View Full Version : Uitlaatassen stinken ernorm en prikken aan de ogen HELP!
blackphantom
09-12-2008, 11:11
Sinds een paar weken stinken de uitlaatgassen enorm, zo erg zelfs dat als je er in de buurt staat het prikt aan je ogen, niet meer om uit te houden.
Wat zou dit kunnen zijn? heb al geprobeerd de benzinetoevoer te verminderen maar werkte ook niet :(
Het gaat om een golf 2 GTI 1.8 KR 16V
Misschien kun je een wasknijper en een duikbril proberen :D
Maar ff serieus, verder heb ik dit nog nooit meegemaakt dus kan ik jou ook niet vertellen waar het aan kan liggen... Lijkt mij idd iets met benzine te maken hebben :confused:
Drify_mk1
09-12-2008, 11:20
bij mij stikt het ook, maar niet het gevoel dat het prikt aan de ogen.
en rookt ook verschrikkelijk veel, als ik erbij in de buurt sta, en loop even later in huis, dan stinken mijn hele kleren naar dat rook.
en als hij warm is dan word het wel minder met het roken.
( ook een golf2 16v kr )
blackphantom
09-12-2008, 11:24
geen last van rook , wel een lege kat. eronder zitten.
breadfan83
09-12-2008, 11:36
Uitlaat lek? Heb ik bij de Jetta ook gehad... even later lag ie eronder uit, dus als je niks doet kom je er snel genoeg achter. ;) :D
Verbruikt hij dan ook veel olie? Anders zou ik de klepseals of zuigerveren eens proberen te vervangen..
Drify_mk1
09-12-2008, 11:53
Verbruikt hij dan ook veel olie? Anders zou ik de klepseals of zuigerveren eens proberen te vervangen..
weet niet of die van mij olie verbruikt, want hij lekt bij de krukas keerring.
het is geen blauwe rook, hij rookt allee witte rook die van mij.
blok heeft 180.000 gedraaid en kop is pas gereviseerd.
ik kan wel even filmpje maken?
blackphantom
09-12-2008, 11:57
uitlaat is niet lek nieuw rvs systeem van voor tot achter, moterblok is 1,5 jaar geleden gereviseerd, olieverbruik is echt minimaal denk 1x per 3 maanden beetje bijvullen.
stank is enkel achter de auto.
martiepartie
09-12-2008, 12:05
laat eens een gastest doen. Ws. staat je CO veel te hoog. Onvolledige verbranding = veel onverbrande verbrandingsgassen uit je uitlaat.
Tip;
tot die tijd zou ik niet vlak achter de uitlaat gaan hangen, dan prikt het ook niet in je ogen :D
Pedaalemmer
09-12-2008, 12:10
:goodpost:
Drify_mk1
09-12-2008, 14:09
Ik heb even een foto gemaakt van mijn brandstof verdeler. ( spinnekop )
http://www.xs4all.nl/~buist/PICT0315.JPG
mist er nou wat in dat gaatje ?? co schroef ofzo???
blackphantom
09-12-2008, 14:32
daar mis je niks :) daar past een inbus sleutel maatje 3 in als ik me niet vergis.
kan je brandstof toevoer van de spinnenkop mee regelen. (correct me if i am wrong)
Dat is nou ook weer niet een oplossing waar je van zegt dat doe ik ff.
Berserker
09-12-2008, 14:36
Uitlaatgassen stinken ernorm en prikken aan de ogen HELP!
Heb ik ook :redface: , verder geen last van gewoon je hoofd niet onder de deken steken... :redface:
Drify_mk1
09-12-2008, 14:41
daar mis je niks :) daar past een inbus sleutel maatje 3 in als ik me niet vergis.
kan je brandstof toevoer van de spinnenkop mee regelen. (correct me if i am wrong)
weet je het zeker?? hij rookt enorm witte rook, en stikt ook verschrikkelijk.
http://img154.imageshack.us/img154/7485/costelschroefzl1.jpg
blackphantom
09-12-2008, 14:51
ik zal de co eens terugschroeven en kijken wat er dan gebeurd. zal zaterdag zowieso even een gastest meting laten uitvoeren, en de bougies vervangen wellicht dat er 1 niet 100% goed verbrand. ( al loopt hij wel netjes stationair)
Weet zeker dat daar niks mist de stationairschroef zit dieper, en zonder zou de auto niet eens starten.
Rook heb ikzelf geen last van, enkel als hij koud is even maar dat doet elke auto.
Berserker
09-12-2008, 14:57
@drify Heb je geen lekke koppakking?? en daarbij is het stinkt en niet stikt..
Dat is nou ook weer niet een oplossing waar je van zegt dat doe ik ff.
Dat klopt, maar hier zit het probleem wel vaak :) Of dit de oplossing is voor het probleem van deze 2 heren weet ik natuurlijk niet...
Drify_mk1
09-12-2008, 16:07
@drify Heb je geen lekke koppakking?? en daarbij is het stinkt en niet stikt..
ja idd, het is stinkt ipv stikt.
nee, koelvloeistof blijft mooi op pijl.
koppakking is vervangen, daarna is er een kleine 5000 km mee gereden, toen heeft de auto een jaar stil gestaan.
golf mkII 16v
09-12-2008, 17:13
Dempingsmateriaal van de demper dat in de fik staat[gloeien]
Dempingsmateriaal van de demper dat in de fik staat[gloeien]
kan ik me ook inzien !
HOELANG is dat geleden dat RVS systeem ? en maar 1 demper of 2 dempers ?
aandezien je zonder KAT rijd wordt je uitlaat VEEl warmer als normaal !
3en kan indd je dempings materiaal smeulen / stinken !
blackphantom
09-12-2008, 20:10
rvs systeem is een jaar oud, heb wel 3 maanden geleden nieuwe einddemper geplaatst maar dan had de stank er al eerder moeten zijn, stank is pas paar weken aan de gang.
heb overigens 1 demper.
Stinken, op je adem slaan en prikken aan je ogen is een veel te rijk mengsel....
Zet het CO maar eens flink wat lager ( je weet welke schroef, armer is tegen de klok indraaien)
Drify_mk1
10-12-2008, 10:00
ik heb even een video gemaakt, van hoe mijn golf2 rookt.
http://nl.youtube.com/watch?v=kqWKxXNqAUs
blackphantom
10-12-2008, 13:29
en dat doet hij ook als hij warm is? want dan denk ik dat het je koppakking kan zijn
martiepartie
10-12-2008, 13:31
koud (met dit weer) roken al mijn auto's zo.
Drify_mk1
10-12-2008, 14:42
de auto die was warm. en als het koppaking is dan zakt het koelvloeistof niveau wel, en dat doet hij ook niet, en loopt verder heel mooi. ( kop is pas gereviseerd )
Martiepartie: maar roken ze dan ook zo erg en stinken ze dan ook?
blackphantom
10-12-2008, 15:09
en je olieverbruik? mischien is het wel olie....
Drify_mk1
10-12-2008, 15:16
en je olieverbruik? mischien is het wel olie....
dan moet het toch blauwe rook zijn??
olie verbruik kan ik niet testen, hij lekt bij de krukas keerring.
Bij onvolledige verbranding krijg je toch geen witte rook?In dat gaatje voor CO stelschroef zat origineel een dopje.Hoeveel rijdt je met deze auto.
blackphantom
11-12-2008, 21:53
Ik rij 500km op 1 tank.
Heb vanavond de bougies vervangen de stank lijkt iets minder te zijn, ik wacht het morgen even af.
Zaterdag heb ik een afspraak bij de dealer staan om even een 4 gas meting te laten verichten.
blackphantom
12-12-2008, 14:43
stank helaas niet weg :( ff afwachten op de meting morgen
passatje2
12-12-2008, 15:58
ik heb t wel eens eerder gehad vroeger met een gti en 16v,maar dan heb je dus een hele scherpe geur die een beetje in je neus blijft hangen,het co staat dan te laag,mijn ervaring dan ;)
blackphantom
12-12-2008, 16:15
hey is weer iets anders dan te hoog, al loopt hij wel goed stationair maar zal eens kijken als ik hem omhoog gooi en de stationairschroef laag :) mischien dat het iets uitmaakt
blackphantom
05-01-2009, 11:43
Nou inmiddels bij de dealers geweest en die kreeg het co gehalte niet goed.
Achteraf heb ik de stationair toerenklep regelaar losgekoppeld (stekker los) moter dropte als een gek in het aantal toeren, co omhoog geschroefd tot hij weer netjes liep.
De stank is nu verdwenen, maar zodra ik de stationair toerenklep regelaar weer aansluit schieten de toeten als een gek omhoog.
Momenteel rij ik los zonder, beetje rommelen met het gas als hij koud is maar na 2 minuten loopt hij weer strak 1000 toeren.
binnenkort maar even een andere toerenklep regelaar proberen.
Fast Eef
05-01-2009, 13:40
zet eerst je kat maar weer terug
Pewi Vwteam
05-01-2009, 16:14
een pl of een kr heeft toch een geregelde kat?! als ik me niet vergis.??
Fast Eef
05-01-2009, 20:05
volgens mij niet. gewoon oxi kat.
maar eigenlijk kan niemand hier een serieus antwoord geven omdat we de conditie van de motor niet weten..
Olieverbruik geeft zwarte rook
Hoog Co een bruin/zwarte rook (te rijk mengsel)
En als het koud is rookt elke auto (wit)
maar zoals ik al zeg, kunnen we er weinig van zeggen.
Kijk eerst of de auto olie verbruikt.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.