Log in

View Full Version : Waarschuwing voor privacy.

1982kameiX1
17-12-2008, 14:57
Hallo,

wisten jullie dat wanneer de kaartfunctie bij een advertentie uitgeschakeld is op marktplaats:
-->
"alle advertenties van verteerder"
-->
"klik op kaart-tab"

et voila: het adres.

zomaar ff tussendoor.

starsky
17-12-2008, 17:51
Lekkere privacy...

martiepartie
17-12-2008, 17:58
Ik vul nooit de laatste twee letters van mijn postcode in. Dat maakt het zoeken iets lastiger!

evilnyntje
17-12-2008, 18:03
Ik vul nooit de laatste twee letters van mijn postcode in. Dat maakt het zoeken iets lastiger!
Goede tip, heb het meteen ff gedaan!

Dexter
17-12-2008, 19:10
Privacy is allang dood.

martiepartie
17-12-2008, 19:16
Jeah :rock:

http://www.bigwhitewall.com/assets/bricks/images/00421d67-c3e2-4ab8-ab04-8414709c764c_1.jpg

Der Ghopmeister
17-12-2008, 21:14
vandekaart zeg maar :screwy: :D

frankvr6
17-12-2008, 21:23
geef altijd een andere postcode op simpel toch

Erik M
17-12-2008, 21:28
Hmm dit wist ik ook niet, hoeft van mij ook niet zo nodig :D

Bedankt voor de tip!

Jurgen Santana
17-12-2008, 21:39
Hallo,

wisten jullie dat wanneer de kaartfunctie bij een advertentie uitgeschakeld is op marktplaats:
-->
"alle advertenties van verteerder"
-->
"klik op kaart-tab"

et voila: het adres.

zomaar ff tussendoor.

Als ik dat doe kom ik steeds op dezelfde plek in Leiden uit. Ongeveer 10 minuten bij mijn eigen adres vandaan. Welke adverteerder ik ook pak.

Krijg jij dan wel een adres te zien dat bij de verkoper hoort?

Jurgen Santana
18-12-2008, 19:09
Net nog een paar adverteerders gekeken, ik blijf op een en hetzelfde adres uitkomen. Kan toch niet zijn dat alle adverteerders op hetzelfde adres wonen of doe ik iets verkeerd.

martiepartie
18-12-2008, 20:25
krijgt idd het 'standaard' adres van Leiden. Net als wanneer je bij een routeplanner alleen de plaatsnaam invult. Dan kom je ook op een willekeurig (maar steeds hetzelfde) adres uit.

Zo heel veel is er niet aan de hand dus.

Mitta
18-12-2008, 21:50
bij sommigen klopt het wel degelijk, een kennis van mij ze huis heb ik gevonden via Marktplaats toen ik hem net kende...

hij zei: hoe weet jij nou waar ik woon!?
waarop ik zei: bij je advertentie op Marktplaats:P

martiepartie
18-12-2008, 22:00
jaja, dat klopt wel.

Als je de optie "weergeven op kaart" niet uitzet, kan je zo precies vinden waar iemand woont.
Het gaat er nu om dat het nog steeds te vinden zou zijn als je die optie WEL uitzet.

Erik M
18-12-2008, 22:03
Bij mij kwam hij inderdaad precies bij het goeie huis uit!

Alberto
18-12-2008, 22:11
klopt bij mij voor geen meter ..... :D

RubenD
18-12-2008, 22:12
Inderdaad, wijkt soms een paar huizen af. Maar je pakt het telefoonboek erbij, gokt het nummer en je gaat gewoon bellen naar de mensen van die huizen. Als de adverteerder met zijn achternaam de advertentie heeft gepost word het helemaal makkelijk.

Zo heb ik al regelmatig iemand gebeld die helemaal zijn nummer niet bij z'n advertentie heeft staan. M.a.w. ik had er ook langs kunnen gaan op een laat tijdstip om de spullen "gratis" mee te nemen.

Dus altijd uitzetten of een verkeerde code opgeven.

martiepartie
18-12-2008, 22:14
Probeer deze maar eens;

http://verkopers.marktplaats.nl/1246313

Een advertentie van mij. De optie 'kaart' is overal uitgeschakeld, klik dan op het 'kaart' tabje en je komt op het Mijnbouwplein uit. Dat is niet het adres dat bij mijn postcode hoort, die ik volledig ingevuld heb in mijn gegevens. Het is wel dichtbij, maar zeker 1km van mijn huis.

Jurgen Santana
18-12-2008, 23:25
Probeer deze maar eens;

Een advertentie van mij. De optie 'kaart' is overal uitgeschakeld, klik dan op het 'kaart' tabje en je komt op het Mijnbouwplein uit. Dat is niet het adres dat bij mijn postcode hoort, die ik volledig ingevuld heb in mijn gegevens. Het is wel dichtbij, maar zeker 1km van mijn huis.

Ik kom dan nog steeds in Leiden uit, +/- 1 kilometer van mijn eigen huis.

martiepartie
18-12-2008, 23:31
dan doe je iets niet goed.

Als ik de volgende 'volg';

http://auto.marktplaats.nl/audi/212985539-audi-a6-quattro-in-prijsverlaagd.html

daar heeft de adverteerder GEEN 'kaart optie' bij zijn advertentie. Als ik dan het volgende doe;

"bekijk alle advertenties van adverteerder"
"klik rechts bovenin op het kleine NL kaart logo (naast fototoestelletje)"

Dan krijg je alsnog een kaart met een logootje in Breda.

Matheo
18-12-2008, 23:56
Probeer deze maar eens;

Ik kom uit bij de S***epmakerij oid. Marktplaatslogo staat over de straatnaam, maar zou er zo naartoe kunnen rijden iig.

martiepartie
19-12-2008, 00:00
Ik kom uit bij de S***epmakerij oid. Marktplaatslogo staat over de straatnaam, maar zou er zo naartoe kunnen rijden iig.

Dat is mooi, sta je alleen nog wel steeds 1 km van mijn huisadres af dat ik opgegeven heb bij MP. :rolleyes: Als je me dan even belt, zet ik de koffie alvast klaar :D :D

breadfan83
20-12-2008, 02:23
Man, bel de verkoper op vanuit een telefooncel, en vraag om zijn adres om de koopwaar eens te gaan bekijken.
Bij MP is het meer regel dan uitzondering dat een koper niet komt opdagen, dus als je niet langs gaat voor de afspraak en wel de zooi gaat jatten, valt dat ECHT niet op.

Zou niet de eerste keer zijn dat er hier op 't forum weer eentje voorbij komt "help, auto te koop gehad op MP, en is nu gestolen!!!".

Leuke tip, maar wie er echt op uit is je zooi te jatten laat zich echt niet tegenhouden door een uitgeschakelde kaart-functie. ;)

martiepartie
20-12-2008, 09:50
vanuit een telefooncel

Wat? Huh? Waar?

Heb je die nog op andere plaatsen dan een station?

Een uitgeschakelde 'kaart' functie maakt het wel iets lastiger. Als ik mijn autotje te koop zou zetten zou ik er niet vreemd van opkijken als ik op een ochtend de auto op kratjes aantref ipv op de gloedjenieuwe Compo's.. Er loopt wat tuig rond, en MP maakt het allemaal erg makkelijk. Zonder duidelijke kaart moet je in een straal van kilometers gaan zoeken, mét kaart is dat slechts honderd meter.

NeFReT
20-12-2008, 19:24
ik heb buitenland aangevinkt.

zo kunnen ze me helemaal niet vinden..

breadfan83
20-12-2008, 19:56
Wat? Huh? Waar?

Heb je die nog op andere plaatsen dan een station?

Een uitgeschakelde 'kaart' functie maakt het wel iets lastiger. Als ik mijn autotje te koop zou zetten zou ik er niet vreemd van opkijken als ik op een ochtend de auto op kratjes aantref ipv op de gloedjenieuwe Compo's.. Er loopt wat tuig rond, en MP maakt het allemaal erg makkelijk. Zonder duidelijke kaart moet je in een straal van kilometers gaan zoeken, mét kaart is dat slechts honderd meter.

Je kunt het ook met je mobiel doen, kans dat de verkoper even later bij je op de stoep staat is dan wel groot. ;)

En als zo'n smeerlap naar de andere kant van Nederland reist om je auto te kopen zonder te betalen, wil ie vast ook wel effe op het plaatselijke station langs gaan om je te bellen. ;)

Jurgen Santana
20-12-2008, 20:14
Je kunt het ook met je mobiel doen, kans dat de verkoper even later bij je op de stoep staat is dan wel groot. ;)

Die snap ik niet.

breadfan83
20-12-2008, 20:26
Die snap ik niet.

Als je auto gejat is, en een mogelijke koper is toevallig niet op komen dagen, kijk je of je gegevens van hem hebt. Met een telefoonnummer kom je in dat geval vaak al een heel eind.

Jurgen Santana
20-12-2008, 20:50
Aha, op die fiets. Slimme oplichters gebruiken meestal pre-paid telefoonnummers.

martiepartie
21-12-2008, 10:37
:D :D

Sterker verhaal; auto van huisgenoot is gekraakt (ruit kapot, contactslot kapot) en de domme idioot is zijn telefoon verloren in de auto.. Die zat diep in de kuipstoel verstopt.

De politie doet daar niets mee ivm privacy :screwy: Huisgenoot was zo dom om de telefoon in te leveren zonder eerst zelf nummers/oid er af proberen te halen.