Log in

View Full Version : Golf Mk II Fire and Ice GTI gered van de ondergang...


Pages : 1 [2]

Vento Vice
14-01-2010, 20:25
Vandaag pakketjes ontvangen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MWK7S63L.jpg
kwam ik toevallig tegen op MP...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MAQUYDDQ.jpg
NOS oldschool tacho/clock-device...

Van het weekend maar eens monteren...

Vento Vice
17-01-2010, 21:30
Vandaag ff aan het klussen geweest:

Rev' it!
Tacho is nog niet aangesloten, maar ik heb er wel al een plekje voor gevonden; direct in het zicht (alsof dat nodig is... :screwy: )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GR4EVUDJ.jpg
...en nee, ik heb niet in mijn dash' geboord...

zeker en vast!
En de blauwe gordeltjes, die ik gevonden had, zitten er ook al in.
Ze zitten vast met bestaande bevestigingspunten en je kunt eventueel ook nog de gewone driepunts-gordels gebruiken.
Je zit nu zo stevig in je stoel, dat een zeemsponsje over de binnenzijde van je voorruit halen al een probleem is... :tongue:
Ach ja, wie mooi wil zijn, moet 'pijn leiden'...; voor het bochtenwerk is het ideaal!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LKZDPQHL.jpg
de foto is wat flets, maar de gordels zijn echt lekker blauw van kleur!

Al-met-al lekker 'racy' accessoires; past goed bij de rolkooi :D
Volgende klus is startnummers en reclame op de buitenkant :shake: NOT!

hmmm...!
Vanmiddag ook nog ff lekker een stukje geracet, uhhh gereden; hij stond eigenlijk al sinds sinterklaas stil... ' was weer lekker; zelfs als je dagelijks in een BMW 318 iS rijdt...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4HHQDHWJ.jpg

Waar blijven de reacties van de èchte 'fire-and-ice-ers'? :D

De Pul
17-01-2010, 21:35
gordels lijken me beter zitten tussen de hoofdsteun?

Jan-Jelle
17-01-2010, 21:53
lijkt me niet lekker om bij jou achterin te zitten met die rolkooi.
die gordels vind ik eerlijk gezegd geen porum...

Johanva1
18-01-2010, 11:40
Ik zou de gordels ook tussen de hoofdsteun door hebben gedaan. En die tacho op het dashboard ja je moet er van houden denk ik. Voor de rest een nette wagen ziet er goed uit.

Renegade
18-01-2010, 11:53
Gordels zitten zover ik zie omlaag vast. Deze moeten in een bepaalde hoek omhoog kan ik me herinneren, doe je dit niet heb je met een ongeluk niets aan de gordels en verergeren ze de klap alleen maar ! :wow:

Even googlen en dan kom je een hoop antwoorden tegen hierop,

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=4+punts+gordel+monteren+hoek&meta=&aq=f&oq=

Zijn dus vele gevallen waarin mensen hun rug breken omdat er door een verkeerde montage van de gordel een te grote kracht op de wervelkolom komt.

Vento Vice
18-01-2010, 18:54
Gordels zitten zover ik zie omlaag vast. Deze moeten in een bepaalde hoek omhoog kan ik me herinneren...
...Zijn dus vele gevallen waarin mensen hun rug breken omdat er door een verkeerde montage van de gordel een te grote kracht op de wervelkolom komt.

Dat zijn geen fijne verhalen...

Je bedoelt dus aan de achterzijde; daar waar ik de gordels tussen mijn bank door heb gedaan?? (daar zitten ze vast aan de achtergordel-bouten)
Mijn rolkooi zit niet aan de carrosserie vast; je ziet anders idd wel vaak dat ze dáár aan vast zitten; ongeveer bij de bovenkant van de achter-schokbrekers. Zodat de gordel min of meer recht naar achteren gaat.
Ik heb 'gewoon' bestaande bevestigingspunten gezocht en gebruikt...

Ik denk dat het verder in mijn geval wel meevalt, want ik rij vrij rustig (echt waar!) en het is dus, net als die rolkooi, alleen maar voor de race-look!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT:
Ik ga de racegordels tòch maar anders bevestigen, denk ik...
Na wat rondsurfen vond ik nl. een post van ene 'ASURU' op het Subaru Club Nederland-forum: :eek:

"Ik werk op radiologie, en ben gespecialiseerd in Spoedeisende hulp (ER), Trauma chirurgie (Ondersteuning bij operaties (Trauma chirurgie, orthopedie, neurologie, en vaatchirurgie)) en diverse interventies.
Ik zie dus soms dagelijks wat er o.a. met inzittenden van auto's gebeurt na een ongeval.

De neerwaartse krachtsvector die ontstaat bij een serieuze aanrijding, heeft vrij weinig moeite om bij een std. autostoel de rugleuning te breken , waarbij deze naar voren knakt. Dit geeft zo'n impact op de wervelkolom, dat een complete dwarslaesie ter plekke het minste is dat je kan overkomen... Veelal is de schade nog groter, en ontstaan inwendige bloedingen die zeer snel tot de dood kunnen leiden.

Het probleem van het bevestigen van 3, 4, of 5-punts gordels 'in' de achterbank is de hoek waaronder e.e.a. dan staat.
Er ontstaat (in tegenstelling tot een std. 3-punts gordel) een enorme neerwaartse kracht.

Onderschat trouwens ook niet wat er al gebeurt met een std, gordel, want daarbij breekt vaak het sleutelbeen of meerdere ribben en heb je een z.g. longcontusie (Longbloeding t.g.v. de impact/vertraging)

Dergelijke gordels horen dan ook enkel thuis in een totaalconcept met FIA gekeurde volkuipstoelen, dito vol-rolkooi, én een helm."

...:wow: daar wordt je wel even stil van...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zal ze trouwens eens tussen mijn hoofdsteunen door doen, kijken hoe dat zit/voelt.

De tacho zo opvallend op het dashboard is ook 'racy'; als het te veel trilt zo, dan zoek ik een ander plekkie...

Vento Vice
22-01-2010, 21:54
Zoals in de laatste post gezegd, heb ik de gordels aan de achterkant tòch maar anders vastgemaakt; namelijk aan de bovenste gordelpunten achterin. (binnenkant van de C-stijlen)
Ook lopen de gordels nu tussen de hoofdsteun-pootjes door; dat zit iid beter en dan vallen ze ook niet steeds naar beneden... :tongue:
(foto's komen nog!)

Ook doet mijn digitale toerenteller het nu; alle draden zijn netjes gesoldeerd.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LRWGZ4CO.jpg
precies de juiste kleur DIGITS voor een Golf MkII

De Pul
22-01-2010, 22:27
sorry,maar ik vind het een beetje jammer dat je er zoveel aftermarket-rommel op zit te schroeven. terwijl je heel goed begon om alles supernetjes origineel te maken;)

Vento Vice
22-01-2010, 22:38
Niet erop, maar erin! Aan de buitenkant is (en blijft)-ie nog steeds nagenoeg orgineel...

Omdat ik indertijd goedkoop aan de rolkooi kon komen, vond ik het wel leuk om de binnenkant een beetje meer 'racy-style' te maken.
Een extra reden voor de digi-tacho is dat mijn ori. toerenteller het helaas niet doet...
Met de blauwe gordels wilde ik bovendien het 'kleurige' F and I-interieur benadrukken.
Daar komt bij, dat ik mijn auto ook graag 'orgineel' in de betekenis van 'uniek' wil hebben ;)

Maar wat er nu inzit, daar blijft het wel bij...

Vento Vice
24-02-2010, 18:05
Ha!
Geregeld de juiste zoekwoorden gebruiken, levert nog wel eens wat op...
Ik ben nl. in het bezit gekomen van een tweede Fire and Ice-jas!
De dame(!) in kwestie heeft 'm zelf in Oostenrijk 'gekauft'...

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/fi1012jas2.JPG
fire and ice-jas #2...

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/fi1014jas2voorkant.JPG
...met het bekende logo 'on the inside'...

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/fi1015jas2mouwborduursel.JPG
...en een mooi borduursel op de linker mouw!

Iemand zei al eerder:
Jij bent wel erg die-hard Fire and Ice :thumbup:inderdaad, ja! :D :screwy:

apocalypsenever
24-02-2010, 18:47
Voorlopig blijf ik ook wel even bij dat standpunt :D

brounys
24-02-2010, 21:31
moooi wagentje hoor...! mijn complimenten!!
heb zelf een edition one met ook nogal wat werk... goed voorbeeld aan jou!!
blijve bouwen he!!

Vento Vice
24-02-2010, 22:03
(@brounys: wel ff dan ook een topic starten met JOUW kluspraktijken! ...en ff een link sturen)

De Pul
24-02-2010, 22:09
kun je ze nou mooi over elkaar aan doen,die 2 jassen.
komt goed uit met dat kouwe k&tweer tegenwoordig:D

Vento Vice
05-04-2010, 15:31
Even dit topic afstoffen...

Ik kon voor wênig een originele demper mèt een tussendemper van iemand overnemen.
De originele GTI-demper zit er, na wat 'geklooi', nu eindelijk op!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WIWM6WAG.jpg

Toen-ie er eindelijk op zat, de sierstukjes iets opgepoetst...
Weer ietsjes origineler èn stiller :thumbup: !
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YZYOSFMU.jpg

De Sebring en de tussendemper liggen nu gewoon op voorraad in de schuur.

mverh85
06-04-2010, 14:11
Ziet um er weer strak uitzien ! :)

Vento Vice
25-05-2010, 18:10
...die tussendemper zit er intussen ook op; die er op zàt, daar zat een scheurtje in... (voor de APK moet de uitlaat nl. luchtdicht zijn!)

Vandaag was het zover: nadat er een nieuwe remslang linksvóór en een tweedehands bandje rechtsvóór was gemonteerd, (en ook nog even de koplamp wat beter is afgesteld) is-ie wederom APK-goedgekeurd tot 25 mei 2011! (Op naar z'n 19e verjaardag op 30 juli...)

gizmo98
25-05-2010, 21:00
super mooie auto respect

ps die apk meester had zich beter druk kunnen maken door te kijken na je remleiding ipv je mistlampies en dergelijke

Vento Vice
28-08-2010, 07:30
@ gizmo98: ja, maar dat was de APK een jaar geleden, in 2009 alweer...

Vento Vice
28-08-2010, 07:50
Alle foto's van de geslaagde mini-meeting op 22 augustus 2010 j.l. vind je in DIT TOPIC (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=74152&page=1&pp=20)

Check vooral ook even DIT FILMPJE (http://www.youtube.com/watch?v=LWaTk1oxGIU) ; een korte inpressie van deze meet, gemaakt door Roel, a.k.a 'apocalypsenever' op het VF.

(Hier alvast wat pics, waar mijn GTI op staat: :tongue: )

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/5FandIGTIVentoVice.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/6/8/8/4/22082010580.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/6/8/8/4/22082010570.jpg

http://i396.photobucket.com/albums/pp49/KJ-JvG/Fire%20and%20Ice%20meeting/CIMG1456.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/7/6/0/1meeting2010.jpg

http://i396.photobucket.com/albums/pp49/KJ-JvG/Fire%20and%20Ice%20meeting/CIMG1471.jpg

flipje
28-08-2010, 23:43
:cool:

Vento Vice
29-08-2010, 11:25
goed opletten, hè?! Die dubbele Sebring zit er al een tijdje niet meer op... en is zelfs al verkocht ;)

Vento Vice
01-09-2010, 16:45
Laatste UPDATE...
Vandaag, 1 september 2010 is de auto verkocht, na twee jaar plezier eraan te hebben beleefd!
Hij is hier (binnen één week) verkocht via het Volksforum ...en Marktplaats is dus gelukkig niet nodig gebleken ;)
(waar zou-'ie' dan terecht zijn komen...?)

De nieuwe eigenaar woont helemaal 200km verderop in Stadskanaal (Gr.) en heeft als Nick-name VW JARNO GT+ vernoemd naar de MkII GT, die hij hiervoor had.
Zoals ik hem gesproken heb, lijkt het me net zo'n liefhebber als ikzelf ben, dus dan is de GTI goed terecht gekomen.

EDIT: Je kunt ZIJN praktijken HIER, IN DIT TOPIC (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=74638) volgen!

Fire and Ice-lovers zullen de auto gerust nog wel eens tegenkomen!
(...en voor de Jetta-front-haters en 'origineel'-junks: Jarno gaat de originele dubbele lampen grill terug plaatsen, de normale wissers, achterlichten etc. weer hermonteren... :tongue: )

END OF THE STORY!

http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/7/6/0/1meeting2010.jpg

En nu?
Wáár zal ik nu weer eens aan beginnen?
Nee, de auto is er onder andere uit gegaan, omdat ik ook een BMW heb en ik de enige ben, die in allebei de auto's reed... :screwy:
Natuurlijk vind ik het jammer, maar ik heb vooral veel lol gehad met de wederopbouw en daarna het showen van de auto; complimenten genoeg gehad! (...wel jammer van het maar aanhoudende geZEIK over mijn Jetta-frontje; dìt maakte deze FandI nou juist de mijne...)

Voorlopig dus voor mij geen tweede auto, maar zeg nooit 'nooit'...
In dat geval zal het ongetwijfeld wel weer een VW worden; aan m'n BMW-sleutel hangt nl. nog altijd een VW-sleutelhanger... :thumbup:

Groeten van René a.k.a. Vento Vice