PDA

View Full Version : golf mk2 racing project

golf2 2.016v
05-11-2008, 22:37
hoi mannen hier dan een paar foto's van m,n golf project, ziet er niet uit maar erg leuk op circuit ga ook van de winter een nieuwe bouwen vandaar m,n advertentie's voor een subframe en een sper en een nieuwe.koets deze heeft z,n beste tijd gehad.heb er 9a met 2 uitlaat nokkers in en een licht vliegwiel en een 4/1 spruitstuk verder standaard. rolkooi race stoel en m,n versnelling pook naar achter en om hoog gebracht.schokkers gele koni's en voor corrando remmen.dan heb ik een set slicks, intermediets,en regenslicks, heb nu twee x spa en 3x zandvoort en 1x zolder gereden. een echte aanrader is niet echt duur en als je het zelf niet doet blijft je auto ook heel. heb hem vorig jaar spa wel in de vangrail gebenkt. geheel door eigen schuld,iets te overmoedig.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YZKC64PG.jpg http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UGSEQ3VY.jpg

remcotje
06-11-2008, 02:01
leuk voor op de baan:D

Tipjjj volgende keer iets kleinere foto's?!

golf2 2.016v
06-11-2008, 13:12
ja had het in de gaten maar ja toen stonden ze er al.

evilnyntje
06-11-2008, 13:33
Foto's aangepast naar links, upload ze anders in het album, dit rukt heel het forum uit verband.

golf2 2.016v
06-11-2008, 16:03
Foto's aangepast naar links, upload ze anders in het album, dit rukt heel het forum uit verband.
nu krijg ik er geen foto meer op :rolleyes: !??

Tjaap
06-11-2008, 21:23
ze zijn nu op de goede grootte..

vwmk2driver
07-11-2008, 17:48
leuk project, heb zelf ook een dergelijk race project.

aan een sper en inbouwen kan ik je misschien wel helpen.

golf2 2.016v
07-11-2008, 19:54
leuk project, heb zelf ook een dergelijk race project.

aan een sper en inbouwen kan ik je misschien wel helpen.

ok toppie laat me het maar weten als je het zeker weet.
ben trouwens vandaag weer op zandvoort geweest,hij loopt echt als een beest! maar heb echt een sper en andere schokkers nodig,die koni's hebben echt een veels te lange veer uitslag!
maar wel weer giganties genoten!! :thumbup:

vwmk2driver
08-11-2008, 07:31
ben trouwens vandaag weer op zandvoort geweest,hij loopt echt als een beest! maar heb echt een sper en andere schokkers nodig,die koni's hebben echt een veels te lange veer uitslag!

in het verkoop gedeelte staat een heel topic van mij.
ik weet wel zeker dat ik een sper nieuw kan leveren en inbouwen,maar doelde meer om dat het van jouw kant "misschien" was. :thumbup:

vering is een heel belangrijkpunt hier zul je nog wel even mee bezig zijn ook.
ik heb zelf voor volgend jaar een kw variant 3 schroefset besteld.
deze komt over 2 maanden.

golf2 2.016v
08-11-2008, 16:39
in het verkoop gedeelte staat een heel topic van mij.
ik weet wel zeker dat ik een sper nieuw kan leveren en inbouwen,maar doelde meer om dat het van jouw kant "misschien" was. :thumbup:

vering is een heel belangrijkpunt hier zul je nog wel even mee bezig zijn ook.
ik heb zelf voor volgend jaar een kw variant 3 schroefset besteld.
deze komt over 2 maanden.

ja ok ,nou ik moet een sper maar hoopte eigelijk een 2de hands te schoren ergens nieuw is inderdaad geen probleem ergens tussen 800 900 euro heb ik er een maar ik hollander probeer het een beetje low budset tehouden .
en waar heb je die schroefset beslt als ik zo vrij mag zijn ?? :drive:

vwmk2driver
08-11-2008, 18:23
ja ok ,nou ik moet een sper maar hoopte eigelijk een 2de hands te schoren ergens nieuw is inderdaad geen probleem ergens tussen 800 900 euro heb ik er een maar ik hollander probeer het een beetje low budset tehouden .
en waar heb je die schroefset beslt als ik zo vrij mag zijn ?? :drive:

via weer een kennis die is dealer van dit merk hij besteld ze weer bij
www.gkb-import.nl

golf2 2.016v
09-11-2008, 14:54
via weer een kennis die is dealer van dit merk hij besteld ze weer bij
www.gkb-import.nl
super ga morgen eens bellen kijken wat hij voor mij kan betekenen :thumbup:

vwmk2driver
10-11-2008, 15:58
super ga morgen eens bellen kijken wat hij voor mij kan betekenen :thumbup:

ik zal is vragen hoe het zit ik kon ze via die kennis met 20% korting krijgen.

dus eigenlijk de ex btw prijs gewoon.

golf2 2.016v
11-11-2008, 22:47
ik zal is vragen hoe het zit ik kon ze via die kennis met 20% korting krijgen.

dus eigenlijk de ex btw prijs gewoon.
ok laat me het weten zou je zeer dankbaar zijn als het kan. :thumbup:

vwmk2driver
11-11-2008, 23:20
ok laat me het weten zou je zeer dankbaar zijn als het kan. :thumbup:

als het goed is, weet ik ook nog wat gebruikte platen sperren te liggen welke je zelf kan instellen zoals je wilt (meer voorspanningen op de platen).
denk voor rond de 600, nieuwe kost deze bij hem 1300,-

golf2 2.016v
12-11-2008, 17:33
als het goed is, weet ik ook nog wat gebruikte platen sperren te liggen welke je zelf kan instellen zoals je wilt (meer voorspanningen op de platen).
denk voor rond de 600, nieuwe kost deze bij hem 1300,-
als jij er zo een voor me kan regelen graag voor dat geld maar hoe weet ik dat deze goed is??

vwmk2driver
12-11-2008, 17:41
als jij er zo een voor me kan regelen graag voor dat geld maar hoe weet ik dat deze goed is??

de jongen die ze verkoopt verkoopt ook nieuwe, maar ruilt ook nog wel eens gebruikte in, het enigste wat je dan kan doen is het op zijn word geloven,
sowieso blijft gebruikt altijd een risico,
punt is wel dat je zon sper gewoon open kunt maken en inspecteeren.

golf2 2.016v
13-11-2008, 16:54
de jongen die ze verkoopt verkoopt ook nieuwe, maar ruilt ook nog wel eens gebruikte in, het enigste wat je dan kan doen is het op zijn word geloven,
sowieso blijft gebruikt altijd een risico,
punt is wel dat je zon sper gewoon open kunt maken en inspecteeren.
ja ok kunjij er een voor me regelen of moet ik dan zelf contact met hem op nemen doe dan maar ff een pbtje .groet rob

vwmk2driver
14-11-2008, 07:24
ja ok kunjij er een voor me regelen of moet ik dan zelf contact met hem op nemen doe dan maar ff een pbtje .groet rob

ik zal tussen de middag is even een belletje geven, en dan gelijk ook even naar die man vande kw set's

golf2 2.016v
14-11-2008, 09:30
ik zal tussen de middag is even een belletje geven, en dan gelijk ook even naar die man vande kw set's

ok dan hoor ik het wel van je alvast bedankt. :thumbup:

vwmk2driver
14-11-2008, 22:55
heb gevraagd.

de schroefset kon eigenlijk niet maar omdat ik het was kon hij er nog wel wat mee doen, maar hij zei ook het is niet voor iedereen dus helaas gaat een 2de me niet lukken.

voor de sper heb ik nog even geen tijd meer gehad, zal van het weekens even bellen.

ga je in december ook nog vrij rijden? meen de 13de ofzo?
ik wel mits het droog is

golf2 2.016v
15-11-2008, 07:27
heb gevraagd.

ik wel mits het droog is

ok jammer van die schroefset en ik wacht het ff af voor die sper dan .
de 13de weet ik nog niet moet ik ff kijken misschien wel wel hangt een beetje van de drukte af.

golf2 2.016v
17-11-2008, 13:58
heb gevraagd.

de schroefset kon eigenlijk niet maar omdat ik het was kon hij er nog wel wat mee doen, maar hij zei ook het is niet voor iedereen dus helaas gaat een 2de me niet lukken.

voor de sper heb ik nog even geen tijd meer gehad, zal van het weekens even bellen.

ik wel mits het droog is

waar is dat de 13de ?op zandvoort?

vwmk2driver
17-11-2008, 17:28
waar is dat de 13de ?op zandvoort?

ja,

ik heb gehoort voor die sper,hij had geen gebruikte meer liggen,

hij had nieuwe platensperren liggen deze kosten 1600,- ik kan ze jouw aanbieden voor 1400,-

Boefke
17-11-2008, 17:59

Ik zou eerst is een paar goede slicks monteren.... in plaats van koni naar kw tegaan!

golf2 2.016v
17-11-2008, 18:02
ja,

hij had nieuwe platensperren liggen deze kosten 1600,- ik kan ze jouw aanbieden voor 1400,-
blijf deze aanbieding nog ff staan vind het best duur eigelijk meen iets gehoort tehebben dat ze ook geleverd worden nieuw voor 850 maar weet dus niet wat dat voor sper is. heb wel zin om te gaan de 13de kunnen we ff bij kletsen.kijk ff of ik tijd kan maken en laat het je weten.
bedankt voor de info zover. groet rob :thumbup:

vwmk2driver
17-11-2008, 18:17
blijf deze aanbieding nog ff staan vind het best duur eigelijk meen iets gehoort tehebben dat ze ook geleverd worden nieuw voor 850 maar weet dus niet wat dat voor sper is. heb wel zin om te gaan de 13de kunnen we ff bij kletsen.kijk ff of ik tijd kan maken en laat het je weten.
bedankt voor de info zover. groet rob :thumbup:

850 is gegarandeerd een worm sper, als dit al een platen sper is dan zal het wel een chinees ding zijn wat zo versleten is.

voor het werk wat jij er mee doet zou ik gewoon een paar 100 euro meer uitgeven en dan een platen sper kopen,
is op circuit veel bedrijfszekerder en het heeft geen reactie tijd.wat een worm sper wel heeft.

www.bildon.com heeft ook platen sper voor minder, maar deze jongen zit bij mij om de hoek en dan vind ik dat makkelijker ook als ik een keer wat heb of iets.

de 1400 was overigens incl boutenset om het kroonwiel weer vast te bouten.

ik ga de 13de heen mits het droog is, vind wat te gevaarlijk met regen, niet alleen met me zelf maar vooral met andere,als er 20 meter voor je 1tje overdwars gaat en jij kom aan met 130 kun je dat nooit meer beremmen of besturen...

golf2 2.016v
17-11-2008, 18:31
Ik zou eerst is een paar goede slicks monteren.... in plaats van koni naar kw tegaan!

dat heb ik allemaal al voor elkaar slicks regen en intermidiets banden gaat ook gewoon op drie wiel door bijna alle bochten.maar wat die koni's betreft misschien kan ik ook met zwaardere veren toe. en die sper heb ik echt nodig om sneller de bocht uit tekomen heb dan altijd meer grip op een wiel die die trekt dan niet :screwy:

golf2 2.016v
17-11-2008, 18:41
850 is gegarandeerd een worm sper, als dit al een platen sper is dan zal het wel een chinees ding zijn wat zo versleten is.

voor het werk wat jij er mee doet zou ik gewoon een paar 100 euro meer uitgeven en dan een platen sper kopen,
is op circuit veel bedrijfszekerder en het heeft geen reactie tijd.wat een worm sper wel heeft.

www.bildon.com heeft ook platen sper voor minder, maar deze jongen zit bij mij om de hoek en dan vind ik dat makkelijker ook als ik een keer wat heb of iets.

ik ga de 13de heen mits het droog is, vind wat te gevaarlijk met regen, niet alleen met me zelf maar vooral met andere,als er 20 meter voor je 1tje overdwars gaat en jij kom aan met 130 kun je dat nooit meer beremmen of besturen...

heb ik een mooie foto van van de laatste keer zandvoort kon er nog net omheenhttp://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/8/1/DSC_1435.JPG

golf2 2.016v
17-11-2008, 18:43

ja je heb gelijk en ja bildon ken ik ook ben al met iemand bezig die af en toe een container uit america laat komen ,mocht dat zeer binnen kort zijn wil ik al het een ander laten mee komen scheeld een hoop geld!!

Boefke
17-11-2008, 20:59
Wat voor bak heb je?missien heb ik nog wat liggen...
Je moet wel een plaaten sper hebben,geen wormsper!
anders hans weijs is proberen!
zag op de foto je banden daar komt het niet goed mee...maar dat zullen wel andere zijn dan.
Heb voor een golf nog wel proflex 3weg schokbrekers met race setting liggen!!!

Boefke
17-11-2008, 21:27
Heb trouwens ook nog een snelle ABF 2,0-16v liggen!
bewerkte kop 290gr nokkenassen met verstelbare tandwielen
groote injectors en KMS programeerbare computer
alles gebalanceert en uitgewogen!dis onsteking enz....
200pk misschien intresse....

MelG60
17-11-2008, 22:00
Ik heb nog een Drenth 5 bak rechtvertand/klauwgeschakeld/dikke flensen/speciale assen liggen met platensper 4500 euro en een Gemini/Ricardo 6bak met platensper ook rechtvertand/klauwgeschakeld/dikke flensen/speciale assen voor 6500.

golf2 2.016v
18-11-2008, 13:20
Heb trouwens ook nog een snelle ABF 2,0-16v liggen!
bewerkte kop 290gr nokkenassen met verstelbare tandwielen
groote injectors en KMS programeerbare computer
alles gebalanceert en uitgewogen!dis onsteking enz....
200pk misschien intresse....

ik heb een 02a bak van een corado 2.0 16v

mocht je wat voor kunnen betekenen graag ps wat moet je voor die motor hebben en wie heeft hem gebouwd ???
en wat houd dat in die profex race set wat voor veren zitten er bij ?en hoe land is de slag van deze dempers? en als het wat voor me is wat moet het kosten stuur me andersa ff pbtje met de prijzen>

golf2 2.016v
18-11-2008, 13:30
Ik heb nog een Drenth 5 bak rechtvertand/klauwgeschakeld/dikke flensen/speciale assen liggen met platensper 4500 euro en een Gemini/Ricardo 6bak met platensper ook rechtvertand/klauwgeschakeld/dikke flensen/speciale assen voor 6500.
heel intersant die drent bak weet je ook de verhoudingen is het een race of cross bak???

vwmk2driver
18-11-2008, 18:13
heel intersant die drent bak weet je ook de verhoudingen is het een race of cross bak???

de prijs is idd niet gek een nieuwe platensper met bijbehorende bevestigings matrialen en de bijbehorende speciale aandrijfas flensen zitten al op 2000,-

probleem is waarschijnlijk alleen dat je niet weet hoe de staat is,en je dus ook niet weet hoe de klauwen etc er al aan toe zijn.

overigens die proflex kit is zeer zeker een goede set als je deze kan bemachtigen en deze is goede staat is, ik geloof dat je voor een dergelijke set met compressie en rebound regeling je al 1250 per poot betaald.

de veren zijn meestal ook niet universeel en zijn naar de auto en het geen wat er mee gedaan is gemaakt, plus dat ze alle 4 als set zijn gepaard.

golf2 2.016v
18-11-2008, 18:24
de prijs is idd niet gek een nieuwe platensper met bijbehorende bevestigings matrialen en de bijbehorende speciale aandrijfas flensen zitten al op 2000,-

probleem is waarschijnlijk alleen dat je niet weet hoe de staat is,en je dus ook niet weet hoe de klauwen etc er al aan toe zijn.

overigens die proflex kit is zeer zeker een goede set als je deze kan bemachtigen en deze is goede staat is, ik geloof dat je voor een dergelijke set met compressie en rebound regeling je al 1250 per poot betaald.

de veren zijn meestal ook niet universeel en zijn naar de auto en het geen wat er mee gedaan is gemaakt, plus dat ze alle 4 als set zijn gepaard.

ja je hebt helemaal gelijk.
ps weet je het zeker van zandvoort valt namelijk op een zaterdag.

MelG60
18-11-2008, 19:10
Als je zo'n bak koopt dan maak je hem natuurlijk open om te bekijken! Bak is voor cross bedoelt, ik zal even lijstje van verhoudingen opzoeken.

golf2 2.016v
18-11-2008, 19:23
Als je zo'n bak koopt dan maak je hem natuurlijk open om te bekijken! Bak is voor cross bedoelt, ik zal even lijstje van verhoudingen opzoeken.
ok alvast bedankt toppie groet rob :D

Boefke
18-11-2008, 20:04

Veren zijn wel universeel,en zelfs nog per stuk, lengte en kg te krijgen

Ruud
18-11-2008, 20:30
Een 3 weg set kan ik je nieuw leveren, en onder de 2000 euro.

golf2 2.016v
18-11-2008, 20:47
Een 3 weg set kan ik je nieuw leveren, en onder de 2000 euro.
en wat is dat voor een set dan kw ??

golf2 2.016v
18-11-2008, 20:56
hier heb ik nog een paar foto's van die golf van m,n maatjehttp://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NDWBUFCV.jpg http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MBCE4EEL.jpg http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CVADBIV4.jpg http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NLELQ3MB.jpg http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8DWUZWAZ.jpg http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ERCFY4VU.jpg http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WV3WRU7D.jpg
hij is er zeg maar helemaal klaar voor nu ik nog :rolleyes:
met de koni's en ap remmen dtcc bak en een emming motor :thumbup:

golf2 2.016v
18-11-2008, 21:00
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZWCIIB8D.jpg http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WT73GOAG.jpg http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DRV6QP6D.jpg
hier naast elkaar op de start van spa :drive:

Boefke
18-11-2008, 21:04
Ziet er goed uit!!!
Mijn motor is vrijwel het zelfde!!!

golf2 2.016v
18-11-2008, 21:19
Ziet er goed uit!!!
Mijn motor is vrijwel het zelfde!!!

wil ook zeker ff langs komen zaterdag :thumbup:

Boefke
18-11-2008, 21:24
Ik hoor het wel van je!
Zal hem voor de dag halen....

Ruud
18-11-2008, 21:37
en wat is dat voor een set dan kw ??

vr-cp
Ik rij er zelf ook al jaren mee, en voor de fridolin worden er ook speciaal gemaakt.
Ook mijn oude golf1 vr6, rijd met deze schokbrekers op zandvoort.
Dit is wel het betere spul, en verglijkbaar met jrz of proflex.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/4/3/golfmotor005.jpg

golf2 2.016v
18-11-2008, 21:39
vr-cp
Ik rij er zelf ook al jaren mee, en voor de fridolin worden er ook speciaal gemaakt.
Ook mijn oude golf1 vr6, rijd met deze schokbrekers op zandvoort.
Dit is wel het betere spul, en verglijkbaar met jrz of proflex.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/4/3/golfmotor005.jpg
kun je ze instellen ? wat is de slag lengte,en kun je de veren uitwisselen( het aantal kg)
en wat voor prijs zit er precies aan dan

Ruud
18-11-2008, 21:53
3 weg, is dus 3 verstel mogelijk heden in de schokbreker.
de rijhoogte is natuurlijk ook verstelbaar :tongue:

Alles is gewoon te maken, en word voor iedere klant apart gemaakt.
(dus levertijd)
Veren zijn er in alle soorten en maten.
Ik rij zelf met hele korte zodat ze boven de banden zitten.
Je kunt met de hoeveelheid stikstof in de potten, de veerdruk regellen.
Ook zit er een lage snelheid klep in,
zodat als je met 1 wiel de stoeprand op rijd, je auto niet krom trekt, en deze soepel in gaat.
enz enz

Ga maar eens google'n naar 3 weg schokbrekers.

Ook eens google'n naar rolcenter kan je een stuk verder helpen.
Dan kom je er achter dat verlagen wel goed is, maar dat je wel de bevesteging van je draagarmen moet vermaken, bij het supframe.

golf2 2.016v
18-11-2008, 21:55
3 weg, is dus 3 verstel mogelijk heden.

(dus levertijd)
zodat als je met 1 wiel de stoeprand op rijd, je auto niet krom trekt, en deze soepel in gaat.
enz enz

Dan kom je er achter dat verlagen wel goed is, maar dat je wel de bevesteging van je draagarmen moet vermaken, bij het supframe.

ga ik doen dank je wel ,ps stoer die mk1 :thumbup:

MelG60
18-11-2008, 22:28
Ik heb evt ook nog een set Proflex Jumbo's te koop (de nieuwere dikke) nog niet gemonteerd geweest (reserveset). Ik geloof dat ze nieuw 1400 per poot kosten. Voor een goed bod mogen ze weg.

vwmk2driver
18-11-2008, 23:44
3 weg, is dus 3 verstel mogelijk heden in de schokbreker.
de rijhoogte is natuurlijk ook verstelbaar :tongue:

(dus levertijd)
enz enz

idd intressante set, bij mij stond een kw variant 3 in de planning uiteraard de straat klasse,
kun je die veren gewoon op korte termijn bestellen? in de racerij weet je namelijk nooit welke veren set je hebben moet, dus het kan zo zijn dat je in 1 jaar wel 10 sets veren koopt en dan uit eindelijk de juiste pas heb,of denkt te hebben :D

golf2 2.016v
19-11-2008, 10:01
Ik heb evt ook nog een set Proflex Jumbo's te koop (de nieuwere dikke) nog niet gemonteerd geweest (reserveset). Ik geloof dat ze nieuw 1400 per poot kosten. Voor een goed bod mogen ze weg.

ja das moeilijk roep eens wat, lijkt me wel een goed setje ga ff google- :thumbup: én

golf2 2.016v
19-11-2008, 11:48
ja das moeilijk roep eens wat, lijkt me wel een goed setje ga ff google- :thumbup: én

vind het moeilijk om een bod te doen heb ff gekeken ziet er inderdaad heel prof uit doe anders een pb met een prijs indicatie

golf2 2.016v
23-11-2008, 17:51
ja,

mag ik vragen wat voor merk sper dat is??

vwmk2driver
23-11-2008, 23:07
mag ik vragen wat voor merk sper dat is??

deze sper word special gemaakt onder de naam van die jongen zelf,hij heeft een bedrijf en maakt klauwbakken en dus ook sperren voor de rally en cross.

hij gebruikte altijd drenth sperren maar door de hoge kosten heeft hij onder eigen beheer sperren laten bouwen en dus ook vlink goedkoper,

ook de tandwiel set's/klauw sets en assen worden onder zijn beheer gemaakt.

golf2 2.016v
24-11-2008, 18:52
deze sper word special gemaakt onder de naam van die jongen zelf,hij heeft een bedrijf en maakt klauwbakken en dus ook sperren voor de rally en cross.

hij gebruikte altijd drenth sperren maar door de hoge kosten heeft hij onder eigen beheer sperren laten bouwen en dus ook vlink goedkoper,

ook de tandwiel set's/klauw sets en assen worden onder zijn beheer gemaakt.

ok doet hij goed ,heb nog een vraagje, hoe veel km gaat die klauw baken mee ongeveer, ik bedoel rij er ook mee op de weg of is dat niet raadzaam ge zien de slijtage van de klauwen die dan rond worden.maak dus wel wat meer km dan een keer of 8 per jaar op circuit.
groet rob.
die maat van heeft ook een klauw bak en gaat dan in z,n een al 120 met 7800 rpm.en daar na lekker kort op elkaar tot 5 versn 220 bij 7500 rpm kan jij dat ook zo in elkaar sleutelen.
alvast weer bedank voor de info, groet rob

golf2 2.016v
24-11-2008, 18:52
ok doet hij goed ,heb nog een vraagje, hoe veel km gaat die klauw baken mee ongeveer, ik bedoel rij er ook mee op de weg of is dat niet raadzaam ge zien de slijtage van de klauwen die dan rond worden.maak dus wel wat meer km dan een keer of 8 per jaar op circuit.
groet rob.
die maat van heeft ook een klauw bak en gaat dan in z,n een al 120 met 7800 rpm.en daar na lekker kort op elkaar tot 5 versn 220 bij 7500 rpm kan jij dat ook zo in elkaar sleutelen.

sp dat is ook een drenht bak.

vwmk2driver
25-11-2008, 00:00
groet rob.

ik zou geen klauwbak nemen als je er ook nog op de weg mee rijd,dit is eigenlijk gewoon full race stuff en daar moet je het eigenlijk dan ook voor gebruiken, ik bedoel zie je zelf al rijden in de file met een klauwbak?

de klauwen van zon bak slijten niet echt aan de hand van de km's het belangrijkste is dat ze gebruikt worden waar ze voorbedoeld zijn en dat is rammen, sommige mensen gaan alleen te zacht/rustig met zon bak om en dan gaan de klauwen slaan en dan raken ze rond of stuk.

ik zou in jouw geval gewoon een leuk gesynchroniseerde bak nemen.

ik kan onwijs veel voor je beteken met onderdelen enigste beperking is dat de 1 en 2 altijd aan elkaar zitten dus daar zit een beperking in, maar in duitsland heb ik connectie's zitten die assen en tandwielen maken, dus dan kan ik een prise as laten maken,waar gewoon de 1 en de 2 los van zijn zodat je altijd andere paren kan monteren deze moeten dan wel speciaal gemaakt worden,
dit is echter natuurlijk niet goedkoop, maar wel altijd goedkoper dan een klauwbak met zelf samen gestelde vertanding.

ik kan er voor zorgen dat je in zun 1 120 kan alleen word de 2 dan ook vrij lang,denk dan 190 in zun 2 ongeveer. :thumbup:

tenzij we jouw eigen 3 tot 5 houden dan een hele korte eind verhouding monteren en dan zon as laten maken bij rjc voor de 1 en 2, en dan de 1 heel lang en de 2 mooi overlaten lopen incombinatie met de 3/4 en 5.

kortom wil je 200 in zun 5 bij 7000 toeren, of wil je 300 in zun 5 bij 7000 alles in mogelijk zolang je motor het maar trekt ;)

check www.rjcracing.de voor die assen,

golf2 2.016v
25-11-2008, 20:19
ik zou geen klauwbak nemen als je er ook nog op de weg mee rijd,dit is eigenlijk gewoon full race stuff en daar moet je het eigenlijk dan ook voor gebruiken, ik bedoel zie je zelf al rijden in de file met een klauwbak?

de klauwen van zon bak slijten niet echt aan de hand van de km's het belangrijkste is dat ze gebruikt worden waar ze voorbedoeld zijn en dat is rammen, sommige mensen gaan alleen te zacht/rustig met zon bak om en dan gaan de klauwen slaan en dan raken ze rond of stuk.

ik zou in jouw geval gewoon een leuk gesynchroniseerde bak nemen.

ik kan onwijs veel voor je beteken met onderdelen enigste beperking is dat de 1 en 2 altijd aan elkaar zitten dus daar zit een beperking in, maar in duitsland heb ik connectie's zitten die assen en tandwielen maken, dus dan kan ik een prise as laten maken,waar gewoon de 1 en de 2 los van zijn zodat je altijd andere paren kan monteren deze moeten dan wel speciaal gemaakt worden,
dit is echter natuurlijk niet goedkoop, maar wel altijd goedkoper dan een klauwbak met zelf samen gestelde vertanding.

ik kan er voor zorgen dat je in zun 1 120 kan alleen word de 2 dan ook vrij lang,denk dan 190 in zun 2 ongeveer. :thumbup:

tenzij we jouw eigen 3 tot 5 houden dan een hele korte eind verhouding monteren en dan zon as laten maken bij rjc voor de 1 en 2, en dan de 1 heel lang en de 2 mooi overlaten lopen incombinatie met de 3/4 en 5.

kortom wil je 200 in zun 5 bij 7000 toeren, of wil je 300 in zun 5 bij 7000 alles in mogelijk zolang je motor het maar trekt ;)

check www.rjcracing.de voor die assen,

kijk daar kan ik wat mee eigelijk is alles mogelijk. maar mocht ik dus toch voor een klauwbak kiezen dan heb je die aparte assen niet nodug toch.
daar kun je wel gewoon alle tand wielen van veranderen.

vwmk2driver
25-11-2008, 23:28
kijk daar kan ik wat mee eigelijk is alles mogelijk. maar mocht ik dus toch voor een klauwbak kiezen dan heb je die aparte assen niet nodug toch.
daar kun je wel gewoon alle tand wielen van veranderen.

dan heb je die assen niet nodig nee,
maar meestal hebben die klauwbakken ook maar een x aantal optie's
zoals simon peetoom heeft een paar optie's voor vertanding en dan moet je de eind snelheid veranderen met de eindvertragingen.

bij drent kan je wel vertanding samen laten stellen zoals jij dat wilt maar dan moet je vooraf een perfect plan hebben en dan maken ze het zoals jij het wilt, maar dit is dan ook vele malen duurder nog weer.

golf2 2.016v
26-11-2008, 17:26
dan heb je die assen niet nodig nee,
maar meestal hebben die klauwbakken ook maar een x aantal optie's
zoals simon peetoom heeft een paar optie's voor vertanding en dan moet je de eind snelheid veranderen met de eindvertragingen.

bij drent kan je wel vertanding samen laten stellen zoals jij dat wilt maar dan moet je vooraf een perfect plan hebben en dan maken ze het zoals jij het wilt, maar dit is dan ook vele malen duurder nog weer.

ja precies ja ik weet dat simon de tandwielen in tjechie laat maken ja.
maar weet ook dat simon z,n bak 9 van de 10 crossen stuk heeft nou weet ik ook dat hij met een emming motor van 280 pk rijd maar toch de kwaliteit is geen drenht. dus dan moet ook het prijs verschil daar naar zijn.ik zal eens horen wat voor tandwiel verhouding er in die bak van mijn maatje zit en de eind vertraging.
:)

vwmk2driver
27-11-2008, 00:21
ja precies ja ik weet dat simon de tandwielen in tjechie laat maken ja.
maar weet ook dat simon z,n bak 9 van de 10 crossen stuk heeft nou weet ik ook dat hij met een emming motor van 280 pk rijd maar toch de kwaliteit is geen drenht. dus dan moet ook het prijs verschil daar naar zijn.ik zal eens horen wat voor tandwiel verhouding er in die bak van mijn maatje zit en de eind vertraging.
:)

ja oke, dat verteld hij mij niet natuurlijk... :shake:
maarja met de manier zoals hij rijd en idd met die pk's kan alles stuk.
voorals nog zou ik gewoon een gesynchroniseerd bakje nemen is veel leuker voor hobby en weg verkeer.