View Full Version : Winterhok Golf 2 1.8 van TerBer
Dag allemaal, ik ben een tijdje weg geweest, vorige winter had ik een Gti als winterhok, nu een "gewone" 1.8.
Begon al goed, vanmiddag opgehaald, willen m overschrijven, benzine op....
DUWEN dus...en ik heb m alleen omdat ik zo'n hekel heb aan fietsen, dit was nog erger.
Vanmiddag supertrots bij mijn vriendin showen, wat voor "geweldig" winterhok ik nu heb....
Blaast de radiateur ineens een paar literkes eruit....
Nou weet ik dat de auto een hele tijd heeft stilgestaan, maar dat ie zo gewend was aan stilstaan....niet normaal!
En het ergste eraan, ik ben nog nooit zo blij geweest, eindelijk weer vanalles te knutselen.
Ik ben nu vooral opzoek naar een goedkope schroefset, de achterste schokdemper zijn HELEMAAL kapot, tis net alsof ik in een schip zit!
Al met al vind ik t een lekker wagentje, mooie teardrops eronder, mooi blauw interieur, wat ik overigens wel eruit haal en twee kuipjes voor in de plaats wil...
Foto's volgen, en project-updates zeker!
MvG TerBer
1.8, teardrops, blauw interieur....Klinkt als 10 Miljoenen uitvoering? :)
Jep, die heb ik nu een als winterhok, maar ik vind m echt de moeite waard om wat op te knappen, mooie kleur die je niet vaak ziet, en de wielen zijn errug gaaf!
Interieur is ook heel mooi, mooier dan dat van mijn Gti vind ik!
Ik begin nu toch wel heel erg te twijfelen, tis een mooie bak zo, maar ik weet niet of ik m naar mijn smaak zal aanpakken, omdat er misschien liefhebbers zijn voor een nagenoeg originele 10 Millionen uitvoering.
Weet iemand misschien hoeveel er gemaakt zijn?
Ik vind er weinig over terug op internet...
Ik hoor het vanzelf denk ik!
Als je hem een keertje goed poetst, een schroefsetje eronder monteert en een paar Wolfsburg logo's erop plakt kan die zo op marktplaats voor 3000 euro ;) :D
G-eert-40
05-11-2008, 20:36
Ik begin nu toch wel heel erg te twijfelen, tis een mooie bak zo, maar ik weet niet of ik m naar mijn smaak zal aanpakken, omdat er misschien liefhebbers zijn voor een nagenoeg originele 10 Millionen uitvoering.
Weet iemand misschien hoeveel er gemaakt zijn?
Ik vind er weinig over terug op internet...
Ik hoor het vanzelf denk ik!
heb er zelf ook 1 gehad, alleen dan de 1.6 4 bak versie. zijn erg mooie golfjes en reed erg lekker. was een pittig golfje. interieur vind ik ook super. dat blauw met die streepjes motief is erg mooi.
hier nog een link met wat info
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Modell_2_VW-Golf-10-Million.html
grtz.
Omdat ik te bang ben dat ik m verpest....
Te koop!
bahaha.. 10 millionen zul je weinig liefhebbers voor vinden hoor. A: zijn er teveel van. en B: zijn nooit met fatsoenlijke motoren geleverd.
is hetzelfde dat Manhattan's en Pasadena's nooit gewild zullen worden..
zilver-edition
09-11-2008, 12:17
bahaha.. 10 millionen zul je weinig liefhebbers voor vinden hoor. A: zijn er teveel van. en B: zijn nooit met fatsoenlijke motoren geleverd.
is hetzelfde dat Manhattan's en Pasadena's nooit gewild zullen worden..
niet zo negatief. volgens mij zijn er toch wel een aantal die er gek op zijn..
is voor die jaren een leuke uitvoering.
Jurgen Santana
09-11-2008, 12:45
niet zo negatief. volgens mij zijn er toch wel een aantal die er gek op zijn..
is voor die jaren een leuke uitvoering.
Klopt, hij was ook iets aparter dan de Manhattan en de Pasadena. De velgen de in kleur gepoten grille, de bekleding en het lichtje in de rechter zonneklep.
tis de pirelli van de golfjes 2, alleen dan zonder GTI.. van alles meegespoten.
maarja, bekleding... tis een leuke bekleding maar het zijn normale stoelen, dus dat is niet anders dan de Pasadena bijvoorbeeld. en dan vind ik persoonlijk de Pasadena stof nog mooier ook.. En die meegespoten grill, hoe bijzonder ook, maakt de auto er ook niet mooier op.. Het enige leuke zijn de teardrops, maar als je die ongepolijst laat stellen ze ook niet veel voor.
Jurgen Santana
09-11-2008, 14:34
tis de pirelli van de golfjes 2, alleen dan zonder GTI.. van alles meegespoten.
maarja, bekleding... tis een leuke bekleding maar het zijn normale stoelen, dus dat is niet anders dan de Pasadena bijvoorbeeld. en dan vind ik persoonlijk de Pasadena stof nog mooier ook.. En die meegespoten grill, hoe bijzonder ook, maakt de auto er ook niet mooier op.. Het enige leuke zijn de teardrops, maar als je die ongepolijst laat stellen ze ook niet veel voor.
Dan nog de zonneklep, waar af entoe net zoveel voor word gevraagd als een complete Golf:)
nou, ik heb m van t weekend eens heel goed bekeken, en ga m toch maar ns aanpakken, schroefset is onderweg, teardrops worden glanzend zwart met witte "drops" en de kar zelf wordt matzwart origineel he?
Geen idee hoe het totaal eruit gaat zien, maar het lijkt me een gave kleurstelling...
MvG Terence
Geen interesse meer in de windvangers/geleiders ??????
Heb een setje op t oog, om te verlagen, maar ik weet niet in hoeverre het meteen past, het zou gaan om een verlaging van 60-60, iemand een idee?
En misschien meteen een fotoke ervan, zodat ik kan zien hoe diep dat wel niet is, en wat ik meteen moet kopen i.v.m. kapot rijden :thumbup:
Ik hoor graag iets!
Verlaging binnen gekregen, windvangers binnen gekregen, die ik een kleurtje ga geven, en een hoop zooi van ebay.
Auto wordt niet meer de kleur die ik eerder zei, hij wordt mat-groen, met zwarte velgen, waarvan de teardrops weer groen zijn.
Beetje te koud naar mijn zin om dat nu allemaal buiten te gaan doen, ik beschik niet over een knutselhok :mad:
Vanmiddag wél even een lasapparaat scoren zodat ik in de toekomst zelf kan bakken en braden... Dat wordt oefenen! :D
Verlaging windvangers binnen gekregen, die ik een kleurtje ga geven,
Ze zijn goed aangekomen dus :thumbup: Maar je gaat ze toch niet spuiten???? :confused: :confused:
zilver-edition
29-11-2008, 21:48
Klopt, hij was ook iets aparter dan de Manhattan en de Pasadena. De velgen de in kleur gepoten grille, de bekleding en het lichtje in de rechter zonneklep.
klopt en zeker wel andere stoelen. gti kuipjes. etc erg leuke auto,s
Ze zijn goed aangekomen dus :thumbup: Maar je gaat ze toch niet spuiten???? :confused: :confused:
Wilde ze eigenlijk flip-flop kleurtje geven, van groen naar antraciet.
En dan de spiegels, en de wisserarmen, van dat friemelspul zeg maar.
En dan de rest van de auto Legergroen.
Of het dak flip-flop, en de motorkap...
maarja, bekleding... tis een leuke bekleding maar het zijn normale stoelen, dus dat is niet anders dan de Pasadena bijvoorbeeld.
10 millionen heeft kuipjes à la GTI.
zilver-edition
30-11-2008, 23:30
idd dat zei ik. :)
Zojuist te horen gekregen dat er in Maart 2009 een Corrado mijn kant op komt!!!
De precieze specs weet ik niet uit m'n hoofd, maar een familielid van me doet m weg, en ik heb de 1ste optie om m over te nemen!!!
Hij weet ook dondersgoed dat ik allang op die bak zit te azen....
Voor de golf: Verlagingsveren + koni-geel achterdempers heb ik binnen, nou nog eronder kletsen...
Kan ik dat zelf doen hierzo buiten op de stoep?
Ik heb werkelijk geen idee, zit nu ziek thuis, dus kan ook niet echt buiten gaan knutselen...
IK MOET EEN GARAGE HEBBEN :mad: :mad: :mad:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.