View Full Version : MK2 VR6 of ABF 16V ??
IK heb mijn MK2 cabrio.. met 1.6 blok..
Hier moet wat anders in komen straks met de opbouw...
Keuren bij RDw moet ik zoiezo want met alles wat ik wil ga ik over de grenzen heen.....
NU heb ik een ibiza voor sloop staan met ABF motor.. leuk ding weinig gelopen en alles compleet....
Maar zo een ding heb een koppel (NM) van 3 x niks..
IK heb zelf lang vr6 gereden aardig wat koppel en mijn huidige wagen leon met ARL TDI heeft dat ook...
ik ben dus bang dat die 16V zwaar gaat tegenvallen straks en ik een hoop werk voor jan *** gedaan heb dan..
Maar een VR6 heeft weer een probleem zwaar duur te zijn in revisie.... en een blok zo der in hangen doe ik dus niet want ze zijn voor 95% allemaal slecht er aan toe wat te koop is..
Wie heeft er duidelijke argumenten om mij te helpen met beslissen...
VR6 is wel een goed idee,maar dan moet je tegen een goed blok aan lopen.
Is zo'n cabby wel stevig genoeg voor zo'n sterk blok?
breadfan83
17-12-2008, 00:27
Als die TDi in de Leon zo goed bevalt... waarom geen TDi in de Cabbie? ;)
Daar heb ik wel aan gedacht maar
Koop jij maar eens een ARL blok voor een normaal bedrag!!!!!!!!!!
En dan de bijbehorende aanpassingen....
Ik ga niet voor 3a4000 euro aan blok derin hangen..
En daarboven de rdw kosten nog , die ik bij elk blok heb wat ik er in hang.....
Alleen al vanwege het gewicht van de vr6 zou ik kiezen voor de 2.0 16v abf.
16v erin hangen en die een beetje kietelen.
een 16v is ook veel gemakkelijker op kenteken te krijgen als een vr6.
martiepartie
17-12-2008, 15:44
Dat lijkt mij ook een mooie optie! Een jankende 16v lijkt mij erg mooi voor onder de kap van deze cabrio.
Kan je het geld dat je uitspaart voor de revisie van de VR6 gebruiken om de ABF onderin beter te laten presteren (compressor?):):):)
ABF icm weber's/ITB's met een airbox! :thumbup:
Dat zou mijn keuze worden IMO :cool:
Dat geluid is echt :wow:
Als ik nu voor carburateurs zou gaan welke moet ik dan hebben
40 45 50
Moet wel genoeg sap krijgen natuurlijk....
thanks
VolkswagenRacing
27-12-2008, 16:51
Caburateurs? Waarvoor niet gewoon de orginele injectie, daar is met een abf nog genoeg mee te doen. Anders mail je frankie even over je wensen en mogenlijkheden met het abf blok.
Ik vraag om info over carbs niet over wat er nog meer kan..
kan der ook een turbo of Glader op bouwen..
met carbs scheelt het me wel een berg kabelboom...
VolkswagenRacing
27-12-2008, 22:38
Ik geef ook geen antwoord op je vraag, maar geef wel een reactie (dit heb je ook wel eens op een forum).
Jij geeft aan dat je meer koppel wilt en aan een vr6 denkt, tegelijk heb je het weer over caburateurs. Ik probeer je ermee te helpen maar dat is dus niet nodig.
Succes verder
ABF icm het lage gewicht van een MK2 1600 is dikke pret.
Motorkabelboom van de ABF stelt weinig voor en een goed afgestelde ABF heeft toch ook best wel wat koppel.
Een VR6 heeft idd meer, maar heeft over het algemeen toch echt een zware dobber aan een ABF....als ie het al niet verliest.
Als je voor carbs gaat zou ik voor 40ers gaan op een standaard motor, 45ers als je er een leuke set nokkenassen inzet.
50ers zijn eigenlijk te groot voor een straatauto, wordt nog weleens gedaan op circuitauto's met meer dan 300 graden nokkenassen, maar voor straatgebruik is dat niks.
Onderin zijn ze dan echt niet lekker te rijden.
ff oud topicje maar inmiddels heb ik een setje 16v g60 steunen aangekocht..
Voor op mijn abf te gaan bouwen ..
met de restauratie/opbouw hou ik hier al rekening mee met intercooler leidingen enz ..
maar voor de rdw keuring eerst maar eens gewoon met de standaard abf...
daarna...:-)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.