Log in

View Full Version : Niet stationair lopen golf II syncro.

Jurre
23-11-2008, 17:04
Hallo allemaal,

toen ik gisteravond opweg was naar huis begon mijn auto ineens heel raar te stotteren. Het is alsof de motor af en toe een slag overslaat. Dit heb ik wel vaker gehad, maar het komt een enkele keer voor. Meestal als ik dan even wat meer of minder gas geef, is er 5 minuten later niets meer aan de hand. Gisteravond, gebeurde het weer, en het stopte niet meer. Toen ik van de snelweg af was, sloeg de motor zelfs af. Ik startte de auto toen meteen weer door de koppeling op te laten komen, en ben verder naar huis gereden zonder problemen.

Net wil ik de auto starten, hij start gewoon, vervolgens begint hij heel erg te schommelen in de toeren, en slaat hij af. Vaker starten helpt niet, hij doet iedere keer het zelfde.

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden de rotor en verdelerkap vervangen, en deze zien er ook nog goed uit, dus dit zal het niet zijn.

Het gaat hierbij om een 1.8 GT syncro.

Ik heb een filmpje gemaakt van het probleem, en op internet gezet, in de hoop dat jullie er iets mee kunnen.

In het filmpje is bij de eerste keer starten een heel erg naar geluid te horen.
Alsof de startmotor doorslipt ofzo. Dit gebeurt ook wel vaker, maar als je daarna nog een keer start, start hij altijd. Het is dus niet zo erg, maar ik stoor me er wel aan. Wat kan dit zijn?

Dan is er nog het volgende, mijn verwarming doet het niet. Normaal heb ik hier ook niet zoveel problemen mee, maar nu toch wat koeler word, is een warme auto wel fijn. Koelvloeistof is goed. De schakelaars zijn in orde, want van koud naar warm voel je dat er minder lucht uit de roosters komt. Wat zou dit kunnen zijn?

Het filmpje word nu nog geprocessed, maar als hij zo klaar is, komt hij als het goed is hier te staan: http://nl.youtube.com/watch?v=nNpPj-7sgqo

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. En uiteraard is het eerste probleem het belangrijkste.

Groetjes.

gooigolf
23-11-2008, 20:16
hallo jurre ..

van die startmotor is dat je bendex niet uitslaat ,

rateld hij over je startkrans ,

gewoon vervangen ,

en openeer lopen kan je stappen motor zijn en ook het uitvallen ,

trek de stekker er eens aff .
heb je hem verder ook gecontroleerd op vacuum lekkage etcc ..

vrgr gooigolf .