantara.JPG
Nu dus in de Vento GT: zwart leer, anthraciet alcantara en aluminium, en dat voor maar € 25,-!
...voor het lederen Momo Ø32cm-stuurtje heb ik een unieke Fire and Ice-claxon :D
Zó ziet dat er in zijn geheel dan uit:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI034MomocourseFireandIce.JPG
zie hier de toekomstige verbinding tussen mij en de Golf GTI... type: Momo course 'fire and ice'
Oh ja, ik heb ook vandaag een paar 'tuning raamslingers' binnen gekregen ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI045tuningraamslingers.JPG
een beetje 'tjoening' mag, tòch?
Voor de rest, wat 'tuning' betreft, wil ik alleen nog van die alu deurpinnen; de originele lijken wel paddestoelen! :screwy:
later meer...
Ik heb ook ooit zulke raamslingers gehad...
moest je aandraaien met een schroefje,maar die dingen
gingen steeds loszitten :( dat was erg vervelend.
Ik hoop dat het bij jou goed blijft zitten!
Ik had de kleinste(zie verpakking)
Ik heb ze nog ergens liggen...
Vento Vice
02-02-2009, 12:22
UPDATE 2-2-2009
Zoals verteld in de eerste post, zat er in de achterbank een sigarettegat in zowel de zitting als in de leuning :(
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI006gaatjeachterbank.JPG
een dubbel gat in de achterbank...
Omdat het tòch te koud is voor buiten-klusjes, heb ik dit dus maar aangepakt van het weekend:
Eerst de hele bekleding eraf; dan het schuim aan de achterzijde weg gesneden; dan het 'rotte', gesmolten randje eruit geknipt; vervolgens een stukje stof erachter en als laatste dáár weer een stukje Fire and Ice-stof op geplakt.
Natuurlijk kun je het nog steeds wel zien, maar het patroon loopt gewoon door en alles is beter dan een gat! (...of twee...) :tongue:
Zie hier het resultaat:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI036bankgerepareerdenschoongemaakt.JPG
gaatjes gerepareerd; zie je bijna niks meer van!
Natuurlijk heb ik de bekleding maar meteen even goed schoon gemaakt, waar dat nodig was! ;)
Verder heb ik vandaag op de sloop nog wat klein spul gehaald; dopjes; stadslampjes; afdekkapjes, die ik nog nèt miste.
Ik zag daar ook een Golf met de mistlampen er nog op :eek:
Alleen was het glas van de bestuurderszijde kapot :(
VRAAGJE:
Is zo'n glaasje los te koop of heeft één van jullie dit nog liggen?
Laat het zo snel mogelijk horen! (dan haal ik ze alsnog...)
Oh ja:
'last but not least':
Ik heb een aanbetaling gedaan op (...tòch nog...) een setje Estoril-velgen!
Stonden op MP en komen van een Passat 35i.
Eind van de maand ga ik ze pas halen, maar dat is vroeg zat.
Ik HEB ze in ieder geval :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/x3.JPG
origineel VW Estoril velgen 6J X 15" met nette banden
later weer meer!
Fire&Ice Koekie
03-02-2009, 09:56
hoe kom jij aan fire and ice stof?
ik zit beetje rond te kijke naar bedrijf die mijn stoelen willen repareren van brandgaatjes etc.
maar alls ik de kleur van die stof maar weet of waar ik het halen kan?.
apocalypsenever
03-02-2009, 10:04
Dat wil ik ook wel weten, heb een Fire & Ice interieur voor mijn Jetta gescoord, zitten alleen ook wel aardig wat gaten in
Vento Vice
03-02-2009, 16:55
Jaaaaaa, dat zouden jullie wel willen weten, hè?!
Die vraag had ik natuurlijk wel van jullie verwacht... :tongue:
Voor de kleine gaatjes is dìt de truuk:
Verwijder de panelen en je zult zien, dat de F&I-stof om de panelen zit gevouwen en gelijmd...
Op de plaatsen, waar dit ruim is gebeurt, kun je aan de achterkant natuurlijk 'gewoon' een stukje stof wegsnijden (niet te ver, natuurlijk!)
Bij montage van de panelen, zie je daar natuurlijk tòch niks van ;)
Wie niet sterk is, moet slim zijn; noemen ze dat :rolleyes:
We kunnen natuurlijk ook met z'n allen een Fire and Ice-interieurtje op MP scoren en het stof verdelen...?!
(oftewel: ook IK zal niet weten wáár je de stof kunt krijgen... :(
Wat ik wèl weer weet, is dat de violet-met-blauwe stof officieel "aerostreifen" heet en het zwart van de zitwangen "aero-uni".
Vento Vice
07-02-2009, 08:27
UPDATE 7 2 2009:
deukje...
Gister zag ik iets, wat ik niet had willen zien...
Tijdens z'n verblijf op 'onze' parkeerplaats, heeft de Fire and Ice namelijk een extra deukje opgelopen :(
Er is iets (fiets?) tegenaan gevallen denk ik, want de plek is té hoog voor een andere autodeur...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI036deuk.JPG
de plek is ca. 20 cm achter de linker deur, precies op de 'vouw' onder het zijraam, SHIT!
Ik heb een mededeling bij onze brievenbussen gehangen, maar verwacht geen reactie... :shake:
Extra werk erbij, dus!
demonteren
Gisteren ben ik nog wel eventjes bezig geweest; veel onderdelen die weer mooi zijdemat-zwart moeten, heb ik er vanaf gehaald:
ruitewisser-armen, stootstrips aan de zijkant, spoilertje van de achterklep.
De wielkastverbreders en dorpelbeschermers doe ik wel met afplakken òp de auto; dat vind ik makkelijker ;)
En de bumpers liggen er toch al van af, maar moeten ook nog paars gespoten worden.
stickers
Er zat ook nog een Zwitserland-vignet en een 'code-sticker' van een alarm op de ramen; deze heb ik verwijderd en er zitten nu oud type 'volksforum-stickers' op de zijramen ;)
ook andere deuren
Nu zit er aan de deuren wat schade, die wel te repareren valt (vooral rechts), maarrrr....
Ik heb op MP (wáár anders?) twee nette Fire and Ice deuren (dus in kleur!) geregeld, zonder deuken en zonder roest, werd mij beloofd. Dat scheelt juist weer werk! :thumbup:
De huidige eigenaar is nl. met een project bezig, waar hij deuren met Audi-klinken voor heeft; komt dàt ff mooi uit?!
Spiegels en stootstrips zitten er nog wel op, maar geen panelen, ramen en raam-mechanismes. Ik hoop wel de raamrubbers...
Als er trouwens nog iemand een goede achterklep zoekt in de kleur LC4V ?? Die heeft-ie nl. ook nog liggen! In dat geval: Call me!
Blablabla
Ik verbaas me toch wel, dat IK alles nog vrij simpel heb gevonden, maar ben me er ook van bewust, dat het steeds schaarser gaat worden.
Daarom zal ik deze auto, als-ie klaar is, waarschijnlijk nòg meer koesteren dan de Vento GT... (en daar ben ik al erg zuinig op...)
Feitelijk heb ik nog niet veel meer gedaan, dan geld uitgeven om alles compleet te maken, (wat nu dus wèl gelukt is!) maar zelfs dáár heb ik al zoveel lol aan; het geeft gewoon een erg voldaan gevoel, om de dingen uiteindelijk tòch te vinden!
Misschien komt het door het slechte/ koude weer?; eigenlijk wil ik er aan 'klussen', maar dat gaat niet...
Dus tik ik uit verveling maar weer eens 'fire' en 'ice' in, als zoekopdracht op de PC...
...en ja; dàn kom je nog wel eens wat tegen... ;)
word ie helemaal origineel dan? of maak je um gewoon naar je eigen smaak??
gr.
Vento Vice
07-02-2009, 08:47
@ De Pul:
Hij wordt weer zo goed als origineel, maar een verlaging zal er uiteindelijk wel in zitten... :tongue:
Ik vind zelf de Fire and Ice al mooi van zichzelf en bovendien worden de originele exemplaren steeds zeldzamer; ze zijn inmiddels rond de 18 jaar oud...
Wat verder bij mij niet origineel wordt/blijft, zijn:
- een MOMO sportstuur mèt Fire and Ice-logo op de claxon,
- de raamslingers; worden van aluminium,
- de deurpinnetjes; worden van aluminium,
- een Jetta-front met een grillespoiler i.p.v. de dubbele-koplampen-grille, die ik natuurlijk wel bewaar!
-als ik een Fire and Ice mattensetje vind, komt dat er ook in.
That's it! Qua looks dus eigenlijk alleen maar het Jetta-front!
(De (origineel F&I) Estoril-velgen ga ik in eerste instantie netjes zilvergrijs spuiten, maar mss ooit, véél later, laten afdraaien of polijsten...)
classic-edition
07-02-2009, 12:52
Hey mooie vorderigen en leuk om te blijven lezen dit topic.
Wat die estoril velgen.....NIET spuiten is echt zonde !
Deze velgen zijn makkelijk t schuren en te polijsten.
IK heb zelf ook ooit een setje gehad.
Gr
Marco
as je de originele spullen er nog bij hebt is dit niet extreem... de meeste F&I's zijn al compleet vern**kt dus as je dan un mooie hebt....zuinig op zijn!
en die velgen zou ik ook niet spuiten, denk dat na al die moeite un behandeling door de velgendokter o.i.d. er ook nog wel af kan toch??
succes!
OakgreenVR6
07-02-2009, 13:27
Is zo'n glaasje los te koop of heeft één van jullie dit nog liggen?
Glas zelf is niet los te koop, dan zul je een hele behuizing moeten kopen. Op Ebay kom je ze nog wel eens voor mooie prijzen tegen.
Mooi en uitgebreid verhaal trouwens.
De auto komt me bekend voor, ben 'm ook tegengekomen tijdens mijn zoektocht naar een laat-model GTI (ik heb 2 weken geleden eentje uit '91 gekocht). Maar gezien de hoeveelheid werk die er nog aan zat heb ik 'm gelaten voor wat het is, maar ben blij dat jij er nu zo mee aan bezig bent! En dan valt het me ook nog mee hoe 'gemakkelijk' je aan het plaatwerk in de juiste kleur bent gekomen.
Vento Vice
07-02-2009, 17:41
@ classic-edition en De Pul:
Het liefst wil ik de Estorils ook gepolijst en niet gespoten, maar het lijkt op de foto alsof de huidige eigenaar ze al heeft (bij-)gespoten:
Ik zie het aan het eind van de maand wel, wat het beste is... :tongue:
Maar inderdaad, dit type velgen is niet zo moeilijk qua vorm, om te schuren/ polijsten.
Fire&Ice Koekie
07-02-2009, 19:39
zo van die deuk is mooi kut,
ga je die er zelf uithalen?
moet er dus ook nog aan gespoten worden =\
ik ga mijn estorils ook opnieuw polijsten, hopen dat beetje gaat lukken.
je bent goed op weg! jammer van die tegenslag.
Vento Vice
08-02-2009, 20:17
UPDATE 8-2-2009:
Hèhè, eindelijk een beetje schappelijk weertje!
black is black
De lijsten en de achterklepspoiler weer van stal gehaald, schoon gemaakt, ontvet, kunststof primer erop en weer zijdematzwart gespoten.
Natuurlijk ook meteen de rode GTI-stootlijst-emblemen een beetje opgepoetst; ik dacht dat ze bekrast waren, maar daar zaten gelukkig alleen maar wat zwarte vegen op :tongue:
De spoiler zit er inmiddels al weer op...
In één ruk door ook meteen de 3 ruitenwisserarmen geschuurd en weer netjes zwart gespoten. (geen foto van)
Daarentegen wil ik mss tzt nog wel een enkele wisser, maar dan wel een echte, DIKKE Bonrath! :thumbup:
(ik ben op eentje aan het bieden...)
Zó ziet dat eruit:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI038lijstenenspoilerzwart.JPG
mooie motorkap, hè?!
Hierna kon ik het tòch niet laten, om het deukje proberen te verwijderen.
Eerst ff poetsen: aha, de lak is nog goed!
Daarna van binnenuit voorzichtig terug tikken met iets stomps... helaas is de lak toch gaan scheuren :(
Maar de deuk is nu wel wat minder zichtbaar. Gelijk maar even met het lakstiftje bijtippen; en daarna ook meteen wat andere (roest)plekjes op de carroserie bijgewerkt en bijgetipt.
Toen begon het tòch weer te druppelen en ben ik maar weer gestopt...
toekomstmuziek:
Als laatste: dit is wel niet de mijne, maar zo moet het uiteindelijk wèl ongeveer worden...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI1017Jettafront.jpg
ik hoop toch wel, dit jaar nog zó rond te rijden!
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
De Jettafront staat zo helemaal niet gek! :)
Als je nog een Bonrath wisser wil, RJTuning heeft er nog 1 liggen.
Elke keer weer stukje verder.En uiteindelijk zal jou auto er wel zo uit komen te zien als bovenstaande.Wederom succes met de vorderingen.
Fire&Ice Koekie
09-02-2009, 21:14
vriend van mij heeft ook nog 1 armige geloof ik
Vento Vice
09-02-2009, 23:23
Als je nog een Bonrath wisser wil, RJTuning heeft er nog 1 liggen.
...als ik RJTuning google, komt er helemaal niX... :confused:
@koekie:
Vraag 's aan je maat of het een echte, dikke BONRATH is en wat-ie er voor wil hebben?!
Bedankt voor de mentale support, allemaal! Inderdaad, stukje bij beetje wordt het wat ik in mijn hoofd heb zitten ;)
breadfan83
09-02-2009, 23:29
...als ik RJTuning google, komt er helemaal niX... :confused:
Toch wel. ;)
RJTuning: klik! (http://volksforum.com/forum/showthread.php?p=662587#post662587)
Ik doelde meer op de forumnaam van m'n maat Rutger ja ;)
Vento Vice
10-02-2009, 23:40
UPDATE 10-2-2009:
Op het internet heb ik ook Hella mistlampen voor in de G60-bumper gevonden.
Binnenkort dus wéér een pakketje op de mat!
Helaas zitten de bevestigingbeugeltjes (zoals zo vaak) er niet bij... :shake:
Heeft iemand daar duidelijke foto's van en/of afbeeldingen van hoe ze bevestigd zitten aan de mistlampen en aan de binnenkant van de bumper?
Ik weet wel dat het vrij simpele dingen van plaatstaal zijn, die je ook wel zelf kan (na-)maken... :tongue:
Voorlopig nog ff geen Bonrath-wisser; adverteerder hoor ik nix meer van... (tja, 't is Marktplaats, hè?!)
Maar ik laat het gewoon even voor wat het is... komt nog wel 's!
Wel vraag ik wederom, of iemand (in de buurt) nog een doorlopende grille-spoiler heeft? (dus zònder de verstraler-uitsparingen)
Koekie en ik hadden namelijk een misverstandje... :tongue:
Al dat kopen, kopen, kopen..... IK WIL NU EINDELIJK WEL 'S MOOIER WEER!!!!
OakgreenVR6
11-02-2009, 23:03
Ik heb nog wel een Bonrath wissersysteem liggen, alleen zit de wisser-arm er niet bij.
Vento Vice
11-02-2009, 23:17
Hmm, das jammer; zo'n wisser los is nòg moeilijker te krijgen...
Hierbij 2 foto's van de mistlampbeugels.Had "toevallig" nog een bumper met beugels in de schuur liggen. :screwy: :D
Van de voorkant:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SMSXZLEM-D.jpg
Van de binnenkant:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZXVW7KAR-D.jpg
Zijn volgens mij nog bij de dealer te bestellen.€50,- per set als ik me niet vergis.
breadfan83
12-02-2009, 13:03
Wat voor 'n wisser past daar ook alweer op? Lancia?
Die dingen zijn in ieder geval nog nieuw te krijgen bij de merk-dealer voor niet al te veel geld.
Ik weet nog wel een originele dikke Bonrath wisserarm te liggen. Toevallig heeft de vriend van mijn zus nog eentje op zolder gevonden laatst. Laat maar weten hoeveel je ervoor wilt geven via Pb :thumbup:
Vento Vice
12-02-2009, 13:22
Leuk dat jullie allemaal aan mij denken, maar ik koop er waarschijnlijk één NIEUW voor iets minder dan de helft van de nieuwprijs (inclusief verzenden;) )
Fire&Ice Koekie
12-02-2009, 21:49
goed voor elkaar rene,
wanneer ga je weer sleutelen?
Vento Vice
12-02-2009, 23:14
Voorlopig ff niet; het probleem is drukte... en de kou; niet zo zeer voor mijzelf (wel een beetje...haha!), maar bijvoorbeeld voor het 'spuiten' en 'kitten' van bepaalde delen.
Bovendien heb ik goede deuren gevonden, die moet ik alleen nog 'ff' halen in Deventer...
Dus daarom wacht ik met de vóórschermen te monteren, om te voorkomen dat deze alsnog beschadigen...
Maar in mijn hoofd ben ik er echt constant mee bezig!
Fire&Ice Koekie
13-02-2009, 17:30
ja dat geloof ik graag dat je er erg mee bezig bent!
wat ga je zelf spuiten dan? en buiten? :|
we zullen de vorderingen wel zien he :D
rustig an
Vento Vice
13-02-2009, 23:11
UPDATE 13-2-2009:
Vandaag was ik op tijd wakker en het zag er droog uit.
Dus heb ik mijn schermen (die binnen liggen) schoongemaakt (althans; de randjes) en helemaal afgeplakt.
De randjes zitten namelijk gepopt en dat wil ik graag zo laten :tongue:
Toen ik daarmee klaar was, wilde ik gaan spuiten...
...'wilde', want het was inmiddels alweer begonnen met spetteren :(
(en... 't is ten slotte vrijdag de 13e...)
Toen ben ik maar wat in het hok gaan klooien; even wat meer opbergmogelijkheden voor VW-onderdelen gecreëerd ;) Toen ik daarmee klaar was, was het uiteindelijk tòch nog droog geworden!
Snel de randjes in de kunststofprimer gezet en daarna matzwart gespoten; nog nèt voordat ik naar mijn werk moest!
Het resultaat is mooi, diep zwart i.p.v. grijs...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI040matzwarteranden.JPG
Het afplakken duurde langer, dan het laagje zwart erop...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI042randjesklaarenstuurtje.JPG
...en zo ziet het eruit zonder kranten en mèt het F&I-stuurtje erbij! (wel 'n beetje een donkere foto..)
Kortom: wéér een stapje verder :)
Vento Vice
14-02-2009, 00:21
@ koekie:
Zelf spuiten: bijv. de Jetta slotplaat, de balk waar de radiator op rust, de achterwielranden, de bumpers etc.
@kb2:
Kan je mss een foto van iets verder weg nemen, zodat ik een beetje kan zien hoe het ten opzichte van de bumper zit? (en de 1e foto 'Van de voorkant:', doet het niet...)
Maar heb jij gewoon 'toevallig' een bumper met beugels liggen??? ... met alleen de beugels?? ...zijn ze dan niet voor een liefdadigheidsprijsje te koop? ;)
Wat ik zie, is dat ze aan de bumperbalk vast zitten, klopt dat?
Vento Vice
14-02-2009, 19:02
UPDATE 14-2-2009: (valentine's day :wuv: )
Vandaag ben ik toch maar naar Rutte geweest (sloperij).
Want ik had toch verteld, dat ik daar een MkII met mistlampen had gezien?
Die mistlampen heb ik nu niet meer nodig, maarrr...
...misschien staat-ie er nog en kan ik alsnog de bevestigingsbeugels eraf halen?
Ter plaatse ff zoeken en... ja hoor! Hij stond er gelukkig nog.
FF de Golf opgekrikt (d.w.z.: jongen geroepen met een flinke heftruck :thumbup: );
twee velgen eronder om te ondersteunen en daarna de vóórbumper demonteren.
Bumper eraf en nu 's kijken: het blijken alleen maar de behuizingen te zijn :( , waarvan ook nog één glas stuk is...
Gelukkig had ik tòch al een paar andere gevonden! :tongue: Maar daar gaat het nu ff niet om:
De beugels demonteren!
Natuurlijk waren de boutjes best vast geroest, maar met een beetje pijn en moeite, heb ik ze tòch netjes kunnen demonteren.
Die mistlamp-behuizingen hebben het helaas niet overleeft; de ene was tòch al stuk (dus was ik er ook niet voorzichtig mee), de andere brak ook aan stukken bij het demonteren... (het kunststof is nl. nogal broos, als het zo koud en oud is...)
Lekker belangrijk; de buit is binnen! (en het is ten slotte een "sloperij" ;) )
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI048lossebeugelsmistlampenG60bumper.JPG
Yes! De originele VAG foglight-beugels voor de Fire and Ice
Natuurlijk ook nog een viertal kleine dingetjes 'meegenomen' :D ; nl. de kleine afdichtkapjes voor de Jetta-grille, om de koplampstelmoeren te verbergen (die waren afwezig) en twee afwerk-dopjes, waar de 'trekpalletjes' van je achterbank doorheen gaan (om te ontgrendelen)
Deze waren bij het verwijderen van de bekleding nl. gesneuveld...
Later weer meer...
Vento Vice
14-02-2009, 19:05
...beugels zijn volgens mij nog bij de dealer te bestellen.€50,- per set als ik me niet vergis.
...en ik heb € 5,- betaald op de sloop :thumbup:
...en ik heb € 5,- betaald op de sloop :thumbup:
Goed dat je ze al gevonden hebt.Mijn beugels waren niet te koop geweest.Is een orginele g60 bumper met mistlampbeugels is voor mijn eigen project.
Mijn 16v gaat over tijdje ook helemaal uit elkaar,maar ben nog wel even bezig met sparen ivm helemaal overspuiten.Ook is er een kleine op komst over 4 weken en die is nu al duurder dan een auto opknappen :thumbup: :D
Succes weer met je auto.
Groeten Michel
gaat helemaal goed komen....
Vento Vice
15-02-2009, 20:43
UPDATE 15-2-2009: (dit is trouwens post # 100 :thumbup: )
Jetta-grille
Vandaag weer regen :(; toch maar even ìn de regen mijn Jetta-grille schoongemaakt en in de schuur matzwart gespoten.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI049Jetta-grillegespoten.JPG
meteen een zwart vw-logo erin
bestuurderssoel
Daarna maar een binnenklus; dus heb ik de bestuurdersstoel eruit gehaald. Het schuim van de zitwang is nl. weg/ uitgedroogd (zoals altijd...) en de naad tussen het zitvlak en de rechter zitwang (de blauwe kant) is voor een groot deel los :(
De leuning moet dus worden gedemonteerd en de bekleding van de zitting moet eraf.
Gelukkig is de stof van de linker zitwang nog niet doorgesleten, dus het is 'alleen maar' een kwestie van het schuim opvullen en de losse naad opnieuw stikken.
Natuurlijk heb ik ook meteen de bekleding zo goed mogelijk gereinigd! ;)
Al met al een klus van zo'n 2 uurtjes.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI2010naadislos.JPG
de losse naad stikken...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI2014schuimerin.JPG
daarna schuim opvullen met een spons en afplakken met skai...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI2016stoelklaar.JPG
...en de stoel is weer klaar!
Van de reparatie maak ik nog wel eens een how-to, zodat iedereen er wat aan heeft! :thumbup:
Al met al een productief dagje.
Later weer meer...
Fire&Ice Koekie
15-02-2009, 21:11
goed bezig,
mijn stoelen kennen ook nog wat plekjes waar ik af moet.
maarja dat komt vast wel goed.
ga zo door word vast mooie bak! haha
Vento Vice
17-02-2009, 22:36
UPDATE 17-2-2009:
pakjes-middag
Nadat ik gistermiddag en vanmiddag geholpen heb met het verlagen van de MkII GTI van Dr. Golf:
(...en dan nu eindelijk jouw Golfje on-line!)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/Mariozijkant.JPG
deze veren/dempers had ik bijna voor mezelf gekocht...
... kreeg ik vandaag drie(!) pakketjes binnen!
Pakket 'numero uno' was het setje HELLA mistlampen; na een schoonmaakbeurt best nog wel netjes op een piepklein barstje na (milimeter werk) Met de originele beugels, ziet het er dan zó uit:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI050mistlampenFabian.JPG
G60 foglights voor in de vóórbumper
Het tweede pakketje was een nieuwe einddemper voor de Vento GT
(dat gaat nl. ook gewoon door...)
Ik rijd namelijk al twee weken zònder de ca. 60 cm eindpijp rond :screwy: en ben dan ook mijn dempingswol al kwijt... :tongue:
Het laatste pakketje was ik iets minder blij mee... :mad:
Kort gezegd: de "Bonrath-wisser" was geen echte...
Ik heb de desbetreffende persoon al aan de lijn gehad en na enig aandringen, beloofde hij "mij te matsen" en het geld terug te storten... Wordt vervolgd!
(na reeds twee MP-pogingen lijkt zo'n wisser mij dus niet gegund :( )
Dus nogmaals een oproep:
Als er iemand is die een complete en ECHTE DIKKE Bonrath-wisser voor een MkII te koop heeft voor maximaal € 50,-, dan mag je me PM-en! (dus dik en mèt de BONRATH-tekst in de wisser-arm)
(liever niet aanbieden in dit topic, maar via PM of E-mail dus)
Later weer meer!
Das een zeer coole pic.
!@#$%&* wat is die laag :thumbup:
:spankit: :spankit: :spankit: :spankit: :spankit:
Fire&Ice Koekie
19-02-2009, 21:38
mooi laag ja,
verlaging of schoef en hoeveel?
Vento Vice
24-02-2009, 21:26
@Fire & Ice Koekie:
De GTI van Dr.Golf heeft verlagingsveren; vóór 6cm, achter 4cm naar beneden!
UPDATE 24-2-2009:
passagiersstoel
Afgelopen zondag heb ik de tweede stoel er ook uit gehaald.
Deze stoel was nog wel heel, maar nogal vuil op het zitvlak.
Dit heb ik schoon gemaakt met vloeibaar wasmiddel, warm water en flink boenen met een washandje.
Het hele interieur is nu dus keurig en staat op de logeerkamer te wachten.
LC4V
Vorige week heb ik twee grille-lijsten gekocht; één voor de Vento en één voor de Golf, waar dus een Jetta-front op komt.
Dat lijstje is natuurlijk gespoten in 'dark violet pearl'; oh-oh-oh, wat is het toch een mooie kleur!
Gisteren heb ik hem in de reeds gespoten grille 'geklikt'
Vandaag was het slotplaatframe aan de beurt.
Het ding heeft waarschijnlijk lang in een tuin o.i.d. gelegen, want er zat nogal wat roest op.
Dit heb ik verwijderd met een staalborstel op de boormachine.
Zeker een uur zitten schuren... :(
De slotplaat (=zichtdeel) heb ik glans-zwart gespoten, de rest matzwart; daar zie je toch vrijwel niks van! De roest is i.i.g. nu verdwenen!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI059slotplaatgespoten.JPG
slotplaat hier in de grondverf en de rest mat-zwart gespoten
vóórbumper
Terwijl de slotplaat droogt, ben ik verder gegaan met de vóórbumper.
Zondag had ik hem al voorzien van de twee uitsparingen voor de Hella mist-pitten.
Daarna een laagje kunstofprimer en matzwart op de reliëf-laag gespoten; zodat het kunstof niet meer grijs uitslaat. Meteen de nieuwe witte knippers erin gezet.
De spoilerlip heeft uiteraard dezelfde behandeling ondergaan, nadat-ie was gedemonteerd.
Het gekleurde deel had ik ook al netjes geschuurd en ontvet voor een nieuwe grondlaag.
Deze grondlaag is er vandaag op gekomen. Lekker veel afplakwerk vooraf :shake:
De paarse- en blanke lak komen later wel; ik laat eerst die grondlaag lekker uitharden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI064voorbumperindegrondverf.JPG
grondverf op de bumper met de nieuwe mistlampuitsparingen
Al met al een stukje opgeschoten dus! Natuurlijk kon ik het niet laten, om het spul even op de auto te hangen, om te kijken hoe het staat!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI063grilleenbumperpassen.JPG
ff voor de 'look' erop gehangen
PS:
Bonrath-verhaal:
Ik had een Bonrath éénarmwisser 'voor wênig' op het net gekocht.
Helaas was het geen echte, bleek toen het pakketje aankwam... :(
Wel alles nieuw en in een Bonrath-doos(!) met (gekopieëerde) gebruiksaanwijzing, maar het was gewoon een afgezaagde en aangepaste imitatie-wissermechanisme 'made in France' :screwy: PURE NEP, DUS! :mad:
Gelukkig had ik de verkoper zijn telefoonnummer èn adres nog, dus heb ik mijn geld inmidels terug, na een boos belletje en wel eerst terugsturen. Poeh-hé! Gelukkig!
Aan iedereen: nooit iets kopen bij (A)Lex uit Rozenburg (ZH); zwendelaar!
Later weer meer...
Vento Vice
08-03-2009, 18:28
UPDATE 8 maart 2009:
deuren
Op 26 februari heb ik een ritje op en neer naar Deventer gemaakt.
Daar lagen namelijk twee deuren in LC4V voor mij klaar!
Het moest wel met een aanhanger, want wat dat betreft is een Vento niet ideaal...
Deze kwam ik toevallig tegen en dus had ik een bod gedaan; de eigenaar ging akkoord en dat scheelt mij dus weer werk (en was tevens een leuk verjaardagskadootje voor mezelf...)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI066deurenuitDeventer.JPG
goed in doeken ingepakt en met vier spanbanden vast gezet
Estorils!
Voor mijn verjaardag had ik van m'n vriendin een weekendje weg naar Ooij gehad (nabij Nijmegen)
Op de terugweg, op 1 maart, zijn we via Zoetermeer gereden en hebben we eindelijk mijn aanbetaalde Estorils opgehaald!
Er zitten ook nog knappe bandjes om!
ze zijn helaas inderdaad wel overgespoten...
radiator
Vrienden op de juiste plaats is makkelijk!; ik heb vorige week een nieuwe radiateur op de kop getikt voor slechts € 23,80 :eek:
opbouwen
Vandaag heb ik de deuren verwisseld en daarna ook maar meteen de schermen geplaatst. Van de deuren moest ik wel de rubbers en ramen overzetten; spiegels in kleur heb ik nu 4 van...
Meteen de zijlijsten er weer op gezet, natuurlijk!
Het moet allemaal straks nog wel iets afgesteld worden, maar het ziet er tenminste weer uit als een auto :tongue:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI067schermenendeurenerop2.JPG
het begint weer ergens op te lijken...
Zoals je kunt zien, zitten er al 'aero-twin'-wissers op; het Bonrath-verhaal blijft moeilijk.
Ik ga ooit wel eens zelf klussen om er één te maken...
Wel zoek ik nog steeds een Jetta-booskijker.... Anyone?! PM me!
komt helemaal goed zo te horen....succes verder :thumbup:
Vento Vice
09-03-2009, 12:53
UPDATE 9-3-2009:
motorruimte
Vandaag heb ik het linker en rechter gedeelte vrij gemaakt onder de motorkap; d.w.z. accu, luchtfilterhuis, kvs-tankje, ruitensroeier-tankje, slangen naar de sproeiers, kabel naar zijknipperlichtjes(?) e.d. verwijderd.
Dit is omdat ik dan die gedeeltes weer netjes schoon kan maken en spuiten.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI070motorruimtegedeeltelijkvrijgemaakt.JPG
alles bij elkaar gebonden met tie-wraps en alvast onder een doek verborgen
radiator
Daarna heb ik het frame achter de radiator aangepakt; na de staalborstel even ontvetten, grondlak op de kale stukjes en daarna helemaal matzwart gespoten.
Als laatste de fan met motor en de rubberen 'flapjes' er weer op en het geheel op de gloed-nieuwe radiator geschroefd, net als de temperatuursensor.
(foto volgt...)
Estorils
Voor het mooie heb ik ook maar meteen de Estorils eronder gegooid.
Dit ging niet zomaar...; de GM-velgen, die erop zaten, hadden een nogal nauw naafgat :( ; oftewel tè nauw!
Nadat de wielbouten verwijderd waren, zaten de velgen nòg steeds vast :screwy:
De enige mogelijkheid was rammen met een 'vuistje' vanaf de binnenkant; vóór ging dat nog wel, maar achter moest de slijptol er óók nog eens aan te pas komen :shake: ...
Ik heb de velgen iets ingeslepen (waar ze om de naaf klemden) en na (alsnog) een paar flinke klappen met de hamer, kwamen ze gelukkig wèl los!
Weg ermee! Ik breng ze meteen naar het grof vuil. Heb ik ook weer wat ruimte...
(Wel jammer voor 'Jurgen Santana', want die wilde ze eigenlijk nog wel hebben... :redface: Sorry!)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI071estorilseropback.JPG
foto uit de juiste hoek genomen, dan staat er 'gewoon' een Golf geparkeerd
later weer meer!
Begint steeds meer als een fire&ice uit te zien. Ga zo door :thumbup:
Fire&Ice Koekie
09-03-2009, 20:03
dat hij er echt op begint te lijken had ik ook al willen zeggen.
gaat lekker rene ! ;)
Kijk kijk dat begint alweer op een auto te lijken :thumbup: Goed bezig en ga zeker zo door.
Vento Vice
16-03-2009, 20:05
UPDATE 16 maart 2009:
vervolg motorruimte
Door de schade en de lange stilstand is het één en ander wel wat roestig geworden.
Woensdag 11 maart heb ik dus de motorruimte aangepakt: deze is 'ontruimd', schoon gemaakt, gegrond en als laatste matzwart gespoten.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI073luchtfilterdeelindegrondverf.JPG
het gedeelte aan de luchtfilter-kant in de 'grond'
Na de motorruimte was ook de radiator-balk aan de beurt.
Nadat de staalborstel erover is geweest, gronden en spuiten.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI075radiatorbalkookmatzwart.JPG
... en alle roest is gelukkig weer weg!
Na deze klus konden het Jetta-front en de radiator-combinatie er ook weer op!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI076jettafronterop.JPG
mooie bumper, hè?!
nieuw!
Ondertussen heb ik ook nog even nieuwe remschijven en -blokken voor de voorkant èn slotbouten aangeschaft; voor als de Estorils straks gaan glimmen en dus iets gewilder worden... :D
Er zit, als het goed is, ook nog een gepolijste, aluminium stabilisator aan te komen... :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI077schijvenenslotbouten.JPG
de linker zijde
Vanmiddag heb ik in 't zonnetje(!) de linker kant aangepakt.
Eerst het spatbord zo goed mogelijk vast gezet en daarna aan de portierzijde goed afgekit, zoals dat orgineel ook hoort ;)
Daarna de onderzijde goed vast gezet en meteen getectyleerd, want de dorpellijst kwam er ook weer overheen.
Deze is vervolgens samen met de achter-wielrand ook netjes in de plasticprimer gezet en daarna matzwart gespoten.
(Alle zwarte, plastic delen blijven straks dus mooi zwart! ;); 'thanx' voor de tip, 'Jetta Racing')
Met het Fire and Ice-logo erin, ziet de linker kant er nu weer goed uit!
(Waarschijnlijk dus morgen hetzelfde verhaal aan de rechter zijde... ;) )
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI079dorpelenwiellijstenlinkszwart.JPG
...mmmm!
en...
Zoals je ziet zijn de Volksforumstickers er wel weer vanaf gehaald; ik vond ze toch té opzichtig; ik kon er maar niet aan wennen... :shake:
Ik ben ook alvast bezig geweest met de linker remklauw en -schijf van de voorkant; de klauwbouten moesten ècht even in de kruipolie en de 'schijf-schroef' moest (uiteraard) uitgeboord worden :redface:
Ik heb trouwens nog wel een spuitbusje rood liggen voor de klauwen... :rolleyes:
Later weer meer!
(P.S.: ik heb nog steeds geen 'booskijkert'...)
Fire&Ice Koekie
16-03-2009, 22:16
netjes bezig.
kijk ook is bij mijn topic ;)
gespoten velgen staan op topic, auto word morgen gespoten :D
spannend!
we will MEET
Vento Vice
19-03-2009, 21:31
UPDATE 19 maart 2009:
de andere kant...
Zoals gezegd, heb ik dinsdag ook rechts de lijsten zwart gemaakt.
Voordat ik daaraan begon, heb ik eerst een poging gewaagd om ook de rechter remklauw alvast te demonteren...
Dit ging nòg moeilijker dan de linker kant; de ene bout ging uiteindelijk wèl los (na drie keer inspuiten met kruipolie), maar de andere bout is helaas gebroken :( Dat werd dus uitboren en opnieuw tappen.
Dit kostte dus wel weer extra veel tijd en moeite, maar het is gelukkig ook weer goed gekomen!
stabilisatorstang
Gisteren kwam ik thuis uit het werk en toen lag er een briefje in de brievenbus: "Uw pakket is afgeleverd bij # 134"
Snel halen bij de buurman, dus!
Het bleek de aluminium stabilisatorstang te zijn, wat ik al hoopte...
Da's een mooi klusje voor de woensdag! :tongue:
Na het grondig schoonmaken, eventjes goed bepalen hoe-en-waar hij gemonteerd moet gaan worden. Daarna de plaatsen afgetekend, voor het boren.
De 'stabi' wordt namelijk vast gezet met 8 verzinkte M6 inbus-bouten (daar ben ik gèk op! :tongue: )
Het op z'n plek krijgen van de moertjes (mèt tandringetjes!) aan de onderkant is al een kunst op zich, als je bedenkt dat de veerpoten aardig in de weg zitten... :(
(daar is nl. geen ruimte :shake: voor een paar dikke vingers; alleen maar voor een smalle punttang...)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI090stabbi.JPG
mooi glimmende stabilisatorstang met nieuwe inbusboutjes
hood
Toen dit klaar was, was er nog ff tijd (en zin) om de motorkap te verwisselen!
Er zitten wel wat lichte krassen op, die ik er hopelijk uit kan poetsen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI084motprkapvanrechtsvr.JPG
wéér een stap verder; nu is al het plaatwerk in kleur!
bumper
Nadat ik vandaag, donderdag, eerst de motorkapvergrendeling van het Golf-slotplaat en de 'oude' motorkap heb overgezet, is vandaag ook de G60-vóórbumper erop gegaan.
Deze moet nog wel gedeeltelijk in kleur worden gespoten, maar ik wilde ècht even zien, hoe het zal staan; zo alles bij elkaar.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI087vanvorenlaag.JPG
hij lijkt hier erg laag, maar hij staat vlak voor een stoeprand...
Niet gek, hé? :thumbup:
Ik merk echt dat het lekker opschiet, als het weer maar mee zit! :)
De planning is, om morgen de binnenkant uit te zuigen en het Fire and Ice-interieur terug te plaatsen.
De Golf hoeft nu namelijk niet meer als onderdelen-voorraadschuur te fungeren...
Trouwens: Wil iemand nog een zilvergrijze motorkap zonder deuken??
Ziet er maar weer netjes uit, alleen jammer van jetta front(niet mijn smaak). Verder wel weer een toffe auto om te zien.
hey als koekie nog een booskijker voor je heeft, kan ik die eventueel wel een keer brengen, dan zit je ook neit met verzend kosten,
woon in Emmen maar kom oorspronkelijk ook uit Velsen-Noord, en kom er af en toe nog wel eens, dus laat maar ff van je horen :)
Vento Vice
20-03-2009, 19:07
bedankt voor het aanbod, jetta91, ...maar helaas had 'koekie' geen booskijker, maar een grillelijst liggen...
Maar als jij er toevallig wel ééntje weet liggen en tòch vaak deze kant op komt, dan houd ik me zeker aanbevolen!
F&Ipower
20-03-2009, 20:36
ziet er goed uit!!! vindt zobiezo een rallye front beter staan.... succes!! :thumbup:
Vento Vice
21-03-2009, 06:54
ziet er goed uit!!! vindt zobiezo een rallye front beter staan.... succes!! :thumbup:
Ben ik eigenlijk wel met je eens, maar een Rallye-front kost 2e hands ca. € 800,- :eek: en deze was slechts € 30,- ;)
(bovendien moet je er eerst maar ééntje vinden...)
Zonder 'booskijker' zijn de Jettalampen mij ook nog wat te groot...
...dus: wie-o-wie heeft er nog ééntje liggen?
Nòg een vraagje:
Er zit op een PF-motorblok een stukje stalen leiding van ca. Ø 2à3 cm. (van het koelsysteem/de kachel); deze is bij mij echter lek :( .
Heeft iemand dit toevallig nog liggen, of kan iemand mij vertellen hoe dit onderdeel heet :confused: èn waar ik dat dan goedkoop :D kan krijgen?
Ik heb ooit van iemand gehoord, dat dat er ook wel 'imitatie' is...
Voorbeeldfoto:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI090stabbi2bewerkt.JPG
het gaat dus om het rood omcirkelde leidinkje, wat aan de rijderskant van het PF-blok zit
Kan iemand mij helpen?
Vento Vice
21-03-2009, 19:05
UPDATE 21 maart 2009 (lente!):
interieur
Gisteren heb ik iets heel anders gedaan, namelijk de hele binnenkant uitgeruimd en uitgezogen.
Dat wil zeggen: heel grondig schoon gemaakt; anderhalf uur met de stofzuiger in de hand...
Waarom? Omdat ik dan de volgende grote stap kon doen: het interieur terug plaatsen!
Na de schoonmaak eerst de achtermat er weer in, vervolgens de achterpanelen gemonteerd en daarna de achterbank (waar dus de sigarettegaatjes zijn gerepareerd en nu wel twee afdekkapjes op de scharnieren zitten ;) )
Vervolgens zijn de vóórstoelen aan de beurt; gerepareerd en schoon gemaakt.
Natuurlijk zijn de geleiderails eerst gereinigd en vervolgens voorzien van een vers vetlaagje voor het betere glijwerk...
Ondanks dat ik geen tijd meer had voor de deurpanelen, zag het er weer goed uit!...
deurpanelen
...die heb ik dus vandaag maar gedaan, met hulp van Mirella, mijn vriendin ;)
Ook hier geldt: zoals origineel, dus mèt folie achter de panelen.
Bij de demontage heb ik alle kunststof bevestigingsblokjes verwijderd, zodat ik het 'oude plastic' er redelijk heel af heb kunnen halen, zodat deze nog wel als MAL konden fungeren. (er zaten nl. voor de rest wel wat nutteloze gaten in)
Ik heb hiervoor stevige bouwfolie gebruikt en deze vast 'geplakt' met acrylaatkit.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI091deurkitten.JPG
vochtwerende folie, zoals het hoort; vast gezet met acrylaatkit
Daarna weer netjes de bevestigingsblokjes er doorheen gedrukt en vervolgens de panelen er weer op; spiegelbediening, spiegelhoek-afdekkappen, handgrepen en slingers er weer op.
(ik heb dus alleen een paar kleine gaatjes voor schroeven en speakerdraadjes in de nieuwe folie gemaakt)
Echter, twee dingen zijn nu niet meer zoals origineel:
ten eerste de aluminium 'custom'-deurslingers en ten tweede Golf III-deurpinnen, i.p.v. de originele 'paddestoelen', die ik echt tè lelijk vind! :eek:
Zie hier het resultaat:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI093interieurdashboard.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI094interieurachterin.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI095interieurvanafhetachterraam.JPG
tadaa! het eindresultaat mag er wel wezen, al zeg ik het zelf!
finshing touch...
Met de gerepareerde bekleding, een 'nieuwe' gatenvrije hoedenplank, een sportstuurtje mèt Fire and Ice-logo op de claxon èn 'tuning-raamslingers' is de binnenkant bijna klaar...
Bijna..., want ik heb bij www.matten-online.nl een zwarte velours mattenset besteld, waarvan het randje in violet wordt omzoomd :tongue:
Kost wat, maar dan heb je ook wat!
http://www.matten-online.nl/images/037.jpg
(zònder F and I-logo dus, want die zijn er nu wel genoeg...)
later weer meer! (...en laat je horen!)
je maakt er wel een erezaak van, niet?? heel netjes allemaal...
vind persoonlijk alleen de raamslingers erg nadrukkelijk aanwezig,ook omdat er voor de rest nergens alu terugkomt....
zou zelf toch voor ori gaan ;) ;)
voor de rest :thumbup:
Ik zou er nog wel een origineel stuurtje inzetten als ik jou was
nee vind ik niet past wel goed zo... :D
Fire&Ice Koekie
23-03-2009, 19:14
ziet er allemaal netjes uit.
je gaat goed te werk ;)
Vento Vice
23-03-2009, 22:59
Ik moet het eerste mooie èn originele stuurtje nog vinden... :rolleyes:
Bovendien past daar zowieso geen Fire and Ice-claxon in... ;)
Nee; ik heb de originele er dus juist uitgehaald; als je het héle topic had gelezen, dan wist je dat...
Maaruh..., wat vind je van de rest?!
@De Pul:
De slingers zijn alu en de veerpootbrug is ook alu ...
Nee klopt, in het interieur is er verder nix alu, maar dat vond ik nou juist wel leuk; als je dan toch moet slingeren i.p.v. elektrisch, dan maar met 'gepimpte' slingers!
Voorlopig blijven ze dus gewoon zitten. Als ze steeds los gaan zitten (wat ik van dit systeem gehoord heb), dan gaan ze er wel weer uit, maar voor de 'look' vind IK ze juist leuk!
Om eerlijk te zijn vind ik die slingers ook te veel "aanwezig". :) Interieur is erg netjes opgeknapt! Jammer dat het een F&I interieur is........ ;) :D
Ik ga trouwens ook eens kijken op die matten-online website. Eens kijken of ik nog iets kan vinden voor m'n kever. Hoe is de kwaliteit van die matten? :)
Vento Vice
24-03-2009, 12:47
@Gijs:
Als je niks met een Fire and Ice(-interieur) hebt, waarom kijk je dan in F&I-aanverwante topics?! Tòch bedankt voor het compliment.
De matten heb ik zelf nog niet binnen, maar als ik de recensies op de site lees, dan zal het met de kwaliteit wel goed zitten :thumbup:
Ze verkopen drie kwaliteiten en ik heb zelf de mooiste gekozen. (=velours)
Het gekleurde randje, wat ik zelf mooi vind, is verder kosteloos en in vele kleuren te krijgen. Maar ze zijn niet goedkoop...
UPDATE 24 maart 2009:
documentatie
Via marktplaats heb ik twee boekjes op de kop getikt; ten eerste een ordinaire, Nederlandstalige 'vraagbaak' en ten tweede een Duitse variant: "So wird's gemacht!" Het schijnt dat daar nòg meer in staat! :tongue: Kent iemand dit boek?
(Er bestaat ook een deel "So wird ihn schneller!"... ;))
Hoe dan ook, het is zowieso leuk voor de 'hèb'!
Waarschijnlijk zullen ze binnenkort in de brievenbus liggen.
(Bovendien kan ik dan 'meteen' de elektrische schema's gebruiken, om de warboel voorin een beetje te fatsoeneren...)
nòg een logo...
Vandaag heb ik niet zoveel tijd aan de Fire and Ice besteed.
Ik heb de hoogte van de motorkap aan de scharnierzijde goed afgesteld en daar meteen nieuwe inbusboutjes geplaatst.
Het Jetta-front moest rechtsonder nog iets meer naar achteren; dat is nu ook gefixt.
Vervolgens heb ik de parafaan-afdekking en de computer-afdekking schoon gemaakt en terug geplaatst. Rondom ff wat kleine plekjes bijgetipt. Ook het rubber zit weer op z'n plek.
Als laatste heb ik nog een logo in de grille gezet...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI098FrontGTI.JPG
het is een GTI-logo van een MkV
later weer meer!
Fire&Ice Koekie
24-03-2009, 12:57
mooi bezig man, haha.
ik zit nog te twijfelen om het roze golf logo nog wel bij te tippen. wat zou jij doen?
ik zocht het kleurnummer wat jij had opgezocht volgnes mij moet hij in deze topic staan :P
Vento Vice
24-03-2009, 13:03
mooi bezig man, haha.
ik zit nog te twijfelen om het roze golf logo nog wel bij te tippen. wat zou jij doen?
ik zocht het kleurnummer wat jij had opgezocht volgnes mij moet hij in deze topic staan :P
Als je het roze logo wil bijwerken, doe het dan met een verfroller(-tje); dat wordt mooier denk ik!
Fire&Ice Koekie
24-03-2009, 13:10
en dan het zwarte weer bijtippen met penseeltje ofzo?
ik zal is opzoek gaan naar die lak.
Fire&Ice Koekie
24-03-2009, 13:30
heb wel het kleurtje purperrot gevonden,, lijkt er veel op. zal straks ik kijken bij ferwerda :P
edit:
ik heb ral 4006 in grote spuitbus gevonden. 6 euro kost het.
www.spuitbuswinkel.nl kijk bij hobby ;)
dan ral kleuren.
Dit gaat niet lang meer duren en hij kan weer de weg op.Goed bezig man.
go0ed bezig man:D
ik meen dat ik ergens op zolder nog zo'n roze/paarse golf gti logo heb liggen en de beide fire and ice logo's voor in de zijschermen:D
(moest er oppeens aan denken toen ik je topic doornam)
goed bezig man!
Vento Vice
25-03-2009, 00:48
go0ed bezig man:D
ik meen dat ik ergens op zolder nog zo'n roze/paarse golf gti logo heb liggen en de beide fire and ice logo's voor in de zijschermen:D
(moest er oppeens aan denken toen ik je topic doornam)
goed bezig man!
thanx! Als je die 3 logo's kwijt wil voor een leuk prijsje?
Is altijd handig; reserve! Doe dan maar ff een PM-etje met je vraagprijs!
maar voor de 'look' vind IK ze juist leuk!
daar gaat het om toch??
word heel netjes allemaal :thumbup:
Pedaalemmer
25-03-2009, 14:49
aaargh verselijk die raamslinger..naja ieder zijn ding, vind hem verder wel super. Die matten site gebruik ik ook voor mijn vloermatten gaan lang mee heb ze nu 1,5 jaar en nogt steeds in orde.
Vento Vice
30-03-2009, 18:06
UPDATE 30 maart 2009:
Oké mensen, dat die slingers jullie goedkeuring niet kunnen wegdragen, weet ik nu wel... Voorlopig blijven ze gewoon zitten!
Gelukkig verder geen kritiek, dus bedankt allemaal voor de mooie complimenten! :thumbup:
tapijt, naslagwerk en andere 'shit'...
De matten en twee boeken zijn inmiddels ook binnen.
De pasvorm van de matten is heel erg goed en het randje kleurt mooi met de rest.
Er staan (vooral in het Duitse werkplaatsboek) vele duidelijke tekeningen en schema's in; erg nuttig dus!
De 'pijp' van het koelsysteem, die ik nog zoek, heet dus een 'waterpijp' :tongue: en 'kühlwasserrohr' in het Duits.
Een grillespoiler is nu uiteindelijk maar nieuw in bestelling, daar tweede-hands en dan versturen praktisch geen optie is, vanwege de lengte van zo'n ding.
voorbumper
Vandaag, met het mooie weer, eindelijk maar eens die voorbumper gespoten!
Voor het 'gemak' lekker op de auto laten hangen; daardoor heb je wel veel afplakwerk, maar ja...
Het resultaat is goed te noemen; zéker voor een spuitbus-klus!
Kijk zelf maar! ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI104bumpervrgespoten.JPG
let ook op de nieuwe kentekenplaat en -houder...
achterbumper
Ook de achterbumper is (eindelijk) aan de beurt.
Deze had ik met zwarte tape beplakt, zodat de auto vanaf de straatkant (in geschorste klus-staat :tongue: ) niet te veel opvalt; de bumper was namelijk knalrood.
Helaas bleef er veel lijm achter bij het verwijderen daarvan... :(
Maar goed, met wat thinner was dat ook al weer snel opgelost!
De stukken, waar de rode verflaag niet goed heeft gehecht, zijn eerst goed geschuurd, zodat er een vloeiende, niet voelbare, overgang ontstond.
Nadat dàt klaar was, zijn eerst alle kale stukken en ook het zwarte bumperdeel met kunststof-primer behandeld; vervolgens is het structuur-gedeelte (ook) matzwart gespoten en het rode stuk alvast in de grondverf gezet.
Helaas was de eerste spuitbus LC4V niet meer vol genoeg om ook nog de achterbumper te doen... Morgen dus een nieuwe halen!
Later weer meer!
goed bezig man!
lekker rustig aan opbouwen:D
Fire&Ice Koekie
31-03-2009, 08:10
bumper ziet er mooi uit.
lekker bezig.
ik heb foto's van de bekleding zal ze gauw even er op zetten als ik thuis ben.
ik heb ook mijn golf embleem achter opnieuw gespoten. en de randjes weer zwart gemaakt. is super mooi geworden.
als je de spuitbus met die kleur nodig bent stuur ik hem je wel op.
kun je je logo ook weer strak in de kleur maken.
randjes kun je dan met penseel bijwerken of gewoon met terpetine wegvegen. lukt mooi.
ik hoor het wel.
Voorbumper ziet er inderdaad goed uit.En de nieuwe kentekenplaathouder ziet er ook strak uit. :thumbup:
Vento Vice
31-03-2009, 18:24
thanx, kb2! Achter zit er ook ééntje... :thumbup:
UPDATE 31 maart 2009:
interieur
Allereerst hebben jullie nog een foto van de nieuwe matjes tegoed :tongue:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI11431maart2009interieurrechts.JPG
een goede pasvorm met een randje in stijl; het mattensetje maakt het interieur helemaal 'top'!
achterbumper
Vandaag is een tweede spuitbus LC4V gehaald en is meteen de bumper in de kleur gezet. (boven op het balkonnetje in 't zonnetje :tongue: )
Na een kleine tegenslag :( , is ook deze mooi egaal in het violet gespoten. De blanke lak heb ik pas gedaan, nadat-ie op de auto was gemonteerd. (dan hoef ik hem nl. niet meer aan te raken...)
Nu is dus ook de achterbumper strak!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI11631maart2009logoweerroze.JPG
het logo is weer roze en de bumper glimmend 'dark violet pearl'
Zoals je ziet 'koekie', ik heb je spuitbus niet meer nodig ;) ; ik heb het logo ook al aangepakt met behulp van een klein flesje roze verf en (zoals al eerder gezegd) een verfroller. Niks 'bijwerken zwarte randjes'... ;)
Toch bedankt voor het aanbod :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI12031maart2009rechtsachterzonnetje.JPG
...en een foto in het zonnetje
fusees en remklauwen
Ondertussen heb ik vandaag ook de fusees en remklauwen aan de voorkant aangepakt. De planning was alleen de klauwen te doen, maar als je dan al die roest ziet... :(
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI106fusseeoud.JPG
vóóraf...
Nadat al het losse roest er afgekrabt en afgeborsteld was, is het spul ontvet en in de grondverf gezet; vervolgens zijn de fusees matzwart en de klauwen rood gespoten. Straks met de nieuwe schijven en blokken: weer helemaal nieuw!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI111fuseezwart.JPG
...en klaar!
EDIT 1 april (geen grap...):
Klein klusje om het helemaal af te maken... :tongue:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI112fuseeblokkenenschijfnieuw.JPG
vandaag de nieuwe blokken en de schijven er ook meteen even op gezet!
Later weer meer!
Als je de velgen straks weer gepolijst heb heb je een hele mooie F&I.
Blijf het alleen jammer vinden het jetta frontje en sportstuurtje, maar gelukkig verschillen smaken ;)
Is heel mooi geworden hoor!
Vandaag heeft mijn F&I nieuwe APK gekregen :)
Kan dr weer een jaartje tegenaan.
F&Ipower
02-04-2009, 19:19
ziet er goed uit, en een spuitbus in de kleur lc4v??? waar haal je die vandaan??
Vento Vice
02-04-2009, 19:53
ziet er goed uit, en een spuitbus in de kleur lc4v??? waar haal je die vandaan??
Gekocht bij Bob Hes in Heemskerk; wordt speciaal gemaakt, maar kost dan ook wel € 21,95...
Bij www.spuitbuswinkel.nl hebben ze ook voor die prijs ongeveer, zag ik.
Die link kreeg ik van 'koekie' :thumbup:
mini-UPDATE:
Nergens een nieuwe 'kühlwasserrohr' te vinden, helaas...
De lekkage van mijn 'waterpijp' is dus maar gerepareerd; het rotte, lekke stuk er tussenuit gezaagd en vervangen door een rubber slangdeel met de juiste bocht erin. ;) De radiator zit er dus nu ook weer in en alle slangen zitten weer vast. En er is een klein beginnetje met de dradenboel gemaakt.
Hij heeft daarna ook nog ff gelopen :thumbup:
later weer meer!
Fire&Ice Koekie
03-04-2009, 17:55
is het logo wel de originele kleur die jij noemde?>
ral 4006. mijne is namelijk veel veller in mijn ogen,
kijk eens op mijn topic heb foto's van bekleding en embleem.
ziet er allemaal nog steeds netjes uit rene!
servibruls
03-04-2009, 19:07
Netjes gedaan!!!
Als ik dit zo zie zou ik ook weleens zo'n project willen beginnen.
Dus als iemand een project auto weet te staan (die motorisch in orde is) dan hoor ik dat graag via pb.
Vento Vice
03-04-2009, 19:36
is het logo wel de originele kleur die jij noemde?>
ral 4006. mijne is namelijk veel feller in mijn ogen,
kijk eens op mijn topic heb foto's van bekleding en embleem.
ziet er allemaal nog steeds netjes uit Rene!
@Koekie:
Ik zag het in jouw topic....
Dat het Ral 4006 moest zijn, stond op de Duitse Fire and Ice-site :( (...so don't blame me :tongue: )
Nu ik het bij jou zie, is het idd wel wat fel... maar ik vind het wel mooi!
http://img11.imageshack.us/img11/3053/embleem2.jpg
lekker fel, toch?!
Ik heb zelf van die kleurkaartjes van de Gamma bij het roze logo gehouden en deze kaartjes heb ik dus al een tijdje in m'n zak zitten :tongue:
Toen ik laatst mijn tweede spuitbus LC4V kocht, zag ik daar een flesje staan die er wel op leek. Nadeel is dat deze verf mat is...
Maar wat maakt het uit? Het is er toch een stuk van opgeknapt?!
@servibruls:
Goed zo! Ga er ook één redden, als je een beetje handig bent, anders lopen de kosten wel héél erg hoog op...
Reken er wel op, dat het altijd duurder wordt, dan je verwacht ;)
ik heb echt diep respect voor hoe grondig jij te werk gaat:thumbup:
ik heb echt totaal geen geduld om bv een fusee te gaan spuiten, maar als ik zo het resultaat zie;top!!
Vento Vice
03-04-2009, 22:09
ik heb echt diep respect voor hoe grondig jij te werk gaat:thumbup:
ik heb echt totaal geen geduld om bv een fusee te gaan spuiten, maar als ik zo het resultaat zie;top!!
Thanx! :redface:
(en dàt, terwijl je er maar weinig van ziet als de velgen erop zitten :tongue: )
Ik heb gelukkig wel aardig geduld... en of de één of andere manier leg je de lat voor jezelf steeds hoger.
En tòch zie ik vaak genoeg dingen, waarbij dit verbleekt...
Ik heb bijvoorbeeld dezelfde gedachten als ik de projectjes van 'Jettaracing' zie...
Ik doe (zo goed als mogelijk) mijn best en vind zulke complimenten dan natuurlijk erg leuk!
(daarom wordt het uiteindelijk ook hier 'gepubliceerd'; net als in het echte leven is het: 'zien en gezien worden!')
Vento Vice
03-04-2009, 22:57
UPDATE 3 april 2009:
eindelijk!
Na vele pogingen om er ééntje tweedehands te kopen, heb ik onlangs maar een nieuwe grillespoiler gekocht bij de plaatselijke auto-accessoire-shop (uit het 'AUTOSTYLE'-boek ;) )
1 april kon ik hem halen en heb ik hem dus meteen gespoten. Donderdag is-ie gemonteerd.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI121booskijker.JPG
...en eindelijk een 'booskijkert' d'r op
plaat
Vandaag naar de auto-RAI geweest; het was verder niks bijzonders, maar ik kon gelukkig GRATIS naar binnen ;) (thanx Nathalie!)
Daar verkopen ze tegenwoordig ook 'gadgets', dus heb ik een geinige, gegraveerde kentekenplaat laten maken.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI122RAIplaat.JPG
Fire and Ice/auto-RAI 2009 souvenir
toch nog?
Vandaag ben ik van te voren ook nog even langs de sloop gereden en heb daar een Lancia wisserarm gevonden. (dus met het wisser-rubber ònder/in de dikke arm en dus niet ernaast) Hij lag toevallig wel al bij de Golfjes MkII... :screwy:
Ooit ga ik daar maar zèlf creatief mee aan de gang, omdat een originele Bonrath-wisser voor een normale prijs onmogelijk is...
later nòg meer! :tongue:
jettafrontje staat hem goed....
F&Ipower
04-04-2009, 10:06
Gekocht bij Bob Hes in Heemskerk; wordt speciaal gemaakt, maar kost dan ook wel € 21,95...
Bij www.spuitbuswinkel.nl hebben ze ook voor die prijs ongeveer, zag ik.
Die link kreeg ik van 'koekie' :thumbup:
mini-UPDATE:
Nergens een nieuwe 'kühlwasserrohr' te vinden, helaas...
De lekkage van mijn 'waterpijp' is dus maar gerepareerd; het rotte, lekke stuk er tussenuit gezaagd en vervangen door een rubber slangdeel met de juiste bocht erin. ;) De radiator zit er dus nu ook weer in en alle slangen zitten weer vast. En er is een klein beginnetje met de dradenboel gemaakt.
Hij heeft daarna ook nog ff gelopen :thumbup:
later weer meer!
bedankt rene, ik moet namerlijk nog een paar plekjess bijwerken
Vento Vice
05-04-2009, 04:43
UPDATE 5 april 2009:
ICE...
Gistermorgen kwam er wéér een pakketje binnen :D
Het is een vrij gewone autoradio van KENWOOD; de KDC-W4031, maar hij speelt wel MP3-tjes en geeft 4 X 50 Watt.
(In vergelijking met wat ik in de Vento GT heb zitten aan ICE, blijft het in de Golf dus simpel :tongue: )
Voorin blijken er wel JBL GTO-series (45 Watt RMS/ 135Watt Max) in de deuren te zitten en in het dashboard zitten 8,7cm MacAudio tweetertjes. Of deze het allemaal nog doen, bekijk ik morgen wel eventjes.
Iemand nog een goede suggestie voor speakers naast de hoedenplank? Ook JBL mss?
De CLARION, die ik bij de auto kreeg, maakte nl. alleen maar rare geluiden en er zat een CD van de vorige eigenaar in vast....
Dus: weg ermee en gewoon mijn favoriete merk: KENWOOD d'r in :thumbup: Dit is 'm:
http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/8BD53E503C894085C1256FEE00426B1A_big.jpg
in de Fire and Ice komt gewoon een radio-cd-speler met 4/6 luidsprekers, verder niks...
Ik heb ook nieuwe slang voor de ruitensproeiers gehaald en 2 meter vacuüm-slang, zodat ik straks het één-en-ander aan verdroogde 'shit' kan vervangen ;)
Verder heb ik al toezegging van iemand, die nieuwe achterschijven heeft liggen en ben ik ook nog in onderhandeling voor een achter-stabilisator en een accu-afdekkap; beide van glimmend alu. Maar daarvan is nog niks zeker...
Later weer meer!
Zo he!!
Dat wordt een erg nette F&I zeg!!
Heb het topic net even helemaal gelezen en foto's bekeken. Maar dit gaat echt de goede kant op zeg!!
Zou zeggen ga zo door en hou ons op de hoogte!
Jaja je weet dat ik je topic volg haha! maar mooi ding hoor, leuk idee die veren(A) haha:P
Vento Vice
08-04-2009, 10:27
Jaja je weet dat ik je topic volg haha! maar mooi ding hoor, leuk idee die veren(A) haha:P
...eindelijk reageert-ie eens! Moet je vaker doen, vinden de 'sleutelaars' erg leuk! Wel toevallig, hè?!
@ iedereen: Op marktplaats vond ik een verlagingssetje; deze advertentie bleek dus van Mu!s te zijn :tongue:
Het geld is inmiddels overgeschreven, dus het setje is nu van mij!
(TEN OVERVLOEDE MSS) OPROEP VOOR ALLE FIRE AND ICE-LIEFHEBBERS:
23 augustus 2009: Fire and Ice MINI-meet bij AC meeting centre in de Meern, bij Utrecht (zie meeting topics; HIER (http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=49722) dus)
Vento Vice
08-04-2009, 10:34
UPDATE 8 april 2009:
slangen
Zaterdag j.l heb ik ruitensproeierslang en vaccuümslang gekocht. (Wat is dat laatste ver*tte duur, zeg! :screwy: )
Zondag heb ik dus wat vaccuüm slangetjes vervangen (uitgedroogd) en de ruitensproeiers en-slangen opnieuw aangelegd.
Deze waren onderhand verdroogd en vergeeld en die wilde ik dus niet opnieuw gebruiken. Dit is het resultaat:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI127ruitensproeierslang.JPG
ook die kleine APK-dingetjes moeten gedaan worden...
Bonrath of Conrad?
De LANCIA-wisser is inmiddels doorgeslepen en opnieuw gelast, zó dat-ie t.z.t. precies de hele voorruit beslaat. Hij is daarna geslepen, geplamuurd en weer glad geschuurd. Er zitten al 3 lagen matzwart op.
Bij Conrad electronics heb ik losse ruitenwisser-rubbers besteld.
Waarschijnlijk ruil ik het ruitenwisser-mechanisme met Dr.Golf, want die wil origineel en de zijne is al aangepast.
Hij wist nu met een (lelijke) dunne, éénarmwisser...
en meer...
We zijn toch bezig, dus gisteren heb ik maar meteen een nieuwe verdeelkap en rotor gekocht; deze zagen er nl. ook al niet zo fris meer uit...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI126rotorenverdeelkap.JPG
nieuwe verdeelkap en rotor
brakes en break
Vandaag zijn de Brembo achterschijven aangekomen.
Ik gebruik de oude blokken gewoon; die zijn zowat nog een cm. dik...
Wel even de voering opruwen met een schuurpapiertje, natuurlijk!
En... er moeten straks ook maar meteen nieuwe achterwiellagers in... (foto's volgen)
Vandaag regent het weer, dus vandaag neem ik gewoon een BREAK! ;)
(helaas zijn de voorspellingen voor het paasweekeinde ook niet denderend...)
:confused: VRAAGJE: :confused:
Ik heb gehoord, dat je de zuigers van de achterremmen NIET zomaar kunt terugdrukken, maar dat dit eigenlijk met speciaal gereedschap gedaan moet worden (...en dan met een draaiende beweging)
Je zou namelijk dan het stelmechanisme kunnen slopen... :(
>Weet iemand hier meer van? Graag even reageren dan!
later weer meer!
martiepartie
08-04-2009, 11:27
zoek even op het forum, die info is bekend:) zijn topics over hoe je het wel maar vooral ook NIET moet doen :D
Is idd drukken en draaien tegelijk.
@ventovice : Ik had je topic nog even helemaal bekeken en moet zeggen dat je echt goed en druk ermee bezig bent geweest en uiteraard toont dat want hij wordt erg mooi zal deze topic dan ook zeker blijven volgen ;)
Vento Vice
09-04-2009, 09:15
@ventovice : ...hij wordt erg mooi... ;)
Thanx! Check de post in het MINI-meet topic voor jou...
Vento Vice
11-04-2009, 17:17
UPDATE-tje 11 april 2009:
einarmwischer
Ik heb verscheidene malen geprobeerd een Bonrath-wisser te pakken te krijgen, echter dit is mij niet gegund, denk ik... :(
Dan maar zèlf aan de slag:
Men neme een Lancia wisser van een (?; hij lag al los op de sloop...), deze zaag je door nèt boven en nèt onder het kleine knikje wat er in zit. (zodanig, dat de wisser precies de hoogte van je voorruit beslaat)
Vervolgens laat je buurman de boel weer netjes recht op elkaar lassen :D ;
Zelf nog plamuur erop doen, daarna schuren en dan 4 à 5 lagen matzwart eroverheen spuiten... Dan krijg je dus dit:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI129einarmwischergemacht.JPG
dit is ff een pas-momentje; het mechanisme is nog niet aangepast
later weer véél meer!
Vento Vice
13-04-2009, 17:03
UPDATE 13 april 2009 (tweede paasdag):
achterremmen
De bedoeling was om achter ook nieuwe schijven te plaatsen. De brackets van de klauwen zaten echter zó ontiegelijk vast, dat ik hier maar vanaf zie.
Ik heb wel het één en ander geprobeerd, maar wil niks forceren en heb bovendien geen zin om (nèt als vóór) opnieuw schroefdraad te tappen...
De schijven die er op zitten zijn gelukkig ook niet super-slecht; een 'poetsbeurt' maakt ze wel weer redelijk.
Wel zijn de buitenste wiellagers eruit geweest voor inspectie; vervolgens schoon gemaakt, opnieuw ingevet en weer afgesteld. Ook de geleidepennen van de klauwen zijn weer lekker ingevet.
Natuurlijk hebben de klauwen dezelfde behandeling als vóór ondergaan en zijn ze nu dus ook vuurrood ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI130achterremrood.JPG
alles weer netjes en goed gangbaar gemaakt
Estoril
Hierna heb ik, bij wijze van proef, geprobeerd wat van de zilvergrijze verf van de linker vóórvelg af te halen met thinner.
Mijn verbazing was best wel groot, toen bleek, dat dit nog lukte ook :eek:
Bij de boogjes/gaten gaat de verf er niet af; hier hebben ze het ook al ooit eens paars gemaakt, zag ik.
Ik maak deze gewoon zwart, net als de gootjes tussen de 'spaken' en de band.
Rondom het naafgat kwam wel wat corrosie tevoorschijn, wat waarschijnlijk de reden was van de make-over (overspuiten = de makkelijkste weg), maar dat komt wel goed!
Al met al dus een flinke meevaller; de velgjes worden wel weer orgineel :tongue:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI131Estorilisnogredelijk.JPG
er kwam gewoon een echte ESTORIL onder de grijze verf vandaan!
gadget...
Ik vind het leuk om het Fire and Ice-thema een beetje dóór te zetten.
(ik moet wel opletten, dat ik hierin niet te ver doordraaf...)
Ik heb dus al een Fire and Ice-zomerjack en een claxon met het Fire and Ice-logo gevonden. Bovendien heb ik een mattenset met bijpassend gekleurd randje...
Nu heb ik door iemand hoesjes laten maken van lycra, lekker elastisch en geschikt om bijv. je radiofrontje of eventueel je zonnebril in te doen!
Deze zijn (dus) gemaakt van roze en blauw. Simpel, maar met een groot effect!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI133lycrafronthoesjes.JPG
'orginele' Fire and Ice-radiofront-hoesjes (of brillehoesjes...) ;)
later weer meer!
De hoesjes passen goed bij je dobbelstenen ;) erg leuk als accessoire bij de fni.
Zou je eventueel nog van die strijkbare/drukbare logo's op kunnen zetten (al weet ik niet zo snel of ze dat hebben) had je vroeger wel voor op je kleding.
Succes met je velgen en ik kan niet wachten om het eindresultaat te zien. :thumbup: !
Vento Vice
15-04-2009, 22:35
UPDATE 15 april 2009:
(dobbelstenen zijn al verdwenen...)
Estoril!
Nadat ik eergisteren had geprobeerd, om de verf van de velg LV te halen, ben ik gisteren en vandaag 'ff' ècht bezig geweest met beide velgen links.
(totaal een uurtje of 6...)
Die ene velg (met de corrosie), is nu naar achteren verhuisd; de andere was nl. nòg mooier! :thumbup: Wat heb ik allemaal gedaan?
-veel gekliederd met thinner, om de oude verf eraf te halen;
-geschuurd/ gepolijst;
-'boogjes' glans-zwart gespoten (véél afplakken!);
-'gootjes' met een penseeltje glans-zwart gemaakt (monikkenwerk);
-het geheel nògmaals goed schoongemaakt en ontvet;
-blanke lak over àlles;
-behalve de naafdopjes, die zijn matzwart gespoten.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI131zowashetEstoril.JPG
zo wàs het...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI136zoishetnuEstoril.JPG
zo is het nu: Bling-bling!
En nòg effe een mooie foto:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI137mooieEstorils.JPG
aaaaaah!
Nu rechts nog...
(Ja, ik ben er trots op; ...en dan te bedenken, dat ik Estorils eigenlijk niet eens zo mooi vond... ik wil nu niks anders meer! Oké in de winter de OZ-jes dan maar?)
later weer meer!
Chriskee.
16-04-2009, 07:53
1 woord: WAUW!
:thumbup::thumbup::thumbup:
Dat is inderdaad een fantastische metamorfose :) Ziet er echt goed uit! Mijn complimenten
heel erg netjes :thumbup:
OldSkool-II
16-04-2009, 12:38
Wielen zijn erg dik geworden, vooral dat lijntje wat je met een penseeltje hebt gedaan maakt het geheel mooi af!
Vento Vice
16-04-2009, 13:37
quotes: 'WAUW!'; 'fantastische metamorfose'; 'heel erg netjes'; 'Wielen zijn erg dik geworden' Thanx... :redface:
Jan-Jelle
16-04-2009, 14:10
erg strak geworden zo! nog ff laag leggen, dan is ie perfect!
misschien een totaal foto?
Vento Vice
16-04-2009, 15:05
@ Jan-Jelle:
Voilá!; setje veren met dempers komt er ook aan; 60-40 setje van 'Mu!s' gekocht :)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI138links16-4-2009.JPG
van voren al verlaagd... dmv een greppel :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI139front16-4-2009.JPG
GTI-logo laten zitten, of... ik twijfel... :confused:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI140back16-4-2009.JPG
idd nu nog iets te hoog...
later weer meer! (vandaag doe ik he-le-maal nix!)
Zeker netjes gedaan zien er erg goed uit :)
zonder logo :
http://www.lookpic.com/files/zondergtilogo.jpg
Auto ziet er echt super uit.Zeker wat je zo met de wielen hebt gedaan en om dan terug te denken hoe hij er een paar maanden geleden uitzag.Ik zeg goed bezig.
Mijn complimenten voor wat ze waard zijn.
Jan-Jelle
16-04-2009, 17:06
ziet er echt supermooi uit! als die straks nog een stukje lager ligt is ie echt af!
logo eruit lijkt me mooier. of gewoon embleemloos;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/3/8/9/jolf2.jpg
Jan-Jelle
16-04-2009, 17:13
nog wat suggesties;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/3/8/9/jolf2gtivw.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/3/8/9/jolf2gti.jpg
superdikke golf man, complimenten! goed bezig met die restauratie van je.
Fire&Ice Koekie
17-04-2009, 16:42
embleem vw laten zitten gti is wat minder mooi.
voor de rest, die velgen zijn mooi geworden zo!
ik had het idee om de randjes in de auto kleur te doen, maar toch niet gedaan.
toch vind ik het resultaat verblindend!
topper!
De velgen zijn inderdaad erg netjes geworden !
Netjes hoor die wielen, gti zou ik idd ook uit de grille halen, vw logo hoort er wel in :)
Vento Vice
03-05-2009, 15:41
UPDATE 3 mei 2009:
Idd, zó is (en blijft) het nu:
http://www.lookpic.com/files/zondergtilogo.jpg
wèl een zwart VW-logo, verder nix
De laatste tijd ben ik wel bezig geweest, maar geen tijd voor dit topic gehad...
laatste onderdelen erop
Ik heb inmiddels de binnenkuipen van de vóórspatborden er ook weer in zitten.
Ook heeft de motorkap een flinke poetsbeurt gehad en zijn de krasjes zo veel mogelijk weg gehaald.
Aan de voorkant ben ik ook flink bezig geweest met de 'spaghetti'.
De bedrading was één grote warboel van tape-jes, draden, kroonsteentjes e.d.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI030gedemonteerdvanvoren.JPG
dramatische draden-warboel...
Maar na een middagje uitzoeken, heb ik de koplampen (dim- en grootlicht), de stadslichten, de claxon èn het linker knipperlicht weer werkend. Overal waar het nodig was, is er netjes gesoldeerd en vervolgens geïsoleerd met krimpkous. Nu dus alleen het knipperlicht rechts nog... (b.t.w.: rechtsachter doet-ie het ook niet...)
De alu. raamslingers gaan er tòch weer af; precies wat 'Madison' zei: de imbusschroefjes, die op de getande asjes klemmen, gaan na een paar keer gebruiken al los zitten en dit is gewoon erg irritant!
Veel van jullie zijn blij, dat de originele slingers er dus weer op komen...
Ook ben ik bezig geweest met het open dakje; deze schoof aan de linker kant niet helemaal meer dicht (kwam daar niet meer gelijk met het dak)
Dus alles aan de binnenkant verwijderd om de hemel te kunnen verwijderen; blijkt dat je het open dak van een Golf MkII 'gewoon' van de buitenkant af kunt demonteren... :screwy:
Waarom? Vorig jaar had ik een Corrado en dáár moest dat dus wel; aangezien de Corrado en de MkII nogal technische overeenkomsten hebben, dacht ik...
(een verschil is achteraf wel: een Golf heeft een schuif-dak en een Corrado een schuif/kantel-dak...)
Eénmaal gedemonteerd, kon ik zien dat één van de kabels was losgeraakt van de kunststof geleider, die het dakje hoort mee te nemen.
Dit is nu weer professorisch, maar wel degelijk, gefixt! :thumbup:
Vóór het monteren, zijn de geleiders lekker ruim in het vet gezet, voor soepeltjes glijden; het dakje werkt nu weer naar behoren!.
De windgeleider en de hefboompjes, die deze op en neer bewegen, hebben als laatste nog een vers laagje matzwart gekregen.
16V?
Nu de hemel er tòch uit is, wil ik mss alsnog een 16V-antenne plaatsen achterop het dak; ik heb namelijk nu nog geen antenne.
De bedoeling was een plakantenne aan de binnenkant van mijn voorruit, maar die ontvangen niet zo best...
Wat vinden jullie? Is dit zonde, zo'n dakantenne, of doet dit verder geen afbreuk aan een z.g.a. originele Fire and Ice?
start niet...
Ik heb de laatste tijd wat pogingen gedaan, om hem weer aan de praat te krijgen, maar dit is helaas nog niet gelukt...
Als het goed is komt er binnenkort een VW-monteur bij kijken...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI147eerstefotosamen.JPG
de eerste foto samen met de Vento GT is een beetje treurig...
low
Natuurlijk gaat-ie wel omlaag; inmiddels heb ik de verlagingsveren van 'Mu!s' binnen. Volgens zeggen geeft dit een verlaging van 60 mm vóór en 40 mm achter, wat in eerste instantie mooi genoeg is.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI146verlagingsetje60-40vanJoostmus.JPG
toevallig komen ze ook nog van een Fire and Ice af!
Jij bent ECHT goed bezig, super om te zien dit, volg het hele project, en sta steeds weer te kijken wat je allemaal vervangt en hoe hij stukje bij beetje weer origineel wordt. Ben helaas niet zo'n fan van het Jetta front. Over de antenne, als er geen antenne op zit, ook niet erop maken zou ik zeggen! Ik heb zelf een plakantenne aan de binnenkant van de voorruit (achter de binnenspiegel), en deze werkt echt prima! Succes ermee verder!
. . . blijkt dat je het open dak van een Golf MkII 'gewoon' van de buitenkant af kunt demonteren... :screwy:
Niet liegen !! :mad:
Ik had het je verteld . . . 1 dag te laat weliswaar maar toch . . . :D
Het werkt nog steeds naar behoren ??
SpeedBusterGTI
05-05-2009, 21:23
Leuk topic ! Mooi om te zien dat je zoveel moeite doet om een (bijzondere) GTI weer mooi te krijgen.
De koelwaterpijp kun je bij de automaterialenhandel krijgen (zie www.h-base.nl). Ik had er een klein gaatje in zitten en heb hem pas vervangen. Kost ongeveer € 35,00 (bij Velba gekocht). Is wel een lastig karwei met al die klemmen. Het oliefilter zit eigenlijk ook in de weg, maar het kan er af zonder andere dingen te demonteren.
Veel succes met je GTI !
Jammer dat je auto nu niet start nu je er al zoveel tijd en geduld in hebt zitten.Heb je alles al goed na gekeken.Alle bedrading ,brandstofslangen enz enz.Ik weet uit ervaring dat dat je snel iets over het hoofd ziet.
Succes verder ik hou zoals gewoonlijk je topic goed in de gaten.
Grt Michel
PeanutOne
06-05-2009, 22:27
Heey Rene Over 2 weken ben ik weer bij Corus, dan kom ik wel ff langs met mn golfje...!
En natuurlijk je golfje te bewonderen..!
Succes nog verder.
Gr Randy
Vento Vice
07-05-2009, 23:36
UPDATE 7 mei 2009:
Eerst nog ff een foto, van het moment dat alle Estorils nèt klaar waren:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI144alleEstorilsopgeknapt19-4.JPG
Deze velgen moeten natuurlijk wel een beetje netjes blijven, dus is er...
nòg een setje velgen
Vanmorgen was het mooier weer, dan ik had verwacht en ik ben toen maar eens aan de OZ-velgjes bezig geweest. (die lagen al maanden op het balkonetje...)
Zoals gezegd, hadden de velgen ècht rondom stoeprandschade; alle vier!
(het is bijna knap...; maar daar was de prijs ook naar)
Dus had ik een tijd geleden de slijptol(!) er al langs gehad. Schuurtolletjes op een 'Dremel'; dàt was niet afdoende... :shake:
Vandaag ben ik dan nog maar eens flink met wat schuurpapier langs de randen gegaan; daarna heb ik de velgen goed ontvet en vervolgens in de zilvergrijze verf èn een paar lagen blanke lak gezet.
Ze zijn niet zoals nieuw, maar, vergeleken met hoe het was, wèl flink opgeknapt!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI149OZ-velgengedaan.JPG
sneak preview :D
Het is de bedoeling om de F and I in de wintermaanden hierop te laten rollen.
Betere foto's, als ik de naafdopjes heb aangepakt...
later weer meer!
Vento Vice
08-05-2009, 10:04
UPDATE 8 mei 2009:
Tja, je moet íets, om origineel te zijn...
Een tijdje geleden had ik al het idee, om de naafdoppen van de OZ-'s te verfraaien. Deze waren namelijk nogal aangetast door het één en ander, dus er moest toch iets gebeuren...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI008cnaafdopjesOZ.JPG
ziet er níet uit, zo!
Nieuwe doppen zijn moeilijk te krijgen en bovendien schrikbarend duur! :eek:
Dus:
Men neme een penseeltje en een paar frisse kleurtjes en laat de fantasie de vrije loop.
(Natuurlijk heb ik wel een béétje door de Fire and Ice-stijl laten inspireren... ;) )
Dit is na anderhalf uur het resultaat:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI150OZART-naafdoppen.JPG
kan zó naast een van Gogh, of niet?
Compleet met de 'winter-velgen' ziet het er weer netjes uit.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI151OZ-wheelsklaar.JPG
4 X OZ "Fire and Ice", diameter: 15", breedte: 7J, ET-waarde 37: ,steek: 4 X 100, made by Vento Vice :D
later weer meer!
succes met je Mk2 Fire & Ice
Vento Vice
10-05-2009, 17:38
UPDATE 10 mei 2009:
get down...
Ja hoor, vandaag is-ie dan eindelijk omlaag gegaan.
Mirella heeft me lekker de hele middag geassisteerd en heeft ook weer wat technische kennis opgedaan :tongue:
(voortaan kan zij mijn velgen wisselen, mèt momentsleutel en al)
Als eerste al de bovenste moertjes vóór en achter gecheckt, omdat die nog wel eens héél vast zitten.
Vóór ging het inderdaad zwaar, maar het is tòch gelukt.
(Ik moest hiervoor wel m'n eigen 'special-tool' maken, door aan de zijkanten van mijn dop-21 twee rechte kanten te slijpen, zodat de Bahco erop kan)
Voor de rest geen noemenswaardige problemen meer.
De vóórkant is nu 3,5 cm lager en achter -4 cm. Niet verbazend veel dus, maar dat hoeft ook niet; het verschil is duidelijk zichtbaar.
Ik kon dit setje voordelig krijgen van 'Mu!s' hier op het forum! ('t duurde even, maar dat ben ik alweer vergeten... thanx 'Mu!s'!)
En nu de foto's, want dàt willen jullie alleen maar!
Zó was het:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI138links16-4-2009.JPG
standaard hoogte voor een terreinwagen...
Zó is het nu:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI153verlaagdrechts.JPG
zijkant
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI155verlaagdlinksvrlaag.JPG
...en van linksvóór een shotje
sneak preview:
http://i260.photobucket.com/albums/ii37/RCG60/Dikke%20MK%20II/DSC_3074.jpg
zoals deze, met kruis...
-aluminium rolkooi? (!) (...ik ben in onderhandeling)
-origineel JOM éénarm-mechanisme hier op het forum gevonden!
(P.S.: Al die mensen die zich niet kunnen vinden in het Jetta-front, mogen een donatie doen voor een rallye-front; ik denk dat het dan snel kàn gaan...
Ik vind nog steeds, dat het mijn-eigen-ding moet zijn en dus niet helemáál zoals af-fabriek. En ik vind het front juist één van de mooiste kanten van mijn Fire and Ice...
Ik zal dan wel nooit de prijs van 'meest origineel' winnen, maar mss wèl de 'orginaliteitsprijs'... :tongue:
De originele, dubbele grille ligt nu op voorraad en blijft daar waarschijnlijk tot de F and I ooit van eigenaar verwisselt...)
later weer meer!
Erg nette F & I is dit geworden !
Velgen zien er eveneens top uit, alleen vind ik het jetta front afbreuk :(
Bevalt het setje dus wel een beetje zo? leek bij mij toch echt lager te liggen,(foto die ik je toestuurde!) verder heel netjes hoor, vooral je velgjes!
(voortaan kan zij mijn velgen wisselen, mèt momentsleutel en al)
Daar moeten foto's van zijn . . . vrouwen en momentsleutels zijn uniek !!
Mannen soms ook . . :redface:
Oeps vergeten te melden . . .
Jetta front . . tja . . het is tenminste nu een "gewone Golf 2 MET sticker" maar ook met een ander neusje ;)
Ik sloop dezelfde uit elkaar, maar er zijn lelijkere combi's te maken . . . ik zou hem lekker laten zitten dus.
Auto ziet er echt goed uit zeker nu dat ie wat dichter bij moeder aarde is gekomen.Heb je je auto ook al aan de praat gekregen of heb ik daar overheen gelezen?
Fire&Ice Koekie
12-05-2009, 08:05
rené je hebt helemaal gelijk!
het moet je eigen auto worden! helemaal met je eens.
meningen zijn altijd welkom. maar volg je eigen hoofd.
;) mooi laag geworden zo, staat gelijk stukje mooier.
word een mooi bakkie rene!
zie je
Vento Vice
12-05-2009, 15:23
UPDATE 12 mei 2009:
broem-broem!
Gisteren is mijn 'privé-monteur' Sander Hoogendijk langs geweest om eventjes naar het blokje te kijken.
(ex-VW-monteur èn voorziter van Scirocco-forum.nl)
(Hij heeft ooit in mijn Edition One een andere versnellingsbak gezet; ook monteurs vind je via Marktplaats... :tongue: )
Na wat proberen of de boel vonkt enzo, wisten we het ook ff niet meer; er was benzine (dat róók je') èn er was een vonk... maar hij ging niet aan :(
Laatste kans: distributie op merkteken gezet en vervolgens naar de merktekens op het huis van de verdeler gekeken... blijkt dat die 180 graden gedraaid zat :eek: (; terwijl de rotor naar de kabel van cilinder 1 moet wijzen, wees-ie naar # 3... Ja, dan start-ie niet! :screwy:
[Tja, weet ik veel?! Hier was ik zelf echt nooit achter gekomen; ik had al eerder de auto naast de GTI (met ook een PF motorblok) van Dr. Golf gezet en àlles was precies hetzelfde gemonteerd; de kabels, de volgorde daarvan, de vacuümslangen, etc.... blijkt dat de onderkant van de verdeler ook andersom gemonteerd kàn worden, wat dus bij mij het geval is...]
Kortom: het kostte me één krat Heineken, maar...
hij loopt weer!
Door de lange stilstand, hoor je de hydraulische klepstoters wel nogal; ook na een kwartiertje nog, maar dan wel al minder. (3 jaar stilstand?)
Daar heb ik speciaal een blikje "WYNN's hydraulic valve lifter concentrate" voor gekocht. Hopelijk is dit ècht een wondermiddel!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI158Wynnshydraulicvalvelifterconcentrate.JPG
zal het helpen?
Ander + puntje: achter knipperlicht rechts deed het opeens weer, toen ik gisteren het mankement aan Sander wilde laten zien. :confused:
Dat betekent dat ik nu al de verlichting in orde heb. (alleen rechtsvóór doet het nu nog niet, maar ik kan eventueel draden doortrekken)
We gaan weer met goede moed verder!
Oh ja: ik heb een nieuwe signature:
Goed om te horen dat je auto weer loopt zonder grote omkosten. :thumbup:En nu lekker afwerken en toeren en genieten.
Groeten Michel
Ziet er weer goed uit René !
Hij zou nog wel ietsje lager mogen, maar dat is persoonlijk.
Zie dat je lip al bijna de stoeprand raakt..
Super dat ie weer loopt na zo een tijd stil te hebben gestaan.
Rolkooi zal hem ook goedstaan kan niet wachten op fotos ervan ;)
Zal wel een lekker gevoel hebben gegeven toen je het motortje weer hoorde draaien?
Kratje heineken, das nog eens een mooie deal :thumbup:
Vento Vice
14-05-2009, 03:00
@ mverh85:
De hoogte heb ik helaas niet te kiezen, i.v.m. een vaste verlagingsset ;)
Zowieso was lager leggen niet mijn prioriteit, maar als je voor € 50,- een complete set kàn kopen...
Ik vind het voorlopig wel goed zo; mss na een jaartje een schroefset?
Hij kost al genoeg...
UPDATE 14 mei 2009:
Dubbele Sebring
De einddemper hing zolang aan tie-wraps, eigenlijk alleen voor de 'look', eronder.
Nu de motor weer loopt, moest dit ook maar eens beter. Op de sloop had ik een paar ophangrubbers verzameld en samen met wat aluminiumtape, heb ik gisteren de einddemper weer goed recht en luchtdicht gemonteerd.
Olie aftappen
Om goed te kunnen kijken of de uitlaat niet meer lekt, moest de auto tòch gestart worden, dus heb ik deze meteen maar een kwartiertje laten lopen, om de oude olie lekker vloeibaar te maken. Bak eronder, aftap-plug eraf en... héérlijk, die warme olie over je rubberen chirurgen-handschoentjes! :tongue:
Ondanks dat ik hier dus voorzorgmaatregelen had getroffen, had ik later tòch vieze handen, omdat het luchtfilter wat moeilijk en dus met geweld (lees: schroevendraaier er doorheen rammen) gedemonteerd moest worden... :screwy: Morgen ff een nieuwe kopen!
Terwijl het carter leegstroomt, is er tijd om wat anders te doen:
...en er was licht!
Zoals gezegd, deed mijn rechter achter-knipperlicht het 'opeens' weer...
Dus ben ik maar eens met 'rechtsvóór' aan de gang gegaan; die deed het nog steeds niet...
Ik was naar de sloop geweest voor 'wat klein spul' (gratis!); dus heb ik daar meteen ff goed gekeken naar de kleurcodes en aansluiting van de zijknipperlichten. (deze zijn dan wel niet op een F en I aanwezig, de aansluiting zit er wel 'gewoon'; nl. ergens onder je koelvloeistoftankje)
De bedoeling was namelijk om proberen 'af te tappen'. Dáár was i.d.d. wèl stroom te meten, maarrr:
Rechtsvóór hingen nog wat draden los; bleek dat daar óók nog een zwartgroene draad 'over' was... (dat is nl. dé kleur voor rechts :cool: ) Snel meten en... deze bleek óók spanning te hebben! YES!
Nu had ik tussen wat overtallige bedrading nog wel een juist stekkertje liggen, dus solderen, krimpkous erom, aansluiten en KLAAR! :thumbup:
Nu ik toch bezig was, heb ik de pooltjes van de mistlampen ook alvast corrosie-vrij gemaakt; als ik daar stroom op zet, branden ze nu ook gewoon.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vraagjes:
Nu ik zover op weg ben met de elektronica, wil ik àlles in orde hebben! Dus:
(Ik kan het natuurlijk in de boeken nazoeken, maar dit is veel makkelijker... ;) )
-1:Welke stekkers zijn voor de mistlichten?
Met het puzzelen van de verlichting, kwam ik er achter, dat er aan beide zijden dus 3 stuks van dezelfde stekkers zijn (dus in totaal 6 stuks; vandaar ook soms de verwarring) BTW: Deze zijn zwart, twee-polig èn met een vergrendeling om losraken te voorkomen.
Eén daarvan is dus het stadslicht, één daarvan het knipperlicht en ééntje nu nog onbekend.
Deze derde heeft de kleurcodes wit-geel/ bruin (aan beide zijden!); deze moet dan wel het mistlichten zijn, of niet? (hij pàst i.i.g wel...)
-2:Waar is déze stekker van?
Linksvóór heb ik nog een platte, zwarte, rubberachtige, drie-polige stekker 'over' (hij lijkt op die van de koelvin-motor, echter deze is geloof ik 4-polig...)
Waar is deze 3-polige stekker voor?
-3:groen-rode draad?
Ook heb ik nog een groen-rode draad 'over', rechtvóór. Weet iemand de functie van deze draad?
-4:Witte knipperlichten?
Ik hoorde van Sander, dat je niet persé oranje bolletjes in je knipperlichten vóór hoeft te hebben, maar 'gewoon' wit mag ook voor de APK.
Is dit inderdaad waar?
Laat maar horen!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
later weer meer!
Chriskee.
14-05-2009, 13:27
Over de eerste 3 puntjes weet ik niets, maar over het 4e wel.
Zolang jouw knipperlicht oranje brandt, maakt het niet uit wat er voor peertje in zit.
Dus als je oranje kapjes hebt, kunnen er gewone peertjes in, enbij heldere lampen kom je oranje peertjes aan 't monteren.
Zo simpel is het :tongue:
Sethenor
14-05-2009, 13:41
Niet helemaal correct. Tijdje terug heb ik bij de garage die vraag ook gesteld.
Knipperlicht aan de voorkant moet wit of oranje (amber ofzo) licht geven. Achterkant oranje of rood.
Vento Vice
14-05-2009, 17:15
Het antwoord op vraag 4 is duidelijk nu:
Uit het APK boek; Artikel 5.2.53 kleur verplichte lichten, punt 2:
"De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen."
Dus wit mag vóór! :tongue:
Vento Vice
19-05-2009, 16:56
UPDATE 19 mei 2009:
de laatste loodjes...
nieuwe olie en meer...
Gisteren, 18 mei, heb ik een nieuw oliefilter geplaatst.
Alle olie was eruit, want het oude filter was de 14e al verwijderd...
Aan de nieuwe olie is dus een 'goedje' tegen het tikken toegevoegd.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI159nieuwoliefilter.JPG
Bosch oliefilter, slechts € 5,70!
dakje
Vervolgens heb ik alsnog de bekleding van het open dakje gemonteerd; vergeten, omdat deze toen ff snel erin moest vanwege de regen...
De dakbekleding rondom het gat en de afwerkingsrand zit nu ook weer goed.
Het dakje is dus nu compleet en oké!
één wisser
Inmiddels had ik het éénarmmechanisme ontvangen van een forumlid.
Deze is van JOM en beslaat zo'n beetje het hele raam.
Het verwijderen van het (grote) oude systeem is niet zo makkelijk, als het plaatsen van die van JOM... (de computer moest er eerst even uit...)
Voor de rest: plug-and-play en ff een beetje uitkienen, hóe de wisser erop moet. Hij staat nu min of meer rechtop in de ruststand.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI160JOMnarmmechanisme.JPG
zoek de verschillen...
en nu?
Tja, wat nu nog? Verzekeren en uit de schorsing!
Hij is uiteindelijk gewoon WA+ bij de Univé verzekerd, daar ik niet echt een goedkopere verzekering vond en ik de Vento ook daar heb verzekerd. (€20,-/maand) Als-ie strax 20 jaar 'oud' is, wordt het goedkoper, nog 2 jaar geduld, dus!
Bij het 'ont-schorsen' vergat ik natuurlijk het overschrijvingsbewijs mee te nemen, hoewel ik dacht dat die niet nodig was... :confused:
Officieel moet ik nu wel gaan APK-keuren, maarrr...
Eerst maar eens ff d'r van genieten!
(Hij staat nu al bijna 5 maanden op dezelfde plek, dus...)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI168TANGO.JPG
tanken...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI16218-5B.JPG
... en maar weer fotograferen!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI16318-5C.JPG
close-up
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI16518-5E.JPG
JOM mechanisme met Lancia-wisser, home-made!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI16618-5F.JPG
de andere kant...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI16718-5G.JPG
... en van achteren!
Op de laatste foto, zie je dat de demper gisteren tòch weer was los geraakt... :(
Dat is ook het enige, wat ik vandaag (wat beter...) heb gerepareerd...
En toen weer een lekker stukje gereden ;)
Ik heb er inmiddels al weer 50 km opzitten... Wat rijdt dat toch lekker, zo'n GTI-tje!
later weer meer!
VWRickGTI
19-05-2009, 18:24
he mishien heb ik er wel over heen gelezen omdat ik globaal je hele verhaal heb gelezen. Maar wat was er dan qua tikken? En wat heb je aan je olie toegevoegd om dat tikken tegen te gaan?
Vento Vice
19-05-2009, 19:27
uit post#198:
...Door de lange stilstand, hoor je de hydraulische klepstoters wel nogal; ook na een kwartiertje nog, maar dan wel al minder. (3 jaar stilstand?)
Daar heb ik speciaal een blikje "WYNN's hydraulic valve lifter concentrate" voor gekocht. Hopelijk is dit ècht een wondermiddel!...
Je project is echt super gelukt.Heb er veel plezier van en veel plezierige kilometers. :thumbup: Na de zomer wordt het mijn beurt om de auto eens goed onderhanden te gaan nemen.
Groeten Michel
Het antwoord op vraag 4 is duidelijk nu:
Uit het APK boek; Artikel 5.2.53 kleur verplichte lichten, punt 2:
"De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen."
Dus wit mag vóór! :tongue:
Ja dat had ik idd gezegd ja, in de post die verdwenen is hier. :screwy:
hoihoi
hij echt heel mooi geworden :)
echt een wereld van verschil
vind het wel goed staan zo jetta front
in combi met de velgen :thumbup:
en nog heel veel probleemlose en schadelose km.s
succes !!
mvg richard
Vento Vice
20-05-2009, 09:25
Oh, je had mijn topic al ontdekt... thanx, Crich! Succes met de zoektocht naar een Fire and Ice!
Ik zou zeggen, open op het volksforum alvast een eigen topic: 'Op zoek naar de ideale Golf Fire and Ice...' en 'wij, Fire-and-Ice-ers' 'zoeken' met je mee! ;)
hoihoi
Haha.
Bedankt :thanks:ik zelf kijk ook altijd in het rond :) .
maar hoe meer ogen hoe meer er gezien word :thumbup: .
Maar moet eerst mij eigen nog verkopen.
Als alles goed gaat gaat ie volgende maand-
voor de apk en dan kan ie in de bingo :rolleyes: .
En dan moet er nog een goed bod komen -
anders gaat ie nog niet weg.
Weet je precies de zelfde als die u heb.
Heeft heel lang te koop gestaan in haaksbergen.
(Jetta front en F&I velgen) is volgens mij gesloopt :chair:.
mvg richard
Vento Vice
20-05-2009, 14:03
@ Crich: Ja idd, die had ik ook gezien! Maar de mijne is een 1.8 GTI 8V; dat is al weer wat schaarser als de 'gewone' 1.8 66kW/90Pk
Ennuh, zeg maar 'jij' tegen 'u', hoor ;)!
UPDATE 20 mei 2009:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI16218-5B.JPG
goed nieuws!
Ook voor mij een soort van 'examen-stress', want:
Vandaag was het dan zover; naar garage 'BALKAN' voor de APK...
In ieder geval moesten de remmen worden ontlucht en de koplampen worden afgesteld; voor de rest is het afwachten.
Resultaat: nadat
-er nog één bout in het subframe was gedaan (dat lukte mijzelf niet...);
-de kachelmotor is vervangen (deed het de ene keer wel, de andere keer niet);
-en nog wat kleine dingetjes zijn 'gefixd'.
Is-ie nu dus APK-goedgekeurd tot mei 2010! :thumbup:
Kortom, er was nergens speling o.i.d.; de remkracht was op alle hoeken prima; wat roest op de schijf linksachter was ook niet erg...
Dat valt toch nog mee, na ca. 2 jaar stilstand!
(Het laatste APK-keuringsrapport was trouwens geldig tot september 2007.... :tongue: )
Waar de APK-keurmeester nog meer over viel, was een hoogteregeling-schakelaar voor de koplampen, terwijl dit er niet (meer?) op zit.
Bovendien zei hij, dat-ie totaal geen lichtbeeld had; "Zeker andere koplampen?!" Ikke: "Ja idd meneer, van een VW Jetta, maar da's toch ook een soort van Golf...?!" :tongue:
En de mistlampen; wèl erop, maar niet aangesloten; dat kan eigenlijk ook niet en die moeten er dus eigenlijk afgehaald worden...
...en ook de grillespoiler zou bij een evt. steekproef er meteen afgesloopt worden; dit mag nl. ook niet...
Beetje raar... :screwy:
Hoe dan ook: Het komende jaar kan ik iig voorlopig ongestoord 'cruisen'! :tongue:
later weer meer!
hoihoi
Gefeliciteerd met je apk :thumbup: .
Nu nog heel heel veel schade vrije kilometers ;) .
Ooh okee is denk ik 5-6 maand geleden.
Ja van 1.8 8v GL zijn er ook meer van-
Dan gti 8v maar omdat ik een beginende bestuurd ben.
(moet me rbewijs nog halen :rolleyes: )-
Moet ik wel 1.8 8v GL ivm verzekeren.
Wil graag cruisen dus denk dat GL makelijke is.
mvg richard
Vento Vice
21-05-2009, 01:09
hoihoi
Gefeliciteerd met je apk :thumbup: .
thanx!
Nu nog heel heel veel schade vrije kilometers ;) .
Dat gaat goed komen (ff afkloppen!)
Ooh okee is denk ik 5-6 maand geleden.
??? Die advertentie met die F and I met Jetta-front, bedoel je?
Ja van 1.8 8v GL zijn er ook meer van dan gti 8v maar omdat ik een beginende bestuurder ben. (moet me rijbewijs nog halen :rolleyes: )
huh?! Je hebt nu een cabrio en je wilt een F and I, maar je hebt nog niet eens een rijbewiijs???
Moet ik wel 1.8 8v GL ivm verzekeren. Ik wil graag cruisen, dus denk dat GL makkelijk is.
Ja-ja; klein beginnen! Moest ik ook...
mvg richard
(*Wel leuk trouwens, dat de 'jongere generatie' nog steeds veel interesse heeft voor de 'oude Golf Mk2'!!! :thumbup: )
Nog ff een onzinnige mededeling, maar met een foto, dus de moeite waard: :tongue:
Ik met frisse moed vanavond voor de eerste keer met de F and I naar mijn werk, (voor de laatste nachtdienst) kom ik daar aan: 'Er is voor nu ff geen werk meer, dus je mag weer naar huis!' hmmm... (ze waren m'n tel.nummer kwijt... :mad: )
Maar goed: lekker proefritje op-en-neer! ...en ik was nu toch al in de buurt, dus dan maar ff 'avondfoto's' in Halfweg genomen ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI172Halfwegkleiner.JPG
Hebben jullie al een overdosis Fire and Ice van mij? Ik krijg nl. maar weinig reacties meer van de echte Fire and Ice die-hardsl....
(o.a. koekie, madison, mvh85 etc.) :rolleyes:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI172Halfwegkleiner.JPG
Hebben jullie al een overdosis Fire and Ice van mij? Ik krijg nl. maar weinig reacties meer van de echte Fire and Ice die-hardsl....
(o.a. koekie, madison, mvh85 etc.) :rolleyes:
Ja rené ik weet het ;) dacht dat je al met vakantie was hehe :cool:
ziet er puik uit kerel,
mooi dat er mensen zijn die oude golfjes 2 redden.
zelf ben ik met een GTD bezig op het moment.
hoest met je Vento trouwens?
Vento Vice
21-05-2009, 02:03
Hé mverh85! Nog laat wakker, dus :tongue:
ziet er puik uit kerel,
mooi dat er mensen zijn die oude golfjes 2 redden.
zelf ben ik met een GTD bezig op het moment.
hoest met je Vento trouwens?
thanx!
off topic: Met de Vento GT gaat het ook goed; vanmiddag weer de caravan erachter gehangen.
Met volledig 'normale' uitlaat, gaat het trekken stukken beter!
(middendempervervanger, sportuitlaat; da's voor de trekkracht nix...)
Fire&Ice Koekie
21-05-2009, 09:13
rene, ik volg alles wel maar soms even niet te tijd of wat dan ook om te reageren,
maandag afrijden spannennnnnnd hahah ;P
SPREEK JE
de eerste km's eropzitten zie ik:thumbup: mooi geworden man!!
@ Vento: Mooi project! :)
hoihoi
sorry voor de laate reactie :rolleyes:
??? Die advertentie met die F and I met Jetta-front, bedoel je?
Ja die uit haaksbergen.
huh?! Je hebt nu een cabrio en je wilt een F and I, maar je hebt nog niet eens een rijbewiijs???
Neej idd ik heb al 3 golfjes gehad maar ben druk bezig met rbewijs ;) .
Daarom heb ik dus ook nog mooi de tijd om er een te zoeken :thumbup:.
Ja-ja; klein beginnen! Moest ik ook...
Ja idd haha
Foto`s zien er goed uit :thumbup:.
Vindt het wel mooi foto`s in het scheme.
En ook een mooie achtergrond.
mvg richard
Leuk zo'n F&I, ik ga zelf ook op zoek naar zo'n ding.De 90pk versie, moet toch een Golf hebben voor erbij.
Vento Vice
02-06-2009, 18:59
UPDATE 2 juni 2009:
rolkooi
Vandaag heb ik een rolkooi in de GTI Fire and Ice geplaatst.
Deze heb ik zaterdag, op weg naar Witteveen (D) opgehaald in Zwolle.
(Wéér een weekendje weg met 'de vrouw'; èn naar de AllCar Meeting in Ruinen geweest)
De rolkooi bestaat uit 4 delen van gepolijst aluminium: een 'rek' voor achter de stoelen, twee zijbeugels langs het dak naar de achterveerpoten en een verstevigingskruis in het midden. Het geheel wordt met bouten en moeren aan elkaar gezet. Zodoende hoef je (met een beetje handigheid) niet eens je stoelen te demonteren :thumbup:
Eerst moesten de hoedenplanksteunen er natuurlijk wel even uit, maar na een uurtje klooien, zat-ie er in:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI184rolbeugelvanachterenkruis.JPG
van achteren zie je het verstevigings-kruis goed
Hij zit gewoon klem tussen dak, vloer en veerpoot-kolommen; zodat er gelukkig niet in de carroserie geboord hoefde te worden. Natuurlijk moesten er wel stukken uit de hoedenplank-steunen worden gezaagd, dus had ik een extra setje op de sloop gehaald.
De originele zijn bekleed en die wil ik niet ver n#*ken. De 'slopers' heb ik dus 'ff aangepast' en deze worden t.z.t. wel eens bekleed...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI182rolbeugelhoedenplankdrager.JPG
de donor-hoedenplankdragers uitgezaagd
Als het moet, kunnen er nog steeds mensen achterin, maar dan moet je wel een beetje naar het raam hangen, maar het kàn... Ik heb het zèlf getest ;)
Je voelt je dan wel erg opgesloten...
Op de volgende foto zie je ook nog de paarse 'SCHROTH' gordelhoesjes, die ik toevallig vorige week in de aanbieding-bak van 'Jim Barend's autoshop' in Haarlem tegen kwam voor € 10,- ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI183rolbeugelerin.JPG
dit ziet er wel 'racy' uit, of niet?!
Als het goed is, blijft de GTI voorlopig wel zo!
dus: later weer meer?
PS: Ik heb nog ff wat foto's gemaakt, toen het allemaal klaar was, natuurlijk! :tongue:
Hier een paar daarvan:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI188RA.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI189R.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI190RV.JPG
:)
Hoihoi
Weer een dikke UPDATE :thumbup:.
Staat er erg goed de rest van de fire&ice.
Is echt een mooie look zo ;).
met de jetta grill en F&Ivelgen.
Ga je de orignele nog aanpasen of-
trek je zelfde soort doek erover?
(over de aan gepaste).
Vraagje kan je nog achterin ziten?
gr richard
'T ziet er weer goed uit René, heb je helaas niet gezien op de meeting was je met de vento ? :)
Freestylejurgen
03-06-2009, 11:40
Mooie wagen!
Waar heb je dat rolkooike gescoord? en wat was de prijs? Ben er ook naar opzoek maar de prijzen zijn gewoon ongehoord hoog!
Wel veel respect voor je auto! en nog proficiat met je APK!
Vento Vice
03-06-2009, 13:57
Mooie wagen!
Waar heb je dat rolkooike gescoord? en wat was de prijs? Ben er ook naar opzoek maar de prijzen zijn gewoon ongehoord hoog!
Wel veel respect voor je auto! en nog proficiat met je APK!
ThanX!
Dat 'rolkooike' heb ik 'gewoon' op Marktplaats gevonden!
Ik zeg niet wat ik er voor heb betaald, da's niet zo handig als ik hem ooit weer weg doe... ;)
Het schijnt dat ze nieuw € 300,- à € 400,- kosten; correct me, if I'm wrong!
Fire&Ice Koekie
03-06-2009, 17:25
rene!
ziet er sportief uit jonge!
cant wait to see it in real! :D
gaaf die rolkooi:thumbup:
heb het hele topic eens door gelezen wat een mooi verhaal
die rolkooi ziet er netjes uit ook netjes in gebouwd
mvg mike
Weer druk bezig geweest zie ik!
Ik moet mijn topic ook nog steeds eens bijwerken, haha!
Mooie aanpassingen, maar ik echt niet bij je achterin zitten, een schedel kan volgens mij niet zo goed tegen het terugkoppen van een alu-buis ;)
Vento Vice
06-06-2009, 17:11
UPDATE 6 juni 2009:
(je denkt 'af is af', maar zo'n project is eigenlijk nooit af... zo af en toe kom je weer iets tegen, dat je tòch wil hebben en daar ga je weer... :screwy: )
heerlijk, helder,...
Heldere wit/rode achterlichten is (was?) erg 'trendy', maar toch niet helemaal mijn ding voor op de GTI...
Maar toen ik de heldere smoke/rode exemplaren zag, hier op het verkooptopic, dacht ik:
da's toch een beetje 'fire and ice', maar dan in een 2009-jasje! Wat vinden jullie? (ik houd m'n hart vast...)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI196heldersmoke-rood.JPG
wèl smoke/rood, maar dan 'clear'!
poetsbeurt
Volgende week woensdag ga ik ff bij een vriend langs, voor een poetsbeurt; mooi nog voordat ik ff bij de avondmeeting op de 'food-strip' in Amsterdam ga kijken, vrijdag 12 juni ;)
Hij werkt als autopoetser en voor mij is er natuurlijk een speciale prijs :tongue:
Ik voel weer een fotosessie aankomen...
later nòg meer!
VWRickGTI
06-06-2009, 18:37
kijk dat ziet er mooi uit. Wordt steeds beter.
Nou ik zeg alvast tot volgende week vrijdag dan! Bij Foodstrip. Kijken of die echt mooi glimd.
Gr
achterlichten staan top:thumbup:
Strak kontje zo :thumbup: !
hoihoi :)
Ziet er goed uit met die achterlichten
Alleen persoonlijk vind ik dat het smoke wel donkere mocht ;).
Maar ziet er zeker niet slecht uit :thumbup:.
greetz richard
Vento Vice
07-06-2009, 17:41
vind ik eigenlijk ook, maar ja; het is niet anders... Ik ga er nix op spuiten in ieder geval!
vind ik eigenlijk ook, maar ja; het is niet anders... Ik ga er nix op spuiten in ieder geval!
Hoihoi
Ja idd :thumbup:.
Ik hou ook niet van gespoten lichten ;).
Misschien kom je wel een keer een mooiere set tegen.
Ik vind die donkere Hella lichten mooi :).
greetz richard
ik vind dat donkere er juist niet mooi op staan omdat je lak ook donker is,top-oplossing zo:cool:
Chriskee.
08-06-2009, 10:31
Ik vind dit ook erg geslaagd !
Origineel, maar toch ook weer niet. *Ofzoiets* :tongue:
Fire&Ice Koekie
08-06-2009, 22:32
netjes rene, alleen ik was al tevreden geweest met donkere :D
ze hadden origineel in mijne witte zitten, bah,
ik ga maar is pitte, spreek je
Vento Vice
12-06-2009, 17:00
UPDATE 12 juni 2009:
poetsen
Woensdag (10-6) ben ik na het werk ff naar Hoofddorp gereden.
Mijn ex-collega is namelijk tegenwoordig autopoetser! Dus...
Voor wênig ff het brikkie laten poetsen :D (had-ie ook beloofd...)
Eerst de hoge-druk eroverheen en daarna aan de gang.
Ik heb zelf wat af zitten plakken en logo'tjes en strips verwijderd en de 'boys' hebben hun ding gedaan; van 14.30 tot zo'n 18.15 (!)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI197poetsenmotorkap.JPG
na het schoonspuiten ging Manuel over de motorkap :screwy:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI198poetsenachterkant.JPG
...en z'n neefje deed de rest!
Hij staat er dus nu (nèt voor de 'Food-strip=meeting' in A'dam) er op z'n mooist bij :thumbup:
(11 juni)
roest!
Aaaahhhh! Wat denk je?! Rijd ik terug van Hoofddorp (in de file natuurlijk :( ); moet ik plotseling toch ff hard remmen! Maar tijdens het remmen voelde ik al, dat de remdruk 'wegvloeide'...
Verder maar rustig rijden en met behulp van de handrem toch maar heel voorzichtig naar huis rijden.
Auto neergezet en de dag daarna maar met de Vento naar het werk (wat een luxe :tongue: )
Ná het werk meteen de Fire gehaald en naar de garage.
Wat bleek? De remleiding rechtsachter was doorgeroest! Ik was nèt op tijd, want het lampje ging ook al aan, dus het niveau was al aardig 'nihil'...
Maar goed, ondanks de grote drukte werd ik toch geholpen en werd er meteen een nieuwe leiding gehaald.
Al met al kon ik dus gewoon weer remmen (beter zelfs, want ík heb samen met de monteur ontlucht... :D )
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI200doorgeroest.JPG
hier ligt-ie in twee stukken
Toen-ie toch op de brug stond, heb ik meteen maar de mistlampen aangesloten op de stekkers, die nog over waren.
Dat klopte! Ze doen het nu dus allebei, al zijn ze niet erg fel...
(NB: bruin/ geel-wit is de kleurcode links èn rechts ;) voor de liefhebbers)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI203opdebrugzijkant.JPG
hier wacht-ie op de nieuwe remleiding
Fire&Ice Koekie
14-07-2009, 17:14
na het poetsen kende je hem denkik haast niet weer of wel?
mijne werd er ook stukken beter van!.
gr kevin
Vento Vice
24-10-2009, 18:29
Sinds de mini-meet op 23 augustus j.l. is het weer stil op het Fire and Ice-front...
http://img127.imageshack.us/img127/1588/meeting11.jpg
meeting @ AC meetingcentre 'de Meern' 23 augustus j.l.
Tijd om de stilte te doorbreken!
grillespoiler nummer twee
Op 'de meet' heb ik twee spatbordlogo's geruild tegen een nieuwe grillespoiler (#1 was weg gewaaid... :screwy: )
Nadat ik hem met een laatste beetje paars uit een spuitbus wilde spuiten, heb ik hem ca. twee weken terug toch maar mat-zwart gemaakt.
(hij lag al tijden half paars op de plank; de spuitbus was nèt niet vol genoeg meer...)
Hij zit er dus al weer een tijdje op, maar nu wel beter vast ;)
Je ziet het op de foto niet echt, maar de knippers knipperen nu echt wit; dat mag gewoon, dus geen storende oranje 'bolletjes' meer!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/fi1000frontRutte.JPG
...het GTI-logo heb ik ook weer terug gezet
lekker zacht!
Via MP (waar anders?...) heb ik wat F and I stofdelen gekocht, waar mijn lieftallige moeder een paar leuke kussentjes van heeft gemaakt.
Eerst heb ikzelf de (beschadigde) stoelbekleding natuurlijk uit elkaar gehaald en in de wasmachine gedaan. Het vullen achteraf, heb ik ook zelf gedaan...
Het resultaat is :thumbup: (dus 'koekie', ik heb jouw stofdelen nu niet meer nodig!)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/fi1001kussentjes.JPG
zoals het zo hoort: de voorkant roze/ blauw met geborduurd Fire and Ice-logo...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/fi1002FandI-kussentjedetail.JPG
..... en de achterkant van de paarse ribbel-skai, nèt als de stoelen
Wat vinden jullie ervan?!
nog meer paars?
Ik rijd nu al een tijdje dagelijks in de GTI en de Vento GT is inmiddels zelfs verkocht... (er zaten te veel kosten aan te komen)
Ik zit nu rustig rond te kijken voor een andere auto voor dagelijks en misschien wordt dit ook wel weer een paarse...
Ik wil namelijk een VW Golf MkIII in de kleur LC5L, 'mystic blue perleffect' (= donker paars/blauw metallic)
Ik ben nu in onderhandeling over een zgn. GTI-Edition uit 1994, uitgebracht wegens het 20 jarig bestaan van de Golf, toendertijd.
O.a. omdat deze óók een mooie (Recaro!) bekleding heeft...
Wordt vervolgd...
apocalypsenever
25-10-2009, 01:33
Erg gave auto man, en cool die kussentjes.
Jij bent wel erg die-hard Fire and Ice :thumbup:
Vento Vice
31-10-2009, 00:22
...nog meer paars?
Ik rijd nu al een tijdje dagelijks in de GTI en de Vento GT is inmiddels zelfs verkocht... (er zaten te veel kosten aan te komen)
Ik zit nu rustig rond te kijken voor een andere auto voor dagelijks en misschien wordt dit ook wel weer en paarse...
Ik wil namelijk een VW Golf MkIII in de kleur LC5L, 'mystic blue perleffect' (= donker paars/blauw metallic)
Ik ben nu in onderhandeling over een zgn. GTI-Edition uit 1994, uitgebracht wegens het 20 jarig bestaan van de Golf, toendertijd.
O.a. omdat deze óók een mooie (Recaro!) bekleding heeft...
Wordt vervolgd...
UPDATE: De koop is voor 99% rond; kijk maar eens in dit topic! (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61457)
EDIT: koop is NIET doorgegaan; ik rij nu in een BMW E36 318IS coupé
Zéér nette en mooie Golf! Mijn complimenten.
Leuk topic, heb het helemaal gelezen.
Vet die kussentjes!
Kun je die voor mij ook regelen? :thumbup:
M'n VR6 is verkocht,wordt zondag opgehaald.
Maar met het geld laat ik m'n 1.8i Fire and Ice lekker opknappen :)
Vento Vice
13-01-2010, 21:43
Allereerst: HAPPY NEW YEAR! (beter laat, dan nooit... )
@Madison: als ik ook voor JOU FandI-kussentjes regel, ben IK zelf natuurlijk niet meer uniek!
Ik heb trouwens voor de stoelen twee stuks blauwe 4-punts gordels geregeld, voor een schijntje van wat die zilvergrijze moesten kosten... (alleen jij weet nu, over welke ik het heb...)
Ik zal foto's plaatsen, als ze d'r in zitten! Past vast mooi bij m'n rolkooi :tongue:
Ook in de planning: een oldschool (simpele) digitale toerenteller uit een oude winkel-voorraad :rolleyes:
Voor de 'racy' look, maar ook omdat de originele een beetje raar doet...
Brrrrrr!!!!
De winterse buien van de afgelopen weken maken het landschap mooi, maar op de wegen is het K*T :mad:
Tòch zijn er af en toe wel leuke foto-momenten: fire and ICE
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D3TINJ47.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DIPZEH4Z.jpg
...en nog eentje van een tijdje t'rug:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6GEAELDZ.jpg
seeya!
PS: Madison, ga je ook dit jaar iets organiseren?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.