loekie125
08-11-2008, 18:35
Nadat ik eindelijk de golf weer in orde had en hij weer liep zoals het hoorde (na 3,5 jaar problemen te hebben gehad :mad: )
ging ik vrijdag op de A12 even de top testen Liep vrij makkelijk naar de 220 toe (op de teller :D ) maar toen ik het nog een keer deed deed ie ineens bij de 6000 toeren een beetje vreemd. Ik mijn gas losgelaten en rond de 4000 toeren ging ineens mijn olielampje aan. Ik de auto meteen uitgezet en naar de vluchtstrook laten rollen. De anwb gebeld en me uiteindelijk naar huis laten slepen. stationair liep ie wel netjes nog, alleen als je een beetje gas gaf maakte ie herrie bovenin het blok. En als je nog iets meer gas gaf maakte ie ineens een heleboel herrie van onderin het blok. Niet goed dus. Olie zat er nog voldoende in, dus dat was het niet. Vanmiddag de boel losgehaald. Er zit erg veel speling bij een aantal klepstoters. Soms wel 0.40mm. Dat zou de herrie bovenin goed kunnen zijn. En nadat de carterpan en oliepomp los waren gehaald kwamen we erachter dat de drijfstang vd 2e cilinder erg veel speling had. Lagerschalen helemaal op en ingevreten. Krukas is er ook niet ongeschonden vanaf gekomen helaas. allemaal groefjes erin, dus die kan ook niet blijven zitten. Nu sta ik voor een keuze, een ander blok ergens vandaan halen en hopen dat dat goed is. Of laten reviseren. Ik kan ook ergens een gereviseerd blok proberen te vinden, maar hoe controleer je dat? Garantie heb je dan niet. Iemand ideeen? Of adressen waar ik wat aan heb? Ik zag een blok staan op de site van bolku voor zo'n €2000, misschien dat dat wat is.
ging ik vrijdag op de A12 even de top testen Liep vrij makkelijk naar de 220 toe (op de teller :D ) maar toen ik het nog een keer deed deed ie ineens bij de 6000 toeren een beetje vreemd. Ik mijn gas losgelaten en rond de 4000 toeren ging ineens mijn olielampje aan. Ik de auto meteen uitgezet en naar de vluchtstrook laten rollen. De anwb gebeld en me uiteindelijk naar huis laten slepen. stationair liep ie wel netjes nog, alleen als je een beetje gas gaf maakte ie herrie bovenin het blok. En als je nog iets meer gas gaf maakte ie ineens een heleboel herrie van onderin het blok. Niet goed dus. Olie zat er nog voldoende in, dus dat was het niet. Vanmiddag de boel losgehaald. Er zit erg veel speling bij een aantal klepstoters. Soms wel 0.40mm. Dat zou de herrie bovenin goed kunnen zijn. En nadat de carterpan en oliepomp los waren gehaald kwamen we erachter dat de drijfstang vd 2e cilinder erg veel speling had. Lagerschalen helemaal op en ingevreten. Krukas is er ook niet ongeschonden vanaf gekomen helaas. allemaal groefjes erin, dus die kan ook niet blijven zitten. Nu sta ik voor een keuze, een ander blok ergens vandaan halen en hopen dat dat goed is. Of laten reviseren. Ik kan ook ergens een gereviseerd blok proberen te vinden, maar hoe controleer je dat? Garantie heb je dan niet. Iemand ideeen? Of adressen waar ik wat aan heb? Ik zag een blok staan op de site van bolku voor zo'n €2000, misschien dat dat wat is.